Lediga jobb som Transportadministratör i Uppsala

Se lediga jobb som Transportadministratör i Uppsala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uppsala som finns hos arbetsgivaren.

Administratör till Uppsala

Academic Resource söker en administratör inom avdelningen för resor och kostnader till ett globalt läkemedelsföretag i Uppsala. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i april som beräknas pågå i ett år, vikariat under föräldraledighet. Det är på heltid men 38.5 timmar/vecka. Arbetsuppgifter • Hantera och koordinera aktiviteter kring fordon och transport i Norden och i organisationens globala rese- och kostnadsprogram • Övervaka policy, hantera förfrågn... Visa mer
Academic Resource söker en administratör inom avdelningen för resor och kostnader till ett globalt läkemedelsföretag i Uppsala. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i april som beräknas pågå i ett år, vikariat under föräldraledighet.
Det är på heltid men 38.5 timmar/vecka.


Arbetsuppgifter
• Hantera och koordinera aktiviteter kring fordon och transport i Norden och i organisationens globala rese- och kostnadsprogram
• Övervaka policy, hantera förfrågningar och föreslå processförbättringar relaterat till fordonstransporter.
• Dagligen upprätthålla relationer med medarbetare, leverantörer och kortleverantörer. Hantera resewebbsidan samt utbilda och ge support till de som reser.
• Hantera fordonstransporter, databas, försäkringar, bränslekort, körsträcka och leasingavtal
• Fungera som primär supportkontakt för förare och resenärer samt ha en god förståelse för policy i i olika länder.
• Det kan förekomma resor, både inrikes och utrikes (<20 %)


Kvalifikationer
Du har en kandidatexamen från universitet eller högskola med minst 2-5 års erfarenhet av kundservice, projekt eller programledning. Vidare har du kommersiell erfarenhet inklusive avtalsdokumentation. Du är flytande i såväl svenska som engelska i både tal och skrift, även andra språk är meriterande. Det är meriterande om du är avancerad användare av Microsoft Office samt duktig på analys inom Excel, t.ex. pivotabeller.


Som person är du noggrann, organisatorisk och har en tidshanteringsförmåga samt är uppmärksam på detaljer. Vidare har du även en stark förmåga att utveckla och upprätthålla affärsrelationer med interna och externa kunder och leverantörer. Du är även proaktiv och problemlösande.


Om Academic Resource
Academic Resource är rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet. Vi har lång erfarenhet av Uthyrning, Rekrytering samt Interim Management inom tjänstesektorn. Våra affärsområden är Administration, Ekonomi & Finans, samt Life Science. Vi verkar inom tjänstesektorn och främst i Stockholm/Mälardalen.


Hos oss erbjuds du en anställning hos ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag, vilket innebär stor trygghet då du omfattas av bemanningsföretagen Almegas kollektivavtal. Som anställd på Academic Resource erbjuds du förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och försäkringar, semester och föräldralön.
Du får en engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats. Hos oss får du möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag.




Ansökan
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: admres0324


Frågor besvaras via mail av ansvarig, Nathalie Fernandez [email protected]


Vi gör sedvanlig bakgrundskontroll och kreditupplysning på de kandidater som går vidare. Visa mindre

Fordons- och reseadministratör till Cytiva

Vill du vara spindeln i nätet för fordonsdriften och reseutgifterna hos Cytiva i Norden och över hela EMEA-regionen? Vill du samordna fordonsrelaterade aktiviteter, förbättra reseprogrammet och skapa positiva användarupplevelser. I rollen som Fordons-och reseadministratör får du chansen att visa upp din kompetens inom kundtjänst och projektledning i denna dynamiska roll. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som Fordons- och Reseadministratör hos Cyt... Visa mer
Vill du vara spindeln i nätet för fordonsdriften och reseutgifterna hos Cytiva i Norden och över
hela EMEA-regionen? Vill du samordna fordonsrelaterade aktiviteter, förbättra reseprogrammet och skapa positiva användarupplevelser. I rollen som Fordons-och reseadministratör får du chansen att visa upp din kompetens inom kundtjänst och projektledning i denna dynamiska roll. Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Som Fordons- och Reseadministratör hos Cytiva ansvarar du för att hantera fordonsdriften och reseutgifterna för företaget i Norden och EMEA-regionen. Du kommer att samordna fordonsrelaterade aktiviteter, hantera försäkringar och bränslekort, samt övervaka resor och leasingavtal. Vidare kommer du hantera förfrågningar relaterade till T&E-programmet, samarbeta med finans, personal, externa leverantörer och inköp för att föreslå processförbättringar, hantera relationer med Cytivas medarbetare, resebyråer (CWT), utgiftshanteringssystem (Concur) och företagskortleverantörer. Samt validera kreditkortsansökningar, övervaka T&E-kortprogrammet och teknisk support för resenärer är. Dessutom kommer du att stödja Cytivas förare och resenärer genom att erbjuda tekniskt och affärsrelaterat stöd. Resor kan förekomma, både nationellt och internationellt.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en kandidatexamen eller 3-5+ års erfarenhet inom kundtjänst, projekt-/programhantering. Du bör ha goda kunskaper inom organisation och tidsstyrning, uppmärksam på detaljer och en god förmåga att utveckla affärsrelationer. Du bör också ha goda skriftliga-och muntliga kommunikationsfärdigheter samt erfarenhet av kommersiell

Anställningsform/omfattning/arbetsort

Visstidsanställning / Heltid / Uppsala

Tillträdesdag

Enligt överenskommelse/omgående

Information

Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför intervju kommer utdrag ur verifiera att göras samt inför anställning kommer drogtest att utföras.
Känns tjänsten intressant så inkom snarast med din ansökan!

Forma framtiden med oss!

Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

Läs mer på lernia.se. Visa mindre

DHL Freight söker: Administratör

På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare. Arbetsuppgifter och ansvar Som medarbetare på avdelningen Administration Support jobbar du främst med kundservice. Det in... Visa mer
På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.


Arbetsuppgifter och ansvar
Som medarbetare på avdelningen Administration Support jobbar du främst med kundservice. Det innebär att du svarar på inkommande samtal både från externa och interna kunder, du tar emot kunder i vår kundmottagning, samt att du jobbar mycket med våra åkerier och andra leverantörer. Initialt är det stort fokus på aviseringsbiten, vilket innebär i huvudsak att, via telefon och mail besvara frågor kring aviseringar från externa kunder.
Telefonen och datorn är det främsta arbetsverktyget. Det är viktigt att ha kunden i fokus och att bemöta kunden på ett professionellt och serviceinriktat sätt. Vi jobbar med gemensamma mål och vi har definierade nyckeltal inom service, kvalitet, kostnadseffektivitet samt produktivitet.
Arbetstiderna kan variera mellan 07:50-17:10.


Profil & Bakgrund
Kund- och serviceinriktad med god kommunikationsförmåga
God planerings- och initiativförmåga
Positiv inställning, god samarbetsförmåga, tycker om att jobba själv och i grupp
Du är stresstålig med förmåga att arbeta under press och i ett högt tempo
Du är noggrann, ordningsam, pålitlig och har en hög servicekänsla och är kundinriktad
Du är glad, engagerad, flexibel, motiverad och med en positiv energi



Nedan kännetecknar dig som person:
Är strukturerad och resultatorienterad
Brinner för att kollegor och kunder är nöjda
Kommunicerar väl och är tydlig


Tjänsten är tillsvidare med 100 % tjänstgöringsgrad. Vi tillämpar provanställning.
Tjänsten är placerad i Uppsala


Vad erbjuder vi dig?
Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad.


Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 29 februari, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta Sofie Berglind Lundgren på email: [email protected] eller 0709-345808 alternativt Anette Lundgren 0709-345996


Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram
Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige


Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.


DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. DHL ingår i koncernen Deutsche Post DHL som finns i 220 länder och har 570 000 anställda. Genom sitt globala nätverk kan DHL erbjuda sina kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har cirka 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla. Visa mindre

Fordonsadministratör till upphandlingsavdelningen - Uppsala kommun

Ansök    Feb 25    Uppsala kommun    Transportadministratör
Upphandlingsavdelningen Är du en administrativ stjärna med goda kunskaper i Office-paketet? Vill du arbete med administration kopplat till Uppsala kommuns fordon? Då kan det vara dig vi söker till vikariatet som fordonsadministratör! Uppsala är med sina över 230 000 invånare Sveriges fjärde största stad och kombinerar den stora stadens puls med den mindre stadens närhet och intimitet. Kommunen är bland Sveriges snabbast växande och ligger mycket bra ge... Visa mer
Upphandlingsavdelningen

Är du en administrativ stjärna med goda kunskaper i Office-paketet? Vill du arbete med administration kopplat till Uppsala kommuns fordon? Då kan det vara dig vi söker till vikariatet som fordonsadministratör!

Uppsala är med sina över 230 000 invånare Sveriges fjärde största stad och kombinerar den stora stadens puls med den mindre stadens närhet och intimitet. Kommunen är bland Sveriges snabbast växande och ligger mycket bra geografiskt placerad med kort avstånd till Arlanda och endast 30 minuters pendlingsväg till Stockholm.

Uppsala kommun köper varor och tjänster för flera miljarder kronor varje år. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål och bidra till en ekonomisk, social och ekologisk hållbar utveckling. Vi på avdelning upphandling ansvarar för kommunens ramavtal samt objektsspecifika upphandlingar. Vi består idag av cirka 70 medarbetare fördelat på två upphandlingsenheter samt en enhet för inköp och enheten för logistik.

Fordonsservice ingår i enheten för inköp där även avtalscontrollers, e-handel, inköpsassistenter och ekonomiassistenter arbetar. Fordonsservice ansvarar för kommunens fordon och sköter administration kring fordonen till exempel inköp, fakturor, försäkringar och statistik.

Den här tjänsten är placerad på enheten för inköp.

Här kan du läsa mer om vår verksamhet (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/leverantor-och-utforare/upphandling/)

Ditt uppdrag
I arbetet som fordonsadministratör kommer du att jobba brett med olika typer av administration kopplat till kommunens fordon som till exempel fakturagranskning, förlängning av avtal och filinläsningar. I uppdraget ingår även att sköta support kring fordonsfrågor, hantera besiktningar och anläggningsregister samt övrig fordonsadministration.

Din bakgrund
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom administration eller handläggning, KY-utbildning inom administration eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. Har du erfarenhet av fordonsadministration, av arbete inom offentlig sektor och/eller politiskt styrd organisation ses det som meriterande. För att lyckas i arbetet behöver du ha goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Du behöver även ha goda kunskaper i Office-paketet, gärna i Excel. Arbetet kräver att du har B-körkort.

Som person är du flexibel och kan se möjligheter i förändringar. Vidare är du kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Sist men inte minst är du en serviceinriktad person som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.

Upplysningar
I Uppsala kommun värnar vi om varandras hälsa och arbetsmiljö. Vi förväntar oss därför att du är vaccinerad mot Covid-19.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Helena Sköld Lövgren, upphandlingschef, 018-727 21 24.

Fackliga företrädare:
Saco, 018-727 13 87
Vision, 018-727 24 33.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, kansli samt enheten för omvärld och ledningsstöd. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun. Visa mindre

Fordonskoordinator

Recover är din lokala entreprenör inom industriservice, skadeservice och riv- och håltagning. Vi har en fortsatt hög efterfrågan på våra tjänster och söker efter fler kompetenta och engagerade kollegor som vill vara med på vår resa. Trivs du i en entreprenörsdriven miljö med ett högt tempo? Vill du ta dig an utmaningen att koordinera och vidareutveckla vårt arbetssätt kring fordonshantering, med utgångspunkt från vår hållbarhetsstrategi? Då ska du söka tj... Visa mer
Recover är din lokala entreprenör inom industriservice, skadeservice och riv- och håltagning. Vi har en fortsatt hög efterfrågan på våra tjänster och söker efter fler kompetenta och engagerade kollegor som vill vara med på vår resa.

Trivs du i en entreprenörsdriven miljö med ett högt tempo? Vill du ta dig an utmaningen att koordinera och vidareutveckla vårt arbetssätt kring fordonshantering, med utgångspunkt från vår hållbarhetsstrategi? Då ska du söka tjänsten som Fordonskoordinator med placering i Stockholm, Uppsala eller Västerås.

Mer om Jobbet

Tjänsten passar dig som stimuleras av att arbeta i en entreprenörsdriven miljö med ett högt tempo. Din utmaning blir att koordinera och vidareutveckla vårt arbetssätt och vår fordonshantering med utgångspunkt från vår hållbarhetsstrategi. Vår verksamhet i Sverige innefattar cirka 90 tjänstebilar, 400 servicebilar (under 3500kg), 120 tunga fordon samt 60 släpvagnar. Du är en drivande, initiativtagande och självgående person med stort ordningssinne, då förutsättningar och arbetssätt är under utveckling och du blir en viktig spelare att tillsammans med chefer sätta strukturer på plats.

Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete tillsammans med duktiga medarbetare. För rätt person kan tjänsten utvecklas till en chefsposition med underställd personal och utveckling av våra egna fordonsverkstäder. Befattningen rapporterar till Chef Hållbarhet.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:


• Administration och handläggning av fordon, drivmedelskort och fordonsregister
• Fördelning, omplacering och avyttring av fordon
• Koordinera nya fordonsleveranser och göra dessa klara för att rulla ut i verksamheten
• Bevaka försäkringsärenden och stötta organisationen i försäkringsfrågor gällande fordon
• Prestationsutvärdering, uppföljning av nyckeltal samt analys
• Att utveckla processen samt rutinerna för fordonshantering
• Säkerhetsställa att lagar och förordningar efterlevs för fordon, tankbesiktningar, kontroll färdskrivare mm
• Koordinera fordonsfrågor tillsammans med teknisk fokusgrupp samt den nordiska verksamheten (Recover group)
• Agera administrativt stöd till ledning och chefer i fordonsfrågor samt samordna utbildning tex inom Eco-drivning.
• Medverka i att ta fram lång- och kortsiktiga investerings- och utbytesplaner av fordon
• Medverka i avstämningsmöten med våra interna och externa verkstäder
• Att tillsammans med Chef Hållbarhet planera och genomföra inköp av fordonsrelaterade produkter och tjänster

Mer om dig och vad vi söker

Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom till exempel ekonomi eller transport, alternativt att du har motsvarande arbetslivserfarenhet samt 3-5 års operativ erfarenhet inom transportbranschen eller liknande. Du har en fallenhet för det administrativa, av förändringsarbete och du drivs av nyckeltal och målstyrning.

Du bör ha dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, med operativ erfarenhet från transportbransch eller liknande samt kännedom om ekonomiska kalkyler, fordons-, bränsle-, och utsläppsuppföljning och skadehantering. Rollen kräver många kontaktytor, både intern och externt, så det är av betydelse att vara administrativ, lyhörd, kommunikativ samt vara uthållig och ha förmågan att genomdriva och slutföra förändringar.

Det är meriterande om du har C-körkort, yrkestrafiktillstånd/är trafikansvarig och/eller säkerhetsrådgivare/ADR. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Självklart lever du upp till Recovers gemensamma värdegrund - att vi är modiga, omtänksamma och pålitliga, när vi möter vår omgivning, samt har ett naturligt intresse för hållbarhetsfrågor kopplat till fordon, till exempel elektrifiering.

Övrigt

Detta är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Resor i tjänsten inom Sverige förekommer frekvent.

Vill du veta mer om rollen? Kontakta Fredrik Kringberg, Chef Hållbarhet, på010-143 00 58 alternativt [email protected] (semester vecka 29-31).

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt och senast den 31 augusti 2022. Visa mindre

Logistik / Lager administratör till Cytiva

Academic Resource söker nu en Logistik/Lager administratör till Cytiva i Uppsala för ett uppdrag med omgående start fram till sista maj 2022 med goda möjligheter till en förlängning. Har du erfarenhet från lagerarbete gärna administrativt. Gillar att lösa uppgifter tillsammans i ett team. Vill du arbeta i en spännande Life Science bransch, sök denna roll! Exempel på arbetsuppgifter • Ansvar för alla bokningsleveranser från Sverige till övriga världen • D... Visa mer
Academic Resource söker nu en Logistik/Lager administratör till Cytiva i Uppsala för ett uppdrag med omgående start fram till sista maj 2022 med goda möjligheter till en förlängning. Har du erfarenhet från lagerarbete gärna administrativt. Gillar att lösa uppgifter tillsammans i ett team. Vill du arbeta i en spännande Life Science bransch, sök denna roll!


Exempel på arbetsuppgifter
• Ansvar för alla bokningsleveranser från Sverige till övriga världen
• Dokumenthantering
• Bokning och uppföljning av sändningar mot speditörer
• Vara behjälplig till kollegor inom teamet


Kvalifikationer & meriterande
Vi söker dig som har gymnasieexamen och erfarenhet inom logistik och/eller administration. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Det är meriterande om du har en speditörbakgrund alternativt logistikrelaterade arbetsuppgifter. Är du den vi söker?


Som konsult hos Academic Resource erbjuds du
• Förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och föräldralön.
• Ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär en mycket större trygghet, då du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester.
• En engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats!
• Möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag.


Ansökan
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt med uppdaterat CV och personligt brev i PDF/Word format. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: Cds0222


Observera att vi tar ej emot ansökningar via mail/e-post
Frågor besvaras via mail av:
[email protected]


Sökord: lager administration uppsala konsult lediga jobb tillverkning Cytiva administratör dokumenthantering teknik speditör logistik
we take you further Visa mindre

Logistiksupport sökes till S:t Eriks i Uppsala

Ansök    Jan 28    2Complete AB    Transportadministratör
Dina arbetsuppgifter S:t Eriks är ett av Sveriges ledande företag inom mark- och VA-system. Vi söker nu en medarbetare inom Logistiksupport till kontoret strax utanför Uppsala. Du som söker denna tjänst gillar service, logistik och administration. Du kommer att vara en viktig del i att tillse att leveranser både in och ut från fabriken går smidigt och med ett leende på allas läppar. Logistiksupporten ansvarar för att hantera leveranserna till och från fab... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
S:t Eriks är ett av Sveriges ledande företag inom mark- och VA-system. Vi söker nu en medarbetare inom Logistiksupport till kontoret strax utanför Uppsala. Du som söker denna tjänst gillar service, logistik och administration. Du kommer att vara en viktig del i att tillse att leveranser både in och ut från fabriken går smidigt och med ett leende på allas läppar.

Logistiksupporten ansvarar för att hantera leveranserna till och från fabriken i Uppsala. Detta innebär att bland annat att du:
• Assisterar chaufförerna med lastdeklarationer
• Besvarar frågor, både mot externa kunder samt den interna organisationen gällande ordrar och artiklar
• Bokar in hämtning av gods
• Tar fram underlag för tulldeklarationer
• Hanterar retursedlar och annan dokumentation

S:t Eriks sitter i ljusa fina lokaler i Librobäck, Uppsala. Arbetstiderna är måndag till fredag under kontorstider. Tjänsten är en visstidsanställning under en arbetstopp mellan mars och oktober.

Om företaget
S:t Eriks utvecklar, tillverkar, säljer och levererar Mark-, Tak- och VA-system till entreprenörer och återförsäljare på den nordiska marknaden. Vi är ca 400 medarbetare vid fabriker och kontor över hela Sverige från Staffanstorp i söder till Piteå i norr. Mer information om företaget och verksamheten hittar du på www.steriks.se

Din profil
Vi söker dig som älskar att arbeta med logistik, administration och människor. Du kan hantera stress och kan fatta snabba beslut samtidigt som du är noggrann och håller god administrativ ordning. Vidare är du en serviceinriktad person som är van att arbeta självständigt och strukturerat. För att passa in i rollen tror vi även att du:
• Har en mycket god datavana
• Har erfarenhet av administrativt arbete
• Har erfarenhet från större affärssystem
Erfarenhet från Jeeves, Unifaun eller Centiro är meriterande
• Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
• Gärna har erfarenhet från lager eller logistik

Vi lägger alltid stor vikt vid dina personliga egenskaper och du bör trivas med att jobba i ett högt tempo och ha en god förmåga att skapa kontakter och bygga goda relationer. Har du frågor kring rollen är du mer än välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Joel Claeson.

Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. Visa mindre

Lageradministratör med truckkort till Cytiva i Uppsala

Academic Resource söker nu en serviceinriktad Lageradministratör till Cytiva i Uppsala. Du kommer att vara en del i ett team på tre personer där ni tillsammans kommer ansvara för administrationen av lagerhanteringen och gods. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid med möjlighet till flex. Tjänsten är ett konsultuppdrag på ca ett år med goda möjligheter till förlängning och beräknas tillsättas omgående. Arbetsuppgifter • Lageradministration • G... Visa mer
Academic Resource söker nu en serviceinriktad Lageradministratör till Cytiva i Uppsala. Du kommer att vara en del i ett team på tre personer där ni tillsammans kommer ansvara för administrationen av lagerhanteringen och gods. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid med möjlighet till flex. Tjänsten är ett konsultuppdrag på ca ett år med goda möjligheter till förlängning och beräknas tillsättas omgående.


Arbetsuppgifter
• Lageradministration
• Godshantering
• Frakthantering av CBS produkter
• Kvalitetsinspektioner
• Orderhantering
• Mekaniska inspektioner


Din profil


Krav
• Erfarenhet av lagerarbete i GMP reglerad industri/miljö
• A & B truckkort
• Flytande i svenska i tal och skrift
• Lätt att lära sig nya system
• Du behöver vara händig inom enklare verktygshantering och ha en god fysik då arbetet har en del fysiska moment.


Meriterande
• Erfarenhet från GE/Cytiva
• Arbetat med Oracle och Magic


Som person
I den här rollen ser vi en kommunikativ och serviceminded person som trivs med att ta eget ansvar och självständigt utföra sitt arbete. Du är noggrann och arbetar på ett strukturerat sätt men samtidigt flexibel för omprioriteringar och resultatinriktad. Det är bra om du gillar utmaningar och att du kan arbeta flexibelt då dagarna inte ser likadana ut. Egenskaper som värderas högt är god samarbetsförmåga och en positiv attityd som bidrar till ett bra arbetsklimat. Är du den vi söker?




Om oss
Academic Resource är rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet. Vi har lång erfarenhet av Uthyrning, Rekrytering samt Interim Management inom tjänstesektorn. Våra affärsområden är Life Science, Ekonomi & Finans, samt HR. Vi verkar inom tjänstesektorn och främst i Stockholm/Uppsala/Mälardalen.


Ansökan
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt med uppdaterat CV samt personligt brev i PDF/Word. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: Cla1221


Frågor besvaras via mail av:
[email protected] Visa mindre

Logistik / Lager administratör till Cytiva

Academic Resource söker nu en Logistik/Lager administratör till Cytiva i Uppsala för ett uppdrag med start i januari fram till sista maj 2022 med goda möjligheter till en förlängning. Har du erfarenhet från lagerarbete gärna administrativt. Gillar att lösa uppgifter tillsammans i ett team. Vill du arbeta i en spännande Life Science bransch, sök denna roll! Exempel på arbetsuppgifter • Ansvar för alla bokningsleveranser från Sverige till övriga världen • ... Visa mer
Academic Resource söker nu en Logistik/Lager administratör till Cytiva i Uppsala för ett uppdrag med start i januari fram till sista maj 2022 med goda möjligheter till en förlängning. Har du erfarenhet från lagerarbete gärna administrativt. Gillar att lösa uppgifter tillsammans i ett team. Vill du arbeta i en spännande Life Science bransch, sök denna roll!


Exempel på arbetsuppgifter
• Ansvar för alla bokningsleveranser från Sverige till övriga världen
• Dokumenthantering
• Bokning och uppföljning av sändningar mot speditörer
• Vara behjälplig till kollegor inom teamet


Kvalifikationer & meriterande
Vi söker dig som har gymnasieexamen och erfarenhet inom logistik och/eller administration. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Det är meriterande om du har en speditörbakgrund alternativt logistikrelaterade arbetsuppgifter. Är du den vi söker?


Som konsult hos Academic Resource erbjuds du
• Förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och föräldralön.
• Ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär en mycket större trygghet, då du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester.
• En engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats!
• Möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag.


Ansökan
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt med uppdaterat CV och personligt brev i PDF/Word format. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: Clog1121


Observera att vi tar ej emot ansökningar via mail/e-post
Frågor besvaras via mail av:
[email protected]


Sökord: lager administration uppsala konsult lediga jobb tillverkning Cytiva administratör dokumenthantering teknik speditör logistik
we take you further Visa mindre

Handläggare materiel - FMTIS Ledningsstödsenheten

FMTIS Ledningsstödsenheten Uppsala har som huvuduppgift att ansvara för drift och underhåll av Försvarsmaktens ledningsstödsystem i samtliga beredskapsnivåer, både nationellt och internationellt. Enheten stödjer Högvarteret, Flygstaben, Luftstridsskolan, Försvarsmaktens underrättelse och säkerhetscentrum, HR-centrum, Försvarsmaktens logistik och Militärhögskolan Karlberg. Enheten leds från Stockholm och är geografiskt fördelat på flera orter. Huvudsa... Visa mer
FMTIS Ledningsstödsenheten Uppsala har som huvuduppgift att ansvara för drift och underhåll av Försvarsmaktens ledningsstödsystem i samtliga beredskapsnivåer, både nationellt och internationellt. Enheten stödjer Högvarteret, Flygstaben, Luftstridsskolan, Försvarsmaktens underrättelse och säkerhetscentrum, HR-centrum, Försvarsmaktens logistik och Militärhögskolan Karlberg.

Enheten leds från Stockholm och är geografiskt fördelat på flera orter.



Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som handläggare materiel har du som huvuduppgift att ansvara för lagerhållning av avdelningens IT - och telemateriel samt uppföljning utav denna. En stor del utav arbetet är administrativt i våra olika stödsystem. Det finns även betydande inslag av praktiskt arbete såsom transporter och vård av materiel. Andra förekommande arbetsuppgifter är:


• Hålla ordning och reda i lokalt lager.
• Inköp av materiel/förbrukningsartiklar till avdelningen.
• Stödja avdelningens produktionsplanerare med administrativa uppgifter.
• Fysisk hantering av inkommande och utgående gods.

Vi erbjuder dig

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet samt ställer stora krav på IT-säkerhet vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter och förutsättningar för intern karriärrörlighet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat:


• Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål.
• Tre timmar träning i veckan på arbetstid och du kan få ersättning för träningskläder och startavgifter.
• Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28 – 35 semesterdagar beroende på din ålder.
• Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning.

Kvalifikationer


• Goda administrativa datorkunskaper
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska och engelska.
• Goda kunskaper i Microsofts programvaror Excel, Word och Powerpoint.
• Körkortsbehörighet B

Meriterande


• Erfarenhet av IT-verksamhet.
• Truckkort.
• Erfarenhet av statlig verksamhet.
• Erfarenhet av ITIL processramverk.
• Genomförd militär grundutbildning.
• God fysik.

Personliga egenskaper

Arbetsuppgifterna kräver stor flexibilitet, hög problemlösningsförmåga samt förmåga att prioritera. Arbetet ställer höga krav på förmåga till kommunikation och samverkan samt hög servicekänsla då arbetet har många kontaktytor, såväl interna som externa. Vidare ser vi att att du kan verka självständigt, har god samarbetsförmåga, är kvalitetsmedveten och snabbt kan växla tempo samt har en god analytisk förmåga.

Tempot är tidvis högt vilket ställer krav på att du har god administrativ förmåga och kan arbeta strukturerat under tidspress. Som person är du noggrann, initiativtagande, säkerhetsmedveten och ansvarskännande.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning. 6 månaders provanställning tillämpas för dig som inte är anställd i Försvarsmakten. Arbetstid är normalt 07:30 - 16:30, måndag till fredag. Flextid tillämpas när så arbetet tillåter. Tjänstgöring på icke ordinarie tjänstetid kan förekomma. Tillträde och lön enligt överenskommelse.

Arbetsort: Uppsala (Uppsala Garnison). Utbildning och tjänstgöring på annan kan ort förekomma.

Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta avdelningschef Robin Nordendag, tel. 018-19 62 85. För upplysningar angående anställningsvillkor kontakta HR-generalist Maria Viitasalo, 019-39 35 00 (växel).

Fackliga kontaktpersoner vid FMTIS: SACO Pär Lohman, OFR/S Jan Borgström, OFR/O Anders Wallinder samt för SEKO Hans Monthan.
Samtliga nås via växeln på 019-39 35 00.

Välkommen med din ansökan senast 2020-09-17.


--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om.

Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 400 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.

Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre