Lediga jobb som Inköpschef i Uppsala

Se lediga jobb som Inköpschef i Uppsala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uppsala som finns hos arbetsgivaren.

Manager Supply Chain till Q-Linea i Uppsala

Ansök    Jun 17    Capto Hr AB    Inköpschef
Q-linea AB är ett börsnoterat diagnostikföretag inriktat på att utveckla och leverera lösningar för att vårdgivare ska kunna diagnostisera och behandla infektionssjukdom på kortast möjliga tid. Vår vision är att hjälpa till att rädda liv genom att, som en innovativ pionjär, säkerställa att antibiotika kan bibehållas som en effektiv behandling för framtida generationer. Bolaget grundades 2008 av forskare från Rudbecklaboratoriet vid Uppsala universitet, til... Visa mer
Q-linea AB är ett börsnoterat diagnostikföretag inriktat på att utveckla och leverera lösningar för att vårdgivare ska kunna diagnostisera och behandla infektionssjukdom på kortast möjliga tid. Vår vision är att hjälpa till att rädda liv genom att, som en innovativ pionjär, säkerställa att antibiotika kan bibehållas som en effektiv behandling för framtida generationer.
Bolaget grundades 2008 av forskare från Rudbecklaboratoriet vid Uppsala universitet, tillsammans med bland annat Olink Bioscience AB och Uppsala universitets holdingbolag UUAB. Idag består Q-linea idag av ett interdisciplinärt och motiverat team på över 80 personer i både Sverige, Italien och USA. Verksamheten i Sverige bedrivs från Uppsala i moderna och väl anpassade lokaler i Uppsala Science Park och Fyrislund.
Manager Supply Chain
Vill du leda och utveckla vår supply chain i en tekniknära medtech-miljö?
Vi söker dig som vill ta en nyckelroll i att optimera och vidareutveckla vår supply chain-funktion. Som Manager Supply Chain på Q-linea får du möjlighet att arbeta i kärnan av vår operationella verksamhet med helhetsansvar för inköp, orderflöden och logistik – och på så sätt bidra till snabbare och mer effektiv behandling av livshotande infektioner som sepsis – på riktigt.
Om rollen
I rollen som Manager Supply Chain har du operativt ansvar och ett nära, hands-on ledarskap för ett mindre team (i dag 3 personer). Du ansvarar för hela supply chain-processen – från inköp och orderhantering till lager, pack och distribution – samt för de system och rutiner som stödjer denna. Du arbetar nära vår COO och ingår i företagets operationella kärna, med stora möjligheter att påverka, förbättra och skala upp verksamheten inom supply chain i takt med att Q-linea växer. En central del av rollen är att kontinuerligt förbättra processer, rutiner och systemstöd (ERP) för att säkerställa effektivitet, kvalitet och regelefterlevnad genom hela kedjan. Placeringsort är Uppsala.
Exempel på arbetsuppgifter:
* Operativt leda och fördela det dagliga arbetet i supply chain-teamet, samt coacha och utveckla teamets medlemmar.
* Planera och ansvara för inköp – inclusive att själv hantera vissa leverantörskontakter, förhandlingar och avtal – för att säkerställa materialförsörjning och kostnadseffektivitet.
* Hantera orderflöde och logistik: övervaka lager, plock & pack, distribution och leveranser av Q-lineas produkter i rätt tid med hög kvalitet.
* Utforma och följa upp relevanta nyckeltal (KPI:er) för supply chain, analysera utfall och driva kontinuerliga förbättringsinitiativ.
* Implementera och vidareutveckla systemstöd (affärssystem/ERP) och rutiner för inköp och logistik i syfte att öka effektiviteten och skalbarheten.
* Säkerställa att kvalitets- och regulatoriska krav (t.ex. ISO 13485) uppfylls inom hela leveranskedjan i samarbete med kvalitetsavdelningen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
* 3–5 års erfarenhet av arbete inom supply chain, logistik och/eller inköp, gärna i en reglerad bransch (helst medicinteknik/IVD).
* Minst 2–3 års erfarenhet av ledarskap, exempelvis som chef, teamledare eller projektledare inom relevant område.
* Akademisk utbildning inom logistik, Teknik eller annat relevant område alternativt motsvarande erfarenhet, kurser och certifieringar.
* Erfarenhet av att arbeta i och förbättra processer inom affärssystem (ERP).
* Utmärkta förhandlings- och kommunikationsfärdigheter.
* Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande:
* Erfarenhet av affärssystemet Infor M3.
* Erfarenhet av att bygga upp eller skala supply chain-funktioner i ett växande företag.
Personliga egenskaper
* Strukturerad, drivande och lösningsorienterad – du får saker att hända (en "doer").
* Kommunikativ och samarbetsinriktad, med förmåga att bygga goda relationer.
* Trygg i att driva och prioritera arbete i en föränderlig miljö och trivs med högt tempo.
* Genuint teknikintresse och drivs av ständiga förbättringar.
Vi erbjuder dig en möjlighet att vara med och göra verklig skillnad i en organisation där din insats har betydelse – både för patienters liv och vår gemensamma framtid. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Nationell Bildelschef till Niemi Bil

Ansök    Apr 17    Niemi Bil 2 AB    Inköpschef
Om rollen I rollen som Nationell Bildelschef får du det övergripande ansvaret för hela vår bildelsaffär – en nyckelfunktion med stort strategiskt fokus. Du leder arbetet med att säkerställa att vår bildelsverksamhet är lönsam, konkurrenskraftig och framtidssäkrad. Du driver affären från ax till limpa, vilket innebär ansvar för inköp, leverantörsförhandlingar, prissättning, lageroptimering och affärsutveckling. Rollen innebär både ett operativt och strategi... Visa mer
Om rollen
I rollen som Nationell Bildelschef får du det övergripande ansvaret för hela vår bildelsaffär – en nyckelfunktion med stort strategiskt fokus. Du leder arbetet med att säkerställa att vår bildelsverksamhet är lönsam, konkurrenskraftig och framtidssäkrad.
Du driver affären från ax till limpa, vilket innebär ansvar för inköp, leverantörsförhandlingar, prissättning, lageroptimering och affärsutveckling. Rollen innebär både ett operativt och strategiskt ansvar, där du också kommer vara en viktig länk mellan våra verkstäder, försäljningsavdelningar och externa partners. Din chef kommer vara Servicemarknadschefen på Niemi Bil.
Vi söker en ledare som inte bara vill förvalta – utan som brinner för att utveckla, förändra och förbättra.
Dina arbetsuppgifter
Leda och utveckla bolagets bildelsstrategi på nationell nivå
Driva arbetet med att utveckla digitala lösningar, hållbara logistiksystem och smart lageroptimering
Säkerställa rätt inköp, prisstrategi, avtal
Säkerställa lönsamhet och tillväxt inom bildelsområdet
Bygga starka samarbeten med verkstäder, leverantörer och externa partners
Arbeta datadrivet för att mäta, analysera och förbättra resultat, kundnöjdhet och effektivitet
Stärka affären både internt och externt – med kunden och framtiden i fokus

Vi söker dig som
Erfarenhet från bil- eller verkstadsbranschen, alternativt annan närliggande bransch – men viktigast är att du har ett utvecklingsdriv utöver det vanliga
Starkt affärssinne och god förståelse för inköp och logistik
Du är affärsdriven, analytisk och har ett intresse för teknik och innovation
Du har lätt för att se möjligheter där andra ser hinder – och du har modet att testa nytt
Du trivs i ett högt tempo, är självgående och har en stark vilja att göra skillnad
Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift. Fler språk är meriterande
B-körkort

Övrigt
Niemi Bil finns över stora delar av landet och placeringsort utgår från antingen Luleå eller Uppsala. Vi erbjuder möjligheter till distansarbete del av arbetstiden. Resor kommer att ingå i tjänsten. Tjänsten är på heltid med en inledande provanställning på 6 månader. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och tjänstepension, och vi värnar om våra medarbetares hälsa genom att erbjuda friskvårdsbidrag.
Kontakt:
Har du funderingar eller frågor som du inte hittar svaret på här? Vänligen kontakta Servicemarknadschef Tom Niemi, [email protected], +46 70 - 355 38 70
Rekrytering och intervjuer sker löpande - är du intresserad vänta inte för länge med din ansökan.
Om Niemi Bil
Niemi Bil är ett av Sveriges snabbast växande företag i bilbranschen, och störst på marknaden för begagnade bilar i norra Sverige. Vi har i nuläget fem anläggningar som alla tillsammans hjälps åt att skapa framgång för varandra. Idag finns vi i Umeå, Uppsala, Skellefteå, Kiruna och Luleå där vi har vårt huvudsäte.
Niemi Bil är ett familjeföretag vars resa började 2006 som verkstad för personbilar i Luleå. Verksamheten har sedan dess vuxit genom att bygga vidare på sitt goda rykte, och att alltid vilja ta nästa steg mot nya framgångar. Vi värdesätter omtänksamhet, lagarbete, och ett driv att alltid vilja göra varje dag lite bättre än föregående.
Vår ambition är att växa till 10 anläggningar inom tre år, och vi lyckas med detta genom att bygga vidare på vårt framgångsrika koncept.
Vilka vi är
Vår kultur återspeglar en norrländsk mentalitet. Lugna på utsidan men inuti har vi en brinnande passion för det vi gör. Här möter vi varje kund som om den vore vår enda och allt görs med hårt jobb, ärlighet och omtanke.
“Vi gör det bara om vi kan göra det riktigt bra”, det är vårt motto.
Vi växer, vi har nöjda kunder och medarbetare som trivs att arbeta hos oss. För oss är det viktigt att även vara en positiv kraft i samhället. Vi stöttar idrott, kultur och ungdom. Det är vårt sätt att ge tillbaka till de områden som format oss, och i förlängningen bidra till att bygga en ännu bättre morgondag. Visa mindre

Operativ chef för upphandling och inköp på Skolfastigheter AB

Ansök    Jan 16    Uppsala kommun    Inköpschef
Upphandling och inköp, Skolfastigheter AB Vill du leda vår upphandlings- och inköpsverksamhet på Skolfastigheter? Vi söker nu en operativ chef för upphandling och inköp som vill ta en nyckelroll i att utveckla och driva vår verksamhet framåt. Brinner du för att skapa effektiva och hållbara upphandlingar och inköp? Hos oss får du chansen att kombinera operativt arbete inom upphandling med strategiskt ledarskap. Vi erbjuder en dynamisk miljö där hållbar... Visa mer
Upphandling och inköp, Skolfastigheter AB

Vill du leda vår upphandlings- och inköpsverksamhet på Skolfastigheter?

