Lediga jobb QD Sverige AB i Uppsala

Se alla lediga jobb från QD Sverige AB i Uppsala. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Uppsala som finns inom det yrket.

Servicedesk technician

Ansök    Jun 23    QD Sverige AB    IT-tekniker/Datatekniker
Vad vi erbjuder: Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work. Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågo... Visa mer
Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected]

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Service Desk Technician
QD har alltid levererat service i världsklass och vi har länge haft en servicedesk på vårt Stockholmskontor, hösten 2020 fick vi äran att växa med ytterligare en servicedesk till vårt Uppsalakontor. Idag är de ett grymt team på 12 tekniker som nu letar efter en till kollega att förstärka teamet.

Om rollen
Du kommer bli placerad på vårt nyrenoverade kontor i Uppsala och kommer att jobba med vår största kund. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera inkommande IT-ärenden där du kommer ha telefon och mejl som dina arbetsverktyg. En vanlig dag kan utöver det bestå av att genomföra felsökningar, installationer och underhåll i olika system och miljöer, främst Windowsmiljö.

Vem vi tror att du är
Vi tror att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom en servicedesk, alternativt har jobbat med kundtjänst och service samt har ett stort IT intresse. Vi tror att du har goda tekniska kunskaper, telefonvana samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

För att trivas i denna roll är du van vid att arbeta självständigt och målinriktat, men trivs även med att arbeta i grupp och är en lagspelare. Du är ordningsam och kan prioritera mellan arbetsuppgifter samt social och ödmjuk i kontakt med kunder och kollegor. Utöver det strävar du, precis som vi gör, efter att leverera service i toppklass. Du har alltid ett bra bemötande och är en sann problemlösare för kunden.

Vi jobbar främst med de följande saker:

• Microsoft 365/Office 365
• Exchange On Premises
• Active Directory
• Windows server
• Citrix
• Teamviewer
• Ärendehanteringssystem (Efecte)
• ITIL

Har du jobbat med några av dessa saker, men inte alla?
Skicka in din ansökan ändå! Vi ger gärna dig en chans att utvecklas hos oss.

Om QD:

Vi på QD är IT-partnern med den perfekta storleken! Som våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar har vi ambitionen att skapa långsiktiga relationer där vi bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster som Servicedesk eller QD Cloud, eller en helhetsleverans av IT-avdelning som tjänst, gör vi alltid vårt yttersta för att leverera med hög kvalitet och ett personligt engagemang. Vi skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag!

För oss på QD är det viktigt med flexibilitet och därför arbetar vi utefter en hybridarbetsplats vilket innebär minst 50% på kontoret och 50% på distans

Vi ser fram emot din ansökan om du känner igen dig i rollen och brinner för att vara en del av QD. På QD rekryterar vi löpande så tveka inte med att ansöka redan på en gång så hör vi av oss! Visa mindre

Third Line technician

Ansök    Jun 7    QD Sverige AB    Drifttekniker, data
Vad vi erbjuder: Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work. Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågo... Visa mer
Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected]

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Om rollen
I denna roll blir du en del av ett kundteam som består av tekniker med olika kunskapsnivåer samt en Service Delivery Coordinator. Med ett stort eget driv och med förståelse för kommunikation och service kommer du tillsammans med fantastiska kollegor få möjligheten att jobba varierat med alla tänkbara tekniker och i IT-miljöer.

I denna roll kommer du att ta emot och hantera ärenden med varierande svårighetsgrader som exempelvis konfiguration, felsöka kunders it miljö samt komma med förbättringsförslag. Vi söker dig som är senior tekniker och detta innebär även att du ska kunna agera mentor och bollplank mot dina kollegor och andra team inom Service Delivery. QD brinner för nära relationer och att skapa stort förtroende mellan oss som leverantör och kund. Du kommer att ha ett tekniskt ansvar hos flera av våra kunder och då även vara med i förändringsprojekt med tydlig koppling till kundnytta och behov. Rollen innefattar även viss beredskap som fördelas ut på alla tekniker.

Hos oss får du vara del av en spännande och varierande arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. Du välkomnas varje dag av ett gäng glada, hjälpsamma kollegor med mycket energi och driv som även är mycket tekniskt intresse, precis som du!

Dina kvalifikationer
Du som person har arbetat som driftansvarig tekniker eller konsult i minst fem år och har erfarenhet av medelstora till stora IT-miljöer. Med en välutvecklad kommunikativ förmåga älskar du att ge service till interna och externa kunder och har förståelse för affären. Det är viktigt att du är självgående och strukturerad i ditt arbete med ett öga för kvalité.
Vi ser att du är van vid processorienterat arbete där du kan utveckla både processer, rutiner och arbetssätt samt kunna driva kundprojekt.

Som person har du goda eller mycket goda kunskaper:

• Windows Server och Active Directory
• Nätverk och nätverkstjänster som DNS, DHCP m.m.
• Microsoft 365 och Azure AD, Exchange Online, Sharepoint m.m.

Meriterande är goda kunskaper inom:

• Linux
• Powershell
• Virtualisering (vi jobbar främst med VMware, men andra plattformar förekommer)
• Publika molntjänster som Azure och AWS
• Lagring och backup

Utöver detta behöver du behärska svenska och engelska bra i tal och skrift, och erfarenhet/vana av att jobba med change management är meriterande (QD jobbar inom ramverket för ITIL).



Om QD:

Vi på QD är IT-partnern med den perfekta storleken! Som våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar har vi ambitionen att skapa långsiktiga relationer där vi bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster som Servicedesk eller QD Cloud, eller en helhetsleverans av IT-avdelning som tjänst, gör vi alltid vårt yttersta för att leverera med hög kvalitet och ett personligt engagemang. Vi skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag!

För oss på QD är det viktigt med flexibilitet och därför arbetar vi utefter en hybridarbetsplats vilket innebär minst 50% på kontoret och 50% på distans.

Vi ser fram emot din ansökan om du känner igen dig i rollen och brinner för att vara en del av QD. På QD rekryterar vi löpande så tveka inte med att ansöka redan på en gång så hör vi av oss! Visa mindre

Servicedesk technician

Vad vi erbjuder: Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work. Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågo... Visa mer
Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected]

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Service Desk Technician
QD har alltid levererat service i världsklass och vi har länge haft en servicedesk på vårt Stockholmskontor, hösten 2020 fick vi äran att växa med ytterligare en servicedesk till vårt Uppsalakontor. Idag är de ett grymt team på 12 tekniker som nu letar efter en till kollega att förstärka teamet.

Om rollen
Du kommer bli placerad på vårt nyrenoverade kontor i Uppsala och kommer att jobba med vår största kund. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera inkommande IT-ärenden där du kommer ha telefon och mejl som dina arbetsverktyg. En vanlig dag kan utöver det bestå av att genomföra felsökningar, installationer och underhåll i olika system och miljöer, främst Windowsmiljö.

Vem vi tror att du är
Vi tror att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom en servicedesk, alternativt har jobbat med kundtjänst och service samt har ett stort IT intresse. Vi tror att du har goda tekniska kunskaper, telefonvana samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

För att trivas i denna roll är du van vid att arbeta självständigt och målinriktat, men trivs även med att arbeta i grupp och är en lagspelare. Du är ordningsam och kan prioritera mellan arbetsuppgifter samt social och ödmjuk i kontakt med kunder och kollegor. Utöver det strävar du, precis som vi gör, efter att leverera service i toppklass. Du har alltid ett bra bemötande och är en sann problemlösare för kunden.

Vi jobbar främst med de följande saker:

• Microsoft 365/Office 365
• Exchange On Premises
• Active Directory
• Windows server
• Citrix
• Teamviewer
• Ärendehanteringssystem (Efecte)
• ITIL

Har du jobbat med några av dessa saker, men inte alla?
Skicka in din ansökan ändå! Vi ger gärna dig en chans att utvecklas hos oss.

Om QD:

Vi på QD är IT-partnern med den perfekta storleken! Som våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar har vi ambitionen att skapa långsiktiga relationer där vi bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster som Servicedesk eller QD Cloud, eller en helhetsleverans av IT-avdelning som tjänst, gör vi alltid vårt yttersta för att leverera med hög kvalitet och ett personligt engagemang. Vi skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag!

