Lediga jobb som Orderplanerare i Uppsala

Se lediga jobb som Orderplanerare i Uppsala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uppsala som finns hos arbetsgivaren.

Heltidsanställda säljare till vårt säljteam

Ansök    Feb 1    IP i Sverige AB    Orderplanerare
Svenska Eljouren är ett ungt företag som växer i rekordfart. Nu söker vi dig som vill jobba i ett härligt team där det är full fart. Du kommer att bli en del av vårt nuvarande säljteam där du får löpande stöttning och utbildning. Du jobbar med att ta emot samtal, svara på mail och andra typer av inkommande kundförfrågningar. Hos oss kommer du att lära dig mycket om Eljourens verksamhet och hur branschen fungerar i stort. Arbetet är varierande men går främs... Visa mer
Svenska Eljouren är ett ungt företag som växer i rekordfart. Nu söker vi dig som vill jobba i ett härligt team där det är full fart.
Du kommer att bli en del av vårt nuvarande säljteam där du får löpande stöttning och utbildning. Du jobbar med att ta emot samtal, svara på mail och andra typer av inkommande kundförfrågningar. Hos oss kommer du att lära dig mycket om Eljourens verksamhet och hur branschen fungerar i stort.
Arbetet är varierande men går främst ut på att ge kunder professionell service, support och rådgivning genom inkommande samtal och mail.
Saker som är bra att du är bra på:
För att trivas med rollen hos oss söker vi dig som är social, kommunikativ och gillar att lära dig saker. Det krävs ingen tidigare erfarenhet utan vi ser gärna dig som är ung och vill komma igång med ditt arbetsliv.
Vi värdesätter din personlighet!
Vem är du?
Är serviceinriktad och en trevlig prick
Gillar att prata med människor
Vill utvecklas och ständigt strävar efter att lära sig mer
Är flytande i tal och skrift på svenska och engelska

Du kommer att få upplärning och utbildning i våra produkter och kommer att jobba tillsammans med vårt säljteam.
Var finns kontoret?
Vi sitter i schyssta lokaler i Fyrislund i Uppsala. Låter det intressant! Kontakta oss redan idag.
Intervjuer sker löpande och vi siktar på att tillsätta tjänsten så snart som möjligt!
Lön & arbetstid:
Heltidsanställning enligt schema. Främst kontorstider vardagar men helger & kvällar kan förekomma.
Låter detta som en tjänst för dig? Vi intervjuar löpande, välkommen med din ansökan redan idag!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Orderhanterare till Mercodia

Ansök    Feb 3    Bravura Sverige AB    Orderplanerare
Nytt
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som kon... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Mercodia.

Om företaget:

Mercodia AB är ett skandinaviskt biotechföretag som har specialiserats sig på utveckling av immunoassays inom områdena diabetes och kardiometabolisk forskning. Bolaget grundades 1991 i Uppsala. Idag är Mercodia en världsledande utvecklare, tillverkare och distributör av högkvalitativa immunoassays kit och service. De är specialiserade inom ELISA assays för klinik likväl som för forskning, speciellt inom området metaboliska dysfunktioner. Mercodia är också en uppskattad servicepartner genom sin långa erfarenhet av mätkvalitet och livscykel management. Mercodia förser alla större internationella marknader med produkter från vår anläggning i Uppsala. Mer än 90 procent av deras produktion exporteras till omkring 100 länder över hela världen.

Arbetsuppgifter:

Som ordermottagare hos Mercodia hjälper och servar du deras kunder genom att ta emot deras order över telefon och e-mail, vidare arbetar du med att lösa kundernas orderrelaterade problem samt ser till att Mercodias produkter kommer fram till kunden på ett snabbt och effektivt oavsett var i världen de befinner sig. Du tar emot ordrar, packar, skeppar och fakturerar kunderna. I rollen som ordermottagare har du även ansvar för godsmottagning och lager, du tar emot inkommande gods och ser till att det är ordning och reda på lagret.

• Orderhantering
• Fakturahantering
• Lagerhållning

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning
• Flytande i svenska och engelska
• Datorvana
• Truckkort är meriterande

Du tar alltid stort ansvar för dina arbetsuppgifter och missar sällan detaljer eftersom du planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt och jobbar metodiskt. Det är viktigt för dig att göra ett bra jobb och du planerar dina uppgifter noggrant innan du sätter i gång. Du tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet bli bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det också är i en sådan roll som du trivs bäst. Vidare förstår du vikten av god kommunikation och är duktig på att uttrycka dig tydligt och välformulerat.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Orderhanterare till Mercodia

Ansök    Jan 24    Bravura Sverige AB    Orderplanerare
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som kon... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Mercodia.

Om företaget:

Mercodia AB är ett skandinaviskt biotechföretag som har specialiserats sig på utveckling av immunoassays inom områdena diabetes och kardiometabolisk forskning. Bolaget grundades 1991 i Uppsala. Idag är Mercodia en världsledande utvecklare, tillverkare och distributör av högkvalitativa immunoassays kit och service. De är specialiserade inom ELISA assays för klinik likväl som för forskning, speciellt inom området metaboliska dysfunktioner. Mercodia är också en uppskattad servicepartner genom sin långa erfarenhet av mätkvalitet och livscykel management. Mercodia förser alla större internationella marknader med produkter från vår anläggning i Uppsala. Mer än 90 procent av deras produktion exporteras till omkring 100 länder över hela världen.

Arbetsuppgifter:

Som ordermottagare hos Mercodia hjälper och servar du deras kunder genom att ta emot deras order över telefon och e-mail, vidare arbetar du med att lösa kundernas orderrelaterade problem samt ser till att Mercodias produkter kommer fram till kunden på ett snabbt och effektivt oavsett var i världen de befinner sig. Du tar emot ordrar, packar, skeppar och fakturerar kunderna. I rollen som ordermottagare har du även ansvar för godsmottagning och lager, du tar emot inkommande gods och ser till att det är ordning och reda på lagret.

• Orderhantering
• Fakturahantering
• Lagerhållning

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning
• Flytande i svenska och engelska
• Datorvana
• Truckkort är meriterande

Du tar alltid stort ansvar för dina arbetsuppgifter och missar sällan detaljer eftersom du planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt och jobbar metodiskt. Det är viktigt för dig att göra ett bra jobb och du planerar dina uppgifter noggrant innan du sätter i gång. Du tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet bli bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det också är i en sådan roll som du trivs bäst. Vidare förstår du vikten av god kommunikation och är duktig på att uttrycka dig tydligt och välformulerat.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Heltidsanställda säljare till vårt säljteam

Ansök    Sep 7    IP i Sverige AB    Orderplanerare
Svenska Eljouren är ett ungt företag som växer i rekordfart. Nu söker vi dig som vill jobba i ett härligt team där det är full fart. Du kommer att bli en del av vårt nuvarande säljteam där du får löpande stöttning och utbildning. Du jobbar med att ta emot samtal, svara på mail och andra typer av inkommande kundförfrågningar. Hos oss kommer du att lära dig mycket om Eljourens verksamhet och hur branschen fungerar i stort. Arbetet är varierande men går främs... Visa mer
Svenska Eljouren är ett ungt företag som växer i rekordfart. Nu söker vi dig som vill jobba i ett härligt team där det är full fart.
Du kommer att bli en del av vårt nuvarande säljteam där du får löpande stöttning och utbildning. Du jobbar med att ta emot samtal, svara på mail och andra typer av inkommande kundförfrågningar. Hos oss kommer du att lära dig mycket om Eljourens verksamhet och hur branschen fungerar i stort.
Arbetet är varierande men går främst ut på att ge kunder professionell service, support och rådgivning genom inkommande samtal och mail.
Saker som är bra att du är bra på:
För att trivas med rollen hos oss söker vi dig som är social, kommunikativ och gillar att lära dig saker. Det krävs ingen tidigare erfarenhet utan vi ser gärna dig som är ung och vill komma igång med ditt arbetsliv.
Vi värdesätter din personlighet!
Vem är du?
Är serviceinriktad och en trevlig prick
Gillar att prata med människor
Vill utvecklas och ständigt strävar efter att lära sig mer
Är flytande i tal och skrift på svenska och engelska

Du kommer att få upplärning och utbildning i våra produkter och kommer att jobba tillsammans med vårt säljteam.
Var finns kontoret?
Vi sitter i schyssta lokaler i Fyrislund i Uppsala. Låter det intressant! Kontakta oss redan idag.
Intervjuer sker löpande och vi siktar på att tillsätta tjänsten så snart som möjligt!
Lön & arbetstid:
Heltidsanställning enligt schema. Främst kontorstider vardagar men helger & kvällar kan förekomma.
Låter detta som en tjänst för dig? Vi intervjuar löpande, välkommen med din ansökan redan idag!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Produktionsplanerare

Ansök    Sep 27    AQ Group AB    Orderplanerare
AQ M-Tech AB är ett företag som specialiserat sig på utveckling, konstruktion och tillverkning av kundanpassade tekniklösningar och produkter. Under åren har vi utvecklat ett flertal produkter som har haft sitt ursprung i våra kunders krav och teknikbehov. Företaget har många olika kompetenser vilket gör att vi tillsammans utvecklar kundens idé till en färdig produkt. AQ M-Tech arbetar främst inom MedTech-branschen med tillverkning av egna produkter men ... Visa mer
AQ M-Tech AB är ett företag som specialiserat sig på utveckling, konstruktion och tillverkning av kundanpassade tekniklösningar och produkter.

Under åren har vi utvecklat ett flertal produkter som har haft sitt ursprung i våra kunders krav och teknikbehov. Företaget har många olika kompetenser vilket gör att vi tillsammans utvecklar kundens idé till en färdig produkt.

AQ M-Tech arbetar främst inom MedTech-branschen med tillverkning av egna produkter men också som kontraktstillverkare till världsledande kunder inom läkemedelstillverkning.

Arbetsuppgifter:

I din roll som produktionsplanerare så ansvarar du för planeringen av order i en del av vår produktion. Du har kundkontakt och meddelar våra kunder leveransdatum enligt det du planerar. Du kommer arbeta i grupp där servicekänsla och kundfokus är en central parameter.

Din profil/kompetens:

Vi tror att du har en gymnasieutbildning inom teknik men då personlighet är viktigare än korrekt utbildning kan vi även se till att du utbildas internt hos oss.
För att trivas och bli framgångsrik i denna tjänst krävs det att du är flexibel och trivs i en föränderlig verksamhet. Du är drivande, engagerad och lösningsorienterad.

Du kommer behöva kommunicera internt med produktionen samt externt med våra kunder. Det är också viktigt att du är glad och positiv och har lätt för att samverka med andra människor

Vi erbjuder dig:

AQ är ett värderingsstyrt och spännande företag med korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Hos oss får du möjligheten att utvecklas vidare i en dynamisk koncern där initiativrikedom och genomförandeförmåga uppmärksammas och belönas. Vi värdesätter korta beslutsvägar och tror på att arbeta tillsammans för att uppnå goda resultat.

AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt.

Din ansökan:

Urval sker löpande därför uppskattar vi om du skickar in din ansökan så snart som möjligt. dock senast 31 oktober. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Andreas Carlsson via e-post: [email protected]

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Vi söker en Material Planner till Fresenius Kabi

Ansök    Okt 24    Fresenius Kabi AB    Orderplanerare
Fresenius Kabi är ett världsledande hälso- och sjukvårdsföretag inom klinisk nutrition, infusionsterapi, biologiska läkemedel och medicinsk teknik. Fresenius Kabi står för forskning och kvalitet i utvecklingen av innovativa produkter och tjänster. Syftet är att tillhandahålla produkter för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor och att möta patienters olika behov både på sjukhus och i hemmet. Produkterna vi tillverkar säljs över hela värld... Visa mer
Fresenius Kabi är ett världsledande hälso- och sjukvårdsföretag inom klinisk nutrition, infusionsterapi, biologiska läkemedel och medicinsk teknik.

Fresenius Kabi står för forskning och kvalitet i utvecklingen av innovativa produkter och tjänster. Syftet är att tillhandahålla produkter för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor och att möta patienters olika behov både på sjukhus och i hemmet. Produkterna vi tillverkar säljs över hela världen och räddar liv varje dag.

Under mottot "Caring for life" sätter Fresenius Kabi människan i centrum: som patient, kund och medarbetare.


Till avdelningen Purchasing inom Supply Chain Management söker vi nu en vikarierande Material Planner.

Avdelningen är ansvarig för Inköpsprocessen inom Fresenius Kabi AB i Sverige. Det innebär att vi hanterar både den strategiska delen och den operativa delen, från avtal till inköpsorder, för både direkt material och indirekt material och tjänster. Avdelningen har ett nära samarbete med Fresenius Kabis Globala Inköpsfunktioner i Tyskland. Avdelningen består av Senior Purchasers, Purchasing Coordinators och Material Planners.

