Lediga jobb som Offertberedare i Uppsala

Se lediga jobb som Offertberedare i Uppsala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uppsala som finns hos arbetsgivaren.

Beredare till ledande Vattenfall Services

Ansök    Jan 10    Academic Work Sweden AB    Offertberedare
För dig med ett tekniskt intresse och ett stort engagemang finns nu chansen att arbeta i en roll där du erbjuds ett utmanande och stimulerande arbete i en expansiv bransch. Vi söker dig som besitter stor nyfikenhet för det tekniska området och som vill utvecklas tillsammans med Vattenfall Services. Här får du vara med och påverka Sveriges infrastruktur samtidigt som du få chansen att utvecklas inom flera teknikområden. Vi ser fram emot din ansökan! OM TJÄ... Visa mer
För dig med ett tekniskt intresse och ett stort engagemang finns nu chansen att arbeta i en roll där du erbjuds ett utmanande och stimulerande arbete i en expansiv bransch. Vi söker dig som besitter stor nyfikenhet för det tekniska området och som vill utvecklas tillsammans med Vattenfall Services. Här får du vara med och påverka Sveriges infrastruktur samtidigt som du få chansen att utvecklas inom flera teknikområden. Vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vattenfall Services bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för näringsliv och offentlig verksamhet. I rollen som beredare arbetar du tillsammans med projektledare och tekniker för att ta fram tekniska lösningar som medför att varje projekt blir genomförbart ur både ett kvalitativt och ekonomiskt perspektiv. Arbetet innebär att du bereder och till viss del projekterar verksamhet inom eldistributionsnät. Du kommer ha ett varierande arbete där du vissa dagar sitter på kontoret och andra dagar gör du besök ute i fält. Du kommer att bygga nära relationer till inblandade parter och arbeta aktivt tillsammans med dem för att se till att kvalitén på den levererade tjänsten motsvarar de uppsatta mål som är överenskomna. Rollen är starkt sammanknuten med andra funktioner och det är därför viktigt att du trivs med sociala kontakter. Teamet består av 33 personer i olika roller som exempelvis beredare, projektledare och tekniker. Du välkomnas in i en trygg och härlig grupp där klimatet beskrivs som öppet och hjälpsamt.

Rollen hos Vattenfall Services är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Vattenfall Services. Uppdraget kommer att vara på heltid och är långsiktigt. På sikt finns det mycket goda möjligheter att bli överrekryterad direkt till Vattenfall Services, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds:
- Att bli en del av en trygg organisation där dina initiativ och idéer värdesätts
- Goda utvecklingsmöjligheter då det finns många spännande roller med ansvar att växa in i
- En roll där du får mycket frihet under ansvar där du kan planera dina veckor efter vad som passar dig
- En kul vardag där du kommer växla mellan kontorsarbete och arbete ute i fält



ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantering av tekniska lösningar i projekten
* Nätberäkningar och ekonomiska kalkyler
* Tillstånds- ock avtalsfrågor
* Kontakter med beställare, myndigheter och markägare
* Materialbeställningar
* Dokumentation


VI SÖKER DIG SOM
- Har en elteknisk utbildning
- Har erfarenhet från roller som tex elnätsprojektör, nätdesigner, anslutningsingenjör, elkraftstekniker, distributionstekniker, nätoptimerare, belysningstekniker, mättekniker eller stationstekniker
- Har ett genuint intresse för elbranschen
- Har god datavana
- Är mycket bekväm med svenska i både tal och skrift
- Är bekväm med engelska i både tal och skrift
- Har B-körkort

Det är meriterande, men inget krav, om du har:
- Erfarenhet av EBR
- Erfarenhet av nätkartor, tex NetBas
- Erfarenhet av avtalshantering

Som person är du självdrivande, lösningsorienterad och prestigelös. Du har ett logiskt angreppsätt och tar dig an problem ur ett analytiskt perspektiv. Du är inte rädd för att föra ditt eget arbete framåt och du är strukturerad i ditt arbetssätt. Eftersom du kommer att arbeta i team är det viktigt att du besitter en god samarbetsförmåga. Vidare är du nyfiken på att ständigt lära dig nya saker för att utöka din kompetens.

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, kl.7.00-16.00
* Placering: Uppsala, Fyrislund
* Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av deras tjänster säkerhetsklassade. I enlighet med säkerhetsskyddslagen kommer du därför behöva gå igenom en säkerhetsprövning innan uppdraget kan påbörjas.


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om hur Vattenfall Services prenseteras sig på deras hemsida - HÄR! Visa mindre

Beredare till ledande Vattenfall Services

Ansök    Nov 29    Academic Work Sweden AB    Offertberedare
För dig med ett tekniskt intresse och ett stort engagemang finns nu chansen att arbeta i en roll där du erbjuds ett utmanande och stimulerande arbete i en expansiv bransch. Vi söker dig som besitter stor nyfikenhet för det tekniska området och som vill utvecklas tillsammans med Vattenfall Services. Här får du vara med och påverka Sveriges infrastruktur samtidigt som du få chansen att utvecklas inom flera teknikområden. Vi ser fram emot din ansökan! OM TJÄ... Visa mer
För dig med ett tekniskt intresse och ett stort engagemang finns nu chansen att arbeta i en roll där du erbjuds ett utmanande och stimulerande arbete i en expansiv bransch. Vi söker dig som besitter stor nyfikenhet för det tekniska området och som vill utvecklas tillsammans med Vattenfall Services. Här får du vara med och påverka Sveriges infrastruktur samtidigt som du få chansen att utvecklas inom flera teknikområden. Vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vattenfall Services bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för näringsliv och offentlig verksamhet. I rollen som beredare arbetar du tillsammans med projektledare och tekniker för att ta fram tekniska lösningar som medför att varje projekt blir genomförbart ur både ett kvalitativt och ekonomiskt perspektiv. Arbetet innebär att du bereder och till viss del projekterar verksamhet inom eldistributionsnät. Du kommer ha ett varierande arbete där du vissa dagar sitter på kontoret och andra dagar gör du besök ute i fält. Du kommer att bygga nära relationer till inblandade parter och arbeta aktivt tillsammans med dem för att se till att kvalitén på den levererade tjänsten motsvarar de uppsatta mål som är överenskomna. Rollen är starkt sammanknuten med andra funktioner och det är därför viktigt att du trivs med sociala kontakter. Teamet består av 33 personer i olika roller som exempelvis beredare, projektledare och tekniker. Du välkomnas in i en trygg och härlig grupp där klimatet beskrivs som öppet och hjälpsamt.

Rollen hos Vattenfall Services är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Vattenfall Services. Uppdraget kommer att vara på heltid och är långsiktigt. På sikt finns det mycket goda möjligheter att bli överrekryterad direkt till Vattenfall Services, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds:
- Att bli en del av en trygg organisation där dina initiativ och idéer värdesätts
- Goda utvecklingsmöjligheter då det finns många spännande roller med ansvar att växa in i
- En roll där du får mycket frihet under ansvar där du kan planera dina veckor efter vad som passar dig
- En kul vardag där du kommer växla mellan kontorsarbete och arbete ute i fält



ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantering av tekniska lösningar i projekten
* Nätberäkningar och ekonomiska kalkyler
* Tillstånds- ock avtalsfrågor
* Kontakter med beställare, myndigheter och markägare
* Materialbeställningar
* Dokumentation


VI SÖKER DIG SOM
- Har en elteknisk utbildning
- Har erfarenhet från roller som tex elnätsprojektör, nätdesigner, anslutningsingenjör, elkraftstekniker, distributionstekniker, nätoptimerare, belysningstekniker, mättekniker eller stationstekniker
- Har ett genuint intresse för elbranschen
- Har god datavana
- Är mycket bekväm med svenska i både tal och skrift
- Är bekväm med engelska i både tal och skrift
- Har B-körkort

Det är meriterande, men inget krav, om du har:
- Erfarenhet av EBR
- Erfarenhet av nätkartor, tex NetBas
- Erfarenhet av avtalshantering

Som person är du självdrivande, lösningsorienterad och prestigelös. Du har ett logiskt angreppsätt och tar dig an problem ur ett analytiskt perspektiv. Du är inte rädd för att föra ditt eget arbete framåt och du är strukturerad i ditt arbetssätt. Eftersom du kommer att arbeta i team är det viktigt att du besitter en god samarbetsförmåga. Vidare är du nyfiken på att ständigt lära dig nya saker för att utöka din kompetens.

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, kl.7.00-16.00
* Placering: Uppsala, Fyrislund
* Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av deras tjänster säkerhetsklassade. I enlighet med säkerhetsskyddslagen kommer du därför behöva gå igenom en säkerhetsprövning innan uppdraget kan påbörjas.


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om hur Vattenfall Services prenseteras sig på deras hemsida - HÄR! Visa mindre

Sales Operations Specialist

Ansök    Jan 11    Viedoc Technologies AB    Offertberedare
Who we are and what we do: At Viedoc, we design engaging software that modernizes clinical research so that necessary treatments can reach the people who need them faster. We accomplish this by combining technology and a creative design to streamline, automate and simplify conventional processes within clinical research. Simply put, Viedoc makes every aspect of a clinical study a bit smoother, resulting in greater discoveries that make a difference, and ... Visa mer
Who we are and what we do:

At Viedoc, we design engaging software that modernizes clinical research so that necessary treatments can reach the people who need them faster.

We accomplish this by combining technology and a creative design to streamline, automate and simplify conventional processes within clinical research. Simply put, Viedoc makes every aspect of a clinical study a bit smoother, resulting in greater discoveries that make a difference, and has the potential to improve lives.

Real change means challenging the status quo - our driving force since we started almost two decades ago. In everything we do, we work for a healthier world, searching for better, more efficient solutions that answer to the needs of both our users and humanity.

What you will do and why:
At Viedoc we are currently experiencing strong growth. To ensure a smooth journey for our customers we are therefore looking for somebody to join us as Sales Operations Specialist. You will have a key role in an international organization that service life science companies and research institutions and report directly to our Global Head of Sales Operations. The sales operations team members are liaisons for sales to other parts of the organization such as finance, marketing, legal, QA and IT departments. The Sales Operations Specialist will represent and manage the support function to Sales in the North America Region. The Sales Operations Specialist will not proactively sell Viedoc to new prospects or perform Account Management with current customers. But rather you are the key to knowledge for Sales about Viedoc as a company, Viedoc as a product and the services we provide.

