Lediga jobb Rekryteringsstyrkan i Norden AB i Uppsala

Se alla lediga jobb från Rekryteringsstyrkan i Norden AB i Uppsala. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Uppsala som finns inom det yrket.

Sigtuna Stadshotell söker kock till sitt team

Om Sigtuna Stadshotell 1909 Sigtuna Stadshotell är Sveriges minsta 5 stjärniga hotell och vackert beläget i Sigtuna stad. Hotellet är välkänt för sin service, härliga atmosfär och White Guide-prisade restaurang sedan 2009. Sigtuna Stadshotell är ett populärt alternativ för konferenser, fester samt bröllop och gästerna är såväl lokala som externa. Verksamheten ägs och drivs i privat regi. Ambitionsnivån är hög och man lägger stor vikt vid sina engagerade ... Visa mer
Om Sigtuna Stadshotell

1909 Sigtuna Stadshotell är Sveriges minsta 5 stjärniga hotell och vackert beläget i Sigtuna stad. Hotellet är välkänt för sin service, härliga atmosfär och White Guide-prisade restaurang sedan 2009. Sigtuna Stadshotell är ett populärt alternativ för konferenser, fester samt bröllop och gästerna är såväl lokala som externa.

Verksamheten ägs och drivs i privat regi. Ambitionsnivån är hög och man lägger stor vikt vid sina engagerade medarbetare, vilka alla bidrar och är delaktiga i att säkerställa att arbetsplatsen erbjuder och levererar de tjänster, service och kvalité deras gäster förväntar sig.

I denna rekrytering samarbetar vi med Rekryteringsstyrkan i Norden AB och alla frågor hanteras via dem.

Vi söker en riktigt duktig kock

Köket är klassiskt svenskt och köksmästare Gustav presenterar sitt kök så här:

Min passion för mat har alltid varit enkel, god mat utan att stänga några smakdörrar. Att fritt testa världens alla smaker med båda fötterna förankrade i den svenska myllan. Smaken står alltid i centrum i valet av råvara, den går aldrig att kompromissa på. God mat, inga konstigheter!

I Stadshotellets kök passar du som är driven, positiv, har en känsla för detaljer samt tycker om att ge det där "lilla extra". Teamet består av fem personer, köksmästare Gustav Brixelius, en sous chef, två kockar och en bagare.

Om rollen

Vi söker dig som är redo för ett nytt steg och vill vara med och utveckla en av Sveriges finaste pärlor. Du har flera års erfarenhet av arbete i kök, ytterligare utbildning är meriterande. Tjänsten är en tillsvidare anställning och heltid. Lön efter överenskommelse och kollektivavtal.

Arbetstiderna är varierande och säsongsbetonade.

Egenskaper och kompetenser

Vi söker dig som brinner för mat, dryck och service, älskar detaljer och värderar goda relationer!

Vi önskar att du;

- Har flerårig erfarenhet som kock
- Är social och kommunikativ
- Förstår det svenska matspråket
- Är strukturerad och organiserad

- Har god kunskap och passion för mat & gärna dryck
- Är kreativ och har en förmåga att se helheten såväl som detaljer
- Kommunicerar gärna på svenska annars krav på obehindrad engelska




Ansökan

Passar du in i beskrivningen och strävar efter att leverera och överträffa förväntningar och gästupplevelse - tveka inte att söka!

Har du frågor om tjänsten så går det bra att kontakta Peggy Cussil, [email protected], 070 796 2061 eller Mona Wågberg via mail, [email protected] eller telefon 0762 49 08 61

Urvalsprocess och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma tillsättas före sista ansökningsdag 2022-05-25



Ansökan gör du här nedan(vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl) Visa mindre

Account Manager - Logistik - Cargo Partner

Om Cargo-Partner Cargo-Partner är en privatägd fullsortimentsleverantör av logistik som erbjuder en omfattande portfölj av flyg-, sjö-, tåg- och landtransport samt lagertjänster, med särskild expertis inom informationsteknik och optimering av leveranskedjan. Våra team finns där för dig på över 140* kontor i 40* länder över hela världen för att skapa snabba och effektiva lösningar anpassade efter dina behov. Cargo-Partner söker sin nästa kollega som vi... Visa mer
Om Cargo-Partner

Cargo-Partner är en privatägd fullsortimentsleverantör av logistik som erbjuder en omfattande portfölj av flyg-, sjö-, tåg- och landtransport samt lagertjänster, med särskild expertis inom informationsteknik och optimering av leveranskedjan.

