Lediga jobb som Affärskonsult, IT i Uppsala

Se lediga jobb som Affärskonsult, IT i Uppsala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uppsala som finns hos arbetsgivaren.

Junior BI-developer to the fast growing Etraveli Group!

Welcome to an organization with a focus on giving everyone the chance to experience the world! As an employee at Etraveli Group you will step into a modern company in progress. Now it’s time for the Uppsala office to recruit a new BI-developer to the BI team. Are you ready to take off? OM TJÄNSTEN Etraveli Group partners with some of the world's biggest tech- and travel companies. Now, you get the chance to be a part of an organization with high visions.... Visa mer
Welcome to an organization with a focus on giving everyone the chance to experience the world! As an employee at Etraveli Group you will step into a modern company in progress. Now it’s time for the Uppsala office to recruit a new BI-developer to the BI team. Are you ready to take off?

OM TJÄNSTEN
Etraveli Group partners with some of the world's biggest tech- and travel companies. Now, you get the chance to be a part of an organization with high visions. You will be a part of the BI team which is split across the offices in Uppsala and Stockholm. This role will sort under the Sales department where you will collaborate with experienced colleagues with processes and technical setup that’s mature, but constantly changing and adapting with the business.

Working at Etraveli Group means working at a company with grand plans and great expectations. You will have awesome colleagues together with whom you will solve complex problems in a fast-moving business. You will have a close direct connection and collaboration with other groups and departments acting as stakeholders for the applications you develop.

This is an opportunity for you who is passionate about business and numbers!

ARBETSUPPGIFTER
In this position you will be joining the BI team in creating and maintaining ETL flows and relevant business intelligence applications. The latter are presently created in QlikSense, QlikView, Looker and Python. Strategic analyses that require data acquisition or advanced data transformations also fall on the BI team.

The data you will be using is mostly structured in databases maintained by the IT-department and we use several different database technologies. Less structured data will also occur frequently.

VI SÖKER DIG SOM
For this position we are looking for You, and not mainly your knowledge. Therefore, we are recruiting on your ability to do a great future job. But beside your personality we have a few requirements we want you to meet to fit in this role:


* You have deep understanding of the business needs, as well as the ability to acquire, handle and analyze the relevant data
* University degree in a quantitative field (economics, statistics, engineering or similar)
* Some experience in data visualization, either from school or from working life
* Strong communication skills including excellent command of spoken and written English.


If you are familiar in Qliksense/Qlikview, Looker or similar it’s meritorious. If not – your team members will teach you.

Personality-wise you are result-oriented, persevering, ambitious and likely takes initiatives.

#


* Start: As soon as possible
* Location: Uppsala City


INFORMATION OM FÖRETAGET
We’ve partnered with some of the world’s biggest tech and travel companies, including Google Flights, Skyscanner, Kayak & Booking.com. We are active in 75 countries worldwide through our brands Flight Network, GoToGate & Mytrip, the price comparison site Flygresor.se, and our B2B brand TripStack. Successful in e-commerce, on the edge of technology development and with vast experience in the travel industry—we are able to offer you the best of three worlds. Visa mindre

Junior BI-utvecklare till ett snabbt växande Etraveli Group

Välkommen till en organisation som fokuserar på att ge alla en chans att upptäcka världen. Som anställd på Etraveli Group ges du möjlighet att ta klivet in i ett modernt företag under ständig utveckling. Nu är det dags för Uppsalakontoret att rekrytera en ny BI-utvecklare till deras BI-team. Är du redo för avgång? OM TJÄNSTEN Etraveli Group samarbetar med några av världens största teknik– och reseföretag. Nu får du möjlighet att bli en del av en organisa... Visa mer
Välkommen till en organisation som fokuserar på att ge alla en chans att upptäcka världen. Som anställd på Etraveli Group ges du möjlighet att ta klivet in i ett modernt företag under ständig utveckling. Nu är det dags för Uppsalakontoret att rekrytera en ny BI-utvecklare till deras BI-team. Är du redo för avgång?

OM TJÄNSTEN
Etraveli Group samarbetar med några av världens största teknik– och reseföretag. Nu får du möjlighet att bli en del av en organisation med höga visioner. Du kommer ingå i ett BI-team som är uppdelat på kontoren i Uppsala och Stockholm. Denna roll kommer tillhöra säljavdelningen där du kommer samarbeta med erfarna kollegor, samt med processer och tekniska system som ständigt förändras och anpassas i takt med verksamhetens utveckling.

Att arbeta på Etraveli Group innebär att arbeta på ett företag med stora planer och visioner. Du kommer ha erfarna kollegor som du löser komplexa problem med, i en snabb och föränderlig verksamhet. Du kommer också ha nära kontakt och samarbete med andra grupper och avdelningar som agerar intressenter i ditt arbete med att utveckla applikationer.

Detta är en möjlighet för dig som är passionerad av företagande och siffror!

ARBETSUPPGIFTER
I denna roll kommer du ansluta dig till BI-teamet som arbetar med att skapa och bibehålla ETL-processer och relevanta BI applikationer. Det senare skapas för tillfället i QlikSense, QlikView, Looker och Python. Även strategiska analyser som kräver datainsamling eller avancerade datatransformationer faller under BI-teamets arbetsuppgifter.

Datan du kommer att använda är vanligtvis strukturerad i databaser som upprätthålls av IT-avdelningen och vi använder flertalet olika databastekniker. Även mindre strukturerade data kommer förekomma.

VI SÖKER DIG SOM
I denna roll letar vi efter Dig, och inte enbart din kunskap. Av denna anledning rekryterar vi på din förmåga att göra ett bra framtida jobb. Förutom din personlighet har vi däremot några krav vi vill att du ska uppfylla för att passa i denna roll:

· Du har en djup förståelse för att förstå verksamheters behov, samt har förmågan att samla in, hantera och analysera relevant data.

· En universitetsexamen inom relevant område (ekonomi, statistik, ingenjör eller liknande)

· Viss erfarenhet av datavisualisering, antingen från skolan eller från arbetslivet

· En stark kommunikationsförmåga inklusive utmärkta kunskaper i engelska i både tal och skrift

Om du är bekant med QlikSense / QlikView, Looker eller liknande är det meriterande. Om inte – kommer dina kollegor att lära dig det.

Personlighetsmässigt är du resultatdriven, ihärdig, ambitiös och tar gärna initiativ.

Övrig information


* Start: Så snart som möjligt
* Placering: Uppsala


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vi har samarbetat med några av världens främsta teknik – och resebolag, bland annat Google Flights, Skyscanner, Kayak & Booking.com. Vi är aktiva i 75 länder världen över genom våra varumärken Flight Network, GoToGate & Mytrip, prisjämförelsehemsidan Flygresor.se och vårat B2B varumärke TripStack. Framgångsrika inom e-handel, i kant av teknisk utveckling och med stor erfarenhet av resebranschen – vi kan erbjuda dig det bästa av tre världar. Visa mindre

Affärssystemskonsult

Ansök    Maj 31    Capto Hr AB    Affärskonsult, IT
InBiz är Microsoft Certified Partner inom affärssystem sedan juni 2005. Vi är idag 10 kollegor med gedigen erfarenhet av affärssystemlösningar baserat på Microsoft Dynamics Business Central. Vårt kontor ligger i fina nyrenoverade lokaler i centrala Uppsala. Tack vare digitala leveranser arbetar vi med våra kunder över hela Sverige. Vi strävar efter långvariga kundrelationer som präglas av öppenhet och god kommunikation. För närvarande stödjer vi ett 50-tal... Visa mer
InBiz är Microsoft Certified Partner inom affärssystem sedan juni 2005. Vi är idag 10 kollegor med gedigen erfarenhet av affärssystemlösningar baserat på Microsoft Dynamics Business Central. Vårt kontor ligger i fina nyrenoverade lokaler i centrala Uppsala. Tack vare digitala leveranser arbetar vi med våra kunder över hela Sverige. Vi strävar efter långvariga kundrelationer som präglas av öppenhet och god kommunikation. För närvarande stödjer vi ett 50-tal kunder som dagligen använder Business Central som sitt affärssystem.


Vill du arbeta som Affärssystemkonsult inom verksamhetsområdena Ekonomi, Logistik eller Produktion?
Vi fortsätter att växa och rekryterar ytterligare affärssystemskonsulter till vårt Deployment Team. Teamet består idag av fem personer som besitter kompetens både inom affärssystemslösningar samt förändringsledning inom olika verksamhetsområden. Kunderna finns inom distribuerande, tjänste- och producerande företag.
Om tjänsten
I Deployment teamet erbjuds du en varierad vardag där du både arbetar självständigt och gemensamt med dina kollegor, i små som stora projekt. Våra kunder är mindre till medelstora företag där våra insatser gör stor skillnad för deras framtida utveckling. Dina arbetsuppgifter kommer omfatta:
Löpande förvaltning av befintliga kunder enligt InBiz förvaltningsmodell.
Coacha dina kunder rörande alla frågor om och runt omkring Business Central och tillsammans med teamet hantera kundens anpassningar, support, uppgraderingar och integrationer.
Implementering av Business Central hos nya kunder enligt InBiz projektmodell med varierande roller som projektledare, applikationsspecialist, verksamhetsspecialist och utbildare.

