Lediga jobb som Assistent, bostadsförmedling i Uppsala

Se lediga jobb som Assistent, bostadsförmedling i Uppsala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uppsala som finns hos arbetsgivaren.

Mäklarassistent

Mäklarassistent - Notar Uppsala Till vårt kontor i Uppsala söker vi nu en mäklarassistent som skall vara vårt ansikte utåt, assistera våra mäklare och sköta administrationen inne på kontoret. Om företaget Notar är en av Stockholms största mäklarkedjor och vi plockar ständigt nya marknadsandelar. Vi är ca 200 medarbetare fördelat på 36 kontor och finns i Stockholm, Uppsala, Jönköping, Västerås, Linköping, Göteborg, Sundsvall och Spanien. Notar Uppsala sit... Visa mer
Mäklarassistent - Notar Uppsala

Till vårt kontor i Uppsala söker vi nu en mäklarassistent som skall vara vårt ansikte utåt, assistera våra mäklare och sköta administrationen inne på kontoret.

Om företaget Notar är en av Stockholms största mäklarkedjor och vi plockar ständigt nya marknadsandelar. Vi är ca 200 medarbetare fördelat på 36 kontor och finns i Stockholm, Uppsala, Jönköping, Västerås, Linköping, Göteborg, Sundsvall och Spanien. Notar Uppsala sitter i en fin lokal på Vaksalagatan 28, 753 31 Uppsala, och har i dagsläget 12 mäklare på kontoret.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Din roll som assistent kräver att du har god datorvana, är strukturerad och känner att du kan hantera att ”ha många bollar i luften”.

1. Assistera fastighetsmäklarna vid förmedling av bostadsrätter och villor över hela Uppsalaområdet

2. Bistå med allt som erfordras vid tillträden såsom upprätta kvitton, lösen av lån samt likvidavräkningar

3. Kontakt och samarbete med bankkontor, förvaltningar och bostadsrättsföreningar

4. Allmän skötsel av kontoret

5. Kundkontakt per telefon samt inbokning av kundmöten

Erfarenhet och kvalifikationer För att trivas i denna roll tror vi att du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och samtidigt kan arbeta i ett högt tempo med olika deadlines. Du får tydliga instruktioner men förväntas därefter att arbeta självgående. Vi tror att du har en hög känsla för service. Du är social och ser alltid till att ge våra kunder ett professionellt och trevligt bemötande.

Avslutad gymnasieutbildning

God datorvana och det är meriterande om du arbetat i Vitec

Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

God erfarenhet av service och administration

Meriterande om du tidigare arbetat inom fastighetsmäklarbranschen eller gått mäklarassistentutbildning

Ansökan Skicka din ansökan genom att klicka på ”skicka ansökan” nedan.

Övrig information Anställningen är ett vikariat som pågår ca ett halvår framåt på heltid med arbetstider 09.00-18.00 mån-fre och påbörjas omgående eller enligt överenskommelse. Våra intervjuer sker löpande.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontakta kontorschef Erik Hedlund på 0733-23 02 21 alt [email protected] eller rekryteringsansvarig Jennifer Eriksson på 0735-15 68 09 alt [email protected] vid frågor om tjänsten. Visa mindre

Studentmedarbetare/sommarvikarie till Förvaltningsutveckling på Uppsalahem!

På Uppsalahem har vi som mål att bli Sveriges bästa bostadsbolag! För oss är ett tryggt boende en av våra viktigaste frågor. På Uppsalahem får du möjlighet att tillsammans med andra kollegor arbeta för trygga och trivsamma hem genom att säkerställa en god och korrekt användning av våra bostäder. Nu söker vi en studentmedarbetare som kan arbeta parallellt med sina studier för att bistå resterande handläggare på avdelningen och arbeta som vikarie över somma... Visa mer
På Uppsalahem har vi som mål att bli Sveriges bästa bostadsbolag! För oss är ett tryggt boende en av våra viktigaste frågor. På Uppsalahem får du möjlighet att tillsammans med andra kollegor arbeta för trygga och trivsamma hem genom att säkerställa en god och korrekt användning av våra bostäder.

Nu söker vi en studentmedarbetare som kan arbeta parallellt med sina studier för att bistå resterande handläggare på avdelningen och arbeta som vikarie över sommaren. Här (https://xn--karrir-fua.uppsalahem.se/pages/studentmedarbetare-pa-uppsalahem)kan du läsa mer om studentmedarbetartjänster hos oss.

Om jobbet
I rollen som handläggare arbetar du med flera olika typer av administrativ handläggning inom förvaltningen. Du har ett nära samarbete med våra boendekonsulenter, hyresjurister och givetvis även med våra förvaltningsteam.

I rollen ingår även bland annat följande arbetsuppgifter:

- Godkänna nyttjare av kommunala kontrakt

- Hantering av hyresgäster med skyddade personuppgifter

- Granskning och godkännande av referenser vid uthyrning av lägenheter

- Handläggning av inkommande ärenden rörande andrahandsuthyrning, byten och överlåtelser

Vem är du?
Vi söker dig som läser en universitets- eller högskoleutbildning inom relevant område för tjänsten och som motiveras av frågor som syftar till att ge de boende i våra områden en god och trygg boendemiljö. Du känner dig trygg i att prata med människor på ett respektfullt och tydligt sätt, även i obekväma och svåra situationer.

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är noggrann och är van att dokumentera ditt arbete på ett tydligt sätt. Det är meriterande om du har kännedom om gällande lagstiftning. För de mer komplicerade ärendena får du stöd av våra jurister. Vi ser att du är en positiv och lösningsorienterad person med både envishet och tålamod. Du har lätt för att samverka och har förmåga att skapa goda relationer såväl internt som externt.

Vi på Uppsalahem
Välkommen till oss på Uppsalahem! Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora och små dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare och gamers. Hos oss får du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas. Vi är stolta över att vara en del av en öppen och inkluderande arbetsplats där olikheter skapar framgång.

Om anställningen
Tjänst: Studentmedarbetare med möjlighet till heltidsvikariat över semester under sommaren
Start: Omgående
Arbetsförläggning: 15h/vecka arbete under löpande termin

Krav
Pågående universitets- eller högskoleutbildning
Goda kunskaper i svenska
B-körkort

Nyfiken?
Vill du veta mer om tjänsten? Då kan du kontakta Förvaltningsutvecklingchef Sarah Falk, +46187273677 eller HR Partner Gustav Åsbrink, [email protected]. Vi gör löpande urval och intervjuer. Om vi hittar rätt person kan vi därför tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan senast 2023-03-09. Visa mindre

Hyresadministratör till vår kund i Uppsala

Arbetsbeskrivning Söker du nya utmaningar inom administration och tycker det är spännande att få insyn i en viktig organisation? Är du dessutom en noggrann, strukturerad och tillmötesgående person? Vad bra, vi söker nu en hyresadministratör på heltid under 3 månader till en utav våra större kunder. Vi ser fram emot att få in just din ansökan!  Du kommer vara anställd som konsult hos oss på Randstad och arbeta ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Söker du nya utmaningar inom administration och tycker det är spännande att få insyn i en viktig organisation? Är du dessutom en noggrann, strukturerad och tillmötesgående person? Vad bra, vi söker nu en hyresadministratör på heltid under 3 månader till en utav våra större kunder.


Vi ser fram emot att få in just din ansökan! 


Du kommer vara anställd som konsult hos oss på Randstad och arbeta ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som hyresadministratör kommer du arbeta med att ge service åt hyresgäster med den hjälp de kan behöva. Arbetsuppgifterna kan innefatta registrering av hyreskontrakt, registrering och hantering av viktiga dokument, ta emot samtal och mail där frågor från hyresgästerna kan inkomma. 


Du kommer vara anställd som konsult hos oss på Randstad och arbeta ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Arbetstider
Uppdrag 3månader heltid, med möjlighet till förlängning. Start omgående.

Kvalifikationer
Som person ska du vara väldigt noggrann då du kommer att ansvara över att administrera viktig information. Du ska även ha skinn på näsan och tillmötesgående.  Vi ser gärna att du jobbat inom fastighetsbranschen tidigare. 

Meriterande om du talar ett tredjespråk. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
2021-12-03, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information:
Agnes Bernström, [email protected]
Oscar  Nyrén, [email protected]

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Front Office medarbetare till Uppsala

Arbetsbeskrivning Trivs du i den mixade rollen som kundtjänst och administratör och har erfarenhet från eller är nyfiken på bostadsbranschen? Då är du kanske den vi söker för nästa konsultuppdrag som Front Office medarbetare. Här får du möjligheten att arbeta  i en viktig administrativ stödfunktion samtidigt som du är en tillgång i företagets kundtjänst.  Här kommer du vara en del av en organisation med stolta medarbetare som trivs tillsammans, ställer u... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Trivs du i den mixade rollen som kundtjänst och administratör och har erfarenhet från eller är nyfiken på bostadsbranschen? Då är du kanske den vi söker för nästa konsultuppdrag som Front Office medarbetare. Här får du möjligheten att arbeta  i en viktig administrativ stödfunktion samtidigt som du är en tillgång i företagets kundtjänst. 


Här kommer du vara en del av en organisation med stolta medarbetare som trivs tillsammans, ställer upp för varandra och sina kunder. Det är en verksamhet som med sina kontor täcker upp stora delar av Sverige och just nu befinner sig på en tillväxtresa. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
Som medarbetare i Front Office är du en tillgång både för kundtjänst samt att du är en viktig administrativ stödfunktion i organisationen. Du bemannar telefonväxel och felanmälningssystem för inkommande ärenden samt bemannar reception för nyckelhantering och besök. I den administrativa funktionen hanterar du interna bokningar av resor och utbildningar, beställningar, polisanmälningar och energiuppföljningssystem. Då du kommer ha dagliga hyresgästkontakter och är en viktig länk mellan slutanvändarna och fastighetsägaren, ställer det särskilda krav på hög servicekänsla.



Arbetstider
Konsultuppdrag på heltid med start inom kort. Arbetet sker dagtid måndag till fredag 08.00-17.00. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en hög servicenivå och alltid vill ge det lilla extra samtidigt som du också trivs med administrativa uppgifter. Du har för uppdraget lämplig utbildning inom administration, kundtjänst eller fastighet eller likvärdig yrkeserfarenhet. B-körkort krävs.


Du har goda kunskaper i MS Office och mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. 


Som person har du en fingertoppskänsla för service, du är engagerad och har lätt för att ställa om mellan olika arbetsuppgifter. Du är prestigelös och kan självständigt strukturera och organisera ditt arbete och du är duktig på att ta egna initiativ. 


Då arbetet i hög grad innebär kontakt med både hyresgäster och medarbetare är det viktigt att du har en positiv framtoning och en god kommunikativ förmåga.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-11-29, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Agens Bernström, konsultchef, agnes.bernströ[email protected].



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre