Lediga jobb Semantix Språkcentrum AB i Uppsala

Se alla lediga jobb från Semantix Språkcentrum AB i Uppsala. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Uppsala som finns inom det yrket.

Senior Account Executive

Semantix has been the leading language service provider in the Nordic region for many years. We are now a member of TransPerfect Global Group, a family of companies that together form the world’s largest LSP. We have already made much progress in our journey to meet the new and increasingly complex needs of the market and are now looking for a curiours and fearless sales and tendering professional to strengthen our Strategic Client Solutions team in Swe... Visa mer
Semantix has been the leading language service provider in the Nordic region for many years. We are now a member of TransPerfect Global Group, a family of companies that together form the world’s largest LSP. We have already made much progress in our journey to meet the new and increasingly complex needs of the market and are now looking for a curiours and fearless sales and tendering professional to strengthen our Strategic Client Solutions team in Sweden.
About the position
The main purpose of the role is to generate new business opportunities to reach the sales targets, via developing existing key strategic accounts and actively acquiring new clients. You are responsible for building our customer relationships, writing proposals, and responding to requests. You actively discuss with the current and prospective clients about the translation process, rates, quality measures and customer requirements. Maintaining customer data, forecasting and resporting is an essential part of the role. Your role is to operate as the key contact towards the key customers, build long-term professional relationships and find solutions together with the customer and our specialists. You are the expert in understanding the clients, local business environment, our solutions, and language technology. Essential part of the role is the internal co-operation with our internal teams, e.g. production, finance and vendor management.
What we offer
We offer a position in a forward-leaning, cross-border Strategic Client Solutions team. A challenging, interactive job in a leading language technology company with competent and helpful colleagues. To learn more about Semantix and our benefits, read more at our career page.
About you
We are looking for a candidate who can see language as a strategic asset. You have relevant academic education and previous work experience at a language service provider. Our corporate language is English, and in addition to that, excellent written and spoken Swedish skills are required. Understanding of the public tender processes is an important asset, and terms like GDPR, DPA and NDA are no strangers to you. You are also comfortable with lead generation, cold calls, negotiation processes and closing deals. We wish you to be a self-starting person with genuine hunger to sell and create new business.
To succeed in this position, you’re also:
creative problem-solver
customer-oriented
excellent communicator with customers and other stakeholdes
independent and actively taking initiatives
managing an existing portfolio of accounts and bringing in new through tenders, RFPs and RFQs

You will be working from one of our offices in Sweden: Stockholm, Gothenburg, Malmö or Uppsala. Hybrid work is possible.
Your Application
Do you find this position interesting and match our profile? Then we would love to receive your application!
You are welcome to apply by applying through the form below no later than 24th of Mars 2022. If you have any questions about the position, reach out to hiring manager Eva Joannou, [email protected]
The Unionen representative is Anna Arvemo [email protected] Visa mindre

Tolkförmedlare till Semantix

Har du erfarenhet av administration och trivs i en koordinerade roll med mycket kontaktytor? Är du dessutom en person som gärna sprider din positiva energi till andra? Då är det dig vi söker! I och med globaliseringen, ett växande EU och ett alltmer mångkulturellt Norden växer och breddas behoven av språktjänster. Allt högre krav ställs på att kommunikationen ska vara tydlig och det gäller såväl när vi kommunicerar på vårt eget modersmål som på andra språk... Visa mer
Har du erfarenhet av administration och trivs i en koordinerade roll med mycket kontaktytor? Är du dessutom en person som gärna sprider din positiva energi till andra? Då är det dig vi söker!
I och med globaliseringen, ett växande EU och ett alltmer mångkulturellt Norden växer och breddas behoven av språktjänster. Allt högre krav ställs på att kommunikationen ska vara tydlig och det gäller såväl när vi kommunicerar på vårt eget modersmål som på andra språk. Vi ser det som vårt uppdrag att bidra till att människor och verksamheter ska kunna skina, oavsett språk. Vår ambition är att flytta fram gränserna för vad som är möjligt inom intelligenta språktjänster.
Om tjänsten
Som tolkförmedlare inom Semantix ingår du i ett av teamen inom vårt affärsområde Tolk. Du kommer att arbeta med våra kunder främst inom offentlig sektor, men även inom den privata sektorn. Du ingår i ett team primärt baserat i Uppsala med kollegor i Stockholm och Norge.
Arbetsuppgifter
Ditt fokus är att registrera och koordinera tolkuppdrag till våra kunder enligt Semantix tillsättningspolicy och uppsatta mål. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:
besvara kund- och tolksamtal och mail
registrera och hantera tolkuppdrag på egen hand
ha kontakt med leverantörer (tolkar) och kunder samt vägleda dem vid behov
hantera reklamationer

Kvalifikationer
Du som söker ska ha:
en avslutad gymnasieexamen
erfarenhet att arbeta administrativt och koordinerande
erfarenhet av att jobba i en arbetsmiljö med högt arbetstempo
god dator- och systemvana, erfarenhet av Office 365 och en fallenhet för teknik
mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande
Då du kommer ha kontakt med både kunder och leverantörer ser vi gärna att du har erfarenhet av att jobba inom servicebranschen. Vi ser även positivt på om du som söker har arbetat med telefon som arbetsredskap tidigare. Har du språkkunskaper i norska, utöver svenska och engelska, så är även det meriterande.
Personliga egenskaper
Som tolkförmedlare ligger stort fokus på att kunna hantera stora volymer av uppdrag samtidigt som du bibehåller hög kvalitet på leveransen ut mot kund. Därför behöver du som söker både vara van att arbeta i ett högt arbetstempo samtidigt som du är noggrann.
Det är viktigt att du känner dig bekväm med att fatta egna beslut och prioritera dina arbetsuppgifter självständigt. För att lyckas och trivas i tjänsten tror vi även att du har lätt för att sätta dig in i nya rutiner och att du inte är rädd att hugga i där det behövs.
Vi uppmuntrar våra medarbetare till problemlösning och agerande från sitt goda omdöme. Vi strävar efter att skapa SHINE, hos vår personal likväl som hos kund. Hos oss står SHINE för Self-starting – Helpful – Inclusive – Naturally curious – Entrepreneurial. Dessa egenskaper värdesätter vi hos våra medarbetare. För oss handlar det kort sagt om att vara schyssta mot varandra, våga tänka själv och driva idéer och förslag.
Din ansökan
Låter det här som något för dig? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan senast 29 juli. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har några frågor om tjänsten så kontakta Thérèse Björk [email protected]


Facklig kontaktperson är David Karlsson, [email protected] Visa mindre

Norsktalande Tolkförmedlare

Har du erfarenhet av administration och trivs i en koordinerade roll med mycket kontaktytor? Är du dessutom en person som gärna sprider din positiva energi till andra? Då är det dig vi söker! I och med globaliseringen, ett växande EU och ett alltmer mångkulturellt Norden växer och breddas behoven av språktjänster. Allt högre krav ställs på att kommunikationen ska vara tydlig och det gäller såväl när vi kommunicerar på vårt eget modersmål som på andra språk... Visa mer
Har du erfarenhet av administration och trivs i en koordinerade roll med mycket kontaktytor? Är du dessutom en person som gärna sprider din positiva energi till andra? Då är det dig vi söker!
I och med globaliseringen, ett växande EU och ett alltmer mångkulturellt Norden växer och breddas behoven av språktjänster. Allt högre krav ställs på att kommunikationen ska vara tydlig och det gäller såväl när vi kommunicerar på vårt eget modersmål som på andra språk. Vi ser det som vårt uppdrag att bidra till att människor och verksamheter ska kunna skina, oavsett språk. Vår ambition är att flytta fram gränserna för vad som är möjligt inom intelligenta språktjänster.
Om tjänsten
Som tolkförmedlare inom Semantix ingår du i ett av teamen inom vårt affärsområde Tolk. Du kommer att arbeta med våra kunder främst inom offentlig sektor, men även inom den privata sektorn. Du ingår i ett team primärt baserat i Uppsala med kollegor i Stockholm.
Arbetsuppgifter
Ditt fokus är att registrera och koordinera tolkuppdrag till våra kunder enligt Semantix tillsättningspolicy och uppsatta mål.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:
besvara kund- och tolksamtal och mail
registrera och hantera tolkuppdrag på egen hand
ha kontakt med leverantörer (tolkar) och kunder samt vägleda dem vid behov
hantera reklamationer
hålla i utbildningar för kunder och tolkar
rekrytera tolkar

Kvalifikationer
Du som söker ska ha:
en avslutad gymnasieexamen
erfarenhet att arbeta administrativt och koordinerande
erfarenhet av att jobba i en arbetsmiljö med högt arbetstempo
god dator- och systemvana, erfarenhet av Office 365 och en fallenhet för teknik
mycket goda språkkunskaper i norska och engelska i tal och skrift

Meriterande
Då du kommer ha kontakt med både kunder och leverantörer ser vi gärna att du har erfarenhet av att jobba inom servicebranschen. Vi ser även positivt på om du som söker har arbetat med telefon som arbetsredskap tidigare. Har du språkkunskaper i svenska, utöver norska och engelska, så är även det meriterande.
Personliga egenskaper
Som tolkförmedlare ligger stort fokus på att kunna hantera stora volymer av uppdrag samtidigt som du bibehåller hög kvalitet på leveransen ut mot kund. Därför behöver du som söker både vara van att arbeta i ett högt arbetstempo samtidigt som du är noggrann.
Det är viktigt att du känner dig bekväm med att fatta egna beslut och prioritera dina arbetsuppgifter självständigt. För att lyckas och trivas i tjänsten tror vi även att du har lätt för att sätta dig in i nya rutiner och att du inte är rädd att hugga i där det behövs.
Vi uppmuntrar våra medarbetare till problemlösning och agerande från sitt goda omdöme. Vi strävar efter att skapa SHINE, hos vår personal likväl som hos kund. Hos oss står SHINE för Self-starting – Helpful – Inclusive – Naturally curious – Entrepreneurial. Dessa egenskaper värdesätter vi hos våra medarbetare. För oss handlar det kort sagt om att vara schyssta mot varandra, våga tänka själv och driva idéer och förslag.
Din ansökan
Låter det här som något för dig? Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du varmt välkommen att skicka in din ansökan senast 31 mars 2022.
Om du har några frågor om tjänsten så kontakta rekryterande chef Thérèse Björk [email protected]
Facklig kontaktperson är Anna Arvemo [email protected] eller 031-360 98 28. Visa mindre

Tolkförmedlare/Assignment Coordinator

Har du erfarenhet av administration och trivs i en koordinerade roll med mycket kontaktytor? Är du dessutom en person som gärna sprider din positiva energi till andra? Då är det dig vi söker! I och med globaliseringen, ett växande EU och ett alltmer mångkulturellt Norden växer och breddas behoven av språktjänster. Allt högre krav ställs på att kommunikationen ska vara tydlig och det gäller såväl när vi kommunicerar på vårt eget modersmål som på andra språk... Visa mer
Har du erfarenhet av administration och trivs i en koordinerade roll med mycket kontaktytor? Är du dessutom en person som gärna sprider din positiva energi till andra? Då är det dig vi söker!
I och med globaliseringen, ett växande EU och ett alltmer mångkulturellt Norden växer och breddas behoven av språktjänster. Allt högre krav ställs på att kommunikationen ska vara tydlig och det gäller såväl när vi kommunicerar på vårt eget modersmål som på andra språk. Vi ser det som vårt uppdrag att bidra till att människor och verksamheter ska kunna skina, oavsett språk. Vår ambition är att flytta fram gränserna för vad som är möjligt inom intelligenta språktjänster.
Om tjänsten
Som tolkförmedlare inom Semantix ingår du i ett av teamen inom vårt affärsområde Tolk. Du kommer att arbeta med våra kunder främst inom offentlig sektor, men även inom den privata sektorn. Du ingår i ett team primärt baserat i Uppsala med kollegor i Stockholm och Norge.
Arbetsuppgifter
Ditt fokus är att registrera och koordinera tolkuppdrag till våra kunder enligt Semantix tillsättningspolicy och uppsatta mål. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:
besvara kund- och tolksamtal och mail
registrera och hantera tolkuppdrag på egen hand
ha kontakt med leverantörer (tolkar) och kunder samt vägleda dem vid behov
hantera reklamationer

Kvalifikationer
Du som söker ska ha:
en avslutad gymnasieexamen
erfarenhet att arbeta administrativt och koordinerande
erfarenhet av att jobba i en arbetsmiljö med högt arbetstempo
god dator- och systemvana, erfarenhet av Office 365 och en fallenhet för teknik
mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande
Då du kommer ha kontakt med både kunder och leverantörer ser vi gärna att du har erfarenhet av att jobba inom servicebranschen. Vi ser även positivt på om du som söker har arbetat med telefon som arbetsredskap tidigare. Har du språkkunskaper i norska, utöver svenska och engelska, så är även det meriterande.
Personliga egenskaper
Som tolkförmedlare ligger stort fokus på att kunna hantera stora volymer av uppdrag samtidigt som du bibehåller hög kvalitet på leveransen ut mot kund. Därför behöver du som söker både vara van att arbeta i ett högt arbetstempo samtidigt som du är noggrann.
Det är viktigt att du känner dig bekväm med att fatta egna beslut och prioritera dina arbetsuppgifter självständigt. För att lyckas och trivas i tjänsten tror vi även att du har lätt för att sätta dig in i nya rutiner och att du inte är rädd att hugga i där det behövs.
Vi uppmuntrar våra medarbetare till problemlösning och agerande från sitt goda omdöme. Vi strävar efter att skapa SHINE, hos vår personal likväl som hos kund. Hos oss står SHINE för Self-starting – Helpful – Inclusive – Naturally curious – Entrepreneurial. Dessa egenskaper värdesätter vi hos våra medarbetare. För oss handlar det kort sagt om att vara schyssta mot varandra, våga tänka själv och driva idéer och förslag.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

IT developer with an interest in language

We are looking for you, who want to develop the Nordic region's most digital platform for language and interpreting services. Semantix is ??one of the Nordic region's leading language companies and has 400 employees. Our IT and tech developers are constantly working to create the most efficient translation and interpretation tools and make them available to our customers. To spearhead this delivery, we are now looking for a senior developer for our succe... Visa mer
We are looking for you, who want to develop the Nordic region's most digital platform for language and interpreting services.


Semantix is ??one of the Nordic region's leading language companies and has 400 employees. Our IT and tech developers are constantly working to create the most efficient translation and interpretation tools and make them available to our customers. To spearhead this delivery, we are now looking for a senior developer for our successful team in Uppsala. The team consists of five developers who work closely with the development manager and product owners.


You will work with colleagues who love learning new things and sharing with the team, as well as listening to new ideas from others.


You should have solid experience of:
• .Net and Visual Studio
• Web development
• Mobile development, preferably in Flutter / Dart
• Agile way of working with an interest in DevOps
 
We believe that you have studied computer science, IT or engineering and are interested in both development and working with language, machine learning and automation.


In your everyday work you will develop our core services, including:
• Analyze, develop, test and program in a full stack role
• Further develop our microservices
• Contribute to structuring data storage and databases
• Integrate security and ISO certification from the beginning in app development
• Contribute to support our presence in Azure
• Use and contribute to the further development of our CI / CD solutions
• Develop yourself and your colleagues
 
Semantix offers a great place to work and nice colleagues! We work with modern tools and close to our customers! You will be able to participate throughout the product development and follow our products through their life cycle. We want to see our employees grow and thrive and have educational lunches and hackathons often to share knowledge and learn from each other. We also like working out together, running at lunch or an hour on the paddle track in the neighboring building!


Read more about our benefits here: https://www.semantix.se/jobb/jobba-pa-semantix/


We believe that good teams are made up of different personal qualities that complement and strengthen each other. That is why we attach great importance to your personal qualities, as we believe that they are the key to success. You will be working in close collaboration and communicate with colleagues and customers.


The selection will be done continuously. Please apply now and no later than March 9 via email to [email protected] Union contact is David Karlsson, [email protected] Visa mindre