Vi söker nu en operativ chef för upphandling och inköp som vill ta en nyckelroll i att utveckla och driva vår verksamhet framåt.

Brinner du för att skapa effektiva och hållbara upphandlingar och inköp? Hos oss får du chansen att kombinera operativt arbete inom upphandling med strategiskt ledarskap. Vi erbjuder en dynamisk miljö där hållbarhet och kvalitet står i centrum.

Ditt uppdrag
Som chef för upphandling och inköp ansvarar du för att leda och utveckla vår upphandlings- och inköpsenhet. Du har en central roll i att forma framtidens inköp inom Skolfastigheter genom att:

• Bygga och utveckla teamet – Inspirera och vägled medarbetarna mot våra gemensamma mål.
• Driva upphandlingar – Planera, genomföra och säkerställa framgångsrika upphandlingar som följer lagstiftning och våra strategiska mål.
• Utforma strategier – Utveckla strategier som främjar hållbarhet och kostnadseffektivitet.
• Leda förhandlingar med leverantörer – förhandla fram bästa möjliga avtal och säkerställ att vi får kvalitativa och gynnsamma villkor.
• Effektivisera processer – hitta smarta lösningar för att optimera våra inköpsrutiner och förbättra kvaliteten i hela inköpskedjan.
• Stötta organisationen – var en rådgivande kraft för kollegor och säkerställ att vi håller en hög standard i upphandling och inköp.

Vi söker dig som:

• Är en erfaren och strategisk ledare med gedigen kunskap inom offentlig upphandling.
• Har förmåga att kombinera operativt och strategiskt arbete och trivs med att utveckla både människor och processer.
• Drivs av att skapa hållbara resultat och har ett stort engagemang för förbättringsarbete.
• Har erfarenhet av att arbeta i en dynamisk organisation där samarbete är nyckeln till framgång.

Är du redo att anta en ledarroll i vår spännande utvecklingsresa? Skicka in din ansökan senast 2025-02-16.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Nadia Olsson, hr-generalist, 018-727 40 72.

Intervjuer görs löpande och tjänsten kan komma och tillsättas innan sista ansökningsdag.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Mer information om vår organisation hittar du på skolfastigheter.uppsala.se (https://skolfastigheter.uppsala.se/)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun. Visa mindre

Inköpschef (Interim)

Ansök    Jan 8    Addilon Professionals AB    Inköpschef
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig för framtida uppdrag som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.   Arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att: - ansvara för hela inköpsprocessen - driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål - utforma och implementera inköpsstrategier - driva utvecklin... Visa mer
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig för framtida uppdrag som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.  

Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att:
- ansvara för hela inköpsprocessen
- driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål
- utforma och implementera inköpsstrategier
- driva utveckling och styrning av leverantörsbas mot uppsatta mål
- leda inköpsavdelningens löpande arbete och ha personalansvar

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- akademisk examen eller annan likvärding eftergymasial utbildning
- hög IT-mognad, dvs. behärskar Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Inom inköp vill vi att du har erfarenhet av:
- att ha verkat i rollen som inköpschef (med personalansvar) i minst 4 år
- strategiskt inköps- och upphandlingsarbete
- verksamhets- och processutveckling
- utveckla och implementera inköpsstrategier
- kategoristyrning
- leverantörsutveckling / Supplier Relationship Management, SRM
- förhandlingsvana
- avtalsskrivning

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- kommunikativ
- initiativtagande
- strukturerad
- analytisk

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.

Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:

1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher

Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Inköpschef (Interim)

Ansök    Feb 11    Addilon Professionals AB    Inköpschef
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig för framtida uppdrag som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.   Arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att: - ansvara för hela inköpsprocessen - driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål - utforma och implementera inköpsstrategier - driva utvecklin... Visa mer
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig för framtida uppdrag som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.  

Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att:
- ansvara för hela inköpsprocessen
- driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål
- utforma och implementera inköpsstrategier
- driva utveckling och styrning av leverantörsbas mot uppsatta mål
- leda inköpsavdelningens löpande arbete och ha personalansvar

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- akademisk examen eller annan likvärding eftergymasial utbildning
- hög IT-mognad, dvs. behärskar Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Inom inköp vill vi att du har erfarenhet av:
- att ha verkat i rollen som inköpschef (med personalansvar) i minst 4 år
- strategiskt inköps- och upphandlingsarbete
- verksamhets- och processutveckling
- utveckla och implementera inköpsstrategier
- kategoristyrning
- leverantörsutveckling / Supplier Relationship Management, SRM
- förhandlingsvana
- avtalsskrivning

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- kommunikativ
- initiativtagande
- strukturerad
- analytisk

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.

Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:

1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher

Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Inköpschef (Interim)

Ansök    Mar 14    Addilon Professionals AB    Inköpschef
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.Arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att: - ansvara för hela inköpsprocessen - driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål - utforma och implementera inköpsstrategier - driva utveckling och styrning av levera... Visa mer
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att:
- ansvara för hela inköpsprocessen
- driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål
- utforma och implementera inköpsstrategier
- driva utveckling och styrning av leverantörsbas mot uppsatta mål
- leda inköpsavdelningens löpande arbete och ha personalansvar

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- akademisk examen eller annan likvärding eftergymasial utbildning
- hög IT-mognad, dvs. behärskar Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Inom inköp vill vi att du har erfarenhet av:
- att ha verkat i rollen som inköpschef (med personalansvar) i minst 4 år
- strategiskt inköps- och upphandlingsarbete
- verksamhets- och processutveckling
- utveckla och implementera inköpsstrategier
- kategoristyrning
- leverantörsutveckling / Supplier Relationship Management, SRM
- förhandlingsvana
- avtalsskrivning

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- kommunikativ
- initiativtagande
- strukturerad
- analytisk

Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.

Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:

1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher

Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Inköpschef (Interim)

Ansök    Nov 8    Addilon Professionals AB    Inköpschef
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig för framtida uppdrag som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.   Arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att: - ansvara för hela inköpsprocessen - driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål - utforma och implementera inköpsstrategier - driva utvecklin... Visa mer
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig för framtida uppdrag som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.  

Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att:
- ansvara för hela inköpsprocessen
- driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål
- utforma och implementera inköpsstrategier
- driva utveckling och styrning av leverantörsbas mot uppsatta mål
- leda inköpsavdelningens löpande arbete och ha personalansvar

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- akademisk examen eller annan likvärding eftergymasial utbildning
- hög IT-mognad, dvs. behärskar Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Inom inköp vill vi att du har erfarenhet av:
- att ha verkat i rollen som inköpschef (med personalansvar) i minst 4 år
- strategiskt inköps- och upphandlingsarbete
- verksamhets- och processutveckling
- utveckla och implementera inköpsstrategier
- kategoristyrning
- leverantörsutveckling / Supplier Relationship Management, SRM
- förhandlingsvana
- avtalsskrivning

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- kommunikativ
- initiativtagande
- strukturerad
- analytisk

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.

Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:

1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher

Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Inköpschef (Interim)

Ansök    Dec 11    Addilon Professionals AB    Inköpschef
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig för framtida uppdrag som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.   Arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att: - ansvara för hela inköpsprocessen - driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål - utforma och implementera inköpsstrategier - driva utvecklin... Visa mer
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig för framtida uppdrag som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.  

Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att:
- ansvara för hela inköpsprocessen
- driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål
- utforma och implementera inköpsstrategier
- driva utveckling och styrning av leverantörsbas mot uppsatta mål
- leda inköpsavdelningens löpande arbete och ha personalansvar

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- akademisk examen eller annan likvärding eftergymasial utbildning
- hög IT-mognad, dvs. behärskar Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Inom inköp vill vi att du har erfarenhet av:
- att ha verkat i rollen som inköpschef (med personalansvar) i minst 4 år
- strategiskt inköps- och upphandlingsarbete
- verksamhets- och processutveckling
- utveckla och implementera inköpsstrategier
- kategoristyrning
- leverantörsutveckling / Supplier Relationship Management, SRM
- förhandlingsvana
- avtalsskrivning

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- kommunikativ
- initiativtagande
- strukturerad
- analytisk

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.

Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:

1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher

Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Sourcing Director - DS Resins

Ansök    Mar 24    Cytiva Sweden AB    Inköpschef
Be part of something altogether life-changing! Working at Cytiva in the Life Sciences industry means being at the forefront of providing new solutions to transform human health. Our incredible customers undertake life-saving activities ranging from fundamental biological research to developing innovative vaccines, new medicines, and cell and gene therapies. At Cytiva you will be able to continuously improve yourself and us – working on challenges that trul... Visa mer
Be part of something altogether life-changing!
Working at Cytiva in the Life Sciences industry means being at the forefront of providing new solutions to transform human health. Our incredible customers undertake life-saving activities ranging from fundamental biological research to developing innovative vaccines, new medicines, and cell and gene therapies.
At Cytiva you will be able to continuously improve yourself and us – working on challenges that truly matter with people that care for each other, our customers, and their patients. With associates across 40 countries, Cytiva is a place where every day is a learning opportunity – so you can grow your career and expand your skills in the long term. Your health and wellbeing are important to us and together we will not compromise on safety in the workplace or the environment.
Cytiva is proud to work alongside a community of nine fellow Danaher Life Sciences companies. Together, we’re pioneering the future of science and medicine, developing products that enable researchers in the fight to save lives.
We are looking for a Sourcing Director - DS Resins who will work with and lead our expert Chemicals Category leads associates focused on Chemical products, as well as stakeholders across the globe. This role reports to the Direct Sourcing Leader – Hardware, Chemicals & Services for Biotechnology Group.
What you’ll do:
Develop and lead a large multi-site sourcing organization supporting $1B+ of revenues for Cytiva
Develop and coach category management group for DS Resins products – develop a world-class Biotech chemicals supplier base providing long term sustainable performance to the business both on existing products and New Product Development
Drive strong site level performance on KPIs across DS Resins products – including Cost, Quality, Delivery, Security of Supply, Sustainability and Service
Maintain close alignment with Business Unit leadership, ensuring sourcing is delivering measurable value and is considered as a strategic advantage to the business
Work closely with broader sourcing functions and sourcing leadership to ensure standard work, process and policies are applied within DS Resins scope
Work closely with China and India to ensure strong alignement on Sourcing Strategy for DS Resins products
Facilitate cross-functional workouts and efforts as related to sourcing processes and related cost improvements.
Drive Simplification projects using DBS on sourcing processes and tools.

Who you are:
You have a MS or BS degree or other advanced degree in Business Administration, Economics, Purchasing, Sourcing or Engineering.
You have at least 10 years of progressive experience in Sourcing, at least 5 of those primarily in leadership role
You exhibit excellent interpersonal communications and negotiation skills with ability to influence at all levels of the organization.
You have experience leading a team of world-class associates located in various locations around the globe.
You display strong quantitative and analytical skills and database management skills.
You have developed strong communication skills (verbal, written & presentation) and are skilled in working collaboratively with remote personnel.
You are a self starter who can work independently with key stakeholders at all levels of the organization.
You have strong project management and process improvement skills.
Valid work permit

When you join us, you’ll also be joining Danaher’s global organization, where 80,000 people wake up every day determined to help our customers win. As an associate, you’ll try new things, work hard, and advance your skills with guidance from dedicated leaders, all with the support of powerful Danaher Business System tools and the stability of a tested organization.
At Danaher, we value diversity and the existence of similarities and differences, both visible and not, found in our workforce, workplace and throughout the markets we serve. Our associates, customers and shareholders contribute unique and different perspectives as a result of these diverse attributes.
If you’ve ever wondered what’s within you, there’s no better time to find out. Visa mindre

Inköpschef (Interim)

Ansök    Maj 9    Addilon Professionals AB    Inköpschef
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.Arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att: - ansvara för hela inköpsprocessen - driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål - utforma och implementera inköpsstrategier - driva utveckling och styrning av levera... Visa mer
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att:
- ansvara för hela inköpsprocessen
- driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål
- utforma och implementera inköpsstrategier
- driva utveckling och styrning av leverantörsbas mot uppsatta mål
- leda inköpsavdelningens löpande arbete och ha personalansvar

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- akademisk examen eller annan likvärding eftergymasial utbildning
- hög IT-mognad, dvs. behärskar Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Inom inköp vill vi att du har erfarenhet av:
- att ha verkat i rollen som inköpschef (med personalansvar) i minst 4 år
- strategiskt inköps- och upphandlingsarbete
- verksamhets- och processutveckling
- utveckla och implementera inköpsstrategier
- kategoristyrning
- leverantörsutveckling / Supplier Relationship Management, SRM
- förhandlingsvana
- avtalsskrivning

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- kommunikativ
- initiativtagande
- strukturerad
- analytisk

Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.

Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:

1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher

Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Procurement Manager

Ansök    Nov 2    Phadia AB    Inköpschef
Thermo Fisher Scientific Inc. is the world leader in serving science, with annual revenue of approximately $40 billion. Our Mission is to enable our customers to make the world healthier, cleaner and safer. Whether our customers are accelerating life sciences research, solving complex analytical challenges, increasing productivity in their laboratories, improving patient health through diagnostics or the development and manufacture of life-changing therapi... Visa mer
Thermo Fisher Scientific Inc. is the world leader in serving science, with annual revenue of approximately $40 billion. Our Mission is to enable our customers to make the world healthier, cleaner and safer. Whether our customers are accelerating life sciences research, solving complex analytical challenges, increasing productivity in their laboratories, improving patient health through diagnostics or the development and manufacture of life-changing therapies, we are here to support them.


Our distributed team of more than 125,000 colleagues delivers an unrivalled combination of innovative technologies, purchasing convenience and pharmaceutical services through our industry-leading brands, including Thermo Scientific, Applied Biosystems, Invitrogen, Fisher Scientific, Unity Lab Services, Patheon and PPD.




This position is based in Uppsala, where Thermo Fisher develops, manufactures, and markets complete blood test systems to support the clinical diagnosis and monitoring of allergy, asthma and autoimmune diseases. With 1,900 employees worldwide working with these products, and 1,000 in Sweden, we are the global leader in in-vitro allergy testing and the European leader in autoimmunity diagnostics. The position may also be based at our Freiburg (Germany) office.


The job:


As the Procurement Manager you are responsible for the complex category strategies to encompass multiple sites which are vital to continuously improve the assigned categories of spend.
You collaborate with a cross-functional team of procurement, operations, technical, finance and other colleagues to secure supply, drive productivity, implement sourcing strategies, negotiate contracts, support spend migration from incumbent to preferred suppliers, and manage preferred supplier relationships.


The IDD Procurement Team works closely with Global Category Teams and supports three operating sites working with a global supplier base with top spend within Lab Equipment (Instruments), Chemicals, Plastics and Biological materials.


What will you do?
Manage division specific category initiatives to deliver key category performance indicators including: savings, supplier rationalization andsupply assurance


Lead the execution of a 3 to 5-year global sourcing strategies focused on identifying and contracting with preferred suppliers that meet key business needs and category management goals


Participate in the development of 3–5-year global sourcing strategies focused on identifying and contracting preferred suppliers that meet key business category management goals


Technical Responsibilities:


Monitor market intelligence and key trends, assess impact and refine category plans to support business requirements


Engage and support division/site procurement teams and other key colleagues to qualify preferred suppliers & migrate spend from incumbent, non-preferred suppliers


Analyze supplier performance data to find opportunities for supplier performance improvement and to establish continuous improvement goals


Actively participate in supplier business reviews with suppliers to ensure both parties meet obligations under the terms of agreement, including performance standards and continuous improvement goals


Manage strategic and division specific contracts across suppliers, products and services within category for division specific suppliers


Facilitate free-flow of spend intelligence and analysis to internal business leaders in order to enhance their decision making


Deploy category strategy and drive productivity and supply assurance projects for relevant suppliers


Represent Procurement in relevant Supplier related projects responsible for sourcing strategy and deliverables.


Leadership Responsibilities


Collaborate with cross-functional colleagues (quality, technical, operations, finance, etc.) to ensure all category sourcing activities are aligned to a common set of goals and priorities


Establish category plans aligned with global teams and ensures alignment with divisional business priorities


How will you get here?


Bachelor’s degree in Business or technical field. Master’s Degree is preferred


7 plus years procurement/sourcing experience preferred in mid to large multinational companies, with strong category/business engagement experience


Business acumen – know how to assess market/business requirements dynamics and negotiate agreements that yield meaningful business value


Experience working in highly regulated industries


Experience in a continuous improvement environment with a track record of achieving significant year over year results


Demonstrated consultative/collaborative style in performing sourcing activities


Influence without authority to motivate and manage a cross-functional team in multiple geographies.


Hands-on manufacturing and/or supply chain experience is preferred


Experience in life sciences, medical device, or pharmaceutical industries is preferred


Ability to travel up to 25%


Please apply as soon as possible, the position will be filled as soon as suitable candidate is found.


Apply today! http://jobs.thermofisher.com
Thermo Fisher Scientific is an EEO/Affirmative Action Employer and does not discriminate on the basis of sex, transgender identity or expression, ethnicity, religion or other belief, disability, sexual orientation or age on, or other non-disability related technical issues will not receive a response. Visa mindre

Operations Manager/Inköpschef, Uppsala

Ansök    Jul 8    Rubino Rekrytering AB    Inköpschef
Vi söker för uppdragsgivares räkning en Operations Manager/Inköpschef med tyngdpunkt på inköp av elektronikkomponenter. Uppsala. Vår uppdragsgivare är en väl etablerad aktör inom elektronikindustrin som söker en dedikerad driven och affärsorienterad ledare med ansvar för i första hand inom inköp och sourcing. Rollen är främst strategiskt men från tid till annan också operativ då teamet är kunnigt, väl sammansvetsat och samarbetar över gränserna. Inköpen ... Visa mer
Vi söker för uppdragsgivares räkning en

Operations Manager/Inköpschef med tyngdpunkt på inköp av elektronikkomponenter. Uppsala.