För oss på QD är det viktigt med flexibilitet och därför arbetar vi utefter en hybridarbetsplats vilket innebär minst 50% på kontoret och 50% på distans

Vi ser fram emot din ansökan om du känner igen dig i rollen och brinner för att vara en del av QD. På QD rekryterar vi löpande så tveka inte med att ansöka redan på en gång så hör vi av oss! Visa mindre

Senior technician

Ansök    Maj 16    QD Sverige AB    Drifttekniker, data
Vad vi erbjuder: Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work. Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågo... Visa mer
Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected]

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Om rollen
I denna roll blir du en del av ett kundteam som består av tekniker med olika kunskapsnivåer samt en Service Delivery Coordinator. Med ett stort eget driv och med förståelse för kommunikation och service kommer du tillsammans med fantastiska kollegor få möjligheten att jobba varierat med alla tänkbara tekniker och i IT-miljöer.

I denna roll kommer du att ta emot och hantera ärenden med varierande svårighetsgrader som exempelvis konfiguration, felsöka kunders it miljö samt komma med förbättringsförslag. Vi söker dig som är senior tekniker och detta innebär även att du ska kunna agera mentor och bollplank mot dina kollegor och andra team inom Service Delivery. QD brinner för nära relationer och att skapa stort förtroende mellan oss som leverantör och kund. Du kommer att ha ett tekniskt ansvar hos flera av våra kunder och då även vara med i förändringsprojekt med tydlig koppling till kundnytta och behov. Rollen innefattar även viss beredskap som fördelas ut på alla tekniker.

Dina kvalifikationer
Du som person har arbetat som driftansvarig tekniker eller konsult i minst fem år och har erfarenhet av medelstora till stora IT-miljöer. Med en välutvecklad kommunikativ förmåga älskar du att ge service till interna och externa kunder och har förståelse för affären. Det är viktigt att du är självgående och strukturerad i ditt arbete med ett öga för kvalité.
Vi ser att du är van vid processorienterat arbete där du kan utveckla både processer, rutiner och arbetssätt samt kunna driva kundprojekt.

Som person har du goda eller mycket goda kunskaper:

• Windows Server och Active Directory
• Nätverk och nätverkstjänster som DNS, DHCP m.m.
• Microsoft 365 och Azure AD, Exchange Online, Sharepoint m.m.

Meriterande är goda kunskaper inom:

• Linux
• Powershell
• Virtualisering (vi jobbar främst med VMware, men andra plattformar förekommer)
• Publika molntjänster som Azure och AWS
• Lagring och backup

Utöver detta behöver du behärska svenska och engelska bra i tal och skrift, och erfarenhet/vana av att jobba med change management är meriterande (QD jobbar inom ramverket för ITIL).



Om QD:

Vi på QD är IT-partnern med den perfekta storleken! Som våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar har vi ambitionen att skapa långsiktiga relationer där vi bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster som Servicedesk eller QD Cloud, eller en helhetsleverans av IT-avdelning som tjänst, gör vi alltid vårt yttersta för att leverera med hög kvalitet och ett personligt engagemang. Vi skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag!

För oss på QD är det viktigt med flexibilitet och därför arbetar vi utefter en hybridarbetsplats vilket innebär minst 50% på kontoret och 50% på distans.

Vi ser fram emot din ansökan om du känner igen dig i rollen och brinner för att vara en del av QD. På QD rekryterar vi löpande så tveka inte med att ansöka redan på en gång så hör vi av oss! Visa mindre

Servicedesk technician

Ansök    Maj 30    QD Sverige AB    IT-tekniker/Datatekniker
Vad vi erbjuder: Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work. Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågo... Visa mer
Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected]

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Service Desk Technician
QD har alltid levererat service i världsklass och vi har länge haft en servicedesk på vårt Stockholmskontor, hösten 2020 fick vi äran att växa med ytterligare en servicedesk till vårt Uppsalakontor. Idag är de ett grymt team på 12 tekniker som nu letar efter en till kollega att förstärka teamet.

Om rollen
Du kommer bli placerad på vårt nyrenoverade kontor i Uppsala och kommer att jobba med vår största kund. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera inkommande IT-ärenden där du kommer ha telefon och mejl som dina arbetsverktyg. En vanlig dag kan utöver det bestå av att genomföra felsökningar, installationer och underhåll i olika system och miljöer, främst Windowsmiljö.

Vem vi tror att du är
Vi tror att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom en servicedesk, alternativt har jobbat med kundtjänst och service samt har ett stort IT intresse. Vi tror att du har goda tekniska kunskaper, telefonvana samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

För att trivas i denna roll är du van vid att arbeta självständigt och målinriktat, men trivs även med att arbeta i grupp och är en lagspelare. Du är ordningsam och kan prioritera mellan arbetsuppgifter samt social och ödmjuk i kontakt med kunder och kollegor. Utöver det strävar du, precis som vi gör, efter att leverera service i toppklass. Du har alltid ett bra bemötande och är en sann problemlösare för kunden.

Vi jobbar främst med de följande saker:

• Microsoft 365/Office 365
• Exchange On Premises
• Active Directory
• Windows server
• Citrix
• Teamviewer
• Ärendehanteringssystem (Efecte)
• ITIL

Har du jobbat med några av dessa saker, men inte alla?
Skicka in din ansökan ändå! Vi ger gärna dig en chans att utvecklas hos oss.

Om QD:

Vi på QD är IT-partnern med den perfekta storleken! Som våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar har vi ambitionen att skapa långsiktiga relationer där vi bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster som Servicedesk eller QD Cloud, eller en helhetsleverans av IT-avdelning som tjänst, gör vi alltid vårt yttersta för att leverera med hög kvalitet och ett personligt engagemang. Vi skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag!

För oss på QD är det viktigt med flexibilitet och därför arbetar vi utefter en hybridarbetsplats vilket innebär minst 50% på kontoret och 50% på distans

Vi ser fram emot din ansökan om du känner igen dig i rollen och brinner för att vara en del av QD. På QD rekryterar vi löpande så tveka inte med att ansöka redan på en gång så hör vi av oss! Visa mindre

Senior technician

Ansök    Maj 19    QD Sverige AB    Drifttekniker, data
Vad vi erbjuder: Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work. Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågo... Visa mer
Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected]

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Om rollen
I denna roll blir du en del av ett kundteam som består av tekniker med olika kunskapsnivåer samt en Service Delivery Coordinator. Med ett stort eget driv och med förståelse för kommunikation och service kommer du tillsammans med fantastiska kollegor få möjligheten att jobba varierat med alla tänkbara tekniker och i IT-miljöer.

I denna roll kommer du att ta emot och hantera ärenden med varierande svårighetsgrader som exempelvis konfiguration, felsöka kunders it miljö samt komma med förbättringsförslag. Vi söker dig som är senior tekniker och detta innebär även att du ska kunna agera mentor och bollplank mot dina kollegor och andra team inom Service Delivery. QD brinner för nära relationer och att skapa stort förtroende mellan oss som leverantör och kund. Du kommer att ha ett tekniskt ansvar hos flera av våra kunder och då även vara med i förändringsprojekt med tydlig koppling till kundnytta och behov. Rollen innefattar även viss beredskap som fördelas ut på alla tekniker.

Dina kvalifikationer
Du som person har arbetat som driftansvarig tekniker eller konsult i minst fem år och har erfarenhet av medelstora till stora IT-miljöer. Med en välutvecklad kommunikativ förmåga älskar du att ge service till interna och externa kunder och har förståelse för affären. Det är viktigt att du är självgående och strukturerad i ditt arbete med ett öga för kvalité.
Vi ser att du är van vid processorienterat arbete där du kan utveckla både processer, rutiner och arbetssätt samt kunna driva kundprojekt.

Som person har du goda eller mycket goda kunskaper:

• Windows Server och Active Directory
• Nätverk och nätverkstjänster som DNS, DHCP m.m.
• Microsoft 365 och Azure AD, Exchange Online, Sharepoint m.m.

Meriterande är goda kunskaper inom:

• Linux
• Powershell
• Virtualisering (vi jobbar främst med VMware, men andra plattformar förekommer)
• Publika molntjänster som Azure och AWS
• Lagring och backup

Utöver detta behöver du behärska svenska och engelska bra i tal och skrift, och erfarenhet/vana av att jobba med change management är meriterande (QD jobbar inom ramverket för ITIL).



Om QD:

Vi på QD är IT-partnern med den perfekta storleken! Som våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar har vi ambitionen att skapa långsiktiga relationer där vi bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster som Servicedesk eller QD Cloud, eller en helhetsleverans av IT-avdelning som tjänst, gör vi alltid vårt yttersta för att leverera med hög kvalitet och ett personligt engagemang. Vi skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag!

För oss på QD är det viktigt med flexibilitet och därför arbetar vi utefter en hybridarbetsplats vilket innebär minst 50% på kontoret och 50% på distans.

Vi ser fram emot din ansökan om du känner igen dig i rollen och brinner för att vara en del av QD. På QD rekryterar vi löpande så tveka inte med att ansöka redan på en gång så hör vi av oss! Visa mindre

IT Technician

Ansök    Apr 25    QD Sverige AB    IT-tekniker/Datatekniker
Vad vi erbjuder: Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work. Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågo... Visa mer
Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected]

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Om rollen
I denna roll blir du en del av ett kundteam som består av tekniker med olika kunskapsnivåer samt en Service Delivery Coordinator. Med ett stort eget driv och med förståelse för kommunikation och service kommer du tillsammans med fantastiska kollegor få möjligheten att jobba varierat med alla tänkbara tekniker och i IT-miljöer.

I din roll som IT Professional kommer du ta emot och hantera ärenden med varierande svårighetsgrad som exempelvis konfiguration, felsökning av kunders IT-miljöer samt komma med förbättringsförslag. QD brinner för nära relationer och att skapa stort förtroende mellan oss som leverantör och kund. Du kommer att ha ett tekniskt ansvar hos flera av våra kunder och då även vara med i förändringsprojekt med tydlig koppling till kundnytta och behov. Rollen innefattar viss beredskap som fördelas ut på alla tekniker.

Dina kvalifikationer
Du har arbetat som ansvarig tekniker gentemot kund eller haft driftansvar i minst två år och har erfarenhet av medelstora till stora IT-miljöer. Med en välutvecklad kommunikativ förmåga älskar du att ge service till interna och externa kunder och har förståelse för affären. Det är viktigt att du är en strukturerad person som har ett öga för kvalité. Vi ser att du är van vid processorienterat arbete där du kan utveckla både processer, rutiner och arbetssätt.

Som person har du goda kunskaper inom:

• Windows server
• Active Directory
• Office 365
• Automatisering
• Power Shell (meriterande)
• Azure (meriterande)
• AWS (meriterande)
• ITIL (meriterande)
• Språkkunskaper i såväl engelska som svenska.

Om QD:

Vi på QD är IT-partnern med den perfekta storleken! Som våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar har vi ambitionen att skapa långsiktiga relationer där vi bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster som Servicedesk eller QD Cloud, eller en helhetsleverans av IT-avdelning som tjänst, gör vi alltid vårt yttersta för att leverera med hög kvalitet och ett personligt engagemang. Vi skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag!

För oss på QD är det viktigt med flexibilitet och därför arbetar vi utefter en hybridarbetsplats vilket innebär minst 50% på kontoret och 50% på distans.

Vi ser fram emot din ansökan om du känner igen dig i rollen och brinner för att vara en del av QD. På QD rekryterar vi löpande så tveka inte med att ansöka redan på en gång så hör vi av oss! Visa mindre

Service delivery coordinator

Ansök    Apr 20    QD Sverige AB    Driftledare, IT
Vad vi erbjuder: Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work. Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågo... Visa mer
Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected]

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Är du vår nästa Service Delivery Coordinator? Nu söker vi dig som gillar att vara spindeln i nätet och bygga broar mellan teknik och kund för att ge service i världsklass.

Om rollen:
I rollen som Service Delivery Coordinator kommer du att ingå i Service Delivery och har till uppgift att följa kunden i QD’s leveransorganisation.
Som Service Delivery Coordinator på QD kommer du agera Teamleader för ett antal tekniker och tillsammans med teamet arbeta med ett antal specifika kunder. Du agerar också länken mellan övriga grupper i och utanför leveransorganisationen.
Din uppgift är att skapa dig en bild av kundens behov utifrån verksamhetsperspektivet och därmed kunna prioritera och koordinera kundens uppdrag till rätt tekniker i rätt tid. Du brinner för att leverera kvalitet samt att driva kundens IT, och därmed verksamhet, framåt.

Ansvarsområden:

• Lyfta leveransen och kunden till nästa nivå
• Säkerställa att vi förstår och möter våra kunders verksamhets- och IT-behov

• Säkerställa att (rätt) arbeten utförs i rätt tid
• Identifiera förbättringsförslag och nya projekt
• Agera Teamleader för de tekniker som ingår i teamet
• Efterlevnad av ITIL-processer

Profil:
Din utmärkta kommunikationsförmåga gör att du kan kommunicera effektivt på alla nivåer i organisationen, du är ansvarstagande, förtroendeingivande och besitter förmågan att prioritera och driva igenom förändringar.

Du besitter ett tydligt kund- och verksamhetsperspektiv och har högt leveransfokus samt goda ledaregenskaper.
Vi ser också att du besitter en god teknisk kompetens för denna roll och har flera års erfarenhet inom IT.

Om QD:

Vi på QD är IT-partnern med den perfekta storleken! Som våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar har vi ambitionen att skapa långsiktiga relationer där vi bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster som Servicedesk eller QD Cloud, eller en helhetsleverans av IT-avdelning som tjänst, gör vi alltid vårt yttersta för att leverera med hög kvalitet och ett personligt engagemang. Vi skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag!

För oss på QD är det viktigt med flexibilitet och därför arbetar vi utefter en hybridarbetsplats vilket innebär minst 50% på kontoret och 50% på distans.

Vi ser fram emot din ansökan om du känner igen dig i rollen och brinner för att vara en del av QD. På QD rekryterar vi löpande så tveka inte med att ansöka redan på en gång så hör vi av oss.

Känner du att det här är rätt roll för dig? Då hoppas vi att du ansöker till rollen som Service Delivery Coordinator hos oss.
Vi ser fram emot just din ansökan! Visa mindre

Servicedesk technician

Ansök    Apr 19    QD Sverige AB    IT-tekniker/Datatekniker
Vad vi erbjuder: Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work. Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågo... Visa mer
Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected]

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Service Desk Technician
QD har alltid levererat service i världsklass och vi har länge haft en servicedesk på vårt Stockholmskontor, hösten 2020 fick vi äran att växa med ytterligare en servicedesk till vårt Uppsalakontor. Idag är de ett grymt team på 12 tekniker som nu letar efter en till kollega att förstärka teamet.

Om rollen
Du kommer bli placerad på vårt nyrenoverade kontor i Uppsala och kommer att jobba med vår största kund. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera inkommande IT-ärenden där du kommer ha telefon och mejl som dina arbetsverktyg. En vanlig dag kan utöver det bestå av att genomföra felsökningar, installationer och underhåll i olika system och miljöer, främst Windowsmiljö.

Vem vi tror att du är
Vi tror att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom en servicedesk, alternativt har jobbat med kundtjänst och service samt har ett stort IT intresse. Vi tror att du har goda tekniska kunskaper, telefonvana samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

För att trivas i denna roll är du van vid att arbeta självständigt och målinriktat, men trivs även med att arbeta i grupp och är en lagspelare. Du är ordningsam och kan prioritera mellan arbetsuppgifter samt social och ödmjuk i kontakt med kunder och kollegor. Utöver det strävar du, precis som vi gör, efter att leverera service i toppklass. Du har alltid ett bra bemötande och är en sann problemlösare för kunden.

Vi jobbar främst med de följande saker:

• Microsoft 365/Office 365
• Exchange On Premises
• Active Directory
• Windows server
• Citrix
• Teamviewer
• Ärendehanteringssystem (Efecte)
• ITIL

Har du jobbat med några av dessa saker, men inte alla?
Skicka in din ansökan ändå! Vi ger gärna dig en chans att utvecklas hos oss.

Om QD:

Vi på QD är IT-partnern med den perfekta storleken! Som våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar har vi ambitionen att skapa långsiktiga relationer där vi bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster som Servicedesk eller QD Cloud, eller en helhetsleverans av IT-avdelning som tjänst, gör vi alltid vårt yttersta för att leverera med hög kvalitet och ett personligt engagemang. Vi skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag!

För oss på QD är det viktigt med flexibilitet och därför arbetar vi utefter en hybridarbetsplats vilket innebär minst 50% på kontoret och 50% på distans

Vi ser fram emot din ansökan om du känner igen dig i rollen och brinner för att vara en del av QD. På QD rekryterar vi löpande så tveka inte med att ansöka redan på en gång så hör vi av oss! Visa mindre

Service delivery coordinator

Ansök    Mar 22    QD Sverige AB    Driftledare, IT
Vad vi erbjuder: Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work. Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågo... Visa mer
Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected]

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Är du vår nästa Service Delivery Coordinator? Nu söker vi dig som gillar att vara spindeln i nätet och bygga broar mellan teknik och kund för att ge service i världsklass.

Om rollen:
I rollen som Service Delivery Coordinator kommer du att ingå i Service Delivery och har till uppgift att följa kunden i QD’s leveransorganisation.
Som Service Delivery Coordinator på QD kommer du agera Teamleader för ett antal tekniker och tillsammans med teamet arbeta med ett antal specifika kunder. Du agerar också länken mellan övriga grupper i och utanför leveransorganisationen.
Din uppgift är att skapa dig en bild av kundens behov utifrån verksamhetsperspektivet och därmed kunna prioritera och koordinera kundens uppdrag till rätt tekniker i rätt tid. Du brinner för att leverera kvalitet samt att driva kundens IT, och därmed verksamhet, framåt.

Ansvarsområden:

• Lyfta leveransen och kunden till nästa nivå
• Säkerställa att vi förstår och möter våra kunders verksamhets- och IT-behov

• Säkerställa att (rätt) arbeten utförs i rätt tid
• Identifiera förbättringsförslag och nya projekt
• Agera Teamleader för de tekniker som ingår i teamet
• Efterlevnad av ITIL-processer

Profil:
Din utmärkta kommunikationsförmåga gör att du kan kommunicera effektivt på alla nivåer i organisationen, du är ansvarstagande, förtroendeingivande och besitter förmågan att prioritera och driva igenom förändringar.

Du besitter ett tydligt kund- och verksamhetsperspektiv och har högt leveransfokus samt goda ledaregenskaper.
Vi ser också att du besitter en god teknisk kompetens för denna roll och har flera års erfarenhet inom IT.

Känner du att det här är rätt roll för dig? Då hoppas vi att du ansöker till rollen som Service Delivery Coordinator hos oss.
Vi ser fram emot just din ansökan! Visa mindre

Senior technician

Ansök    Apr 8    QD Sverige AB    Drifttekniker, data
Vad vi erbjuder: Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work. Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågo... Visa mer
Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected]

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Om rollen
I denna roll blir du en del av ett kundteam som består av tekniker med olika kunskapsnivåer samt en Service Delivery Coordinator. Med ett stort eget driv och med förståelse för kommunikation och service kommer du tillsammans med fantastiska kollegor få möjligheten att jobba varierat med alla tänkbara tekniker och i IT-miljöer.

I denna roll kommer du att ta emot och hantera ärenden med varierande svårighetsgrader som exempelvis konfiguration, felsöka kunders it miljö samt komma med förbättringsförslag. Vi söker dig som är senior tekniker och detta innebär även att du ska kunna agera mentor och bollplank mot dina kollegor och andra team inom Service Delivery. QD brinner för nära relationer och att skapa stort förtroende mellan oss som leverantör och kund. Du kommer att ha ett tekniskt ansvar hos flera av våra kunder och då även vara med i förändringsprojekt med tydlig koppling till kundnytta och behov. Rollen innefattar även viss beredskap som fördelas ut på alla tekniker.

Dina kvalifikationer
Du som person har arbetat som driftansvarig tekniker eller konsult i cirka fem år och har erfarenhet av medelstora till stora IT-miljöer. Med en välutvecklad kommunikativ förmåga älskar du att ge service till interna och externa kunder och har förståelse för affären. Det är viktigt att du är självgående och strukturerad i ditt arbete med ett öga för kvalité.
Vi ser att du är van vid processorienterat arbete där du kan utveckla både processer, rutiner och arbetssätt samt kunna driva kundprojekt.

Som person har du mycket goda kunskaper:

• Inom Windows server
• Erfarenhet av Publika molntjänster
• Inom DNS och DHCP
• Inom Microsoft 365 och Active Directory
• Exchange
• Linux
• Powershell
• Virutalisering
• Lagring och backup
• ITIL (meriterande)
• Språkkunskaper i såväl engelska som svenska

Om QD:

Vi på QD är IT-partnern med den perfekta storleken! Som våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar har vi ambitionen att skapa långsiktiga relationer där vi bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster som Servicedesk eller QD Cloud, eller en helhetsleverans av IT-avdelning som tjänst, gör vi alltid vårt yttersta för att leverera med hög kvalitet och ett personligt engagemang. Vi skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag!

För oss på QD är det viktigt med flexibilitet och därför arbetar vi utefter en hybridarbetsplats vilket innebär minst 50% på kontoret och 50% på distans.

Vi ser fram emot din ansökan om du känner igen dig i rollen och brinner för att vara en del av QD. På QD rekryterar vi löpande så tveka inte med att ansöka redan på en gång så hör vi av oss! Visa mindre

IT Technician

Vad vi erbjuder: Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work. Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågo... Visa mer
Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected]

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Om rollen
I denna roll blir du en del av ett kundteam som består av tekniker med olika kunskapsnivåer samt en Service Delivery Coordinator. Med ett stort eget driv och med förståelse för kommunikation och service kommer du tillsammans med fantastiska kollegor få möjligheten att jobba varierat med alla tänkbara tekniker och i IT-miljöer.

I din roll som IT Professional kommer du ta emot och hantera ärenden med varierande svårighetsgrad som exempelvis konfiguration, felsökning av kunders IT-miljöer samt komma med förbättringsförslag. QD brinner för nära relationer och att skapa stort förtroende mellan oss som leverantör och kund. Du kommer att ha ett tekniskt ansvar hos flera av våra kunder och då även vara med i förändringsprojekt med tydlig koppling till kundnytta och behov. Rollen innefattar viss beredskap som fördelas ut på alla tekniker.

Dina kvalifikationer
Du har arbetat som ansvarig tekniker gentemot kund eller haft driftansvar i minst två år och har erfarenhet av medelstora till stora IT-miljöer. Med en välutvecklad kommunikativ förmåga älskar du att ge service till interna och externa kunder och har förståelse för affären. Det är viktigt att du är en strukturerad person som har ett öga för kvalité. Vi ser att du är van vid processorienterat arbete där du kan utveckla både processer, rutiner och arbetssätt.

Som person har du goda kunskaper inom:

• Windows server
• Active Directory
• Office 365
• Automatisering
• Power Shell (meriterande)
• Azure (meriterande)
• AWS (meriterande)
• ITIL (meriterande)
• Språkkunskaper i såväl engelska som svenska.

Om QD:

Vi på QD är IT-partnern med den perfekta storleken! Som våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar har vi ambitionen att skapa långsiktiga relationer där vi bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster som Servicedesk eller QD Cloud, eller en helhetsleverans av IT-avdelning som tjänst, gör vi alltid vårt yttersta för att leverera med hög kvalitet och ett personligt engagemang. Vi skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag!

För oss på QD är det viktigt med flexibilitet och därför arbetar vi utefter en hybridarbetsplats vilket innebär minst 50% på kontoret och 50% på distans.

Vi ser fram emot din ansökan om du känner igen dig i rollen och brinner för att vara en del av QD. På QD rekryterar vi löpande så tveka inte med att ansöka redan på en gång så hör vi av oss! Visa mindre

Servicedesk technician

Vad vi erbjuder: Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work. Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågo... Visa mer
Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected]

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Service Desk Technician
QD har alltid levererat service i världsklass och vi har länge haft en servicedesk på vårt Stockholmskontor, hösten 2020 fick vi äran att växa med ytterligare en servicedesk till vårt Uppsalakontor. Idag är de ett grymt team på 12 tekniker som nu letar efter en till kollega att förstärka teamet.

Om rollen
Du kommer bli placerad på vårt nyrenoverade kontor i Uppsala och kommer att jobba med vår största kund. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera inkommande IT-ärenden där du kommer ha telefon och mejl som dina arbetsverktyg. En vanlig dag kan utöver det bestå av att genomföra felsökningar, installationer och underhåll i olika system och miljöer, främst Windowsmiljö.

Vem vi tror att du är
Vi tror att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom en servicedesk, alternativt har jobbat med kundtjänst och service samt har ett stort IT intresse. Vi tror att du har goda tekniska kunskaper, telefonvana samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

För att trivas i denna roll är du van vid att arbeta självständigt och målinriktat, men trivs även med att arbeta i grupp och är en lagspelare. Du är ordningsam och kan prioritera mellan arbetsuppgifter samt social och ödmjuk i kontakt med kunder och kollegor. Utöver det strävar du, precis som vi gör, efter att leverera service i toppklass. Du har alltid ett bra bemötande och är en sann problemlösare för kunden.

Vi jobbar främst med de följande saker:

• Microsoft 365/Office 365
• Exchange On Premises
• Active Directory
• Windows server
• Citrix
• Teamviewer
• Ärendehanteringssystem (Efecte)
• ITIL

Har du jobbat med några av dessa saker, men inte alla?
Skicka in din ansökan ändå! Vi ger gärna dig en chans att utvecklas hos oss.

För oss på QD är det viktigt med flexibilitet och därför arbetar vi utefter en hybridarbetsplats vilket innebär minst 50% på kontoret och 50% på distans.

Om QD:

Vi på QD är IT-partnern med den perfekta storleken! Som våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar har vi ambitionen att skapa långsiktiga relationer där vi bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster som Servicedesk eller QD Cloud, eller en helhetsleverans av IT-avdelning som tjänst, gör vi alltid vårt yttersta för att leverera med hög kvalitet och ett personligt engagemang. Vi skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag!

Vi ser fram emot din ansökan om du känner igen dig i rollen och brinner för att vara en del av QD. På QD rekryterar vi löpande så tveka inte med att ansöka redan på en gång så hör vi av oss! Visa mindre

Servicedesk Technician Uppsala

Ansök    Jan 10    QD Sverige AB    IT-tekniker/Datatekniker
Vad vi erbjuder: Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work. Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågo... Visa mer
Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected]

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Service Desk Technician
QD har alltid levererat service i världsklass och vi har länge haft en servicedesk på vårt Stockholmskontor, hösten 2020 fick vi äran att växa med ytterligare en servicedesk till vårt Uppsalakontor. Idag är de ett grymt team på 11 tekniker som nu letar efter en till kollega att förstärka teamet.

Om rollen
Du kommer bli placerad på vårt nyrenoverade kontor i Uppsala och kommer att jobba med vår största kund. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera inkommande IT-ärenden där du kommer ha telefon och mejl som dina arbetsverktyg. En vanlig dag kan utöver det bestå av att genomföra felsökningar, installationer och underhåll i olika system och miljöer, främst Windowsmiljö.

Vem vi tror att du är
Vi tror att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom en servicedesk, alternativt har jobbat med kundtjänst och service samt har ett stort IT intresse. Vi tror att du har goda tekniska kunskaper, telefonvana samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

För att trivas i denna roll är du van vid att arbeta självständigt och målinriktat, men trivs även med att arbeta i grupp och är en lagspelare. Du är ordningsam och kan prioritera mellan arbetsuppgifter samt social och ödmjuk i kontakt med kunder och kollegor. Utöver det strävar du, precis som vi gör, efter att leverera service i toppklass. Du har alltid ett bra bemötande och är en sann problemlösare för kunden.

Vi jobbar främst med de följande saker:

• Microsoft 365/Office 365
• Exchange On Premises
• Active Directory
• Windows server
• Citrix
• Teamviewer
• Ärendehanteringssystem (Efecte)
• ITIL

Har du jobbat med några av dessa saker, men inte alla?
Skicka in din ansökan ändå! Vi ger gärna dig en chans att utvecklas hos oss.

Om QD:

Vi på QD är IT-partnern med den perfekta storleken! Som våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar har vi ambitionen att skapa långsiktiga relationer där vi bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster som Servicedesk eller QD Cloud, eller en helhetsleverans av IT-avdelning som tjänst, gör vi alltid vårt yttersta för att leverera med hög kvalitet och ett personligt engagemang. Vi skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag!

Vi ser fram emot din ansökan om du känner igen dig i rollen och brinner för att vara en del av QD. På QD rekryterar vi löpande så tveka inte med att ansöka redan på en gång så hör vi av oss! Visa mindre

Servicedesk Technician Uppsala

Ansök    Dec 20    QD Sverige AB    IT-tekniker/Datatekniker
Vad vi erbjuder: Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work. Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågo... Visa mer
Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected]

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Service Desk Technician
QD har alltid levererat service i världsklass och vi har länge haft en servicedesk på vårt Stockholmskontor, hösten 2020 fick vi äran att växa med ytterligare en servicedesk till vårt Uppsalakontor. Idag är de ett grymt team på 11 tekniker som nu letar efter en till kollega att förstärka teamet.

Om rollen
Du kommer bli placerad på vårt nyrenoverade kontor i Uppsala och kommer att jobba med vår största kund. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera inkommande IT-ärenden där du kommer ha telefon och mejl som dina arbetsverktyg. En vanlig dag kan utöver det bestå av att genomföra felsökningar, installationer och underhåll i olika system och miljöer, främst Windowsmiljö.

Vem vi tror att du är
Vi tror att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom en servicedesk, alternativt har jobbat med kundtjänst och service samt har ett stort IT intresse. Vi tror att du har goda tekniska kunskaper, telefonvana samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

För att trivas i denna roll är du van vid att arbeta självständigt och målinriktat, men trivs även med att arbeta i grupp och är en lagspelare. Du är ordningsam och kan prioritera mellan arbetsuppgifter samt social och ödmjuk i kontakt med kunder och kollegor. Utöver det strävar du, precis som vi gör, efter att leverera service i toppklass. Du har alltid ett bra bemötande och är en sann problemlösare för kunden.

Vi jobbar främst med de följande saker:

• Microsoft 365/Office 365
• Exchange On Premises
• Active Directory
• Windows server
• Citrix
• Teamviewer
• Ärendehanteringssystem (Efecte)
• ITIL

Har du jobbat med några av dessa saker, men inte alla?
Skicka in din ansökan ändå! Vi ger gärna dig en chans att utvecklas hos oss.

Om QD:

Vi på QD är IT-partnern med den perfekta storleken! Som våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar har vi ambitionen att skapa långsiktiga relationer där vi bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster som Servicedesk eller QD Cloud, eller en helhetsleverans av IT-avdelning som tjänst, gör vi alltid vårt yttersta för att leverera med hög kvalitet och ett personligt engagemang. Vi skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag!

Vi ser fram emot din ansökan om du känner igen dig i rollen och brinner för att vara en del av QD. På QD rekryterar vi löpande så tveka inte med att ansöka redan på en gång så hör vi av oss! Visa mindre

Gruppchef IT-tekniker

Ansök    Sep 22    QD Sverige AB    Gruppchef, teknik
Vad vi erbjuder: Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work. Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågo... Visa mer
Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected]

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Är du vår nästa gruppchef inom gruppen Service Delivery? Nu söker vi dig som gillar att vara spindeln i nätet och brinner för din personal samtidigt som du vill driva QD’s affärsmål framåt med stort kundfokus.

Om rollen:

I rollen som gruppchef (Customer Tribe Manager) kommer du att ha fullt personalansvar för 15-18 tekniker som alla ingår i kundgrupper (Customer Squads). Din uppgift är att följa kunden i QD’s leveransorganisation och säkra en god leverans genom dina anställda. I personalansvaret ingår det att agera coach till dina medarbetare i deras dagliga arbete för att säkra proaktivitet mot kund.

Du kommer att ingå i Service Delivery’s ledningsgrupp där du kommer att arbeta med andra chefer i uppdraget att nå QD’s affärsmål. Där kommer även uppsatta KPI’er att redovisas. Vi ser att du är redo att lyfta leveransen till nästa nivå samtidigt som du har förmågan att fokusera på individerna i gruppen och ge dom förutsättningar för en framgångsrik resa på QD.

Vem vi tror att du är:

Vi tror starkt att du är en person som kan bidra till kulturen på QD samt våra värdeord: Glädje, Engagemang och Tydlighet. Vi ser att du har en god samarbetsförmåga och har kommunikation som styrka. Vi tror att du har ett stort fokus och engagemang i både teamet och bolagets framgång samtidigt som du kan ha kul på jobbet och bidra till en god stämning. Du brinner för utveckling av din personal och vågar ta personligt ansvar i ditt arbete.

Utöver det är det ett krav att du:

• Haft personalansvar tidigare
• Har jobbat i en teknisk roll inom IT-branschen
• Har erfarenhet av att säkerställa kvalitet i leveransen gentemot kund
• Har en god förståelse för kunden ur ett verksamhetsperspektiv
• Har erfarenhet att arbeta agilt med ITIL-ramverket med en god förståelse för processerna

Om QD:

Vi på QD är IT-partnern med den perfekta storleken! Som våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar har vi ambitionen att skapa långsiktiga relationer där vi bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster som Servicedesk eller QD Cloud, eller en helhetsleverans av IT-avdelning som tjänst, gör vi alltid vårt yttersta för att leverera med hög kvalitet och ett personligt engagemang. Vi skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag!

Vi ser fram emot din ansökan om du känner igen dig i rollen och brinner för att vara en del av QD. På QD rekryterar vi löpande så tveka inte med att ansöka redan på en gång så hör vi av oss! Visa mindre

IT Technician

Ansök    Dec 13    QD Sverige AB    IT-tekniker/Datatekniker
Vad vi erbjuder: Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work. Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågo... Visa mer
Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected]

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Om rollen
I denna roll blir du en del av ett kundteam som består av tekniker med olika kunskapsnivåer samt en Service Delivery Coordinator. Med ett stort eget driv och med förståelse för kommunikation och service kommer du tillsammans med fantastiska kollegor få möjligheten att jobba varierat med alla tänkbara tekniker och i IT-miljöer.

I din roll som IT Professional kommer du ta emot och hantera ärenden med varierande svårighetsgrad som exempelvis konfiguration, felsökning av kunders IT-miljöer samt komma med förbättringsförslag. QD brinner för nära relationer och att skapa stort förtroende mellan oss som leverantör och kund. Du kommer att ha ett tekniskt ansvar hos flera av våra kunder och då även vara med i förändringsprojekt med tydlig koppling till kundnytta och behov. Rollen innefattar viss beredskap som fördelas ut på alla tekniker.

Dina kvalifikationer
Du har arbetat som ansvarig tekniker gentemot kund eller haft driftansvar i minst två år och har erfarenhet av medelstora till stora IT-miljöer. Med en välutvecklad kommunikativ förmåga älskar du att ge service till interna och externa kunder och har förståelse för affären. Det är viktigt att du är en strukturerad person som har ett öga för kvalité. Vi ser att du är van vid processorienterat arbete där du kan utveckla både processer, rutiner och arbetssätt.

Som person har du goda kunskaper inom:

• Windows server
• Active Directory
• Office 365
• Automatisering
• Power Shell (meriterande)
• Azure (meriterande)
• AWS (meriterande)
• ITIL (meriterande)
• Språkkunskaper i såväl engelska som svenska. Visa mindre

Servicedesk technician Uppsala

Ansök    Okt 15    QD Sverige AB    IT-tekniker/Datatekniker
Vad vi erbjuder: Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work. Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågo... Visa mer
Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected]

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Service Desk Technician
QD har alltid levererat service i världsklass och vi har länge haft en servicedesk på vårt Stockholmskontor, hösten 2020 fick vi äran att växa med ytterligare en servicedesk till vårt Uppsalakontor. Idag är de ett grymt team på 11 tekniker som nu letar efter en till kollega att förstärka teamet.

Om rollen
Du kommer bli placerad på vårt nyrenoverade kontor i Uppsala och kommer att jobba med vår största kund. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera inkommande IT-ärenden där du kommer ha telefon och mejl som dina arbetsverktyg. En vanlig dag kan utöver det bestå av att genomföra felsökningar, installationer och underhåll i olika system och miljöer, främst Windowsmiljö.

Vem vi tror att du är
Vi tror att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom en servicedesk, alternativt har jobbat med kundtjänst och service samt har ett stort IT intresse. Vi tror att du har goda tekniska kunskaper, telefonvana samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

För att trivas i denna roll är du van vid att arbeta självständigt och målinriktat, men trivs även med att arbeta i grupp och är en lagspelare. Du är ordningsam och kan prioritera mellan arbetsuppgifter samt social och ödmjuk i kontakt med kunder och kollegor. Utöver det strävar du, precis som vi gör, efter att leverera service i toppklass. Du har alltid ett bra bemötande och är en sann problemlösare för kunden.

Vi jobbar främst med de följande saker:

• Microsoft 365/Office 365
• Exchange On Premises
• Active Directory
• Windows server
• Citrix
• Teamviewer
• Ärendehanteringssystem (Efecte)
• ITIL

Har du jobbat med några av dessa saker, men inte alla?
Skicka in din ansökan ändå! Vi ger gärna dig en chans att utvecklas hos oss. Visa mindre

Servicedesk technician

Ansök    Jun 14    QD Sverige AB    Kundtjänstmedarbetare
Vad vi erbjuder: Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work. Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågo... Visa mer
Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected]

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Om rollen
Du kommer att ingå i ett team med 10 grymma kollegor i Uppsala och jobba med en av våra största kunder. Din huvudsakliga uppgift är att hantera inkommande IT-ärenden där du kommer ha telefon och mejl som dina arbetsverktyg. Du kommer dessutom genomföra felsökning, installation och underhåll i olika system och miljöer, främst Windowsmiljö.

Dina kvalifikationer
Du har minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, god telefonvana samt goda tekniska kunskaper. Du har kunskap inom Windows samt tillhörande system, och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

För att trivas i denna roll är du van vid att arbeta självständigt och målinriktat, men trivs även med att arbeta i grupp och är en teamspelare. Du är ordningsam och kan prioritera mellan arbetsuppgifter samt social och ödmjuk i kontakt med kunder och kollegor. Utöver det strävar du, precis som vi gör, efter att leverera service i toppklass, både via mejl och telefon. Du har alltid ett bra bemötande och är en sann problemlösare för kunden.

Vi ser gärna att du har arbetat med:

• Microsoft 365/Office 365
• Exchange On Premises
• Active Directory
• Windows server
• Citrix
• Teamviewer
• Ärendehanteringssystem (Efecte är meriterande)
• ITIL (meriterande)
• Kommunikationskurser(meriterande)

Skicka gärna in din ansökan snarast då vi rekryterar löpande och kan komma att tillsätta rollen innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Servicedesk technician

Vad vi erbjuder: Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work. Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågo... Visa mer
Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected]

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Service Desk Technician
QD har alltid levererat service i världsklass och vi har länge haft en servicedesk på vårt Stockholmskontor, hösten 2020 fick vi äran att växa med ytterligare en servicedesk till vårt Uppsalakontor. Idag är de ett grymt team på 10 tekniker som nu letar efter en till kollega att förstärka teamet.

Om rollen
Du kommer bli placerad på vårt nyrenoverade kontor i Uppsala och kommer att jobba med vår största kund. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera inkommande IT-ärenden där du kommer ha telefon och mejl som dina arbetsverktyg. En vanlig dag kan utöver det bestå av att genomföra felsökningar, installationer och underhåll i olika system och miljöer, främst Windowsmiljö.

Vem vi tror att du är
Vi tror att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom en servicedesk, alternativt har jobbat med kundtjänst och service samt har ett stort IT intresse. Vi tror att du har goda tekniska kunskaper, telefonvana samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

För att trivas i denna roll är du van vid att arbeta självständigt och målinriktat, men trivs även med att arbeta i grupp och är en lagspelare. Du är ordningsam och kan prioritera mellan arbetsuppgifter samt social och ödmjuk i kontakt med kunder och kollegor. Utöver det strävar du, precis som vi gör, efter att leverera service i toppklass. Du har alltid ett bra bemötande och är en sann problemlösare för kunden.

Vi jobbar främst med de följande saker:

• Microsoft 365/Office 365
• Exchange On Premises
• Active Directory
• Windows server
• Citrix
• Teamviewer
• Ärendehanteringssystem (Efecte)
• ITIL

Har du jobbat med några av dessa saker, men inte alla?
Skicka in din ansökan ändå! Vi ger gärna dig en chans att utvecklas hos oss. Visa mindre

Senior IT-Professional

Ansök    Sep 22    QD Sverige AB    IT-tekniker/Datatekniker
Vad vi erbjuder: Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work. Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågo... Visa mer
Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected]

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Om rollen
I denna roll blir du en del av ett kundteam som består av tekniker med olika kunskapsnivåer samt en Service Delivery Coordinator. Med ett stort eget driv och med förståelse för kommunikation och service kommer du tillsammans med fantastiska kollegor få möjligheten att jobba varierat med alla tänkbara tekniker och i IT-miljöer.

I denna roll kommer du att ta emot och hantera ärenden med varierande svårighetsgrader som exempelvis konfiguration, felsöka kunders it miljö samt komma med förbättringsförslag. Vi söker dig som är senior tekniker och detta innebär även att du ska kunna agera mentor och bollplank mot dina kollegor och andra team inom Service Delivery. QD brinner för nära relationer och att skapa stort förtroende mellan oss som leverantör och kund. Du kommer att ha ett tekniskt ansvar hos flera av våra kunder och då även vara med i förändringsprojekt med tydlig koppling till kundnytta och behov. Rollen innefattar även viss beredskap som fördelas ut på alla tekniker.

Dina kvalifikationer
Du som person har arbetat som driftansvarig tekniker eller konsult i cirka fem år och har erfarenhet av medelstora till stora IT-miljöer. Med en välutvecklad kommunikativ förmåga älskar du att ge service till interna och externa kunder och har förståelse för affären. Det är viktigt att du är självgående och strukturerad i ditt arbete med ett öga för kvalité.
Vi ser att du är van vid processorienterat arbete där du kan utveckla både processer, rutiner och arbetssätt samt kunna driva kundprojekt.

Som person har du goda kunskaper:

• Mycket goda kunskaper inom Windows server
• Erfarenhet av Publika molntjänster
• Goda kunskaper inom DNS och DHCP
• Goda kunskaper inom Microsoft 365 och Active Directory
• Linux
• Nätverk och brandväggar (meriterande)
• ITIL (meriterande)
• Powershell (meriterande)
• Språkkunskaper i såväl engelska som svenska Visa mindre

Servicedesk Manager

Ansök    Okt 14    QD Sverige AB    Manager
Vad vi erbjuder: På QD får du de verktygen du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra anställda kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker att våra medarbetare ska fortsätta att utvecklas och därför erbjuder vi dig möjligheten till att lägga upp en individuell karriärplan. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. Vi gör många r... Visa mer
Vad vi erbjuder:

På QD får du de verktygen du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra anställda kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker att våra medarbetare ska fortsätta att utvecklas och därför erbjuder vi dig möjligheten till att lägga upp en individuell karriärplan.

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. Vi gör många roliga sociala aktiviteter tillsammans såsom nöjes- och aktivitetsresor, föreläsningar, fester, gemensamma frukostar och middagar. Vi är lyhörda och lyssnar på våra medarbetare och utvärderar oss ständigt med Nöjd Medarbetar-undersökningar.

På QD kallar vi det ”101% för dig”. Det är den där sista 1an som gör skillnaden, det är den som gör vår arbetsplats. Både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected]

Är du vår nästa Servicedesk manager till vårt team i Uppsala? Nu söker vi dig som gillar att vara spindeln i nätet och bygga broar mellan teknik och kund för att ge service i världsklass.

Om rollen

I rollen som Servicedesk Manager kommer du få personalansvar till 10 servicedesk tekniker och har till uppgift att följa kunden i QD’s leveransorganisation. Vi på QD har precis satt igång leveransen mot vår nyaste kund och vi letar efter en chef till ett nybildad team som vill jobba med vår nyaste kund och leda teamet till att leverera service i toppklass. Du kommer att agera länken mellan kunden och QD och skapa dig en bild av kundens verksamhet och behov och därmed kunna prioritera och koordinera kundens ärenden till rätt tekniker i rätt tid. Du kommer vara vår närmaste kontaktyta mot kunden och jobba tät med dem och våra tekniska experter på QD.

Ansvarsområden:

• Identifiera förbättringsförslag
• Prioritera och koordinera kundens ärenden
• Leda och inspirera ett team av servicedesk tekniker
• Identifiera brister i kunddokumentation
• Lyfta leveransen och kunden till nästa nivå
• Effektivisera ärendeflödet
• Identifiera återkommande ärendetyper/incidenter
• Vara med på driftmöte, utvecklingsmöte och utbildningar som kunden anordnar

Din utmärkta kommunikationsförmåga gör att du kan kommunicera effektivt på alla nivåer i organisationen samt externt, du är förtroendegivande, driven, nyfiken och besitter förmågan att driva igenom beslutade förändringar.
Vi letar efter någon som har egenskapen av att vara rak och tydlig vid behov, men kan vara lyhört mot teamet och ta deras åsikter i hänsyn vid beslutsfattande.

Du har arbetat inom support eller kundtjänst och har ett intresse av att leverera IT tjänster. Du måste inte ha en hög teknisk kompetens men det är meriterande, om inte annat har du lätt för dig att lära dig nya saker inom tekniken.
Vi tror du tidigare har haft personalansvar inom support, IT eller kundservice och är nu redo för nästa steg i din karriär där du får möjligheten att utvecklas inom ledarskap och kommunikation. Du värdesätter service högt och tycker om att leverera tydlighet mot kunden i form av statistik. Du har förmåga att se leveransen ut ifrån kundens perspektiv vilket gör att du kan se mönster och helheten samt möjliga förbättringar.
Vi lägger mycket vikt på de personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord rimmar med våra. Visa mindre

Servicedesk technician

Ansök    Maj 11    QD Sverige AB    Kundtjänstmedarbetare
Vad vi erbjuder: Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work. Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågo... Visa mer
Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected]

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Om rollen
Du kommer att ingå i ett team med 10 grymma kollegor i Uppsala och jobba med en av våra största kunder. Din huvudsakliga uppgift är att hantera inkommande IT-ärenden där du kommer ha telefon och mejl som dina arbetsverktyg. Du kommer dessutom genomföra felsökning, installation och underhåll i olika system och miljöer, främst Windowsmiljö.

Dina kvalifikationer
Du har minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, god telefonvana samt goda tekniska kunskaper. Du har kunskap inom Windows samt tillhörande system, och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

För att trivas i denna roll är du van vid att arbeta självständigt och målinriktat, men trivs även med att arbeta i grupp och är en teamspelare. Du är ordningsam och kan prioritera mellan arbetsuppgifter samt social och ödmjuk i kontakt med kunder och kollegor. Utöver det strävar du, precis som vi gör, efter att leverera service i toppklass, både via mejl och telefon. Du har alltid ett bra bemötande och är en sann problemlösare för kunden.

Vi ser gärna att du har arbetat med:

• Microsoft 365/Office 365
• Exchange On Premises
• Active Directory
• Windows server
• Citrix
• Teamviewer
• Ärendehanteringssystem (Efecte är meriterande)
• ITIL (meriterande)
• Kommunikationskurser(meriterande)

Skicka gärna in din ansökan snarast då vi rekryterar löpande och kan komma att tillsätta rollen innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Servicedesk Manager

Ansök    Mar 18    QD Sverige AB    Manager
Vad vi erbjuder: Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work. Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågo... Visa mer
Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected]

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Är du vår nästa Servicedesk Manager till vårt team i Uppsala? Nu söker vi dig som gillar att vara spindeln i nätet och bygga broar mellan teknik och kund för att ge service i världsklass.

Om rollen

I rollen som Servicedesk Manager kommer du att ha personalansvar för 10 st Servicedesktekniker och har till uppgift att följa kunden i QD’s leveransorganisation. Vi på QD har precis gått live i leveransen av Servicedesk för vår specifika kund och vi letar efter en chef till ett nybildat team som vill jobba med att leverera service i toppklass.
Du kommer att agera länken mellan kunden och QD och skapa dig en bild av kundens verksamhet och behov och därmed kunna prioritera och koordinera kundens önskemål. Du kommer vara vår primära kontaktyta mot kunden och jobba tätt med våra beställare samt våra tekniker på QD.

Ansvarsområden:

• Identifiera och framföra förbättringsförslag till vår kund/beställare
• Leda och inspirera ett härligt team av servicedesk tekniker
• Personalansvar
• Identifiera och åtgärda brister i kunddokumentation
• Lyfta leveransen och kunden till nästa nivå
• Effektivisera ärendeflödet
• Identifiera återkommande ärendetyper/incidenter
• Delta på regelbundna kundmöten såsom driftmöten, utvecklingsmöten och utbildningar vår kund anordnar

Vem vi tror att du är:

Din utmärkta kommunikationsförmåga gör att du kan kommunicera effektivt på alla nivåer i organisationen samt externt. Du är förtroendegivande, driven, nyfiken och besitter förmågan att driva igenom beslutade förändringar.
Vi letar efter någon som har egenskapen av att vara rak och tydlig vid behov, men kan vara lyhörd mot teamet och ta deras åsikter i hänsyn vid beslutsfattande.

Du har arbetat inom support eller kundtjänst och har ett intresse av att leverera IT tjänster. Du bör ha en god teknisk förståelse samt ett intresse för teknisk proaktivitet, du behöver också förstå tekniska samband och sammanhang på en övergripande nivå samt besitta förmågan att se teknik kopplat till verksamhetsutveckling.

Du har tidigare haft personalansvar inom support, IT eller kundservice och är nu redo för nästa steg i din karriär där du får möjligheten att utvecklas inom ledarskap och kommunikation. Du värdesätter service högt och tycker om att leverera tydlighet mot kunden. Du har förmåga att se leveransen ut ifrån kundens perspektiv vilket gör att du kan se mönster och helheten samt möjliga förbättringar. Visa mindre

Servicedesk technician

Vad vi erbjuder: På QD får du de verktygen du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra anställda kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker att våra medarbetare ska fortsätta att utvecklas och därför erbjuder vi dig möjligheten till att lägga upp en individuell karriärplan. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. Vi gör många r... Visa mer
Vad vi erbjuder:

På QD får du de verktygen du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra anställda kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker att våra medarbetare ska fortsätta att utvecklas och därför erbjuder vi dig möjligheten till att lägga upp en individuell karriärplan.

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. Vi gör många roliga sociala aktiviteter tillsammans såsom nöjes- och aktivitetsresor, föreläsningar, fester, gemensamma frukostar och middagar. Vi är lyhörda och lyssnar på våra medarbetare och utvärderar oss ständigt med Nöjd Medarbetar-undersökningar.

På QD kallar vi det ”101% för dig”. Det är den där sista 1an som gör skillnaden, det är den som gör vår arbetsplats. Både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

Vill du jobba på ett grymt företag inom IT-drift? Här är din chans att växa inom ett av de största företagen i branschen.

Om rollen
Du kommer att ingå i ett team i Uppsala och jobba mot en av våra största kunder med ett 10 tals andra kollegor. Den huvudsakliga uppgiften är att hantera inkommande IT-ärenden där du kommer ha telefon och mail som dina arbetsverktyg. Du kommer dessutom genomföra felsökning, installation och underhåll i olika system och miljöer, främst Windowsmiljö, men även Mac förekommer.

Dina kvalifikation
Du har cirka ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, god telefonvana samt goda tekniska kunskaper. Du har kunskap inom Windows samt tillhörande system, och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Kunskaper inom Mac är meriterande.

För att trivas i denna roll är du van vid att arbeta självständigt och målinriktat, men trivs även med att arbeta i grupp och är en teamspelare. Du är ordningsam och kan prioritera mellan arbetsuppgifter samt social och ödmjuk i kontakt med kunder och kollegor. Utöver det strävar du, precis som vi gör, efter att leverera service i toppklass, om det nu är via mail eller telefon. Du har alltid ett bra bemötande och är en sann problemlösare för kunden.

Vi ser gärna att du har arbetat med:

• ServiceNow
• Windows server
• Active Directory
• Office 365
• Ett serviceyrke
• ITIL (meriterande) Visa mindre

2nd Line support tekniker

Ansök    Aug 11    QD Sverige AB    IT-tekniker/Datatekniker
Vad vi erbjuder: På QD får du de verktygen du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra anställda kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker att våra medarbetare ska fortsätta att utvecklas och därför erbjuder vi dig möjligheten till att lägga upp en individuell karriärplan. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. Vi gör många r... Visa mer
Vad vi erbjuder:

På QD får du de verktygen du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra anställda kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker att våra medarbetare ska fortsätta att utvecklas och därför erbjuder vi dig möjligheten till att lägga upp en individuell karriärplan.

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. Vi gör många roliga sociala aktiviteter tillsammans såsom nöjes- och aktivitetsresor, föreläsningar, fester, gemensamma frukostar och middagar. Vi är lyhörda och lyssnar på våra medarbetare och utvärderar oss ständigt med Nöjd Medarbetar-undersökningar.

På QD kallar vi det ”101% för dig”. Det är den där sista 1an som gör skillnaden, det är den som gör vår arbetsplats. Både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till [email protected]

Om rollen
I denna roll blir du en del av ett kundteam som består av två second- och två third line tekniker samt en leveranskoordinator. Med ett stort eget driv och med förståelse för kommunikation och service kommer du tillsammans med fantastiska kollegor få möjligheten att jobba varierat med alla tänkbara tekniker och i IT-miljöer.

I din roll som 2nd Line Support Specialist kommer du ta emot och hantera 2:a linje ärenden som konfiguration, felsöka kunders it miljö samt komma med förbättringsförslag. Företaget brinner för nära relationer och att skapa stort förtroende mellan oss som leverantör och kund. Du kommer att ha ett tekniskt ansvar hos flera av våra kunder och då även vara med i förändringsprojekt med tydlig koppling till kundnytta och behov..

Dina kvalifikationer
Du har arbetat som ansvarig tekniker gentemot kund eller haft driftansvar i cirka 2 år och har erfarenhet av små till medelstora IT-miljöer. Med en välutvecklad kommunikativ förmåga älskar du att ge service till interna och externa kunder och har förståelse för affären. Vi ser att du är en strukturerad person som har ett öga för kvalité. Vi ser att du är van vid processorienterat arbete där du kan utveckla både processer, rutiner och arbetssätt.

Som person har du goda kunskaper:

• Windows server
• Active Directory
• Office 365
• Power Shell (meriterande)
• Azure (meriterande)
• Automatisering
• ITIL (meriterande)
• Språkkunskaper i såväl engelska som svenska. Visa mindre