Lediga jobb som Inköpschef i Uppsala

Se lediga jobb som Inköpschef i Uppsala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uppsala som finns hos arbetsgivaren.

Chef inköp och logistik Hjälpmedel Uppsala Län, HUL

Ansök    Nov 11    Uppsala kommun    Inköpschef
Hjälpmedel Uppsala Län Har du erfarenhet av inköp, lagerstyrning och logistik? Vill du vara med och bidra till att göra skillnad i många människors vardag? Till en nyinrättad tjänst inom Hjälpmedel Uppsala Län söker vi en chef för inköp och logistik. Hjälpmedel och HUL är beläget på Palmbladsgatan 8 i Uppsala och samordnar hanteringen av hjälpmedel i Uppsala län och fungerar som ett kompetens- och resurscentrum i avancerade hjälpmedelsfrågor. Vi möjlig... Visa mer
Hjälpmedel Uppsala Län

Har du erfarenhet av inköp, lagerstyrning och logistik? Vill du vara med och bidra till att göra skillnad i många människors vardag?
Till en nyinrättad tjänst inom Hjälpmedel Uppsala Län söker vi en chef för inköp och logistik.

Hjälpmedel och HUL är beläget på Palmbladsgatan 8 i Uppsala och samordnar hanteringen av hjälpmedel i Uppsala län och fungerar som ett kompetens- och resurscentrum i avancerade hjälpmedelsfrågor. Vi möjliggör att människor i Uppsala Län kan utföra för dem viktiga aktiviteter trots funktionsnedsättning i sin vardag.

I samband med en omorganisation och utveckling av verksamheten, har 3 nya chefstjänster inrättats. En av dem är tjänsten som chef för inköp och logistik. Hos oss får du möjlighet att vara med och bidra till samhället och att genom arbetet göra stor skillnad för många människor. Som chef i den nya ledningsgruppen kommer du att ta del av nya och spännande utmaningar där du tillsammans med kollegor bidrar till utveckling och arbetsglädje.

Läs mer om oss här (https://vardochomsorg.uppsala.se/personligt-stod/hjalpmedeluppsalalan/)

Ditt uppdrag
Som inköp- och logistikchef hos oss ser du helheten och potentialen samt tar oss modigt framåt. Du agerar förebild, arbetar för att skapa gemensamma visioner och frigöra handlingskraft i din verksamhet. Du utmanar och ifrågasätter samt uppmuntrar och synliggör dina medarbetare. Du tar ansvar för din verksamhet utifrån dina befogenheter och företräder arbetsgivaren genom att leda och utveckla mot beslutade mål för verksamhetens bästa.

I rollen som chef inköp och logistik, ansvarar du för processerna upphandling, inköp, lager och logistik. Du har ansvar för att processerna fungerar i det dagliga arbetet med stöd av en arbetsledare. Du ansvarar för att effektivisera och optimera processerna. Du ansvarar för kontakt med leverantörer och Uppsalas upphandlingsavdelning.

Du har ekonomiskt ansvar för inköp och har personal- och arbetsmiljöansvar. Du har personalansvar för cirka 7 medarbetare bestående av ekonomi- och inköpsassistent samt logistikmedarbetare. Du ingår i verksamhetens ledningsgrupp och är med och tar ansvar för helheten.

Din bakgrund
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom inköp och logistik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. Alternativt har du motsvarande arbetserfarenhet inom området, som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten.

Du har erfarenhet av arbete med inköp, lagerstyrning, uppföljning och logistik samt erfarenhet av att leda människor och processer, inte nödvändigtvis som chef, men i en ledande roll. Erfarenhet inom hjälpmedelsområdet samt kunskap inom avtalsrätt är meriterande.

Arbetet kräver att du är van att arbeta med digitala verktyg och system samt att du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Du är analytisk, bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Du är lugn och samlad i pressade situationer. Vidare är du en person som förstår ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. Du knyter lätt sociala kontakter, bygger upp kontaktnät och samarbetar bra med andra människor.

Välkommen med din ansökan!

Upplysningar
I Uppsala kommun värnar vi om varandras hälsa och arbetsmiljö. För att få arbeta brukarnära inom våra olika vård- och omsorgsverksamheter ska du vara vaccinerad mot Covid-19.

Har du frågor om tjänsten, kontakta:
Christine Tell, Verksamhetschef, 018-727 48 46
Niklas Dagnesjö, Tf chef, 018-727 76 43

Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta:
Iréne Lavesson, HR-specialist, 018-727 12 91

Fackliga företrädare:
Vision: Lena Wiksten Andersson, 018-727 24 30
Akademikerförbundet SACO/SSR: Maria Persson, 018-727 24 24
Ledarna: Alexandra Södervall, 018-727 77 22

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Det handlar om öppna insatser, hemtjänst, korttidsvård, särskilt boende, LSS-verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Målet är att äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Förvaltningen ansvarar också för biståndshandläggning, strategisk planering, upphandling och uppföljning.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun. Visa mindre

Enhetschef Upphandling/förvaltningschef Varuförsörjningsnämnden

Ansök    Mar 30    Ls Jobbet AB    Inköpschef
Region Uppsala har en centraliserad inköps- och upphandlingsenhet som förutom Regionens egna upphandlingar också ansvarar för att på uppdrag från Varuförsörjningsnämnden genomföra upphandlingar och försörja fem regioner med förbrukningsmaterial. Totalt uppgår inköpen till ca 8 miljarder kronor per år. Vi samverkar också med övriga regioner inom Sjukvårdsregion Mellansverige i gemensamma upphandlingar. Regioninköp och upphandling finns organisatoriskt place... Visa mer
Region Uppsala har en centraliserad inköps- och upphandlingsenhet som förutom Regionens egna upphandlingar också ansvarar för att på uppdrag från Varuförsörjningsnämnden genomföra upphandlingar och försörja fem regioner med förbrukningsmaterial. Totalt uppgår inköpen till ca 8 miljarder kronor per år. Vi samverkar också med övriga regioner inom Sjukvårdsregion Mellansverige i gemensamma upphandlingar. Regioninköp och upphandling finns organisatoriskt placerad på Regionkontoret inom avdelningen för Ekonomi och Styrning. Varuförsörjningen är organisatoriskt organiserad i samma avdelning.
Nu söker vi enhetschef Regioninköp och upphandling tillika förvaltningschef till Varuförsörjningsnämnden!
Enheten för Regioninköp och upphandling består idag av ett fyrtiotal medarbetare varav ca tjugo är upphandlare och resten inköpare, administratörer och olika specialist- och stödfunktioner. Vi har idag en väl fungerande verksamhet men ser också att vi, precis som andra stora organisationer, kan effektivisera vårt arbete och ambitionen är att utveckla verksamheten under kommande år. Region Uppsala har sedan tidigare beslutat att införa kategoristyrt arbetssätt inom upphandling och vi har därför tagit fram en ny organisationsplan där vi sammanför upphandlare, inköpare och administratörer i kategoriinriktade grupper.
Har du mångårig erfarenhet av offentlig upphandling och goda ledaregenskaper? Vill du medverka till att vi får bästa möjliga sjukvård, lokaltrafik och annan service för våra skattemedel samtidigt som du vill axla en ledande roll i en stor och komplex organisation? I så fall är du kanske den vi söker just nu!
I rollen har du ett mycket stort och strategiskt ansvar för att utveckla arbetet både inom Region Uppsala och Varuförsörjningsnämnden. I ditt arbete förväntas du driva det operativa arbetet i nära sampel med förvaltningar och ingående regioner. Rollen innebär att du har ansvar för både uppdraget som enhetschef och förvaltningschef. Du rapporterar löpande till ekonomidirektör.
I uppdraget som enhetschef för Regioninköp och upphandling i Region Uppsala är ditt uppdrag att tillsammans med medarbetarna tillse att Regionen bedriver ett modernt inköpsarbete som ger regionens verksamheter mycket goda avtalsförhållanden. Region Uppsala omsluter 20 miljarder och är en stor aktör inom många olika inköpsområden. Arbetet ska bedrivas i nära sampel med verksamheten. Att digitalisera och optimera flöden är en självklarhet.
Inom enheten finns 4 grupper med 3 gruppchefer. Tillsammans med dina chefer ska du utveckla verksamheten, skapa en god och trevlig arbetsmiljö i det dagliga arbetet samt vägleda framåt i kategoristyrt arbetssätt. Du har fullständigt personal och verksamhetsansvar och du driver utveckling genom ett coachande och inkluderande ledarskap.
Inom Varuförsörjningsnämnden är du förvaltningschef och ska se till att det görs mycket bra upphandlingar för alla ingående regioner. Du ansvarar för att bereda arbetet i nämnden med upphandling, verksamhetsplan och ekonomisk uppföljning. I arbetet är det viktigt att övriga regioner har stort inflytande, delaktighet och ansvar.
Om varuförsörjningen
Sedan 2004 finns ett samarbete mellan regionerna Dalarna, Sörmland, Uppsala, Västmanland, och Örebro och i form av en gemensam nämnd. Nämnden har sitt säte i Uppsala och värdregion är Region Uppsala. Samarbetet syftar till att förse regionerna med förbrukningsartiklar av engångskaraktär. Detta görs genom upphandlingar och inköp, men även genom lagerhållning och distribution via en tredjepartsdistributör.
Varuförsörjningsförvaltningen ska stödja så att den politiska inriktningen får genomslag i regionernas olika verksamheter. Varuförsörjningen utgör förvaltningschefens resurser i att bereda ärenden, verkställa beslut och uppdrag, samordna verksamheter internt inom den samlade förvaltningsorganisationen samt samarbeta externt med kommuner och andra viktiga parter. Varuförsörjningen genomför i nuläget ett stort omställningsarbete för hur arbetet ska ske framåt.
Vem söker vi?
Du som söker har en avslutad högskoleutbildning inom juridik, ekonomi, teknik eller annan relevant utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig.
För tjänsten krävs också att du har:
Mångårig chefserfarenhet i en större komplex organisation.
Mångårig erfarenhet av att arbeta med inköp och upphandling i politiskt styrd organisation.
Erfarenhet av att leda både stora och små upphandlingsprojekt.
Erfarenhet av förändringsarbete.

Vi söker dig som är en mycket erfaren ledare med ett gott omdöme och en positiv attityd. Du gillar att utveckla verksamhet och medarbetare. Du har dokumenterat goda ledaregenskaper och vi ser gärna att du har erfarenhet att leda genom andra chefer. Du är strategisk och visionär.
Som person har du lätt för att skapa och utveckla goda relationer. Du är kreativ, analytisk och en god lyssnare.
Vi erbjuder
Anställningen är på heltid tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Inom ramen för ditt uppdrag har du möjlighet att arbeta på distans ett par dagar i veckan då regionen inför flexibel arbetsplats.
Hos Region Uppsala får du förmåner som gör skillnad, läs om dem här: https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/
Vill du veta mer?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofie Skaränger via mail [email protected] eller via telefon 0703-426600. Facklig företrädare nås via vår växel 018-611 00 00.
Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan senast 1 maj. Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Denna rekrytering sker helt genom region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. Visa mindre

Inköpschef solenergi

Ansök    Jun 2    HPSolartech AB    Inköpschef
Vi är en snabbt växande projektutvecklare i området solenergi. Vi söker nu en inköpschef där arbetsuppgifterna i huvudsak är ansvar för inköp solpaneler med där tillhörande utrustning direkt från tillverkare i Kina. Vi ser gärna att du har flerårig vana vad gäller inköp från Kina. Visa mer
Vi är en snabbt växande projektutvecklare i området solenergi.
Vi söker nu en inköpschef där arbetsuppgifterna i huvudsak är ansvar för inköp solpaneler med där tillhörande utrustning direkt från tillverkare i Kina. Vi ser gärna att du har flerårig vana vad gäller inköp från Kina. Visa mindre

Avdelningschef för Upphandling

Ansök    Dec 18    Uppsala kommun    Inköpschef
Avdelning Upphandling Vill du ansvara för inköp i miljardklassen åt Sveriges fjärde största stad? Kan du balansera politiska mål med affärsmässighet och kvalitet till både verksamhet och våra kommuninvånare? Vår nuvarande avdelningschef går vidare inom organisationen varför vi nu söker hennes efterträdare! Uppsala är med sina över 200 000 invånare Sveriges fjärde största stad och kombinerar den stora stadens puls med den mindre stadens närhet och inti... Visa mer
Avdelning Upphandling

Vill du ansvara för inköp i miljardklassen åt Sveriges fjärde största stad? Kan du balansera politiska mål med affärsmässighet och kvalitet till både verksamhet och våra kommuninvånare?

Vår nuvarande avdelningschef går vidare inom organisationen varför vi nu söker hennes efterträdare!

Uppsala är med sina över 200 000 invånare Sveriges fjärde största stad och kombinerar den stora stadens puls med den mindre stadens närhet och intimitet. Kommunen är bland Sveriges snabbast växande och ligger mycket bra geografiskt placerad med kort avstånd till Arlanda och endast 30 minuters pendlingsväg till Stockholm.

Om du är redo för denna tjänst och har samma värdegrund som vi; Göra skillnad – Arbeta tillsammans – Välkomna nyskapande, så hoppas vi på att få se din ansökan!

Ditt uppdrag
Upphandlingsavdelningen är kommunens expertstöd avseende inköpsprocessen och har ett övergripande ansvar att samordna och leda all upphandlingsverksamhet och e-handel i Uppsala kommun. Vi genomför samtliga kommunens upphandlingar, inklusive rådgivning och allmänt stöd kopplat till inköpsfrågor, samt ansvarar för kommunens e-handel.

Som avdelningschef för upphandling i Uppsala kommun är du ytterst ansvarig för hela inköpsprocessen. Det innebär allt ifrån att se till att politiska mål uppfylls inom området, till att fortsätta bedriva det fina utvecklingsarbete som vi kontinuerligt arbetar med. Ett av våra viktigaste mål är att både vara ett bra och affärsmässigt stöd till verksamheten och uppfattas som en attraktiv affärspartner av marknaden.
För att kunna följa vårt utvecklingsarbete genomför vi kontinuerligt mätningar på exempelvis genomförda upphandlingar, kostnadsbesparingar, uppfyllelse av politiska mål samt nöjd-kund-index. Ett bra och tätt samarbete med förvaltningar och bolag är en förutsättning för att lyckas i tjänsten.