Vår uppdragsgivare är en väl etablerad aktör inom elektronikindustrin som söker en dedikerad driven och affärsorienterad ledare med ansvar för i första hand inom inköp och sourcing.
Rollen är främst strategiskt men från tid till annan också operativ då teamet är kunnigt, väl sammansvetsat och samarbetar över gränserna. Inköpen är i första hand från Asien: Kina, Thailand och Taiwan. En stor fördel, kanske avgörande är att rätt person har erfarenhet av att ha rest och och förhandlat på plats bland leverantörer inom elektronik. Rätt person har kunskap och förståelse i vad som driver kostnader vid tillverkning av de komponenter vi köper för att säkerställa kostnadsbilden.

I rollen så planerar man, organiserar och följer upp inköpsarbetet både ur ett projektperspektiv och ur ett affärsperspektiv samt utvärderar och upprätthåller leverantörer utifrån ett kvalitetsperspektiv Du är en god förhandlare och gör löpande analyser av eventuella nya leverantörer och förhandlar direkt om det finns affärsmöjligheter som är av nytta för vår uppdragsgivare. Du arbetar dagligen i vårat affärssytem Pyramid och driver processer för utveckling i affärssystemet. Du rapporterar till VD och deltar aktivt i ledningsgrupp.

I rollen så samarbetar du även nära vår säljavdelning för att säkerställa pris, leverans och kvalité för våra kunder. Man leder och ett drivet och kunnigt team om 8 personer.

Vi ser att du är en tydlig ledare med eget driv och affärsmässighet som ledstjärna. Du har ca 5 år erfarenhet av en likande roll sedan tidigare och har universitet alternativt gymnasieutbildning med teknisk, elektronikinriktning. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift, mandarin är extra meriterande. Du har körkort och kan resa i tjänsten.

Vår uppdragsgivare är en framgångsrik aktör som ingår i en internationell koncern som levererar lösningar inom elektronik till svensk tillverkningsindustri. Vi är 35 personer som sitter nya lokaler i Uppsala och omsätter ca 250 MSEK. I rollen så rapporterar man till VD. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Harry Rubino på 0733-763930. Visa mindre

Inköpschef (Interim)

Ansök    Mar 2    Addilon Professionals AB    Inköpschef
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.Arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att: - ansvara för hela inköpsprocessen - driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål - utforma och implementera inköpsstrategier - driva utveckling och styrning av levera... Visa mer
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att:
- ansvara för hela inköpsprocessen
- driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål
- utforma och implementera inköpsstrategier
- driva utveckling och styrning av leverantörsbas mot uppsatta mål
- leda inköpsavdelningens löpande arbete och ha personalansvar

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- akademisk examen eller annan likvärding eftergymasial utbildning
- hög IT-mognad, dvs. behärskar Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Inom inköp vill vi att du har erfarenhet av:
- att ha verkat i rollen som inköpschef (med personalansvar) i minst 4 år
- strategiskt inköps- och upphandlingsarbete
- verksamhets- och processutveckling
- utveckla och implementera inköpsstrategier
- kategoristyrning
- leverantörsutveckling / Supplier Relationship Management, SRM
- förhandlingsvana
- avtalsskrivning

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- kommunikativ
- initiativtagande
- strukturerad
- analytisk

Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.

Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:

1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher

Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Inköpschef Division Building Öst/Nord

Ansök    Mar 2    NCC AB    Inköpschef
Strateg med inköpsbakgrund En ny spännande tjänst inom NCC Building där du har alla möjligheter att vara med och forma rollen. Du har det övergripande ansvaret för att inköpsarbetet inom divisionen fungerar på ett likvärdigt sätt, att vi hittar skalfördelar på både avdelning- och divisionsnivå samt att våra kunder och leverantörer är införstådda med vårt inköpsarbete så att vi tillsammans genomför lönsamma affärer. NCC Building Sverige med tio avdelningar... Visa mer
Strateg med inköpsbakgrund
En ny spännande tjänst inom NCC Building där du har alla möjligheter att vara med och forma rollen. Du har det övergripande ansvaret för att inköpsarbetet inom divisionen fungerar på ett likvärdigt sätt, att vi hittar skalfördelar på både avdelning- och divisionsnivå samt att våra kunder och leverantörer är införstådda med vårt inköpsarbete så att vi tillsammans genomför lönsamma affärer.

NCC Building Sverige med tio avdelningar bygger både bostäder och kommersiella fastigheter. Inköpsavdelningen för Sverige har fördelat avdelningarna i två inköpsdivisioner där du har inköpsansvaret för division Öst/Nord med verksamhet i fem avdelningar.

Rollen som Divisionsinköpschef
Det finns idag en strategisk plan för hur vi ska arbete på ett mer likriktat sätt. Så din uppgift blir initialt att vara med och forma vårt nya arbetssätt och föra ut detta till våra avdelningar. Din huvuduppgift är dock att tillsammans med avdelningarna och inköpsorganisationen utveckla inköpsarbetet i såväl anbuds- och projekteringsfasen så som ute i produktion. Inköpsprocesserna behöver ses över och utvecklas likväl som våra avtal. Du förväntas även analysera dagens och framtidens materialförsörjning utifrån både produktsortiment som prisbild.

Som divisionsinköpare har du ett funktionsansvar för projektinköparna på dina fem avdelningar. Du leder och stöttar dem i frågor som bland annat rör leverantörsbedömningar, förhandlingar och kontraktssignering men har även till uppgift att utveckla dem i sitt inköpsarbete via utbildningar mm.  Du bjuder in till återkommande nätverksträffar där projektinköparna får möjlighet att utbyta erfarenhet med varandra eller har utbildningar gemensamt.

Du rapporterar till Per Lundström som är inköpschef för Building Sverige med 13 medarbete och ingår i hans ledningsgrupp.

Din profil
Du har en högskoleutbildning inom samhällsbyggnad eller ekonomi samt minst fem års erfarenhet av inköpsarbete, gärna på en strategisk nivå. En fördel om du har en bakgrund från entreprenadsidan. Du har dessutom goda kunskaper om processer och arbetat med olika verksamhetssystem.

Du gillar att arbeta på en strategisk nivå men kan även gå ner i detaljerna när så krävs för att förstå den dagliga verksamheten och utmaningarna. Eftersom du är affärsman gillar du att göra bra inköp och tycker därmed att det är viktigt att ständigt driva, utveckla och implementera strategier som gynnar våra affärer samt hur vi kan utveckla vårt samarbete med våra leverantörer. Du är en framgångsrik förhandlare som har ett långsiktigt perspektiv på inköpsarbetet. 

I ditt dagliga arbete kommer du att arbeta direkt och indirekt med många intressenter exempelvis våra projektinköpare, avdelningsledning, leverantörer och våra kunder. Detta kräver både intresse och lyhördhet för andras tankar men samtidigt en tydlighet med vad som förväntas av alla parter. En pedagogisk ådra skadar inte.

Du har god kommunikativ förmåga och behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.

För att bli en del av oss vill vi att du kan ställa upp på våra värderingar och förstår vikten av att arbeta med inkludering och mångfald i organisationen.

Vi erbjuder
Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. Vi har kollektivavtal för alla medarbetare och för denna tjänst erbjuder vi 30 dagars semester, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, Rikskort samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering vid något av våra kontor i Stockholm, Uppsala, Umeå eller Luleå. B-körkort är ett krav. För den här tjänsten genomför vi bakgrundskontroll i enligt med NCC:s säkerhetskultur.

Kontaktpersoner och ansökan
Kontakta gärna Per Lundström, Inköpschef, på tfn 070-359 94 87 eller HR-Specialist Monica Klersén på tfn 070-653 90 49. Sista ansökningsdagen är den 2 april 2023.

Välkommen med din ansökan!

Bygg med oss och få branschens bästa kollegor
På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder.

Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Du är också en viktig länk för att vi ska kunna forma en allt bättre och mer hållbar byggprocess. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.

NCC - ett av de ledande företagen i Norden.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med rekryterare samt säljare av annons- eller bemanningslösningar Visa mindre

Enhetschef Upphandling/förvaltningschef Varuförsörjningsnämnden

Ansök    Mar 30    Ls Jobbet AB    Inköpschef
Region Uppsala har en centraliserad inköps- och upphandlingsenhet som förutom Regionens egna upphandlingar också ansvarar för att på uppdrag från Varuförsörjningsnämnden genomföra upphandlingar och försörja fem regioner med förbrukningsmaterial. Totalt uppgår inköpen till ca 8 miljarder kronor per år. Vi samverkar också med övriga regioner inom Sjukvårdsregion Mellansverige i gemensamma upphandlingar. Regioninköp och upphandling finns organisatoriskt place... Visa mer
Region Uppsala har en centraliserad inköps- och upphandlingsenhet som förutom Regionens egna upphandlingar också ansvarar för att på uppdrag från Varuförsörjningsnämnden genomföra upphandlingar och försörja fem regioner med förbrukningsmaterial. Totalt uppgår inköpen till ca 8 miljarder kronor per år. Vi samverkar också med övriga regioner inom Sjukvårdsregion Mellansverige i gemensamma upphandlingar. Regioninköp och upphandling finns organisatoriskt placerad på Regionkontoret inom avdelningen för Ekonomi och Styrning. Varuförsörjningen är organisatoriskt organiserad i samma avdelning.
Nu söker vi enhetschef Regioninköp och upphandling tillika förvaltningschef till Varuförsörjningsnämnden!
Enheten för Regioninköp och upphandling består idag av ett fyrtiotal medarbetare varav ca tjugo är upphandlare och resten inköpare, administratörer och olika specialist- och stödfunktioner. Vi har idag en väl fungerande verksamhet men ser också att vi, precis som andra stora organisationer, kan effektivisera vårt arbete och ambitionen är att utveckla verksamheten under kommande år. Region Uppsala har sedan tidigare beslutat att införa kategoristyrt arbetssätt inom upphandling och vi har därför tagit fram en ny organisationsplan där vi sammanför upphandlare, inköpare och administratörer i kategoriinriktade grupper.
Har du mångårig erfarenhet av offentlig upphandling och goda ledaregenskaper? Vill du medverka till att vi får bästa möjliga sjukvård, lokaltrafik och annan service för våra skattemedel samtidigt som du vill axla en ledande roll i en stor och komplex organisation? I så fall är du kanske den vi söker just nu!
I rollen har du ett mycket stort och strategiskt ansvar för att utveckla arbetet både inom Region Uppsala och Varuförsörjningsnämnden. I ditt arbete förväntas du driva det operativa arbetet i nära sampel med förvaltningar och ingående regioner. Rollen innebär att du har ansvar för både uppdraget som enhetschef och förvaltningschef. Du rapporterar löpande till ekonomidirektör.
I uppdraget som enhetschef för Regioninköp och upphandling i Region Uppsala är ditt uppdrag att tillsammans med medarbetarna tillse att Regionen bedriver ett modernt inköpsarbete som ger regionens verksamheter mycket goda avtalsförhållanden. Region Uppsala omsluter 20 miljarder och är en stor aktör inom många olika inköpsområden. Arbetet ska bedrivas i nära sampel med verksamheten. Att digitalisera och optimera flöden är en självklarhet.
Inom enheten finns 4 grupper med 3 gruppchefer. Tillsammans med dina chefer ska du utveckla verksamheten, skapa en god och trevlig arbetsmiljö i det dagliga arbetet samt vägleda framåt i kategoristyrt arbetssätt. Du har fullständigt personal och verksamhetsansvar och du driver utveckling genom ett coachande och inkluderande ledarskap.
Inom Varuförsörjningsnämnden är du förvaltningschef och ska se till att det görs mycket bra upphandlingar för alla ingående regioner. Du ansvarar för att bereda arbetet i nämnden med upphandling, verksamhetsplan och ekonomisk uppföljning. I arbetet är det viktigt att övriga regioner har stort inflytande, delaktighet och ansvar.
Om varuförsörjningen
Sedan 2004 finns ett samarbete mellan regionerna Dalarna, Sörmland, Uppsala, Västmanland, och Örebro och i form av en gemensam nämnd. Nämnden har sitt säte i Uppsala och värdregion är Region Uppsala. Samarbetet syftar till att förse regionerna med förbrukningsartiklar av engångskaraktär. Detta görs genom upphandlingar och inköp, men även genom lagerhållning och distribution via en tredjepartsdistributör.
Varuförsörjningsförvaltningen ska stödja så att den politiska inriktningen får genomslag i regionernas olika verksamheter. Varuförsörjningen utgör förvaltningschefens resurser i att bereda ärenden, verkställa beslut och uppdrag, samordna verksamheter internt inom den samlade förvaltningsorganisationen samt samarbeta externt med kommuner och andra viktiga parter. Varuförsörjningen genomför i nuläget ett stort omställningsarbete för hur arbetet ska ske framåt.
Vem söker vi?
Du som söker har en avslutad högskoleutbildning inom juridik, ekonomi, teknik eller annan relevant utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig.
För tjänsten krävs också att du har:
Mångårig chefserfarenhet i en större komplex organisation.
Mångårig erfarenhet av att arbeta med inköp och upphandling i politiskt styrd organisation.
Erfarenhet av att leda både stora och små upphandlingsprojekt.
Erfarenhet av förändringsarbete.

Vi söker dig som är en mycket erfaren ledare med ett gott omdöme och en positiv attityd. Du gillar att utveckla verksamhet och medarbetare. Du har dokumenterat goda ledaregenskaper och vi ser gärna att du har erfarenhet att leda genom andra chefer. Du är strategisk och visionär.
Som person har du lätt för att skapa och utveckla goda relationer. Du är kreativ, analytisk och en god lyssnare.
Vi erbjuder
Anställningen är på heltid tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Inom ramen för ditt uppdrag har du möjlighet att arbeta på distans ett par dagar i veckan då regionen inför flexibel arbetsplats.
Hos Region Uppsala får du förmåner som gör skillnad, läs om dem här: https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/
Vill du veta mer?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofie Skaränger via mail [email protected] eller via telefon 0703-426600. Facklig företrädare nås via vår växel 018-611 00 00.
Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan senast 1 maj. Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Denna rekrytering sker helt genom region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. Visa mindre

Chef inköp och logistik Hjälpmedel Uppsala Län, HUL

Ansök    Nov 11    Uppsala kommun    Inköpschef
Hjälpmedel Uppsala Län Har du erfarenhet av inköp, lagerstyrning och logistik? Vill du vara med och bidra till att göra skillnad i många människors vardag? Till en nyinrättad tjänst inom Hjälpmedel Uppsala Län söker vi en chef för inköp och logistik. Hjälpmedel och HUL är beläget på Palmbladsgatan 8 i Uppsala och samordnar hanteringen av hjälpmedel i Uppsala län och fungerar som ett kompetens- och resurscentrum i avancerade hjälpmedelsfrågor. Vi möjlig... Visa mer
Hjälpmedel Uppsala Län

Har du erfarenhet av inköp, lagerstyrning och logistik? Vill du vara med och bidra till att göra skillnad i många människors vardag?
Till en nyinrättad tjänst inom Hjälpmedel Uppsala Län söker vi en chef för inköp och logistik.

Hjälpmedel och HUL är beläget på Palmbladsgatan 8 i Uppsala och samordnar hanteringen av hjälpmedel i Uppsala län och fungerar som ett kompetens- och resurscentrum i avancerade hjälpmedelsfrågor. Vi möjliggör att människor i Uppsala Län kan utföra för dem viktiga aktiviteter trots funktionsnedsättning i sin vardag.

I samband med en omorganisation och utveckling av verksamheten, har 3 nya chefstjänster inrättats. En av dem är tjänsten som chef för inköp och logistik. Hos oss får du möjlighet att vara med och bidra till samhället och att genom arbetet göra stor skillnad för många människor. Som chef i den nya ledningsgruppen kommer du att ta del av nya och spännande utmaningar där du tillsammans med kollegor bidrar till utveckling och arbetsglädje.

Läs mer om oss här (https://vardochomsorg.uppsala.se/personligt-stod/hjalpmedeluppsalalan/)

Ditt uppdrag
Som inköp- och logistikchef hos oss ser du helheten och potentialen samt tar oss modigt framåt. Du agerar förebild, arbetar för att skapa gemensamma visioner och frigöra handlingskraft i din verksamhet. Du utmanar och ifrågasätter samt uppmuntrar och synliggör dina medarbetare. Du tar ansvar för din verksamhet utifrån dina befogenheter och företräder arbetsgivaren genom att leda och utveckla mot beslutade mål för verksamhetens bästa.

I rollen som chef inköp och logistik, ansvarar du för processerna upphandling, inköp, lager och logistik. Du har ansvar för att processerna fungerar i det dagliga arbetet med stöd av en arbetsledare. Du ansvarar för att effektivisera och optimera processerna. Du ansvarar för kontakt med leverantörer och Uppsalas upphandlingsavdelning.

Du har ekonomiskt ansvar för inköp och har personal- och arbetsmiljöansvar. Du har personalansvar för cirka 7 medarbetare bestående av ekonomi- och inköpsassistent samt logistikmedarbetare. Du ingår i verksamhetens ledningsgrupp och är med och tar ansvar för helheten.

Din bakgrund
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom inköp och logistik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. Alternativt har du motsvarande arbetserfarenhet inom området, som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten.

Du har erfarenhet av arbete med inköp, lagerstyrning, uppföljning och logistik samt erfarenhet av att leda människor och processer, inte nödvändigtvis som chef, men i en ledande roll. Erfarenhet inom hjälpmedelsområdet samt kunskap inom avtalsrätt är meriterande.

Arbetet kräver att du är van att arbeta med digitala verktyg och system samt att du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Du är analytisk, bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Du är lugn och samlad i pressade situationer. Vidare är du en person som förstår ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. Du knyter lätt sociala kontakter, bygger upp kontaktnät och samarbetar bra med andra människor.

Välkommen med din ansökan!

Upplysningar
I Uppsala kommun värnar vi om varandras hälsa och arbetsmiljö. För att få arbeta brukarnära inom våra olika vård- och omsorgsverksamheter ska du vara vaccinerad mot Covid-19.