Vad erbjuder vi dig?
Ett familjärt företag med kompetens över genomsnittet och en bra balans mellan lösningsinriktad entreprenörsanda och metodiskt arbetssätt.
Möjlighet att bygga långsiktiga kundrelationer och följa kundens tillväxtresa.
En roll där du är med och gör skillnad för våra kunder och för dina kollegor.
Ett prestigelöst gäng där man hjälps åt, delar med sig av sin kunskap, är nyfiken på varandras kunskap och är mån om att alla ska blomstra och utvecklas, löpande.
Vi glömmer inte bort att skapa balans i livet, och vi hjälps åt precis som ett riktigt bra lag ska göra, vi undviker övertid, prestationsbaserade löner och vassa armbågar.
Centralt placerade nyrenoverade lokaler i Uppsala.

Vilken är din bakgrund?
Vi tror att det kan finnas flera olika bakgrunder som gör att du kan trivas här.
Vi söker primärt dig som idag arbetar i en likande roll med ekonomiflöden / ”logistik, lager och orderflöden” /produktion inom Dynamics 365 Business Central/NAV men som av någon anledning känner att något saknas. Kanske känner du inte att du utvecklas eller så saknar du sammanhållningen som är något vi lägger ett stort fokus på.
En annan ingång till rollen kan vara att du idag sitter i en verksamhet som ansvarig eller med expertkunskaper inom ovanstående områden och har samtidigt ett stort systemintresse. Alternativt är du idag en avancerad systemanvändare, har varit med i systemimplementeringar eller förändringsarbete för att driva systemets utformning framåt. Då har du troligtvis fungerat som exempelvis kravställare gentemot systemleverantör men nu har ett intresse av att ta steget till en konsultroll.
Ett tredje alternativt är att du redan idag arbetar som affärssystemkonsult, men med något annat ERP-system och är nyfiken och vill hoppa på det hetaste systemet i marknaden.
Har du tidigare erfarenhet av just Microsoft Business Central/NAV så är detta förstås en merit, dock alltså absolut inget krav. Vi har god erfarenhet av att utbilda nya stjärnor i produkten.
Vilka egenskaper kommer till nytta?
Som person ställer vi höga krav på att du är serviceminded och är proaktiv i ditt agerande där du kan leda kunden genom förändring. Du har ett stort intresse för verksamhet och affärsprocesser. Du behöver vara van att vara pedagogisk och öppen i din kommunikation och givetvis att du är en teamplayer. Då du ofta arbetar i mer än ett projekt samtidigt är det också viktigt att du har god erfarenhet av att prioritera och strukturera ditt arbete. Visa mindre

Solution Architect med möjlighet till välbetalda och spännande uppdrag!

Hej och hjärtligt välkommen till att arbeta som IT-konsult tillsammans med oss på PersonalExpressen! PersonalExpressen bemannar med professionella, ambitiösa och jordnära IT-konsulter efter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de konsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral, hög ambitionsnivå och en hög grad av individuellt självgående. Det förväntar sig våra kund... Visa mer
Hej och hjärtligt välkommen till att arbeta som IT-konsult tillsammans med oss på PersonalExpressen!
PersonalExpressen bemannar med professionella, ambitiösa och jordnära IT-konsulter efter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de konsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral, hög ambitionsnivå och en hög grad av individuellt självgående. Det förväntar sig våra kunder av oss och det förväntar vi oss av våra konsulter.
Tillbaka får du som söker dig in till oss ett engagerat, genuint och personligt bemötande och en stor nyfikenhet både kopplat till dig som person och kopplat till dig som yrkesutövare. Vi är helt enkelt Sveriges mest personliga konsultföretag och det är vi stolta över!
Vidare är vi ett företag som utöver de spännande och varierande uppdragen vi kan erbjuda till dig som konsult alltid vill växa tillsammans med våra medarbetare - både som kollegor och som människor. Vi är övertygade om att den ambitionen från oss som arbetsgivare är det bästa receptet som finns för en gemensam yrkesmässig framgång och för ett gemensamt privat välmående.
Om det aktuella uppdraget...
Nu söker vi dig som har kompetens och/eller erfarenhet av att arbeta som Solution Architect som konsult. Uppdraget gäller över lång tid hos en extern mycket spännande kund till PersonalExpressen och vi kan erbjuda bra lön och goda övriga villkor för dig som är intresserad av uppdraget!
Vilka andra typ av uppdrag vi kan erbjuda...
På PersonalExpressen upphandlar vi löpande gentemot de största statliga myndigheterna i Sverige. Det innebär att vi från PersonalExpressens sida de kommande åren kommer att kunna erbjuda dig som söker dig in till oss en lång rad prestigefyllda statliga konsultuppdrag. Utöver detta har vi en lång rad samarbetspartners inom det privata näringslivet vars konsultavrop vi är med och tar del av. Med oss vid din sida får du alltså en unik möjlighet att bli erbjuden toppuppdrag inom ramarna för ditt kompetensområde såväl till det offentliga som till det privata näringslivet. Det viktigaste för oss är att vi först får lära känna dig och dina ambitioner för framtiden - sedan får du både vårt upphandlingsteam genetmot statliga myndigheter och vårt säljteam gentemot privata företag som dina personliga stöttepelare framåt i karriären. Med oss på PersonalExpressen vid din sida kommer du alltid att ha möjlighet att själv styra din resa framåt. Först när du är både nöjd och stolt över de uppdrag du blir erbjuden kommer vi att vara nöjda och stolta över oss själva och vår egen insats. Låt oss ta oss an din framtid tillsammans!
Ta steget och bli egenkonsult - vi hjälper dig att starta eget aktiebolag och ger dig allt stöd du behöver på din företagarresa framåt!
Har du gått i tankar på att bli egenkonsult och starta aktiebolag? Bra - då har du kommit precis rätt! PersonalExpressen har lång erfarenhet av att hjälpa konsulter att starta aktiebolag med allt vad det innebär - både initialt i uppstartsfasen samt sedan löpande. Vi erbjuder alla egenkonsulter som arbetar på uppdrag genom oss stöd med bankkontakt, bokföring, löneutbetalningar, fakturering, månadsvisa skattedeklarationer samt bokslutsarbetet. På så vis kan vi hjälpa dig som vill starta ditt egna aktiebolag både med att få ditt första uppdrag förmedlat till dig samt med att hantera allt det du inte kan eller vill lägga tid på löpande. Kanske är det detta som hållit dig tillbaka från att ta steget tidigare? Kontakta gärna någon av våra medarbetare vid intresse så berättar vi mer om hur vi får just dig att lyckas inte bara som IT-konsult utan som din egna IT-konsult. På PersonalExpressen älskar vi att samarbeta med personer som har höga ambitioner för sig själv och sin framtida yrkeskarriär!
Hur vi förmedlar uppdrag för bästa möjliga resultat...
På PersonalExpressen har vi ambitionen att alltid kunna erbjuda våra konsulter längre uppdrag på plats ute hos våra kunder. Vår affärsidé är att arbeta nära både våra kunder och våra konsulter och genom denna närhet kunna skapa förutsättningar till att samtliga inblandade parter får utvecklas och växa tillsammans över tid. Det innebär att det är viktigt för oss att du som arbetar som konsult genom oss kommer till en kund där du ser dig själv kunna trivas och må bra över tid samtidigt som du får använda din yrkesmässiga kunskap och dina erfarenheter på ett så stimulerande och utvecklande sätt som möjligt. De flesta av våra konsulter på PersonalExpressen idag har jobbat tillsammans med oss i många år - det hoppas vi att du också ska vilja göra!
Mer om oss PersonalExpressen...
PersonalExpressen gör idag mycket mer än att bara förmedla konsultuppdrag inom IT-sektorn. Vi arbetar med bemanning av chefer, läkare, sjuksköterskor, lärare och andra samhällsviktiga yrkesgrupper där det offentliga på olika sätt är vår kund. På grund av detta känns det också naturligt för oss att även inom ramarna för vår IT-del kunna erbjuda våra konsulter uppdrag på statliga myndigheter eller hos andra offentliga uppdragsgivare. Digitaliseringen har kommit långt inom det offentliga i Sverige jämfört med många andra länder men det finns fortfarande minst sagt mycket att göra och därmed även många viktiga konsultuppdrag att förmedla.
Vi tror även på att slå alla våra affärsområden ihop när det kommer till att anordna gemensamma konsultträffar, sommarfester, julfester, konsultresor eller bara att bjuda in till spontana after-works och andra roliga evenemang. På så vis blir du som kommer in som ny konsult hos oss direkt en del av den större familjen på PersonalExpressen där vi idag samlar över 400 konsulter från olika branscher, sektorer och affärsområden! Vi ser helt enkelt värdet i att vara en arbetsgivare där människor med olika bakgrund och intressen inte bara möts utan även frodas, växer och utvecklas tillsammans. Vill du få ut något extra av ditt yrkesliv och möta erfarna och kompetenta människor med annan utbildningsbakgrund än du själv så har du kommit helt rätt till oss på PersonalExpressen. Då tror vi också att du kommer att trivas väldigt gott tillsammans med oss inte bara på kort sikt utan för många år framöver.
Sammanfattningsvis ser vi verkligen fram emot att få lära känna både dig och dina karriärsambitioner. Återigen hjärtligt välkommen till oss på PersonalExpressen - hoppas du vill skicka din ansökan till oss redan idag! Visa mindre

Bli SwedeTimes nästa applikationsspecialist!

Vill du arbeta på ett familjärt företag i centrala Uppsala där du får chans att både utveckla dina tekniska kunskaper och arbeta kundnära med försäljning av skräddarsydda system? Här har du chansen till en varierad roll i ett prestigelöst bolag som verkar för att leverera system inom bemanning och schemaläggning som gör stor skillnad för kundernas verksamhet. Välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN "SwedeTime är ett mindre bolag med alla de fördelar detta... Visa mer
Vill du arbeta på ett familjärt företag i centrala Uppsala där du får chans att både utveckla dina tekniska kunskaper och arbeta kundnära med försäljning av skräddarsydda system? Här har du chansen till en varierad roll i ett prestigelöst bolag som verkar för att leverera system inom bemanning och schemaläggning som gör stor skillnad för kundernas verksamhet. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
"SwedeTime är ett mindre bolag med alla de fördelar detta medför. Hos oss får du många olika arbetsområden och du blir delaktig i ett drivet team där ingen är rädd för att ta i där det behövs. Du jobbar nära målet och får en tydlig bild av vad alla faktiskt gör och hur viktig varje enskild medarbetare är. Organisationsstrukturen är platt och kamratskapen stor. Om du har en idé eller förslag går den lätt att testa, utan tungrodda långa processer. Hos oss kan du utmana din kreativitet, vi vågar ta risker och lyssnar alltid på våra anställda. Alla vinster och framgångar firas tillsammans."

Så beskriver Ida Bidevind på SwedeTime bolaget. SwedeTime erbjuder ett komplett system för schemaläggning, bemanning och tidrapportering. Företaget expanderar och söker nu en applikationsspecialist. Kanske har du arbetat inom support eller som systemförvaltare tidigare? Huvudsaken är att du har ett stort tekniskt intresse samtidigt som du drivs av att ge god service och hjälpa andra framåt i sin verksamhet. " Hos SwedeTime värdesätts du som person, och beroende på vart dina intressen ligger så finns det stora utvecklingsmöjligheter. Du är en viktig del i företagets framgångsresa.

Du erbjuds:


* En del i ett stabilt och familjärt företag
* Goda möjligheter att utvecklas tillsammans med företaget
* Arbete i nyrenoverade lokaler i centrala Uppsala
* En arbetsmiljö som präglas av prestigelöshet och delaktighet


ARBETSUPPGIFTER
I denna varierande roll kommer du att ansvara för konfigurering och kravställning av mjukvaran SwedeTime Go, där du gör kundanpassningar av systemet utifrån olika kravbilder. Du kommer även att testa vissa utvecklingspunkter, och uppdatera systemdokumentation och användarmanualer.

Vidare kommer du att vara ansiktet utåt för SwedeTimes tjänster vid demos, på mässor och i nätverk. Du kommer att hantera inkommande förfrågningar och support via hemsidan och telefon och representera SwedeTime i kunddialoger med systemförvaltare och systemägare, där du rekommenderar lösningar inom schemaläggning och bemanning. Här skapar och utvecklar du långsiktiga kundrelationer, där du ständigt strävar efter att ge bästa möjliga service.

VI SÖKER DIG SOM
* Har grundläggande IT-kunskaper och en bra förståelse för gränssnitt och webbaserad teknik
* Har ett stort intresse för IT
* Tidigare arbetat i en roll där du haft kundkontakt, gärna inom B2B
* Har en eftergymnasial utbildning, gärna inom IT
* Har mycket god kommunikationsförmåga i svenska och engelska

Det är meriterande om du:


* Har kunskaper i program för schemaläggning, bemanningsplanering eller bildredigering
* Har arbetat med IT-support eller som systemförvaltare tidigare


Som person är du:


* Serviceinriktad
* Ansvarstagande
* Problemlösande
* Självgående


I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid dessa personliga kompetenser.

Övrig information:


* Start: Omgående/enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Uppsala


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och SwedeTimes önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
SwedeTime är ett fristående IT-företag med egenutvecklad molntjänst för schemaläggning och bemanning med exceptionell funktionalitet, av högsta kvalité som utvecklats i långvariga relationer med kunderna. Företaget skapar värde till sina kunder genom sin produkt, personal och leverantörsnätverk. Visa mindre

It-konsult till prestigefyllda, spännande och välbetalda uppdrag!

Hej och hjärtligt välkommen till att arbeta som IT-konsult tillsammans med oss på PersonalExpressen! PersonalExpressen rekryterar, bemannar och förmedlar professionell, ambitiös och jordnära IT-personal efter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de konsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral, hög ambitionsnivå och en hög grad av individuellt självgående. Det förv... Visa mer
Hej och hjärtligt välkommen till att arbeta som IT-konsult tillsammans med oss på PersonalExpressen!
PersonalExpressen rekryterar, bemannar och förmedlar professionell, ambitiös och jordnära IT-personal efter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de konsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral, hög ambitionsnivå och en hög grad av individuellt självgående. Det förväntar sig våra kunder av oss och det förväntar vi oss av våra konsulter.
Tillbaka får du som söker dig in till oss ett engagerat, genuint och personligt bemötande och en stor nyfikenhet både kopplat till dig som person och kopplat till dig som yrkesutövare. Vi är helt enkelt Sveriges mest personliga konsultföretag och det är vi stolta över!
Vidare är vi ett företag som utöver de spännande och varierande uppdragen vi kan erbjuda till dig som konsult alltid vill växa tillsammans med våra medarbetare - både som kollegor och som människor. Vi är övertygade om att den ambitionen från oss som arbetsgivare är det bästa receptet som finns för en gemensam yrkesmässig framgång och för ett gemensamt privat välmående!
Vilken typ av uppdrag vi kan erbjuda...
På PersonalExpressen upphandlar vi löpande gentemot de största statliga myndigheterna i Sverige. Det innebär att vi från PersonalExpressens sida de kommande åren kommer att kunna erbjuda dig som söker dig in till oss en lång rad prestigefyllda statliga konsultuppdrag. Utöver detta har vi en lång rad samarbetspartners inom det privata näringslivet vars konsultavrop vi är med och tar del av. Med oss vid din sida får du alltså en unik möjlighet att bli erbjuden toppuppdrag inom ramarna för ditt kompetensområde såväl till det offentliga som till det privata näringslivet. Det viktigaste för oss är att vi först får lära känna dig och dina ambitioner för framtiden - sedan får du både vårt upphandlingsteam genetmot statliga myndigheter och vårt säljteam gentemot privata företag som dina personliga stöttepelare framåt i karriären. Med oss på PersonalExpressen vid din sida kommer du alltid att ha möjlighet att själv styra din resa framåt. Först när du är både nöjd och stolt över de uppdrag du blir erbjuden kommer vi att vara nöjda och stolta över oss själva och vår egen insats. Låt oss ta oss an din framtid tillsammans!
Ta steget och bli egenkonsult - vi hjälper dig att starta eget aktiebolag och ger dig allt stöd du behöver på din företagarresa framåt!
Har du gått i tankar på att bli egenkonsult och starta aktiebolag? Bra - då har du kommit precis rätt! PersonalExpressen har lång erfarenhet av att hjälpa konsulter att starta aktiebolag med allt vad det innebär - både initialt i uppstartsfasen samt sedan löpande. Vi erbjuder alla egenkonsulter som arbetar på uppdrag genom oss stöd med bankkontakt, bokföring, löneutbetalningar, fakturering, månadsvisa skattedeklarationer samt bokslutsarbetet. På så vis kan vi hjälpa dig som vill starta ditt egna aktiebolag både med att få ditt första uppdrag förmedlat till dig samt med att hantera allt det du inte kan eller vill lägga tid på löpande. Kanske är det detta som hållit dig tillbaka från att ta steget tidigare? Kontakta gärna någon av våra medarbetare vid intresse så berättar vi mer om hur vi får just dig att lyckas inte bara som IT-konsult utan som din egna IT-konsult. På PersonalExpressen älskar vi att samarbeta med personer som har höga ambitioner för sig själv och sin framtida yrkeskarriär!
Hur vi förmedlar uppdrag för bästa möjliga resultat...
På PersonalExpressen har vi ambitionen att alltid kunna erbjuda våra konsulter längre uppdrag på plats ute hos våra kunder. Vår affärsidé är att arbeta nära både våra kunder och våra konsulter och genom denna närhet kunna skapa förutsättningar till att samtliga inblandade parter får utvecklas och växa tillsammans över tid. Det innebär att det är viktigt för oss att du som arbetar som konsult genom oss kommer till en kund där du ser dig själv kunna trivas och må bra över tid samtidigt som du får använda din yrkesmässiga kunskap och dina erfarenheter på ett så stimulerande och utvecklande sätt som möjligt. De flesta av våra konsulter på PersonalExpressen idag har jobbat tillsammans med oss i många år - det hoppas vi att du också ska vilja göra!
Mer om oss PersonalExpressen...
PersonalExpressen gör idag mycket mer än att bara förmedla konsultuppdrag inom IT-sektorn. Vi arbetar med bemanning av chefer, läkare, sjuksköterskor, lärare och andra samhällsviktiga yrkesgrupper där det offentliga på olika sätt är vår kund. På grund av detta känns det också naturligt för oss att även inom ramarna för vår IT-del kunna erbjuda våra konsulter uppdrag på statliga myndigheter eller hos andra offentliga uppdragsgivare. Digitaliseringen har kommit långt inom det offentliga i Sverige jämfört med många andra länder men det finns fortfarande minst sagt mycket att göra och därmed även många viktiga konsultuppdrag att förmedla.
Vi tror även på att slå alla våra affärsområden ihop när det kommer till att anordna gemensamma konsultträffar, sommarfester, julfester, konsultresor eller bara att bjuda in till spontana after-works och andra roliga evenemang. På så vis blir du som kommer in som ny konsult hos oss direkt en del av den större familjen på PersonalExpressen där vi idag samlar över 400 konsulter från olika branscher, sektorer och affärsområden! Vi ser helt enkelt värdet i att vara en arbetsgivare där människor med olika bakgrund och intressen inte bara möts utan även frodas, växer och utvecklas tillsammans. Vill du få ut något extra av ditt yrkesliv och möta erfarna och kompetenta människor med annan utbildningsbakgrund än du själv så har du kommit helt rätt till oss på PersonalExpressen. Då tror vi också att du kommer att trivas väldigt gott tillsammans med oss inte bara på kort sikt utan för många år framöver.
Sammanfattningsvis ser vi verkligen fram emot att få lära känna både dig och dina karriärsambitioner. Återigen hjärtligt välkommen till oss på PersonalExpressen - hoppas du vill skicka din ansökan till oss redan idag! Visa mindre

Business Process Specialist

Ansök    Maj 28    Cytiva Sweden AB    Affärskonsult, IT
Be part of something altogether life-changing Working at Cytiva in the Life Sciences industry means being at the forefront of providing new solutions to transform human health. Our incredible customers undertake life-saving activities ranging from fundamental biological research to developing innovative vaccines, new medicines, and cell and gene therapies. At Cytiva you will be able to continuously improve yourself and us – working on challenges that truly... Visa mer
Be part of something altogether life-changing
Working at Cytiva in the Life Sciences industry means being at the forefront of providing new solutions to transform human health. Our incredible customers undertake life-saving activities ranging from fundamental biological research to developing innovative vaccines, new medicines, and cell and gene therapies.
At Cytiva you will be able to continuously improve yourself and us – working on challenges that truly matter with people that care for each other, our customers, and their patients. With associates across 40 countries, Cytiva is a place where every day is a learning opportunity – so you can grow your career and expand your skills in the long term.
Cytiva is proud to work alongside a community of nine fellow Danaher Life Sciences companies. Together, we’re pioneering the future of science and medicine, developing products that enable researchers in the fight to save lives.
Do you have a passion and curiosity for optimizing business processes and use of IT-systems, at the same time thriving in a global working environment? Apply for this position today!
What you’ll do
Support functional teams in product data management related matters, including W2W issue analysis and resolution with attention to urgency
Engage with local teams as well as a virtual, multi-functional teams and drive clarity on support issues and provide solutions to the business users
Create and maintain user documentation & training material, deliver training to business users
Perform analysis and extracting/loading activities related to data migration
Support collection of business user requirements based on global/x-business agreement, and work with IT business analysts to translate to detailed technical specifications
Work in multi-functional teams to define wing-to-wing system requirements, to implement standard processes and optimize process flows - all in alignment with global PDM strategies and governing principles
Engage with global IT teams to develop, test and deliver system enhancements and defect fixes
Perform analysis of data consistency across systems. Plan, coordinate and execute updates and communication/follow-up.

Who you are
Process oriented, with ability to analyze business user requirements and create manageable system design and process solutions as well as clear and concise user documentation
Self-motivated with ability to handle varied types of tasks simultaneously, to work independently and handle change
Demonstrated ability to pursue tasks to completion, results oriented
Ability to interface effectively with different functions throughout the organization
Minimum basic user of Enovia-MAGIC
Fluent in written and verbal communication in the English language
Bachelor’s degree in IT, Logistics, Engineering or similar and 3 years’ (without degree 5 years) working experience within the healthcare industry, with a broad network and understanding of various roles and processes.
Strong collaboration, communication, analytical, and problem-solving skills
Experienced user of the Office Package, especially Excel
Fluency in English, both written and spoken

Desired Characteristics
Clear interest in working collaboratively across organizational boundaries and global locations
Clear interest in gaining deep knowledge about the integrated IT system landscape, i.e. the management of product data flows and cross-functional processes related to product registration.

This is a global position, based at our site in Uppsala or Umeå.
Selection of candidates and interviews will be held continuously - we look forward to your application today!
When you join us, you’ll also be joining Danaher’s global organization, where 68,000 people wake up every day determined to help our customers win. As an associate, you’ll try new things, work hard, and advance your skills with guidance from dedicated leaders, all with the support of powerful Danaher Business System tools and the stability of a tested organization.
Danaher is committed to a diverse and inclusive culture where everyone feels they belong and all voices are heard. We believe in our associates and the unique perspectives they bring to every challenge, which is why we’ll empower you to push the boundaries of what’s possible.
If you’ve ever wondered what’s within you, there’s no better time to find out.
Danaher Corporation and all Danaher Companies are equal opportunity employers that evaluate qualified applicants without regard to race, color, national origin, religion, sex, age, marital status, disability, veteran status, sexual orientation, gender identity, or other characteristics protected by law. The “EEO is the Law” poster is available here. Visa mindre

Informations & IT-Säkerhetskonsult

Ansök    Aug 17    Capto Hr AB    Affärskonsult, IT
Mer om Seadot Cybersecurity Seadot Cybersecurity är ett entreprenörsdrivet bolag med fokus på effektiv säkerhet. Grundarna av bolaget har lång erfarenhet av såväl informationssäkerhet som IT-säkerhet. Vi erbjuder tjänster till organisationer med höga krav på regulatorisk efterlevnad, compliance och säkerhet. Bolagets kunder har sin huvudsakliga verksamhet i Norden och norra Europa. Seadot Cybersecurity söker seniora konsulter inom cybersäkerhet. Framtidens... Visa mer
Mer om Seadot Cybersecurity
Seadot Cybersecurity är ett entreprenörsdrivet bolag med fokus på effektiv säkerhet. Grundarna av bolaget har lång erfarenhet av såväl informationssäkerhet som IT-säkerhet. Vi erbjuder tjänster till organisationer med höga krav på regulatorisk efterlevnad, compliance och säkerhet. Bolagets kunder har sin huvudsakliga verksamhet i Norden och norra Europa.
Seadot Cybersecurity söker seniora konsulter inom cybersäkerhet. Framtidens samhälle är digitaliserat. Vi vill vara med och skapa ett säkert digitaliserat samhälle och hjälper företag och organisationer som har höga krav på säkerhet och regulatorisk efterlevnad. Vill du vara med oss på vår resa i detta långsiktiga säkerhetsarbete?
Att arbeta på Seadot Cybersecurity
Vi är ett ungt expansivt företag och söker seniora konsulter inom cybersäkerhet, som vill vara med i etableringen i Norden och norra Europa. Företaget strävar efter att ha en stark kunskapskultur dit de allra duktigaste och mest ambitiösa söker sig för att utvecklas. Seadot Cybersecurity använder ömsesidig coachning och sparring som en självklar del av kunskapsdelningen i företaget. Genom att dela med oss av kunskap når vi hög kvalitet, utveckling av våra medarbetare och trivsel i företaget.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som trivs med och har lång erfarenhet av en rådgivande roll som konsult. Du vill gärna bidra till företagets utveckling, är duktig på att bygga relationer och förtroende hos kunder och medarbetare samt drivs av att leverera ditt bästa.
Just nu söker vi medarbetare inom
* Informationssäkerhet, compliance och risk
samt även inom
* Säkerhetsarkitektur och IT-säkerhet
Vi ser gärna att du har genomfört utredningar och granskningar inom något eller några av ovanstående områden. Du ska också ha arbetat med att ta fram beslutsunderlag, krav och riskanalyser. Du är van att jobba i projekt och grupp, redovisa resultat muntligt och skriftligt samt leda olika typer av arbetsgrupper. Du har stort kundfokus och har alltid kvalitet och kundens bästa i fokus. Du har goda kunskaper om informationsklassificering, riskhantering, kravhantering, förändringsarbete, verksamhetsanalys, kontinuitetsplanering samt strategiarbete.
Vi tror att du har:
Några års erfarenhet från arbete med informationssäkerhet eller IT-säkerhet
Relevanta certifieringar såsom CISSP, CISA, CISM, CRISC eller motsvarande
Bra kommunikationsförmåga på engelska och svenska.
En grundutbildning på högskolenivå inom IT, säkerhet eller annat relevant område. Visa mindre

IT Business Analyst

Ansök    Okt 8    Cytiva Sweden AB    Affärskonsult, IT
Be part of something altogether life-changing Working at Cytiva in the Life Sciences industry means being at the forefront of providing new solutions to transform human health. Our incredible customers undertake life-saving activities ranging from fundamental biological research to developing innovative vaccines, new medicines, and cell and gene therapies. At Cytiva you will be able to continuously improve yourself and us – working on challenges that truly... Visa mer
Be part of something altogether life-changing
Working at Cytiva in the Life Sciences industry means being at the forefront of providing new solutions to transform human health. Our incredible customers undertake life-saving activities ranging from fundamental biological research to developing innovative vaccines, new medicines, and cell and gene therapies.
At Cytiva you will be able to continuously improve yourself and us – working on challenges that truly matter with people that care for each other, our customers, and their patients. With associates across 40 countries, Cytiva is a place where every day is a learning opportunity – so you can grow your career and expand your skills in the long term.
Cytiva is proud to work alongside a community of nine fellow Danaher Life Sciences companies. Together, we’re pioneering the future of science and medicine, developing products that enable researchers in the fight to save lives.
For the global IT team in Cytiva we look for a new colleague to work with us to support the R&D stakeholder community, to serve as direct liaison to functional process owners in order to put strategic plans in place, prepare projects and drive governance for specific systems in the area of responsibility.
What you’ll do
Build and maintain relationship with business partners in defined process area
Lead business process analysis and build robust business cases for project proposals
Implement and maintain strategic IT system roadmaps in defined process area
Translate business requirements into strategic and tactical IT deliverables
Lead, facilitate and coordinate IT project activities



Who you are
You are a clear communicator with humble approach and good sense of prioritizing work
You can operate independently and have strong interpersonal skills
>5 years work experience in leading business process and requirements analysis
>5 years work experience in using process mapping methodologies and tools
Experience in adopting data integrity and good documentation practice policies in work
Good understanding of software development lifecycle processes
You have a degree in Information Systems or Business studies



This position is based at our site in Uppsala, Sweden. We apply a hybrid work model which allows for the flexibility to work from home.
Our business is growing quickly and we hire across the board. Interviews and selection will happen continuously, we look forward to your application today!
Danaher Corporation and all Danaher Companies are equal opportunity employers that evaluate qualified applicants without regard to race, color, national origin, religion, sex, age, marital status, disability, veteran status, sexual orientation, gender identity, or other characteristics protected by law. The “EEO is the Law” poster is available here.
When you join us, you’ll also be joining Danaher’s global organization, where 69,000 people wake up every day determined to help our customers win. As an associate, you’ll try new things, work hard, and advance your skills with guidance from dedicated leaders, all with the support of powerful Danaher Business System tools and the stability of a tested organization.
At Danaher, we value diversity and the existence of similarities and differences, both visible and not, found in our workforce, workplace and throughout the markets we serve. Our associates, customers and shareholders contribute unique and different perspectives as a result of these diverse attributes.
If you’ve ever wondered what’s within you, there’s no better time to find out. Visa mindre

IT-konsult till prestigefyllda, spännande och välbetalda uppdrag!

Hej och hjärtligt välkommen att arbeta som IT-konsult tillsammans med oss på PersonalExpressen! PersonalExpressen rekryterar, bemannar och förmedlar professionell, ambitiös och jordnära IT-personal efter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de konsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral, hög ambitionsnivå och en hög grad av individuellt självgående. Det förväntar... Visa mer
Hej och hjärtligt välkommen att arbeta som IT-konsult tillsammans med oss på PersonalExpressen!
PersonalExpressen rekryterar, bemannar och förmedlar professionell, ambitiös och jordnära IT-personal efter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de konsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral, hög ambitionsnivå och en hög grad av individuellt självgående. Det förväntar sig våra kunder av oss och det förväntar vi oss av våra konsulter.
Tillbaka får du som söker dig in till oss ett engagerat, genuint och personligt bemötande och en stor nyfikenhet både kopplat till dig som person och kopplat till dig som yrkesutövare. Vi är helt enkelt Sveriges mest personliga konsultföretag och det är vi stolta över!
Vidare är vi ett företag som, utöver de spännande och varierande uppdragen vi kan erbjuda till dig som konsult, alltid vill växa tillsammans med våra medarbetare - både som kollegor och som människor. Vi är övertygade om att den ambitionen från oss som arbetsgivare är det bästa receptet som finns för en gemensam yrkesmässig framgång och för ett gemensamt privat välmående!
Vilken typ av uppdrag vi kan erbjuda...
Just nu har vi från PersonalExpressens sida vunnit en upphandling tillsammans med vår partner Experis gentemot landets alla statliga myndigheter. Det är Sveriges största upphandling inom IT alla kategorier inräknade! Då vi stolt också är rangordnade som nummer ett på avropslistan före företag som Tieto, NetLight och ÅF kommer vi från PersonalExpressens sida under de kommande åren att kunna erbjuda dig som söker dig in till oss en lång rad prestigefyllda konsultuppdrag - med bland andra utrikesdepartementet, riksdagen och regeringskansliet som uppdragsgivare. Utöver det har vi en lång rad samarbetspartners inom det privata näringslivet vars konsultavrop vi är med och tar del av. Med oss vid din sida får du alltså en unik möjlighet att bli erbjuden toppuppdrag inom ramarna för ditt kompetensområde såväl till det offentliga som till det privata näringslivet!
Ta steget och bli egenkonsult - vi hjälper dig att starta aktiebolag och ger dig allt stöd du behöver på din företagarresa!
Har du gått i tankar på att bli egenkonsult och starta aktiebolag? Bra - då har du kommit precis rätt! PersonalExpressen har lång erfarenhet av att hjälpa personer att starta aktiebolag med allt vad det innebär både initialt i uppstartsfasen samt sedan löpande. Vi erbjuder alla egenkonsulter som arbetar på uppdrag genom oss stöd med bankkontakt, bokföring, löneutbetalningar, fakturering, månadsvisa skattedeklarationer samt bokslutsarbetet. På så vis kan vi hjälpa dig som vill starta ditt egna aktiebolag både med att få ditt första uppdrag förmedlat till dig samt med att hantera allt det du inte kan eller vill lägga tid på löpande som kanske är det som hållit dig tillbaka från att ta steget tidigare. Kontakta gärna någon av våra medarbetare vid intresse så berättar vi mer om hur vi får just dig att lyckas inte bara som IT-konsult utan som din egna IT-konsult!
Hur vi förmedlar uppdrag för bästa möjliga resultat...
På PersonalExpressen har vi ambitionen att alltid kunna erbjuda våra konsulter längre uppdrag på plats ute hos våra kunder. Vår affärsidé är att arbeta nära både våra kunder och våra konsulter och genom denna närhet kunna skapa förutsättningar till att samtliga inblandade parter får utvecklas och växa över tid. Det innebär att det är viktigt för oss att du som arbetar som konsult genom oss kommer till en kund där du ser dig själv kunna trivas och må bra över tid samtidigt som du får använda din yrkesmässiga kunskap och dina erfarenheter på ett så stimulerande och utvecklande sätt som möjligt!
Mer om oss på PersonalExpressen...
PersonalExpressen gör idag mycket mer än att bara förmedla konsultuppdrag inom IT-sektorn! Vi arbetar även med bemanning av läkare, sjuksköterskor samt lärare och vi tror på att slå alla våra affärsområden ihop när det kommer till att anordna gemensamma konsultträffar, sommarfester, julfester, konsultresor eller bara att bjuda in till spontana after-works och andra roliga evenemang löpande. På så vis blir du som kommer in som ny konsult hos oss direkt en del av den större familjen på PersonalExpressen där vi idag samlar över 400 konsulter från olika branscher, sektorer och affärsområden! Vi ser helt enkelt värdet i att vara en arbetsgivare där människor med olika bakgrund och intressen inte bara möts utan även frodas, växer och utvecklas tillsammans!
Återigen hjärtligt välkommen till oss på PersonalExpressen - hoppas vi ses snart! Visa mindre

Business Intelligence Specialist

Ansök    Mar 24    Atea Sverige AB    Affärskonsult, IT
Har du ett affärssinne och trivs med att ha kunddialoger? Brinner du för att skapa värde i organisationer med hjälp av dataanalys? Då kan det här vara tjänsten för dig! Just nu söker vi på Atea region Stockholm dig som vill bli en del av vårt regionala team inom Analytics och arbeta som BI-specialist. Vi söker nya kollegor till både Uppsala och Stockholm. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, me... Visa mer
Har du ett affärssinne och trivs med att ha kunddialoger? Brinner du för att skapa värde i organisationer med hjälp av dataanalys? Då kan det här vara tjänsten för dig! Just nu söker vi på Atea region Stockholm dig som vill bli en del av vårt regionala team inom Analytics och arbeta som BI-specialist. Vi söker nya kollegor till både Uppsala och Stockholm. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.
Din roll i laget
Du kommer att vara en del av teamet Information & Data Analytics som ingår i Ateas nya affärsområde Information Management som omfattar strategi, arkitektur, information & data analytics (AI, BI, RPA och IoT), verksamhetsutveckling, förändringsledning, IT-styrning, projektledning samt informations- och cybersäkerhet.
Som konsult hos oss kommer du att stödja våra kunder både med strategiska och operativa förbättringar. Du ansvarar för att hjälpa kunder med deras BI- & Analyticsstrategi och utveckla lösningar på Microsoftplattformen med syftet att skapa möjligheter för våra kunder att fatta bättre affärsbeslut. Du får möjlighet att arbeta med Ateas omfattande kundstock med många spännande kunder i olika branscher.
Vi arbetar mer och mer med teamleveranser där vi nyttjar vår bredd och erfarenhet samt olikheter för att säkerställa bästa möjliga leverans till kund. Vi erbjuder dig en utvecklande roll där varje dag fylls av nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och kunder.
Exempel på uppgifter i rollen kan vara:
Att sätta dig in i och förstå kundernas verksamhet, behov och utmaningar
Att genomföra demo, workshops och proof of concept ute hos kund
Att lösa problem och fokusera på kundnytta
Att analysera data och datakvalitet
Utveckla beslutsstödslösningar med Microsoft
Att utveckla datalager och beslutsstödslösningar i Microsoft
Att hålla i workshops
Vad söker vi hos dig
Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Vi ser att du är en person som tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar ditt arbete självständigt och driver vidare processer. Genom din lyhördhet och kommunikationsförmåga lyckas du väl att samarbeta med andra. Du anser att problem är till för att lösas och har förmågan att bryta ner problem för att kunna se sammanhang, analysera och prioritera rätt frågor. Med god erfarenhet inom BI är du självgående inom området.
För att lyckas i rollen behöver du:
Ha arbetat minst ett par år med BI 
Ha goda kunskaper inom Microsoft Power BI, datalager, SSAS och SSIS
Kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska 
Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster.
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.
Vi har ett stort fokus på ansvarstagande utveckling och är stolta över att kunna påverka branschen globalt att agera mer hållbart.
Kontakta oss
Har du frågor omtjänsten är du välkommen att kontakta Camilla Arenhäll, konsultchef Stockholm, via [email protected] telefonnummer  08-51906893 eller  Hans Gustafsson, konsultchef Uppsala, via [email protected] telefonnummer 070-2156652. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Den här rekryteringsprocessen hanteras av oss på Atea och vi undanber oss därför alla samtal och eventuella förslag från rekryterings- och bemanningsföretag.
Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Som ett kvalitativt led i vårt sedvanliga rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare.

Varmt välkommen med din ansökan!
Atea vill samla it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass. Visa mindre

Intelligent Automation och RPA-konsult

Ansök    Mar 24    Atea Sverige AB    Affärskonsult, IT
Vill du vara med och forma framtidens digitala samhälle? Brinner du fo?r automatisering och framtagande av nya digitala processer? Tycker du om att sta?ndigt utvecklas och la?ra dig nya saker? Da? har vi utmaningen fo?r dig! Just nu so?ker vi pa? Atea Uppsala dig som vill jobba som RPA-konsult. Vi erbjuder dig en arbetsplats som pra?glas av medarbetare som brinner fo?r att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sa?tter laget fo?re ... Visa mer
Vill du vara med och forma framtidens digitala samhälle? Brinner du fo?r automatisering och framtagande av nya digitala processer? Tycker du om att sta?ndigt utvecklas och la?ra dig nya saker? Da? har vi utmaningen fo?r dig!
Just nu so?ker vi pa? Atea Uppsala dig som vill jobba som RPA-konsult. Vi erbjuder dig en arbetsplats som pra?glas av medarbetare som brinner fo?r att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sa?tter laget fo?re jaget. Vi kallar oss stolt fo?r landslaget i informationsteknologi.
Din roll i laget
Du kommer att vara en del av teamet i Uppsala i vårt affärsområde Information Management som omfattar strategi, arkitektur, information & data analytics (AI, BI, RPA och IoT), verksamhetsutveckling, förändringsledning, it-styrning, projektledning samt informations- och cybersäkerhet. Våra kunder genomgår en digital förändringsresa där du som RPA-konsult kommer ha en nyckelroll.
"Som RPA-specialist pa? Atea lär jag mig ständigt någonting nytt. Jag fa?r arbeta med de senaste teknikerna och verktygen, ledande partners inom branschen och framför allt i team med de roligaste och skarpaste experterna till kollegor. Det a?r fantastiskt att se hur va?rt arbete underlättar och skapar tydlig verksamhetsnytta hos va?ra kunder." - Amanda Na?sman, RPA-specialist pa? Atea
Vad söker vi hos dig
Som person ka?nner du troligtvis igen dig pa? fo?ljande:
Du a?r resultatinriktad, analytisk och drivande samt lo?sningsorienterad med la?tt fo?r att anpassa dig till nya fo?rha?llanden. Samtidigt har du en positiv insta?llning och a?r bekva?m med stort kundfokus och att skapa goda relationer.
Vi fo?rutsa?tter att du vill fortsa?tta utvecklas i din yrkesroll och att du brinner fo?r automatisering och framtagande av nya digitala processer. Vi la?gger stor vikt vid personlig la?mplighet.
Fo?r att lyckas i rollen ska du:
Vara civilingenjo?r med it-inriktning, systemvetare eller motsvarande samt ha na?gra a?rs erfarenhet av it-branschen och/eller processarbete
Ha fo?rma?ga att dokumentera teknisk miljo? och processer
Har erfarenhet av UiPath, Blue Prism, Automation Anywhere eller liknande
Har programmeringskunskaper i t ex Java, C#, Python
Ha ett affa?rsma?ssigt synsa?tt som du kan tilla?mpa i dina uppdrag
Kunna uttrycka dig va?l i ba?de tal och skrift pa? svenska och engelska
Meriterande a?r om du har:
Arbetat som konsult och a?r van att hantera kundrelationer
Arbetat med systemutveckling
Erfarenhet av machine learing
Är certifierad i något av de större RPA-verktygen såsom Blue Prism, UiPath och PowerAutomate/WinAutomation.
Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster.
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.
Vi har ett stort fokus på ansvarstagande utveckling och är stolta över att kunna påverka branschen globalt att agera mer hållbart.
Kontakta oss
Har du frågor omtjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Hans Gustafsson via [email protected] 070-2156652. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av oss på Atea och vi undanber oss därför alla samtal och eventuella förslag från rekryterings- och bemanningsföretag. 
Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Som ett kvalitativt led i vårt sedvanliga rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare.
Varmt välkommen med din ansökan!

Atea vill samla it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass. Visa mindre

Informations & IT-Säkerhetskonsult

Ansök    Feb 18    Capto Hr AB    Affärskonsult, IT
Mer om Seadot Cybersecurity Seadot Cybersecurity är ett entreprenörsdrivet bolag med fokus på effektiv säkerhet. Grundarna av bolaget har lång erfarenhet av såväl informationssäkerhet som IT-säkerhet. Vi erbjuder tjänster till organisationer med höga krav på regulatorisk efterlevnad, compliance och säkerhet. Bolagets kunder har sin huvudsakliga verksamhet i Norden och norra Europa. Seadot Cybersecurity söker seniora konsulter inom cybersäkerhet. Framtidens... Visa mer
Mer om Seadot Cybersecurity
Seadot Cybersecurity är ett entreprenörsdrivet bolag med fokus på effektiv säkerhet. Grundarna av bolaget har lång erfarenhet av såväl informationssäkerhet som IT-säkerhet. Vi erbjuder tjänster till organisationer med höga krav på regulatorisk efterlevnad, compliance och säkerhet. Bolagets kunder har sin huvudsakliga verksamhet i Norden och norra Europa.
Seadot Cybersecurity söker seniora konsulter inom cybersäkerhet. Framtidens samhälle är digitaliserat. Vi vill vara med och skapa ett säkert digitaliserat samhälle och hjälper företag och organisationer som har höga krav på säkerhet och regulatorisk efterlevnad. Vill du vara med oss på vår resa i detta långsiktiga säkerhetsarbete?
Att arbeta på Seadot Cybersecurity
Vi är ett ungt expansivt företag och söker seniora konsulter inom cybersäkerhet, som vill vara med i etableringen i Norden och norra Europa. Företaget strävar efter att ha en stark kunskapskultur dit de allra duktigaste och mest ambitiösa söker sig för att utvecklas. Seadot Cybersecurity använder ömsesidig coachning och sparring som en självklar del av kunskapsdelningen i företaget. Genom att dela med oss av kunskap når vi hög kvalitet, utveckling av våra medarbetare och trivsel i företaget.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som trivs med och har lång erfarenhet av en rådgivande roll som konsult. Du vill gärna bidra till företagets utveckling, är duktig på att bygga relationer och förtroende hos kunder och medarbetare samt drivs av att leverera ditt bästa.
Just nu söker vi medarbetare inom
* Informationssäkerhet, compliance och risk
samt även inom
* Säkerhetsarkitektur och IT-säkerhet
Vi ser gärna att du har genomfört utredningar och granskningar inom något eller några av ovanstående områden. Du ska också ha arbetat med att ta fram beslutsunderlag, krav och riskanalyser. Du är van att jobba i projekt och grupp, redovisa resultat muntligt och skriftligt samt leda olika typer av arbetsgrupper. Du har stort kundfokus och har alltid kvalitet och kundens bästa i fokus. Du har goda kunskaper om informationsklassificering, riskhantering, kravhantering, förändringsarbete, verksamhetsanalys, kontinuitetsplanering samt strategiarbete.
Vi tror att du har:
Några års erfarenhet från arbete med informationssäkerhet eller IT-säkerhet
Relevanta certifieringar såsom CISSP, CISA, CISM, CRISC eller motsvarande
Bra kommunikationsförmåga på engelska och svenska.
En grundutbildning på högskolenivå inom IT, säkerhet eller annat relevant område. Visa mindre

Rekrytering av juniora Affärskonsulter till Biometria Traineeprogram

Biometria lanserar nu sitt traineeprogram och vi söker dig som vill vara med och digitalisera skogsindustrin samt vara med i en förändringsresa för en hel bransch! Detta genom intressanta roller så som Affärskonsult, Tjänstespecialist och Utvecklare. Uppstart sker enligt överenskommelse under mars/april 2021. Du kommer tillsammans med dina nya kollegor erbjudas en gedigen introduktionsutbildning inom system, arbetssätt och kultur. Under de första tre mån... Visa mer
Biometria lanserar nu sitt traineeprogram och vi söker dig som vill vara med och digitalisera skogsindustrin samt vara med i en förändringsresa för en hel bransch! Detta genom intressanta roller så som Affärskonsult, Tjänstespecialist och Utvecklare.

Uppstart sker enligt överenskommelse under mars/april 2021. Du kommer tillsammans med dina nya kollegor erbjudas en gedigen introduktionsutbildning inom system, arbetssätt och kultur. Under de första tre månaderna kommer du varva utbildningar med arbete för att få den bästa möjliga start på din karriär hos Biometria.

Då det finns begränsat med platser till programmet rekommenderar vi dig att söka tjänsten redan idag!


Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Biometrias räkning Affärskonsulter. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Biometria.

Traineeprogrammet är ett skräddarsytt utbildningspaket för att du ska få bästa start på din karriär hos Biometria. Traineeprogrammet pågår under cirka tre månaders tid och under den perioden får du en helhetsblick över Biometrias organisation och VIOL 3, du går utbildningar som har syfte att utveckla dig i konsultrollen, och du får följa med seniora medarbetare i arbetet för att få en blick över arbetet.

Biometria utvecklar IT-tjänster för skogsindustrin för redovisning av virkesaffärer och leveranser mellan skog och industri. Projektet Forest Storm har varit aktivt under de senaste åren och nu närmar man sig lansering av det nya branschgemensamma systemet VIOL 3. I och med projektets framfart behöver Biometeria fler resurser för att hantera implementering och efterfrågningarna från kunderna.

Kolla in denna video för att få en bredare bild av Projektet Forest Storm: https://www.youtube.com/watch?v=XL33bR9-hcY&feature=youtu.be

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord, dina frågor kring tjänsten kan du maila till [email protected]


Arbetsuppgifter
Som affärskonsult är det din roll att förstå kunden och deras verksamhet/processer/arbetssätt, för att på bästa sätt vägleda kunden genom sin systemuppdatering. Ditt arbete som affärskonsult går ut på att projektleda och förbereda utrullningen av den nya IT-plattformen VIOL 3 till Biometrias 600 kunder. Detta görs genom att planera och genomföra aktiviteter samt på ett pedagogiskt sätt genomföra olika utbildningar tillsammans med dina kunder som samtliga befinner sig inom skogsindustrin.

Det här är en unik möjlighet för dig som ser projektledning som en framtid för dig och genom traineeprogrammet få växa in i rollen. Vilken kompetens och yrkesroll du vill ta ansvar för och utvecklas till, är mer viktigt än erfarenheten du har idag.

Biometria har ett stort behov med interna och externa kontaktytor att driva och föra kunderna att driva och föra kunderna "närmre" deras interna arbete. Du kommer därför att driva igenom beslut, följa upp samt kontinuerligt bidra till att föra hela VIOL 3 programmet framåt. Du kommer erbjudas förtroende och mandat att självständigt bedriva och utveckla arbetet för att nå gemensamma mål.

I tjänsten ingår resor.


Vi söker dig som
Har B-körkort och hanterar det svenska språket obehindrat i så väl tal som skrift då det krävs i dialog med Biometrias kunder. För att lyckas i rollen ser vi att du har ett intresse för IT.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Biometria. Som person är du orädd och vågar ta dig an nya arbetsuppgifter även om du inte provat på dessa sedan tidigare. Du har pedagogisk framtoning och du trivs att kommunicera med interna och externa samarbetspartners. Vidare trivs du att arbeta såväl självständigt som i team.

START: Enligt överenskommelse Mars/ April 2021
OMFATTNING: Heltid, Rekrytering
STAD: Umeå/ Sundsvall/ Falun/ Uppsala
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Jacob Matsson

Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]


Information om kundföretaget
Biometria är en medlemsägd och central aktör inom svensk skogsnäring. Vi mäter det virke som flödar mellan skog och industri och som opartisk säkerställer vi att Sveriges skogsägare är trygga i sina virkesaffärer. Uppdraget är att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på virkesmarknaden. Biometria erbjuder även tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkesaffärer, och vi har ett långsiktigt samarbete med forskningsinstitut och universitet. Genom vårt arbete verkar vi som ett informationsnav inom skogsnäringen och erbjuder en plattform med standardiserad och kvalitetssäkrad information som vi själva och andra aktörer kan bygga nya moderna tjänster på. Totalt är vi 850 anställda med verksamhet i hela Sverige, vårt huvudkontor ligger i Uppsala.

Genom vårt verksamhetsområde Utveckling/IT driver vi den digitala utvecklingen för hela skogsnäringen. Vi skapar möjligheter inom digitalisering, bland annat genom Biometria Labs, vår avdelning för innovation där vi testar ny teknologi. Biometria ligger i teknisk framkant bland annat inom att utveckla utifrån Microsofts koncept Azure. Vi arbetar med agila metoder och stödjer oss på ramverket SAFe*. Merparten av verksamhetsområdet Utveckling/IT finns vid vårt kontor i Sundsvall.*SAFe = Scaled Agile Framework, se www.scaledagileframework.com för mer information Visa mindre

Utbilda dig till IT - konsult på 12 veckor!

Ansök    Aug 27    Academic Work    Affärskonsult, IT
Vill du bli IT-konsult och arbeta för att skapa säkra miljöer för kunder såsom Försvar & Polis, Transport & Logistik, Industri, Retail och Bank? Nu kan detta bli din karriär på bara 12 veckor! Vi har nu öppnat portarna för dig som vill utbildas till IT-konsult inom installation eller service av säkerhetsteknik med en garanterad tillsvidareanställning och uppdrag som konsult hos STANLEY Security efter examen. Vi förväntar oss ingen tidigare erfaren... Visa mer
Vill du bli IT-konsult och arbeta för att skapa säkra miljöer för kunder såsom Försvar & Polis, Transport & Logistik, Industri, Retail och Bank? Nu kan detta bli din karriär på bara 12 veckor! Vi har nu öppnat portarna för dig som vill utbildas till IT-konsult inom installation eller service av säkerhetsteknik med en garanterad tillsvidareanställning och uppdrag som konsult hos STANLEY Security efter examen. Vi förväntar oss ingen tidigare erfarenhet inom området utan har du rätt driv, personlighet och ett tekniskt intresse är vi övertygade om att du kan klara detta karriärsbyte. Sök dessa eftertraktade utbildningsplatser nu, processen startar med två tester för att se om du har det som krävs.

OM TJÄNSTEN
Säkerhetsbranschen digitaliseras och majoriteten av alla lösningar som levereras till kund är IT-baserade och blir allt mer tekniskt komplexa. Utvecklingen har resulterat i att branschen har fått behov av nya roller som kan hantera detta. Academy och Academic Work kommer därför tillsammans med STANLEY Security rekrytera och utbilda IT-konsulter för att bolaget ska kunna fokusera på mer komplexa IT-lösningar och bli ett med digitaliseringsresan.

Efter 12 veckors intensivutbildning hos Academy kommer du ut med värdefull kunskap inom verktyg och ramverk som är högt eftertraktade på arbetsmarknaden. Genom vår utbildning hos Academy får du en ny karriär och blir den personen som branschen efterfrågar!

Att jobba som IT-konsult

Arbetsuppgifterna kommer variera beroende på om du arbetar i installations- eller serviceorganisationen. Vardagen tar ståndpunkt i IT-systemen och kommer att präglas av felsökning, installation och service genom programmering såväl ute hos kund som från kontoret. Själva utförandet av arbetet har en självständig karaktär men i projekten kommer du att samarbeta med bland annat installations- och servicechefer, tekniker, säljare, underentreprenörer och kunder. Läs mer om STANLEY Security här.

Exempel på arbetsuppgifter som IT-konsult:
* Driftsätta, underhålla och dokumentera säkerhetsanläggningar
* Skapa och lämna över material och instruktioner av den levererade säkerhetsutrustningen till kund
* I samråd med produktionsledare planera in rätt resurser för olika uppdrag
* Representera företaget vid kundbesök och möten
* Arbeta med service av säkerhetsutrustning

Information om utbildningen hos Academy

Intensivutbildningen är skräddarsydd och framtagen i nära samarbete med STANLEY Security för att du, direkt efter examen, ska vara produktiv som IT-konsult redan från dag ett. Utbildningsmetodiken bygger på Accelerated Learning som är en snabb väg till en ny karriär för de som inte räds en spännande utmaning. Den baseras på aktuell hjärnforskning och fokuserar på praktiskt lärande med högt tempo och feedbackdialog. Läs mer om utbildningsinnehållet som varvar teori och praktik och varför våra tidigare konsulter rekommenderar Academy.


* Utbildningen startar: 27 januari 2020 på heltid med schemalagd undervisning vardagar kl:09.00-17.00
* Utbildningsort: Campus i Kista, Stockholm (går ej att genomföra på distans)
* Arbetsort efter avslutad utbildning: Uppsala med omnejd.


Ambitionen är att deltagarna på programmet ska överrekryteras till STANLEY Security på sikt, förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet. Om något mot förmodan skulle hända med uppdraget hos STANLEY Security kommer du fortsatt att ha en tillsvidareanställning som IT-konsult hos Academic Work och förväntas vara öppen för andra uppdrag.

Vad krävs för att kunna söka till utbildningen?

Det krävs inga förkunskaper på området och samma sak gäller för efterföljande konsultroll. Vi vill satsa på dig med rätt förmågor, personliga egenskaper och engagemang att påbörja din nya karriär. Rekryteringsprocessen startar därför med urvalstester som säkerställer att du har just det.

