Lediga jobb som Lagerkontorist i Uppsala

Se lediga jobb som Lagerkontorist i Uppsala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uppsala som finns hos arbetsgivaren.

Administratör till DHL Freight i Uppsala

Ansök    Okt 24    Insitepart AB    Lagerkontorist
Vill du vara med och förbättra människors vardag och göra skillnad? Sök tjänsten som Administratör på DHL Freight! DHL är ett globalt ledande logistikföretag som varje dag ser till att varor och material når sina destinationer. Utan transporter stannar samhället, och vi har ett viktigt uppdrag – att förena människor och förbättra liv. Som en del av vårt team blir du en nyckelspelare i att upprätthålla den här livsviktiga tjänsten. Om rollen Som administrat... Visa mer
Vill du vara med och förbättra människors vardag och göra skillnad? Sök tjänsten som Administratör på DHL Freight!
DHL är ett globalt ledande logistikföretag som varje dag ser till att varor och material når sina destinationer. Utan transporter stannar samhället, och vi har ett viktigt uppdrag – att förena människor och förbättra liv. Som en del av vårt team blir du en nyckelspelare i att upprätthålla den här livsviktiga tjänsten.
Om rollen
Som administratör på avdelningen Administration Support jobbar du främst med kundservice och administration. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att:
Administrera terminalbehandlade sändningar.
Hantera inkommande samtal och mail från både interna och externa kunder.
Samarbeta med åkerier och andra leverantörer för att säkerställa smidiga leveranser.
Avisering av transporter och kundkontakt.
Ta emot kunder i vår kundmottagning.
Arbeta med att uppnå gemensamma mål inom service, kvalitet och effektivitet.

Din profil
För att trivas i rollen ser vi att du är:
Kund- och serviceinriktad med god kommunikationsförmåga.
Strukturerad och resultatorienterad.
Noggrann och ordningsam med ett stort engagemang för att ge bästa möjliga service.
Stresstålig och duktig på att arbeta både självständigt och i team.
Flexibel och motiverad med en positiv inställning.

Vi söker dig som gillar att jobba i ett högt tempo, har ett stort driv och tycker om att bidra till att skapa en god arbetsmiljö där alla uppmärksammas för sina prestationer.
Vi erbjuder
En arbetsplats med en familjär stämning och stark teamkänsla.
Stora möjligheter att utvecklas både professionellt och personligt.

Placering: UppsalaArbetstid: Varierande mellan 07:50 och 17:10
På Insitepart är alla välkomna att söka jobb oavsett ålder, kön, erfarenhet eller etnisk bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi rekryterar, för vi vet att rätt person på rätt plats skapar ett stort mervärde för både kund och dig som person.
Skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsterna kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidater. Visa mindre

Materielhandläggare

Ansök    Mar 27    Försvarsmakten    Lagerkontorist
Materielhandläggare FMTIS Uppsala Genomförandeavdelning Uppsala bedriver verksamhet inom främst IT och teknisk bevakning. Verksamheten är bred, komplex och syftar till att stödja Försvarsmaktens gemensamma förmåga att leda verksamheten inom myndigheten. Vår avdelning här i Uppsala består av tre genomförandesektioner och avdelningen i sin helhet leds av avdelningschefen genom ledningsgruppen och sektionscheferna. Då vår avdelning på senare tid växt sig s... Visa mer
Materielhandläggare FMTIS Uppsala

Genomförandeavdelning Uppsala bedriver verksamhet inom främst IT och teknisk bevakning.
Verksamheten är bred, komplex och syftar till att stödja Försvarsmaktens gemensamma förmåga att leda verksamheten inom myndigheten.
Vår avdelning här i Uppsala består av tre genomförandesektioner och avdelningen i sin helhet leds av avdelningschefen genom ledningsgruppen och sektionscheferna.
Då vår avdelning på senare tid växt sig större behöver vi nu stärkas upp med en materielhandläggare.

 

Om tjänsten

Som handläggare materiel kommer du att arbeta i våra materielprocesser, främst de kopplade mot IT-system och telesystem vi ansvarar för.
Listor och Microsoft Excel kalkylblad samt vårt interna stödsystem PRIO är några av de viktigaste verktygen du kommer att använda dig av.
Du kommer att få sammanställa information och uppgifter inom ramen för den lokala materielprocessen.
Vidare kommer du också att ha ett delansvar för inventering av avdelningens materiel.

