Lediga jobb som Boendeföreståndare, kommunal i Uppsala

Se lediga jobb som Boendeföreståndare, kommunal i Uppsala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uppsala som finns hos arbetsgivaren.

Föreståndare till LSS verksamhet

Imera AB växer och vi söker nu en driven och engagerad Föreståndare. Du måste ha relevant högskoleutbildning och erfarenhet för att kunna bli godkänd som föreståndare. Vi söker dig som har brukarens utveckling och goda livskvalitet i fokus, samt har tidigare erfarenhet av personalansvar. Imera AB är ett litet företag som utför insatser inom LSS. Vi har boende, Daglig verksamhet och personlig assistans. Verksamheterna ligger i och omkring Uppsala. Vi tar m... Visa mer
Imera AB växer och vi söker nu en driven och engagerad Föreståndare. Du måste ha relevant högskoleutbildning och erfarenhet för att kunna bli godkänd som föreståndare. Vi söker dig som har brukarens utveckling och goda livskvalitet i fokus, samt har tidigare erfarenhet av personalansvar.
Imera AB är ett litet företag som utför insatser inom LSS. Vi har boende, Daglig verksamhet och personlig assistans. Verksamheterna ligger i och omkring Uppsala.
Vi tar mot ansökningar och frågor via mail. Visa mindre

Verksamhetschef/Föreståndare till Nytida Lenagården

Om Nytida Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företag... Visa mer
Om Nytida

Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea.

Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.

Om rollen

Som verksamhetschef/föreståndare coachar du medarbetarna i deras dagliga arbete där målet är att ge brukare/klient förutsättningar att uppnå sina övergripande mål.

För Nytida är det viktigt att du som verksamhetschef/föreståndare vill vara aktiv och nära verksamheten. Det är en förutsättning för att du ska kunna vårda och utveckla relationerna med medarbetare, boende, närstående och myndigheter. Genom att finnas nära verksamheten, kan du också säkerställa att företagets värderingar, det pedagogiska ramverket och gällande lagstiftning efterlevs på din verksamhet.

Du både vill och har förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar. Du har budget- och resultatansvar samt rapporterar till regionchefen och ingår i hens ledningsgrupp.

Om Lenagården

Du kan läsa mer om verksamheten här (https://nytida.se/verksamheter/lenagarden/).

Aktivt ledarskap

För att lyckas som chef och ledare på Nytida krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i företagets värderingar. Nytida utbildar därför samtliga chefer via Läras ledarprogram. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos Nytidas medarbetare. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor.

Självklart lever du som verksamhetschef Nytidas värderingar: Respekt - Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar - Vi har medarbetare som vågar och vill och har chefer som lyssnar och leder. Enkelhet - Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap - Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens.

Din erfarenhet och kunskap

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex. socionom, psykolog, social omsorg, sjuksköterska) och erfarenhet av psykiatri eller sjuksköterska inom sluten vård. Utöver det ser vi att du har minst två års erfarenhet av en ledarskapsroll.

För att lyckas i rollen har du ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback och bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder.

För att trivas i rollen tycker du om att jobba med förändring och utmaning i att skapa engagemang och leda en grupp. Som person är du lugn, trygg och tydlig och tycker om att jobba med ett bra förhållningssätt. Utöver det är du en person som är flexibel och uppskattar att vara på plats i verksamheten.

Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här (https://team.nytida.se/).

Förmåner

Som anställd på Nytida erbjuds du ledarskapsprogram, flera förmåner, kollektivavtal, försäkringar och friskvårdsbidrag. Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning.

Det här får du hos Nytida

- Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära

- Ledarskapsprogram för samtliga blivande chefer via Lära

- Förmånsportal med rabatter och erbjudanden

- Coachande och stöttande chefer nära dig

- En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare

Karriär- och utvecklingsmöjligheter

Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.

Övrigt

I den här rekryteringen samarbetar Nytida med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Har du frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Ioannidou på telefonnummer +46704629320 eller [email protected].

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Ioannidou på telefonnummer +46704629320 eller [email protected].

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/) Visa mindre

Biträdande föreståndare, nystartat HVB i Uppsala

Vill du vara med och starta upp ett nytt behandlingshem från grunden? Då har vi arbetet för dig! Humanisthemmet EQ driver värdestyrda verksamheter i ständig utveckling. Nu står vi inför uppstarten av behandlingshemmet EQ Vråken HVB i Uppsala. Därför söker vi nu bitr föreståndare som har erfarenhet av och ett engagemang inför behandlingsarbete med unga pojkar/män mellan 16 till 24 år i sin strävan efter ett drogfritt liv. Behandlingen sker utifrån ett modi... Visa mer
Vill du vara med och starta upp ett nytt behandlingshem från grunden? Då har vi arbetet för dig!
Humanisthemmet EQ driver värdestyrda verksamheter i ständig utveckling.
Nu står vi inför uppstarten av behandlingshemmet EQ Vråken HVB i Uppsala. Därför söker vi nu bitr föreståndare som har erfarenhet av och ett engagemang inför behandlingsarbete med unga pojkar/män mellan 16 till 24 år i sin strävan efter ett drogfritt liv.
Behandlingen sker utifrån ett modifierat 12-stegs program riktat till målgruppen.
Dina arbetsuppgifter
Som bitr föreståndare kommer du att jobba nära föreståndare med administrativa frågor samt i team med behandlarna, vilka arbetar utifrån tolvstegsbaserad gruppbehandling samt individuella samtal enligt MI och KBT som sker i verksamheten. Du kommer att leda ett behandlingsteam av inspirerande medarbetare som sprudlar av engagemang. Det är viktigt att du är trygg, lösningsorienterad, stresstålig, har god samarbetsförmåga, är engagerad och flexibel.
Tjänsten innefattar arbete främst dagtid vardagar men även kan någon kväll bli aktuellt.
Kvalifikationer
Du har en adekvat utbildning som socionom. beteendevetare, psykolog, eller socialpedagog/addiktolog eller alkohol-och drogbehandlare med erfarenhet av arbetsledning. eller annan likvärdig utbildning. Vi ser gärna att du har kunskap och tidigare erfarenhet av att arbeta och bedriva behandling i både grupp samt individuellt enligt modifierad 12-stegsbehandling med KBT inriktning, men inget krav
Du har vidare kunskap om och ett genuint intresse för människor med olika typer av social problematik och missbruk. Du ska även ha god förmåga att uttrycka dig i skrift, datavana och kunna hantera flera bollar i luften samtidigt.
Övrigt
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.
Utdrag ur Polismyndighetens belastnings-och misstankeregister erfordras före anställning.
Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Ansökan skickas via mail till: [email protected] Visa mindre