VI SÖKER DIG SOM
* Klarat de inledande tester med fokus på förmågor och personlighet.
* Goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt som skriftligt.
* Ett stort tekniskt intresse. Utveckla i din ansökan hur detta har kommit till uttryck i tidigare arbete eller på din fritid.
* B-körkort för att kunna ta dig ut till dina kunder.
* Godkänt belastningsregister.
* En förutsättning för anställning inom STANLEY Security är att du som sökande får ett godkännande via kontroll hos Länsstyrelsen. Läs mer om kontrollen här.

Som person är du: Logiskt lagd med en problemlösningsförmåga, uthållighet och driv att klara av en tuff intensivutbildning. Eftersom bolaget arbetar med säkerhetslösningar ser vi att du har tungan rätt i mun och utför ditt arbete med noggrannhet och lämnar inget åt slumpen. För att lyckas i rollen som IT-konsult har du ett starkt kundfokus och lyssnar lyhört till samtliga samarbetspartners, internt som externt. Du är orädd och agerar med säkerhet och trygghet även i situationer som är nya. När du stöter på problem håller du lugnet och ser snabbt till att söka upp svaret för att hitta en lösning.

Praktisk information


* Rekryteringsprocessen: Vi arbetar utifrån löpande urval och processen består av två tester och två intervjuer.
* Sök till Academy genom att klicka på ”Ansök här på annan site” och klicka sedan på testet överst på landningssidan.
* Har du specifika frågor kring Academy och rekryteringsprocessen besvaras dessa på vår Academymail under kontorstid. Vi tar inte emot ansökningar via mailen om du inte gjort och klarat de inledande testerna.


Varför rekommenderar våra tidigare konsulter Academy?

Academy – se vad våra IT konsulter tycker om programmet! Visa mindre

Grattis du är ett steg närmare att bli IT - konsult på 12 veckor med Academy!

Ansök    Aug 27    Academic Work    Affärskonsult, IT
För att söka till vår eftertraktade utbildning hos Academy i samarbete med STANLEY Security skickar du in din ansökan via denna annons. Vi har endast två platser till Uppsala och platserna har historiskt fyllts innan rekryteringsdeadline. För att öka dina chanser till programmet rekommenderar vi att du skickar in din ansökan inom 2 dagar efter att du fått tillgång till denna annons. Ta vara på möjligheten att kunna göra en blixtkarriär som IT-konsult, allt... Visa mer
För att söka till vår eftertraktade utbildning hos Academy i samarbete med STANLEY Security skickar du in din ansökan via denna annons. Vi har endast två platser till Uppsala och platserna har historiskt fyllts innan rekryteringsdeadline. För att öka dina chanser till programmet rekommenderar vi att du skickar in din ansökan inom 2 dagar efter att du fått tillgång till denna annons. Ta vara på möjligheten att kunna göra en blixtkarriär som IT-konsult, allt startar hos Academy!

OM TJÄNSTEN

Hur ansöker jag till utbildningen?


* Vi arbetar utifrån löpnade urval och rekryteringsprocessen består framåt av två fysiska intervjuer och referenstagningar.
* Du söker till Academy genom att klicka på ”Ansök här ” och bifogar ditt CV och motivationsbrev. Alla kandidater söker generellt till programmet och om du går vidare till intervju hos kund kommer våra rekryterare att matcha dig med den avdelning som de tror du kommer passa bäst hos.


För att fortsätta i processen behöver du skicka in en fullständig ansökan, den består av:


* Ett motivationsbrev med en tydlig motivering till varför du ska få en plats på programmet och varför du vill satsa på det efterföljande yrket som IT-konsult hos STANLEY Security. Eftersom din motivation till att göra detta karriärbyte väger tyngre än din erfarenhet så rekommenderar vi dig att lägga extra krut på motivationsbrevet om varför du är rätt person för Academy.

* CV


För att du ska kunna söka tjänsten har du:


* Klarat de inledande tester med fokus på förmågor och personlighet.
* Goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt som skriftligt.
* Ett stort tekniskt intresse. Utveckla i din ansökan hur detta har kommit till uttryck i tidigare arbete eller på din fritid.
* B-körkort för att kunna ta dig ut till kunderna.
* Godkänt belastningsregister.
* En förutsättning för anställning inom STANLEY Security är att du som sökande får ett godkännande via kontroll hos Länsstyrelsen. Läs mer om kontrollen här.


Praktisk information


* Utbildningen startar: 27 januari 2020
* Omfattning: Heltid, schemalagd undervisning vardagar kl:09.00-17.00
* Utbildningsort: Academy Campus i Kista, Stockholm (går ej att genomföra på distans)
* Arbetsort efter avslutad utbildning: Uppsala med omnejd
* Har du specifika frågor kring Academy och rekryteringsprocessen besvaras dessa på vår Academymail under kontorstid. Vi tar inte emot ansökningar via mailen om du inte gjort och klarat de inledande testerna. Visa mindre

Juniora Affärskonsulter till Forest Storm Trainee Program!

Ansök    Maj 10    Academic Work    Affärskonsult, IT
Project Forest Storm - Skogsindustrin digitaliserar! I samband med utrullningsprojekt av ny IT-plattform finns nu möjligheten att kickstarta karriären hos Biometria. Vi söker dig med akademisk examen, intresse för projektledning, IT och skogsindustrin till Forest Storm Trainee Program. Tillsammans med trainee-kollegor och seniora Affärskonsulter kommer du att förbereda Svensk Skogsnäring på systemskifte och implementation av ny standard för branschen. Börj... Visa mer
Project Forest Storm - Skogsindustrin digitaliserar! I samband med utrullningsprojekt av ny IT-plattform finns nu möjligheten att kickstarta karriären hos Biometria. Vi söker dig med akademisk examen, intresse för projektledning, IT och skogsindustrin till Forest Storm Trainee Program. Tillsammans med trainee-kollegor och seniora Affärskonsulter kommer du att förbereda Svensk Skogsnäring på systemskifte och implementation av ny standard för branschen. Börja karriären i ett skarpt digitaliseringsprojekt, vi kan lova att det blir en spännande resa!

OM TJÄNSTEN
Biometria ligger i framkant i teknikbranschen och utvecklar IT-tjänster för skogsindustrin inom mätning och redovisning av virkes-, transport- och biogasaffärer. Under de senaste åren har Project Forest Storm varit i rörelse för att utveckla och testa nya systemstöd för branschen. Detta projekt har resulterat i det nya systemet VIOL 3 som nu ska träda i kraft och implementeras hos samtliga parter. I samband med detta erbjuds nu möjligheten till ett Trainee-program där du som deltagare tillsammans med 18 andra traineer får vara med i ett av Sveriges just nu största digitaliseringsprojekt.

Som Junior Affärskonsult ingår du i ett team bestående av en teamledare och två juniora affärkonsulter. Till er hjälp har ni ett backoffice-team samt experter från Biometrias Utvecklings- och IT-avdelning. Din och ditt teams uppdrag är att preparera kunder inom skogsindustrin så att dom är redo för systemskifte och drifts-start vid utsatt datum, därav ingår resor i tjänsten. Arbetet bedrivs till stor del ute hos kund i din region, och du har stor frihet att komma med kreativa lösningar för att nå målet!

Du erbjuds


* En gedigen introduktion och utbildning på 4-6 månader i Uppsala där du får en helhetsblick över Biometrias organisation och VIOL 3 för att få både branschkunskap som teknisk kunskap om systemet
* Ett varierat arbete med mycket ansvar där du har en möjlighet att påverka arbetssätt hos såväl Biometria och deras kunder, samtidigt som du bygger ett stort kontaktnät mot skogsindustrin
* En plan för din kompetensutveckling, utbildning inom självledarskap och presentationsteknik samt personlig coaching varje månad
* För konsulter utanför Uppsala: Du kommer att bli erbjuden bostad och sponsrade hemresor under introduktionsperioden som hålls i Uppsala


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
* Delaktig i utrullningen av en helt ny IT-plattform hos 600 företag i den svenska skogsnäringen


* Train the trainer, hålla workshops och utbilda kunder i system och ny branschstandard
* Ansvara för egna utrullningsprojekt hos utpekade kunder
* Rådgivning och kundsupport


VI SÖKER DIG SOM
* Beräknas ta examen i juni från högskola eller universitet och har läst exempelvis en utbildning inom ekonomi, systemvetenskap, beteendevetenskap med inriktning IT eller som ingenjör


* Mycket goda datorkunskaper och lätt för att sätta dig in i nya system
* Kan kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift, då detta är Biometrias koncernspråk.
* Innehar B-körkort


Ett stort plus är om du har intresse för IT, digitalisering eller skogsindustrin! Du vill lära dig mer om effektivisering av processer med IT som hjälpmedel.

Som person är du:


* Orädd
* Självgående
* Samarbetsförmåga


Övrig information


* Start: September 2019
* Omfattning: Heltid, 12 månader
* Placering: Centrala Uppsala, resor ingår i tjänsten
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Biometrias önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Biometria verkar inom skogsnäringen med uppgift att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på den svenska virkesmarknaden. De erbjuder tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkeshandeln, men arbetar även mer långsiktigt i samarbete med forskningsinstitut och universitet. De har också uppdraget att genomföra en opartisk mätning av det virke som flödar mellan skog och industri så att alla Sveriges skogsägare kan vara trygga i sina virkesaffärer. Genom detta arbete erbjuder de en plattform med standardiserad och kvalitetssäkrad information som de själva och andra aktörer kan bygga nya moderna tjänster på. Biometria har 850 anställda med verksamhet i hela Sverige. Visa mindre