You will join a global team with a solid foundation of processes and opportunities to contribute to the department's success. This means you:

- Support in ongoing sales process development, understanding and carrying out our processes including: our pricing policy, market research, qualifying incoming leads, preparing and sending quotations (together with Account managers) and supporting customers with questions related to quotations, our prices, product and company
- Work on our sales administration processes including: preparing NDA's, Master Service Agreements, Quotations and Work Orders, and registering potential clients and their contacts in the CRM system, and support in Sales RFIS, convert quotations to Work Orders, arranging/facilitating electronic signatures, and recording all agreements in the CRM and company archives
- Support to Account Managers on Sales communications
- Prepare and present sales metrics when needed
- Maintain sales forecasting in CRM system together with Account Managers, and maintaining records in both CRM and company archives
- Work with the CRM team on tasks and changes, such as organizing and updating current and new client communications and contacts in CRM system
- Act as the liaison between Finance, Legal, Professional Services, IT and Sales


As a professional, we would like you to have:

- 3+ years of relevant experience in a software sales organization and experience in life sciences. It is a minimum requirement that the candidate has one solid experience or the other, but preferably both (Software Sales + Life Sciences/Clinical Trials)
- An accredited College minimum
- Experience in using tools and tech for lead generation like Sales Navigator, CRM etc.
- Experience working with Excel
- Excellent written and verbal communication skills in English (fluent)
- Knowledge in Clinical Trials, Information Technology, Information Security and/or licenses sales


As a person, we would like you to be:

- Tech-savvy, self-driven, structured, and detail-oriented
- Somebody who is integer, has strong work ethics and a lust for working with people
- A self-motivated team-player who can work individually
- Eager to learn, organized, and a skilled multi-tasker.
- An excellent communicator and professional who can present internally and externally



This role requires someone with a unique profile of being well organized with detailed administration and outgoing with a drive for communicating.



Industry
eClinical, Software, Pharmaceutical, Biotech, Medical Device, Consumer Health

Interested?
If you want to join our awesome team, apply for the job! Do you want to know more? Feel free to reach out to the team member responsible for this role below. Visa mindre

Sales Operations Specialist

Ansök    Dec 20    Viedoc Technologies AB    Offertberedare
Who we are and what we do: At Viedoc, we design engaging software that modernizes clinical research so that necessary treatments can reach the people who need them faster. We accomplish this by combining technology and a creative design to streamline, automate and simplify conventional processes within clinical research. Simply put, Viedoc makes every aspect of a clinical study a bit smoother, resulting in greater discoveries that make a difference, and ... Visa mer
Who we are and what we do:

At Viedoc, we design engaging software that modernizes clinical research so that necessary treatments can reach the people who need them faster.

We accomplish this by combining technology and a creative design to streamline, automate and simplify conventional processes within clinical research. Simply put, Viedoc makes every aspect of a clinical study a bit smoother, resulting in greater discoveries that make a difference, and has the potential to improve lives.

Real change means challenging the status quo - our driving force since we started almost two decades ago. In everything we do, we work for a healthier world, searching for better, more efficient solutions that answer to the needs of both our users and humanity.

What you will do and why:
At Viedoc we are currently experiencing strong growth. To ensure a smooth journey for our customers we are therefore looking for somebody to join us as Sales Operations Specialist. You will have a key role in an international organization that service life science companies and research institutions and report directly to our Global Head of Sales Operations. The sales operations team members are liaisons for sales to other parts of the organization such as finance, marketing, legal, QA and IT departments. The Sales Operations Specialist will represent and manage the support function to Sales in the North America Region. The Sales Operations Specialist will not proactively sell Viedoc to new prospects or perform Account Management with current customers. But rather you are the key to knowledge for Sales about Viedoc as a company, Viedoc as a product and the services we provide.

You will join a global team with a solid foundation of processes and opportunities to contribute to the department's success. This means you:

- Support in ongoing sales process development, understanding and carrying out our processes including: our pricing policy, market research, qualifying incoming leads, preparing and sending quotations (together with Account managers) and supporting customers with questions related to quotations, our prices, product and company
- Work on our sales administration processes including: preparing NDA's, Master Service Agreements, Quotations and Work Orders, and registering potential clients and their contacts in the CRM system, and support in Sales RFIS, convert quotations to Work Orders, arranging/facilitating electronic signatures, and recording all agreements in the CRM and company archives
- Support to Account Managers on Sales communications
- Prepare and present sales metrics when needed
- Maintain sales forecasting in CRM system together with Account Managers, and maintaining records in both CRM and company archives
- Work with the CRM team on tasks and changes, such as organizing and updating current and new client communications and contacts in CRM system
- Act as the liaison between Finance, Legal, Professional Services, IT and Sales


As a professional, we would like you to have:

- 3+ years of relevant experience in a software sales organization and experience in life sciences. It is a minimum requirement that the candidate has one solid experience or the other, but preferably both (Software Sales + Life Sciences/Clinical Trials)
- An accredited College minimum
- Experience in using tools and tech for lead generation like Sales Navigator, CRM etc.
- Experience working with Excel
- Excellent written and verbal communication skills in English (fluent)
- Knowledge in Clinical Trials, Information Technology, Information Security and/or licenses sales


As a person, we would like you to be:

- Tech-savvy, self-driven, structured, and detail-oriented
- Somebody who is integer, has strong work ethics and a lust for working with people
- A self-motivated team-player who can work individually
- Eager to learn, organized, and a skilled multi-tasker.
- An excellent communicator and professional who can present internally and externally



This role requires someone with a unique profile of being well organized with detailed administration and outgoing with a drive for communicating.



Industry
eClinical, Software, Pharmaceutical, Biotech, Medical Device, Consumer Health

Interested?
If you want to join our awesome team, apply for the job! Do you want to know more? Feel free to reach out to the team member responsible for this role below. Visa mindre

Beredare till ledande Vattenfall Services

Ansök    Okt 24    Academic Work Sweden AB    Offertberedare
För dig med ett tekniskt intresse och ett stort engagemang finns nu chansen att arbeta i en roll där du erbjuds ett utmanande och stimulerande arbete i en expansiv bransch. Vi söker dig som besitter stor nyfikenhet för det tekniska området och som vill utvecklas tillsammans med Vattenfall Services. Här får du vara med och påverka Sveriges infrastruktur samtidigt som du få chansen att utvecklas inom flera teknikområden. Vi ser fram emot din ansökan! OM TJÄ... Visa mer
För dig med ett tekniskt intresse och ett stort engagemang finns nu chansen att arbeta i en roll där du erbjuds ett utmanande och stimulerande arbete i en expansiv bransch. Vi söker dig som besitter stor nyfikenhet för det tekniska området och som vill utvecklas tillsammans med Vattenfall Services. Här får du vara med och påverka Sveriges infrastruktur samtidigt som du få chansen att utvecklas inom flera teknikområden. Vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vattenfall Services bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för näringsliv och offentlig verksamhet. I rollen som beredare arbetar du tillsammans med projektledare och tekniker för att ta fram tekniska lösningar som medför att varje projekt blir genomförbart ur både ett kvalitativt och ekonomiskt perspektiv. Arbetet innebär att du bereder och till viss del projekterar verksamhet inom eldistributionsnät. Du kommer ha ett varierande arbete där du vissa dagar sitter på kontoret och andra dagar gör du besök ute i fält. Du kommer att bygga nära relationer till inblandade parter och arbeta aktivt tillsammans med dem för att se till att kvalitén på den levererade tjänsten motsvarar de uppsatta mål som är överenskomna. Rollen är starkt sammanknuten med andra funktioner och det är därför viktigt att du trivs med sociala kontakter. Teamet består av 33 personer i olika roller som exempelvis beredare, projektledare och tekniker. Du välkomnas in i en trygg och härlig grupp där klimatet beskrivs som öppet och hjälpsamt.

Rollen hos Vattenfall Services är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Vattenfall Services. Uppdraget kommer att vara på heltid och är långsiktigt. På sikt finns det mycket goda möjligheter att bli överrekryterad direkt till Vattenfall Services, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds:
- Att bli en del av en trygg organisation där dina initiativ och idéer värdesätts
- Goda utvecklingsmöjligheter då det finns många spännande roller med ansvar att växa in i
- En roll där du får mycket frihet under ansvar där du kan planera dina veckor efter vad som passar dig
- En kul vardag där du kommer växla mellan kontorsarbete och arbete ute i fält



ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantering av tekniska lösningar i projekten
* Nätberäkningar och ekonomiska kalkyler
* Tillstånds- ock avtalsfrågor
* Kontakter med beställare, myndigheter och markägare
* Materialbeställningar
* Dokumentation


VI SÖKER DIG SOM
- Har en elteknisk utbildning
- Har erfarenhet från roller som tex elnätsprojektör, nätdesigner, anslutningsingenjör, elkraftstekniker, distributionstekniker, nätoptimerare, belysningstekniker, mättekniker eller stationstekniker
- Har ett genuint intresse för elbranschen
- Har god datavana
- Är mycket bekväm med svenska i både tal och skrift
- Är bekväm med engelska i både tal och skrift
- Har B-körkort

Det är meriterande, men inget krav, om du har:
- Erfarenhet av EBR
- Erfarenhet av nätkartor, tex NetBas
- Erfarenhet av avtalshantering

Som person är du självdrivande, lösningsorienterad och prestigelös. Du har ett logiskt angreppsätt och tar dig an problem ur ett analytiskt perspektiv. Du är inte rädd för att föra ditt eget arbete framåt och du är strukturerad i ditt arbetssätt. Eftersom du kommer att arbeta i team är det viktigt att du besitter en god samarbetsförmåga. Vidare är du nyfiken på att ständigt lära dig nya saker för att utöka din kompetens.

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, kl.7.00-16.00
* Placering: Uppsala, Fyrislund
* Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av deras tjänster säkerhetsklassade. I enlighet med säkerhetsskyddslagen kommer du därför behöva gå igenom en säkerhetsprövning innan uppdraget kan påbörjas.


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om hur Vattenfall Services prenseteras sig på deras hemsida - HÄR! Visa mindre

Serviceprojektör till region Uppsala

Transtema Network Services AB har som vision att vara den naturliga partnern för byggnation och underhåll av nätet i Sverige. Vi jobbar med såväl stora kontrakt som med mindre lokala avtal och tar vara på varje möjlighet till att utvecklas och expandera. Vi har växt till ett företag med drygt 900 anställda och vi fortsätter ständigt att leta efter produktiva, resultatinriktade och engagerade medarbetare som vill vara delaktiga i att göra vår vision till ve... Visa mer
Transtema Network Services AB har som vision att vara den naturliga partnern för byggnation och underhåll av nätet i Sverige. Vi jobbar med såväl stora kontrakt som med mindre lokala avtal och tar vara på varje möjlighet till att utvecklas och expandera. Vi har växt till ett företag med drygt 900 anställda och vi fortsätter ständigt att leta efter produktiva, resultatinriktade och engagerade medarbetare som vill vara delaktiga i att göra vår vision till verklighet. Hos oss får du chansen att arbeta inom en väletablerad organisation som satsar på att utveckla och utbilda sina medarbetare

Om tjänsten 

Transtema Network Services (TNS) är en marknadsledande leverantör av fälttjänster inom telekom i Sverige. TNS bygger, underhåller och sköter driften av nätinfrastruktur i hela landet, och arbetar med alla typer av kommunikationsnät i alla miljöer.  Vi söker nu dig som är serviceprojektör i Uppsalaområdet och vill vara med på resan mot framtidens nät inom telekom!

