Lediga jobb Jobbet.se Sverige AB i Uppsala

Se alla lediga jobb från Jobbet.se Sverige AB i Uppsala. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Uppsala som finns inom det yrket.

Arbetsledare, Uppsala

Ansök    Jul 9    Jobbet.se Sverige AB    Byggledare
Vi på HMB Construction i Uppsala ser en positiv utveckling med en bra orderingång. Nu söker vi en driven och engagerad arbetsledare. Vill du ha nya utmaningar i ett tryggt företag med spännande projekt? Då kan tjänsten som arbetsledare hos oss vara helt rätt för dig! Hos oss på HMB Construction i Uppsala består projekten av främst nyproduktion i en mix av bostäder, vårdcentraler, skolor med mera. Vi har medarbetare som trivs och jobbar länge vilket ger dig... Visa mer
Vi på HMB Construction i Uppsala ser en positiv utveckling med en bra orderingång. Nu söker vi en driven och engagerad arbetsledare. Vill du ha nya utmaningar i ett tryggt företag med spännande projekt? Då kan tjänsten som arbetsledare hos oss vara helt rätt för dig!
Hos oss på HMB Construction i Uppsala består projekten av främst nyproduktion i en mix av bostäder, vårdcentraler, skolor med mera. Vi har medarbetare som trivs och jobbar länge vilket ger dig möjlighet att arbeta med skickliga yrkesarbetare som känner ett intresse för företaget och projekten.
Om rollen
Som arbetsledare hos oss leder du våra hantverkare inom traditionell byggnation. Vi har medarbetare som är engagerade och gärna bidrar med synpunkter och kompetens inom material- och metodval vilket gör ditt arbete som arbetsledare stimulerande och roligt. Din uppgift är att planera, fördela och leda det dagliga arbetet, för egen personal liksom för underentreprenörer. Du säkerställer och följer upp att tid- och leveransplaner hålls samt ansvarar för att beställa hem material till projekten. Du informerar och kommunicerar dagligen med platschef och yrkesarbetare samt involveras i daglig problemlösning, både gällande byggtekniska frågor och samordning på byggarbetsplatsen.
Vem är du?
Vi ser att du några års erfarenhet av att arbeta som arbetsledare inom byggbranschen och att du har kunskap inom byggproduktion. B-körkort och god svenska i tal och skrift är krav för tjänsten. Har du utbildning inom ledarskap och/eller arbetsmiljö ser vi det som meriterande. Det är även meriterande om du har teknisk utbildning inom byggnation samt god datorkunskap.
Som person är du trygg och stabil med förmågan att fatta tydliga beslut. Du har erfarenhet av och är bra på att bygga och leda välfungerande arbetslag. Vidare är du en välorganiserad person med stor ansvarskänsla. Du trivs lika bra ute på byggarbetsplatsen som inne på kontoret och gillar att varva handfast närvaro i produktionen med administrativa uppgifter. Självklart är du dessutom en lagspelare med en god samarbetsförmåga.
Vilka är vi?
Vi är 275 stycken där alla får möjlighet att bli delägare. Att vara ett medarbetarägt företag skapar trygghet, vi vill ha roligt och må bra medan vi arbetar - därför vill vi ha en rimlig tillväxt med bibehållen kvalitet i leveransen och bibehållen god stämning på arbetsplatserna. Vi skapar struktur och ordning utan att bli fyrkantiga. Alla får och vågar framföra åsikter och idéer och goda förslag fångas upp och genomförs. Vi vill vara ett modernt företag med ett modernt ledarskap, därför har vi under de senaste åren satsat på att utveckla vårt ledarskap.
Visst har vi också utvecklingsområden och det är därför vi trivs - det finns alltid något att förbättra när allt är möjligt!
Övrig information
Tjänsten är på heltid, tillsvidare.
Din ansökan vill vi ha senast den 23 augusti 2024. Vi kommer dock att bearbeta ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Se därför till att skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Eventuella frågor besvaras av Johan Rosenqvist 070-6336634
Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Några års erfarenhet som arbetsledare inom byggbranschen
Kunskap inom byggproduktion
B-körkort
God svenska i tal och skrift

Meriterande
Utbildning inom ledarskap
Utbildning inom arbetsmiljö
Teknisk utbildning inom byggnation
Goda datorkunskaper



Om arbetsgivaren - HMB Construction AB
HMB Construction är ett av Sveriges stora byggföretag - här kombinerar vi det större företagets strukturer med det mindre företagets korta beslutsvägar och familjära stämning. Det är ingen slump att våra ledord är Allt är möjligt! Som framåtsträvande, medarbetarägt företag har vi skapat gott rykte både som en kvalitativ leverantör och en god arbetsgivare. Vårt huvudkontor finns i Falun och vi har lokal närvaro genom våra platskontor i Örebro, Uppsala, Stockholm, Västerås och Eskilstuna. Totalt är vi drygt 275 kollegor som tillsammans skapar allt från nyproducerade bostäder till äventyrsbad, skolor och äldreboenden. Visa mindre

Specialistsäljare personlig skyddsutrustning (PSU)

Nu söker vi dig som vill arbeta i en specialistroll med inriktning på ett av våra största affärsområden, personlig skyddsutrustning. Har du erfarenhet från området i kombination med ett starkt driv och god initiativförmåga kan du vara rätt person! Vi erbjuder dig en utvecklande roll där du blir en viktig del för Maskin & Verktygs tillväxt! Om oss och arbetet Vi säljer arbetskläder, personlig skyddsutrustning, verktyg, förbrukningsprodukter och mycket mer. ... Visa mer
Nu söker vi dig som vill arbeta i en specialistroll med inriktning på ett av våra största affärsområden, personlig skyddsutrustning. Har du erfarenhet från området i kombination med ett starkt driv och god initiativförmåga kan du vara rätt person! Vi erbjuder dig en utvecklande roll där du blir en viktig del för Maskin & Verktygs tillväxt!
Om oss och arbetet
Vi säljer arbetskläder, personlig skyddsutrustning, verktyg, förbrukningsprodukter och mycket mer. Över 20.000 artiklar finns i vårt lager, dessutom erbjuder vi beställningsvaror från våra noga utvalda leverantörer.
I rollen som affärsansvarig specialist med inriktning på Personlig skyddsutrustning har du stort fokus på att utveckla produktområdet hos våra befintliga kunder. Du kommer tillbringa stor del av din tid på plats ute hos våra kunder i Uppsala, Gävle och Västerås.
Du har det yttersta ansvaret för ditt affärsområde och ska på eget initiativ analysera och utveckla företagets erbjudande och våra försäljningsprocesser inom sortimentsområdet. Du kommer att vara ett stöd till övriga säljorganisationen och driva tillväxt genom att bearbeta prioriterade kunder.
I rollen som specialist har du ett nära samarbete med kundansvariga säljare, övriga säljfunktioner, inköpsavdelning och leverantörer. Du kommer att erbjuda helhetslösningar till våra kunder inom hela sortimentsområdet där bland annat andningsskydd, handskydd, hörselskydd och annat tekniskt skydd ingår. Du rapporterar till bolagets försäljningsansvarig/VD.
Din bakgrund
För att lyckas och trivas i rollen behöver du ha goda kunskaper om personlig skyddsutrustning, men du behöver inte nödvändigtvis ha fått dem från en säljande roll, däremot behöver du ha någon erfarenhet av försäljning, service och kundmöten sedan tidigare. Har du erfarenhet av proaktiv uppsökande försäljning är det ett plus. För att kunna kommunicera med våra kunder behöver du ha god svenska i tal och skrift. B-körkort är krav för tjänsten, likaså goda systemkunskaper.
Du är en initiativtagande person med eget driv, du ser vad som behöver göras och gör det. Du delar gärna med dig av kunskap och agerar som rådgivare för våra kunder och du säkerställer att du löpande tar del av nyheter och information för ditt produktområde. Din inställning är professionell och engagerad. Med tydligt kundfokus, hög servicegrad och god samarbetsförmåga blir du en uppskattad säljare och kollega. Du är självgående och trivs att arbeta i högt tempo på ett strukturerat och målinriktat sätt.
Vad du möter hos oss
Hos oss möter du en utmanande och omväxlande roll i ett företag med korta beslutsvägar, god stämning och en positiv utveckling. Vi är trots vår storlek ett familjärt och hjälpsamt företag som drivs av glädje, flexibilitet och en ambition att lösa problem. För rollen som specialistsäljare får du en god introduktion och utbildningsplan, både internt och från våra leverantörer.
Vi är ISO certifierade både inom miljö- kvalitet och arbetsmiljö.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är tillsvidare på heltid med sex månaders provanställning. Du utgår antingen från kontoret i Uppsala, Västerås eller Gävle. Förmånsbil ingår i tjänsten.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Wilma Barthelsson på 070-4661669 eller Anna Nord på 073-9816414.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Goda kunskaper om personlig skyddsutrustning
Erfarenhet av försäljning, service och kundmöten
God svenska i tal och skrift
B-körkort
Goda systemkunskaper

Meriterande
Erfarenhet av proaktiv uppsökande försäljning



Om arbetsgivaren - Maskin & Verktyg
Vår affärsidé är att med stor produktkunskap förse våra kunder med maskiner, verktyg, yrkeskläder, skyddsutrustning och övriga förnödenheter. Våra verksamhetsområden är Uppland, Gästrikland och Västmanland. Kunderna utgörs framförallt av stora och små företag inom bygg, industri, service och offentlig förvaltning. Vi är 53 medarbetare och omsätter ca 200 miljoner. Visa mindre

Vi söker en Platschef!