Avdelningen består idag av totalt 29 medarbetare och är uppdelad i tre enheter; två upphandlingsenheter med var sin enhetschef samt en stödenhet bestående av avtalscontroller, verksamhetscontroller, e-handelssamordnare och inköpsassistenter. I framtiden kan det även bli aktuellt att ansvara för ytterligare funktioner kopplat till inköpsprocessen.

Du har fullt ledningsansvar för personal, ekonomi och arbetsmiljöfrågor på avdelningen och direkt personalansvar för stödenheten och två enhetschefer. Enhetscheferna leder upphandlarna som är organiserade i olika produktkategoriteam: Fastighet och entreprenad, Fordon och transport, IT, Tjänster, Varor, Vård och omsorg samt Livsmedel.

From 1 januari 2021 kommer Upphandlingsavdelningen att tillhöra Gemensam Service som är en del av kommunledningskontoret. Du ingår i ledningsgruppen tillsammans med avdelningscheferna för Städservice, Måltidsservice och Service (interna fordons-, transport- och receptionsuppdrag) och rapporterar direkt till verksamhetschef, som idag är kommunens avdelningschef för upphandling.

Din bakgrund
Vi söker i första hand dig som har högskoleutbildning inom ett område som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten, men utesluter inte erfarenhet och kunskap, som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, förvärvad på annat sätt. För att kunna lyckas som avdelningschef måste du ha flerårig erfarenhet av ledarskap med budget- och personalansvar och god förståelse för hela inköpsprocessen som inkluderar upphandling, e-handel, logistik samt avtalsuppföljning. Du bör även ha erfarenhet av arbete i eller med politiskt styrd organisation, goda kunskaper om Lagen om Offentlig Upphandling (LOU) och vara mycket van att arbeta digitalt. Det är meriterande om du är van att leda chefer och har viss erfarenhet av att hantera media. Vi ser även positivt på om du har erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar enligt LOU.

Som ledare arbetar du tillitsbaserat och coachande. Det innebär bland annat att du får dina medarbetare att växa genom en öppen kultur med högt i tak, utrymme för initiativ och eget ansvar, erfarenhetsutbyte och gemensam målbild. Några av dina personliga styrkor är att samarbeta och skapa, underhålla och utveckla arbetsmässiga relationer. En förutsättning för att kunna lyckas som chef på avdelningsnivå är att du har helhetsperspektiv, är beslutsmässig och når resultat.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten kontakta Susanne Afzelius, nuvarande avdelningschef för upphandling, 018-7271026. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, är du välkommen att kontakta Britt Pedersen, HR-specialist, 018-7276712.

Fackliga företrädare: Akavia, Jonny Eliasson 018-727 22 12, Vision, Liselotte Ehn 018-727 49 49, Akademikerförbundet SSR, Maria Persson, 018-727 24 24, Ledarna - Sveriges chefsorganisation, 0200–871111.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, säkerhet och beredskap samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun. Visa mindre

Sourcing Leader - Supplier Risk Management

Ansök    Aug 13    Cytiva Sweden AB    Inköpschef
Be part of something altogether life-changing Working at Cytiva in the Life Sciences industry means being at the forefront of providing new solutions to transform human health. Our incredible customers undertake life-saving activities ranging from fundamental biological research to developing innovative vaccines, new medicines, and cell and gene therapies. At Cytiva you will be able to continuously improve yourself and us – working on challenges that truly... Visa mer
Be part of something altogether life-changing
Working at Cytiva in the Life Sciences industry means being at the forefront of providing new solutions to transform human health. Our incredible customers undertake life-saving activities ranging from fundamental biological research to developing innovative vaccines, new medicines, and cell and gene therapies.
At Cytiva you will be able to continuously improve yourself and us – working on challenges that truly matter with people that care for each other, our customers, and their patients. With associates across 40 countries, Cytiva is a place where every day is a learning opportunity – so you can grow your career and expand your skills in the long term.
Cytiva is proud to work alongside a community of nine fellow Danaher Life Sciences companies. Together, we’re pioneering the future of science and medicine, developing products that enable researchers in the fight to save lives.
What you’ll do
Working closely with site leadership your role will be to interpret supplier risk data, and develop risk mitigation plans.
Using the Sourcing Risk Finder tool the role requires extensive data analysis to assess supply risks using an objective, data-driven approach to prioritize recommendations for risk reduction projects. The role also requires the creation of business cases to justify proposed risk mitigation activities.
Ensure multi-stakeholder operating mechanisms are in place to ensure all relevant stakeholders are informed and contributing to progress on Supplier Risk Management activities.
Ensure a recognized list of SRM priorities is maintained and disseminated across the business.
Contribute to the strategic planning of the SRM and SOS programs.

Who you are
Customer focus is a key element of the role and you will be required to secure VOC and communicate this internally in the organization in order that our SRM program is as customer focused as possible.
While your activities will be extensively data driven, your role will rely heavily on your ability to influence stakeholders and sell your ideas based on their merits and value creating benefits.
You will be comfortable presenting proposals with senior leadership across the organization in order to secure support for your proposals
Highly motivated and self-starting, able to contribute to the SRM team’s ambitious goals.

Selection and interviews will happen continuously and the last application date will be 11th of September.
When you join us, you’ll also be joining Danaher’s global organization, where 68,000 people wake up every day determined to help our customers win. As an associate, you’ll try new things, work hard, and advance your skills with guidance from dedicated leaders, all with the support of powerful Danaher Business System (https://www.danaher.com/how-we-work/danaher-business-system) tools and the stability of a tested organization.
Danaher is committed to a diverse and inclusive culture where everyone feels they belong and all voices are heard. We believe in our associates and the unique perspectives they bring to every challenge, which is why we’ll empower you to push the boundaries of what’s possible.
If you’ve ever wondered what’s within you, there’s no better time to find out.
Danaher Corporation and all Danaher Companies are equal opportunity employers that evaluate qualified applicants without regard to race, color, national origin, religion, sex, age, marital status, disability, veteran status, sexual orientation, gender identity, or other characteristics protected by law. The “EEO is the Law” poster is available here (http://www.dol.gov/ofccp/regs/compliance/posters/pdf/eeopost.pdf) .
When you join us, you’ll also be joining Danaher’s global organization, where 69,000 people wake up every day determined to help our customers win. As an associate, you’ll try new things, work hard, and advance your skills with guidance from dedicated leaders, all with the support of powerful Danaher Business System (https://www.danaher.com/how-we-work/danaher-business-system) tools and the stability of a tested organization.At Danaher, we value diversity and the existence of similarities and differences, both visible and not, found in our workforce, workplace and throughout the markets we serve. Our associates, customers and shareholders contribute unique and different perspectives as a result of these diverse attributes.If you’ve ever wondered what’s within you, there’s no better time to find out. Visa mindre

Inköpschef AQ M-Tech

Ansök    Jan 7    AQ Group AB    Inköpschef
AQ M-Tech AB är ett företag som specialiserat sig på utveckling, konstruktion och tillverkning av kundanpassade tekniklösningar och produkter. Under åren har vi utvecklat ett flertal produkter som har haft sitt ursprung i våra kunders krav och teknikbehov. Företaget har många olika kompetenser vilket gör att vi tillsammans utvecklar kundens idé till en färdig produkt. AQ M-Tech arbetar främst inom MedTech-branschen med tillverkning av egna produkter men ... Visa mer
AQ M-Tech AB är ett företag som specialiserat sig på utveckling, konstruktion och tillverkning av kundanpassade tekniklösningar och produkter.

Under åren har vi utvecklat ett flertal produkter som har haft sitt ursprung i våra kunders krav och teknikbehov. Företaget har många olika kompetenser vilket gör att vi tillsammans utvecklar kundens idé till en färdig produkt.

AQ M-Tech arbetar främst inom MedTech-branschen med tillverkning av egna produkter men också som kontraktstillverkare till världsledande kunder inom läkemedelstillverkning.

Arbetsuppgifter:
Du kommer vara en del av AQ M-Techs ledningsgrupp samt ha personalansvar för två medarbetare. Du rapporterar till VD.

Som inköpschef på AQ M-Tech förväntas du samarbeta med våra systerföretag inom AQ Group och då en del av våra inköp sker från vår systerfabrik i Bulgarien innebär tjänsten en del resor.

Du kommer vara processägare för inköpsprocessen och förväntas driva ständiga förbättringar genom kostnadsreduktioner samt utveckla vår leverantörsbas.

Din kompetens:

För att trivas och bli framgångsrik i denna tjänst krävs det att du är flexibel och trivs i en föränderlig verksamhet. Du är drivande, engagerad och har en god förmåga att få med dig andra. Att arbeta strukturerat och analytiskt är en förutsättning för att du ska hinna med att fatta många viktiga beslut i pressade situationer. Viktigt är att du känner dig trygg i dig själv och din roll samt att du vågar ta ansvar även om det inte alltid blir helt rätt.

Företaget arbetar i Monitor ERP, och vi ser gärna att du har systemförståelse samt god förmåga att nyttja och utveckla affärssystemet inom området. Vi tror att du sedan tidigare har kunskaper i Monitor ERP.

Vidare har du:

- Erfarenhet av en ledarroll i minst 5 år
- Erfarenhet från verkstad, industri eller annat tekniskt område
- Det är starkt meriterande om du har utbildning på eftergymnasial nivå med inriktning teknik eller ekonomi
- Dina svenska kunskaper i tal och skrift är mycket goda
- God IT vana Du vet att det är genom lagspel som man når de bästa resultaten och värderar därför samarbete med andra funktioner inom företaget högt. Du är en relationsinriktad och serviceinriktad person och några ledord i ditt arbete är effektivitet, noggrannhet och kvalitetsmedvetenhet.


Vi erbjuder dig:
AQ är ett värderingsstyrt och spännande företag med korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Hos oss får du möjligheten att utvecklas vidare i en dynamisk koncern där initiativrikedom och genomförandeförmåga uppmärksammas och belönas. Vi värdesätter korta beslutsvägar och tror på att arbeta tillsammans för att uppnå goda resultat.

AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt.

Din ansökan:
Urval sker löpande därför uppskattar vi om du skickar in din ansökan så snart som möjligt. dock senast 5 februari. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande Tobias Hammar via e-post: [email protected]

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Sourcing Manager - IT & Software

Role Summary:The Sourcing Manager – IT & Software is responsible for the development & execution of the Sourcing Strategy for the IT/Telecom Commodity, as well as Software, to maximize synergies for a new stand-alone Biopharma (BP) operating company, which is currently in transition planning for the proposed sale to Danaher.Essential Responsibilities:Will provide leadership and expertise across all regions and BP business units and will be accounta... Visa mer
Role Summary:The Sourcing Manager – IT & Software is responsible for the development & execution of the Sourcing Strategy for the IT/Telecom Commodity, as well as Software, to maximize synergies for a new stand-alone Biopharma (BP) operating company, which is currently in transition planning for the proposed sale to Danaher.Essential Responsibilities:Will provide leadership and expertise across all regions and BP business units and will be accountable for setting short and long-term strategies, compliance, savings, contract negotiations with strategic suppliers, and managing relationships with strategic suppliers on a global scale.Position should be located in one of the following locations: Uppsala - SE, Amersham - UK, other suitable locations may be considered for qualified candidates.Key responsibilities include:Develops the commodity strategy for applicable Global and/or Regional Sourcing activitiesPartners with BP CIO, BP CTO, business function CIOs and modality design engineering teams to proactively influence go to market strategies around IT andSoftware commoditiesTakes a strategic long-term view of procurement in identifying and developing innovative technologies, sources, contracts and strategic partnership opportunitiesDrives Commodity management and Sourcing practices against best-in-class benchmark to identify improvement projects and achieve total best cost and value for Commodities in scopeLeads and provides direction on strategic supplier relationships and contracts for Commodities in scopeInterface with Business Leadership where appropriate to understand Business priorities and determine appropriate executionResponsible to deliver on key Business metrics including: Deflation, Cost Avoidance, Usage Reduction, Cash for Commodities in scopeSupports Sourcing team in strategy setting and achieving metrics for Commodities in scopeAccountable for overall spend data classification quality and performance metric accuracy for Commodities in scopeDetermines and leads the communication strategy by establishing a reporting rigor for metrics and other communication vehicles to appropriate LeadershipDevelops the Global Strategic Blueprint and Operating plan commitments for the Commodity in conjunction with Business Sourcing Leaders and P&L Finance/StakeholdersEnsures implementation readiness of contracts for Commodities in scopeQualifications/Requirements:Bachelor’s degree from an accredited university or college or significant experience in Sourcing/Procurement, Program Management, or Supply Chain Operations or equivalent knowledge or experienceSubstantial leadership experience in Sourcing/Procurement, Program Management or Supply Chain OperationsGlobal experience working with geographically dispersed teamsWillingness and ability to travel at least 10% of the time and internationally when neededExperience with various software licensing models (including SaaS/PaaS/IaaS & Cloud-based software and delivery models, embedded product software, open-source/freeware, maintenance and service contracting, etc), as well as cyber security requirements in various regions around the global (most specifically EU and US requirements)Experience with strategic sourcing methodology and negotiations with software suppliers (e.g. Microsoft, SAP, Oracle, Adobe, RedHat, Amazon Web Services (AWS), etc)Experience with or proven knowledge of the software industry, including industry benchmarking know-how, software development lifecycle (SDLC) methodologiesExperience with managing, negotiating, and optimizing relationships with Software, IT Labor, Licensing & Strategic supplier relationships, with the proven ability to negotiate at the highest levels of the supplier’s organizationsGE employees may be considered for this role. Candidates should note that this role will be in scope for the proposed transition of GE Biopharma to Danaher, which was announced February 25, 2019 with the aim to close the transaction by the 4th quarter of 2019. This role will transfer to Danaher at close of this transaction. #CRDesired Characteristics:Masters of business administration (MBA) or equivalent knowledge or experienceProven subject matter expertise in IT Category; knowledge of key suppliers at the senior executive level and requirementsSignificant experience in contract negotiation with global suppliers navigating complex, regulatory landscapes and processesDemonstrated ability to motivate, influence people and drive change at all levels of the organizationDemonstrated ability to influence across a complex matrixed organizationProven financial, quantitative and data analysis skillsFamiliarity with Sourcing SystemsSix Sigma BB/MBB trained and certifiedProven ability to recognize, understand and mitigate compliance risk in a Healthcare environment, specifically around QMS, HCP/IPP and Personal DataProtectionProven ability to manage complex global projectsProven ability to resolve operational risks and drive solutions to completion with a sense of urgencyProven ability to recognize, understand and mitigate compliance risk in a Healthcare environment, specifically around QMS, HCP/IPP and Personal Data ProtectionProven ability to work across locations and time zones including connections with regions and sitesHighly motivated team player with a strong initiative to winAbility to exercise a high degree of independent judgment and analysis (problem solving skills and a diplomatic attitude)Demonstrated track-record of leading with the highest level of integrity with a focus on complianceExcellent business/financial acumen proficient in leading and setting direction with a proven ability to influence/communicate at all levels; establish good relationships, drive change across functional and global boundariesDemonstrated ability to lead courageously, maintaining a strong position amidst opposition to resolve important issues, and ability to navigate through a large complex business Visa mindre

Procurement & Logistics Manager till ChromoGenics

Ansök    Aug 19    ChromoGenics    Inköpschef
ChromoGenics is a global leader in developing and producing dynamic glass with controllable optical properties. ChromoGenics also delivers world class static glass and façade solar panels. Our unique proprietary electrochromic technology, ConverLight®, provides dynamic solar protection for increased indoor comfort and energy efficiency.ChromoGenics is located in Uppsala, Sweden. The current 3000 m² production facility includes climate-stabilized cleanroom ... Visa mer
ChromoGenics is a global leader in developing and producing dynamic glass with controllable optical properties. ChromoGenics also delivers world class static glass and façade solar panels. Our unique proprietary electrochromic technology, ConverLight®, provides dynamic solar protection for increased indoor comfort and energy efficiency.ChromoGenics is located in Uppsala, Sweden. The current 3000 m² production facility includes climate-stabilized cleanroom facilities, production lines for ConverLight glass laminates, testing facilities and a center for high-tech smart materials. We are also in Q1 2020 opening a new production facility in Uppsala for sputtering.ChromoGenics was founded in 2003, building on more than 20 years of research on electrochromic materials at the Ångström Laboratory at Uppsala University. The company has more than 40 employees and is listed on Nasdaq First North.http://www.chromogenics.comCareer opportunity in the world of dynamic glassWe are looking for a Procurement & Logistics Manager to optimize processes for our supply chain. The position is a key role within the company, reporting to the COO, and is responsible for ensuring top quality delivery precision to our customers.Job Description The core role will be to ensure that supply chain processes are established, implemented and maintained with the aim of accelerating time-to-market.Tasks and responsibilities include, amongst others:Drive operational excellence in best practices, benchmarking, quality principles, world class technology and tools, productivity, and analyticsInitiate, execute and conclude negotiations with suppliersBuild relationships with internal and external stakeholders to establish both trust and drive in productivity improvementsResponsible for flow of materials, including material planningResponsible for stock balance and procurement of direct manufacturing materials, indirect materials, consumables, goodsResponsible for procurement of servicesResponsible for complaint handling towards suppliersOperation of ERP/MPS-systemMaximize working capital management at every stagePartly responsible for supply chain budget, planning and follow-up/deviationsJob RequirementsA minimum of 10+ years of strong operational experience in Supply Chain, Logistics and PurchasingCapable of multi-tasking and establishing strong working relationships in cross-functional teamsExperience in managing employeesExperience and knowledge in implementing and using of ERP/MPS-module in business systemProven negotiations skillsExperience in customs clearanceFluent in English and SwedishBSc Engineering/Business administrationQualitiesTakes initiatives and is a doer with a strong driveAppreciates both the possibilities and challenges of a small but growing dynamic entrepreneurial companyHigh energy levelProven ability to engage in uncomfortable discussions and find resolutionsProactive problem solverHighly organized and confidentThe position requires travelling Visa mindre

Inköps- och upphandlingschef

Ansök    Dec 20    Region Uppsala    Inköpschef
Som Inköps- och upphandlingschef ansvarar du för inköpsprocessens alla delar och har via gruppcheferna det operativa ansvaret för huvuddelen av regionens inköp genom upphandlingar. Vår verksamhet Inköp och upphandling är ett strategiskt utvecklingsområde för Region Uppsalas verksamhet med en betydande potential för besparingar och utveckling av samordning tvärs hela Region Uppsalas verksamheter. Den totala inköpsvolymen är cirka 7 miljarder kr. Region Upps... Visa mer
Som Inköps- och upphandlingschef ansvarar du för inköpsprocessens alla delar och har via gruppcheferna det operativa ansvaret för huvuddelen av regionens inköp genom upphandlingar.
Vår verksamhet
Inköp och upphandling är ett strategiskt utvecklingsområde för Region Uppsalas verksamhet med en betydande potential för besparingar och utveckling av samordning tvärs hela Region Uppsalas verksamheter. Den totala inköpsvolymen är cirka 7 miljarder kr. Region Uppsalas inköp av flera stora varukategorier samordnas med andra landsting och regioner. En del av detta sker under en gemensam nämnd för varuförsörjning. Region Uppsala är värd för denna nämnd. Samordning av inköp med länets kommuner och med fler regioner utgör ett utvecklingsområde.
Vår nuvarande inköps- och upphandlingschef har valt att gå vidare till nytt uppdrag och vi söker nu en chef med ansvar för all inköpsverksamhet i Region Uppsala, inklusive den gemensamma Varuförsörjningsnämnden. I rollen förväntas man fortsätta det långsiktiga utvecklingsprogram för inköps- och upphandlingsfunktionen med fokus på samordning, realisering av den ekonomiska potentialen och att tillvarata möjligheter till innovationssamarbeten i samband med upphandlingar som har påbörjats. Alla personalresurser som arbetar för den gemensamma nämnden och Region Uppsala är anställda i samma inköpsorganisation.
En översyn och utveckling av koncernens resurser för att bedriva ett framgångsrikt inköpsarbete ingår i uppdraget, vilket utgår från koncernledningen och ytterst från den politiska ledningen. Koncernledningen är den övergripande styrgruppen för utvecklingsarbetet inom Region Uppsala. Varuförsörjningsnämnden är med sina tjänstemannagrupperingar styrgrupp för de utvecklingsuppdrag som berör den gemensamma nämndens medlemmar. Detta uppdrag samordnas via en uppdragsansvarig för varuförsörjningen. I din linjeroll rapporterar du till Region Uppsalas direktör för Ekonomi och Hållbar utveckling.
Du är linjechef för Inköps- och Upphandlingsenheten som idag består av en upphandlingsgrupp, införande- och supportgrupp samt en strategi- och specialistgrupp. Grupperna har varsin gruppchef. Enheten har drygt 40 medarbetare.
Uppdrag Som Inköps- och upphandlingschef ansvarar du för inköpsprocessens alla delar och har via gruppcheferna det operativa ansvaret för huvuddelen av regionens inköp genom upphandlingar. Du representerar även Region Uppsala i olika externa nätverk och kan även ha ansvaret för regionala och nationella upphandlingar där Region Uppsala fått förtroenden. Uppdraget innebär att fortsätta utveckla alla inköpsarbeten där Region Uppsala är representerade. Detta inkluderar så väl de arbeten som sker i egen regi, de i den gemensamma nämnden och de som bedrivs genom annan samverkan med kommuner, Regioner eller andra myndigheter.
Ett långsiktigt utvecklingsprogram är uppstartat genom sammanslagning av Regionens inköpsorganisation och Varuförsörjningens organisation. Denna utveckling har i syfte att ta hem ekonomiska vinster samt utveckla funktionens service till kärnverksamheten och arbetsmetodiken inom inköpsfunktionen.
Kvalifikationer Vi söker dig som har en avslutad högskoleexamen alternativt annan utbildning och erfarenhet som Region Uppsala anser likvärdig. Du har flera års erfarenhet från en liknande roll i en större organisation/företag. Du är en erfaren ledare med förmåga att leda genom andra och du har drivit stora förändringar i komplicerade organisationer med goda resultat. Du har förmågan att se både till framgången för ditt funktionella område och hur det stödjer och interagerar med kärnverksamheten. Du har mycket goda kunskaper i engelska både i tal och skrift. Det är en fördel om du har arbetat i liknande roll både inom näringslivet och i politiskt styrda organisationer.
Övrig information Anställningen är tillsvidare och tjänsten utgår från Regionkontoret, Storgatan 27 i Uppsala, mindre än fem minuters promenad från Uppsala Resecentrum.


Ansökan Skicka ansökan via SÖK-DETTA-JOBB senast den 19 januari 2020.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jobbet.se och Region Uppsalas önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Jobbet.se
Krav
Relevant högskoleexamen alternativt annan utbildning och erfarenhet som Region Uppsala anser likvärdig.
Mångårig chefserfarenhet
Flerårig erfarenhet av att leda genom andra chefer
Flerårig erfarenhet av inköp och upphandling
Mycket goda kunskaper i engelska tal och skrift
Erfarenhet av att driva dokumenterat framgångsrikt förändringsarbete

Meriterande
Vi ser positivt på sökande med erfarenhet både från näringslivet och politiskt styrd organisation





Region Uppsala ska främja hälsa och förbättra livskvaliteten hos invånarna. Region Uppsala tar fasta på förmåga till förnyelse och tar ansvar för en hållbar utveckling. Region Uppsala arbetar för ett gott liv i en nyskapande kunskapsregion med internationell lyskraft. En nyskapande region, en växande region – en region för alla.


Regionkontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i regionens olika verksamheter och Region Uppsala kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Regionkontoret utgör regiondirektörens resurser i att bereda ärenden, verkställa beslut och uppdrag, samordna verksamheter internt inom den samlade förvaltningsorganisationen samt samarbeta externt med kommuner och andra viktiga parter. Visa mindre