Våra team finns där för dig på över 140* kontor i 40* länder över hela världen för att skapa snabba och effektiva lösningar anpassade efter dina behov.



Cargo-Partner söker sin nästa kollega som vill vara med och ta företaget till nästa nivå!

I denna rekrytering samarbetar vi med Rekryteringsstyrkan AB



Om rollen som säljare hos Cargo-Partner

Vill du vara en del av Cargo-Partner´s fortsatta tillväxtresa? Har du tidigare erfarenhet av försäljning av flyg, sjö, bil och/eller tåg? Tveka inte att söka denna tjänst!

För att bli framgångsrik i rollen som säljare hos Cargo-Partner ser vi att du är en resultatinriktad, prestigelös lagspelare med en stark egen drivkraft att lyckas och skapa goda resultat. Du är flexibel men samtidigt strukturerad och har en affärsmässig och kundorienterad inställning med fokus på att skapa långsiktiga relationer. Vidare är du nyfiken i ditt förhållningssätt och kan påvisa goda säljresultat från tidigare anställningar. Du trivs bra i att själv styra din arbetsdag och med framgångsrika resultat bygga för ditt nästa steg inom sälj i företaget.

I portföljen ingår våra produkter inom bil-, tåg- flyg- och sjöfrakt samt traditionella speditionstjänster.

I rollen som säljare/kundansvarig hos Cargo-Partner är ditt ansvar;

- ny- och merförsäljning mot uppsatta budgetmål
- förvalta och utveckla befintlig kundportfölj
- självständigt driva din säljprocess, från första kundkontakt till färdig affär
- att bygga långsiktiga relationer och strategiska samarbeten
- lösa samt erbjuda kundunika upplägg
- delta i företagets säljaktiviteter


Erfarenheter och kompetenser

- Minimum 5 års erfarenhet av försäljning
- Förhandlingsvana

- Grundläggande kunskaper i Officepaketet
- Strukturerad och kommunikativ
- Erfarenhet av sjöfrakt är meriterande
- Svenska och engelska flytande i tal och skrift
- B-körkort ett krav


Ansökan

Känner du igen dig i beskrivningen ovan så tveka inte att söka! Placering av tjänsten är på vårt kontor i Stockholm eller Göteborg. I tjänsten som säljare rapporterar du direkt till försäljningschef Sverige

I denna rekrytering samarbetar vi med Rekryteringsstyrkan så har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Peggy Cussil via mail, [email protected] eller via telefon 070 796 2061.

Urvalsprocess och intervjuer sker löpande sista ansökningsdag 2022-03-31
Ansökan gör du här nedan Visa mindre

HR Business Partner - RC Café och Pâtisserie

Om RC Café och Pâtisserie RC Café och Pâtisserie är ett familjeägt företag som startades 2002 i Sigtuna. Idag finns vi på flera platser i Stockholm och på Arlanda flygplats. 2017 utsågs vi till Sveriges bästa café i välrenommerade White Guide Café och 2017 utsågs vi även till bästa café på Arlanda flygplats. Vår filosofi har alltid varit den samma, vi tillverkar allt själva från grunden på bra råvaror utan konstgjorda tillsatser. Vi använder så mycket e... Visa mer
Om RC Café och Pâtisserie

RC Café och Pâtisserie är ett familjeägt företag som startades 2002 i Sigtuna. Idag finns vi på flera platser i Stockholm och på Arlanda flygplats.

2017 utsågs vi till Sveriges bästa café i välrenommerade White Guide Café och 2017 utsågs vi även till bästa café på Arlanda flygplats.

Vår filosofi har alltid varit den samma, vi tillverkar allt själva från grunden på bra råvaror utan konstgjorda tillsatser. Vi använder så mycket ekologiska råvaror vi kan eller råvaror som på annat sätt är snälla mot vår jord. Våra bagare och konditorer lägger stort fokus på hantverket och våra baristor och butiksbiträden möter våra kunder med hög service känsla.



Nu söker vi efter en person till rollen som HR Business Partner

Är du en driven och lösningsorienterad person som förstår affären och trivs att arbeta såväl operativt som strategiskt? Då har vi den perfekta rollen för dig!



I denna rekrytering samarbetar vi med Rekryteringsstyrkan I Norden AB och alla frågor om rollen hanteras via dem.

Om rollen

I rollen som HR Business Partner hos oss på RC, kommer du ansvara för allt från uppbyggnad av struktur, agenda och processer till att framöver arbeta mer strategiskt.
HR ansvarar för alla förekommande personalrelaterade göromål. Vi ser att du har en erfarenhet som gör dig väl bekant med hur RC fungerar och hur vi bygger upp våra aktiviteter för att stödja verksamheten framgent.

I den här rollen är du kunnig om regelverk och van vid den praktiska gången för att genomföra processer smidigt. Du är väl bekant med alla element inom ersättningshantering som lön, semester, pension och dylikt.

Du är lätt att ha att göra med och van vid att kommunicera på ett tydligt sätt med alla involverade parter. Vi ser gärna att du besitter naturliga ledaregenskaper och gladeligen tar dig an uppgiften som kulturbärare.



Kompetenser och erfarenhet

Vi ser att du har;

- relevant utbildning med flera års yrkesmässig erfarenhet
- kunskap kring arbetsrätt
- förhandlingsvana
- erfarenhet av rekrytering
- erfarenhet av personalplanering
- bakgrund inom retail, restaurang eller hotell är meriterande

- har god förmåga att effektivisera processer och arbetssätt
- talar och skriver flytande i både svenska och engelska


Du har också erfarenheten att se vilka delar som kan utvecklas och förbättras och har givetvis utrymme att anpassa de arbetsmoment som kan effektiviseras.



Erbjudande

Du erbjuds en varierande roll i ett företag som befinner sig i en stark tillväxtfas och har ett öppen och lösningsfokuserad miljö med rak kommunikation, präglad av samarbete för att uppnå gemensamma mål.

Din placering är på vårt kontor ligger på Arlanda Flygplats, terminal 4 och du blir en viktig del i vår ambition att vara ledande leverantör av kvalitetsprodukter.

I denna roll rapporterar du direkt till COO och kommer ingå i ledningsgruppen.

Ansökan

Vi lägger stor vikt på din personlighet så känner du igen dig i ovan beskrivning, är du varmt välkommen att söka.

I denna rekrytering samarbetar vi med Rekryteringsstyrkan i Norden AB och har du frågor om tjänsten så går det bra att kontakta Mona Wågberg via mail, [email protected] eller telefon 0762 49 08 61 eller Peggy Cussil, [email protected], 0707 96 20 61

Urvalsprocess och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2022-05-15

Ansökan gör du här nedan Visa mindre

Maskinoperatör - Habia Teknofluor

Om Habia Teknofluor Habia Teknofluor AB är en av Europas ledande tillverkare av fluorplastslang, högtrycksslang samt bearbetade detaljer av PTFE. Kundkretsen består av stora internationella företag som ABB, Tetra Pak, Parker samt ContiTech och merparten av produkterna levereras utanför Sverige. Verksamheten startades 1954 i Knivsta och ingår numer i Smith´s Group i divisionen Flex-Tek. På Habia Teknofluors produktionsavdelning arbetar cirka 40 personer f... Visa mer
Om Habia Teknofluor

Habia Teknofluor AB är en av Europas ledande tillverkare av fluorplastslang, högtrycksslang samt bearbetade detaljer av PTFE. Kundkretsen består av stora internationella företag som ABB, Tetra Pak, Parker samt ContiTech och merparten av produkterna levereras utanför Sverige. Verksamheten startades 1954 i Knivsta och ingår numer i Smith´s Group i divisionen Flex-Tek.

På Habia Teknofluors produktionsavdelning arbetar cirka 40 personer fördelat på två-skift och ett nattskift. Produktionen består av tre avdelningar; MP (Machined Parts) där vi gör svarvade detaljer i PTFE, HPH (High Pressure Hose) där vi gör stålomspunnen högtrycksslang samt FPT (Fluor Plastic Tubing) där vi tillverkar extruderad slang, men även tillverkning av thermoplast. Totalt på Habia Teknofluor arbetar 65 personer. Förutom maskinoperatörer arbetar här även ingenjörer, tekniker, logistiker, ekonomer, säljare med flera.

Nu stärker vi upp med fler kollegor som kanske är i början av sin karriär och inte har världens längsta CV, men är en person som vill utvecklas tillsammans med oss!

I denna rekrytering samarbetar vi med Rekryteringsstyrkan i Norden AB och alla frågor och ansökningar hanteras via dem



Om rollen maskinoperatör

Vi söker positiva och samarbetsvilliga personer som är minst 18 år till vårt team. Du som söker behöver kunna svenska flytande i både tal och skrift. Förutom detta bör du vara bekväm med att arbeta två-skift, vilket innebär att du varannan vecka kommer jobba morgon och varannan vecka kväll.

Tidigare erfarenhet från tillverkningsindustri är meriterande och likaså intresse för teknik. Körkort är fördelaktigt då det är inte finns så bra kollektivtrafikförbindelser till arbetsplatsen.

Kompetenser och egenskaper

Förutom att du är en person som vill utvecklas och är nyfiken på ny kunskap så ser vi att du;

- är teknisk intresserad
- har lätt för att följa instruktioner
- har ett strukturerat arbetssätt
- är ansvarsfull och självgående
- är positiv och har en god kommunikativ förmåga
- talar och skriver flytande svenska
- har b-körkort


All utbildning sker på plats så inga förkunskaper krävs.

Vad erbjuder Habia?

Företaget erbjuder ett roligt och utmanande jobb i en härlig lantlig miljö i Knivsta, som ligger mellan Arlanda och Uppsala. Vi erbjuder alla våra anställda ett generöst friskvårdsbidrag och följer Teknikföretagens kollektivavtal med IF Metall.

Tillträde sker enligt överenskommelse, men vi tillämpar löpande tillsättning så vänta inte med att söka! Habia Teknofluor arbetar för en jämn könsfördelning, därför uppmuntrar vi kvinnliga sökande till den här tjänsten.

Ansökan

Har du frågor om tjänsten så går det bra att kontakta Peggy Cussil via mail [email protected], 070-7962061

Urvalsprocess och intervjuer sker löpande och vi har flera tjänster att tillsätta



Ansökan gör du här nedan (vi kan inte hantera ansökningar via mail) Visa mindre

Senior Redovisningsekonom - Norden och Baltikum - Bystronic Scandinavia AB

Om Bystronic Bystronic Scandinavia AB grundades 1989 och är ett dotterbolag till Schweiziska Bystronic Laser AG som i sin tur ingår i Conzzeta Holding. Bystronic Scandinavia AB är gruppens försäljnings- och servicebolag för Norden och Baltikum. Bystronic är en av världens ledande leverantörer av lösningar för plåtbearbetning. Vi erbjuder ett heltäckande program av högteknologiska maskiner och system, vilka möjliggör de bästa förutsättningarna för en effe... Visa mer
Om Bystronic

Bystronic Scandinavia AB grundades 1989 och är ett dotterbolag till Schweiziska Bystronic Laser AG som i sin tur ingår i Conzzeta Holding. Bystronic Scandinavia AB är gruppens försäljnings- och servicebolag för Norden och Baltikum.

Bystronic är en av världens ledande leverantörer av lösningar för plåtbearbetning. Vi erbjuder ett heltäckande program av högteknologiska maskiner och system, vilka möjliggör de bästa förutsättningarna för en effektiv och lönsam produktion. Bystronic står för tillförlitlighet, hög prestanda, innovationer, kostnadseffektivitet samt användarvänligt handhavande. Vår position på marknaden har uppnåtts genom en kontinuerlig satsning på ett brett och kvalitativt sortiment kombinerat med ett nära samarbete och partnerskap med våra kunder inom industrin. Bland våra kunder märks allt ifrån lokala underleverantörer till världsomspännande industrikoncerner.

Nu söker vi efter en ersättare till rollen som HR/ redovisningsekonom Norden och Baltikum

Är du en lösningsorienterad redovisningsekonom med erfarenhet av HR och löneadministration? Då har vi den perfekta rollen för dig!



I denna rekrytering samarbetar vi med Rekryteringsstyrkan I Norden AB

Om rollen

Till vårt kontor i Rosersberg som täcker in Norden och Baltikum, söker vi en ersättare till vår nuvarande HR/redovisningsekonom vilken utgör en viktig del i vår ambition att vara ledande leverantör av kvalitetslösningar inom plåtbearbetning.

I denna kombinerade roll ansvarar du för löpande redovisning och avstämningar. Du kommer att arbeta nära ekonomichefen och vara ansvarig för rapportering kring månad, kvartal och årsbokslut. Du har även kontrollen av och samarbetet med våra lönepartners i de olika länderna i vår region.Vi ser att du är kunnig om regelverk och van vid den praktiska gången för att genomföra löneprocessen smidigt. Du är lätt att ha att göra med och van vid att kommunicera på ett tydligt sätt med alla involverade parter. Du kommer även vara behjälplig vid nyrekryteringar.

Du är väl bekant med alla element inom ersättningshantering som semester, pension, tjänstebilar och förmånshantering. och har redovisnings- och systemkompetensen för att kunna hantera det i SAP som är vårt affärssystem.

Kompetenser och erfarenhet

Vi ser att du har en erfarenhet som gör dig väl bekant med hur ekonomiprocesser fungerar och hur vi bygger upp våra aktiviteter för att stödja verksamheten och vid varje periodslut leverera en fullständig månads, kvartals eller årsrapportering. Erfarenhet att självständigt stänga bokslut är meriterande.

Du har också erfarenheten att se vilka delar som kan utvecklas och förbättras och har givetvis utrymme att anpassa de arbetsmoment som kan effektiviseras.

Vi ser att du;

- är en erfaren redovisningsekonom inkl. avstämningar samt skattedeklarationer
- har relevant utbildning med flera års erfarenhet inom lön
- har erfarenhet av momshantering, gärna erfarenhet av DK och FI
- har god vana av att arbeta i SAP, gärna superuser i FICO-modulen
- har goda kunskaper i Excel, avancerad användare meriterande
- är självgående och gärna besitter naturliga ledaregenskaper
- har god förmåga att effektivisera processer och arbetssätt
- talar och skriver flytande i både svenska och engelska


Erbjudande

Du erbjuds en varierande roll i ett stabilt och ekonomiskt välmående företag i en internationell koncern. Bystronic kännetecknas av en öppen och lösningsfokuserad miljö med rak kommunikation präglad av samarbete för att uppnå gemensamma mål.

Ekonomiavdelningen består idag, utöver denna roll, utav ekonomichef samt redovisningsekonomer med ansvar för kund- respektive leverantörsreskontra

I denna roll rapporterar du direkt till ekonomichef.

Ansökan

Vi lägger stor vikt på din personlighet så känner du igen dig i ovan beskrivning så är du varmt välkommen att söka.

I denna rekrytering samarbetar vi med Rekryteringsstyrkan i Norden AB och har du frågor om tjänsten så går det bra att kontakta Mona Wågberg via mail, [email protected] eller 0762 49 08 61 alternativt Peggy Cussil, [email protected], 0707 96 20 61

Urvalsprocess och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2020-10-25

Ansökan gör du här nedan Visa mindre