Som Material Planner hos Fresenius Kabi ansvarar du för lagerstyrning av dina materialkategorier, så att uppsatta mål gällande tillgänglighet och omsättning uppnås. Förutom ett nära samarbete inom avdelningen med kategoriansvarig Senior Purchaser så kommer du ha nära kontakt med Kvalitetsavdelningen, Planeringen, Produktion och Lager.

Du blir en viktig del i att säkerställa försörjningen av material till produktionen av produkter som räddar liv och förbättrar livskvalitén hos många människor över hela världen. Fresenius Kabi är ett globalt företag som ger möjlighet till internationella kontakter och som är världsledande inom klinisk nutrition, infusionsterapi och medicinsk teknik.

Arbetsuppgifter
Du blir en del av en avdelning med målsättningen att på ett effektivt sätt, inom givna regler, säkra försörjningen av material till vår produktion som är igång 24/7.
Några av dina ansvarsområden;

Lagerstyra dina materialkategorier och planera inköp
Hantera inköpsorder/bekräftelser
Bevaka leveranser
Prognostisera behov till leverantör
Agera på avvikelser gällande leveranstider och lagernivåer.
Agera på kvalitetsavvikelser, göra grundorsaksanalyser och i förekommande fall skapa korrigerande åtgärder
Hantera ev. reklamationer och returer
Arbeta med analyser i syfte att förbättra och utveckla våra materialflöden
Aktivt arbeta med planeringsparametrar i systemet för att optimera materialflödet och lagernivåer
Riskbedömningar
Stötta kategoriansvarig Senior Purchaser
Initiera och driva kontinuerliga förbättringar
Om dig
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom supply chain, logistik, produktionsplanering eller process och yrkeserfarenhet inom området planering och / eller inköp. Du har goda kunskaper inom MS Office, SAP och svenska och engelska i tal och skrift. Kunskaper inom GMP (Good Manufacturing Practice) är meriterande. Som person har du fallenhet för att strukturera, planera och arbeta metodiskt för att nå uppsatta verksamhetsmål. Du är noggrann, analytisk och tar egna initiativ där du också driver frågor till avslut. Eftersom du kommer arbeta brett med många kontaktytor både inom och utanför företaget så är det viktigt att du har god social kompetens.

Om tjänsten
Tjänsten är ett vikariat fram till 2023-08-31 och vi ser gärna att du kan börja omgående.
Placering i Uppsala alternativt Kungsängen/Brunna, resor mellan anläggningarna ingår i tjänsten.

 Tillträde omgående. Urval kommer ske löpande under ansökningstiden så ansök redan idag.

Om oss
Vi är ett växande företag med cirka 1100 anställda i Sverige, och över 37 000 anställda världen över. Vi är stolta över våra produkter och det genomsyrar hela företaget. I våra medarbetarundersökningar lyfts kollegorna, utvecklingsmöjligheterna och den familjära stämningen upp som några av de bästa sakerna med att arbeta på Fresenius Kabi.

Att vara en del i Fresenius Kabi är synonymt med att vara en del i en miljö med framtidsutsikter. Vi tror på vår personal och är passionerad i vår utveckling av alla våra medarbetare. Vår världsomfattande utsträckning innebär att det finns en stor variation av vägar att välja som ett led i din framtida utveckling.
Vi erbjuder en spännande och utmanande roll i en dynamisk organisation. Känner du igen dig i beskrivningen, och vill vara med att skapa produkter som räddar liv, då är du välkommen med en ansökan.

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Frank Nystrand, Manager Purchasing, 018–644 226.
För fackliga kontaktpersoner kan du mejla till  [email protected]  för kontakt med Unionen och till  [email protected]  för kontakt med Akademikerföreningen.

Varmt välkommen med din ansökan via länken. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-mail eller post.
Urval och rekrytering kommer att ske skyndsamt och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag. Visa mindre

Heltidsanställda säljare till vårt säljteam

Ansök    Aug 4    Eljouren 247 AB    Orderplanerare
Svenska Eljouren är ett ungt företag som växer i rekordfart. Nu söker vi dig som vill jobba i ett härligt team där det är full fart. Du kommer att bli en del av vårt nuvarande säljteam där du får löpande stöttning och utbildning. Du jobbar med att ta emot samtal, svara på mail och andra typer av inkommande kundförfrågningar. Hos oss kommer du att lära dig mycket om Eljourens verksamhet och hur branschen fungerar i stort. Arbetet är varierande men går främs... Visa mer
Svenska Eljouren är ett ungt företag som växer i rekordfart. Nu söker vi dig som vill jobba i ett härligt team där det är full fart.
Du kommer att bli en del av vårt nuvarande säljteam där du får löpande stöttning och utbildning. Du jobbar med att ta emot samtal, svara på mail och andra typer av inkommande kundförfrågningar. Hos oss kommer du att lära dig mycket om Eljourens verksamhet och hur branschen fungerar i stort.
Arbetet är varierande men går främst ut på att ge kunder professionell service, support och rådgivning genom inkommande samtal och mail.
Saker som är bra att du är bra på:
För att trivas med rollen hos oss söker vi dig som är social, kommunikativ och gillar att lära dig saker. Det krävs ingen tidigare erfarenhet utan vi ser gärna dig som är ung och vill komma igång med ditt arbetsliv.
Vi värdesätter din personlighet!
Vem är du?
Är serviceinriktad och en trevlig prick
Gillar att prata med människor
Vill utvecklas och ständigt strävar efter att lära sig mer
Är flytande i tal och skrift på svenska och engelska

Du kommer att få upplärning och utbildning i våra produkter och kommer att jobba tillsammans med vårt säljteam.
Var finns kontoret?
Vi sitter i schyssta lokaler i Fyrislund i Uppsala. Låter det intressant! Kontakta oss redan idag.
Intervjuer sker löpande och vi siktar på att tillsätta tjänsten så snart som möjligt!
Lön & arbetstid:
Heltidsanställning enligt schema. Främst kontorstider vardagar men helger & kvällar kan förekomma.
Låter detta som en tjänst för dig? Vi intervjuar löpande, välkommen med din ansökan redan idag!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Supply network planner till vår globala kund i Uppsala

Ansök    Jan 13    Poolia Sverige AB    Orderplanerare
Har du en bakgrund inom supply chain? Nu söker vi en Supply network planner till vår globala kund i Uppsala. Detta är ett uppdrag på heltid som beräknas starta så snart som möjligt och pågå i ca 11 månader med chans till förlängning. För detta uppdrag kommer du att bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag... Visa mer
Har du en bakgrund inom supply chain? Nu söker vi en Supply network planner till vår globala kund i Uppsala. Detta är ett uppdrag på heltid som beräknas starta så snart som möjligt och pågå i ca 11 månader med chans till förlängning. För detta uppdrag kommer du att bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!


Responsibilities
· Analyze and review Demand Forecast on monthly basis, understand changes in Demand Forecast

· Create monthly Supply Plan based on Demand, Capacity and Material Availability inputs.

· Ensure supply plan are reflected and maintained in SAP.

· Create and maintain stock transfer orders in SAP for outbound shipments

· Collaborate with Global Plan, Value stream, Customer Service, Deliver, Production, Warehouse, Source, Finance, Quality and Regulatory, understand the stakeholder’s needs and requirements. Communicate supply plans and align on changes to these plans.

· Have understanding and/or participate in NPI-/change control projects and reflect project outcome in both Supply Plan and Production Plan.

· Escalate and take action on deviations or constraints affecting targeted service level, inventory or costs negatively. Follow STEM process.

· Key contact person for global supply or inventory questions.

· Create volume and inventory plan for annual budget process and LBE cycles (March Update, June Update and November Update), align with stakeholders.

· Define and maintain inventory levels for intermediate and finished product both at Uppsala Mfg site and global DC.

· Define and maintain planning parameters for Finished Product SKU’s both at Uppsala Mfg site and global DC.

· Responsible to create and update BOM in SAP for Finished Product SKU’s.

· Prepare inputs for Supply Review and Supply S&OP; meetings

· Review and manage Supply Chain metrics, ensure KPI target adherence.

· Initiate improvements to optimize supply chain flow, inventory, production plans and costs.

· Right to represent Supply Chain as per request of the Supply Chain Manager.

· Perform back-up activities within Supply Chain when required.

Your profile
Qualifications:

· Academic degree within supply chain/logistics or equivivalent.

· 5+ yeards experience within supply chain planning.

· Experience from pharma industry or other complex and regulated industry

· Experience of av demand- and supply planning in a big organization.

· Proficiency with Microsoft Office Tools

· Experience with SAP (preferably) or other ERP-systems (SAP/APO/SNP)

· Fluent in Swedish and English in both speaking and writing.

· Knowledge in GMP and ISO

Personal Skills:

The supply network planner is a key player in global E2E planning and has the following abilities:

· Strong collaboration and communication skills

· Structured, accurate, self-driven, service oriented, team-player that can work independently

· Ability to multi-task, prioritize and has a sense of service and urgency

· End-to-End Supply Chain planning understanding

· Be flexible and able to work in a high tempo environment

· Open for improvements

Om verksamheten
Inom sälj och marknad finns många kreativa möjligheter. Med en bredd från marknadschef och säljare till inköpare, informatörer och webbredaktörer har vi tjänster och uppdrag som kan intressera dig. Som konsult får du möjligheten att testa olika yrken och få en bred erfarenhet längs vägen fram till ditt drömjobb.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

Reservdelssäljare till Uppsala

Ansök    Sep 6    Randstad AB    Orderplanerare
Arbetsbeskrivning Är du en person som älskar kontakten med kunder, har säljådran samt brinner för möte med människor?  Då kan du passa för rollen hos vår kund där vi nu söker efter en reservdelssäljare.  Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på trä... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en person som älskar kontakten med kunder, har säljådran samt brinner för möte med människor?  Då kan du passa för rollen hos vår kund där vi nu söker efter en reservdelssäljare. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Företaget  är auktoriserad och rikstäckande återförsäljare av Volvo Construction Equipment. Här skapas värde genom att tillhandahålla branchens bästa kunskap, maskiner och service. Som reservdelssäljare tillhör du ett team om tre personer och sitter i Uppsala. 


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är i första hand försäljning av reservdelar och tillbehör till Volvo anläggningsmaskiner. Dina kunder är främst entreprenörer och verkstäder. Du kommer också att medverka till optimal lagerhållning, en kundvänlig reservdelsbutik och ansvara för en del administrativa arbetsuppgifter som exempelvis inköp och orderlägganden. Du har även ett nära samarbete med verkstaden kring reservdelshantering samt med Swecons maskinsäljare.

Kvalifikationer
Då dagarna är varierande ser vi att du som person är flexibel, självständig och har lätt för att planera samt strukturera dina dagar. 


Du har tidigare jobbat inom ett serviceyrke och brinner för kundmötet, att ge den bästa servicen och känner dig trygg i försörjningssituationen. Du har lätt att knyta kontakter och har fingertoppskänslan i att lösa problem och skapa förtroende. Vi ser också att du har nära till ett gott samarbete och en god administrativ förmåga. 


Meriterande om du har truckkort men inget krav. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Sista ansökningsdagen är 20 december, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Oscar Nyrén, Konsultchef, [email protected]

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Supply Network Planner

Ansök    Dec 9    Valueone AB    Orderplanerare
ValueOne is looking for a Supply Network Planner for a 12 month assignment at a pharmaceutical company in Uppsala. The assignment is to start in January 2022. The role As Supply Network Planner you will be key player in the company´s global E2E planning. You will analyze and review Demand Forecast on a monthly basis and create and communicate monthly Supply Plan based on inputs  from Demand, Capacity and Material availability. You work in close collabora... Visa mer
ValueOne is looking for a Supply Network Planner for a 12 month assignment at a pharmaceutical company in Uppsala. The assignment is to start in January 2022.

The role

As Supply Network Planner you will be key player in the company´s global E2E planning. You will analyze and review Demand Forecast on a monthly basis and create and communicate monthly Supply Plan based on inputs  from Demand, Capacity and Material availability. You work in close collaboration and communication with concerned stakheolders in the company to understand their needs and requirements.

Main tasks:

Ensure  that supply plans are reflected and maintained in SAP.
Create and maintain stock transfer orders in SAP for outbound shipments.
Create and update BOM in SAP for Finished Product SKU’s.
Have understanding and/or participate in NPI-/change control projects. Reflect project outcome in both Supply Plan and Production Plan.
Escalate and take action on deviations or constraints affecting targeted service level, inventory or costs negatively. Follow STEM process.
Be key contact person for global supply or inventory questions.
Create a volume and inventory plan for annual budget process and LBE cycles.
Define and maintain inventory levels for intermediate and finished products.
Prepare inputs for Supply Review and Supply S&OP; meetings.
Review and manage Supply Chain metrics, ensure KPI target adherence.
Initiate improvements to optimize supply chain flow, inventory, production plans and costs.
Has the right to represent Supply Chain as per request of the Supply Chain Manager.
Perform back-up activities within Supply Chain when required.

Experience and competence

For this assignment we are looking for a Supply Planner with more than 5 years of experience within supply chain and demand planning in a big organization, preferably in the Medical/Pharmaceutical Industry or other complex and regulated industry. We also like you to have an academic degree within Supply Chain/logistics or equivalent. In addition experience from working in projects and a background from pharma industry or other complex and regulated industry is required. You are a competent MS Office user with knowledge in SAP or other ERP systems. Fluency in Swedish and English, oral and writing, is a must as well as knowledge in GMP and ISO.

We are looking for a self-driven team-player with a solid understanding of End-to-End Supply Chain planning and strong collaboration and communication skills. You must be flexible and able to work in a high tempo environment. You conduct your work in a structured and accurate way with an attentive eye for service and urgency. Additionally ability to multi-task and prioritize is valuable to succeed in the role.

Application

We look forward to receiving your application. Please apply through our webpage at: http://valueone.se/aktuella-jobb/ as soon as possible. Feel free to contact Olof Widmark at +46 70-7868 099 or 010 332 29 20 with any questions regarding the listed position.

ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence. Visa mindre

Supply Chain Master Planner

Ansök    Dec 21    Phadia AB    Orderplanerare
Thermo Fisher Scientific är ett globalt läkemedel- och bioteknikbolag med 100 000 anställda och en årlig omsättning på över 40 miljarder dollar. I Uppsala finns den största svenska siten för Thermo Fisher med 800 medarbetare och vi är ett av huvudsätena för en av våra divisioner globalt. Vi är verksamma inom strategiska, administrativa och affärsutvecklande aktiviteter samt hemvist för forskning och utveckling såväl som toppmodern tillverkning. Du kommer a... Visa mer
Thermo Fisher Scientific är ett globalt läkemedel- och bioteknikbolag med 100 000 anställda och en årlig omsättning på över 40 miljarder dollar. I Uppsala finns den största svenska siten för Thermo Fisher med 800 medarbetare och vi är ett av huvudsätena för en av våra divisioner globalt. Vi är verksamma inom strategiska, administrativa och affärsutvecklande aktiviteter samt hemvist för forskning och utveckling såväl som toppmodern tillverkning.
Du kommer att vara en del av Thermo Fisher Scientific som utvecklar, tillverkar och marknadsför diagnostiska test för allergi, astma och autoimmuna sjukdomar. Vi är världsledare inom invitrodiagnostik av allergi och ledare inom autoimmundiagnostik i Europa.
Hur kommer du kunna påverka?
Vi söker en Huvudplanerare till vår Supply Chain-avdelning inom gruppen Planering. Teamet består av 1 huvudplanerare, 2 materialplanerare och 4 produktionsplanerare. Gruppens huvuduppgifter är att säkerställa leveranser och lager för inkommande direktmaterial samt att förse produktionen med kortsiktiga och långsiktiga produktionsplaner. Majoriteten av arbetet sker i vårt ERP system SAP/APO.
Mer om jobbet
Som huvudplanerare ansvarar du för produktionens övergripande produktionsplan mot budget och på månatlig basis vid behovsuppdateringar från regioners försäljning. Förutom planering och orderhantering, i vårt ERP system SAP/APO, kommer du även att ha nära kontakt och uppföljning med våra olika regioner och interna intressenter. Du förväntas också delta i projekt och utveckling inom Supply Chain och produktion.
Inom tjänsten kommer du att interagera med personer i en internationell miljö, med olika funktioner inom företaget, samt med externa parter. Detta ställer krav på god kommunikativ förmåga, flexibilitet i planering och prioritering. Du behöver även ha god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska.
Vem söker vi?
Som person har du förmågan att se verksamhetens helhet och ha kunden i fokus i alla beslut du tar. Du har en naturlig instinkt att på ett direkt och effektivt sätt ta tag i och lösa problem som uppstår inom Supply Chain rörarande planering.
Vi söker dig som:
Är utbildad inom logistik/Supply Chain
Har jobbat i affärssystemet SAP och/eller SAP-modulen APO
Är van att hantera stora mängder data ur en analytisk och strategisk vy
Har erfarenhet av Huvud eller produktions-planering, gärna inom industri
Är bekväm att arbete i Microsoft Office-paketet

Är du intresserad?
Letar du efter ett meningsfullt jobb på ett internationellt företag som har starka värderingar? Om detta låter intressant så kan du vara den personen vi söker!
SÖK NU via vår karriärsida https://jobs.thermofisher.com/, ref. 188570BR.
Har du frågor kontaktar du:
Petra Norrman, Recruiter Nordics: [email protected]
Välkommen med din ansökan snarast med sista ansökningsdatumet 16 januari 2022. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Visa mindre

Vi söker en Supply Chain Assistant

Ansök    Maj 10    Fresenius Kabi AB    Orderplanerare
I Uppsala finns Fresenius Kabis svenska marknadsbolag. Det är marknadsbolaget som informerar kunder och patienter om vilka produkter vi har att erbjuda och hur de ska användas. Vi vågar påstå att för den enskilda patienten är vår försäljning livsviktig. Våra högkvalitativa produkter inom nutrition och vätsketerapi räddar liv. Vi har cirka 35 tjänster inom avdelningen, och ca hälften av oss är läkemedelskonsulenter som ständigt är ute hos våra kunder. En pe... Visa mer
I Uppsala finns Fresenius Kabis svenska marknadsbolag. Det är marknadsbolaget som informerar kunder och patienter om vilka produkter vi har att erbjuda och hur de ska användas. Vi vågar påstå att för den enskilda patienten är vår försäljning livsviktig. Våra högkvalitativa produkter inom nutrition och vätsketerapi räddar liv. Vi har cirka 35 tjänster inom avdelningen, och ca hälften av oss är läkemedelskonsulenter som ständigt är ute hos våra kunder. En person som är svårt sjuk ber sällan om näring, eftersom personen i fråga oftast varken känner hunger eller törst. Vi ser det som vårt uppdrag att öka kunskapen hos alla vårdgivare så att patienten får den vätska och näring som vi alla behöver för att överleva.

