Lediga jobb som Planeringskontorist i Uppsala

Se lediga jobb som Planeringskontorist i Uppsala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uppsala som finns hos arbetsgivaren.

Eftermarknadsassistent till Uppsalahem (Vikariat)

Ansök    Okt 28    Uppsalahem AB    Planeringskontorist
Uppsalahem är Uppsalas ledande bostadsbolag och har ca 300 engagerade medarbetare som förvaltar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem. Ditt uppdrag hos oss Som Eftermarknadsassistent tillhör du enheten Nyproduktion. Du ansvarar för de administrativa ärendena som uppstår i anslutning till Uppsalahems nyproduktions- och renoveringsprojekt. Du hanterar löpande garantiä... Visa mer
Uppsalahem är Uppsalas ledande bostadsbolag och har ca 300 engagerade medarbetare som förvaltar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem.
Ditt uppdrag hos oss
Som Eftermarknadsassistent tillhör du enheten Nyproduktion. Du ansvarar för de administrativa ärendena som uppstår i anslutning till Uppsalahems nyproduktions- och renoveringsprojekt. Du hanterar löpande garantiärenden från hyresgäster och förvaltning. Du samverkar och har en kontinuerlig dialog med medarbetare från samtliga berörda avdelningar på Uppsalahem.
Som Eftermarknadsassistent har du kontakt med entreprenören under garantitiden och du är den som följer upp deras arbete. Du planerar för, samt medverkar vid förbesiktningar, slut- och efterbesiktningar. Du hanterar även kostnader som uppstår i samband med eftermarknadsarbetet, i samarbete med Garantisamordnaren.
I din roll bevakar du åtgärdstider på felanmälningar. Baserat på gällande avtal och bygglagar är du delaktig i beslut rörande interna eftermarknadsärenden. I rollen ingår även diverse administrativa arbetsuppgifter för att stödja Fastighetsutvecklingsavdelningen.
Vem är du?
För att lyckas i rollen har du en högskole-/universitetsutbildning som byggnadsingenjör eller liknande och du får gärna vara i början av din karriär. I din roll har du mycket kontakt med interna och externa parter och det är därför viktigt att du är kommunikativ och förtroendegivande. Då du kommer jobba tätt ihop med din närmaste kollega som är Garantisamordnare ser vi att duhar förmåga att skapa ett nära och bra samarbetsklimat. För att skapa goda resultat i jobbet är du administrativ med ett extra sinne för ordning och struktur. Krav för rollen är goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt B-körkort. Vi ser även att du behöver ha en digital vana och grundläggande kunskaper i Microsoft Office-paketet. 
Vi på Uppsalahem
På Uppsalahem möts mod, nyfikenhet och stark vilja att göra skillnad. Här arbetar vi tillsammans för att forma framtidens boende - med idéer som vågar utmana och lösningar som gör vardagen bättre för Uppsalabor. Hos oss får du möjlighet att vara med och påverka Uppsalas utveckling tillsammans med engagerade kollegor som är stolta över det vi skapar. Tillsammans arbetar vi för ett levande och hållbart Uppsala där människor kan leva och trivas, idag och i framtiden. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på www.uppsalahem.se.
Här kan du även läsa mer om vilka förmåner vi erbjuder.
Om anställningen
Omfattning: Heltid Arbetstider: 08.00-17.00 (mån-fre) Anställningsform: Vikariat (cirka 10 månader) Start: Enligt överenskommelsem, men senast i mitten av december  Placering: Cykelfabriken 
Nyfiken?
Vill du veta mer om tjänsten? Då ska du kontakta Anna-Lotta Andersson, Chef Nyproduktion, [email protected]. Vi går igenom ansökningarna löpande så rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-11-23.
Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Planeringsområdesledare till Flygstaben

Ansök    Okt 6    Försvarsmakten    Planeringskontorist
Försvarsmakten är inne i en dynamisk tillväxtperiod för att bygga ett starkare försvar som kan möta det försämrade omvärldsläget. Inom luftdomänen ställer detta krav på såväl nya förband som förmågor, där spetsteknologi är en central del. Detta innebär tillförsel av nya materielsystem, samt omsättning och vidmakthållande av äldre system. Flygstabens Teknik och vidmakthållandeavdelning (TVA) söker nu en planeringsområdesledare (POL) med ansvar för att utar... Visa mer
Försvarsmakten är inne i en dynamisk tillväxtperiod för att bygga ett starkare försvar som kan möta det försämrade omvärldsläget. Inom luftdomänen ställer detta krav på såväl nya förband som förmågor, där spetsteknologi är en central del. Detta innebär tillförsel av nya materielsystem, samt omsättning och vidmakthållande av äldre system.

Flygstabens Teknik och vidmakthållandeavdelning (TVA) söker nu en planeringsområdesledare (POL) med ansvar för att utarbeta Flygvapnets materielplan samt sammanhålla beställningar, uppdrag och omförhandlingar avseende flygvapenmateriel.

Som POL är du sammanhållande för Flygvapnets materielproduktionsuppföljning mot interna och externa leverantörer. Arbetet görs tillsammans med Flygstabens Materielsektion där det finns en motsvarande befattning. Detta innebär samtidigt att du har en viktig roll i framarbetandet av Flygvapnets budgetunderlag.

Som POL stödjer du Flygvapenchefen i anskaffning och vidmakthållande av materiel tillFlygvapnets krigsförband. Detta kräver att du arbetar tätt tillsammans med vidmakthållandeledare, materielområdesansvariga för respektive materielområde, krigsförbandsansvariga för Flygvapenförbanden, systemledare, andra funktionsföreträdare iutvecklingen av Flygvapnets framtida basförmåga samt Flygstabens ekonomifunktioner. Du arbetar även kontinuerligt tillsammans med Försvarsmaktens högkvarter och Försvaretsmaterielverk.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Ansvara för utarbetandet av Flygvapnets årliga materielplan

• Sammanhålla beställningar, uppdrag och omförhandlingsunderlag avseende flygvapenmateriel

• Leda, inrikta, planera, samordna och följa upp Flygvapnets materielproduktion

• Utarbeta förändringsbehov

• Samverka med Försvarets materielverk i produktionsuppföljning

• Produktionsstyrning och uppföljningsansvar avseende materiel.

 

KRAV

Kvalifikationer

• Goda språkfärdigheter i tal och skrift i svenska och engelska 

• Relevant och aktuell arbetslivserfarenhet av att arbeta inom Försvarsmaktens materielförsörjningsprocess

• B-körkort.

Personliga egenskaper

Du gillar att ta initiativ och ansvar, samtidigt som du är en lagspelare som har lätt att skapa kontakter inom organisationen. Du har god kommunikationsförmåga och är trygg, stabil och uppskattar förändringsarbete. Du har ett strategiskt tänkande och kan arbeta strukturerat och målinriktat såväl enskilt som i grupp. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. 

 

MERITERANDE

• Erfarenhet inom projektledning

• Erfarenhet av Försvarsmaktens IT-system så som SAP/PRIO.

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).


Övrigt
Anställningsform: Civil tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten.
Sysselsättningsgrad: Heltid.
Arbetsort: Uppsala men även andra arbetsorter inom Flygvapnet kan vara aktuella.
Tillträdesdatum: Snarast eller efter överenskommelse.

Individuell lönesättning tillämpas. Tjänsten sker till största delen vid Flygstaben i Uppsala, men du kommer regelbundet att delta i möten vid Försvarsmaktens högkvarter och Försvarets Materielverk i Stockholm.

Upplysningar om befattningen

Kontakta Jonas Brissman, C Stabssektion TVA. 

Fackliga företrädare
OFR/O Lars-Olof Wretling
OFR/S Caroline Nilsson
SACO Johan Nyström
SEKO Åsa Karlsson 

Samtliga kontaktpersoner nås via FM växel på tel. 08-788 75 00.
 
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2025-11-03. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.

Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Flygstabens första och största uppgift är att stödja flygvapenchefens ledning av samtliga flottiljer och skolor i flygvapnet i alla nivåer av konfliktskalan. Flygstaben utvecklar, planerar, genomför och utvärderar order och direktiv ställda av flygvapenchefen. Flygstaben består av cirka 350 medarbetare. Flygvapnet organiserar och utbildar flyg-, bas- och ledningsförband och har i uppdrag att bevaka och skydda Sveriges luftrum. Det är ett uppdrag som pågår dygnet runt, året runt, för att säkerställa Sveriges integritet. Inom flygvapnet arbetar cirka 5100 medarbetare, civila och militära.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras och att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Handläggare Uppföljning

Ansök    Sep 18    Försvarsmakten    Planeringskontorist
Handläggare Uppföljning på Genomförandeavdelningen vid Luftstridsskolan Om förbandet:  Luftstridsskolan (LSS) är flygvapnets gemensamma kompetenscentrum för utveckling och utbildning. Vid LSS finns Flygvapnets skolor, Flygvapnets utvecklingsenhet samt Försvarsmaktens Hundtjänstenhet. LSS har en avgörande roll i utvecklingen och tillväxten av framtidens flygvapen. Om befattningen: Tjänsten är placerad vid LSS Stab och Genomförandeavdelningen. Dina ar... Visa mer
Handläggare Uppföljning på Genomförandeavdelningen vid Luftstridsskolan

Om förbandet: 

Luftstridsskolan (LSS) är flygvapnets gemensamma kompetenscentrum för utveckling och utbildning.
Vid LSS finns Flygvapnets skolor, Flygvapnets utvecklingsenhet samt Försvarsmaktens Hundtjänstenhet. LSS har en avgörande roll i utvecklingen och tillväxten av framtidens flygvapen.


Om befattningen:

Tjänsten är placerad vid LSS Stab och Genomförandeavdelningen. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen vara att arbeta med uppföljning av förbandets verksamhetsområden, men även att stödja med planering och genomförande av verksamhet och resurser vid förbandet.


Huvudsakliga arbetsuppgifter


• Handlägga och delta i utveckling av uppföljningsprocessen vid förbandet
• Delta i arbetsgrupp för uppföljning av verksamhet och hur resurser använts under verksamhetens genomförande
• Sammanställa underställda enheters redovisningar, ta fram beslutsunderlag till högre chef och återkoppla fattade beslut till underställda enheter
• Delta i planeringsprocessen genom att omhänderta utfall och erfarenheter från genomförande och uppföljning
• Ta fram planeringsunderlag för alla delar av förbandet
• Vara delaktig i framtagandet av interna styrningar/anvisningar samt underlag för verksamhetsplanering, genomförande och uppföljning. T.ex. lokala bestämmelser, rutiner och förbandets verksamhetsorder
• Delta i övriga uppgifter inom LSS stab


Kvalifikationer


• Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Erfarenhet av administrativt arbete och informationshantering
• Erfarenhet av planering och/eller uppföljning av verksamhet i organisation
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift


Personliga egenskaper

Vi söker dig som är ansvarstagande, pedagogisk och målinriktad. Som person är du positiv, prestigelös och inte rädd för att ta tag i nya utmaningar. Du tar initiativ, är lösningsorienterad och har ett intresse av att öka din förståelse för verksamheten samt så har du förmåga att arbeta under tidspress. Du har god förmåga till självständigt arbete inom eget ansvarsområde men fungerar även väl i grupp. Vi ser att du har god analytisk förmåga och kan identifiera väsentligheter samtidigt som du kan urskilja detaljer och sätta dem i ett större perspektiv.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


Meriterande 


• Erfarenhet av att arbeta i en stabsfunktion
• Erfarenhet av statligt arbete eller offentlig sektor
• Arbete inom Försvarsmakten, främst inom områden som planering och/eller uppföljning
• Erfarenhet av arbete i Försvarsmaktens stödsystem SAP/PRIO
• Erfarenhet av projektledning och/eller utvecklings-och förändringsarbete
• Genomfört värnplikt, militär grundutbildning eller motsvarande
• God kunskap om Flygvapnets organisation och verksamheter


Övrigt

Anställningsform: Tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar 6 månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten
Befattning: Civil
Sysselsättningsgrad: Heltid
Arbetsort: Uppsala
Lön: Individuell lönesättning
Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse


För upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen kontakta:

Chef Genomförandeavdelningen Erik Molund, tfn 070-967 61 65
Ställföreträdande chef Genomförandeavdelningen Peter Rask, tfn 076-890 49 93


Fackliga företrädare:

OFR/O Ärna Tim Björklund, tfn 070-690 10 08
OFR/S Helena Lemnell via vx 018-19 60 00
SEKO Monika Danielsson via vx 018-19 60 00
SACO nås via vx 018-19 60 00


Sista ansökningsdag:

Välkommen med din ansökan senast 2025-10-06.

Din ansökan bör innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

 

 

 

 

 

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Luftstridsskolan är flygvapnets gemensamma kompetenscentrum för utveckling och utbildning. Luftstridsskolan har fyra flygvapengemensamma skolor och utbildar bland annat framtida piloter inom Försvarsmakten. Luftstridsskolan har verksamhet på sju orter spridda över hela landet och har sitt huvudsäte i Uppsala.

Luftstridsskolan strävar ständigt efter att utveckla hur vi löser ställda uppgifter och vi är alltid beredda att klara nya utmaningar.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Sirius Fotboll söker Koordinator för herrlaget, vikariat

Nu söker vi dig som är en duktig administratör med stor kommunikativ förmåga som vill vara med och bidra till Sirius Fotbolls tillväxtresa i svensk fotboll. Tjänsten är ett vikariat med möjlighet till förlängning. I rollen som Koordinator är du spindeln i nätet för all planering av herrlagets verksamhet. Du jobbar framför allt nära huvudtränare, fystränare, materialare och chefen för herrlaget, samt är spelarnas närmsta person vad gäller deras trivsel i k... Visa mer
Nu söker vi dig som är en duktig administratör med stor kommunikativ förmåga som vill vara med och bidra till Sirius Fotbolls tillväxtresa i svensk fotboll. Tjänsten är ett vikariat med möjlighet till förlängning.
I rollen som Koordinator är du spindeln i nätet för all planering av herrlagets verksamhet. Du jobbar framför allt nära huvudtränare, fystränare, materialare och chefen för herrlaget, samt är spelarnas närmsta person vad gäller deras trivsel i klubben och staden Uppsala. Du ser till att allt det praktiska flyter på som det ska medan andra delar av organisationen hanterar de sportsliga delarna. I en klubb på elitnivå är det viktigt att alla delar blir rätt!
Arbetsuppgifter
Daglig kontakt och uppdatering med staben gällande drift av herrlagsverksamheten.
Administrering av träningstider och aktiviteter utifrån befintliga vecko- och månadscheman.
Ansvara och koordinera herrlagverksamhetens resor vid bortamatcher, träningsläger och andra resor.
Ansvara och koordinera när nya spelare eller provspelare anländer till föreningen, inklusive planering av mentorskap och övriga aktiviteter för snabb integrering.
Ansvara och koordinera herrverksamhetens spelare och ledare vid föreningens evenemang med samarbetspartners, skolbesök mm.
Kontaktperson mot Uppsala Kommun och andra aktörer för att säkerställa föreningens dagliga verksamhet.
Kontaktperson för motståndarlaget vid hemmamatcher.

Om dig
Du som söker behöver ha flera års arbetslivserfarenhet varav några i en liknande roll där administrativa uppgifter och kommunikation ingått. Har du dessutom erfarenhet av arbete i förening/idrottsförening och kanske t.o.m. på elitnivå ser vi det som meriterande. Vidare behöver du vara flytande i svenska och engelska, tal och skrift samt ha körkort B. Du är en systemkunnig person med god datorvana.
Som person är du strukturerad och serviceinriktad. Du trivs med ett högt tempo och är bra på att samarbeta med andra. Tjänsten kräver att du har en mycket god kommunikationsförmåga.
Om tjänsten
Anställningsformen är ett vikariat i fyra månader. Omfattning 100%, med start 1 maj och möjlighet till förlängd tjänst. Lön enligt överenskommelse.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jonathan Ederström på [email protected].
Vi erbjuder
Ett utmanande och utvecklande jobb i en elitmiljö för dig som vill vara med och bidra till Sirius Fotbolls fortsatta tillväxtresa i svensk fotboll.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 15 april. Uppföljning och intervjuer kommer att ske löpande och vi reserverar oss för att anställningen kan slutföras före detta datum.
Krav
Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Minst 5 års arbetslivserfarenhet varav några i en liknande roll där administrativa uppgifter och kommunikation ingått
God datorvana
B-körkort

Meriterande
Erfarenhet av arbete i förening/idrottsförening/elitmiljö

Om arbetsgivaren - IK Sirius
Klubben bildades 1907 och har sedan 2017 varit med i allsvenskan, efter ett uppehåll på 42 år. Som den ledande fotbollsföreningen i Uppsala arbetar vi för att hela staden ska bli blåsvart. Vi är en klubb som engagerar och skapar framtidsdrömmar både på och utanför planen. Vår blåsvarta gemenskap växer sig allt starkare för varje år och inramningen på Studenternas tar hela tiden nya kliv. Tillsammans med våra partners letar vi ständigt efter nya innovativa lösningar för att bidra till stadens tillväxt. Visa mindre

GK Söker Koordinator

Vi på GK arbetar med att utveckla, bygga och driva smarta tekniska lösningar som minskar klimatbelastningen från gamla och nya byggnader. Oavsett vilken typ av byggnad vi arbetar med, strävar vi efter lösningar som tar hänsyn till både dagens användare och kommande generationer. Vi söker en servicekoordinator för en heltidstjänst i Uppsala. Som servicekoordinator kommer du att hantera fakturor och order, utföra administrativa uppgifter samt ge support och ... Visa mer
Vi på GK arbetar med att utveckla, bygga och driva smarta tekniska lösningar som minskar klimatbelastningen från gamla och nya byggnader. Oavsett vilken typ av byggnad vi arbetar med, strävar vi efter lösningar som tar hänsyn till både dagens användare och kommande generationer.
Vi söker en servicekoordinator för en heltidstjänst i Uppsala. Som servicekoordinator kommer du att hantera fakturor och order, utföra administrativa uppgifter samt ge support och service till både externa och interna parter.
Vad kan GK erbjuda dig?
Hos oss på GK är vi måna om varandra. Tillsammans tar vi ansvar, skapar förändring och en inkluderande arbetsplats där alla har utrymme att synas och utvecklas. Vi erbjuder:
En arbetsmiljö som kännetecknas av en familjär känsla
Kollegor som lär sig av varandra och vill varandra väl
Goda utvecklingsmöjligheter
En trygg och säker arbetsgivare, vi har kollektivavtal
Friskvårdsbidrag på 5000 kr

Hur kommer ditt uppdrag se ut?
Som servicekoordinator hos oss får du en central roll i vår verksamhet. Du ansvarar för att hantera
administration av serviceuppdrag och följa upp fakturor och fordringar, säkerställa att arbetade timmar och material registreras korrekt samt att fakturering sker snabbt och korrekt. Du hanterar även krediteringar och reklamationer.
I din vardag ingår också administration av projekt, registrering av avvikelser, hantering av garantiservice samt uppdatering och justering av avtal. Vid behov stöttar du även i personaladministrativa uppgifter.
Din bakgrund
Har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Har mycket god system- och datorvana
Erfarenhet av att arbeta självständigt och med hög integritet
Erfarenhet av service och/eller administration

Meriterande
Utbildning inom administration eller ekonomi 
Tidigare erfarenhet av en koordinerande roll
Erfarenhet av att arbeta i systemet Unit4
Erfarenhet från bygg- eller VS-branschen

För att lyckas i rollen tror vi att du
Är energisk, positiv och har en framåtlutad inställning
Är lösningsorienterad med god samarbetsförmåga
Har god förmåga att kommunicera och bygga relationer, både internt och externt
Arbetar strukturerat och systematiskt och trivs med administrativa uppgifter

Ansökan
Är du redo att ta första steget till en spännande resa tillsammans med oss på GK? Då är du välkommen med din ansökan!
Vi tillämpar löpande urval i den här rekryteringen så skicka in din ansökan med en gång.
Provanställning tillämpas. För den här tjänsten kan det bli aktuellt att du som slutkandidat får göra en ekonomisk och juridisk bakgrundskontroll. Syftet med bakgrundskontrollen är inte att sålla bort utan kontrollen görs för att både du och vi ska känna oss trygga med anställningen. Hör av dig till rekryterande chef om du vill veta mer om bakgrundskontrollen och varför den görs.
På GK kan du vara dig själv och förvänta dig att bli respekterad, oavsett var du kommer ifrån eller vem du älskar. Mångfald och inkludering handlar för oss om att erkänna och respektera varandra att hitta styrka i det som gör oss lika och olika. Kvalificerade kandidater som känner igen sig i våra värderingar inkluderande, nyfiken och ansvarstagande uppmuntras att ansöka hos oss. Visa mindre

Material planner sökes till företag inom Life Science i Uppsala!

Är du på jakt efter ett jobb där du får ansvara för planering, material och allmän administration? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! Vi söker nu en material planner till vår kund i Uppsala. Kunden är ett globalt företag inom läkemedelsindustrin där en roll hos dem ger möjligheten till att vara del i en växande organisation som dagligen utvecklas framåt. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av: - Lagerhantering av artiklar till produktionen ... Visa mer
Är du på jakt efter ett jobb där du får ansvara för planering, material och allmän administration? Då kan detta vara rätt tjänst för dig!

Vi söker nu en material planner till vår kund i Uppsala. Kunden är ett globalt företag inom läkemedelsindustrin där en roll hos dem ger möjligheten till att vara del i en växande organisation som dagligen utvecklas framåt. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:

- Lagerhantering av artiklar till produktionen
- Säkerställa inköpsorder till leverantörer i enlighet med kontrakt och lagermål
- Upprätthålla god service till produktionsplanerare och tillverkning
- Andra administrativa arbetsuppgifter

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting men uthyrd till vår kund i Uppsala. Uppdraget är på heltid med start omgående till sista december 2024 med chans till förlängning. Arbetstiderna är måndag-fredag dagtid, med flexibla arbetstider.

Din profil
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning och 2 års erfarenhet inom en likande roll. Det är meriterande med en universitet eller högskoleutbildning. Du är flytande i svenska och engelska i både i tal och skrift. Du behöver även ha goda kunskaper från arbete med MS Office och ERP.

Som person är det viktigt att du arbetar organiserat, har en egen motivation till att agera målinriktat och kundorienterat, är flexibel och serviceinriktad med mycket god samarbetsförmåga. Du är van vid god kommunikationsförmåga.

Skicka in din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande och tillsättning sker så snart rätt kandidat hittats!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com Visa mindre

Project Planner

Ansök    Jun 19    Q-Med AB    Planeringskontorist
At Galderma we're unique and we embrace difference. Whether it's the unique breadth of our integrated offering that covers Aesthetics, Consumer, and Prescription products; or our commitment to recognising and rewarding people for the contribution they make - working here isn't like anywhere else. At Galderma, we actively give our teams reasons to believe in our ambition to become the leading dermatology company in the world. With us, you have the ulti... Visa mer
At Galderma we're unique and we embrace difference.

Whether it's the unique breadth of our integrated offering that covers Aesthetics, Consumer, and Prescription products; or our commitment to recognising and rewarding people for the contribution they make - working here isn't like anywhere else.



At Galderma, we actively give our teams reasons to believe in our ambition to become the leading dermatology company in the world. With us, you have the ultimate opportunity to gain new and challenging work experiences and create an unparalleled, direct impact.



Job Title: Project Planner
Location: Uppsala, Sweden (hybrid)



Job Description

We are seeking a dedicated Project Planner to join our team in Uppsala. As a Project Planner, you will be responsible for implementing and supporting program and project management activities, ensuring projects are completed within scope, time, quality, and budget constraints. If you thrive in a dynamic environment and have a track record of managing large and complex projects independently, we want to hear from you.



Key Responsibilities

* Develop and implement comprehensive project plans to achieve objectives within scope, time, quality, and budget constraints.
* Monitor and report on project progress, identifying and mitigating potential risks to ensure successful project delivery.
* Collaborate with cross-functional teams and external stakeholders to align project goals and objectives.
* Lead process improvement initiatives and recommend best practices for project management.
* Provide technical guidance and mentorship to junior team members, fostering a collaborative and productive work environment.
* Prepare and present project updates, status reports, and presentations to leadership and key stakeholders.
* Ensure adherence to project management methodologies, policies, and procedures across all projects.



Skills & Qualifications

* Bachelor's or Master's degree in a related field, or equivalent experience/qualification.
* Several years of experience in project management, with a focus on large and complex projects.
* Strong analytical and problem-solving skills, with a broad perspective to identify effective solutions.
* Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to influence and build strong relationships with stakeholders.
* Proficiency in project management software and tools, with a solid understanding of best practices and methodologies.



What we offer in return
You will be working for an organisation that embraces diversity & inclusion and believe we will deliver better outcomes by reflecting the perspectives of our diverse customer base.



As Galderma's Global Center of Excellence for Aesthetics we have in Uppsala a unique edge as we have on our site the whole product chain from research and development to production and marketing. Here our nearly 600 employees work on our world leading brands such as Restylane, Azzalure and Sculptra.



We are offering you the opportunity to work in an exciting, international environment where both professional and personal development is encouraged. We are based in modern offices and located just by the river (Fyrisån) in Uppsala only a 10 minute bike ride from Uppsala Central Station.



Next steps
We welcome your application via our company website CAREERS | Galderma. If you are currently an employee of Galderma, we welcome your application via our internal career site via Workday. Apply as soon as possible though no later than the 15th of August 2024. The selection process is ongoing and the role may be filled prior the last application date.



* If your profile is a match, we will invite you for a first virtual conversation with the recruiter.
* The next step is a virtual conversation with the hiring manager
* The final step is a panel conversation with the extended team



Our people make a difference

At Galderma, you'll work with people who are like you. And people that are different. We value what every member of our team brings. Professionalism, collaboration, and a friendly, supportive ethos is the perfect environment for people to thrive and excel in what they do. Visa mindre

Samordnare till Uppsala

Ansök    Jan 13    Randstad AB    Planeringskontorist
Arbetsbeskrivning Är du en extremt noggrann person och gillar ordning och reda? Gillar du dessutom att hålla igång under arbetstiden och har lätt för att ta tag i saker? Då är du rätt person för denna tjänst. Vi söker nu en person som vill arbeta hos en utav våra kunder som samordnare inom ett labb.  Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med k... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en extremt noggrann person och gillar ordning och reda? Gillar du dessutom att hålla igång under arbetstiden och har lätt för att ta tag i saker? Då är du rätt person för denna tjänst. Vi söker nu en person som vill arbeta hos en utav våra kunder som samordnare inom ett labb. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
Inom ett labb är det extra viktigt att hålla det sterilt och rent och du som person kommer att samordna  inom labbet och se till så det är ordning och reda. Du kommer ansvara över att strukturera upp kartonger, prover, granska loggböcker, etiketter etc.  Du ska ha struktur, vara noggrann och ha tålamod. 


 Arbetet sker inom ett labb och därför är klimatet sterilt och fuktigt. Du ska kunna hantera tyngre lyft och orka vara på benen en hel dag.  

Arbetstider
Uppdrag på minst 3 månader  heltid
Arbetstid:  8-17 , rätt till flex

Start: Omgående

Kvalifikationer
Inga tidigare labberfarenheter krävs men om du har jobbat som samordnare eller tidigare ordnat upp ett projekt så är det en extra merit. 

Ansökan
Ansökan gäller fram till  20/1 januari

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Ärendestyrare - Vattenfall Services

Ansök    Aug 31    Vattenfall AB    Planeringskontorist
Vattenfall Services företagskultur präglas av säkerhets- och entreprenörsanda där kreativitet, självständighet och resultatorientering är nyckelbegrepp. Vi arbetar kundinriktat i en mål- och projektorienterad organisation. Är du en kreativ problemlösare som snabbt kommer på lösningar i rätt tid för rätt uppdrag? Gillar du att ha flera olika kontaktytor och tänker att allt är möjligt? Då är det dig vi söker! Din roll som Ärendestyrare Avdelningen Ärende... Visa mer
Vattenfall Services företagskultur präglas av säkerhets- och entreprenörsanda där kreativitet, självständighet och resultatorientering är nyckelbegrepp. Vi arbetar kundinriktat i en mål- och projektorienterad organisation.

Är du en kreativ problemlösare som snabbt kommer på lösningar i rätt tid för rätt uppdrag? Gillar du att ha flera olika kontaktytor och tänker att allt är möjligt? Då är det dig vi söker!

Din roll som Ärendestyrare
Avdelningen Ärendestyrning ansvarar för mottagning av beställningar, larmmottagning, ärendeuppföljning och viss schemaläggning av tekniker som utför drift- och underhållsarbeten i fält. Vi har stort fokus på säkerhet, kvalitet och effektivitet.

Som Ärendestyrare kommer du att ansvara för inkommande beställningar. Beställningarna tas emot via telefon, mail och ärendehanteringssystem. Tillsammans med dina kollegor koordinerar ni resurser till akuta uppdrag inom ett specifikt område, utifrån kompetens och geografi. Då det ofta uppstår oförutsedda händelser i den dagliga verksamheten, som t.ex. störningar i elförsörjningen ställer rollen krav på samarbete och ett strukturerat arbetssätt för att hantera förändringar. Du ansvarar även för att rapportera beläggning och avvikelser i ärendehanteringen, synliggöra och följa upp ärendestatus, bevaka saknad information i ärenden samt förse övrig verksamhet med ärendestatistik och återrapportera till aktuellt affärsområde.

Dina kvalifikationer som Ärendestyrare
• Gymnasial utbildning inom lämpligt område. Högskole- eller universitetsutbildning kan vara meriterande
• Du har tidigare arbetat med någon form av resursplanering, kundservice, logistikplanering eller liknande
• Du är en van datoranvändare och har erfarenhet av att använda telefonen som främsta verktyg i det dagliga arbetet
• B-körkort
• Vi ser gärna att du har arbetat i något ärendehanteringssystem, t.ex. BÄST-systemet eller SAP

Vi söker dig som tycker om en föränderlig arbetsmiljö och som drivs av att leverera nya lösningar och rutiner. Med din analytiska och kreativa förmåga kan du förutse eventuella problem och bidra till nya idéer för ett effektivare arbete. Du håller en hög servicenivå, är noggrann och tycker att det är viktigt med ett strukturerat arbetssätt.

Då vår avdelning fungerar likt en ledningscentral är det viktigt att vara uppmärksam och behålla lugnet och samtidigt ha förmågan att planera om dagens arbete. Du är bra på att kommunicera på både svenska och engelska, vilket är viktigt då du kommer att ha en hel del kontakter med många olika människor.

Placeringsort: Uppsala

Mer information
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef Gustav Roman, 072-504 49 65. För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Johanna Marklund, 070-307 84 82.

Fackliga representanter för denna tjänst är Sven Johannesson Unionen, Johan Larsson (Hallsberg) SEKO, Torbjörn Blom Akademikerna och Anders Landqvist (Nyköping) Ledarna. Du når alla via Vattenfalls växel, tfn 08-739 50 00.

Känns detta som ett jobb för dig? Vi ser fram emot din ansökan senast den 20 september 2020!

Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövning görs drogtest.

Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning.

Vattenfall Services bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för näringsliv och offentlig verksamhet. Bland våra kunder hittar du nät- och energibolag, industrier, kommuner, landsting och entreprenadbolag. I Sverige har vi drygt 2 000 medarbetare på ett 90-tal orter. Våra verksamhetsområden är byggnation – underhåll – konsulttjänster. Läs mer om våra tjänster på www.vattenfallservices.se

Tillsammans skapar vi Sveriges säkraste arbetsplats!

Följ oss gärna
Linkedin – Vattenfall Services Nordic AB
Instagram – Vattenfallservices Visa mindre

System- och processutvecklare inom lagerplanering till Sandviken

Ansök    Jan 23    Randstad    Planeringskontorist
Arbetsbeskrivning Är du en person som tycker om att arbeta analytiskt och drivs av att utveckla processer? Vi söker nu dig som har några års erfarenhet inom logistik/lagerplanering, till ett spännande uppdrag hos vår kund i Sandviken. Placering för rollen är flexibel men med krav att sitta på plats i Sandviken några dagar i veckan. I denna roll kommer du tillsammans med ditt team att vara ansvarig för samtliga tjänster som är kopplade till leveranskedjepr... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en person som tycker om att arbeta analytiskt och drivs av att utveckla processer? Vi söker nu dig som har några års erfarenhet inom logistik/lagerplanering, till ett spännande uppdrag hos vår kund i Sandviken. Placering för rollen är flexibel men med krav att sitta på plats i Sandviken några dagar i veckan.

I denna roll kommer du tillsammans med ditt team att vara ansvarig för samtliga tjänster som är kopplade till leveranskedjeprocesserna inom den division av organisationen som du kommer vara verksam inom. Det övergripande målet för avdelningen är att identifiera, utveckla och implementera bästa möjliga lösningar internt inom organisationen och mot kunder samt att arbeta i linje med nuvarande affärsbehov för att hela tiden förbättra kostnadseffektiviteten och kvalitet.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Du kommer att arbeta i ett modernt och komplext planeringsverktyg vid namn Voyager, som vi ser att du har erfarenhet av att ha arbetat i tidigare. Du kommer också att arbeta en del inom olika interna ERP-system. Du kommer arbeta operativt i systemen med att ta fram prognoser samt även utveckla viktiga funktionella delar inom systemet. I rollen ingår det också att arbeta med daglig intern support inom systemet. 

Du kommer att arbeta i en global organisation och ingå i ett team på fem personer. Teamet arbetar i nära samarbete med processägarna inom organisationen samt med mycket stöd från IT-utvecklare.

Arbetstider
Heltid med chans till anställning hos kund efter inhyrningsperiod. 

Kvalifikationer
Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom Supply Chain Management, Logistik eller Industriell Ekonomi eller motsvarande erfarenhet och kompetens från tidigare arbeten. Då du kommer arbeta i en global miljö är det viktigt att du kan kommunicera obehindrat på engelska både i tal och skrift. Du har även vana av att arbeta med olika affärssystem och har lätt för att sätta dig in i nya IT-miljöer. Att arbeta mål- och resultatinriktat är något som faller sig naturligt för dig. Att du tidigare har arbetet med planeringsverktyget Voyager är ett krav och en förutsättning för att snabbt komma in i rollen. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Vi ser att du har ett par års praktisk erfarenhet av logistik, planering eller projektledning.

Ansökan
2020-02-14, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Caroline Lundberg, Konsultchef, [email protected]

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre