Lediga jobb som Distributionschef i Uppsala

Se lediga jobb som Distributionschef i Uppsala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uppsala som finns hos arbetsgivaren.

Avdelningschef

Svensk Hemleverans söker nu en Avdelningschef till verksamheten. Svensk Hemleverans erbjuder snabba och prisvärda hemleveranser i en effektiv och hållbar logistikkedja. Eftersom vårt huvuduppdrag är att dela ut morgontidningen har vi ett starkt distributionsnät. För att göra mest nytta i varje leverans tar vi samtidigt med oss brev och paket, när vi ändå är där vid postlådan. Vi har cirka 1700 medarbetare som gör det möjligt för oss att året runt besöka nä... Visa mer
Svensk Hemleverans söker nu en Avdelningschef till verksamheten. Svensk Hemleverans erbjuder snabba och prisvärda hemleveranser i en effektiv och hållbar logistikkedja. Eftersom vårt huvuduppdrag är att dela ut morgontidningen har vi ett starkt distributionsnät. För att göra mest nytta i varje leverans tar vi samtidigt med oss brev och paket, när vi ändå är där vid postlådan. Vi har cirka 1700 medarbetare som gör det möjligt för oss att året runt besöka nästan alla adresser inom våra utdelningsområden, i Östergötland, Norra Småland, Uppland, Gotland, Sörmland, Norrbotten och Norra Västerbotten.
Vi söker just nu en avdelningschef till vårt team i Uppsala som vill vara med och lösa en del av Svensk Hemleverans utmaningar framöver. Vi söker dig som har förmågan att arbeta strukturerat, självständigt samt har ett analytiskt tankesätt. Vi söker dig som är lyhörd, resultatinriktad, nyfiken, har positiv attityd där vi hjälper varandra och tycker om att ha kul på jobbet. Det är viktigt att du är lösningsfokuserad.
I tjänsten kommer du att vara delaktig i att leda våra medarbetare i produktion. Arbetet innebär främst planering av personal. Utöver personalplanering och hantering arbetar man förebyggande med personalplanering och hanterar kvalitetsbrister både kort- och långsiktigt. Som styrmedel använder man sig av vägledande nyckeltal och statistik. En stor del av arbetet innebär kontakt med våra distributörer samt att lösa de problem som kan tänkas uppkomma. Du kommer även att arbeta med att säkerställa att alla produkter och material finns tillgängliga för våra anställda i distributionen.
Tjänsten passar dig som har erfarenhet av distribution eller är villig att lära dig en ny bransch. Vi vill att du har goda kunskaper i Officepaketet och talar flytande svenska och engelska.
Kunskapskrav:
- Ställer stort krav på personen att kunna växla från detaljuppgifter till en övergripande syn på arbetet.
- Avdelningschefens arbetsuppgifter kan variera från dag till dag därav krävs en stresstålighet och lösningsorienterat arbetssätt med god samarbetsvilja.
- B-körkort.
- Tidigare erfarenhet av personalansvar.
- Obehindrat svenska och engelska i tal och skrift.
- Gilla att arbeta med människor.
- Situationsanpassad ledarstil.
Det är meriterande om du har tidigare arbetsledarerfarenheter, men det är inte ett krav. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper och tidigare erfarenhet från distributionsbranschen.
Vi lägger stor vikt vid vår värdegrund och det är viktigt att du i ord och handling bidrar till den. Värdegrunden lyder enligt följande:
”Vi är lyhörda, målinriktade och nyfikna och därför snabba till förändring.
Vi har en positiv anda och vi är förlåtande, toleranta och inkluderande.”
Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi eftersträvar jämställdhet & mångfald och värdesätter därför sökande med skilda bakgrunder och erfarenheter.
Anställningsformen är visstidsanställning från omgående till sista augusti.
Tjänsten är heltid med och det kan förekomma arbete utanför de huvudsakliga arbetstiderna.
Välkommen med din ansökan via mail till [email protected] Bifoga CV och personligt brev, märk mailet med Ansökan Avdelningschef i ämnesraden. Visa mindre

Arbetsledare Natt Uppsala

Arbetsledare Natt sökes till Svensk Hemleverans i Uppsala. Svensk Hemleverans söker nu en vikarierande Arbetsledare till natten. Svensk Hemleverans erbjuder snabba och prisvärda hemleveranser i en effektiv och hållbar logistikkedja. Eftersom vårt huvuduppdrag är att dela ut morgontidningen har vi ett starkt distributionsnät. För att göra mest nytta i varje leverans tar vi samtidigt med oss brev och paket, när vi ändå är där vid postlådan. Vi har cirka 1700... Visa mer
Arbetsledare Natt sökes till Svensk Hemleverans i Uppsala.
Svensk Hemleverans söker nu en vikarierande Arbetsledare till natten. Svensk Hemleverans erbjuder snabba och prisvärda hemleveranser i en effektiv och hållbar logistikkedja.
Eftersom vårt huvuduppdrag är att dela ut morgontidningen har vi ett starkt distributionsnät. För att göra mest nytta i varje leverans tar vi samtidigt med oss brev och paket, när vi ändå är där vid postlådan. Vi har cirka 1700 medarbetare som gör det möjligt för oss att året runt besöka nästan alla adresser inom våra utdelningsområden, i Östergötland, Norra Småland, Uppland, Gotland, Sörmland, Norrbotten och Norra Västerbotten.
Vi söker just nu en Arbetsledare till natten i Uppsala som vill vara med att utveckla Svensk Hemleverans expansiva resa framåt. För att vara rätt för tjänsten tror vi att du har förmågan att arbeta strukturerat, oavsett om det sker självständigt eller i grupp - samt har ett analytiskt tankesätt. Vidare ser vi att du är lyhörd, resultatinriktad, nyfiken, och har en positiv attityd. Tjänsten passar dig som har erfarenhet av distribution eller är villig att lära dig en ny bransch.
Arbetsbeskrivning:
I tjänsten kommer du att leda våra medarbetare i den nattliga produktionen. Jobbet innebär planering av personal, kvalité och förbättringsarbeten samt schemaläggning. För att utveckla medarbetarna och verksamheten använder du dig av vägledande nyckeltal och statistik. En stor del av arbetet innebär kontakt med människor för att lösa de problem som kan tänkas uppkomma. Därav ser vi att du är en person med stort socialt intresse.
Kompetenskrav:
Erfarenhet av arbetsledning.
Goda administrativa kunskaper.
Situationsanpassad ledarstil
B-körkort.
Obehindrat svenska och engelska i tal och skrift.
Goda kunskaper i Officepaketet

Stor vikt kommer att läggas på tidigare erfarenhet, men allra viktigast är att vi hittar rätt person med rätt inställning till vår verksamhet.
Vår värdegrund är viktigt för oss och förutsätter att du arbetar efter följande.
”Vi är lyhörda, målinriktade och nyfikna och därför snabba till förändring. Vi har en positiv anda och vi är förlåtande, toleranta och inkluderande.”
Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi eftersträvar jämställdhet & mångfald och värdesätter därför sökande med skilda bakgrunder och erfarenheter.
Anställningsformen är vikariat. Arbetet är upplagt så att du jobbar i sju nätter för att sedan vara ledig i sju nätter.
Tjänsten är heltid under natten, men det kan förekomma arbete utanför de huvudsakliga arbetstiderna då vi har verksamhet dygnet runt.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Arbetsledare för åkeriverksamheten

Arbetsledare för åkeriverksamheten Svensk Hemleverans erbjuder snabba och prisvärda hemleveranser i en effektiv och hållbar logistikkedja. Eftersom vårt huvuduppdrag är att dela ut morgontidningen har vi ett starkt distributionsnät. För att göra mest nytta i varje leverans tar vi samtidigt med oss brev och paket, när vi ändå är där vid postlådan. Vi har cirka 1700 medarbetare som gör det möjligt för oss att året runt besöka nästan alla adresser inom våra u... Visa mer
Arbetsledare för åkeriverksamheten
Svensk Hemleverans erbjuder snabba och prisvärda hemleveranser i en effektiv och hållbar logistikkedja. Eftersom vårt huvuduppdrag är att dela ut morgontidningen har vi ett starkt distributionsnät.
För att göra mest nytta i varje leverans tar vi samtidigt med oss brev och paket, när vi ändå är där vid postlådan. Vi har cirka 1700 medarbetare som gör det möjligt för oss att året runt besöka nästan alla adresser inom våra utdelningsområden, i Östergötland, Norra Småland, Uppland, Gotland, Sörmland, Norrbotten och Norra Västerbotten.
Arbetsuppgifter
Som arbetsledare för vår åkeriverksamhet ansvarar du för en avdelning som består av områdena åkeri och hemleveranser dag/kväll. Detta innebär att du har personalansvar för medarbetarna på avdelningen och rapporterar själv till platschefen.
Du leder och fördelar arbetet inom avdelningen och ansvarar för att avdelningen är rätt bemannad, vilket inkluderar både kortsiktig bemanning och långsiktig, så som planering av semestrar och andra ledigheter. I tjänsten ingår även att anställa och avsluta personal inom avdelningen i samråd med platschef. Du arbetar även bland annat med coaching av chaufförer, personalärenden och övriga mer långsiktiga arbetsuppgifter.
Avdelningen du ansvarar för arbetar bland annat med att utforma effektiva rutter, bemanna dessa rutter och följa upp att chaufförerna utför sitt arbete enligt gällande rutiner. Till stöd har du även en trafikledare kvällstid.
Ansvar
Ansvar över medarbetare inom Åkeriverksamheten.
Trafikledning av chaufförer för leveranser dag, kväll och nattetid.
Bemanning av chaufförer samt terminalarbetare inom åkeriverksamheten.
Se till att medarbetare har rätt verktyg och förutsättning för sina arbetsuppgifter.
Uppföljningsansvar av medarbetare inom sitt område.
Arbeta aktivt med Masternaut för att minska våra kostnader.
Arbeta förebyggande för att minska skaderisken inom terminal och lager.
Vara delaktig i förbättringsarbete inom regionen samt att uppmuntra personal till detta.

Tjänsten tillsätts omgående och är ett vikariat till och med den 8:e januari 2023 (med möjlighet till förlängning). Arbetet sker dagtid, främst kl. 8-17.
Vi lägger stor vikt vid vår värdegrund och det är viktigt att du i ord och handling bidrar till den. Värdegrunden lyder enligt följande:
”Vi är lyhörda, målinriktade och nyfikna och därför snabba till förändring.
Vi har en positiv anda och vi är förlåtande, toleranta och inkluderande.”
Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi eftersträvar jämställdhet & mångfald och värdesätter därför sökande med skilda bakgrunder och erfarenheter.
Välkommen med din ansökan Visa mindre

Manager Master Scheduling

Ansök    Feb 12    Cytiva Sweden AB    Distributionschef
Hjälp oss att förbättra tillgången till livsavgörande behandlingar som kan förändra människors hälsa Vi är Cytiva, en global leverantör av teknologier och tjänster som främjar och påskyndar utvecklingen och tillverkningen av terapier. Som tidigare del av GE Healthcare har vi ett rikt arv av värdefull erfarenhet och en nystart sedan 2020. Våra kunder bedriver livsavgörande forskning och produktion, alltifrån biologisk forskning till utveckling av nya vaccin... Visa mer
Hjälp oss att förbättra tillgången till livsavgörande behandlingar som kan förändra människors hälsa
Vi är Cytiva, en global leverantör av teknologier och tjänster som främjar och påskyndar utvecklingen och tillverkningen av terapier. Som tidigare del av GE Healthcare har vi ett rikt arv av värdefull erfarenhet och en nystart sedan 2020.
Våra kunder bedriver livsavgörande forskning och produktion, alltifrån biologisk forskning till utveckling av nya vacciner, läkemedel, cell- och genterapier. Vårt uppdrag är att leverera verktygen och tjänsterna som de behöver, allt för att kunna leverera snabbare och säkrare vård till patienter.
Vi söker nu efter chef till huvudplaneringen som ska driva och utveckla våra huvud- och distributionsplanering tillsammans med ett erfaret team på nio medarbetare. Har du en passion för coachande ledarskap och planeringsprocesser? Då vill vi gärna höra ifrån dig.


Dina arbetsuppgifter
Leda och coacha teamet genom utmaningar till framgångar.
Driva och utveckla planeringsprocesserna i samverkan med globala funktioner
Vara fabrikens systemägare för planeringssystemet.
Representera fabriken i frågor rörande leveranser och planering.



Vem är du
Du behöver ha ett tryggt ledskapskap, vara lösningsorienterad med kunden i fokus.
Du har erfarenhet från att jobba i ett avancerat planeringssystem med flera organisationsnivåer.
Erfarenhet av att samverka och driva förändringar i en global matrisorganisation.
Civilingenjör inom relevanta områden eller motsvarande kunskaper via erfarenhet.
Svenska och engelska i tal och skrift.



Vi befinner oss i en väldig expansiv fas och har stort behov av ny personal. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 21 februari 2021.


Vilka är vi?
Oavsett din roll, ger vi dig ett syfte och en utmaning varje arbetsdag. Om du drivs av att göra världen till en bättre plats genom vetenskap och medicin, kommer du att känna dig hemma här. Är du flexibel, nyfiken och envis är du rätt person. Trivs du dessutom i en global kultur, kan detta vara platsen för din fortsatta karriär.
Vill du veta mer? Spana in vår Careers webbsida, Instagram-kanal och LinkedIn-sida! Visa mindre

Launch Project Manager

Ansök    Aug 19    Q-Med AB    Distributionschef
About Galderma Galderma, the world's largest independent global dermatology company, was created in 1981 and is now present in over 100 countries with an extensive product portfolio to treat a range of dermatological conditions. The company partners with health care practitioners around the world to meet the skin health needs of people throughout their lifetime. Galderma is a leader in research and development of scientifically defined and medically prove... Visa mer
About Galderma

Galderma, the world's largest independent global dermatology company, was created in 1981 and is now present in over 100 countries with an extensive product portfolio to treat a range of dermatological conditions. The company partners with health care practitioners around the world to meet the skin health needs of people throughout their lifetime. Galderma is a leader in research and development of scientifically defined and medically proven innovative solutions for the skin. For more information, please visit www.galderma.com.



Om Galderma

Galderma, världens största oberoende globala dermatologiska företag, grundades 1981 och finns i 100 länder med en omfattande produktportfölj för behandling av olika hudåkommor. Företaget samarbetar med vårdpersonal världen över för att tillgodose människors dermatologiska behov under livets olika faser. Galderma är ledande inom forskning och utveckling av vetenskapligt definierade och medicinskt dokumenterade lösningar för huden och dess åkommor. Mer information finns på www.galderma.com/se

Job description / Arbetsbeskrivning

Would you like to be part of a continuously growing business with great career opportunities? Are you interested in being at the centre of a production plant in an international organisation? Are you a project leader with a focus on the results who have strong social capabilities? Do you have an eye for details & are at the same time good at seeing the big picture? Then this is the role for you!

Galderma's Aestetic business in Uppsala is looking for a Launch Project Manager (LPM) on a permanent basis.

As LPM, you will be a member of the Supply Chain team in the Manufacturing division. Due to an increasing business world-wide we now have a vacant position giving you the opportunity to get new experiences and contribute to the group deliveries and development in an evolving organisation.

Job responsibilities / Ditt uppdrag

About the role

* You are the Project leader for Geographical expansion projects

* You are accountable for the implementation of changes in up to 90 markets world wide
* You facilitate launches and changes to be implemented in our main markets e.g. the US and China

* You are the 1st shipment readiness leader

* You ensure that the department; supply chain planning, the Global Regulatory Affairs and Global strategic marketing are informed of the impact of relevant changes that will affect their activities
* You ensure that there is a 1st shipment readiness plan that is agreed, updated and communicated within the Uppsala and Global organisation as well as with relevant affiliates on a regular basis
* Participate in projects with new/change of product and act as interface for the supply chain functions

* You are the Change leader for Change Control (CC's) tasks related to Geographical expansions

* You administer and coordinate change controls according to our SOPs.
* You develop strategies related to the change controls being managed to ensure and drive the most efficient implementation of these change controls

Minimum requirements/ Är du den vi söker?

About you

To be successful in the role:

* You have a university degree and long experience from the pharmaceutical or the biotech industry
* You have experience of managing change controls in a Good Manufacturing Practice (GMP) environment and it is an advantage if you also have experience working withTrackWise and the ERP system SAP or M3.
* You have experience in and appreciate the importance of adhering to a Quality management system
* You are proactive in pursing issues and finding pragmatic solutions when required
* You are target oriented and show initiative, anticipate varying scenarios in order to ensure supply demands are met in a timely manner
* You show good leadership qualities and are highly organised.
* You bring excellent time management skills and are meticulous in your approach to pay attention to detail when required at the same time as you know how to drive activities forward at a required pace without getting entangled in the details
* You are proficient in both Swedish and English (oral and written communication)

Other important information/ Frågor och ansökan

What we offer in return

This position offers you an exciting, dynamic and challenging role with excellent opportunities for further personal development within our company.

As Galderma's Global Center of Excellence for Aesthetics we have in Uppsala a unique edge as we have on our site the whole product chain from research and development to production and marketing. Here our over 500 employees work on our world leading brands such as Restylane, Azzalure and Sculptra.

We are offering you the opportunity to work in an exciting, international environment where both professional and personal development is encouraged. We are based in modern offices and located just by the river (Fyrisån) in Uppsala only a 10 minute bike ride from Uppsala Central Station.

Your application
We welcome your application (CV and letter) via our company website http://www.galderma.com/job-search Apply as soon as possible though no later than September 10th, 2021. The selection process is ongoing.

Should you have questions about this opportunity you are welcome to contact recruiting manager Angelica Hall, Manager Product Lifecycle Management: + 46 733 871508 or [email protected] Visa mindre

Operations Manager Market Unit Sweden

Ansök    Apr 17    Fresenius Kabi AB    Distributionschef
Fresenius Kabi is a global health care company that specializes in lifesaving medicines and medical technologies for infusion, transfusion and clinical nutrition. Our expansive portfolio of products and global network of science and manufacturing centers provide essential support for the care of critical and chronically ill patients. We are part of Fresenius SE, a health care group with more than 100 years of experience in pharmaceuticals, medical devices ... Visa mer
Fresenius Kabi is a global health care company that specializes in lifesaving medicines and medical technologies for infusion, transfusion and clinical nutrition. Our expansive portfolio of products and global network of science and manufacturing centers provide essential support for the care of critical and chronically ill patients. We are part of Fresenius SE, a health care group with more than 100 years of experience in pharmaceuticals, medical devices and life sciences. Our employees – more than 35,000 worldwide – develop and deliver injectable pharmaceuticals and infusion systems; blood collection, transfusion and cell technologies; and essential nutrients for parenteral nutrition.

Whether you work for us, buy from us, partner with us, or invest in us, you will come to know that caring is at the core of everything we do. Our purpose is to put lifesaving medicines and technologies in the hands of people who care for patients, and to find answers to the challenges they face every day.

The Operations Manager main task is to manage and continuously develop all supply chain related topics at the Market Unit Sweden. This includes warehousing, distribution, order handling- and customer service. For warehousing and distribution, the main task is to manage and review all contractual agreements. For order handling and customer service group, the main task is first to build and then maintain and develop the team as well as all necessary processes. The Operations Manager will be part of the Management Team of the Market Unit Sweden.

Main Accountabilities
• Manage and continuously optimize all agreements with external distributors, as well as internal Service Level Agreements with logistics department at the plant in Brunna and Uppsala
• Analyse and report internal and external distributors key performance indicators and take appropriate action when not in line with expectations
• Negotiate supply chain agreement with internal and external suppliers
• Responsible for planning all supply chain related costs for the forecasting and budgeting exercises and monitor development of costs vs plan on a monthly basis
• Ensure compliance to all GDP requirements from the Medicines Product Agency, including responsibility for all applicable SOPs
• Responsible for setting up and manage the order handling and customer service team. This includes to outline and implement all necessary processes and procedures, as well as implementing and monitoring of key performance indicators

Experience and Qualifications
• Minimum 5 years of experience within Supply Chain, e.g. warehouse management and/or distribution management including personnel responsibility
• Bachelor’s degree in Finance & Logistics or similar
• Experienced in SAP P11 (mainly Material Master), P20 (Prod.syst Business Warehouse) and P25 (APO; Advanced Planning Optimization) an advantage but not mandatory
• Good experience in Microsoft excel
• Experience/knowledge of basic finance
• Be an excellent leader and motivator for all personnel within the Supply Chain department
• Fluent in Swedish and English (oral and written)
• Valid driver’s license for vehicles class B (B-körkort)

About the role
The position is initially a temporary employment with a view to become permanent employment if both parts agree after 6 months. The position is placed in Uppsala.

About us
We are a growing company with about 1100 employees in Sweden, and over 37 000 employees worldwide. We are proud of our products and that can be noticed throughout the whole company. In our employee survey the colleagues, the development opportunities and the familiar atmosphere are mentioned as some of the best parts about working at Fresenius Kabi.

Being a part of Fresenius Kabi means being a part of an environment with a strong prospect. We believe in our employees and we are passionate about the development of every individual. Our global extent gives you a great opportunity to select your own future development path.

Contact
If you want to know more about the position you are welcome to contact Jonas Potyka, +46 76 114 1825. Union representatives are Frank Glackin for Unionen, 018-644 773 and Teresia Karlsson for SACO, 018–644 034.

We look forward to your application! Selection and interviews will be ongoing during the whole application period, so please register your application as soon as possible. We do not accept applications by e-mail or post. Visa mindre