Har du frågor om tjänsten, kontakta:
Christine Tell, Verksamhetschef, 018-727 48 46
Niklas Dagnesjö, Tf chef, 018-727 76 43

Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta:
Iréne Lavesson, HR-specialist, 018-727 12 91

Fackliga företrädare:
Vision: Lena Wiksten Andersson, 018-727 24 30
Akademikerförbundet SACO/SSR: Maria Persson, 018-727 24 24
Ledarna: Alexandra Södervall, 018-727 77 22

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Det handlar om öppna insatser, hemtjänst, korttidsvård, särskilt boende, LSS-verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Målet är att äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Förvaltningen ansvarar också för biståndshandläggning, strategisk planering, upphandling och uppföljning.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun. Visa mindre

Inköpschef solenergi

Ansök    Jun 2    HPSolartech AB    Inköpschef
Vi är en snabbt växande projektutvecklare i området solenergi. Vi söker nu en inköpschef där arbetsuppgifterna i huvudsak är ansvar för inköp solpaneler med där tillhörande utrustning direkt från tillverkare i Kina. Vi ser gärna att du har flerårig vana vad gäller inköp från Kina. Visa mer
Vi är en snabbt växande projektutvecklare i området solenergi.
Vi söker nu en inköpschef där arbetsuppgifterna i huvudsak är ansvar för inköp solpaneler med där tillhörande utrustning direkt från tillverkare i Kina. Vi ser gärna att du har flerårig vana vad gäller inköp från Kina. Visa mindre

Sourcing Leader - Supplier Risk Management

Ansök    Aug 13    Cytiva Sweden AB    Inköpschef
Be part of something altogether life-changing Working at Cytiva in the Life Sciences industry means being at the forefront of providing new solutions to transform human health. Our incredible customers undertake life-saving activities ranging from fundamental biological research to developing innovative vaccines, new medicines, and cell and gene therapies. At Cytiva you will be able to continuously improve yourself and us – working on challenges that truly... Visa mer
Be part of something altogether life-changing
Working at Cytiva in the Life Sciences industry means being at the forefront of providing new solutions to transform human health. Our incredible customers undertake life-saving activities ranging from fundamental biological research to developing innovative vaccines, new medicines, and cell and gene therapies.
At Cytiva you will be able to continuously improve yourself and us – working on challenges that truly matter with people that care for each other, our customers, and their patients. With associates across 40 countries, Cytiva is a place where every day is a learning opportunity – so you can grow your career and expand your skills in the long term.
Cytiva is proud to work alongside a community of nine fellow Danaher Life Sciences companies. Together, we’re pioneering the future of science and medicine, developing products that enable researchers in the fight to save lives.
What you’ll do
Working closely with site leadership your role will be to interpret supplier risk data, and develop risk mitigation plans.
Using the Sourcing Risk Finder tool the role requires extensive data analysis to assess supply risks using an objective, data-driven approach to prioritize recommendations for risk reduction projects. The role also requires the creation of business cases to justify proposed risk mitigation activities.
Ensure multi-stakeholder operating mechanisms are in place to ensure all relevant stakeholders are informed and contributing to progress on Supplier Risk Management activities.
Ensure a recognized list of SRM priorities is maintained and disseminated across the business.
Contribute to the strategic planning of the SRM and SOS programs.

Who you are
Customer focus is a key element of the role and you will be required to secure VOC and communicate this internally in the organization in order that our SRM program is as customer focused as possible.
While your activities will be extensively data driven, your role will rely heavily on your ability to influence stakeholders and sell your ideas based on their merits and value creating benefits.
You will be comfortable presenting proposals with senior leadership across the organization in order to secure support for your proposals
Highly motivated and self-starting, able to contribute to the SRM team’s ambitious goals.

Selection and interviews will happen continuously and the last application date will be 11th of September.
When you join us, you’ll also be joining Danaher’s global organization, where 68,000 people wake up every day determined to help our customers win. As an associate, you’ll try new things, work hard, and advance your skills with guidance from dedicated leaders, all with the support of powerful Danaher Business System (https://www.danaher.com/how-we-work/danaher-business-system) tools and the stability of a tested organization.
Danaher is committed to a diverse and inclusive culture where everyone feels they belong and all voices are heard. We believe in our associates and the unique perspectives they bring to every challenge, which is why we’ll empower you to push the boundaries of what’s possible.
If you’ve ever wondered what’s within you, there’s no better time to find out.
Danaher Corporation and all Danaher Companies are equal opportunity employers that evaluate qualified applicants without regard to race, color, national origin, religion, sex, age, marital status, disability, veteran status, sexual orientation, gender identity, or other characteristics protected by law. The “EEO is the Law” poster is available here (http://www.dol.gov/ofccp/regs/compliance/posters/pdf/eeopost.pdf) .
When you join us, you’ll also be joining Danaher’s global organization, where 69,000 people wake up every day determined to help our customers win. As an associate, you’ll try new things, work hard, and advance your skills with guidance from dedicated leaders, all with the support of powerful Danaher Business System (https://www.danaher.com/how-we-work/danaher-business-system) tools and the stability of a tested organization.At Danaher, we value diversity and the existence of similarities and differences, both visible and not, found in our workforce, workplace and throughout the markets we serve. Our associates, customers and shareholders contribute unique and different perspectives as a result of these diverse attributes.If you’ve ever wondered what’s within you, there’s no better time to find out. Visa mindre

Avdelningschef för Upphandling

Ansök    Dec 18    Uppsala kommun    Inköpschef
Avdelning Upphandling Vill du ansvara för inköp i miljardklassen åt Sveriges fjärde största stad? Kan du balansera politiska mål med affärsmässighet och kvalitet till både verksamhet och våra kommuninvånare? Vår nuvarande avdelningschef går vidare inom organisationen varför vi nu söker hennes efterträdare! Uppsala är med sina över 200 000 invånare Sveriges fjärde största stad och kombinerar den stora stadens puls med den mindre stadens närhet och inti... Visa mer
Avdelning Upphandling

Vill du ansvara för inköp i miljardklassen åt Sveriges fjärde största stad? Kan du balansera politiska mål med affärsmässighet och kvalitet till både verksamhet och våra kommuninvånare?

Vår nuvarande avdelningschef går vidare inom organisationen varför vi nu söker hennes efterträdare!

Uppsala är med sina över 200 000 invånare Sveriges fjärde största stad och kombinerar den stora stadens puls med den mindre stadens närhet och intimitet. Kommunen är bland Sveriges snabbast växande och ligger mycket bra geografiskt placerad med kort avstånd till Arlanda och endast 30 minuters pendlingsväg till Stockholm.

Om du är redo för denna tjänst och har samma värdegrund som vi; Göra skillnad – Arbeta tillsammans – Välkomna nyskapande, så hoppas vi på att få se din ansökan!

Ditt uppdrag
Upphandlingsavdelningen är kommunens expertstöd avseende inköpsprocessen och har ett övergripande ansvar att samordna och leda all upphandlingsverksamhet och e-handel i Uppsala kommun. Vi genomför samtliga kommunens upphandlingar, inklusive rådgivning och allmänt stöd kopplat till inköpsfrågor, samt ansvarar för kommunens e-handel.

Som avdelningschef för upphandling i Uppsala kommun är du ytterst ansvarig för hela inköpsprocessen. Det innebär allt ifrån att se till att politiska mål uppfylls inom området, till att fortsätta bedriva det fina utvecklingsarbete som vi kontinuerligt arbetar med. Ett av våra viktigaste mål är att både vara ett bra och affärsmässigt stöd till verksamheten och uppfattas som en attraktiv affärspartner av marknaden.
För att kunna följa vårt utvecklingsarbete genomför vi kontinuerligt mätningar på exempelvis genomförda upphandlingar, kostnadsbesparingar, uppfyllelse av politiska mål samt nöjd-kund-index. Ett bra och tätt samarbete med förvaltningar och bolag är en förutsättning för att lyckas i tjänsten.

Avdelningen består idag av totalt 29 medarbetare och är uppdelad i tre enheter; två upphandlingsenheter med var sin enhetschef samt en stödenhet bestående av avtalscontroller, verksamhetscontroller, e-handelssamordnare och inköpsassistenter. I framtiden kan det även bli aktuellt att ansvara för ytterligare funktioner kopplat till inköpsprocessen.

Du har fullt ledningsansvar för personal, ekonomi och arbetsmiljöfrågor på avdelningen och direkt personalansvar för stödenheten och två enhetschefer. Enhetscheferna leder upphandlarna som är organiserade i olika produktkategoriteam: Fastighet och entreprenad, Fordon och transport, IT, Tjänster, Varor, Vård och omsorg samt Livsmedel.

From 1 januari 2021 kommer Upphandlingsavdelningen att tillhöra Gemensam Service som är en del av kommunledningskontoret. Du ingår i ledningsgruppen tillsammans med avdelningscheferna för Städservice, Måltidsservice och Service (interna fordons-, transport- och receptionsuppdrag) och rapporterar direkt till verksamhetschef, som idag är kommunens avdelningschef för upphandling.

Din bakgrund
Vi söker i första hand dig som har högskoleutbildning inom ett område som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten, men utesluter inte erfarenhet och kunskap, som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, förvärvad på annat sätt. För att kunna lyckas som avdelningschef måste du ha flerårig erfarenhet av ledarskap med budget- och personalansvar och god förståelse för hela inköpsprocessen som inkluderar upphandling, e-handel, logistik samt avtalsuppföljning. Du bör även ha erfarenhet av arbete i eller med politiskt styrd organisation, goda kunskaper om Lagen om Offentlig Upphandling (LOU) och vara mycket van att arbeta digitalt. Det är meriterande om du är van att leda chefer och har viss erfarenhet av att hantera media. Vi ser även positivt på om du har erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar enligt LOU.

Som ledare arbetar du tillitsbaserat och coachande. Det innebär bland annat att du får dina medarbetare att växa genom en öppen kultur med högt i tak, utrymme för initiativ och eget ansvar, erfarenhetsutbyte och gemensam målbild. Några av dina personliga styrkor är att samarbeta och skapa, underhålla och utveckla arbetsmässiga relationer. En förutsättning för att kunna lyckas som chef på avdelningsnivå är att du har helhetsperspektiv, är beslutsmässig och når resultat.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten kontakta Susanne Afzelius, nuvarande avdelningschef för upphandling, 018-7271026. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, är du välkommen att kontakta Britt Pedersen, HR-specialist, 018-7276712.

Fackliga företrädare: Akavia, Jonny Eliasson 018-727 22 12, Vision, Liselotte Ehn 018-727 49 49, Akademikerförbundet SSR, Maria Persson, 018-727 24 24, Ledarna - Sveriges chefsorganisation, 0200–871111.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, säkerhet och beredskap samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun. Visa mindre

Inköpschef AQ M-Tech

Ansök    Jan 7    AQ Group AB    Inköpschef
AQ M-Tech AB är ett företag som specialiserat sig på utveckling, konstruktion och tillverkning av kundanpassade tekniklösningar och produkter. Under åren har vi utvecklat ett flertal produkter som har haft sitt ursprung i våra kunders krav och teknikbehov. Företaget har många olika kompetenser vilket gör att vi tillsammans utvecklar kundens idé till en färdig produkt. AQ M-Tech arbetar främst inom MedTech-branschen med tillverkning av egna produkter men ... Visa mer
AQ M-Tech AB är ett företag som specialiserat sig på utveckling, konstruktion och tillverkning av kundanpassade tekniklösningar och produkter.

Under åren har vi utvecklat ett flertal produkter som har haft sitt ursprung i våra kunders krav och teknikbehov. Företaget har många olika kompetenser vilket gör att vi tillsammans utvecklar kundens idé till en färdig produkt.

AQ M-Tech arbetar främst inom MedTech-branschen med tillverkning av egna produkter men också som kontraktstillverkare till världsledande kunder inom läkemedelstillverkning.

Arbetsuppgifter:
Du kommer vara en del av AQ M-Techs ledningsgrupp samt ha personalansvar för två medarbetare. Du rapporterar till VD.

Som inköpschef på AQ M-Tech förväntas du samarbeta med våra systerföretag inom AQ Group och då en del av våra inköp sker från vår systerfabrik i Bulgarien innebär tjänsten en del resor.

Du kommer vara processägare för inköpsprocessen och förväntas driva ständiga förbättringar genom kostnadsreduktioner samt utveckla vår leverantörsbas.

Din kompetens:

För att trivas och bli framgångsrik i denna tjänst krävs det att du är flexibel och trivs i en föränderlig verksamhet. Du är drivande, engagerad och har en god förmåga att få med dig andra. Att arbeta strukturerat och analytiskt är en förutsättning för att du ska hinna med att fatta många viktiga beslut i pressade situationer. Viktigt är att du känner dig trygg i dig själv och din roll samt att du vågar ta ansvar även om det inte alltid blir helt rätt.

Företaget arbetar i Monitor ERP, och vi ser gärna att du har systemförståelse samt god förmåga att nyttja och utveckla affärssystemet inom området. Vi tror att du sedan tidigare har kunskaper i Monitor ERP.

Vidare har du:

- Erfarenhet av en ledarroll i minst 5 år
- Erfarenhet från verkstad, industri eller annat tekniskt område
- Det är starkt meriterande om du har utbildning på eftergymnasial nivå med inriktning teknik eller ekonomi
- Dina svenska kunskaper i tal och skrift är mycket goda
- God IT vana Du vet att det är genom lagspel som man når de bästa resultaten och värderar därför samarbete med andra funktioner inom företaget högt. Du är en relationsinriktad och serviceinriktad person och några ledord i ditt arbete är effektivitet, noggrannhet och kvalitetsmedvetenhet.


Vi erbjuder dig:
AQ är ett värderingsstyrt och spännande företag med korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Hos oss får du möjligheten att utvecklas vidare i en dynamisk koncern där initiativrikedom och genomförandeförmåga uppmärksammas och belönas. Vi värdesätter korta beslutsvägar och tror på att arbeta tillsammans för att uppnå goda resultat.

AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt.

Din ansökan:
Urval sker löpande därför uppskattar vi om du skickar in din ansökan så snart som möjligt. dock senast 5 februari. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande Tobias Hammar via e-post: [email protected]

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Procurement & Logistics Manager till ChromoGenics

Ansök    Aug 19    ChromoGenics    Inköpschef
ChromoGenics is a global leader in developing and producing dynamic glass with controllable optical properties. ChromoGenics also delivers world class static glass and façade solar panels. Our unique proprietary electrochromic technology, ConverLight®, provides dynamic solar protection for increased indoor comfort and energy efficiency.ChromoGenics is located in Uppsala, Sweden. The current 3000 m² production facility includes climate-stabilized cleanroom ... Visa mer
ChromoGenics is a global leader in developing and producing dynamic glass with controllable optical properties. ChromoGenics also delivers world class static glass and façade solar panels. Our unique proprietary electrochromic technology, ConverLight®, provides dynamic solar protection for increased indoor comfort and energy efficiency.ChromoGenics is located in Uppsala, Sweden. The current 3000 m² production facility includes climate-stabilized cleanroom facilities, production lines for ConverLight glass laminates, testing facilities and a center for high-tech smart materials. We are also in Q1 2020 opening a new production facility in Uppsala for sputtering.ChromoGenics was founded in 2003, building on more than 20 years of research on electrochromic materials at the Ångström Laboratory at Uppsala University. The company has more than 40 employees and is listed on Nasdaq First North.http://www.chromogenics.comCareer opportunity in the world of dynamic glassWe are looking for a Procurement & Logistics Manager to optimize processes for our supply chain. The position is a key role within the company, reporting to the COO, and is responsible for ensuring top quality delivery precision to our customers.Job Description The core role will be to ensure that supply chain processes are established, implemented and maintained with the aim of accelerating time-to-market.Tasks and responsibilities include, amongst others:Drive operational excellence in best practices, benchmarking, quality principles, world class technology and tools, productivity, and analyticsInitiate, execute and conclude negotiations with suppliersBuild relationships with internal and external stakeholders to establish both trust and drive in productivity improvementsResponsible for flow of materials, including material planningResponsible for stock balance and procurement of direct manufacturing materials, indirect materials, consumables, goodsResponsible for procurement of servicesResponsible for complaint handling towards suppliersOperation of ERP/MPS-systemMaximize working capital management at every stagePartly responsible for supply chain budget, planning and follow-up/deviationsJob RequirementsA minimum of 10+ years of strong operational experience in Supply Chain, Logistics and PurchasingCapable of multi-tasking and establishing strong working relationships in cross-functional teamsExperience in managing employeesExperience and knowledge in implementing and using of ERP/MPS-module in business systemProven negotiations skillsExperience in customs clearanceFluent in English and SwedishBSc Engineering/Business administrationQualitiesTakes initiatives and is a doer with a strong driveAppreciates both the possibilities and challenges of a small but growing dynamic entrepreneurial companyHigh energy levelProven ability to engage in uncomfortable discussions and find resolutionsProactive problem solverHighly organized and confidentThe position requires travelling Visa mindre

Sourcing Manager - IT & Software

Role Summary:The Sourcing Manager – IT & Software is responsible for the development & execution of the Sourcing Strategy for the IT/Telecom Commodity, as well as Software, to maximize synergies for a new stand-alone Biopharma (BP) operating company, which is currently in transition planning for the proposed sale to Danaher.Essential Responsibilities:Will provide leadership and expertise across all regions and BP business units and will be accounta... Visa mer
Role Summary:The Sourcing Manager – IT & Software is responsible for the development & execution of the Sourcing Strategy for the IT/Telecom Commodity, as well as Software, to maximize synergies for a new stand-alone Biopharma (BP) operating company, which is currently in transition planning for the proposed sale to Danaher.Essential Responsibilities:Will provide leadership and expertise across all regions and BP business units and will be accountable for setting short and long-term strategies, compliance, savings, contract negotiations with strategic suppliers, and managing relationships with strategic suppliers on a global scale.Position should be located in one of the following locations: Uppsala - SE, Amersham - UK, other suitable locations may be considered for qualified candidates.Key responsibilities include:Develops the commodity strategy for applicable Global and/or Regional Sourcing activitiesPartners with BP CIO, BP CTO, business function CIOs and modality design engineering teams to proactively influence go to market strategies around IT andSoftware commoditiesTakes a strategic long-term view of procurement in identifying and developing innovative technologies, sources, contracts and strategic partnership opportunitiesDrives Commodity management and Sourcing practices against best-in-class benchmark to identify improvement projects and achieve total best cost and value for Commodities in scopeLeads and provides direction on strategic supplier relationships and contracts for Commodities in scopeInterface with Business Leadership where appropriate to understand Business priorities and determine appropriate executionResponsible to deliver on key Business metrics including: Deflation, Cost Avoidance, Usage Reduction, Cash for Commodities in scopeSupports Sourcing team in strategy setting and achieving metrics for Commodities in scopeAccountable for overall spend data classification quality and performance metric accuracy for Commodities in scopeDetermines and leads the communication strategy by establishing a reporting rigor for metrics and other communication vehicles to appropriate LeadershipDevelops the Global Strategic Blueprint and Operating plan commitments for the Commodity in conjunction with Business Sourcing Leaders and P&L Finance/StakeholdersEnsures implementation readiness of contracts for Commodities in scopeQualifications/Requirements:Bachelor’s degree from an accredited university or college or significant experience in Sourcing/Procurement, Program Management, or Supply Chain Operations or equivalent knowledge or experienceSubstantial leadership experience in Sourcing/Procurement, Program Management or Supply Chain OperationsGlobal experience working with geographically dispersed teamsWillingness and ability to travel at least 10% of the time and internationally when neededExperience with various software licensing models (including SaaS/PaaS/IaaS & Cloud-based software and delivery models, embedded product software, open-source/freeware, maintenance and service contracting, etc), as well as cyber security requirements in various regions around the global (most specifically EU and US requirements)Experience with strategic sourcing methodology and negotiations with software suppliers (e.g. Microsoft, SAP, Oracle, Adobe, RedHat, Amazon Web Services (AWS), etc)Experience with or proven knowledge of the software industry, including industry benchmarking know-how, software development lifecycle (SDLC) methodologiesExperience with managing, negotiating, and optimizing relationships with Software, IT Labor, Licensing & Strategic supplier relationships, with the proven ability to negotiate at the highest levels of the supplier’s organizationsGE employees may be considered for this role. Candidates should note that this role will be in scope for the proposed transition of GE Biopharma to Danaher, which was announced February 25, 2019 with the aim to close the transaction by the 4th quarter of 2019. This role will transfer to Danaher at close of this transaction. #CRDesired Characteristics:Masters of business administration (MBA) or equivalent knowledge or experienceProven subject matter expertise in IT Category; knowledge of key suppliers at the senior executive level and requirementsSignificant experience in contract negotiation with global suppliers navigating complex, regulatory landscapes and processesDemonstrated ability to motivate, influence people and drive change at all levels of the organizationDemonstrated ability to influence across a complex matrixed organizationProven financial, quantitative and data analysis skillsFamiliarity with Sourcing SystemsSix Sigma BB/MBB trained and certifiedProven ability to recognize, understand and mitigate compliance risk in a Healthcare environment, specifically around QMS, HCP/IPP and Personal DataProtectionProven ability to manage complex global projectsProven ability to resolve operational risks and drive solutions to completion with a sense of urgencyProven ability to recognize, understand and mitigate compliance risk in a Healthcare environment, specifically around QMS, HCP/IPP and Personal Data ProtectionProven ability to work across locations and time zones including connections with regions and sitesHighly motivated team player with a strong initiative to winAbility to exercise a high degree of independent judgment and analysis (problem solving skills and a diplomatic attitude)Demonstrated track-record of leading with the highest level of integrity with a focus on complianceExcellent business/financial acumen proficient in leading and setting direction with a proven ability to influence/communicate at all levels; establish good relationships, drive change across functional and global boundariesDemonstrated ability to lead courageously, maintaining a strong position amidst opposition to resolve important issues, and ability to navigate through a large complex business Visa mindre

Inköps- och upphandlingschef

Ansök    Dec 20    Region Uppsala    Inköpschef
Som Inköps- och upphandlingschef ansvarar du för inköpsprocessens alla delar och har via gruppcheferna det operativa ansvaret för huvuddelen av regionens inköp genom upphandlingar. Vår verksamhet Inköp och upphandling är ett strategiskt utvecklingsområde för Region Uppsalas verksamhet med en betydande potential för besparingar och utveckling av samordning tvärs hela Region Uppsalas verksamheter. Den totala inköpsvolymen är cirka 7 miljarder kr. Region Upps... Visa mer
Som Inköps- och upphandlingschef ansvarar du för inköpsprocessens alla delar och har via gruppcheferna det operativa ansvaret för huvuddelen av regionens inköp genom upphandlingar.
Vår verksamhet
Inköp och upphandling är ett strategiskt utvecklingsområde för Region Uppsalas verksamhet med en betydande potential för besparingar och utveckling av samordning tvärs hela Region Uppsalas verksamheter. Den totala inköpsvolymen är cirka 7 miljarder kr. Region Uppsalas inköp av flera stora varukategorier samordnas med andra landsting och regioner. En del av detta sker under en gemensam nämnd för varuförsörjning. Region Uppsala är värd för denna nämnd. Samordning av inköp med länets kommuner och med fler regioner utgör ett utvecklingsområde.
Vår nuvarande inköps- och upphandlingschef har valt att gå vidare till nytt uppdrag och vi söker nu en chef med ansvar för all inköpsverksamhet i Region Uppsala, inklusive den gemensamma Varuförsörjningsnämnden. I rollen förväntas man fortsätta det långsiktiga utvecklingsprogram för inköps- och upphandlingsfunktionen med fokus på samordning, realisering av den ekonomiska potentialen och att tillvarata möjligheter till innovationssamarbeten i samband med upphandlingar som har påbörjats. Alla personalresurser som arbetar för den gemensamma nämnden och Region Uppsala är anställda i samma inköpsorganisation.
En översyn och utveckling av koncernens resurser för att bedriva ett framgångsrikt inköpsarbete ingår i uppdraget, vilket utgår från koncernledningen och ytterst från den politiska ledningen. Koncernledningen är den övergripande styrgruppen för utvecklingsarbetet inom Region Uppsala. Varuförsörjningsnämnden är med sina tjänstemannagrupperingar styrgrupp för de utvecklingsuppdrag som berör den gemensamma nämndens medlemmar. Detta uppdrag samordnas via en uppdragsansvarig för varuförsörjningen. I din linjeroll rapporterar du till Region Uppsalas direktör för Ekonomi och Hållbar utveckling.
Du är linjechef för Inköps- och Upphandlingsenheten som idag består av en upphandlingsgrupp, införande- och supportgrupp samt en strategi- och specialistgrupp. Grupperna har varsin gruppchef. Enheten har drygt 40 medarbetare.
Uppdrag Som Inköps- och upphandlingschef ansvarar du för inköpsprocessens alla delar och har via gruppcheferna det operativa ansvaret för huvuddelen av regionens inköp genom upphandlingar. Du representerar även Region Uppsala i olika externa nätverk och kan även ha ansvaret för regionala och nationella upphandlingar där Region Uppsala fått förtroenden. Uppdraget innebär att fortsätta utveckla alla inköpsarbeten där Region Uppsala är representerade. Detta inkluderar så väl de arbeten som sker i egen regi, de i den gemensamma nämnden och de som bedrivs genom annan samverkan med kommuner, Regioner eller andra myndigheter.
Ett långsiktigt utvecklingsprogram är uppstartat genom sammanslagning av Regionens inköpsorganisation och Varuförsörjningens organisation. Denna utveckling har i syfte att ta hem ekonomiska vinster samt utveckla funktionens service till kärnverksamheten och arbetsmetodiken inom inköpsfunktionen.
Kvalifikationer Vi söker dig som har en avslutad högskoleexamen alternativt annan utbildning och erfarenhet som Region Uppsala anser likvärdig. Du har flera års erfarenhet från en liknande roll i en större organisation/företag. Du är en erfaren ledare med förmåga att leda genom andra och du har drivit stora förändringar i komplicerade organisationer med goda resultat. Du har förmågan att se både till framgången för ditt funktionella område och hur det stödjer och interagerar med kärnverksamheten. Du har mycket goda kunskaper i engelska både i tal och skrift. Det är en fördel om du har arbetat i liknande roll både inom näringslivet och i politiskt styrda organisationer.
Övrig information Anställningen är tillsvidare och tjänsten utgår från Regionkontoret, Storgatan 27 i Uppsala, mindre än fem minuters promenad från Uppsala Resecentrum.


Ansökan Skicka ansökan via SÖK-DETTA-JOBB senast den 19 januari 2020.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jobbet.se och Region Uppsalas önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Jobbet.se
Krav
Relevant högskoleexamen alternativt annan utbildning och erfarenhet som Region Uppsala anser likvärdig.
Mångårig chefserfarenhet
Flerårig erfarenhet av att leda genom andra chefer
Flerårig erfarenhet av inköp och upphandling
Mycket goda kunskaper i engelska tal och skrift
Erfarenhet av att driva dokumenterat framgångsrikt förändringsarbete

Meriterande
Vi ser positivt på sökande med erfarenhet både från näringslivet och politiskt styrd organisation





Region Uppsala ska främja hälsa och förbättra livskvaliteten hos invånarna. Region Uppsala tar fasta på förmåga till förnyelse och tar ansvar för en hållbar utveckling. Region Uppsala arbetar för ett gott liv i en nyskapande kunskapsregion med internationell lyskraft. En nyskapande region, en växande region – en region för alla.


Regionkontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i regionens olika verksamheter och Region Uppsala kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Regionkontoret utgör regiondirektörens resurser i att bereda ärenden, verkställa beslut och uppdrag, samordna verksamheter internt inom den samlade förvaltningsorganisationen samt samarbeta externt med kommuner och andra viktiga parter. Visa mindre