Du erbjuds 

Att vara en del av TNS innebär att vara en del av en nytänkande organisation där vi visar respekt och omtanke för varandra. Vi tar ansvar för vårt eget arbete och ansvarar för att stötta varandra som arbetsgrupp och organisationen i stort. 

Arbetsuppgifter  

Som projektör erbjuds du en fri roll med många kontaktytor. Du arbetar med planering, samarbetar med utförande tekniker och ansvarar för dialogen mot kund. Vidare medverkar du i projektmöten, följer upp pågående arbeten och ansvarar för avrop av underentreprenörer. Till dina administrativa uppgifter hör främst projektdokumentation i form av ekonomiska kalkyler samt att ta fram beslutsunderlag. Arbetet avser både koppar- och fibernätet. Resor förekommer i tjänsten.

Vi söker dig som 

Du ska ha en gymnasial utbildning inom teknik alternativt ekonomi eller har motsvarande relevant arbetslivserfarenhet. En förutsättning för tjänsten är att du har kunskap inom telekomnätets uppbyggnad samt inom produktområdena kabel, fiber, koppar och transmission. Du ska ha branscherfarenhet samt 1-2 års erfarenhet av linjenät och projektering.

Vi ser att du har kunskap inom

CAD och Microsoft Office
Svenska och engelska
Entreprenadjuridik och miljöbestämmelser
Projektmetodik och projektstyrning
Telias stödsystem tex, Nice, Microstation, Span
Telias nät och byggmetodik
Stolphantering
Vem är du?

Som person är du handlingskraftig, visar vilja och engagemang. Du är duktig på arbetsstrukturering och planering samt på att ta initiativ. För att lyckas i rollen är du affärsmässig och en kreativ förhandlare och har en mycket god förmåga att bygga kontaktnät, internt likväl som externt, samt kan förstå och svara upp mot intressenters krav och önskemål. Du har en analytisk förmåga och kan se såväl helheten som detaljerna.

Vi ser också att du, som en viktig del i TNS, agerar i enlighet med vår värdegrund – att vara nytänkande, respektfull och ansvarstagande!

 

Placeringsort : Uppsala

Start : Enligt ö.k.

Omfattning : 100% tillsvidare. Vi tillämpar provanställning de första 6 månaderna.

 

Urval sker löpande, vi ser fram emot din ansökan!    

Kontakta Andreas Ståhl +46730783935 vid eventuella frågor!

OBS! Vi undanber oss alla erbjudanden om ytterligare annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Sales Operations Specialist

Ansök    Dec 8    Viedoc Technologies AB    Offertberedare
Viedoc Technologies is a leading developer of eClinical systems. We believe in the life-changing impact that eClinical innovation can have on lives and strive to lead the leap globally towards the next generation of software for clinical trials. We are currently hiring a Sales Operations Specialist to join our office in Uppsala, Sweden (can be remote). Viedoc has a game-changing eClinical suite designed to accelerate clinical trials and advance the devel... Visa mer
Viedoc Technologies is a leading developer of eClinical systems. We believe in the life-changing impact that eClinical innovation can have on lives and strive to lead the leap globally towards the next generation of software for clinical trials.

We are currently hiring a Sales Operations Specialist to join our office in Uppsala, Sweden (can be remote).

Viedoc has a game-changing eClinical suite designed to accelerate clinical trials and advance the development of drugs and medical devices by offering the latest in technology to streamline the electronic data capture process. Year by year, Viedoc evolves with a set goal to significantly reduce the time it takes to evaluate clinical research, leading to new treatments and cures becoming available to patients faster.

Job description
You will have a key role in an international organization that service life science companies and research institutions. The sales operations team members are often liaisons for sales to other parts of the organization such as finance, marketing, legal, QA and IT departments. The Sales Operations Specialist will represent and manage the support function to Sales in the North America Region. The Sales Operations Specialist will not proactively sell Viedoc to new prospects or perform Account Management with current customers. But rather you are the key to knowledge for Sales about Viedoc as a company, Viedoc as a product and the services we provide.

You will join a global team with a solid foundation of processes and opportunities to contribute to the department's success. In your role as our Sales Operations Specialist, you have responsibilities in the following areas:

Sales Process

- Support in ongoing sales process development
- Sales process adoption and compliance
- Support to Account Managers on Sales communications
- Understand and carry out pricing policy


Sales Analytics

- Prepare and present sales metrics when needed
- Maintain sales forecasting in CRM in collaboration with Account Managers
- Maintain good record keeping in CRM and company archives
- Organize and update client communications in the CRM system
- Collaborate with CRM team on CRM related tasks and changes
- Market research


Prospect & Customer Interactions

- Sales qualify incoming leads
- Support current customers in quotations updates
- Customer support questions regarding Viedoc price, product and company


Sales Administration

- Register new potential clients in the CRM system
- Register new contacts for potential and existing clients
- Support in Sales RFIs
- Liaison between Finance, Legal, Professional Services, IT and Sales


Proposals & Agreements

- Preparation of Non-Disclosure Agreements, Master Service Agreements, Quotations and Work orders
- Preparation and sending of all quotations in the region (in collaboration with Account Managers)
- Convert Viedoc quotations to Work Orders
- Arrange/facilitate electronic signatures on legal documents
- Recording and archival of all agreements in CRM and company archives
- You will report directly to the Global Head of Sales Operations.


Who you are
We are looking for a tech-savvy person who doesn't miss a beat, has an eye for detail and a lust for working with people. You enjoy working as part of a team but are also comfortable working independently. The role requires someone that likes to learn, is super organized and can multi-task well. You have worked in a CRM system, have skills in Excel and are a polished professional that can present internally as well as externally.

This role requires someone with a unique profile of being well organized with detailed administration and outgoing with a drive for communicating.

You have 3+ years of relevant experience in a software sales organization and experience in life sciences. It is a minimum requirement that the candidate has one solid experience or the other, but preferably both (Software Sales + Life Sciences/Clinical Trials). We assume that your knowledge in English is excellent in speech and writing. Knowledge in Clinical Trials, Information Technology, Information Security and/or licenses sales is a highly recommended experience for the role and a superadded plus.

Education
College degree preferred

Location
Uppsala, Sweden

Seniority Level
Entry - with strong possibilities for advancement

Industry
Software, Pharmaceutical, Biotech, Medical Device, Consumer Health

Employment Type
Permanent

Job Functions
Sales

About the company
Viedoc Technologies develops and markets software solutions for clinical trials and patient registries as SaaS (Software as a Service). The product Viedoc is a modern and future-proof eClinical suite that allows clinical trial sponsors and study sites to easily and securely collect, validate, transmit and analyze clinical study data. Viedoc has been used in more than 2.500 clinical studies in 75 countries with more than 100.000 users worldwide. The goal for organizations using Viedoc (mainly Contract Research Organizations (CRO), pharma, biotech, medtech and consumer health) is to produce health products in a more time and cost-efficient manner.

Viedoc Technologies is a privately held company with offices and presence in Sweden (Uppsala), US (Philadelphia), Finland (Turku), Japan (Tokyo) and China (Shanghai). The Uppsala office is the head office where development and global operations are managed. The Philadelphia, Tokyo and Shanghai offices focus on sales and service delivery. Strategic partners for sales and service delivery are based in India, Germany, France and Japan. The company is characterized by an innovative approach, creativity and is striving to evolve the processes for how clinical trials are being conducted.

We want to do our part in contributing to a healthier world with excellence. Visa mindre

Sales Operations Specialist

Ansök    Dec 10    Viedoc Technologies AB    Offertberedare
Who we are and what we do: At Viedoc, we design engaging software that modernizes clinical research so that necessary treatments can reach the people who need them faster. We accomplish this by combining technology and a creative design to streamline, automate and simplify conventional processes within clinical research. Simply put, Viedoc makes every aspect of a clinical study a bit smoother, resulting in greater discoveries that make a difference, and h... Visa mer
Who we are and what we do:
At Viedoc, we design engaging software that modernizes clinical research so that necessary treatments can reach the people who need them faster.

We accomplish this by combining technology and a creative design to streamline, automate and simplify conventional processes within clinical research. Simply put, Viedoc makes every aspect of a clinical study a bit smoother, resulting in greater discoveries that make a difference, and has the potential to improve lives.

Real change means challenging the status quo - our driving force since we started almost two decades ago. In everything we do, we work for a healthier world, searching for better, more efficient solutions that answer to the needs of both our users and humanity.


What you will do:
You will have a key role in an international organization that service life science companies and research institutions. The sales operations team members are often liaisons for sales to other parts of the organization such as finance, marketing, legal, QA and IT departments. The Sales Operations Specialist will represent and manage the support function to Sales in the North America Region. The Sales Operations Specialist will not proactively sell Viedoc to new prospects or perform Account Management with current customers. But rather you are the key to knowledge for Sales about Viedoc as a company, Viedoc as a product and the services we provide.

You will join a global team with a solid foundation of processes and opportunities to contribute to the success of the department. In your role as our Sales Operations Specialist, you have responsibilities in the following areas

Sales Process

- Support in ongoing sales process development
- Sales process adoption and compliance
- Support to Account Managers on Sales communications
- Understand and carryout pricing policy


Sales Analytics

- Prepare and present sales metrics when needed
- Maintain sales forecasting in CRM in collaboration with Account Managers
- Maintain good record keeping in CRM and company archives
- Organize and update client communications in CRM system
- Collaborate with CRM team on CRM related tasks and changes
- Market research
- Prospect & Customer Interactions
- Sales qualify incoming leads
- Support current customers in quotations updates
- Customer support questions regarding Viedoc price, product and company
- Sales Administration
- Register new potential clients in the CRM system
- Register new contacts for potential and existing clients
- Liaison between Finance, Legal, Professional Services, IT and Sales
- Proposals & Agreements
- Preparation of Non-Disclosure Agreements, Master Service Agreements, Quotations and Work orders
- Preparation and sending of all quotations in region (in collaboration with Account Managers)
- Arrange/facilitate electronic signatures on legal documents
- Recording and archival of all agreements in CRM and company archives
- You will report directly to the Global Head of Sales Operations.


About you:
We are looking for the person that is tech savvy, doesn´t miss a beat, has an eye for detail and a lust for working with people. You enjoy working as part of a team but also comfortable working independently. The role requires someone that likes to learn, is super organized and can multi-task well. You have worked in a CRM system, skills in Excel and are a polished professional that can present internally as well as externally.

This role requires someone with a unique profile of being well organized with detailed administration and outgoing with a drive for communicating.

- 3+ years of relevant experience in a software sales organization, as well as experience in life sciences. (Software Sales + Life Sciences/Clinical Trials)
- Knowledge in Clinical Trials, Information Technology, Information Security and/or licenses sales
- Experience in using tools and tech for lead generation like Sales Navigator, CRM etc.
- Structured and proactive.
- Integrity and strong work ethics.


Education
An accredited College minimum.

Location
Philadelphia, USA or remote East Coast

Level
Entry - with strong possibilities for advancement

Industry
Saas, eClinical, Pharmaceutical, Biotech, Medical Device, Consumer Health

Employment Type
Full Time

Job Functions
Sales

Interested?

If you want to join our awesome team, apply for the job! Do you want to know more? Feel free to reach out to Line Thomson, [email protected]. Selection is ongoing, so do not hesitate to get in touch. Last day to apply is 2021-12-31. Visa mindre

Offertberedare till S:t Eriks i Uppsala med start efter sommaren

Ansök    Jul 13    2Complete AB    Offertberedare
Dina arbetsuppgifter 2Complete söker dig som vill arbeta i en administrativ roll med offertberedning, där fokus kommer vara att svara på inkommande offertförfrågningar från S:t Eriks kunder. Du kommer att ha en varierande roll där du arbetar med offertförfrågningar från kunder som består av större och mindre entreprenadföretag i bygg- och anläggningsbranschen, kommuner och statliga verk. Gruppen som arbetar med offertberedning sitter i Uppsala och Hjäll... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
2Complete söker dig som vill arbeta i en administrativ roll med offertberedning, där fokus kommer vara att svara på inkommande offertförfrågningar från S:t Eriks kunder. Du kommer att ha en varierande roll där du arbetar med offertförfrågningar från kunder som består av större och mindre entreprenadföretag i bygg- och anläggningsbranschen, kommuner och statliga verk.

Gruppen som arbetar med offertberedning sitter i Uppsala och Hjällbo och är idag fem personer, de tillhör Uppsalas kundserviceteam som uppgår till 15 personer. Som offertberedare kommer du att skapa offerter utifrån inkommande förfrågningsunderlag. Detta kan även innebära att skapa tillverkningsritningar om produkterna behöver vara skräddarsydda. Offerterna varierar i storlek och komplexitet och tar därav olika lång tid att hantera. Du kommer ha kontakt med kunder främst via mejl men också via telefon. Du kommer även att ha mycket kontaktytor internt med exempelvis den tekniska säljavdelningen.

Tjänsten är förlagd i Librobäck, Uppsala. Arbetstiderna är måndag till fredag, 08-17, och tjänsten beräknas påbörjas direkt efter sommaren. Tjänsten är en del i en längre bemanningslösning och du kommer att vara anställd av 2Complete och arbeta som konsult hos S:t Eriks.

Om företaget
S:t Eriks är Sveriges ledande leverantör av plattor, marksten, murar, block och VA-system tillverkade i betong eller natursten. Genom åren har de bidragit med material och kunskap till många stora och mindre projekt – från Riksdagshuset, Sergels torg och Förbifart Stockholm till garageuppfarter, uteplatser och trädgårdar över hela landet.

Din profil
Vi söker dig som vill arbeta i en administrativ och lösningsorienterad roll där du kommer att arbeta i ett högt tempo. Du bör också klara av att ha många bollar i luften samtidigt som du har en prioriteringsförmåga. Du har tidigare erfarenhet av att skapa underlag, offerter eller liknande dokumentation. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom bygg- eller anläggningsbranschen, tidigare arbetat med lättare ritningar och har erfarenhet av något affärssystem.

Som person är du noggrann och självgående. Du bör också tycka om att arbeta i en lösningsorienterad roll mot kunder. Här finns möjligheten för dig som vill arbeta på ett tryggt bolag där du får vara med och utveckla rollen framåt. Gillar du även att bjuda på dig själv och har nära till skratt kommer du passa in i gruppen.

Är det dig vi söker? Ansök idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om rollen är du mer än välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Joel Claeson.

Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. Visa mindre

Tekniskt kunnig medarbetare inom order och offert

Ansök    Sep 24    Ls Jobbet AB    Offertberedare
Hos Marine Jet Power i Uppsala tillverkas vattenjetaggregat med hela världen som marknad. Vi har ambitionen att fortsätta vara världsledande och söker nu ytterligare en driven, tekniskt kunnig och engagerad medarbetare som kan arbeta med vår offert och orderhantering! Som medarbetare hos oss får du möjligheten att vara med och påverka framtiden för ett expansivt företag som är unikt på sin marknad. Du möter kunder som har fartygsdrift runt hela världen och... Visa mer
Hos Marine Jet Power i Uppsala tillverkas vattenjetaggregat med hela världen som marknad. Vi har ambitionen att fortsätta vara världsledande och söker nu ytterligare en driven, tekniskt kunnig och engagerad medarbetare som kan arbeta med vår offert och orderhantering!
Som medarbetare hos oss får du möjligheten att vara med och påverka framtiden för ett expansivt företag som är unikt på sin marknad. Du möter kunder som har fartygsdrift runt hela världen och kommer att ha många internationella kontakter. I Sverige har Marine Jet Power idag ett 60-tal medarbetare. Vår verksamhet präglas av ett starkt kundfokus, flexibilitet och självständighet.
Din roll
Du arbetar inom orderadministrationen och ansvarar för komplexa förfrågningar. Du har direktkontakt med våra kunder. Rollen har relativt fria beslutsmandat baserat på riktlinjer, därför ser vi gärna att du som söker har en god portion sunt förnuft och är en kritisk tänkare med god förhandlingsförmåga. Du kommer att ha en varierad och omväxlande arbetsdag med många kontaktytor, dels gentemot våra kunder och agenter runt om i världen men även internt, t.ex. ekonomi, lager- och inköpsfunktion. Arbetet är fartfyllt och den ena dagen är sällan den andra lik. Arbetet innebär många internationella kontakter och kommunikationen sker i huvudsak på engelska.
Arbetsuppgifterna består av att klargöra tekniskt leveransomfång samt, i samverkan med inköp såväl som teknikorganisationen, sammanställa leveransförmåga, leveranstid och slutligen pris till kund tillsammans med övriga kommersiella villkor. Våra förfrågningar varierar mellan kunder, från förfrågningar av engångskaraktär till komplexa underhållsprogram för fartygsserier.
Du kommer dagligen att arbeta i vårt affärssystem Monitor. Att hantera logistiska ärenden kring transporter, tullhandlingar och annan dokumentation förekommer.
Om dig
Du har en relevant eftergymnasial utbildning eller har inhämtat motsvarande erfarenheter från arbetslivet. Dessutom har du minst 3 års arbetslivserfarenhet från en liknande roll i en teknisk bransch. Vi tror till exempel att du kan ha arbetat med teknisk försäljning, inköp eller orderhantering tidigare. Oavsett har du erfarenhet av kundkontakt och har en god förståelse för order-leveransprocess samt förhandling. Du är bekväm med att läsa ritningar, stycklistor och beredningar (BOM). Du är en van användare av affärssystem och har du arbetat i Monitor tidigare ser vi det som meriterande. Vi förutsätter att du är bekväm med officepaketet och framförallt Excel. Du kommunicerar obehindrat på engelska och med fördel även på svenska. B-körkort är ett krav.
Som person är du ödmjuk och teamorienterad. Självklart är du affärsmässig och drivs av försäljning och att göra affärer. Att du har lång erfarenhet från liknande arbetsuppgifter gör att du är trygg i din roll och vågar fatta underbyggda beslut. Då det periodvis är mycket att göra är det viktigt att du är strukturerad och har en god planeringsförmåga. För att du ska växa och utvecklas tillsammans med oss har du ett tekniskt intresse.
Vi erbjuder dig möjligheten att vara med och påverka framtiden för ett expansivt företag som är relativt ensamt på sin marknad. Vi är inne i en spännande tillväxtfas där du får arbeta med en rolig produkt som säljs över hela världen. Du möter kunder inom såväl privat näringsliv som statlig verksamhet. Du kommer att ha många internationella kontakter och om du själv vill finns möjligheten att besöka kunder i andra länder. Inom företaget har vi ett nära samarbete mellan avdelningarna och därmed relativt korta beslutsvägar. Vi tror på ett öppet arbetsklimat där idéer och åsikter välkomnas.
Övrig information
Vi sitter i Fyrislund i Uppsala med goda parkeringsmöjligheter.
Tjänsten är på heltid tillsvidare.
Tillträde enligt överenskommelse.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se. För frågor är du välkommen att ringa rekryteringskonsult Lina Haglund på 018-470 71 04.
Vi hanterar inkomna ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Relevant eftergymnasial utbildning
Minst 3 års arbetslivserfarenhet från en liknande roll
Bekväm med att läsa ritningar, stycklistor och beredningar (BOM)
Mycket god engelska i tal och skrift
Mycket van användare av affärssystem
B-körkort

Meriterande
Mycket god svenska i tal och skrift
Erfarenhet från affärssystemet Monitor



Om arbetsgivaren - Marine Jet Power
Marine Jet Power är ett Uppsala-baserat företag som startade i Österbybruk för 30 år sedan. Idag har vi kontor i USA, Storbritannien och Sydkorea. Företaget utvecklar, tillverkar och distribuerar vattenjetaggregat och styrsystem i världsklass för båtar såväl som fartyg i storlek mellan 7 och 100 meter med effekter från 300 kW till 15MW. Tillämpningarna sträcker sig från patrullbåtar, arbetsbåtar, passagerarfartyg till lyxjakter. De unika produkterna har stark global efterfrågan och företaget ser en stark tillväxt under de kommande åren.
I Uppsala är vi ett 60-tal personer som är placerade och totalt är vi 75 personer globalt. På Marine Jet Power är vi stolta över att vara världsledande inom vattenjetaggregat och styrsystem. Våra kunder är globala och finns inom de privata- och offentliga sektorerna, samt inom Försvarsmakten. Visa mindre