Ansök    Jul 11    Jobbet.se Sverige AB    Platschef, bygg
Nytt
Till vår verksamhet i Norra Stockholm söker vi nu en duktig platschef! Vill du vara med på vår spännande tillväxtresa? Då kan tjänsten vara helt rätt för dig! Hos HMB har vi medarbetare som trivs och stannar länge vilket ger dig möjligheten att arbeta med yrkesskickliga hantverkare som känner engagemang och intresse för projekten. Välkommen att bli en del av oss! Om tjänsten Som platschef hos HMB Construction har du ett kreativt arbete med stor frihet och ... Visa mer
Till vår verksamhet i Norra Stockholm söker vi nu en duktig platschef! Vill du vara med på vår spännande tillväxtresa? Då kan tjänsten vara helt rätt för dig! Hos HMB har vi medarbetare som trivs och stannar länge vilket ger dig möjligheten att arbeta med yrkesskickliga hantverkare som känner engagemang och intresse för projekten. Välkommen att bli en del av oss!
Om tjänsten
Som platschef hos HMB Construction har du ett kreativt arbete med stor frihet och mycket ansvar att själv driva ditt projekt. Du ansvarar för ekonomi, resurssättning, inköp, tid- och produktionsplanering samt tar ansvar för arbetsplatsens arbetsmiljö och ser till att vi når den kvalitet våra kunder förväntar sig. Du informerar och kommunicerar dagligen med arbetsledarna och involveras i daglig problemlösning.
Du arbetar i nära samarbete med projektledaren i ditt projekt, tillsammans fördelar ni ansvar och planerar för tid- och projektplan, resurssättning, materialbehov, upphandlar leverantörer och underentreprenörer. Till din hjälp i arbetet har du ett modernt projekthanteringssystem, stöd av centrala funktioner och goda bollplank i såväl projektledare som i avdelningschef, arbetsledare och övriga platschefer.
Vem är du?
Du är en trygg och stabil person med förmågan att fatta tydliga beslut. Du är bra på att hitta och förmedla de gemensamma nämnarna som gör att olika intressenter i ett projekt samarbetar väl med varandra. Du är van att samordna och planera samt erfarenhet av att bygga och leda välfungerande arbetslag. Ditt ledarskap är tydligt och coachande och en av dina styrkor är förmågan att peka ut mål och riktning och följa upp dem. Självklart har du dessutom viljan att lära dig nytt och arbeta med ständiga förbättringar.
Din formella bakgrund
Du har ett byggtekniskt kunnande och kan vara högskoleutbildad eller ha arbetat dig fram den praktiska vägen - vad som är viktigt är din kunskap, inte hur du har skaffat det. Du har minst några års erfarenhet som platschef, senior arbetsledare eller motsvarande där ledarskap och ekonomihantering ingått. Vidare har du erfarenhet av såväl traditionell byggproduktion som nyproduktion. Din svenska är mycket god i såväl tal som skrift. Då vi delvis har utländska leverantörer krävs att du även kan kommunicera på engelska. Självklart är du van vid datorn som ditt dagliga arbetsredskap och du har körkort för personbil. Det är meriterande om du har erfarenhet av entreprenadjuridik.
Vilka är vi?
Vi är 275 arbetskamrater där alla får möjlighet att bli delägare. Att vara ett medarbetarägt företag skapar trygghet, vi vill ha roligt och må bra medan vi arbetar - därför vill vi ha en rimlig tillväxt med bibehållen kvalitet i leveransen och bibehållen god stämning på arbetsplatserna. Vi skapar struktur och ordning utan att bli fyrkantiga. Alla får och vågar framföra åsikter och idéer och goda förslag fångas upp och genomförs. Vi vill vara ett modernt företag med ett modernt ledarskap, därför har vi under de senaste åren satsat på att utveckla vårt ledarskap.
Visst har vi också utvecklingsområden och det är därför vi trivs - det finns alltid något nytt att förbättra när allt är möjligt!
Övrig information
Du utgår från kontoret i Uppsala men din placering är på projekten i norra Stockholm/Uppsala.
Din ansökan vill vi ha senast den 2024-08-31
Eventuella frågor besvaras av Johan Rosenqvist 070-6336634.
[email protected]
Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Byggtekniskt kunnande genom antingen utbildning eller flerårig yrkeserfarenhet
Några års erfarenhet som platschef, senior arbetsledare eller motsvarande där ledarskap och ekonomihantering ingått
Praktisk erfarenhet av byggproduktion och nyproduktion
God svenska och engelska i tal och skrift
God datorvana
B-körkort

Meriterande
Erfarenhet av ekonomiarbete
Erfarenhet av entreprenadjuridik



Om arbetsgivaren - HMB Construction AB
HMB Construction är ett av Sveriges stora byggföretag - här kombinerar vi det större företagets strukturer med det mindre företagets korta beslutsvägar och familjära stämning. Det är ingen slump att våra ledord är Allt är möjligt! Som framåtsträvande, medarbetarägt företag har vi skapat gott rykte både som en kvalitativ leverantör och en god arbetsgivare. Vårt huvudkontor finns i Falun och vi har lokal närvaro genom våra platskontor i Örebro, Uppsala, Stockholm, Västerås och Eskilstuna. Totalt är vi drygt 275 kollegor som tillsammans skapar allt från nyproducerade bostäder till äventyrsbad, skolor och äldreboenden. Visa mindre

Butikssäljare med inriktning arbetskläder och personlig skyddsutrustning

Vi på Maskin & Verktyg söker nu en ny kollega till butiken i Uppsala. Har du erfarenhet av kundkontakt och ett intresse för tekniska produkter och lösningar? Då kan det vara dig vi söker! Vi erbjuder dig en utvecklande roll där du kommer arbeta med vårt största affärsområde arbetskläder och personligt skydd. Om oss och arbetet Vi säljer arbetskläder, personlig skyddsutrustning, verktyg, förbrukningsprodukter och mycket mer. Över 20.000 artiklar finns i vå... Visa mer
Vi på Maskin & Verktyg söker nu en ny kollega till butiken i Uppsala. Har du erfarenhet av kundkontakt och ett intresse för tekniska produkter och lösningar? Då kan det vara dig vi söker! Vi erbjuder dig en utvecklande roll där du kommer arbeta med vårt största affärsområde arbetskläder och personligt skydd.
Om oss och arbetet
Vi säljer arbetskläder, personlig skyddsutrustning, verktyg, förbrukningsprodukter och mycket mer. Över 20.000 artiklar finns i vårt lager, dessutom erbjuder vi beställningsvaror från våra noga utvalda leverantörer.
Arbetskläder och personligt skydd är idag vårt största affärsområde, där vi nu satsar ytterligare. Därför innebär denna roll ett proaktivt kundbemötande och ett nära samarbete med övriga säljfunktioner och vår inköpsavdelning. Våra kunder förväntar sig att bli sedda och uppmärksammade när de kommer in i vår butik genom att möta en butikssäljare som är lyhörd för behov och ger rådgivning därefter. Du kommer att sälja helhetslösningar till våra kunder från flera delar av vårt stora sortiment. En grundkompetens kring hela vårt sortiment kommer därför behövas även om du kommer ha störst fokus på kläder och personlig skyddsutrustning.
I arbetsuppgifterna ingår också sedvanligt arbete i en proffsbutik som exempelvis varupåfyllning och skyltning etc. Hos oss jobbar vi som ett lag, där alla arbetsuppgifter är värdefulla och vi är lika hjälpsamma mot varandra som vi är mot våra kunder. Självklart hjälper vi till med arbetsuppgifter som ligger utanför vår arbetsbeskrivning när det behövs.
Din bakgrund
Det viktigaste för oss är inte vad du gjort tidigare utan vem du är som person. För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du brinner för mötet med kunden och har erfarenhet av ett serviceinriktat arbete där problemlösning har ingått. Vi ser att du har erfarenhet av försäljning, har du tidigare sålt arbetskläder och personlig skyddsutrustning är det meriterande. Det är även ett stort plus om du har intresse för tekniska produkter och lösningar. Du har goda systemkunskaper och för att kunna kommunicera med våra kunder behöver du ha god svenska, i tal och skrift.
Du är en initiativtagande person med eget driv, du ser vad som behöver göras och gör det! Du delar gärna med dig av kunskap och agerar som rådgivare för våra kunder. Din inställning är professionell och engagerad. Med tydligt kundfokus, hög servicegrad och god samarbetsförmåga blir du en uppskattad säljare och kollega. Du är självgående och trivs att arbeta i högt tempo på ett strukturerat och målinriktat sätt.
Vad du möter hos oss
Hos oss möter du en utmanande och omväxlande roll i ett företag med korta beslutsvägar, god stämning och en positiv utveckling. Vi är trots vår storlek ett familjärt och hjälpsamt företag som drivs av glädje, flexibilitet och en ambition att lösa problem. Vi är även stolta över våra fina lokaler i Uppsala på Bolandsgatan 12.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är tillsvidare på heltid med sex månaders provanställning.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Wilma Barthelsson på 070-4661669 eller Anna Nord på 073-9816414.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Några års arbetslivserfarenhet från ett serviceinriktat arbete där problemlösning har ingått
Några års erfarenhet av försäljning
God svenska i tal och skrift
Goda systemkunskaper

Meriterande
Intresse för tekniska produkter och lösningar
Erfarenhet från försäljning av arbetskläder och personlig skyddsutrustning



Om arbetsgivaren - Maskin & Verktyg
Vår affärsidé är att med stor produktkunskap förse våra kunder med maskiner, verktyg, yrkeskläder, skyddsutrustning och övriga förnödenheter. Våra verksamhetsområden är Uppland, Gästrikland och Västmanland. Kunderna utgörs framförallt av stora och små företag inom bygg, industri, service och offentlig förvaltning. Vi är 53 medarbetare och omsätter ca 200 miljoner. Visa mindre

Orderadministratör

Vår nuvarande orderadministratör går vidare inom organisationen och därför söker vi nu en ny stjärna till oss på Kinnarps i Uppsala. Vi välkomnar både dig som är i början av din karriär och som vill utvecklas inom administration men även dig som har längre erfarenhet inom området! I rollen som orderadministratör hos oss kommer du tillsammans med dina medarbetare att ansvara för hela orderhanteringen. Du lägger beställningar, tar emot ordrar och säkerställe... Visa mer
Vår nuvarande orderadministratör går vidare inom organisationen och därför söker vi nu en ny stjärna till oss på Kinnarps i Uppsala. Vi välkomnar både dig som är i början av din karriär och som vill utvecklas inom administration men även dig som har längre erfarenhet inom området!
I rollen som orderadministratör hos oss kommer du tillsammans med dina medarbetare att ansvara för hela orderhanteringen. Du lägger beställningar, tar emot ordrar och säkerställer att allt är korrekt innan du lämnar över till leveransavdelningen.
Du kommer att ingå i gruppen för admin/innesälj som består av tre personer. Ni har ett tätt samarbete men du kommer även ha kontaktytor inom hela organisationen från säljavdelning till montage och leverans. Vi är en liten arbetsplats där vi alla hjälps åt vilket gör att dagarna kan komma att se olika ut.
Om dig
Det viktigaste för att lyckas i den här rollen är inte vad du har gjort tidigare, utan vi värdesätter snarare vem du är som person och att du har det driv och engagemang som krävs för att trivas med arbetsuppgifterna. Du är strukturerad och noggrann, samtidigt är du flexibel och tycker om att utvecklas och lära dig nya saker. Du har en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta både i team och självständigt. Eftersom vår verksamhet styrs efter våra kunders behov gör det att vissa perioder är mer intensiva än andra vilket medför att du behöver kunna prioritera mellan arbetsuppgifter.
Vi tror att du som söker har någon form av erfarenhet från en administrativ roll. Du har goda systemkunskaper och har du dessutom ett intresse inom IT ser vi det som ett plus. Vidare ser vi att du är obehindrad i svenska i tal och skrift och kommunicerar väl på engelska. Har du B-körkort är det meriterande, men inget krav.
Vårt erbjudande
För oss är det av största vikt att våra medarbetare trivs då de är vår viktigaste resurs. Vi har kollektivavtal och ett bra förmånspaket där vi bland annat erbjuder en timmes förkortad arbetstid varje fredag och dessutom ytterligare en timme under sommarmånaderna. Vi tycker dessutom om att ha roligt tillsammans, allt från after works till skidåkning. Nu ser vi fram emot att välkomna vår nya kollega!
Övrigt
Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta administration- och ekonomiansvarig Malin Johnsson på [email protected] eller 070-330 07 14.
På grund av sommar- och semestertider har vi lång ansökningstid. Vi hanterar inkomna ansökningar löpande men intervjuer och återkoppling kan dröja till efter sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Erfarenhet från en administrativ roll
Goda systemkunskaper
Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Goda kunskaper i engelska

Meriterande
B-körkort
Intresse för och kunskaper inom IT



Om arbetsgivaren - Kinnarps Uppsala
Välkommen in till Sveriges ledande inredningsleverantör för kontorsmöbler och möbler för skola, vård och omsorg. Vi levererar attraktiva inredningslösningar som hjälper dig och din organisation att behålla motivationen, produktiviteten och välbefinnandet. För oss handlar inredning om så mycket mer än bara möbler: det handlar om att använda design tillsammans med vår samlade kunskap, för att främja kreativitet och effektivitet, och att omvandla vårt kunnande inom ergonomi och hälsa för att skapa utrymmen som hjälper dig att forma en hållbar verksamhet som främjar individen. Det kallar vi Successful Interiors. Vi levererar helhetslösningar inom inredning; allt ifrån kontorsstolar, skrivbord och förvaring till mattor, gardiner och belysning. Visa mindre

Föreståndare till LSS-boende och daglig verksamhet

Är du erfaren inom LSS och söker nya utmaningar? Imera växer och nu söker vi föreståndare till två av våra verksamheter! Vi erbjuder dig en inspirerande och stödjande arbetsmiljö där ditt arbete verkligen gör skillnad. Bli en del av Imera och bidra till att förbättra livskvaliteten för människor som behöver det mest! Om tjänsten På Imera har vi LSS-boenden som bemannas dygnet runt, personlig assistans och daglig verksamhet på flera platser i och utanför Up... Visa mer
Är du erfaren inom LSS och söker nya utmaningar? Imera växer och nu söker vi föreståndare till två av våra verksamheter! Vi erbjuder dig en inspirerande och stödjande arbetsmiljö där ditt arbete verkligen gör skillnad. Bli en del av Imera och bidra till att förbättra livskvaliteten för människor som behöver det mest!
Om tjänsten
På Imera har vi LSS-boenden som bemannas dygnet runt, personlig assistans och daglig verksamhet på flera platser i och utanför Uppsala. Vi behöver nu förstärka med föreståndare på två av våra verksamheter i Uppsala och Heby. Du får ett viktigt och meningsfullt arbete där du verkligen får göra skillnad och förbättra människors vardag varje dag.
Ditt huvudsakliga fokus är att säkerställa driften i vardagen utifrån individuella behov och önskemål.
Tillsammans med ledningen på Imera ansvarar du för att de insatser som är beslutade kring just dina brukare utförs på ett riktigt sätt, i rätt tid och med god kvalitet.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Att i samverkan med brukare/handledare/chef upprätta, utvärdera och följa upp genomförandeplan utifrån LSS enligt befintlig mall.
Att i samverkan med brukare genomföra aktiviteter och sysselsättning enligt individuella målplaner.
Dokumentation och rapportskrivning enligt gällande riktlinjer samt månadssamtal med dina brukare.
Samarbete med andra yrkesgrupper och externa parter för att säkerställa en kvalitativ, riktig och effektiv vård och omsorg.
Att säkerställa att ekonomi sköts enligt överenskommelse med brukare och/eller företrädare.
Du har även budgetansvar för din verksamhet
Årligen planera, genomföra, dokumentera och följa upp medarbetarsamtal och lönesamtal.

Om dig
Vi ser att du har adekvat högskoleutbildning och längre erfarenhet av LSS eller tidigare varit godkänd som föreståndare av IVO. Har du utbildning inom pedagogik, psykologi eller andra relevanta områden ser vi det som meriterande. B-körkort är krav för tjänsten likväl som goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift.
Som person har du en god förståelse för din viktiga roll och ett positivt och medmänskligt beteende gentemot såväl kollegor som brukare och deras anhöriga. Du är professionell, lyhörd och ansvarstagande med förmåga att skapa goda relationer. Vidare är du tålmodig och arbetar lösningsfokuserat. Du drivs av ett starkt engagemang för målgruppen och är som person mogen och trygg. Självklart tycker du precis som vi - alla ska ha en bra dag.
Övrigt
Tjänsten är på heltid.
Placeringsort: Uppsala eller Heby.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Lööv, telefonsamtal efter överenskommelse.
Mail: [email protected],
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Krav
Minst 180p högskolepoäng
Arbetslivserfarenhet inom LSS
B-körkort
God svenska i såväl tal som skrift

Meriterande
Utbildning inom pedagogik, psykologi eller andra relevanta områden
Tidigare godkänd som föreståndare



Om arbetsgivaren - Imera AB
Imera AB grundades med visionen att tillhandahålla kvalitativ omsorg. Vi har LSS-boenden, daglig verksamhet och personlig assistans i Uppsala med omnejd. Vi erbjuder service med personal som är både erfaren och kompetent. Våra team är experter på att skapa en trygg och stödjande miljö för alla våra boende. Vi arbetar kontinuerligt för individers förbättrade livskvalitet och strävar efter att tillgodose individuella behov och erbjuda den bästa omsorgen. Visa mindre

Personbilstekniker, Toyota Uppsala

Har du erfarenhet av service och reparationer av personbilar och vill bli en del av vårt glada gäng här på Toyota Uppsala? Är du dessutom en positiv och utåtriktad person som brinner för hög kvalité och gott samarbete? Då ska du söka rollen som personbilstekniker hos oss. Du blir en del av ett tryggt och öppet företag som ser fram emot att träffa sin nya kollega! Om tjänsten Som tekniker hos oss arbetar du med service och reparationer samt felsökning och n... Visa mer
Har du erfarenhet av service och reparationer av personbilar och vill bli en del av vårt glada gäng här på Toyota Uppsala? Är du dessutom en positiv och utåtriktad person som brinner för hög kvalité och gott samarbete? Då ska du söka rollen som personbilstekniker hos oss. Du blir en del av ett tryggt och öppet företag som ser fram emot att träffa sin nya kollega!
Om tjänsten
Som tekniker hos oss arbetar du med service och reparationer samt felsökning och nymontering av tillbehör på såväl personbilar som lätta lastbilar. Du ingår i ett team på 16 tekniker som arbetar självständigt och ansvarsfullt med kunden i fokus. Till din hjälp har du verkstadschef, verkstadscoach samt kundmottagning. Vi jobbar med Toyota och Lexus som varumärken.
Vi erbjuder dig ett självständigt och tryggt arbete på ett spännande och expansivt företag med mycket bra gemenskap, kollektivavtal och förmåner såsom friskvårdsbidrag och eget gym på anläggningen. Vidare får du möjlighet att arbeta med starka varumärken och kontinuerligt utbildas för din utveckling i yrket. Vi anordnar dessutom hobbykvällar på verkstaden.
Din profil
Vi söker dig som har fordonsteknisk gymnasieutbildning eller motsvarande och minst några års arbetslivserfarenhet som personbilstekniker/mekaniker. Erfarenhet av arbete med PSA produkter ser vi som starkt meriterande. Du behärskar det svenska språket både i tal och skrift,
och innehar god förståelse för engelska då mycket av vår tekniska litteratur är skriven på engelska. B-körkort är krav för tjänsten.
Som person har du ett positivt förhållningssätt och ser problem som utmaningar. Du är noggrann och kvalitetsmedveten. Då du ingår i ett team med bra gemenskap förväntas du även vara en lagspelare samtidigt som du trivs med att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och arbeta självständigt.
Övrigt
Omfattning: Heltid, provanställning 6 mån. Arbetstiderna är dagtid.
Placering: Kumlagatan 8, Uppsala
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta verkstadschef Örjan Sjöberg på 018-66 07 32 eller mail [email protected] alternativt verkstadscoach Reda El Boussettaoui på 018-66 07 32 eller mail [email protected].
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Krav
Fordonsteknisk gymnasieutbildning eller motsvarande
Några års arbetslivserfarenhet som personbilstekniker/mekaniker
Behärskar det svenska språket både i tal och skrift samt god förståelse för engelska
B-körkort

Meriterande
Erfarenhet av arbete med PSA produkter



Om arbetsgivaren - Toyota Uppsala
Med ett 70-tal anställda är Toyota Uppsala - Biltrean i Uppsala AB ett familjeägt bolag som sedan 70-talet varit Uppsalas återförsäljare av Toyota. Idag säljer och marknadsför Biltrean i Uppsala Toyota, Lexus, reservdelar och tillbehör tillsammans med service och bilrelaterade tjänster. Biltrean omsätter 2023 cirka 850 Mkr och är i ett expanderande skede.
I sann japansk anda, genom en ständig strävan efter att bli bättre, vann vi på Biltrean i Uppsala år 2022 priset Ichiban, ett ärofyllt pris som tilldelas den bästa Toyota-återförsäljaren i Sverige utifrån ett stort antal kriterier. Visa mindre

Gruppchef fastighetsskötsel

Uppsala Fastighetstjänst fortsätter att expandera och behöver nu stärka upp med en tredje gruppchef för fastighetsskötseln. Om du är en lösningsorienterad person med några års erfarenhet inom fastighetsskötsel och ledarskap ser vi fram mot din ansökan. Hos oss möter du en organisation med stort driv och ett öppet och trevligt klimat! Om tjänsten Som gruppchef ansvarar du för att kundrelationerna utvecklas på rätt sätt och leder din personalgrupp mot uppsa... Visa mer
Uppsala Fastighetstjänst fortsätter att expandera och behöver nu stärka upp med en tredje gruppchef för fastighetsskötseln. Om du är en lösningsorienterad person med några års erfarenhet inom fastighetsskötsel och ledarskap ser vi fram mot din ansökan. Hos oss möter du en organisation med stort driv och ett öppet och trevligt klimat!
Om tjänsten
Som gruppchef ansvarar du för att kundrelationerna utvecklas på rätt sätt och leder din personalgrupp mot uppsatta mål. Du säkerställer att det finns ett gott arbetsklimat och trivsel inom arbetsgruppen. Din grupp består av ca 10 medarbetare inom fastighetsskötsel och trädgård. En stor del av ditt arbete är kundkontakt och dina kunder består både av bostadsrättsföreningar och kommersiella fastighetsägare. Du jobbar med att utveckla nya affärer och har ett stort fokus på kvalitét och försäljning. I arbetsuppgifterna ingår även många administrativa uppgifter, från offerter till tidsrapportering. Till din hjälp har du två erfarna kollegor i samma roll som du. Du rapporterar direkt till VD.
Om dig
Du som söker har en bakgrund inom fastighetsskötsel och har goda kunskaper inom området i kombination med mycket god administrativ förmåga. Du har erfarenhet av ledarskap och kundkontakt, men du behöver inte nödvändigtvis ha haft ett formellt personalansvar tidigare. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift och vi ser gärna att du behärskar det engelska språket. God systemvana och B-körkort är krav för tjänsten. Skulle du dessutom ha goda kunskaper om maskiner och inköp är det ett plus.
Som person är du lösningsorienterad och har ett driv att förbättra och utveckla. Du har ett ekonomiskt sinne och affärsmässighet kommer naturligt för dig. Du är tillgänglig för såväl din personal som dina kunder och hanterar relationer på ett serviceinriktat sätt. Vi lägger stor vikt vid noggrannhet och flexibilitet, då även detta är egenskaper som ger kundnöjdhet. Vidare är du positiv och gör ditt bästa för att bidra till god stämning.
Vårt erbjudande
Att arbeta på Uppsala Fastighetstjänst innebär att vara en i laget. Lagandan och gemenskapen är mycket viktig för oss då det är något som får alla att trivas, såväl anställda som kunder. Våra anställda har även stora möjligheter att påverka sin arbetssituation och sina arbetsuppgifter då vi månar om tillfredsställd personal, att gå till jobbet ska inte kännas tungt och tråkigt utan vara roligt och tillfredsställande. Fast vi är ett företag under stark utveckling behåller vi vår platta organisation och säkerställer att det aldrig är långt till beslut.
Uppsala Fastighetstjänst eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är på heltid.
Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsulter Andrea Hartwig på 076-7230727.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Erfarenhet från fastighetsskötsel.
Erfarenhet från administrativt arbete.
Ledarskap.
Svenska i tal och skrift.
Systemvana.
B-körkort.

Meriterande
Kunskaper om maskiner.
Kunskaper om inköp.



Om arbetsgivaren - Uppsala Fastighetstjänst
Uppsala Fastighetstjänst AB är ett mångsidigt och innovativt familjeföretag som verkar inom fastighetsskötsel, trädvård, mark & entreprenad och bygg. Vi arbetar på uppdrag av såväl bostadsrättsföreningar, kommun som privatpersoner vilket gör oss till ett flerfacetterat företag. Uppsala Fastighetstjänsts motto och affärsidé är att tillhandahålla kompetent utförda tjänster med högsta kvalitet och garanterad kundnöjdhet då återkommande kunder är de bästa. Visa mindre

Ungdomsvägledare till Unga Station

I höst flyttar "Unga Station" till centrala Uppsala och får de bästa förutsättningarna för sin ungdomsverksamhet. Nu söker vi dig som vill vara med och bygga upp vår nya mötesplats och göra skillnad för ungdomarna vi träffar. Om rollen Som ungdomsvägledare har du en bred roll, vi stöttar med allt från jobbsökande till läxläsning och myndighetskontakter. Allt vi gör är förebyggande- vi vill ge ungdomarna de bästa förutsättningarna framåt och vi möter dem i ... Visa mer
I höst flyttar "Unga Station" till centrala Uppsala och får de bästa förutsättningarna för sin ungdomsverksamhet. Nu söker vi dig som vill vara med och bygga upp vår nya mötesplats och göra skillnad för ungdomarna vi träffar.
Om rollen
Som ungdomsvägledare har du en bred roll, vi stöttar med allt från jobbsökande till läxläsning och myndighetskontakter. Allt vi gör är förebyggande- vi vill ge ungdomarna de bästa förutsättningarna framåt och vi möter dem i ett läge där det finns stora möjligheter till förändring. De ungdomar som kommer till oss är ofta ambitiösa och vill vara med och bidra. Unga Station är självklart drogfritt och vi har goda erfarenheter från åren i Gränby då vi haft en fin stämning hos oss.
Vem du är och vad du har med dig kommer naturligtvis också sätta sin prägel på våra aktiviteter. Lokalerna möjliggör olika typer av aktiviteter då de rymmer musikstudio, samtalsrum och kök- vi vill fungera som ungdomarnas vardagsrum. Allt finns på plats genom de fina samarbeten som Uppsala Stadsmission har med företag och organisationer i Uppsala. Du kan lägga ditt fokus på att finnas för ungdomarna, att göra roliga aktiviteter, laga mat tillsammans, organisera utflykter och studiebesök- det som behövs för att få ungdomar att må bra och tro på sig själva. Dina idéer är välkomna och eftersom vi är en liten organisation är det aldrig långt till beslut och genomförande.
Bland vår personal finns mycket kunskap och lång erfarenhet från att arbeta med ungdomar. Du arbetar nära verksamhetschefen och en timanställd ungdomsvägledare samt med de volontärer som också hjälper till i verksamheten. Vi har också ett samarbete med kommunens ungdomsjour och skolor samt andra aktörer med engagemang för ungdomar.
I din roll ingår även ett ansvar för planering av volontärernas arbete. En viktig del av ditt arbete är utveckling av vår verksamhet och du behöver också kunna presentera vårt arbete vid behov, ta fram presentationsmaterial och hålla i presentationen.
Om dig
Vi söker dig som har ett stort engagemang för ungdomar men även några års erfarenhet av att arbeta med ungdomsverksamhet på något sätt. Du har en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning som tex socionom, socialpedagog eller kanske beteendevetare. Är du flerspråkig är det meriterande, likaså om du har körkort.
Som person är du empatisk, du lyssnar och stöttar. Du är aktiv när det gäller att skapa goda relationer samtidigt har du pondus och kan sätta gränser när det är nödvändigt. Du har god struktur och administrativ förmåga och är van att planera aktiviteter och enklare schemaläggning. Vi ser också att du är flexibel- en stadsmission är dynamisk och i ständig utveckling, vilket du uppskattar. Du är positiv och lösningsorienterad.
Bra att veta
Tjänsten är heltid, tillsvidare med sex månaders provanställning. Viss del av arbetstiden är förlagd till vardagskvällar, men verksamheten har som längst öppet till 20:00.
Urval sker löpande, men på grund av sommar och semestertider sker intervjuer troligtvis först i augusti.
I den här rekryteringen kommer vi att genomföra bakgrundskontroller i slutskedet av processen.
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta verksamhetschef Peter Andersson på 073-386 76 77 alternativt [email protected]. Observera att Peter bara svarar på frågor fram till den 12 juli då han går på semester.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Säljare Citroën, Opel & Mitsubishi

Ansök    Jun 7    Jobbet.se Sverige AB    Bilförsäljare
Bilomatic är ett familjeföretag och det märks på det goda arbetsklimatet. Våra medarbetare stannar länge. Nu utökar vi med ytterligare en säljare till teamet! Arbetsuppgifter Som säljare är du ansiktet utåt mot både våra privat- och företagskunder, du ger service i världsklass och hjälper kunden hela vägen fram till bilköpet. Du är kundens rådgivare i allt från frågor om bilarna till finansieringslösningar. Du kommer att arbeta mot både privat- och föret... Visa mer
Bilomatic är ett familjeföretag och det märks på det goda arbetsklimatet. Våra medarbetare stannar länge. Nu utökar vi med ytterligare en säljare till teamet!
Arbetsuppgifter
Som säljare är du ansiktet utåt mot både våra privat- och företagskunder, du ger service i världsklass och hjälper kunden hela vägen fram till bilköpet. Du är kundens rådgivare i allt från frågor om bilarna till finansieringslösningar.
Du kommer att arbeta mot både privat- och företagskunder med hela personbils- och transportbilssortimentet.
Din profil
Du som söker har tidigare erfarenhet av bilförsäljning. Eftersom du sköter kommunikationen med kunderna är god svenska i tal och skrift ett krav.
Körkort är också ett krav för tjänsten.
Som person drivs du både av service och försäljningsresultat. För att trivas hos oss är du en öppen och positiv person med stort engagemang för ditt arbete. I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad får du hos oss?
Hos oss blir du en del av en arbetsgrupp som har roligt på jobbet! Din chef är tillgänglig och här har vi inga långa beslutsvägar. Du kommer också få en helhetssyn på vår verksamhet som kan vara svår att få på det riktigt stora företaget. Vi har friskvårdsbidrag.
Självklart har vi också ett bra provisionssystem.
Annat viktigt att veta:
Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning, garantilön under provanställning.
Arbetstid måndag-fredag och varannan lördag.
Din ansökan vill vi ha senast den 16 juni men rekryteringen sker löpande så observera att tjänsten kan tillsättas redan innan sista ansökningsdag!
Ev frågor skickas till [email protected] men du skickar in din ansökan via "Sök detta jobb"-knappen.

Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Erfarenhet av bilförsäljning
Körkort för personbil
God svenska i både tal och skrift



Om arbetsgivaren - Bilomatic Bil AB
Bilomatic Bil AB grundades 1958 i Uppsala. Vi är ett personligt företag som ger personlig service - hela vägen från bilköp till eftermarknad. Vi har valt att fokusera på tre starka varumärken; Opel, Mitsubishi och Citroën, för att kunna erbjuda våra kunder ett brett spektra för olika behov och önskemål. I vårt program finns både personbilar och lätta lastbilar samt 4WD plus begagnade person- och lätta lastbilar. På företaget arbetar 17 personer inom bilförsäljning, serviceverkstad och reservdelar. Visa mindre

Mäklar-/marknadsassistent

Har du erfarenhet från mäklarbranschen och söker en administrativ roll där du samtidigt får utlopp för din kreativa sida? Då kan det här vara en tjänst för dig! Du kommer till en arbetsplats med stark vi-känsla där vi värdesätter och stöttar varandra för att alla ska trivas. Varmt välkommen till oss på Mäklarhuset! Om tjänsten Som mäklarassistent hos oss får du en viktig roll där du ser till att allt på kontoret flyter på som det ska. Du stöttar våra fast... Visa mer
Har du erfarenhet från mäklarbranschen och söker en administrativ roll där du samtidigt får utlopp för din kreativa sida? Då kan det här vara en tjänst för dig! Du kommer till en arbetsplats med stark vi-känsla där vi värdesätter och stöttar varandra för att alla ska trivas. Varmt välkommen till oss på Mäklarhuset!
Om tjänsten
Som mäklarassistent hos oss får du en viktig roll där du ser till att allt på kontoret flyter på som det ska. Du stöttar våra fastighetsmäklare och säkerställer att den dagliga administrationen är bekymmersfri. Utöver de sedvanliga arbetsuppgifterna som ingår i rollen som mäklarassistent jobbar du även med vår egen marknadsföring och ansvarar för de avtal som vi har med externa leverantörer.
Du får en bred roll och i dina arbetsuppgifter ingår även uppgifter som att förbereda inför evenemang, uppdatera texter och hemsida, föra anteckningar vid möten, uppdatera system som Hemnet, ta fram rapporter och statistik samt boka fotograf och stylist. När vi nyanställer är det du som förbereder så att allt finns på plats för nya medarbetare.
Idag är vi 16 mäklare och 2 assistenter men vi ser väldigt positivt på framtiden och utökar vår organisation med flertalet mäklare inom snar framtid.
Hos oss välkomnas du av ett härligt gäng med högt i tak. Vi är måna om varandra och tycker om att hitta på roliga aktiviteter tillsammans, vi är som en stor familj.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en serviceinriktad och administrativ roll. Vi ser även att du på något vis har erfarenhet från mäklarbranschen eller utbildning inom området. För att lyckas i rollen behöver du även ha erfarenhet av marknadsföring av något slag, har du arbetat i Indesign eller med marknadsföring i sociala medier är det meriterande. Du har goda systemkunskaper och är van vid att arbeta i Officepaketet. Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt goda kunskaper i engelska är krav för tjänsten. Även B-körkort är ett krav för tjänsten, men resor är inte vanligt förekommande.
Som person är du serviceinriktad, prestigelös och kreativ. Du har ett driv att förändra och förbättra och kommer gärna med förslag på hur arbetet kan utvecklas och effektiviseras. Du trivs med att jobba både självständigt och tillsammans med andra. Dessutom har du ett bra sinne för struktur och ordning.
Övrigt
Tjänsten är heltid, tillsvidare, tillträde i augusti, eller enligt överenskommelse. Vi sitter i ljusa lokaler på Strandbodgatan 10.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Nord på 073-9816414 eller Wilma Barthelsson på 070-4661669.
Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske före sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Krav
Erfarenhet av att arbeta administrativt och serviceinriktat
Erfarenhet från mäklarbranschen eller utbildning inom området
Erfarenhet av marknadsföring
Goda systemkunskaper
Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt goda kunskaper i engelska
B-körkort

Meriterande
Kunskap i Indesign
Goda kunskaper inom marknadsföring i sociala medier

Om arbetsgivaren - Mäklarhuset
Mäklarhuset är Sveriges största, icke franchisedrivna, privata mäklarföretag med över 110 lokala fristående kontor runt om i hela Sverige och delar av Spanien. Vi äger oss själva och är den enda stora kedjan som är helt fri från banker, försäkringsbolag och franchisekoncept. Vi växer år efter år med nya kontor och passionerade, affärsdrivna medarbetare. Alla med samma vilja; att erbjuda Sveriges bästa mäklartjänst innan, under och efter bostadsaffären. Vi arbetar inte utifrån en fast mall, utan efter kundernas önskemål. Vi tar oss tid för våra kunder. Vi är ärliga och lyhörda. Detta har resulterat i att vi år efter år har haft en kundnöjdhet i toppklass. Visa mindre