Lediga jobb som Manager i Uppsala

Se lediga jobb som Manager i Uppsala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uppsala som finns hos arbetsgivaren.

Market Area Manager till BA Buildings Södra Norrland

Ansök    Jul 5    AFRY AB    Manager
Företagsbeskrivning Vårt affärsområde Buildings är med över 1100 medarbetare en av Sveriges största aktörer inom bygg- och fastighetssektorn. Vi skapar hållbara, byggnadsrelaterade, teknik- och designlösningar för fastighetsägare, entreprenörer och industri. Hos oss får du verkligen en möjlighet att påverka utformningen av framtidens byggnader. I samband med att vi sett över vår organisation för att stå rustade inför vår expansion har vi kraftsamlat och sö... Visa mer
Företagsbeskrivning
Vårt affärsområde Buildings är med över 1100 medarbetare en av Sveriges största aktörer inom bygg- och fastighetssektorn. Vi skapar hållbara, byggnadsrelaterade, teknik- och designlösningar för fastighetsägare, entreprenörer och industri. Hos oss får du verkligen en möjlighet att påverka utformningen av framtidens byggnader.
I samband med att vi sett över vår organisation för att stå rustade inför vår expansion har vi kraftsamlat och söker nu en Marknadsområdeschef med mycket handlingskraft, lyhördhet och affärsmässighet som vill leda vår utveckling i södra Norrland. Du blir en av tre MA-chefer och du rapporterar direkt till Regionchefen
I rollen får du vara med på vår spännande utvecklingsresa mot en mer hållbar framtid.


Jobbeskrivning
Vi erbjuder
Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar för framtiden. Vår strävan är att bygga smartare, miljövänligare och med människan i centrum varje gång vi kliver in i ett projekt. Vi erbjuder dig en strategisk ledarroll med utvecklings-, medarbetar- och resultatansvar fördelat på 8 kontor i norra Sverige. Du ingår i ledningsgruppen för norra regionen och får aktivt bidra i utvecklingen av vår affär och kundrelation. Vår arbetsmiljö och öppna kultur ger dig frihet att påverka framtiden. Fokus för din roll som marknadsområdeschef är att leda 7 sektionschefer och kring 100 medarbetare i norra Sverige.


Kravspecifikation
Vi söker dig
Till den här rollen söker vi dig som är handlingskraftig, har förmågan att fatta beslut och agera utifrån dessa i en expansiv region. Vi ser att du är en god och tydlig kommunikatör som är van att skapa och bibehålla relationer såväl internt som externt. Du utstrålar trygghet och stabilitet samt har en förmåga att skapa trovärdighet i dialogen med dina medarbetare. Självklart ser du dig själv som en lagspelare och du trivs med att dela din kunskap och hjälpa andra att utvecklas. Du är lösningsorienterad och besitter strategisk kompetens i att driva en stor organisation. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att bygga och utveckla större team samt att coacha, leda och utveckla chefer.
Vi tror att du:
• är analytisk och strategisk
• är en handlingskraftig, tydlig och affärsmässig lagspelare med empatisk förmåga
• har erfarenhet av att leda en större organisation, med utvecklings-, budget- och personalansvar
• har relevant och bred branscherfarenhet från bygg- och fastighetssektorn
• har eftergymnasial utbildning i någon form kopplad till bygg- och fastighet
• har flera års erfarenhet av byggbranschen och ett stort eget kontaktnät på byggkonsultsidan i södra Norrland
• du talar och skriver engelska och svenska obehindrat
• drivs av utveckling – både för verksamheten, dina medarbetare och dig själv

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start så snart som möjligt Urvalet av sökanden sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan och skicka in senast 19 augusti.


AFRY arbetar aktivt för en jämnare könsfördelning och vi ser därför gärna kvinnliga sökande.
Vi strävar efter att genomföra så objektiva, strukturerade och inkluderande rekryteringar som möjligt och använder därför bland annat arbetspsykologiska tester som urvalsverktyg. Det innebär att om vi bedömer att du uppfyller grundkraven i kravprofilen kommer du att få genomföra testen Matrigma och MAP som ett första urvalsteg.
AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig.
Kontaktuppgifter för frågor:
Krister Persson, Regionchef
[email protected]
+46 10 505 83 55



AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society. Visa mindre

Senior Project Manager som konsult till välbetalda och spännande uppdrag!

Ansök    Feb 22    PersonalExpressen AB    Manager
Hej och hjärtligt välkommen till att arbeta som IT-konsult tillsammans med oss på PersonalExpressen! PersonalExpressen bemannar med professionella, ambitiösa och jordnära IT-konsulter efter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de konsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral, hög ambitionsnivå och en hög grad av individuellt självgående. Det förväntar sig våra kund... Visa mer
Hej och hjärtligt välkommen till att arbeta som IT-konsult tillsammans med oss på PersonalExpressen!
PersonalExpressen bemannar med professionella, ambitiösa och jordnära IT-konsulter efter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de konsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral, hög ambitionsnivå och en hög grad av individuellt självgående. Det förväntar sig våra kunder av oss och det förväntar vi oss av våra konsulter.
Tillbaka får du som söker dig in till oss ett engagerat, genuint och personligt bemötande och en stor nyfikenhet både kopplat till dig som person och kopplat till dig som yrkesutövare. Vi är helt enkelt Sveriges mest personliga konsultföretag och det är vi stolta över!
Vidare är vi ett företag som utöver de spännande och varierande uppdragen vi kan erbjuda till dig som konsult alltid vill växa tillsammans med våra medarbetare - både som kollegor och som människor. Vi är övertygade om att den ambitionen från oss som arbetsgivare är det bästa receptet som finns för en gemensam yrkesmässig framgång och för ett gemensamt privat välmående.
Om det aktuella uppdraget...
Nu söker vi dig som har kompetens och/eller erfarenhet av att arbeta som Senior Project Manager. Uppdraget gäller över lång tid hos en extern mycket spännande kund till PersonalExpressen och vi kan erbjuda bra lön och goda övriga villkor för dig som är intresserad av uppdraget!
Vilka andra typ av uppdrag vi kan erbjuda...
På PersonalExpressen upphandlar vi löpande gentemot de största statliga myndigheterna i Sverige. Det innebär att vi från PersonalExpressens sida de kommande åren kommer att kunna erbjuda dig som söker dig in till oss en lång rad prestigefyllda statliga konsultuppdrag. Utöver detta har vi en lång rad samarbetspartners inom det privata näringslivet vars konsultavrop vi är med och tar del av. Med oss vid din sida får du alltså en unik möjlighet att bli erbjuden toppuppdrag inom ramarna för ditt kompetensområde såväl till det offentliga som till det privata näringslivet. Det viktigaste för oss är att vi först får lära känna dig och dina ambitioner för framtiden - sedan får du både vårt upphandlingsteam genetmot statliga myndigheter och vårt säljteam gentemot privata företag som dina personliga stöttepelare framåt i karriären. Med oss på PersonalExpressen vid din sida kommer du alltid att ha möjlighet att själv styra din resa framåt. Först när du är både nöjd och stolt över de uppdrag du blir erbjuden kommer vi att vara nöjda och stolta över oss själva och vår egen insats. Låt oss ta oss an din framtid tillsammans!
Ta steget och bli egenkonsult - vi hjälper dig att starta eget aktiebolag och ger dig allt stöd du behöver på din företagarresa framåt!
Har du gått i tankar på att bli egenkonsult och starta aktiebolag? Bra - då har du kommit precis rätt! PersonalExpressen har lång erfarenhet av att hjälpa konsulter att starta aktiebolag med allt vad det innebär - både initialt i uppstartsfasen samt sedan löpande. Vi erbjuder alla egenkonsulter som arbetar på uppdrag genom oss stöd med bankkontakt, bokföring, löneutbetalningar, fakturering, månadsvisa skattedeklarationer samt bokslutsarbetet. På så vis kan vi hjälpa dig som vill starta ditt egna aktiebolag både med att få ditt första uppdrag förmedlat till dig samt med att hantera allt det du inte kan eller vill lägga tid på löpande. Kanske är det detta som hållit dig tillbaka från att ta steget tidigare? Kontakta gärna någon av våra medarbetare vid intresse så berättar vi mer om hur vi får just dig att lyckas inte bara som IT-konsult utan som din egna IT-konsult. På PersonalExpressen älskar vi att samarbeta med personer som har höga ambitioner för sig själv och sin framtida yrkeskarriär!
Hur vi förmedlar uppdrag för bästa möjliga resultat...
På PersonalExpressen har vi ambitionen att alltid kunna erbjuda våra konsulter längre uppdrag på plats ute hos våra kunder. Vår affärsidé är att arbeta nära både våra kunder och våra konsulter och genom denna närhet kunna skapa förutsättningar till att samtliga inblandade parter får utvecklas och växa tillsammans över tid. Det innebär att det är viktigt för oss att du som arbetar som konsult genom oss kommer till en kund där du ser dig själv kunna trivas och må bra över tid samtidigt som du får använda din yrkesmässiga kunskap och dina erfarenheter på ett så stimulerande och utvecklande sätt som möjligt. De flesta av våra konsulter på PersonalExpressen idag har jobbat tillsammans med oss i många år - det hoppas vi att du också ska vilja göra!
Mer om oss PersonalExpressen...
PersonalExpressen gör idag mycket mer än att bara förmedla konsultuppdrag inom IT-sektorn. Vi arbetar med bemanning av chefer, läkare, sjuksköterskor, lärare och andra samhällsviktiga yrkesgrupper där det offentliga på olika sätt är vår kund. På grund av detta känns det också naturligt för oss att även inom ramarna för vår IT-del kunna erbjuda våra konsulter uppdrag på statliga myndigheter eller hos andra offentliga uppdragsgivare. Digitaliseringen har kommit långt inom det offentliga i Sverige jämfört med många andra länder men det finns fortfarande minst sagt mycket att göra och därmed även många viktiga konsultuppdrag att förmedla.
Vi tror även på att slå alla våra affärsområden ihop när det kommer till att anordna gemensamma konsultträffar, sommarfester, julfester, konsultresor eller bara att bjuda in till spontana after-works och andra roliga evenemang. På så vis blir du som kommer in som ny konsult hos oss direkt en del av den större familjen på PersonalExpressen där vi idag samlar över 400 konsulter från olika branscher, sektorer och affärsområden! Vi ser helt enkelt värdet i att vara en arbetsgivare där människor med olika bakgrund och intressen inte bara möts utan även frodas, växer och utvecklas tillsammans. Vill du få ut något extra av ditt yrkesliv och möta erfarna och kompetenta människor med annan utbildningsbakgrund än du själv så har du kommit helt rätt till oss på PersonalExpressen. Då tror vi också att du kommer att trivas väldigt gott tillsammans med oss inte bara på kort sikt utan för många år framöver.
Sammanfattningsvis ser vi verkligen fram emot att få lära känna både dig och dina karriärsambitioner. Återigen hjärtligt välkommen till oss på PersonalExpressen - hoppas du vill skicka din ansökan till oss redan idag! Visa mindre

Project Manager som konsult till välbetalda och spännande uppdrag!

Ansök    Feb 21    PersonalExpressen AB    Manager
Hej och hjärtligt välkommen till att arbeta som IT-konsult tillsammans med oss på PersonalExpressen! PersonalExpressen bemannar med professionella, ambitiösa och jordnära IT-konsulter efter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de konsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral, hög ambitionsnivå och en hög grad av individuellt självgående. Det förväntar sig våra kund... Visa mer
Hej och hjärtligt välkommen till att arbeta som IT-konsult tillsammans med oss på PersonalExpressen!
PersonalExpressen bemannar med professionella, ambitiösa och jordnära IT-konsulter efter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de konsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral, hög ambitionsnivå och en hög grad av individuellt självgående. Det förväntar sig våra kunder av oss och det förväntar vi oss av våra konsulter.
Tillbaka får du som söker dig in till oss ett engagerat, genuint och personligt bemötande och en stor nyfikenhet både kopplat till dig som person och kopplat till dig som yrkesutövare. Vi är helt enkelt Sveriges mest personliga konsultföretag och det är vi stolta över!
Vidare är vi ett företag som utöver de spännande och varierande uppdragen vi kan erbjuda till dig som konsult alltid vill växa tillsammans med våra medarbetare - både som kollegor och som människor. Vi är övertygade om att den ambitionen från oss som arbetsgivare är det bästa receptet som finns för en gemensam yrkesmässig framgång och för ett gemensamt privat välmående.
Om det aktuella uppdraget...
Nu söker vi dig som har kompetens och/eller erfarenhet av att arbeta som Project Manager. Uppdraget gäller över lång tid hos en extern mycket spännande kund till PersonalExpressen och vi kan erbjuda bra lön och goda övriga villkor för dig som är intresserad av uppdraget!
Vilka andra typ av uppdrag vi kan erbjuda...
På PersonalExpressen upphandlar vi löpande gentemot de största statliga myndigheterna i Sverige. Det innebär att vi från PersonalExpressens sida de kommande åren kommer att kunna erbjuda dig som söker dig in till oss en lång rad prestigefyllda statliga konsultuppdrag. Utöver detta har vi en lång rad samarbetspartners inom det privata näringslivet vars konsultavrop vi är med och tar del av. Med oss vid din sida får du alltså en unik möjlighet att bli erbjuden toppuppdrag inom ramarna för ditt kompetensområde såväl till det offentliga som till det privata näringslivet. Det viktigaste för oss är att vi först får lära känna dig och dina ambitioner för framtiden - sedan får du både vårt upphandlingsteam genetmot statliga myndigheter och vårt säljteam gentemot privata företag som dina personliga stöttepelare framåt i karriären. Med oss på PersonalExpressen vid din sida kommer du alltid att ha möjlighet att själv styra din resa framåt. Först när du är både nöjd och stolt över de uppdrag du blir erbjuden kommer vi att vara nöjda och stolta över oss själva och vår egen insats. Låt oss ta oss an din framtid tillsammans!
Ta steget och bli egenkonsult - vi hjälper dig att starta eget aktiebolag och ger dig allt stöd du behöver på din företagarresa framåt!
Har du gått i tankar på att bli egenkonsult och starta aktiebolag? Bra - då har du kommit precis rätt! PersonalExpressen har lång erfarenhet av att hjälpa konsulter att starta aktiebolag med allt vad det innebär - både initialt i uppstartsfasen samt sedan löpande. Vi erbjuder alla egenkonsulter som arbetar på uppdrag genom oss stöd med bankkontakt, bokföring, löneutbetalningar, fakturering, månadsvisa skattedeklarationer samt bokslutsarbetet. På så vis kan vi hjälpa dig som vill starta ditt egna aktiebolag både med att få ditt första uppdrag förmedlat till dig samt med att hantera allt det du inte kan eller vill lägga tid på löpande. Kanske är det detta som hållit dig tillbaka från att ta steget tidigare? Kontakta gärna någon av våra medarbetare vid intresse så berättar vi mer om hur vi får just dig att lyckas inte bara som IT-konsult utan som din egna IT-konsult. På PersonalExpressen älskar vi att samarbeta med personer som har höga ambitioner för sig själv och sin framtida yrkeskarriär!
Hur vi förmedlar uppdrag för bästa möjliga resultat...
På PersonalExpressen har vi ambitionen att alltid kunna erbjuda våra konsulter längre uppdrag på plats ute hos våra kunder. Vår affärsidé är att arbeta nära både våra kunder och våra konsulter och genom denna närhet kunna skapa förutsättningar till att samtliga inblandade parter får utvecklas och växa tillsammans över tid. Det innebär att det är viktigt för oss att du som arbetar som konsult genom oss kommer till en kund där du ser dig själv kunna trivas och må bra över tid samtidigt som du får använda din yrkesmässiga kunskap och dina erfarenheter på ett så stimulerande och utvecklande sätt som möjligt. De flesta av våra konsulter på PersonalExpressen idag har jobbat tillsammans med oss i många år - det hoppas vi att du också ska vilja göra!
Mer om oss PersonalExpressen...
PersonalExpressen gör idag mycket mer än att bara förmedla konsultuppdrag inom IT-sektorn. Vi arbetar med bemanning av chefer, läkare, sjuksköterskor, lärare och andra samhällsviktiga yrkesgrupper där det offentliga på olika sätt är vår kund. På grund av detta känns det också naturligt för oss att även inom ramarna för vår IT-del kunna erbjuda våra konsulter uppdrag på statliga myndigheter eller hos andra offentliga uppdragsgivare. Digitaliseringen har kommit långt inom det offentliga i Sverige jämfört med många andra länder men det finns fortfarande minst sagt mycket att göra och därmed även många viktiga konsultuppdrag att förmedla.
Vi tror även på att slå alla våra affärsområden ihop när det kommer till att anordna gemensamma konsultträffar, sommarfester, julfester, konsultresor eller bara att bjuda in till spontana after-works och andra roliga evenemang. På så vis blir du som kommer in som ny konsult hos oss direkt en del av den större familjen på PersonalExpressen där vi idag samlar över 400 konsulter från olika branscher, sektorer och affärsområden! Vi ser helt enkelt värdet i att vara en arbetsgivare där människor med olika bakgrund och intressen inte bara möts utan även frodas, växer och utvecklas tillsammans. Vill du få ut något extra av ditt yrkesliv och möta erfarna och kompetenta människor med annan utbildningsbakgrund än du själv så har du kommit helt rätt till oss på PersonalExpressen. Då tror vi också att du kommer att trivas väldigt gott tillsammans med oss inte bara på kort sikt utan för många år framöver.
Sammanfattningsvis ser vi verkligen fram emot att få lära känna både dig och dina karriärsambitioner. Återigen hjärtligt välkommen till oss på PersonalExpressen - hoppas du vill skicka din ansökan till oss redan idag! Visa mindre

QA Validation Manager till Fresenius Kabi i Uppsala

Ansök    Okt 7    Academic Resource AB    Manager
Vi på Academic Resource söker nu en QA Validation Manager till vår kund Fresenius Kabi i Uppsala. Tjänsten är en rekrytering och vi söker dig som har flerårig erfarenhet från läkemedelsindustrin inom kvalitetsarbete och dess helhet. Du kommer att ingå i avdelningens ledningsgrupp och leda och prioritera arbetet inom din sektion. Vill du jobba för en global marknadsledare med en komplett produktportfölj för kritiskt sjuka patienter? Nu har du chansen i och ... Visa mer
Vi på Academic Resource söker nu en QA Validation Manager till vår kund Fresenius Kabi i Uppsala. Tjänsten är en rekrytering och vi söker dig som har flerårig erfarenhet från läkemedelsindustrin inom kvalitetsarbete och dess helhet. Du kommer att ingå i avdelningens ledningsgrupp och leda och prioritera arbetet inom din sektion. Vill du jobba för en global marknadsledare med en komplett produktportfölj för kritiskt sjuka patienter? Nu har du chansen i och med denna spännande och utmanade roll på ett världsledande företag som tillverkar produkter för att rädda liv.


Om företaget


Fresenius Kabi är ett globalt, marknadsledande företag specialiserat på klinisk nutrition, infusionsterapi och medicinsk teknik.


Fresenius Kabi står för framsteg och kvalitet i utvecklingen av innovativa produkter och tjänster för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor - på och utanför sjukhus. Deras produkter och tjänster räddar och skyddar liv samt bidrar till att förbättra människors livskvalitet.


Under mottot ”Caring for life” sätter Fresenius Kabi människan i centrum, som patient, kund och medarbetare.




I din roll som QA Validation Manager ansvarar du för


Att leda valideringsprocessen på Fresenius Kabi och vara ägare av Valideringsmasterplan genom att:


• Ge Fresenius Kabi Operations Sweden valideringsexpertisstöd för samtliga delar av verksamheten. Gruppen består av kvalificeringsingenjörer, valideringsspecalister/experter med senior kompetens, bred erfarenhet inom validering och djup teknisk expertis inom steril tillverkning.
• Kontroll av Uppsala- och Brunna- fabrikens valideringsstatus inklusive valideringsplaner och sammanfattande valideringsrapporter
• Samordning och genomförande av termisk kvalificering
• Uppdatera och hålla Validation Master Plan i Uppsala och Brunna aktuell samt att skriva eller medverka vid framtagande av valideringsplaner, kvalificeringsprotokoll och rapporter inom ansvarsområdet
• Ge stöd till organisationen med validering- och projektledarkompetens samt agera stöd vid riskanalyser
• Medverka vid utveckling, implementering och vidareutveckling av interna kvalitetssystem
• Utbilda intern personal i kvalificering, validering, riskanalys, processteknik, kravspecifikationer och process utvärderingar.
• Stödja kalibreringsingenjörer, process utvecklare, projektledare, processingenjörer, kvalitetssäkrare och konstruktionsansvariga i deras arbete.
• Delta i leverensbesiktningar och att medverka vid interna och externa audits.
• Tolka myndighetens krav för hur valideringar och kvalificeringar skall genomföras och svara på myndighetsfrågor.
• Leda teknik och produktprojekt.






Erfarenhet och kvalifikationer


Du som söker har:


• Akademisk utbildning inom kemi, bioteknik, biologi, mikrobiologi eller annan motsvarande utbildning och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
• Dokumenterad mångårig erfarenhet av att arbeta som ledare med god ledarskapsförmåga.
• Goda kunskaper i GMP med erfarenhet av arbete från en GMP-styrd verksamhet.
• Mer än 5 års erfarenhet av QA-arbete inom läkemedelsindustrin eller medical device, från validering och gärna rengöringskvalificering.
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
• Körkort och tillgång till bil då resor mellan anläggningarna i Brunna och Uppsala kommer att förekomma mer eller mindre frekvent.


Som person


För att lyckas i denna roll har du en personlig drivkraft och sprider entusiasm och engagemang till din grupp för att ni tillsammans ska implementera förändringar som utvecklar verksamheten framåt. Du är trygg i din roll som erfaren ledare och med dina goda ledaregenskaper skapar du rätt förutsättningar och ger rätt verktyg till dina medarbetare.


Du håller ihop din grupp men då du även ingår i ledningsgruppen, har du även viljan, kompetensen och kapaciteten att kliva upp och ta strategiska beslut som du dokumenterar och står bakom trots eventuella hinder för att främja förbättring.


Som person är du ödmjuk, lyhörd men också driven, tänker strategiskt och har en långsiktig vy. Du ser möjligheter där andra ser hinder och är duktig på att inspirera andra att se helhetsbilden vilket gör att du får din grupp att tillsammans arbeta gentemot gemensamt satta mål. Du kommer att ingå i en stark, mogen och sammansvetsad ledningsgrupp med mycket kompetens och därför ställer det höga krav på din egen kompetens och vilja att driva förbättringar och ta strategiska beslut. Du är kommunikativ och har en hög social förmåga och trivs att arbeta tvärfunktionellt över stora kontaktytor såväl internt inom företaget som externt. Vi sätter stor vikt på dina personliga egenskaper.




Om oss


Academic Resource är ett väletablerat rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet som funnits sedan 2005. Vi har lång erfarenhet av Uthyrning, Rekrytering samt Interim Management inom tjänstesektorn. Våra affärsområden är Ekonomi & Finans samt Life Science och HR. Vi verkar inom tjänstesektorn och främst i Stockholm/Mälardalen och Uppsala.


Ansökan


Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt då urval och rekrytering sker löpande. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: FQVM1021
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare
Ghazaleh Köse, 072 071 55 07 [email protected]


Fackliga kontaktpersoner är
Frank Glackin, Unionen, 018 644 773 och Linda Holm, Akademikerföreningen, 018 644 195
We take you further
Säkord: QA validation Manager validering riskanalys chef ledningsgrupp kvalitet kvalitetssystem projektledning processteknik audits kemi bioteknik biologi mikrobiologi läkemedelsindustri life science Fresenius Kabi Uppsala Brunna Visa mindre

Senior Adobe Service Manager som konsult till välbetalda uppdrag!

Ansök    Feb 16    PersonalExpressen AB    Manager
Hej och hjärtligt välkommen till att arbeta som IT-konsult tillsammans med oss på PersonalExpressen! PersonalExpressen bemannar med professionella, ambitiösa och jordnära IT-konsulter efter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de konsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral, hög ambitionsnivå och en hög grad av individuellt självgående. Det förväntar sig våra kund... Visa mer
Hej och hjärtligt välkommen till att arbeta som IT-konsult tillsammans med oss på PersonalExpressen!
PersonalExpressen bemannar med professionella, ambitiösa och jordnära IT-konsulter efter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de konsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral, hög ambitionsnivå och en hög grad av individuellt självgående. Det förväntar sig våra kunder av oss och det förväntar vi oss av våra konsulter.
Tillbaka får du som söker dig in till oss ett engagerat, genuint och personligt bemötande och en stor nyfikenhet både kopplat till dig som person och kopplat till dig som yrkesutövare. Vi är helt enkelt Sveriges mest personliga konsultföretag och det är vi stolta över!
Vidare är vi ett företag som utöver de spännande och varierande uppdragen vi kan erbjuda till dig som konsult alltid vill växa tillsammans med våra medarbetare - både som kollegor och som människor. Vi är övertygade om att den ambitionen från oss som arbetsgivare är det bästa receptet som finns för en gemensam yrkesmässig framgång och för ett gemensamt privat välmående.
Om det aktuella uppdraget...
Nu söker vi dig som har kompetens och/eller erfarenhet av att arbeta som Senior Adobe Service Manager. Uppdraget gäller över lång tid hos en extern mycket spännande kund till PersonalExpressen och vi kan erbjuda bra lön och goda övriga villkor för dig som är intresserad av uppdraget!
Vilka andra typ av uppdrag vi kan erbjuda...
På PersonalExpressen upphandlar vi löpande gentemot de största statliga myndigheterna i Sverige. Det innebär att vi från PersonalExpressens sida de kommande åren kommer att kunna erbjuda dig som söker dig in till oss en lång rad prestigefyllda statliga konsultuppdrag. Utöver detta har vi en lång rad samarbetspartners inom det privata näringslivet vars konsultavrop vi är med och tar del av. Med oss vid din sida får du alltså en unik möjlighet att bli erbjuden toppuppdrag inom ramarna för ditt kompetensområde såväl till det offentliga som till det privata näringslivet. Det viktigaste för oss är att vi först får lära känna dig och dina ambitioner för framtiden - sedan får du både vårt upphandlingsteam genetmot statliga myndigheter och vårt säljteam gentemot privata företag som dina personliga stöttepelare framåt i karriären. Med oss på PersonalExpressen vid din sida kommer du alltid att ha möjlighet att själv styra din resa framåt. Först när du är både nöjd och stolt över de uppdrag du blir erbjuden kommer vi att vara nöjda och stolta över oss själva och vår egen insats. Låt oss ta oss an din framtid tillsammans!
Ta steget och bli egenkonsult - vi hjälper dig att starta eget aktiebolag och ger dig allt stöd du behöver på din företagarresa framåt!
Har du gått i tankar på att bli egenkonsult och starta aktiebolag? Bra - då har du kommit precis rätt! PersonalExpressen har lång erfarenhet av att hjälpa konsulter att starta aktiebolag med allt vad det innebär - både initialt i uppstartsfasen samt sedan löpande. Vi erbjuder alla egenkonsulter som arbetar på uppdrag genom oss stöd med bankkontakt, bokföring, löneutbetalningar, fakturering, månadsvisa skattedeklarationer samt bokslutsarbetet. På så vis kan vi hjälpa dig som vill starta ditt egna aktiebolag både med att få ditt första uppdrag förmedlat till dig samt med att hantera allt det du inte kan eller vill lägga tid på löpande. Kanske är det detta som hållit dig tillbaka från att ta steget tidigare? Kontakta gärna någon av våra medarbetare vid intresse så berättar vi mer om hur vi får just dig att lyckas inte bara som IT-konsult utan som din egna IT-konsult. På PersonalExpressen älskar vi att samarbeta med personer som har höga ambitioner för sig själv och sin framtida yrkeskarriär!
Hur vi förmedlar uppdrag för bästa möjliga resultat...
På PersonalExpressen har vi ambitionen att alltid kunna erbjuda våra konsulter längre uppdrag på plats ute hos våra kunder. Vår affärsidé är att arbeta nära både våra kunder och våra konsulter och genom denna närhet kunna skapa förutsättningar till att samtliga inblandade parter får utvecklas och växa tillsammans över tid. Det innebär att det är viktigt för oss att du som arbetar som konsult genom oss kommer till en kund där du ser dig själv kunna trivas och må bra över tid samtidigt som du får använda din yrkesmässiga kunskap och dina erfarenheter på ett så stimulerande och utvecklande sätt som möjligt. De flesta av våra konsulter på PersonalExpressen idag har jobbat tillsammans med oss i många år - det hoppas vi att du också ska vilja göra!
Mer om oss PersonalExpressen...
PersonalExpressen gör idag mycket mer än att bara förmedla konsultuppdrag inom IT-sektorn. Vi arbetar med bemanning av chefer, läkare, sjuksköterskor, lärare och andra samhällsviktiga yrkesgrupper där det offentliga på olika sätt är vår kund. På grund av detta känns det också naturligt för oss att även inom ramarna för vår IT-del kunna erbjuda våra konsulter uppdrag på statliga myndigheter eller hos andra offentliga uppdragsgivare. Digitaliseringen har kommit långt inom det offentliga i Sverige jämfört med många andra länder men det finns fortfarande minst sagt mycket att göra och därmed även många viktiga konsultuppdrag att förmedla.
Vi tror även på att slå alla våra affärsområden ihop när det kommer till att anordna gemensamma konsultträffar, sommarfester, julfester, konsultresor eller bara att bjuda in till spontana after-works och andra roliga evenemang. På så vis blir du som kommer in som ny konsult hos oss direkt en del av den större familjen på PersonalExpressen där vi idag samlar över 400 konsulter från olika branscher, sektorer och affärsområden! Vi ser helt enkelt värdet i att vara en arbetsgivare där människor med olika bakgrund och intressen inte bara möts utan även frodas, växer och utvecklas tillsammans. Vill du få ut något extra av ditt yrkesliv och möta erfarna och kompetenta människor med annan utbildningsbakgrund än du själv så har du kommit helt rätt till oss på PersonalExpressen. Då tror vi också att du kommer att trivas väldigt gott tillsammans med oss inte bara på kort sikt utan för många år framöver.
Sammanfattningsvis ser vi verkligen fram emot att få lära känna både dig och dina karriärsambitioner. Återigen hjärtligt välkommen till oss på PersonalExpressen - hoppas du vill skicka din ansökan till oss redan idag! Visa mindre

Erfaren Uppdragsledare VVS

Ansök    Jan 14    AFRY AB    Manager
Företagsbeskrivning AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle. Vi är 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Jobbeskrivning AFRY är en av de största ingenjörs- och designföretagen med närmare 1000 medarbetare i region Nord som sträcker sig från Uppsala ... Visa mer
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.
Jobbeskrivning
AFRY är en av de största ingenjörs- och designföretagen med närmare 1000 medarbetare i region Nord som sträcker sig från Uppsala till Kiruna. Under de senaste åren har vårt affärsområde Buildings, som erbjuder tjänster till bygg- och fastighetsmarknaden, vuxit starkt i regionen.
Våra projekt är roliga, utmanande och varierande då våra kunder finns inom bl.a. fastigheter, industri, skolor och sjukhus. Hos oss får du följa projekten från tidigt skede till leverans och uppföljning samt arbeta med alla installationssystem. I tjänsten ingår att arbeta med allt från tidiga skeden till kalkyler, projektering och CAD-ritningar eller att ta fram tekniska handlingar och ritningar.
I rollen som uppdragsledare har du möjlighet att arbeta inom varierande fastighetstyper. Du är trygg i din teknik och erfaren i branschen samt motiveras av att dela med dig av dina kunskaper till våra unga talanger. Du har förståelse för byggprocessen och AFRYs roll i våra uppdrag. Vår affär är primärt inom installationsprojektering, energi och hållbart byggande och det är där vi vill att du verkar idag.
Hos AFRY får du möjlighet att vara med och påverka och skapa byggnader och boenden där människor ska vistas och trivas. För oss är säkerhet, hållbarhet och ett välmående samhälle viktiga faktorer och där vi på ett framgångsrikt vis är med och bidrar med kreativa och innovativa lösningar – både nu och för framtiden. Making Future, som vi säger.
Tjänsten är baserad i centrala Uppsala med gångavstånd från Uppsala centralstation.
Kravspecifikation
Vi söker dig med god erfarenhet av arbete som konsult, entreprenör eller beställare inom VVS-projektering. Du har ett gediget och uppdaterat nätverk med affärskontakter, ser affärsmöjligheter och är marknadsmässig i ditt agerande.
Du är en duktig och erfaren uppdragsledare med genuint intresse för installation, konstruktion och hållbart byggande. Du har lätt att förstå och delta i tekniska diskussioner och trivs i en fartfylld miljö som präglas av stark tillväxt.
Du är nyfiken och intresserad av ditt teknikområde samt har energi och driv. Du har lätt för att dela med dig av dina kunskaper och kan på ett pedagogiskt sätt förklara, både för kunder och kollegor. Självklart ser du dig själv som en lagspelare och drivs fortfarande av att ständigt utvecklas.
Vi ser att du är högskoleingenjör eller har motsvarande utbildning från bygg/energi/installation, alternativt har du motsvarande erfarenhet från branschen.
Ytterligare information
Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över.
AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Därför ser vi fram emot din ansökan redan idag.
Ansök senast 28 februari.
Kontaktuppgifter för frågor
Robert Wallin, Sektionschef
+46 10 505 14 84
[email protected]

AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society. Visa mindre

Servicedesk Manager

Ansök    Mar 18    QD Sverige AB    Manager
Vad vi erbjuder: Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work. Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågo... Visa mer
Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected]

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Är du vår nästa Servicedesk Manager till vårt team i Uppsala? Nu söker vi dig som gillar att vara spindeln i nätet och bygga broar mellan teknik och kund för att ge service i världsklass.

Om rollen

I rollen som Servicedesk Manager kommer du att ha personalansvar för 10 st Servicedesktekniker och har till uppgift att följa kunden i QD’s leveransorganisation. Vi på QD har precis gått live i leveransen av Servicedesk för vår specifika kund och vi letar efter en chef till ett nybildat team som vill jobba med att leverera service i toppklass.
Du kommer att agera länken mellan kunden och QD och skapa dig en bild av kundens verksamhet och behov och därmed kunna prioritera och koordinera kundens önskemål. Du kommer vara vår primära kontaktyta mot kunden och jobba tätt med våra beställare samt våra tekniker på QD.

Ansvarsområden:

• Identifiera och framföra förbättringsförslag till vår kund/beställare
• Leda och inspirera ett härligt team av servicedesk tekniker
• Personalansvar
• Identifiera och åtgärda brister i kunddokumentation
• Lyfta leveransen och kunden till nästa nivå
• Effektivisera ärendeflödet
• Identifiera återkommande ärendetyper/incidenter
• Delta på regelbundna kundmöten såsom driftmöten, utvecklingsmöten och utbildningar vår kund anordnar

Vem vi tror att du är:

Din utmärkta kommunikationsförmåga gör att du kan kommunicera effektivt på alla nivåer i organisationen samt externt. Du är förtroendegivande, driven, nyfiken och besitter förmågan att driva igenom beslutade förändringar.
Vi letar efter någon som har egenskapen av att vara rak och tydlig vid behov, men kan vara lyhörd mot teamet och ta deras åsikter i hänsyn vid beslutsfattande.

Du har arbetat inom support eller kundtjänst och har ett intresse av att leverera IT tjänster. Du bör ha en god teknisk förståelse samt ett intresse för teknisk proaktivitet, du behöver också förstå tekniska samband och sammanhang på en övergripande nivå samt besitta förmågan att se teknik kopplat till verksamhetsutveckling.

Du har tidigare haft personalansvar inom support, IT eller kundservice och är nu redo för nästa steg i din karriär där du får möjligheten att utvecklas inom ledarskap och kommunikation. Du värdesätter service högt och tycker om att leverera tydlighet mot kunden. Du har förmåga att se leveransen ut ifrån kundens perspektiv vilket gör att du kan se mönster och helheten samt möjliga förbättringar. Visa mindre

Launch Project Manager

Ansök    Aug 25    Q-Med AB    Manager
About Galderma Galderma, the world's largest independent global dermatology company, was created in 1981 and is now present in over 100 countries with an extensive product portfolio to treat a range of dermatological conditions. The company partners with health care practitioners around the world to meet the skin health needs of people throughout their lifetime. Galderma is a leader in research and development of scientifically defined and medically prove... Visa mer
About Galderma

Galderma, the world's largest independent global dermatology company, was created in 1981 and is now present in over 100 countries with an extensive product portfolio to treat a range of dermatological conditions. The company partners with health care practitioners around the world to meet the skin health needs of people throughout their lifetime. Galderma is a leader in research and development of scientifically defined and medically proven innovative solutions for the skin. For more information, please visit www.galderma.com.



Om Galderma

Galderma, världens största oberoende globala dermatologiska företag, grundades 1981 och finns i 100 länder med en omfattande produktportfölj för behandling av olika hudåkommor. Företaget samarbetar med vårdpersonal världen över för att tillgodose människors dermatologiska behov under livets olika faser. Galderma är ledande inom forskning och utveckling av vetenskapligt definierade och medicinskt dokumenterade lösningar för huden och dess åkommor. Mer information finns på www.galderma.com/se

Job description / Arbetsbeskrivning

Would you like to be part of a continuously growing business with great career opportunities? Are you interested in being at the centre of a production plant in an international organisation? Are you a project manager with a focus on the results who have strong social capabilities? Do you have an eye for details & are at the same time good at seeing the big picture? Then this is the role for you!

Galderma's Aestetic business in Uppsala is looking for a Launch Project Manager (LPM) on a permanent basis.

As LPM, you will be a junior member of the Operations Project Management office. Due to an increasing business world-wide we now have a vacant position giving you the opportunity to get new experiences and contribute to the group deliveries and development in an evolving organisation.

Job responsibilities / Ditt uppdrag

About the role

* You are the Project Manager for Geographical expansion projects

* You are accountable for the implementation of changes in up to 90 markets world wide
* You facilitate launches and changes to be implemented in our main markets e.g. the US and China

* You are the 1st shipment readiness leader

* You ensure that the department; supply chain planning, the Global Regulatory Affairs and Global strategic marketing are informed of the impact of relevant changes that will affect their activities
* You ensure that there is a 1st shipment readiness plan that is agreed, updated and communicated within the Uppsala and Global organisation as well as with relevant affiliates on a regular basis
* Participate in projects with new/change of product and act as interface for the supply chain functions

* You are the Change leader for Change Control (CC's) tasks related to Geographical expansions

* You administer and coordinate change controls according to our SOPs.
* You develop strategies related to the change controls being managed to ensure and drive the most efficient implementation of these change controls

Minimum requirements/ Är du den vi söker?

About you

To be successful in the role:

* You have a university degree and experience from the pharmaceutical or the biotech industry
* You have experience of managing change controls in a Good Manufacturing Practice (GMP) environment and it is an advantage if you also have experience working withTrackWise and the ERP system SAP or M3.
* You have experience in and appreciate the importance of adhering to a Quality management system
* You are proactive in pursing issues and finding pragmatic solutions when required
* You are target oriented and show initiative, anticipate varying scenarios in order to ensure supply demands are met in a timely manner
* You show leadership qualities and are highly organised.
* You bring excellent time management skills and are meticulous in your approach to pay attention to detail when required at the same time as you know how to drive activities forward at a required pace without getting entangled in the details
* You are proficient in both Swedish and English (oral and written communication)

Other important information/ Frågor och ansökan

What we offer in return

This position offers you an exciting, dynamic and challenging role with excellent opportunities for further personal development within our company.

As Galderma's Global Center of Excellence for Aesthetics we have in Uppsala a unique edge as we have on our site the whole product chain from research and development to production and marketing. Here our over 500 employees work on our world leading brands such as Restylane, Azzalure and Sculptra.

We are offering you the opportunity to work in an exciting, international environment where both professional and personal development is encouraged. We are based in modern offices and located just by the river (Fyrisån) in Uppsala only a 10 minute bike ride from Uppsala Central Station.

Your application
We welcome your application (CV and letter) via our company website http://www.galderma.com/job-search Apply as soon as possible though no later than September 10th, 2021. The selection process is ongoing.

Should you have questions about this opportunity you are welcome to contact recruiting manager Angelica Hall, Manager Product Lifecycle Management: + 46 733 871508 or [email protected] Visa mindre

Additive Manufacturing Expert

Ansök    Apr 27    Etteplan Sweden AB    Manager
Etteplan söker dig som vill utveckla och driva ett av Etteplan i Sveriges tekniska fokusområden, Additiv tillverkning. Du kommer bli en nyckelperson i vårt team som arbetar för att nå våra ambitiösa tillväxtmål inom affärsområde Engineering Solutions. Om tjänsten Vi söker dig som drivs av att utveckla nära och långsiktiga affärsrelationer och leda kunder i deras utvecklingsresa mot ökad mognad inom området additiv tillverkning. I din roll som AM expert fö... Visa mer
Etteplan söker dig som vill utveckla och driva ett av Etteplan i Sveriges tekniska fokusområden, Additiv tillverkning. Du kommer bli en nyckelperson i vårt team som arbetar för att nå våra ambitiösa tillväxtmål inom affärsområde Engineering Solutions.
Om tjänsten
Vi söker dig som drivs av att utveckla nära och långsiktiga affärsrelationer och leda kunder i deras utvecklingsresa mot ökad mognad inom området additiv tillverkning. I din roll som AM expert för Etteplan ansvarar du för att identifiera, utveckla och leda genomförandet av AM strategin för Etteplan Sverige parallellt med motsvarande satsning i Finland och övriga länder i koncernen. Då området är relativt nytt och tjänsten har ett stort mått av frihet krävs det att du kan verka i en ny och till del odefinierad kontext. Detta bland annat genom att skapa ett brett kontaktnät inom företaget och genom samarbete hitta vägar framåt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter 
Affärsansvar för strategiska kunder. Identifiera nya affärsmöjligheter och potentiella samarbetspartners. Genom att förstå det stora sammanhangen, industrin, kundens behov och utmaningar skapa förtroende hos kunder och samarbetspartners inom AM.
Arbeta som konsult i projekt inom hela AM kedjan.
Marknadsföra och sprida kunskap om AM genom att hålla webinar, föreläsa på konferenser och event till presumtiva kunder, samarbetspartners och intressenter inom AM området.
Om dig.
Vi tror att du har en bakgrund som ingenjör förmodligen med inriktning maskin eller motsvarande. Erfarenhet av produktionsmiljö, kvalificering och att arbeta med standarder ser vi som särskilt meriterande. Du har en teknisk och affärsmässig kompetens med flera års erfarenhet inom additiv tillverkning, främst inom metall, och ett väl etablerat kontaktnät. Du är väl insatt i AM områdets utveckling och var kompetensen finns. Du har den tekniska förmågan att utnyttja kapaciteten hos additiv tillverkning för att identifiera nya lösningar samt att leda i förändring så att projekten törs gå utanför det trygga och väl beprövade och ibland sikta mot trädtopparna. Du driver eller har drivit egna projekt och har erfarenhet från att projektleda avancerade designprojekt. Du brinner för att utveckla affärsrelationer och driva saker framåt. Som person är du förtroendeingivande, prestigelös, lyhörd, pragmatisk och har goda ledaregenskaper.
Vi erbjuder
Hos oss blir du delaktig i ett expansivt företag med ett stort utrymme för individen. Etteplan präglas av drivna och engagerade medarbetare, där vi tillsammans strävar efter god sammanhållning med en positiv företagskultur.
Vi har ett starkt kontaktnät med stor erfarenhet från olika företag och branscher, vilket ger dig unika utvecklingsmöjligheter. Vi uppmärksammar dina ambitioner och med rätt inställning är möjligheten till ny kunskap, samt nya spännande arbetsuppgifter obegränsad. Vi ser utveckling som en naturlig del av arbetet och ser fram emot att dela det med dig.

Etteplan - Engineering with a difference Visa mindre

Servicedesk Manager

Ansök    Okt 14    QD Sverige AB    Manager
Vad vi erbjuder: På QD får du de verktygen du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra anställda kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker att våra medarbetare ska fortsätta att utvecklas och därför erbjuder vi dig möjligheten till att lägga upp en individuell karriärplan. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. Vi gör många r... Visa mer
Vad vi erbjuder:

På QD får du de verktygen du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra anställda kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker att våra medarbetare ska fortsätta att utvecklas och därför erbjuder vi dig möjligheten till att lägga upp en individuell karriärplan.

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. Vi gör många roliga sociala aktiviteter tillsammans såsom nöjes- och aktivitetsresor, föreläsningar, fester, gemensamma frukostar och middagar. Vi är lyhörda och lyssnar på våra medarbetare och utvärderar oss ständigt med Nöjd Medarbetar-undersökningar.

På QD kallar vi det ”101% för dig”. Det är den där sista 1an som gör skillnaden, det är den som gör vår arbetsplats. Både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected]

Är du vår nästa Servicedesk manager till vårt team i Uppsala? Nu söker vi dig som gillar att vara spindeln i nätet och bygga broar mellan teknik och kund för att ge service i världsklass.

Om rollen

I rollen som Servicedesk Manager kommer du få personalansvar till 10 servicedesk tekniker och har till uppgift att följa kunden i QD’s leveransorganisation. Vi på QD har precis satt igång leveransen mot vår nyaste kund och vi letar efter en chef till ett nybildad team som vill jobba med vår nyaste kund och leda teamet till att leverera service i toppklass. Du kommer att agera länken mellan kunden och QD och skapa dig en bild av kundens verksamhet och behov och därmed kunna prioritera och koordinera kundens ärenden till rätt tekniker i rätt tid. Du kommer vara vår närmaste kontaktyta mot kunden och jobba tät med dem och våra tekniska experter på QD.

Ansvarsområden:

• Identifiera förbättringsförslag
• Prioritera och koordinera kundens ärenden
• Leda och inspirera ett team av servicedesk tekniker
• Identifiera brister i kunddokumentation
• Lyfta leveransen och kunden till nästa nivå
• Effektivisera ärendeflödet
• Identifiera återkommande ärendetyper/incidenter
• Vara med på driftmöte, utvecklingsmöte och utbildningar som kunden anordnar

Din utmärkta kommunikationsförmåga gör att du kan kommunicera effektivt på alla nivåer i organisationen samt externt, du är förtroendegivande, driven, nyfiken och besitter förmågan att driva igenom beslutade förändringar.
Vi letar efter någon som har egenskapen av att vara rak och tydlig vid behov, men kan vara lyhört mot teamet och ta deras åsikter i hänsyn vid beslutsfattande.

Du har arbetat inom support eller kundtjänst och har ett intresse av att leverera IT tjänster. Du måste inte ha en hög teknisk kompetens men det är meriterande, om inte annat har du lätt för dig att lära dig nya saker inom tekniken.
Vi tror du tidigare har haft personalansvar inom support, IT eller kundservice och är nu redo för nästa steg i din karriär där du får möjligheten att utvecklas inom ledarskap och kommunikation. Du värdesätter service högt och tycker om att leverera tydlighet mot kunden i form av statistik. Du har förmåga att se leveransen ut ifrån kundens perspektiv vilket gör att du kan se mönster och helheten samt möjliga förbättringar.
Vi lägger mycket vikt på de personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord rimmar med våra. Visa mindre

Frontline Processes Quality Manager & Customer Advocate

Ansök    Okt 10    Etraveli Group    Manager
Do you want to plan, manage and execute improvements on processes for the travel agents on the front line of our customer service? Do you also want to be a strong voice for our customers? Then read on. Who we are Etraveli Group is one of Europe’s biggest and fastest expanding online travel agencies. We have more than one million monthly customers from all around the world for whom we strive to find the right flight tickets, at the right time, at the best... Visa mer
Do you want to plan, manage and execute improvements on processes for the travel agents on the front line of our customer service? Do you also want to be a strong voice for our customers?

Then read on.

Who we are
Etraveli Group is one of Europe’s biggest and fastest expanding online travel agencies. We have more than one million monthly customers from all around the world for whom we strive to find the right flight tickets, at the right time, at the best price. Our success depends on the ability to analyse, understand and manage a complex market by making smart decisions and constantly pushing ourselves to learn new things.

We offer
A flexible work schedule and work in a diverse environment. Our headquarters are located in
Uppsala, but we also have offices in Toronto, Stockholm, Gothenburg and Athens. The offices are capacious, modern and airy, with plenty of natural light. Breakfast is served every morning in the kitchen.

Who you are
You’re probably obsessed with the customer experience and you most definitely have the
courage to question what we’re doing in order to improve. Added to this, you are used to
working with process management, you are structured and organized and know how to prioritize high impact and value-adding activities.

About the job
As our Frontline Process Quality Manager you will evaluate the impact of improvement efforts for the Frontline travel agents in our customer service, then adjust or take corrective actions as needed. You will lead, design, manage and execute process improvements in a uniform way across insourced and outsourced sites through small initiatives or bigger project phases. It will fall to you to manage your team to identify gaps or issues in the Frontline processes so that they are up to date and fixed. To give you an idea, think of it as being a change facilitator and improvement coach and mentor, helping to drive the adoption of a process improvement culture. Do you have project management skills? Good. You’ll need these to develop project plans and timelines.

We mentioned Customer Advocate in the beginning. That’s the other side of this role, equally
important, where you’ll be counted on to make sure that the voice of the customer is heard
loudly within the Operations organization. This includes reviewing all of our work from the
customer perspective, as well as analyzing and identifying root causes of complaints raised
through Customer Relations, published in social media or from our Meta partners. In this you will work closely together with the Customer Relations and Customer Experience teams of the Communications department. You will also collaborate with the quality manager for the Back Office processes to meet better the customer expectations and improve their overall experience.

Requirements
- At least 5 years of working experience, preferably in quality and process-improvement departments.
- Leadership experience, especially influencing skills.
- Excellent organizational skills, with an analytical nature and a curiosity for solving complex problems, and strong attention to detail.
- Strong computer skills including intermediate/advanced Excel.
- Experience in implementing process quality methodologies (e.g. Lean Six Sigma or similar)

Questions? Direct them to Sofie Ihamäki at [email protected]

Send your application by clicking on the apply button below as soon as possible. Candidates will be selected for interviews on a running basis throughout the application period, so don't wait to apply! Visa mindre

Team Manager till Produktionsenheten Small Scale på vår site i Uppsala.

Ansök    Dec 20    PHADIA AB    Manager
TEAM MANAGER - THERMO FISHER SCIENTIFIC - UPPSALA DIVISION OCH INTRODUCTION Vi söker en Team Manager till Produktionsenheten Small Scale på vår site i Uppsala. Du kommer att vara en del av Thermo Fisher Scientific, ImmunoDiagnostics Division (IDD), som utvecklar, tillverkar och marknadsför diagnostiska test för allergi, astma och autoimmuna sjukdomar. Med 1700 anställda globalt är IDD världsledande inom invitrodiagnostik (IVD) av allergi och ledare inom... Visa mer
TEAM MANAGER - THERMO FISHER SCIENTIFIC - UPPSALA
DIVISION OCH INTRODUCTION


Vi söker en Team Manager till Produktionsenheten Small Scale på vår site i Uppsala. Du kommer att vara en del av Thermo Fisher Scientific, ImmunoDiagnostics Division (IDD), som utvecklar, tillverkar och marknadsför diagnostiska test för allergi, astma och autoimmuna sjukdomar. Med 1700 anställda globalt är IDD världsledande inom invitrodiagnostik (IVD) av allergi och ledare inom autoimmundiagnostik i Europa. I Uppsala, med cirka 700 medarbetare, finns divisionens största site med både utveckling och tillverkning.




HUR KOMMER DU KUNNA PÅVERKA?


Som Team Manager är din roll central för att säkerställa framtida leveransförmåga av våra produkter och därmed förbättra hur våra kunder arbetar med diagnoser av allergier och autoimmuna sjukdomar runt om i världen.


MER OM JOBBET


Du kommer att ha personalansvar för en grupp på ca.12 personer som jobbar direkt med produktion av våra allergi tester. Rollen rapporterar in till Produktionschef.  


I ditt ansvar ingår:




·       Leda, bemanna och fördela arbetet inom gruppens verksamhetsområde.
·       Tillsammans med medarbetaren på individnivå fastslå mål och aktiviteter
·       Säkerställa kapacitet, kvalitet och kompetens genom utbildning och standardiserat arbete.
·       Driva verksamhetsutveckling och effektivisering.
·       Samverka med kringliggande organisation.




VEM SÖKER VI?


·        Vi söker dig med teknisk högskoleutbildning, gärna inom kemiteknik eller med motsvarande arbetserfarenhet.


·        Du har erfarenhet av att leda människor inom produktionsmiljö och har helst jobbat inom life-science eller medical device industrin.


·        Som person är du ansvarstagande och drivande, samtidigt som du är ödmjuk och kommunikativ. Vi förutsätter förmåga att leda människor, delegera arbete och fördela ansvar och säkerställa effektivitet och ett säkert arbetssätt inom gruppen.


·        Du är lösningsorienterad och van vid att driva och leda förändringsarbete


·        Flytande svenska är ett krav och även att du behärskar engelska.








LÅTER DET SPÄNNANDE?
Letar du efter ett meningsfullt jobb på ett internationellt företag som har starka värderingar? Vill du använda dina tekniska kunskaper och jobba i en spännande verksamhet där du verkligen kan göra en skillnad i människors vardag? Om detta låter intressant så kan du vara den personen vi söker!
För att söka tjänsten går du in på Thermo Fishers karriärsida https://jobs.thermofisher.com/


Har du frågor kontaktar du


Robert Klintbom, Produktionschef, 072-352 43 97
Nina Albuquerque, Sr Recruiter [email protected]


Välkommen med din ansökan snarast med sista ansökningsdatumet den 21 januari Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Office Manager | Senior Associate | Uppsala

Job Description & SummaryPwC is one of the world’s leading consultancy firms, helping companies across a wide range of industries to deal with complex business challenges. A career in Internal Firm Services within Assurance at PwC Uppsala will give you the opportunity to provide administrative support to PwC employees. Our team is responsible for ensuring the smooth operation of day-to-day activities at PwC. As part of the team, you will actively support y... Visa mer
Job Description & SummaryPwC is one of the world’s leading consultancy firms, helping companies across a wide range of industries to deal with complex business challenges. A career in Internal Firm Services within Assurance at PwC Uppsala will give you the opportunity to provide administrative support to PwC employees. Our team is responsible for ensuring the smooth operation of day-to-day activities at PwC. As part of the team, you will actively support your team in the various daily administrative and organisational tasks.Your career is just that; yours. You choose it. You live it. You make it happen. To get the best from it, you need the best opportunities. That's why opportunities are at the heart of a career with us. To our office in Uppsala we are now looking for an energetic and ambitious Office Manager with a strong ability to work independently as well as part of a team. You will be surrounded by people who will not only challenge you intellectually, but also inspire and guide you, drive your ambition, and care about your personal and professional development. As Office Manager you will support the executives and the office as a whole (approx. 50 employees) with various administrative support and make sure that the daily work in the office flows well. Your days will be of great variety where routine work is mixed with ad-hoc-tasks. What we offer:Do you want to be a part of a company that invests in your future? We support career growth by encouraging continuous learning and by providing a framework for you to acquire new skills at the right time. At PwC we offer coaching, tailored training programs, and a variety of fun and challenging learning opportunities. Our aim is to become more efficient and create space for innovation and development.We give you an opportunity of a lifetime!Responsibilities:You will organize and coordinate office administration and procedures, in order to ensure organizational effectiveness and service. Furthermore you will work with executive support related tasks and have an overview of the office and what needs to be done. Specific responsibilities include, but are not limited to: Preparing documents prior to, and take protocol during, meetings and make sure that actions and decisions are implemented afterwards Organize and coordinate office internal activities Manage invoicing, travel bills, certification of time reports etc. Staffing the reception when needed Preferred skillsWe are looking for someone that has a few years of working experience within a similar role, such as Office Manager or Executive Assistant. As a person, you are curious, take own initiative and have a prestigeless and accurate approach. You handle stressful situations well. You have a good ability to quickly shift focus and handle many parallel tasks and at the same time you are able to see the organization as a whole. Being outgoing and able to handle different types of people are important aspects of the role. Furthermore we see that you are driven, reliable, with a positive attitude and good ability to adapt to a changing environment. You master Swedish and English in speech and writing. Swedish is our primarily working language. Good skills in Microsoft office and Google tools is needed to succeed. It’s meritorious if you also possess good IT skills overall since you will assist the office with easier IT-related tasks.   Expected joining period: Start date based on agreement Location: UppsalaApplication instructions Submit a complete application with:ResuméCover letterPlease observe that all documents are to be attached where the system asks you to add your resumé.Your application can be written in either Swedish or English. Submit your application to us as soon as possible, though no later than 2019-06-12. If you have any questions about the position, please contact Angelica Dahlin at [email protected] If you have questions about your application, please contact Johanna Kjessler at [email protected]  We work with continuous selection so don't wait to apply for the job.We are looking forward to your application!We use psychological tests as part of our selection process. The reason for this is to make the selection process more accurate and fair for all candidates applying for a role. Visa mindre