Vi söker en Supply Chain Assistant som kommer verka inom två områden. Inom det första området kommer du supportera våra externa kunder med hantering av order och andra försörjningsrelaterade frågor. Du kommer även stötta dina kollegor inom Marknadsbolaget gällande specialleveranser, validering och statistik relaterat till order. Det andra området består i att tillsammans med vår Logistics Manager hantera och planera vårt lager och alla inkommande beställningar (Demand planning). Du kommer att ingå i ett team med många års erfarenhet och ha en plats på vårt kontor i Uppsala city.                                                                      

Som Supply Chain Assistant kommer du bland annat inom:

Order

Hantera inkommande orders samt stötta kunder inom lager och orderrelaterade frågor
Planera och boka relevanta transporter som inte hanteras av lager
Skapa och uppdatera kunddata och priser i SAP
Koordinera kommunikation och samarbete mellan in-utleveranser, lager och transport
Demand planning

Hantera avrop från våra tillverkande fabriker och leverantörer
Underhåll av materialinformation i SAP
Förmedla information till intressenter gällande, leveransproblem, produktlanseringar samt vid behov av att återkalla produkter
Du kommer även medverka och ansvara för att tjänsten kontinuerligt förbättras och utvecklas gällande rutiner, system och kvaliteten inom ditt arbetsområde.

Om dig
Vi söker dig som har en Eftergymnasial utbildning och minst 2-3 års arbetslivserfarenhet inom kundservice, orderhantering och/eller logistik. Du har goda kunskaper i att arbeta med Excel och det är meriterande om du har arbetat i SAP.

För att trivas i rollen är du en person som tycker om att samarbeta med andra människor men också är självgående. Du har lätt för att se andras behov och tänker på helheten där kunden står i fokus. Vidare är du tillmötesgående och har ett intresse av att ge god kundservice.
Du är också en person som är mån om att hålla hög noggrannhet i ditt arbete och trivs med struktur. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav samt att du har körkort (B).


Om tjänsten
Tjänsten är en visstidsanställning i prövosyfte som efter 6 månader övergår i tillsvidareanställning efter överenskommelse mellan parterna.
Placering i Uppsala. Resor mellan Uppsala och vår enhet i Kungsängen kommer att förekomma.


Om oss
Vi är ett växande företag med cirka 1100 anställda i Sverige, och över 37 000 anställda världen över. Vi är stolta över våra produkter och det genomsyrar hela företaget. I våra medarbetarundersökningar lyfts kollegorna, utvecklingsmöjligheterna och den familjära stämningen upp som några av de bästa sakerna med att arbeta på Fresenius Kabi.

Att vara en del i Fresenius Kabi är synonymt med att vara en del i en miljö med framtidsutsikter. Vi tror på vår personal och är passionerad i vår utveckling av alla våra medarbetare. Vår världsomfattande utsträckning innebär att där finns en stor variation av vägar att välja som ett led i din framtida utveckling.


Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Ottosson, 073-600 00 95. Fackliga kontaktpersoner är Frank Glackin för Unionen, 018–644 773 och Alf Niemi för SACO, 018–644 375.

Välkommen med din ansökan via länken nedan, urval och rekrytering kan komma att ske löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-mail eller post. Visa mindre

Vi söker en Order and demand planner

Ansök    Apr 1    Fresenius Kabi AB    Orderplanerare
I Uppsala finns Fresenius Kabis svenska marknadsbolag. Det är marknadsbolaget som informerar kunder och patienter om vilka produkter vi har att erbjuda och hur de ska användas. Vi vågar påstå att för den enskilda patienten är vår försäljning livsviktig. Våra högkvalitativa produkter inom nutrition och vätsketerapi räddar liv. Vi har cirka 35 tjänster inom avdelningen, och ca hälften av oss är läkemedelskonsulenter som ständigt är ute hos våra kunder. En pe... Visa mer
I Uppsala finns Fresenius Kabis svenska marknadsbolag. Det är marknadsbolaget som informerar kunder och patienter om vilka produkter vi har att erbjuda och hur de ska användas. Vi vågar påstå att för den enskilda patienten är vår försäljning livsviktig. Våra högkvalitativa produkter inom nutrition och vätsketerapi räddar liv. Vi har cirka 35 tjänster inom avdelningen, och ca hälften av oss är läkemedelskonsulenter som ständigt är ute hos våra kunder. En person som är svårt sjuk ber sällan om näring, eftersom personen i fråga oftast varken känner hunger eller törst. Vi ser det som vårt uppdrag att öka kunskapen hos alla vårdgivare så att patienten får den vätska och näring som vi alla behöver för att överleva.

Vi söker en Order and demand planner som kommer verka inom två områden. Inom det första området kommer du supportera våra externa kunder med hantering av order och andra försörjningsrelaterade frågor. Du kommer även stötta dina kollegor inom Marknadsbolaget gällande specialleveranser, validering och statistik relaterat till order. Det andra området består i att tillsammans med vår Logistics Manager hantera och planera vårt lager och alla inkommande beställningar (Demand planning). Du kommer att ingå i ett team med många års erfarenhet och ha en plats på vårt kontor i Uppsala city.                                                                      

Som Order and demand planner kommer du bland annat inom:

Order

Hantera inkommande orders samt stötta kunder inom lager och orderrelaterade frågor
Planera och boka relevanta transporter som inte hanteras av lager
Skapa och uppdatera kunddata och priser i SAP
Koordinera kommunikation och samarbete mellan in-utleveranser, lager och transport
Demand planning

Hantera avrop från våra tillverkande fabriker och leverantörer
Underhåll av materialinformation i SAP
Förmedla information till intressenter gällande, leveransproblem, produktlanseringar samt vid behov av att återkalla produkter
Du kommer även medverka och ansvara för att tjänsten kontinuerligt förbättras och utvecklas gällande rutiner, system och kvaliteten inom ditt arbetsområde.

Om dig
Vi söker dig som har en Gymnasial eller eftergymnasial utbildning och minst 2-3 års arbetslivserfarenhet inom kundservice, orderhantering och/eller logistik. Du har goda kunskaper i att arbeta med Excel och det är meriterande om du har arbetat i SAP.

För att trivas i rollen är du en person som tycker om att samarbeta med andra människor men också är självgående. Du har lätt för att se andras behov och tänker på helheten där kunden står i fokus. Vidare är du tillmötesgående och har ett intresse av att ge god kundservice.
Du är också en person som är mån om att hålla hög noggrannhet i ditt arbete och trivs med struktur. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav samt att du har körkort (B).


Om tjänsten
Tjänsten är en visstidsanställning i prövosyfte som efter 6 månader övergår i tillsvidareanställning efter överenskommelse mellan parterna.
Placering i Uppsala. Resor mellan Uppsala och vår enhet i Kungsängen kommer att förekomma.



Om oss
Vi är ett växande företag med cirka 1100 anställda i Sverige, och över 37 000 anställda världen över. Vi är stolta över våra produkter och det genomsyrar hela företaget. I våra medarbetarundersökningar lyfts kollegorna, utvecklingsmöjligheterna och den familjära stämningen upp som några av de bästa sakerna med att arbeta på Fresenius Kabi. Visa mindre

Order fulfillment Coordinator till C-RAD, Uppsala

Ansök    Nov 21    C-RAD POSITIONING AB    Orderplanerare
Vi söker en Order Fulfillment Coordinator med start omgående till funktionen Supply chain and Production. Vi behöver en ersättare för en i gruppen som gått vidare inom organisationen och fått en ny tjänst. Som Order Fulfillment Coordinator på C-RAD ansvarar du för att planera och hantera inkommande order och samordna leveranser från kontraktstillverkare till kund. Tjänsten innefattar också att samordna flödet av reservdelar och returkomponenter/produkter m... Visa mer
Vi söker en Order Fulfillment Coordinator med start omgående till funktionen Supply chain and Production. Vi behöver en ersättare för en i gruppen som gått vidare inom organisationen och fått en ny tjänst.
Som Order Fulfillment Coordinator på C-RAD ansvarar du för att planera och hantera inkommande order och samordna leveranser från kontraktstillverkare till kund. Tjänsten innefattar också att samordna flödet av reservdelar och returkomponenter/produkter mellan de olika reservdelslagren och kontraktstillverkaren.
Positionen som Order Fulfillment Coordinator är på heltid. Du arbetar i Teamet Supply Chain and Production och rapporterar direkt till chefen för Teamet.
Dina uppgifter:
? Övervaka och underhålla orderstock
? Planera leveranser i samarbete med ansvarig projektledare
? Boka och koordinera skeppningar från kontraktstillverkare till slutkund
? Ta fram import/export dokumentation för varje skeppning
? Registrera leveranser i företagets ERP och CRM system (Pyramid och Salesforce)
? Övervaka, boka och koordinera påfyllning av reservdelslager i USA och Asien
? Övervaka varje skeppning och rapportera när leveranserna nått slutkund



Vi önskar att du:
? har god kommunikations- och planeringsförmåga
? är noggrann
? har erfarenhet från logistikarbete och orderhantering
? behärskar engelska och svenska mycket väl i både tal och skrift

Men framförallt så är det viktigt att du är en självgående person som trivs i en koordinerande roll.


Om företaget:
C-RAD utvecklar innovativa lösningar för användning inom avancerad strålbehandling. C-RAD-koncernen erbjuder produkter och lösningar inom patientpositionering, tumörlokalisering och strålbehandlingssystem. All produktutveckling bedrivs i tre helägda dotterbolag, C-RAD Positioning AB, C-RAD Imaging AB och C-RAD Innovation AB, alla belägna i Uppsala. Bolaget har för närvarande drygt 50 anställda. C-RAD har grundat tre bolag för direktförsäljning: C-RAD Inc. i USA, C-RAD GmbH i Tyskland och C-RAD WOFE i Kina. Det fransk-belgiska laserföretaget Cyrpa International SPRL är ett helägt dotterbolag vars verksamhet har integrerats.
Kontakt:
För ansökan och frågor om tjänsten kontakta Peter Nyman, [email protected], +46 70 2884401.
I ansökan skall finnas CV samt personligt brev.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Visa mindre

Distribution Planner

Ansök    Sep 22    Cytiva Sweden AB    Orderplanerare
Job Description Help us improve access to life-changing therapies that can transform human health We are Cytiva, a global provider of technologies and services that advance and accelerate the development and manufacture of therapeutics. Formerly part of GE Healthcare, we have a rich heritage tracing back hundreds of years, and a fresh beginning since 2020. Our customers undertake life-saving activities. These range from fundamental biological research to... Visa mer
Job Description
Help us improve access to life-changing therapies that can transform human health
We are Cytiva, a global provider of technologies and services that advance and accelerate the development and manufacture of therapeutics. Formerly part of GE Healthcare, we have a rich heritage tracing back hundreds of years, and a fresh beginning since 2020.


Our customers undertake life-saving activities. These range from fundamental biological research to developing innovative vaccines, biologic drugs, and novel cell and gene therapies. Our job is to supply the tools and services - the pots, pans, soups and sauces - they need to work better, faster and safer, leading to better patient outcomes.
We are looking for a Planner to work with our expert Planning team. Do you have a passion for Supply Chain? Then we would love to hear from you.
What you’ll do


Provide visibility and communicate supply priorities and constraints
to all stakeholders/regions
Manage planning parameters and owning execution of replenishment into our distribution organizations to deliver fulfillment and inventory metrics
Actively work to identify and drive activities together with colleagues for further proactive ways of working to improve process for the team and customers
Have awareness of and actively work to ensure compliance with restrictions and regulations within the chain of distribution

Who you are


Strong influencing and communication skills
Bachelor's degree and APICS certification or equivalent with 3 years' experience in materials, production or planning and knowledge around MRP
Excellent prioritization skills; demonstrated ability to perform in a high-pressure environment
Computer proficiency and well versed in usage of the Office Package and in particular MS Excel with ability to handle big data (analytically savvy)
Fluent in English and Swedish both spoken and written
Having EU work permit

Who we are
Whatever your role, we bring purpose and challenge into our everyday work. If you are driven to make the world a better place thanks to science and medicine, you’ll feel right at home here. If you’re flexible, curious and relentless, you’ll belong. If you are excited about a global culture, this can be the place to further your career.
Want to know more? Experience life at Cytiva on our Careers website, Instagram channel and LinkedIn page! Visa mindre

Orderhanterare till kund i Tierpsområdet

Ansök    Nov 18    Clockwork Uppland    Orderplanerare
Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tretton städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se


Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en orderhanterare till en av våra kunder i Tierp. Du kommer huvudsakligen att arbeta med att ta emot och registrera order, samt planera och koordinera leverans av produkter. Du kommer ha mycket kontakt med såväl kunder som kollegor i tillverkningen och fungerar som spindeln i nätet. Ditt arbete sker i samarbete med dina kollegor men du har egna områden som du själv ansvarar över. Administrativt arbete är något du trivs med samtidigt som du även trivs med att ha kundkontakt via såväl mail som telefon.

Din profil
Du som söker har en examen inom industriell ekonomi alternativt som ekonomiingenjör på högskolenivå. Har du tidigare erfarenhet av arbete inom tillverkande industri ser vi det som meriterande, men tjänsten kan även passa dig som nyligen tagit examen och vill starta din karriär. Du är tekniskt intresserad och lockas av att arbeta i högt tempo med varierade uppgifter. Administrativt arbete är något du är van vid och du har goda kunskaper i MS Office. Att kommunicera på svenska och engelska i såväl tal som skrift är ingenting som hindrar dig. Som person är du strukturerad, ansvarstagande och social. Du har ett starkt driv och stor nyfikenhet, och du har inga problem att ta egna initiativ. Låter det som att det är dig vi beskriver? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan!

Du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund i Tierpsområdet. Uppdraget sträcker sig på sex månader med start omgående med chans till förlängning.

Sök tjänsten via vår hemsida www.clockworkpersonal.se så snart som möjligt då vi kallar in kandidater löpande på intervju under ansökningsperioden, dock senast 2019-12-15. För vidare frågor kontakta gärna Josefine Hjelte på 073-351 27 50 eller [email protected] Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Lagerarbetare

Ansök    Maj 9    iPiccolo AB    Orderplanerare
Vi söker dig som är noggrann, effektiv och håller ordning och reda. Eftersom vi lägger stort fokus på en trygg och säker arbetsmiljö är det mycket viktigt att du följer de regler och riktlinjer som finns. Är du en person med hög servicekänsla som bidrar med härlig energi och trivs i en fysisk och tempofylld miljö?Då är det dig vi söker som lagermedarbetare Arbetsuppgifter - Orderplock och utleveranser av våra produkter - Bidra med förslag och idéer till fö... Visa mer
Vi söker dig som är noggrann, effektiv och håller ordning och reda. Eftersom vi lägger stort fokus på en trygg och säker arbetsmiljö är det mycket viktigt att du följer de regler och riktlinjer som finns. Är du en person med hög servicekänsla som bidrar med härlig energi och trivs i en fysisk och tempofylld miljö?Då är det dig vi söker som lagermedarbetare Arbetsuppgifter - Orderplock och utleveranser av våra produkter - Bidra med förslag och idéer till förbättringar i den dagliga driften. Ditt uppdrag är att se till att våra kunder får rätt varor, på rätt sätt och i rätt tid. Som lagerarbetare får du order via plocklista. Du plockar och packar varor som sedan ska levereras ut.Kvalifikationer:- Du talar arabiska och franska, har förmågan att leda och utveckla individer och bilda ett bra team. Är tydlig i sin kommunikation och sätt att leda lagerverksamheten i kombination med en ödmjukhet och respekt som krävs för att bilda ett starkt och engagerat team.- strukturerad och har ordning och reda som ett av sina ledord- har en förmåga att ”lyfta blicken” och se helheten när det behövs, stresstålig och ha tålamod. Vi erbjuder: Start omgående. Heltidstjänst - Måndag-fredag 07-16 eller 08-17 Välkommen med din ansökan -ArbetslivserfarenhetIngen arbetslivserfarenhet krävsSpråk kunskaper: arabiska, Franska Visa mindre

Nyckelspelare som vill bygga ett eget vinnande lag?

Ansök    Apr 18    Femtiofemplus AB    Orderplanerare
FemtioFemPlus är på jakt efter sin nya nyckelspelare och söker nu efter en Områdesansvarig som vill ta Uppsalakontoret till nya höjder. Åza som idag harrollen går uppåt och vidare i organisationen efter att ha byggt upp verksamheten på ett fenomenalt sätt. Frågar man Åza vad som krävs för att ta över rollen så säger hon att vi behöver en person som är lösningsorienterad, driven och förmågan att bygga långsiktigt hållbara relationer. Stämmer det på Dig vill... Visa mer
FemtioFemPlus är på jakt efter sin nya nyckelspelare och söker nu efter en Områdesansvarig som vill ta Uppsalakontoret till nya höjder. Åza som idag harrollen går uppåt och vidare i organisationen efter att ha byggt upp verksamheten på ett fenomenalt sätt. Frågar man Åza vad som krävs för att ta över rollen så säger hon att vi behöver en person som är lösningsorienterad, driven och förmågan att bygga långsiktigt hållbara relationer. Stämmer det på Dig vill vi gärna komma i kontakt med dig så snart som möjligt.Dina arbetsuppgifterI din roll ansvarar du för hela verksamheten på i Uppsala, det vill säga från ax till limpa i våra leveranser. Vi har idag en stark tillväxt och det är din första och främsta uppgift att driva verksamheten så att utvecklingen fortsätter på samma fina sätt. Dina dagar innehåller bland annat arbetsuppgifter så som sälj, rekrytering, schemaläggning, fakturering samt lokal marknadsföring av verksamheten. Till din hjälp på kontoret har du en medarbetare, och på plats ute hos våra kunder har du ca 45 medarbetare som är skillnaden som gör skillnaden varje dag. Om digVi söker dig som är en driven lagspelare som vill ta ansvar i en prestigelös organisation där ingen är rädd för att hugga i där det behövs. Uppsalakontoret kommer vara ditt egna kontor och du har alla möjligheter att bygga verksamheten så som du önskar. Vi ser därför att du gärna har en entreprenörsådra som du kommer kunna få utlopp för. I rollen ingår mycket kontakt med kunder och medarbetare vilket gör att vi sätter extra fokus på dina sociala och kommunikativa egenskaper.  Kvalifikationer-     Erfarenhet från liknande arbetsroll är meriterande men inget krav-     Intresse för sälj och rekrytering-     Goda kunskaper i MS Office samt intresse av att lära dig nya IT-system-     Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift Om ossFemtioFemPlus är en av Sveriges största aktörer inom hushållsnära tjänster och levererar till tusentals hushåll och företag. Vi har god kreditvärdighet och har stora ambitioner för den fortsatta utvecklingen av bolaget. Vidare är vi kollektivanslutna, väl försäkrade och har en god arbetsmiljöpolicy för våra anställda. FemtioFemPlus arbetar för att alla ska ha roligt på jobbet! Visa mindre