Tjänsten är administrativt tung i vissa delar, men många praktiska uppgifter finns också, främst rörande fysisk hantering av gods. 

Någon tidigare erfarenhet från Försvarsmakten behövs inte och tjänsten är en civilanställning.


Huvudsakliga arbetsuppgifter


• Fysisk hantering av gods
• Inventera avdelningens materiel
• Genomföra beställningar i interna affärsstödsystem
• Genomföra uppföljning på beställningar
• Hantering av avdelningens fordon
• Administrera och följa upp materiel på avdelningen
• Kontinuerlig kontakt med andra enheter på garnisonen
• Stödja avdelningen med andra administrativa uppgifter


Kvalifikationer


• Erfarenhet av arbete med lager och materielhantering
• Goda kunskaper Microsoft Office, främst Excel
• God förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska
• Godkänd gymnasieutbildning eller annan erfarenhet vilken arbetsgivaren kan bedöma som likvärdig
• B-körkort (manuell växellåda)

Meriterande kvalifikationer

• Intresse och kunskap kring teknik
• C-körkort
• Truckkort

 

Dina personliga egenskaper
Du är ansvarskännande, kvalitets- och säkerhetsmedveten, noggrann och har sinne för ordning och reda samt planering. 

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten.

På avdelningen har vi god sammanhållning och en stark lagkänsla. Vi ställer upp för varandra och hjälper till där behov uppstår. Vi har en bra balans mellan arbete och fritid.

Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat:


• Goda utbildningsmöjligheter utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål
• Träning på arbetstid 3 timmar per vecka och du kan även få träningskläder och skor samt ersättning för startavgifter


• Semesterdagar efter ålder. Till och med det år du fyller 29 år? får du 28 dagar, från det år du fyller 30 år får du 31 dagar och från det år du fyller 40 år får du 35 dagar
• Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning.

Övrigt

Arbetstid är normalt 07:30 - 16:30, måndag till fredag. Flextid tillämpas när så arbetet tillåter.

Beredskapstjänstgöring under icke ordinarie tjänstetid förekommer.


• Tillträde och lön enligt överenskommelse.
• Arbetsort är Uppsala (Uppsala Garnison).
• Tjänsten är en civil tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Kontaktperson

Lena Wicksell, nås via växel (019-39 35 00).

Kontaktperson HR

Hanna Ottosson, nås via växel (019-39 35 00).

Fackliga kontaktpersoner FMTIS

OFR/O – Johan Nestwall-Boo
OFR/S – Martin Sparr
SACO – Pär-Erik Loman
SEKO – Matz Felix

Samtliga nås via Försvarsmaktens växel på 019-39 35 00.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om.

Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Kontor/Lager Medarbetare

Ansök    Aug 9    Andekvarts AB    Lagerkontorist
Nu söker vi på Andekvarts AB en ny medarbetare till vårt team. Andekvarts AB är ett familjedrivet företag som startades 2014 och har vuxit för varje år sen dess. Vi jobbar med kristaller, ädelstenar och rökelser som vi direktimporterar världen över. Tack vare personlig kontakt med leverantörer kan vi få tag på många unika, sällsynta och ovanliga stenar/kristaller som kan vara svåra att hitta hos andra. Arbetsbeskrivning: Tjänsten är en deltidsanställnin... Visa mer
Nu söker vi på Andekvarts AB en ny medarbetare till vårt team.
Andekvarts AB är ett familjedrivet företag som startades 2014 och har vuxit för varje år sen dess. Vi jobbar med kristaller, ädelstenar och rökelser som vi direktimporterar världen över. Tack vare personlig kontakt med leverantörer kan vi få tag på många unika, sällsynta och ovanliga stenar/kristaller som kan vara svåra att hitta hos andra.
Arbetsbeskrivning:
Tjänsten är en deltidsanställning på 50% där timmarna är fördelade måndag-fredag, endast dagtid. Jobbet innefattar kundmejl, lageruppgifter, assistera kontorspersonalen samt övriga förekommande kontorsuppgifter.
Hos oss får du en trivsam arbetsplats i familjär anda där du kan utvecklas och har möjlighet att växa inom företaget.
Vi söker dig:
Vi söker en medarbetare som har en positiv inställning, kan arbeta självständigt men också har lätt för att samarbeta. Du är en driven person som har ett intresse att lära dig nya saker och utvecklas. Du är noggrann och lösningsorienterad.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av kundservice, har grundkunskaper i svenska och engelska, samt kan formulera dit i text.
Låter det här som en tjänst som passar dig? Tveka då inte att skicka in en ansökan. Tjänsten kommer att tillsättas omgående.
Ansökningar tas endast emot via mejl: [email protected]
Företaget är stationerat två mil norr om Uppsala centrum, bussförbindelser finns. Visa mindre

Junior logistikplanerare

Ansök    Dec 8    Randstad AB    Lagerkontorist
Arbetsbeskrivning Nu är det dags för dig som är i början av din karriär och söker uppdrag inom logistikplanering att ta din chans! Vi har nu tillsammans med en av våra samarbetspartners en ny och otroligt spännande roll där du får vara med att bygga upp strukturen och kommunikationen mellan projekten och planering så väl som leverantörer och kund. Du kommer att arbeta administrativt så väl som operativt med många kontaktytor och möten med olika människor... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Nu är det dags för dig som är i början av din karriär och söker uppdrag inom logistikplanering att ta din chans! Vi har nu tillsammans med en av våra samarbetspartners en ny och otroligt spännande roll där du får vara med att bygga upp strukturen och kommunikationen mellan projekten och planering så väl som leverantörer och kund.


Du kommer att arbeta administrativt så väl som operativt med många kontaktytor och möten med olika människor inom projekten. Du är därför en person som tycker om att använda din extroverta sida samt ge kreativa förslag och komma med nya tankar. Arbete inom affärssystemet M3 är något som kommer vara en daglig uppgift där du matar in data och flödesinformation för att underlätta planering och eventuella arbetstoppar och stopp.


Uppdraget är till en början tilltänkt att löpa under 1 år med möjlighet till förlängning efter projektets slut. Du kommer att arbeta dagtid måndag-fredag. Rollen är en tjänst på heltid alternativt 80% med start omgående. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Du ansöker på www.randstad.se, vi går igenom urval löpande och tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Se därför till att söka tjänsten redan idag!


 Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected].


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Du kommer i rollen sitta mellan projekten och planeringen och på så vis hantera uppgifter som: 


-       Affärssystemhantering i M3
-       Skapa kommunikationsvägar mellan olika delar i projekten för att arbetet ska flyta på smidigt
-       Utmana rutiner och vara delaktig i att skapa nya metoder
-       Skapa relation med samtliga parter inom projekten för att få en bild av tidsplaneringen

Kvalifikationer
Vi ser att du har en akademisk bakgrund inom logistikplanering eller motsvarande. Dock ställs inget krav på arbetserfarenhet inom området även om det kan vara meriterande. 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Junior logistikplanerare

Ansök    Jan 17    Randstad AB    Lagerkontorist
Arbetsbeskrivning Nu är det dags för dig som är i början av din karriär och söker uppdrag inom logistikplanering att ta din chans! Vi har nu tillsammans med en av våra samarbetspartners en ny och otroligt spännande roll där du får vara med att bygga upp strukturen och kommunikationen mellan projekten och planering så väl som leverantörer och kund. Du kommer att arbeta administrativt så väl som operativt med många kontaktytor och möten med olika människor... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Nu är det dags för dig som är i början av din karriär och söker uppdrag inom logistikplanering att ta din chans! Vi har nu tillsammans med en av våra samarbetspartners en ny och otroligt spännande roll där du får vara med att bygga upp strukturen och kommunikationen mellan projekten och planering så väl som leverantörer och kund.


Du kommer att arbeta administrativt så väl som operativt med många kontaktytor och möten med olika människor inom projekten. Du är därför en person som tycker om att använda din extroverta sida samt ge kreativa förslag och komma med nya tankar. Arbete inom affärssystemet M3 är något som kommer vara en daglig uppgift där du matar in data och flödesinformation för att underlätta planering och eventuella arbetstoppar och stopp.


Uppdraget är till en början tilltänkt att löpa under 1 år med möjlighet till förlängning efter projektets slut. Du kommer att arbeta dagtid måndag-fredag. Rollen är en tjänst på heltid alternativt 80% med start omgående. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Du ansöker på www.randstad.se, vi går igenom urval löpande och tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Se därför till att söka tjänsten redan idag!


 Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected].


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Du kommer i rollen sitta mellan projekten och planeringen och på så vis hantera uppgifter som: 


-       Affärssystemhantering i M3
-       Skapa kommunikationsvägar mellan olika delar i projekten för att arbetet ska flyta på smidigt
-       Utmana rutiner och vara delaktig i att skapa nya metoder
-       Skapa relation med samtliga parter inom projekten för att få en bild av tidsplaneringen

Kvalifikationer
Vi ser att du har en akademisk bakgrund inom logistikplanering eller motsvarande. Dock ställs inget krav på arbetserfarenhet inom området även om det kan vara meriterande. 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Insitepart söker returhanterare till spännande kund i Uppsala

Ansök    Okt 21    Insitepart AB    Lagerkontorist
Dina Arbetsuppgifter och profil Vi på Insitepart söker just nu efter duktiga, effektiva medarbetare till en av våra kunder i Uppsala. Du ska tycka om att arbeta i högt tempo och uppsatta mål. Du ska ha hög arbetsmoral och kunna hjälpa till där det behövs. Vår kund är ett spännande företag med goda möjligheter att växa inom branschen lager- och logistik. Din viktigaste arbetsuppgift är att leverera enastående service till företagets kunder, det gör du gen... Visa mer
Dina Arbetsuppgifter och profil

Vi på Insitepart söker just nu efter duktiga, effektiva medarbetare till en av våra kunder i Uppsala. Du ska tycka om att arbeta i högt tempo och uppsatta mål. Du ska ha hög arbetsmoral och kunna hjälpa till där det behövs. Vår kund är ett spännande företag med goda möjligheter att växa inom branschen lager- och logistik.

Din viktigaste arbetsuppgift är att leverera enastående service till företagets kunder, det gör du genom att hantera och genomföra garantiförfrågningar. Din dag börjar vanligtvis med att svara på förfrågningar via mejl sedan går du över på den mer fysiska delen av arbetet där du utvärderar skicket på produkten, krediteringar och reparationer.

Arbetet kommer att innebära mycket tid i systemet Microsoft Navision (NAV) så du som söker detta arbete bör ha tidigare erfarenhet av programmet.

Vi erbjuder dig

Du som jobbar hos oss får en arbetsgivare som gör sitt yttersta för att du ska få utvecklas och få alla möjligheter till att nå goda resultat. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket betyder att vi följer alla rådande lagar och erbjuder dig som anställd säkra arbetsvillkor och kollektivavtal. Våra flexibla medarbetare är kärnan i vår verksamhet och en viktig faktor till vår starka tillväxt.

Villkor

- Erfarenhet av NAV och även Microsoft Office
- Erfarenhet av kundservice
- Meriterande om du har erfarenhet av lager
- Kunna arbeta med uppsatta mål
- Kunna påvisa att du vill utvecklas och lära dig nya arbetsuppgifter
- Ha en god förmåga i svenska språket samt bekväm att prata och skriva på engelska


Låter detta som din nästa utmaning?

På Insitepart är alla välkomna att söka jobb oavsett ålder, kön, erfarenhet eller etnisk bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi rekryterar, för vi vet att rätt person på rätt plats skapar ett stort mervärde för både kund och dig som person.

Skicka gärna in dina ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsterna kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidater. Visa mindre

Insitepart söker returhanterare till spännande kund i Uppsala

Ansök    Nov 3    Insitepart AB    Lagerkontorist
Dina Arbetsuppgifter och profil Vi på Insitepart söker just nu efter duktiga, effektiva medarbetare till en av våra kunder i Uppsala. Du ska tycka om att arbeta i högt tempo och uppsatta mål. Du ska ha hög arbetsmoral och kunna hjälpa till där det behövs. Vår kund är ett spännande företag med goda möjligheter att växa inom branschen lager- och logistik. Din viktigaste arbetsuppgift är att leverera enastående service till företagets kunder, det gör du gen... Visa mer
Dina Arbetsuppgifter och profil

Vi på Insitepart söker just nu efter duktiga, effektiva medarbetare till en av våra kunder i Uppsala. Du ska tycka om att arbeta i högt tempo och uppsatta mål. Du ska ha hög arbetsmoral och kunna hjälpa till där det behövs. Vår kund är ett spännande företag med goda möjligheter att växa inom branschen lager- och logistik.

Din viktigaste arbetsuppgift är att leverera enastående service till företagets kunder, det gör du genom att hantera och genomföra garantiförfrågningar. Din dag börjar vanligtvis med att svara på förfrågningar via mejl sedan går du över på den mer fysiska delen av arbetet där du utvärderar skicket på produkten, krediteringar och reparationer.

Arbetet kommer att innebära mycket tid i systemet Microsoft Navision (NAV) så du som söker detta arbete ha tidigare erfarenhet av programmet är det meriterande.

Vi erbjuder dig

Du som jobbar hos oss får en arbetsgivare som gör sitt yttersta för att du ska få utvecklas och få alla möjligheter till att nå goda resultat. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket betyder att vi följer alla rådande lagar och erbjuder dig som anställd säkra arbetsvillkor och kollektivavtal. Våra flexibla medarbetare är kärnan i vår verksamhet och en viktig faktor till vår starka tillväxt.

Villkor

- Meriterande om du har erfarenhet av NAV och även Microsoft Office
- Erfarenhet av kundservice
- Meriterande om du har erfarenhet av lager
- Kunna arbeta med uppsatta mål
- Kunna påvisa att du vill utvecklas och lära dig nya arbetsuppgifter
- Ha en god förmåga i svenska språket samt bekväm att prata och skriva på engelska


Låter detta som din nästa utmaning?

På Insitepart är alla välkomna att söka jobb oavsett ålder, kön, erfarenhet eller etnisk bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi rekryterar, för vi vet att rätt person på rätt plats skapar ett stort mervärde för både kund och dig som person.

Skicka gärna in dina ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsterna kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidater. Visa mindre

DHL Freight söker: Administratör

Ansök    Nov 15    Dhl Freight (Sweden) AB    Lagerkontorist
På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv.  Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare. Vad erbjuder vi dig? På DHL har vi massor att vara stolta över. Men det vi är mest stolta över är våra medarbetare. Och s... Visa mer
På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv.  Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.

Vad erbjuder vi dig?

På DHL har vi massor att vara stolta över. Men det vi är mest stolta över är våra medarbetare. Och som medarbetare på DHL har du möjlighet att upptäcka och utveckla dina starka sidor.  Som en del av världens ledande logistikföretag har du möjlighet att vidga dina vyer och uppnå resultat tillsammans med de bästa i branschen. Allt vi kräver från dig är ditt engagemang, att du tror på dig själv och att du har vad som krävs för att utföra jobbet!

Arbetsuppgifter och ansvar
Som medarbetare på avdelningen Administration Support jobbar du främst med kundservice. Det innebär att du svarar på inkommande samtal både från externa och interna kunder, du tar emot kunder i vår kundmottagning, samt att du jobbar mycket med våra åkerier och andra leverantörer. Initialt är det stort fokus på aviseringsbiten, vilket innebär i huvudsak att, via telefon, mail, fax och brev besvara frågor kring aviseringar från externa kunder.

Telefonen och datorn är det främsta arbetsverktyget. Det är viktigt att ha kunden i fokus och att bemöta kunden på ett professionellt och serviceinriktat sätt. Vi jobbar med gemensamma mål och vi har definierade nyckeltal inom service, kvalitet, kostnadseffektivitet samt produktivitet.

Arbetstiderna kan variera mellan 07:50-17:10.

Profil & Bakgrund
* Kund- och serviceinriktad med god kommunikationsförmåga
* God planerings- och initiativförmåga
* Positiv inställning och god samarbetsförmåga
* Du är stresstålig med förmåga att arbeta under press och i ett högt tempo
* Du är noggrann, ordningsam, pålitlig och har en hög servicekänsla och är kundinriktad
* Du är glad, engagerad, motiverad och med en positiv energi

Tjänsten är ett vikariat under 1 års tid 100 % tjänstgöringsgrad med goda möjligheter till en tillsvidare anställning. Tjänsten är placerad i Uppsala.

Vad erbjuder vi dig?

Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad.

Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 2021-11-30 månad, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta Supervisor Anette Lundgren [email protected] 0709-345996

Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram. Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight  - globalt eller DHL Freight Sverige

 

Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.

 
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla. Visa mindre

Insitepart söker returhanterare till spännande kund i Uppsala

Ansök    Okt 7    Insitepart AB    Lagerkontorist
Dina Arbetsuppgifter och profil Vi på Insitepart söker just nu efter duktiga, effektiva medarbetare till en av våra kunder i Uppsala. Du ska tycka om att arbeta i högt tempo och uppsatta mål. Du ska ha hög arbetsmoral och kunna hjälpa till där det behövs. Vår kund är ett spännande företag med goda möjligheter att växa inom branschen lager- och logistik. Din viktigaste arbetsuppgift är att leverera enastående service till företagets kunder, det gör du gen... Visa mer
Dina Arbetsuppgifter och profil

Vi på Insitepart söker just nu efter duktiga, effektiva medarbetare till en av våra kunder i Uppsala. Du ska tycka om att arbeta i högt tempo och uppsatta mål. Du ska ha hög arbetsmoral och kunna hjälpa till där det behövs. Vår kund är ett spännande företag med goda möjligheter att växa inom branschen lager- och logistik.

Din viktigaste arbetsuppgift är att leverera enastående service till företagets kunder, det gör du genom att hantera och genomföra garantiförfrågningar. Din dag börjar vanligtvis med att svara på förfrågningar via mejl sedan går du över på den mer fysiska delen av arbetet där du utvärderar skicket på produkten, krediteringar och reparationer.

Arbetet kommer att innebär mycket tid i systemet Microsoft Navision (NAV) så du som söker detta arbete har tidigare erfarenhet av programmet är det meriterande men inget krav.

Insitepart har ett stort antal personer med olika bakgrunder och kompetenser så alla är välkomna att söka och vi uppmanar speciellt dig som tjej att söka.

Vi erbjuder dig

Du som jobbar hos oss får en arbetsgivare som gör sitt yttersta för att du ska få utvecklas och få alla möjligheter till att nå goda resultat. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket betyder att vi följer alla rådande lagar och erbjuder dig som anställd säkra arbetsvillkor och kollektivavtal. Våra flexibla medarbetare är kärnan i vår verksamhet och en viktig faktor till vår starka tillväxt.

Villkor

- Meriterande om du har erfarenhet av NAV och även Microsoft Office
- Erfarenhet av kundservice
- Meriterande om du har erfarenhet av lager
- Kunna arbeta med uppsatta mål
- Kunna påvisa att du vill utvecklas och lära dig nya arbetsuppgifter
- Ha en god förmåga i svenska språket samt bekväm att prata och skriva på engelska


Låter detta som din nästa utmaning?

På Insitepart är alla välkomna att söka jobb oavsett ålder, kön, erfarenhet eller etnisk bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi rekryterar, för vi vet att rätt person på rätt plats skapar ett stort mervärde för både kund och dig som person.

Skicka gärna in dina ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsterna kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidater. Visa mindre

Jobba med returhantering hos Daniel Wellington i Uppsala!

Ansök    Feb 17    Manpower AB    Lagerkontorist
Är det viktigt för dig att ha en trygg arbetsgivare som erbjuder bra personalförmåner? Just nu söker vi på Manpower dig som vill jobba med returhantering på Daniel Wellington. Fördelen med att vara anställd hos oss är att du får trygghet och stabilitet samtidigt som dina arbetsdagar blir väldigt omväxlande. Välkommen med din ansökan! Det här är ett konsultuppdrag som varar minst sex månader. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos Daniel We... Visa mer
Är det viktigt för dig att ha en trygg arbetsgivare som erbjuder bra personalförmåner? Just nu söker vi på Manpower dig som vill jobba med returhantering på Daniel Wellington. Fördelen med att vara anställd hos oss är att du får trygghet och stabilitet samtidigt som dina arbetsdagar blir väldigt omväxlande. Välkommen med din ansökan!
Det här är ett konsultuppdrag som varar minst sex månader. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos Daniel Wellington.

Att jobba med returhantering

Du kommer att arbeta med att hantera returer via mail. I dina arbetsuppgifter ingår allt från att gå igenom returerna till att skicka tillbaka pengar. All information kommer att vara på engelska. Tjänsten är på heltid och dina arbetstider kommer att vara måndag-fredag 08-17. Du kommer att ingå i ett härlig gäng med mycket go stämning. Det är mycket musik på arbetsplatsen och det finns även film- och pingisrum.

Är du den vi söker?

För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du uppskattar variation och har lätt för att möta nya människor och situationer. Vi tror att du som uppskattar känslan av att ge riktigt god service kommer att trivas väldigt bra i den här rollen, och vi tar för givet att du alltid är mån om att göra ett bra jobb. För att vara aktuell behöver du:

* Ha erfarenhet av administration
* Mycket god datavana
* Flytande svenska och engelska i tal och skrift
* Kan börja inom två veckor.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Varmt välkommen med din ansökan!

Att ansöka är enkelt! Klicka bara på ansök-knappen och följ instruktionerna. Notera att vi inte har möjlighet att emot ansökningar via e-post eller brev. Har du däremot frågor gällande tjänsten är du mer än välkommen att kontakta Caroline Johansson på [email protected]

Urval och intervjuer sker löpande, därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Insitepart söker returhanterare till spännande kund i Uppsala

Ansök    Aug 13    Insitepart AB    Lagerkontorist
Dina Arbetsuppgifter och profil Vi på Insitepart söker just nu efter duktiga, effektiva medarbetare till en av våra kunder i Uppsala. Du ska tycka om att arbeta i högt tempo och uppsatta mål. Du ska ha hög arbetsmoral och kunna hjälpa till där det behövs. Vår kund är ett spännande företag med goda möjligheter att växa inom branschen lager- och logistik. Din viktigaste arbetsuppgift är att leverera enastående service till företagets kunder, det gör du gen... Visa mer
Dina Arbetsuppgifter och profil

Vi på Insitepart söker just nu efter duktiga, effektiva medarbetare till en av våra kunder i Uppsala. Du ska tycka om att arbeta i högt tempo och uppsatta mål. Du ska ha hög arbetsmoral och kunna hjälpa till där det behövs. Vår kund är ett spännande företag med goda möjligheter att växa inom branschen lager- och logistik.

Din viktigaste arbetsuppgift är att leverera enastående service till företagets kunder, det gör du genom att hantera och genomföra garantiförfrågningar. Din dag börjar vanligtvis med att svara på förfrågningar via mejl sedan går du över på den mer fysiska delen av arbetet där du utvärderar skicket på produkten, krediteringar och reparationer.

Arbetet kommer att innebär mycket tid i systemet Microsoft Navision (NAV) så du som söker detta arbete bör ha tidigare erfarenhet av programmet.

Insitepart har ett stort antal personer med olika bakgrunder och kompetenser så alla är välkomna att söka och vi uppmanar speciellt dig som tjej att söka.

Vi erbjuder dig

Du som jobbar hos oss får en arbetsgivare som gör sitt yttersta för att du ska få utvecklas och få alla möjligheter till att nå goda resultat. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket betyder att vi följer alla rådande lagar och erbjuder dig som anställd säkra arbetsvillkor och kollektivavtal. Våra flexibla medarbetare är kärnan i vår verksamhet och en viktig faktor till vår starka tillväxt.

Villkor

- Erfarenhet av NAV och även Microsoft Office
- Erfarenhet av kundservice
- Meriterande om du har erfarenhet av lager
- Kunna arbeta med uppsatta mål
- Kunna påvisa att du vill utvecklas och lära dig nya arbetsuppgifter
- Ha en god förmåga i svenska språket samt bekväm att prata och skriva på engelska


Låter detta som din nästa utmaning?

På Insitepart är alla välkomna att söka jobb oavsett ålder, kön, erfarenhet eller etnisk bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi rekryterar, för vi vet att rätt person på rätt plats skapar ett stort mervärde för både kund och dig som person.

Skicka gärna in dina ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsterna kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidater. Visa mindre