Lediga jobb OnePartnerGroup Stockholm AB i Uppsala

Se alla lediga jobb från OnePartnerGroup Stockholm AB i Uppsala. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Uppsala som finns inom det yrket.

Projektkoordinator till kund i Uppsala

Vill du arbeta i en roll där du får kombinera struktur, service och samarbete?  Då välkomnar vi dig att söka tjänsten som projektkoordinator till vår kund i Uppsala. Rollen som projektkoordinator: I rollen som projektkoordinator kommer du att fungera som ett viktigt stöd till ditt team i det dagliga arbetet. Du blir involverad i projekt genom hela processen och får vara med i allt från från förberedelser och planering till avslut. Du bistår teamet och din... Visa mer
Vill du arbeta i en roll där du får kombinera struktur, service och samarbete?  Då välkomnar vi dig att söka tjänsten som projektkoordinator till vår kund i Uppsala.
Rollen som projektkoordinator:

I rollen som projektkoordinator kommer du att fungera som ett viktigt stöd till ditt team i det dagliga arbetet. Du blir involverad i projekt genom hela processen och får vara med i allt från från förberedelser och planering till avslut. Du bistår teamet och dina kollegor med olika administrativa kontorsuppgifter och bidrar till ett effektivt och välorganiserat arbetssätt. Du arbetar i team tillsammans med ytterligare en projektkoordinator och en kontorsansvarig.
I det dagliga använder du flera olika affärssystem och digitala verktyg som effektiviserar dina uppgifter. Dina arbetsuppgifter kommer att variera men i huvudsak kommer dina dagar att fyllas med följande arbetsuppgifter:
Ha löpande kontakt med kollegor och externa parter för planering och uppföljning av projekt och processer.
Du koordinerar det administrativa arbetet och är behjälplig med allmänna kontorsuppgifter
Bistår i att utforma rapporter och dokumentation
Du säkerställer att material och dokument är förberett och innehåller alla delar inför projektstart.
Koordinera det administrativa arbetet genom hela processen.

Vem är du?

Vi ser att du är en strukturerad och initiativtagande person som trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är serviceinriktad, har lätt för att skapa goda relationer och gillar att ha ordning och reda omkring dig. Du har förmågan att växla mellan olika uppgifter som tjänsten kräver och trivs att arbeta i ett fartfyllt team.
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
Erfarenhet av administrativt eller koordinerande arbete, gärna i projektmiljö.
God vana av att arbeta i digitala verktyg och affärssystem.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Förmåga att hantera flera uppgifter parallellt och prioritera vid behov.

Vill du veta mer?

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid under minst 12 månader, sannolikt längre. Du blir anställd hos oss på OnePartnerGroup som konsult och kommer vara placerad hos vår kund i Uppsala.
Tillträde för tjänsten är omgående så vänta inte med att skicka in din ansökan då vi går igenom kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningarna via mail med hänsyn till GDPR.
 
Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Marie Bodén på [email protected] eller Ida Winther på [email protected]




När du blir en av oss

Som konsult på OnePartnerGroup har du kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension samt fackliga relationer och du kommer ha regelbunden kontakt med din konsultchef. Hos oss får du testa nya utmaningar och utmanas under trygga förhållanden.Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort och lång sikt. Med en lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Business Coordinator till Grant Thornton

Vill du arbeta i en koordinerande och serviceinriktad roll hos ett av Sveriges ledande revisions- och rådgivningsföretag? Är du en positiv lagspelare med passion för service? Då är detta rollen för dig!   Om rollen Som Business Coordinator har du en viktig roll i verksamheten då du arbetar nära många delar av organisationen och bidrar till effektivitet, lönsamhet och utveckling. Du verkar för att stötta kollegor så att de kan vara effektiva i sitt kundarbe... Visa mer
Vill du arbeta i en koordinerande och serviceinriktad roll hos ett av Sveriges ledande revisions- och rådgivningsföretag? Är du en positiv lagspelare med passion för service? Då är detta rollen för dig!
 
Om rollen
Som Business Coordinator har du en viktig roll i verksamheten då du arbetar nära många delar av organisationen och bidrar till effektivitet, lönsamhet och utveckling. Du verkar för att stötta kollegor så att de kan vara effektiva i sitt kundarbete. Du bidrar till tillväxt genom att arbeta fokuserat med marknad och service för såväl kunder som kollegor. Rollen är självständig men du tillhör och samarbetar med ett team av Business Coordinators placerade på andra kontor, varav en på Uppsalakontoret. 
Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
Välkomna kunder och kollegor till receptionen och säkerställa en hög servicegrad
Koordinera interna och externa event och aktiviteter med tillkommande arbetsuppgifter
Ansvara över kontorsrelaterade arbetsuppgifter
Samarbeta aktivt med Market Leading Partner på lokal nivå för att skapa en trivsam och inspirerande mötesplats för både medarbetare och kunder
Vara en sammanhållande länk på kontoret över affärsområdesgränserna genom att avlasta konsulternas dagliga administrativa uppgifter och stötta organisationen och dess chefer med det som efterfrågas, framför allt lokalt men även regionalt och centralt
Hantering av diverse administrativa program samt ansvar över IT-relaterade frågor
Kontakt med lokala leverantörer samt ansvar för inköp och bokningar och lokalrelaterade fastighetsfrågor
Samverka med andra Business Coordinators inom regionen och fungera som en viktig länk mellan det centrala och lokala arbetet

Du rapporterar till regionens administrativa gruppchef. Eftersom rollen inkluderar ansvar för receptionen, kommer du att ha din bas på kontoret på S:t Persgatan 21A i Uppsala.
 
Vem är du?
Vi söker dig som är prestigelös, positiv och trivs i en roll där du sprider glädje. Med ett starkt fokus på service är du lyhörd för andras behov och samarbetar väl med andra. Självledarskap är en viktig del av befattningen och vi ser att du har förmåga att prioritera och arbeta strukturerat. Du är ansvarstagande, ser lösningar där andra ser problem och är framåt och driven i ditt arbete. Pålitlighet och flexibilitet är naturliga delar av ditt arbetssätt, och din nyfikenhet driver dig att ständigt utvecklas. 
Vi tror att du även har:
Avslutad gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk eller administrativ inriktning
Erfarenhet av arbete inom service och konferens/event
Goda kunskaper i Officepaketet
Förmåga och intresse att förstå processer, flöden och arbetsmetoder

 
Om Grant Thornton
Grant Thornton är ett tillväxtföretag inom revisions- och konsultbranschen. Vi hjälper dynamiska ägarledda företag att växa och utvecklas. Många medarbetare beskriver miljön som både positiv och dynamisk. Vi är över 1400 medarbetare på 22 kontor i Sverige och är ett medlemsföretag inom Grant Thornton International Ltd. Vi stödjer entreprenörer i de ekonomiska frågorna inom våra affärsområden revision, redovisningstjänster, skatt och rådgivning. 
Nyfiken på att veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar Grant Thornton med OnePartnerGroup Stockholm. Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse och du kommer att ha din arbetsplats på S:t Persgatan 21A i Uppsala.
Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Emelina Sjösten på [email protected] eller Åsa Wallergård Fröblom på [email protected].

Vänta inte med att skicka in din ansökan då vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV. Rekryteringsprocessen inkluderar telefonavstämning, arbetspsykologiska tester, digital intervju, intervju med Grant Thornton och referenstagning.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Forwarding Specialist rekryteras till DHL

DHL utökar och rekryterar Speditörer till sitt kontor i Stockholm-Arlanda! Ta chansen att bli en del av ett marknadsledande företag med starka och viktiga värderingar. Du får en vardag där du får möjlighet att påverka och växa i enhet med företaget. Välkommen! Delar du våra värderingar; passion, entreprenurship, excellence och teamwork samt vill vara med och bidra med ständiga förbättringar kommer du trivas hos oss. Vi delar med oss av kunskap och hjälper... Visa mer
DHL utökar och rekryterar Speditörer till sitt kontor i Stockholm-Arlanda! Ta chansen att bli en del av ett marknadsledande företag med starka och viktiga värderingar. Du får en vardag där du får möjlighet att påverka och växa i enhet med företaget. Välkommen!

Delar du våra värderingar; passion, entreprenurship, excellence och teamwork samt vill vara med och bidra med ständiga förbättringar kommer du trivas hos oss. Vi delar med oss av kunskap och hjälper varandra, vi är passionerade i det vi gör och har ett positivt förhållningssätt. Tempot hos oss är högt, vi gillar när det är fart. Att vi är olika som individer stärker oss som företag och vi värdesätter diversity. 
Vi utökar vår organisation och söker flera Freight Forwarding Specialister till vår AFR operations i Stockholm-Arlanda/Märsta. Vi erbjuder ett dynamiskt och omväxlande speditionsarbete tillsammans med erfarna medarbetare i ett framgångsrikt team. 


Dina arbetsuppgifter
I ditt arbete som speditör hos DHL kommer du hantera bokningar från kund, andra kontor eller från vårt nätverk, alltså är det du som skapar och bekräftar bokningar och ser till att samtliga transportsätt utförs i tid enligt kunden och produktens krav. Du uppdaterar även systemet med relevant och korrekt information för att få och kunna ge senaste information om sändning i tid enligt gällande lagar och interna rutiner.
Du arbetar även med: Bokar sändningar på det mest kostnadseffektiva sättet
Arbetar proaktivt med att informera kund om leveransstatus, eventuella incidenter och lösning på problemet
Svarar på inkommande prisförfrågningar och handhar merförsäljning, samt tar hand om kundförfrågningar relaterade till Go Green (klimatkompensation)
Följer upp rapporter och vidarebefordrar dem till kund
Arbetar med daglig kundnöjdhet, genom regelbundna uppföljningar och gillar att arbeta med ständiga förbättringar

Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att ha arbetat som speditör eller i en liknande roll inom transport/logistik. Du har gymnasial utbildning, eftergymnasial utbildning eller högskoleutbildning inom transport/logistik. Du drivs av mål och resultat och tycker det är roligt att delta och driva förändringsarbeten. Du är också en person som gärna tar initiativ och känner ansvarskänsla. I den här rollen är service och lyhördhet för våra kunder viktigt och vi vill att även du delar vår tanke. För att lyckas i rollen är du noggrann, strukturerad och analytisk. Du tycker om att arbeta i grupp men ser inga problem i att arbeta självständigt och ta egna initiativ.
Vi ser också att du har goda IT-kunskaper och tidigare erfarenhet av att ha arbetat i system som stödjer transporten samt goda kunskaper i Microsoft Office-paketet.
Viktigt för oss är att du delar våra värderingar; Excellence, Entrepreneurship, Teamwork och Passion

Vi erbjuder dig
Förutom en arbetstid på 37,5 h/vecka och möjlighet till flex samt att jobba remote (40/60) är vi ett värderingsstyrt företag med tydlig strategi och mål, där får vara med och påverka på olika sätt. Våra grundpelare är respekt och resultat i allt vi gör, vi tar miljöutmaningarna på allvar genom vårt globala Go Green program och erbjuder förmåner som tex. friskvård, föräldralön och förmånliga försäkringar. Hos oss kommer du kommer att omges av kunniga, engagerade och trevliga kollegor, både lokalt och globalt – i vår medarbetarundersökning är Teamwork ett av de områden som alltid får högt resultat. Inom DPDHL är utveckling centralt och förutom internationella kontakter har vi ett internt utbildningsprogram.

Om DHL
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 550 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom.
Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL Global Forwarding ingår i Deutsche Post DHL Group.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar DHL med OnePartnerGroup Stockholm och ansvarig för rekryteringen är Josefine Blomkvist. Tveka inte att kontakta mig om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Rådande semestertider kan göra att det kommer dröja något med återkoppling från oss men vi lovar att återkoppla till dig så snart vi kan.
 
Vi önskar dig en underbar sommar och vi ser fram emot att läsa din ansökan efter semestern! Visa mindre

Administratör rekryteras till Sortera Industry

Här är rollen för dig som gillar att ha en central roll där arbetsuppgifterna varierar från dag till dag. Sortera är den främsta miljöentreprenören på den nordiska marknaden och här får du vara med på en spännande resa där man på riktigt är med och påverkar miljön och omvärlden.   Om rollen I rollen som administratör kommer du tillhöra ett team om tre administratörer där alla arbetar med supportfrågor. Arbetstiderna är 07:00-16:00 och du kommer utgå från ... Visa mer
Här är rollen för dig som gillar att ha en central roll där arbetsuppgifterna varierar från dag till dag. Sortera är den främsta miljöentreprenören på den nordiska marknaden och här får du vara med på en spännande resa där man på riktigt är med och påverkar miljön och omvärlden.  

Om rollen
I rollen som administratör kommer du tillhöra ett team om tre administratörer där alla arbetar med supportfrågor. Arbetstiderna är 07:00-16:00 och du kommer utgå från Metallvägen 28 i Rosersberg. Dagarna varierar men vanligt förekommande arbetsuppgifter är: Ekonomiadministration – projektnummer, fakturering etc
Förbereda och hålla ihop projekt med rätt innehåll
Se över flöden, rutiner och processer och arbeta med effektivisering  
Orderhantering
Personaladministration – utbildningsplaner, beställning av kläder etc
Fastighetsfrågor – inpasseringssystem, underhåll
Uppskattningsvis är fördelningen i rollen 50% ekonomi, 25% kontorsadministration och 25% personaladministration men rollen kan komma att förändras över tid.

Vem söker vi?
Vi söker dig som gillar att ha en central position med mycket kontaktytor och vi vill att du arbetat administrativt under flera år. Vi tror att om du arbetat inom exempelvis bygg, teknik eller en industriell bransch kommer du trivas mycket bra i rollen.

Din personlighet är det absolut viktigaste och vi ser att du är en framåtlutad person som både kan se helheten och detaljer. Här kommer du få vara med och skapa rollen och därför behöver du vara nyfiken och orädd kring att komma med nya idéer och förslag på förbättringar. Har du tidigare arbetat med att hitta flöden, skapa struktur, sätta upp nya rutiner och processer så är det ett stort plus.

Vi ser också att du är en prestigelös teamplayer som gärna tar stafettpinnen och driver saker i mål. Vi uppskattar också någon som vågar ta beslut, är lyhörd och flexibel. Du har goda kunskaper i Officepaketet och i synnerhet Excel.

Om Sortera Industry
Sortera Group är ett nordiskt miljöbolag som genom sina tre affärsområden Recycling, Industry och Materials strävar efter att vara den främsta miljöentreprenören på den nordiska marknaden, där Sorteras lösningar bidrar till ökad hållbarhet och förbättrad miljöprestanda.

Med fler än 500 medarbetare och en omsättning på 2 miljarder kronor bedriver Sortera verksamhet i egen regi från försäljning, insamling och behandling till återanvändning och återvinning. Varje dag utför Sortera tjänster som gör skillnad för miljön åt tusentals företag och privatpersoner i Norden.

Sortera Industry erbjuder vakuumsugning och slamsugning, materialblåsning, högtrycksspolning, industri- och asbestsanering, samt en mängd tjänster inom VA-Teknik. Vi är idag en av de ledande aktörerna inom dessa tjänster, vilket innebär att vi har bred kompetens och en stor maskinell utrustningspark, för att utföra alla uppdrag från smått till stort. Du kan alltid vara säker på att få samma höga service oavsett vilket typ av uppdrag vi tar oss an.

Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar Sortera Industry med OnePartnerGroup Stockholm. Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse och du kommer att ha din arbetsplats på Metallvägen 28 i Rosersberg. Arbetstiderna är i huvudsak 7:00-16:00. Det här är en roll som kräver att du är på plats även om det såklart erbjuds en viss flexibilitet.

Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Christina Stenbeck på [email protected] eller
Emelina Sjösten på [email protected].

Vänta inte med att skicka in din ansökan då vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningarna via mail.
Om du går vidare i processen kommer du att få genomföra två arbetspsykologiska tester för att vi ska kunna göra den bästa matchningen av kandidater.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Key Account Manager rekryteras till Ryds Glas

Vill du bli en del av ett branschledande bolag med tydliga fortsatta tillväxtambitioner? Ser du också glasets fantastiska möjligheter? Då är du välkommen till oss på Ryds Glas. Vi är ettentreprenörsdrivet företag som brinner för glas som material. De senaste åren har Ryds Glas, verksamma inom byggnadsglas, haft en kraftig tillväxt och är idag marknadsledande i Sverige när det gäller glasmästeritjänster. Koncernen omsätter idag 700 MSEK och är verksamma på ... Visa mer
Vill du bli en del av ett branschledande bolag med tydliga fortsatta tillväxtambitioner? Ser du också glasets fantastiska möjligheter? Då är du välkommen till oss på Ryds Glas. Vi är ettentreprenörsdrivet företag som brinner för glas som material. De senaste åren har Ryds Glas, verksamma inom byggnadsglas, haft en kraftig tillväxt och är idag marknadsledande i Sverige när det gäller glasmästeritjänster. Koncernen omsätter idag 700 MSEK och är verksamma på drygt 50 orter med huvudkontor i Helsingborg. Ryds Glas har 480 anställda och behöver nu förstärka med fler kompetenta kollegor för att fortsätta sin tillväxtresa. Ryds Glas arbetar aktivt med jämställdhetsfrågor och ser därför gärna både kvinnliga och manliga sökanden. För mer information om oss, besök gärna vår hemsida www.rydsglas.se.
Nu söker Ryds Glas ytterligare en Key Account Manager till regionen Uppsala, Gävle, Sandviken och Falun med omnejd. I rollen som Key Account Manager är du en nyckelperson i vår fortsatt tillväxtresa. Du kommer självständigt bearbeta och förvalta kundrelationer på regional nivå och till din hjälp har du en stark laguppställning i ett branschledande företag med tydlig satsning på tillväxt. I ditt team ingår fem Key Account Managers, riksavtalsansvarig och kvalitetsansvarig.

Ditt fokus ligger på kundrelationer, försäljningstillväxt och lönsamhet. Du ansvarar för att utveckla Ryds Glas kundrelationer och nå våra fastställda budgetmål mot riksavtalade kunder och större avtal så som LOU och försäkringsbolag. Här får du styra hela affären med allt ifrån ett identifierat behov till leverans.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Upprätthålla det fina samarbetet med befintliga kunder och säkerställa nya affärsmöjligheter
Vara delaktig i kundplaner och målsättningar
Ansvara för strategisk försäljning och lönsamhet per kund är i enlighet med uppsatta mål
Prissätta och offerera
Säkerställa uppföljning och leverans
Ansvara för anbud och upphandlingar i regionen
Du kommer även att ansvara för kundprojekt där ditt ansvar ligger i att se till att mål och budget möts.
Tjänstens placering och utgångspunkt är på en av verksamhetsorterna inom regionen dvs Uppsala, Gävle, Sandviken eller Falun. Resor i tjänsten sker kontinuerligt och i en stor utsträckning. Rapportering är till kommersiell chef.

Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har lätt för att skapa relationer, är affärsmässig och förstår kundens behov både på kort och lång sikt. Arbetet kräver att du har en god förhandlingsvana, är självständig och har en förmåga att se både helhet så väl som detaljer. Vidare är du kommunikativ, lösningsorienterad och är ett gott föredöme både internt och externt. Som Key Account Manager tar du ett aktivt ansvar för resultat och relation med befintliga och framtida kunder.

För att lyckas i rollen tror vi att du har minst fem års erfarenhet ifrån likande försäljning mot nyckelkunder, gärna inom byggsektorn. Du har tidigare arbetat mot uppsatt budget, där du har levererat goda resultat och bidragit till att utveckla affären. Du är en van affärssystemanvändare och har i övrigt goda IT-kunskaper.

Vi erbjuder dig
Hos oss får du ett spännande arbete på Sveriges ledande glasmästeri. För oss är det glasklart – med våra 75 år av kunskap, erfarenhet och yrkesskicklighet ska vi fortsätta att driva Ryds Glas och vår bransch framåt. Du får arbeta med modern glasmästeriteknik tillsammans med ett härligt gäng där arbetet präglas av arbetsglädje, erfarenhet och yrkesskicklighet.
Tillsammans skapar vi ljusa rum för stora tankar, tak för nya perspektiv och golv för nya framsteg.

Ansökan
Vill du också vara med och förändra utsikten inom glasbranschen? I den här rekryteringen samarbetar Ryds Glas med OnePartnerGroup.
Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen in med din ansökan! Visa mindre

Kundservicemedarbetare till Recover

Är du en nyfiken person som brinner för att ge bra service? Sök då jobbet som kundservicemedarbetare hos Recover! Om företaget Recover Group är marknadsledande i Norden inom Industri- Skadeservice och har i tillägg en dominant position inom Riv Håltagning i Sverige. Koncernen levererar tjänster till försäkringsbolag, företag och privatpersoner. Sedan Recover Group etablerades som en självständig verksamhet för sex år sedan har företaget tredubblat omsät... Visa mer
Är du en nyfiken person som brinner för att ge bra service? Sök då jobbet som kundservicemedarbetare hos Recover!

Om företaget
Recover Group är marknadsledande i Norden inom Industri- Skadeservice och har i tillägg en dominant position inom Riv Håltagning i Sverige. Koncernen levererar tjänster till försäkringsbolag, företag och privatpersoner. Sedan Recover Group etablerades som en självständig verksamhet för sex år sedan har företaget tredubblat omsättningen och genomfört 23 förvärv. Recover är en nordisk aktör som är rikstäckande i Norge, Danmark och Finland och är i Sverige marknadsledande i Mälardalen. Recover har över 2 100 anställda fördelat på över 100 kontor över hela Norden.

Ditt uppdrag
Som kundservicemedarbetare på Recover kommer du jobba i ett team om fyra personer som alltid ser till att ha en positiv teamkänsla på jobbet. Tillsammans med dina kollegor kommer du jobba med att hjälpa och serva kunder över telefon och via mejl. Ett gott bemötande är grundläggande och du ser alltid till att lösa inkommande ärenden på bästa sätt och hänvisar dem vidare till rätt specialist inom området. Tjänsten innefattar också administrativa uppgifter som post- och nyckelhantering samt att hjälpa dina kollegor på Recover.

Din bakgrund
För att trivas i rollen som kundservicemedarbetare är du en glad, framåt och stresstålig person som har en känsla för vad bra service innebär. Det är meriterande om du har jobbat inom kundservice eller serviceyrket tidigare. Du tycker det är roligt att ha mycket på gång samtidigt och kan prioritera bland dina arbetsuppgifter, vilket ställer krav på flexibilitet. Dessutom är du en lagspelare med ett öppet sinne som har förmågan att strukturera ditt arbete.

När du blir en av oss
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos Recover. Som konsult på OnePartnerGroup har du kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension samt fackliga relationer och du kommer ha regelbunden kontakt med din konsultchef. Hos oss får du testa nya utmaningar och utmanas under trygga förhållanden.

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort och lång sikt. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Välkommen till oss!

Övrigt
Omfattning: Heltid måndag till fredag, arbetstid 7–16
Anställningsform: Visstid t.o.m. 31/8 med möjlighet till anställning hos Recover
Tillträde: Omgående

Nyfiken på att veta mer
Kontakta oss gärna om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Teknisk Kundsupport till Evondos

Vi söker nu en teknisk kundsupport med mixade arbetsuppgifter till Evondos i Uppsala! Evondos är en ledande aktör inom den växande branschen, läkemedelsrobotar. Ett snabbt växande bolag som idag levererar sin tjänst till över 200 kommuner i Norden. Evondos är branschpionjärer inom både hembaserad robotik och automatiserad läkemedelsdosering. Tjänsten Evondos erbjuder har administrerat över tio miljoner korrekta läkemedelsdoser till rätt person i rätt tid ... Visa mer
Vi söker nu en teknisk kundsupport med mixade arbetsuppgifter till Evondos i Uppsala!

Evondos är en ledande aktör inom den växande branschen, läkemedelsrobotar. Ett snabbt växande bolag som idag levererar sin tjänst till över 200 kommuner i Norden. Evondos är branschpionjärer inom både hembaserad robotik och automatiserad läkemedelsdosering. Tjänsten Evondos erbjuder har administrerat över tio miljoner korrekta läkemedelsdoser till rätt person i rätt tid senaste åren!

Vi erbjuder möjligheten att bli en del av ett bolag där du kan växa i rollen tillsammans med Evondos i ett tight team som idag består av två personer. Hög service är en av grundpelarna hos Evondos och du kommer bli en viktig person i detta arbete. Både slutanvändare, kunder och personal ligger i fokus hos företaget och i september blev Evondos även Great Place to Work certifierat vilket visar på ett aktivt arbete för att Evondos ska vara en attraktiv arbetsplats.

I tjänsten som teknisk kundsupport har du en stor bredd av arbetsuppgifter och är även del av den interna supporten. Utöver att ta hand om inkommande samtal från kunder bistår du både projektledare och säljare samtidigt som du har mycket kontakt med kollegor på second-line supporten i Finland.

Arbetsuppgifter: Service till kunder via inkommande samtal
Svara på supportmejlen
Support och analys på distans
Support till projektledare internt
Support till säljare internt
Föra dialog med second-line internt
Beställa material och robotar / hantera utbyte av robotar
Daglig användning av verksamhetssystemet Netsuit – logistik, mm.

Vi söker dig som är:
Lugn, tålmodig och mycket service minded. Jobbet är i hög grad självständigt och det är därför viktigt att du är ansvarstagande och gillar ordning och reda. För att lyckas i rollen krävs ett intresse för teknik samt goda allmänna IT-kunskaper.

Bolaget är fortfarande på en tillväxtresa och rollen utvecklas därmed kontinuerligt. Nya initiativ är mycket uppskattade, så dina idéer är välkomna och värdefulla för Evondos.

Vi tror att du har en teknisk utbildning i grunden alternativt jobbat i en teknisk roll tidigare, exempelvis IT-support. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska då det löpande förekommer kontakt med medarbetare i Finland. Det är även meriterande med andra skandinaviska språk, både norska och danska.

Tjänsten är på 30h i veckan plus beredskapstid visa kvällar och någon helg i månaden. Placeringsort är Uppsala.

Evondos erbjuder dig:
Ett spännande och mångsidigt arbete där du får möjlighet att arbeta mot både interna och externa aktörer. Evondos utvecklas i snabb takt och kommer behöva mer kompetens över tid! Därför skapar Evondos förutsättningar för att du ska kunna utveckla dina tekniska färdigheter och växa i rollen tillsammans med bolaget. Allt detta i en företagskultur som präglas av service, engagemang och kvalitet. Där vi tillsammans jobbar mot gemensamma mål.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Evondos med OnePartnerGroup och om du har frågor eller funderingar går det bra att kontakta Karl Nilsson på mailadressen [email protected]. Alla ansökningar behandlas löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum

Låter det här som dig? Välkommen att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Key Account Manager rekryteras till Ryds Glas

Vill du bli en del av ett branschledande bolag med tydliga fortsatta tillväxtambitioner? Ser du också glasets fantastiska möjligheter? Då är du välkommen till oss på Ryds Glas. Vi är ettentreprenörsdrivet företag som brinner för glas som material. De senaste åren har Ryds Glas, verksamma inom byggnadsglas, haft en kraftig tillväxt och är idag marknadsledande i Sverige när det gäller glasmästeritjänster. Koncernen omsätter idag 700 MSEK och är verksamma på ... Visa mer
Vill du bli en del av ett branschledande bolag med tydliga fortsatta tillväxtambitioner? Ser du också glasets fantastiska möjligheter? Då är du välkommen till oss på Ryds Glas. Vi är ettentreprenörsdrivet företag som brinner för glas som material. De senaste åren har Ryds Glas, verksamma inom byggnadsglas, haft en kraftig tillväxt och är idag marknadsledande i Sverige när det gäller glasmästeritjänster. Koncernen omsätter idag 700 MSEK och är verksamma på drygt 50 orter med huvudkontor i Helsingborg. Ryds Glas har 480 anställda och behöver nu förstärka med fler kompetenta kollegor för att fortsätta sin tillväxtresa. Ryds Glas arbetar aktivt med jämställdhetsfrågor och ser därför gärna både kvinnliga och manliga sökanden. För mer information om oss, besök gärna vår hemsida www.rydsglas.se.
Nu söker Ryds Glas ytterligare en Key Account Manager till regionen Uppsala, Gävle, Sandviken och Falun med omnejd. I rollen som Key Account Manager är du en nyckelperson i vår fortsatt tillväxtresa. Du kommer självständigt bearbeta och förvalta kundrelationer på regional nivå och till din hjälp har du en stark laguppställning i ett branschledande företag med tydlig satsning på tillväxt. I ditt team ingår fem Key Account Managers, riksavtalsansvarig och kvalitetsansvarig.

Ditt fokus ligger på kundrelationer, försäljningstillväxt och lönsamhet. Du ansvarar för att utveckla Ryds Glas kundrelationer och nå våra fastställda budgetmål mot riksavtalade kunder och större avtal så som LOU och försäkringsbolag. Här får du styra hela affären med allt ifrån ett identifierat behov till leverans.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Upprätthålla det fina samarbetet med befintliga kunder och säkerställa nya affärsmöjligheter
Vara delaktig i kundplaner och målsättningar
Ansvara för strategisk försäljning och lönsamhet per kund är i enlighet med uppsatta mål
Prissätta och offerera
Säkerställa uppföljning och leverans
Ansvara för anbud och upphandlingar i regionen
Du kommer även att ansvara för kundprojekt där ditt ansvar ligger i att se till att mål och budget möts.
Tjänstens placering och utgångspunkt är på en av verksamhetsorterna inom regionen dvs Uppsala, Gävle, Sandviken eller Falun. Resor i tjänsten sker kontinuerligt och i en stor utsträckning. Rapportering är till kommersiell chef.

Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har lätt för att skapa relationer, är affärsmässig och förstår kundens behov både på kort och lång sikt. Arbetet kräver att du har en god förhandlingsvana, är självständig och har en förmåga att se både helhet så väl som detaljer. Vidare är du kommunikativ, lösningsorienterad och är ett gott föredöme både internt och externt. Som Key Account Manager tar du ett aktivt ansvar för resultat och relation med befintliga och framtida kunder.

För att lyckas i rollen tror vi att du har minst fem års erfarenhet ifrån likande försäljning mot nyckelkunder, gärna inom byggsektorn. Du har tidigare arbetat mot uppsatt budget, där du har levererat goda resultat och bidragit till att utveckla affären. Du är en van affärssystemanvändare och har i övrigt goda IT-kunskaper.

Vi erbjuder dig
Hos oss får du ett spännande arbete på Sveriges ledande glasmästeri. För oss är det glasklart – med våra 75 år av kunskap, erfarenhet och yrkesskicklighet ska vi fortsätta att driva Ryds Glas och vår bransch framåt. Du får arbeta med modern glasmästeriteknik tillsammans med ett härligt gäng där arbetet präglas av arbetsglädje, erfarenhet och yrkesskicklighet.
Tillsammans skapar vi ljusa rum för stora tankar, tak för nya perspektiv och golv för nya framsteg.

Ansökan
Vill du också vara med och förändra utsikten inom glasbranschen? I den här rekryteringen samarbetar Ryds Glas med OnePartnerGroup.
Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen in med din ansökan! Visa mindre

Teknisk Kundsupport till Evondos

Vi söker nu för Evondos räkning en Service-Minded teknisk kundsupport till deras nya lokaler i Uppsala! Evondos är en ledande aktör inom den växande branschen, läkemedelsrobotar. Ett snabbt växande bolag som idag levererar sin tjänst till över 200 kommuner i Norden. Evondos är branschpionjärer inom både hembaserad robotik och automatiserad läkemedelsdosering. Tjänsten har administrerat över tio miljoner korrekta läkemedelsdoser till rätt person i rätt tid... Visa mer
Vi söker nu för Evondos räkning en Service-Minded teknisk kundsupport till deras nya lokaler i Uppsala!

Evondos är en ledande aktör inom den växande branschen, läkemedelsrobotar. Ett snabbt växande bolag som idag levererar sin tjänst till över 200 kommuner i Norden. Evondos är branschpionjärer inom både hembaserad robotik och automatiserad läkemedelsdosering. Tjänsten har administrerat över tio miljoner korrekta läkemedelsdoser till rätt person i rätt tid senaste åren!

Vi erbjuder möjligheten att bli en del av ett bolag där du kan växa i rollen tillsammans med Evondos i ett tight team som idag består av två personer. Hög  service är en av grundpelarna hos Evondos och du kommer bli en viktig person i detta arbete. Både slutanvändare, kunder och personal är i stort fokus hos företaget och nu senast under september blev Evondos även Great Place to Work certifierat vilket visar på ett aktivt arbete för att Evondos ska vara en attraktiv arbetsplats.

I tjänsten som teknisk kundsupport har du en stor bredd av arbetsuppgifter och är även del av den interna supporten. Utöver att ta hand om inkommande samtal från kunder bistår du både projektledare och säljare samtidigt som du har mycket kontakt med kollegor på second-line supporten i Finland.

Arbetsuppgifter:
  Service till kunder via inkommande samtal
Svara på supportmejlen
Support och analys på distans
Support till projektledare internt
Support till säljare internt
Föra dialog med second-line internt
Beställa material och robotar / hantera utbyte av robotar
Daglig användning av verksamhetssystemet Netsuit – logistik, mm.

Vi söker dig som är:

Lugn, tålmodig och mycket service minded. Jobbet är i hög grad självständigt och det är därför viktigt att du är ansvarstagande och gillar ordning och reda. För att lyckas i rollen krävs även ett intresse för teknik samt goda allmänna IT-kunskaper.

Bolaget är fortfarande på en tillväxtresa och rollen utvecklas därmed kontinuerligt. Nya initiativ är mycket uppskattade, så dina idéer är välkomna och värdefulla när arbetet är i gång.

Vi tror att du har en teknisk utbildning i grunden alternativt jobbat i en teknisk roll tidigare, exempelvis IT-support. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska då det löpande förekommer kontakt med medarbetare i Finland. Det är även meriterande med andra skandinaviska språk, både norska och danska.

Tjänsten är på 30h i veckan plus beredskapstid visa kvällar och någon helg i månaden. Placeringsort är Uppsala. Anställningsgraden kan komma att utökas.

Evondos erbjuder dig:

Ett spännande och mångsidigt arbete där du får möjlighet att arbeta mot både interna och externa aktörer. På ett företag som skapar förutsättningar för att du ska kunna utveckla dina tekniska färdigheter och växa i rollen tillsammans med bolaget. Med företagskultur som präglas av service, engagemang och kvalitet. Där vi tillsammans jobbar mot gemensamma mål.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Evondos med OnePartnerGroup och om du har frågor eller funderingar går det bra att ringa Karl Nilsson på 070-813 74 43 eller maila [email protected]. Alla ansökningar behandlas löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum

Låter det här som dig? Välkommen att skicka in din ansökan. Urval sker löpande.
Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Teknisk Kundsupport till Evondos

Vi söker nu för Evondos räkning en Service-Minded teknisk kundsupport till deras nya lokaler i Uppsala! Evondos är en ledande aktör inom den växande branschen, läkemedelsrobotar. Ett snabbt växande bolag som idag levererar sin tjänst till över 200 kommuner i Norden. Evondos är branschpionjärer inom både hembaserad robotik och automatiserad läkemedelsdosering. Tjänsten har administrerat över tio miljoner korrekta läkemedelsdoser till rätt person i rätt tid... Visa mer
Vi söker nu för Evondos räkning en Service-Minded teknisk kundsupport till deras nya lokaler i Uppsala!

Evondos är en ledande aktör inom den växande branschen, läkemedelsrobotar. Ett snabbt växande bolag som idag levererar sin tjänst till över 200 kommuner i Norden. Evondos är branschpionjärer inom både hembaserad robotik och automatiserad läkemedelsdosering. Tjänsten har administrerat över tio miljoner korrekta läkemedelsdoser till rätt person i rätt tid senaste åren!

Vi erbjuder möjligheten att bli en del av ett bolag där du kan växa i rollen tillsammans med Evondos i ett tight team som idag består av två personer. Hög  service är en av grundpelarna hos Evondos och du kommer bli en viktig person i detta arbete. Både slutanvändare, kunder och personal är i stort fokus hos företaget och nu senast under september blev Evondos även Great Place to Work certifierat vilket visar på ett aktivt arbete för att Evondos ska vara en attraktiv arbetsplats.

I tjänsten som teknisk kundsupport har du en stor bredd av arbetsuppgifter och är även del av den interna supporten. Utöver att ta hand om inkommande samtal från kunder bistår du både projektledare och säljare samtidigt som du har mycket kontakt med kollegor på second-line supporten i Finland.

Arbetsuppgifter: Service till kunder via inkommande samtal
Svara på supportmejlen
Support och analys på distans
Support till projektledare internt
Support till säljare internt
Föra dialog med second-line internt
Beställa material och robotar / hantera utbyte av robotar
Daglig användning av verksamhetssystemet Netsuit – logistik, mm.

Vi söker dig som är:
Lugn, tålmodig och mycket service minded. Jobbet är i hög grad självständigt och det är därför viktigt att du är ansvarstagande och gillar ordning och reda. För att lyckas i rollen krävs även ett intresse för teknik samt goda allmänna IT-kunskaper.

Bolaget är fortfarande på en tillväxtresa och rollen utvecklas därmed kontinuerligt. Nya initiativ är mycket uppskattade, så dina idéer är välkomna och värdefulla när arbetet är i gång.

Vi tror att du har en teknisk utbildning i grunden alternativt jobbat i en teknisk roll tidigare, exempelvis IT-support. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska då det löpande förekommer kontakt med medarbetare i Finland. Det är även meriterande med andra skandinaviska språk, både norska och danska.

Tjänsten är på 30h i veckan plus beredskapstid visa kvällar och någon helg i månaden. Placeringsort är Uppsala. Anställningsgraden kan komma att utökas.

Evondos erbjuder dig:
Ett spännande och mångsidigt arbete där du får möjlighet att arbeta mot både interna och externa aktörer. På ett företag som skapar förutsättningar för att du ska kunna utveckla dina tekniska färdigheter och växa i rollen tillsammans med bolaget. Med företagskultur som präglas av service, engagemang och kvalitet. Där vi tillsammans jobbar mot gemensamma mål.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Evondos med OnePartnerGroup och om du har frågor eller funderingar går det bra att ringa Karl Nilsson på 070-813 74 43 eller maila [email protected]. Alla ansökningar behandlas löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum

Låter det här som dig? Välkommen att skicka in din ansökan. Urval sker löpande.

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Mötesbokare till Value Call

Vill du arbeta på en arbetsplats där personal och arbetsglädje värderas högt? Har du ett stort eget driv, gillar tempo och trivs med att använda telefonen som ditt främsta redskap? Vi hjälper vår kund Value Call att hitta sin nästa stjärna där fokus kommer att ligga på mötesbokning för att bidra till företagets fortsatta tillväxt. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot an... Visa mer
Vill du arbeta på en arbetsplats där personal och arbetsglädje värderas högt?

Har du ett stort eget driv, gillar tempo och trivs med att använda telefonen som ditt främsta redskap?

Vi hjälper vår kund Value Call att hitta sin nästa stjärna där fokus kommer att ligga på mötesbokning för att bidra till företagets fortsatta tillväxt.

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail.

Value Call grundades 2016 och är idag ca 27 härliga och ambitiösa medarbetare med planer på att växa. Nu söker vi dig som vill vara med på denna tillväxtresa. Redan nu sitter de i fina lokaler på Uppsala slott och i oktober flyttar de till vad de tror kommer bli Uppsalas coolaste arbetsplats. Plats för biljardbord, fusball, tv-spel, VR-glasögon, pingis och massa annat roligt i vår lokal som är vägg i vägg med padelbanor av världsklass, spa, restaurang och loungeavdelning.

Kvalitét och rätt personalvård går hand i hand och Value Call tar inga genvägar. Alla får lära sig mäklarbranschen, kundvård och service. Dessutom har Value Call gjort det till ett stenhårt mantra att de ska ha roligt tillsammans och trivas ihop vilket grundarna av företaget är väldigt stolta över!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som mötesbokare kommer du att boka möten med potentiella kunder (privatpersoner) som går i tankar att sälja sin bostad. Value Calls samarbetspartners finns i hela Sverige och du kommer kontakta potentiella kunder via telefon.

Några av Value Calls samarbetspartners är:
Mäklarhuset, Husman Hagberg Svensk Fastighetsförmedling, Erik Olsson, Länsförsäkringar, Fastighetsbyrån m.fl.

Din profil
Är du personen som gör allting till en tävling - oavsett om det gäller vem som kan lyfta mest skrot på gymmet eller vem som tar sig snabbast till Medborgarplatsen? Då kanske rollen som mötesbokare passar dig!

Att skriva långa kravlistor är inte riktigt vår grej om vi ska vara ärliga. I stället för att rada upp vem du ska vara väljer vi att i stället fokusera på vem du ÄR. Vi söker dig som har energi och är positiv som gillar att arbeta mot mål. Du gillar att arbeta med telefonen som ditt främsta arbetsverktyg och motiveras av möjligheten att kunna påverka din lön. Du behärskar svenska i tal och skrift och tar eget ansvar för din arbetsinsats.

Du räds inte möjligheten att arbeta med endast en provisionslön där du belönas med fast provision per bokat möte med möjlighet till mycket bonusar. 
Som vi redan nämnt är Value Call på en spännande tillväxtresa och under ständig utveckling så för rätt person finns även möjligheter att växa och utvecklas inom företaget.

Övrigt:
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Uppsala
Arbetstider: Vardagar 09.45-18.00

Vi på OnePartnerGroup kommer enbart att ta emot Cv:n och personliga brev för att i nästa steg presentera alla sökanden direkt till Value Call.
OnePartnerGroup kommer inte att sköta urvalsprocessen utan förmedlar alla kandidater till vår kund. Visa mindre

Admin coordinator till innovativt tjänsteföretag  

Gillar du siffror, är självgående och trivs bra med många bollar i luften? Har du nyligen tagit examen i ekonomi eller har motsvarande arbetserfarenhet inom området? Vill du bli en del av ett nordiskt serviceföretag i deras innovativa tillväxtresa? Då är det här en tjänst för dig! Ansökan sker via hemsidan. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår konsultchef Johanna Rooth på 070 - 813 73 71. Urv... Visa mer
Gillar du siffror, är självgående och trivs bra med många bollar i luften? Har du nyligen tagit examen i ekonomi eller har motsvarande arbetserfarenhet inom området? Vill du bli en del av ett nordiskt serviceföretag i deras innovativa tillväxtresa? Då är det här en tjänst för dig!

Ansökan sker via hemsidan. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår konsultchef Johanna Rooth på 070 - 813 73 71. Urval sker löpande.

Vår kund är ett innovativt företag inom välfärdsteknik för hälso- och sjukvård. Företaget erbjuder tjänster för en säker läkemedelskedja inom professionell hemsjukvård. Kärnan i företaget är att skapa högvärdiga innovationer i kombination med hög serviceanda. Mer information om företaget ges vid intervjutillfället.

Dina arbetsuppgifter
I din roll som admin coordinator kommer du att ha en viktig roll i företaget med kollegor utspridda i hela Norden men arbeta nära dina andra kollegor på kontoret i Uppsala. Dina arbetsuppgifter kommer vara varierande men till större delen bestå av ekonomiska arbetsuppgifter såsom fakturering, registrering av utlägg och avtalshantering. Du kommer också att delvis i rollen bistå med administrativa arbetsuppgifter i form av att assistera VD:n i olika typer av arbetsuppgifter, ta inkommande telefonsamtal, skapa onboardingprocesser för nyanställda, inköp av kontorsmaterial samt diverse andra administrativa uppgifter. Övriga arbetsuppgifter kan tillkomma och förändras över tid.

Skallkrav
• Svenska och engelska flytande i tal och skrift
• Högskole/universitetsexamen inom ekonomi/redovisning eller annan motsvarande arbetserfarenhet inom administration/ekonomi

Meriterande
• Erfarenhet av att ha arbetat i något ERP eller CRM system

För att lyckas i rollen som admin coordinator behöver du vara självgående och flexibel med dina arbetsuppgifter, då dessa kan variera. Du behöver gilla siffror, vara noggrann och driven samtidigt som du ska ha förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter väl, då du kommer ha många bollar i luften samtidigt.

Övrigt
Start: 16 Juni eller enligt överenskommelse
Placeringsort: Uppsala
Arbetstider: 08-16:30 mån-fre

Du kommer initialt att vara uthyrd som konsult i 6 månader via oss på OnePartnerGroup. Därefter finns mycket goda möjligheter att bli direktanställd hos vår kund. Den här rekryteringsprocessen hanteras av OnePartnerGroup. Alla eventuella frågor rörande tjänsten går till OnePartnerGroup.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Teknisk säljare till växande bolag i Uppsala

Är du proaktiv, flexibel och social? Har du tidigare erfarenhet inom bygg/anläggning/VA branschen och vill utvecklas i en ny roll och samtidigt få vara med på en spännande tillväxtresa? Då är det här en tjänst för dig! Ansökan sker via hemsidan. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår konsultchef Johanna Rooth på 070 - 813 73 71. Urval sker löpande. Om kunden Mark Infra är ett snabbt växande f... Visa mer
Är du proaktiv, flexibel och social? Har du tidigare erfarenhet inom bygg/anläggning/VA branschen och vill utvecklas i en ny roll och samtidigt få vara med på en spännande tillväxtresa?
Då är det här en tjänst för dig!

Ansökan sker via hemsidan. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår konsultchef Johanna Rooth på 070 - 813 73 71. Urval sker löpande.

Om kunden
Mark Infra är ett snabbt växande företag i Mälardalen, just för tillfället har vi lagerdepåer i Stockholm Täby, Västerås, Örebro samt nu också Uppsala med sikte på fler orter/ städer.Vi betraktar oss som ett grossistföretag som säljer allt inom VA-produkter som verkar inom bygg- och anläggningsbranschen med stora som små entreprenader. Vi skall vid varje tillfälle tillgodose våra kunders krav i varje enskilt projekt – kundnyttan skall alltid stå i fokus.Våra kunders förtroende skall uppnås och bibehållas genom hög service, flexibilitet och kvalitet i kombination med hög yrkesskicklighet.Våra kunder skall kunna lita på att leverans sker i rätt tid och med rätt kvalitet. Ett kvalitets- och miljötänkande skall genomsyra hela organisationen och klart uppfattas av kunder.

Dina arbetsuppgifter
I din roll som teknisk säljare kommer du att ha daglig kundkontakt med både nya och befintliga kunder över telefon men också på plats i anslutning till kontorets lokal samt även åka ut till kunder. Du kommer att bistå kunder med tekniska lösningar gällande material inom företagets olika produktområden, sköta beställningar, offerter, lägga orders samt ha hand om fakturering och andra liknande administrativa arbetsuppgifter. I rollen kan till viss del andra mer praktiska arbetsuppgifter förekomma på lagerdepån. Du kommer ha en viktig roll och få möjlighet att vara med på en spännande tillväxtresa där du, tillsammans med dina övriga kollegor kommer utgöra en viktig grund för den nya lagerdepån i Uppsala.

Skallkrav
• God svenska och engelska
• B-körkort
• Datorvana

Meriterande
• Praktisk erfarenhet från bygg/anläggning/VA branschen eller motsvarande teknisk bakgrund

För att lyckas i rollen som teknisk utesäljare behöver du vara proaktiv, lösningsfokuserad och social, då du dagligen kommer ha kontakt med företagets nya, såväl befintiga företagskunder. Du får med fördel gärna ha tidigare erfarenhet från branschen eller motsvarande teknisk arbetserfarenhet och trivas med administrativa uppgifter. För att trivas bra i rollen ser vi gärna att du är engagerad och förmåga att skapa goda kundrelationer. 

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Uppsala
Arbetstider: 07-16

Det här är en direktrekrytering och betyder att du kommer bli anställd direkt hos Mark och Infra AB. Den här rekryteringsprocessen hanteras av OnePartnerGroup. Alla eventuella frågor rörande tjänsten går till OnePartnerGroup.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Mötesbokare till Value Call

Vill du arbeta på en arbetsplats där personal och arbetsglädje värderas högt? Har du ett stort eget driv, gillar tempo och trivs med att använda telefonen som ditt främsta redskap? Vi hjälper vår kund Value Call att hitta sin nästa stjärna där fokus kommer att ligga på mötesbokning för att bidra till företagets fortsatta tillväxt. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot an... Visa mer
Vill du arbeta på en arbetsplats där personal och arbetsglädje värderas högt?

Har du ett stort eget driv, gillar tempo och trivs med att använda telefonen som ditt främsta redskap?

Vi hjälper vår kund Value Call att hitta sin nästa stjärna där fokus kommer att ligga på mötesbokning för att bidra till företagets fortsatta tillväxt.

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail.

Value Call grundades 2016 och är idag ca 27 härliga och ambitiösa medarbetare med planer på att växa. Nu söker vi dig som vill vara med på denna tillväxtresa. Redan nu sitter de i fina lokaler på Uppsala slott och i oktober flyttar de till vad de tror kommer bli Uppsalas coolaste arbetsplats. Plats för biljardbord, fusball, tv-spel, VR-glasögon, pingis och massa annat roligt i vår lokal som är vägg i vägg med padelbanor av världsklass, spa, restaurang och loungeavdelning.

Kvalitét och rätt personalvård går hand i hand och Value Call tar inga genvägar. Alla får lära sig mäklarbranschen, kundvård och service. Dessutom har Value Call gjort det till ett stenhårt mantra att de ska ha roligt tillsammans och trivas ihop vilket grundarna av företaget är väldigt stolta över!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som mötesbokare kommer du att boka möten med potentiella kunder (privatpersoner) som går i tankar att sälja sin bostad. Value Calls samarbetspartners finns i hela Sverige och du kommer kontakta potentiella kunder via telefon.

Några av Value Calls samarbetspartners är:
Mäklarhuset, Husman Hagberg Svensk Fastighetsförmedling, Erik Olsson, Länsförsäkringar, Fastighetsbyrån m.fl.

Din profil
Är du personen som gör allting till en tävling - oavsett om det gäller vem som kan lyfta mest skrot på gymmet eller vem som tar sig snabbast till Medborgarplatsen? Då kanske rollen som mötesbokare passar dig!

Att skriva långa kravlistor är inte riktigt vår grej om vi ska vara ärliga. I stället för att rada upp vem du ska vara väljer vi att i stället fokusera på vem du ÄR. Vi söker dig som har energi och är positiv som gillar att arbeta mot mål. Du gillar att arbeta med telefonen som ditt främsta arbetsverktyg och motiveras av möjligheten att kunna påverka din lön. Du behärskar svenska i tal och skrift och tar eget ansvar för din arbetsinsats.

Du räds inte möjligheten att arbeta med endast en provisionslön där du belönas med fast provision per bokat möte med möjlighet till mycket bonusar. 
Som vi redan nämnt är Value Call på en spännande tillväxtresa och under ständig utveckling så för rätt person finns även möjligheter att växa och utvecklas inom företaget.

Övrigt:
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Uppsala
Arbetstider: Vardagar 09.45-18.00

Vi på OnePartnerGroup kommer enbart att ta emot Cv:n och personliga brev för att i nästa steg presentera alla sökanden direkt till Value Call.
OnePartnerGroup kommer inte att sköta urvalsprocessen utan förmedlar alla kandidater till vår kund. Visa mindre

Teknisk support till nordiskt tjänsteföretag

Är du en tekniskt lagd person, trygg att jobba självständigt och med erfarenhet från teknisk kundservice?  Vill du bli en del av ett nordiskt serviceföretag i deras innovativa tillväxtresa? Då är det här en tjänst för dig! Ansökan sker via hemsidan. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår konsultchef Johanna Rooth på 070 - 813 73 71. Urval sker löpande. Vår kund är ett innovativt företag inom v... Visa mer
Är du en tekniskt lagd person, trygg att jobba självständigt och med erfarenhet från teknisk kundservice? 
Vill du bli en del av ett nordiskt serviceföretag i deras innovativa tillväxtresa?
Då är det här en tjänst för dig!

Ansökan sker via hemsidan. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår konsultchef Johanna Rooth på 070 - 813 73 71. Urval sker löpande.

Vår kund är ett innovativt företag inom välfärdsteknik för hälso- och sjukvård. Företaget erbjuder tjänster för en säker läkemedelskedja inom professionell hemsjukvård. Kärnan i företaget är att skapa högvärdiga innovationer i kombination med hög serviceanda. Mer information om företaget ges vid intervjutillfället.

Dina arbetsuppgifter
I din roll som teknisk supportmedarbetare kommer du att arbeta självständigt och ha en viktig roll i ett tillväxtbolag med hög ambitionsnivå. Du kommer tillsammans med dina kollegor ge teknisk support till företagets kunder i hela Sverige. Ditt arbete kommer innebära att på ett professionellt sätt bemöta kunder både på mejl och telefon och därmed säkerställa hög kundnöjdhet och dagligen i samtal supporta kunderna. Du kommer ge support till projektledare, säljare och övrig personal med diverse tekniska frågor och behöver därför snabbt kunna hantera och identifiera inringandes problem. För rätt person finns det på sikt goda utvecklingsmöjligheter. 

Skallkrav
• Svenska och engelska flytande i tal och skrift
• Teknisk support 

Meriterande
• Erfarenhet från kundsupport eller liknande roll
• Norska, danska eller finska språkkunskaper 

För att lyckas i rollen som teknisk supportmedarbetare behöver du besitta känsla för bra service och ha ett gediget teknikintresse för att lätt kunna sätta dig in i olika frågeställningar. Du behöver kunna arbeta självständigt och vara trygg i den rollen. Eftersom du dagligen kommer ha stor kontaktyta blir det viktigt att du har god vana att kommunicera i tal och skrift samt ha ett stort kundengagemang, där du är både lyhörd och lösningsorienterad inför de tekniska problem du ska vara behjälplig med. 

Övrigt
Start: Omgående eller enligt överenskommelse 
Placeringsort: Uppsala
Arbetstider: Heltid med rullande schema. Var tredje helg samt förekommer röda helgdagar. 

Du kommer initialt att vara uthyrd som konsult i 6 månader via oss på OnePartnerGroup. Därefter finns mycket goda möjligheter att bli direktanställd hos vår kund. Den här rekryteringsprocessen hanteras av OnePartnerGroup. Alla eventuella frågor rörande tjänsten går till OnePartnerGroup.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

EL-konstruktör till Sweco

Är du i början av din karriär och vill arbeta på ett företag som planerar och utformar framtidens samhällen och städer? Gillar du att arbeta med problemlösning och att ha varierande arbetsuppgifter? Då kan tjänsten som EL-konstruktör vara någonting för dig! Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår konsultchef Gabriella Boumadi på 0735 39 69 28. Swecos installationskons... Visa mer
Är du i början av din karriär och vill arbeta på ett företag som planerar och utformar framtidens samhällen och städer?
Gillar du att arbeta med problemlösning och att ha varierande arbetsuppgifter?
Då kan tjänsten som EL-konstruktör vara någonting för dig!

Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår konsultchef Gabriella Boumadi på 0735 39 69 28.

Swecos installationskonsulter erbjuder tjänster inom energidesign, komfort och säkerhet. Tjänsteutbudet är brett och omfattar allt från rådgivning och projektering till kontroll och besiktning inom VVS, EL/tele, brand och systemintegration.

Hos Sweco tillåts du att samarbeta med andra teknikområden och ges möjlighet att lära av andra.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som EL-konstruktör kommer du att projektera el-handlingar samt övriga entrepenadhandlingar till deras kunder.
Du kommer att utföra kabelberäkningar och belysningsberäkningar.

E-gruppen i Uppsala består idag av 4 El-konsulter där du kommer få bra handledning av dina kollegor. På Sweco i Uppsala är de totalt ca 190 medarbetare.
Sweco har också alla verktyg för att kunna utvecklas inom 3D-projektering samt inom BIM-projektering. De använder idag MagiCad för att rita men efterfrågan på Revit börjar komma på sina håll och inom en framtid så kommer nog flera projekt att ritas i det. De använder Solibri och Navisworks för 3D-kontroll och samordning.

Din profil
Du kan tidigare ha arbetat som elektriker eller vara nybliven ingenjör, eller ha skaffat motsvarande EL kunskaper genom en YH-utbildning eller liknande. Vi ser gärna att du har god CAD-kunskap och att du behärskar svenska i tal och skrift är ett krav för denna tjänst.
För att lyckas i rollen som EL-konstruktör ser vi att du är en social, positiv och utåtriktad person då du kommer att ha daglig kontakt med Swecos kunder. Du är en problemlösare som uppskattar varierande arbetsuppgifter och har ett starkt eget driv och vågar ta egna initiativ.

Övrigt:
Start: Enligt överenskommelse, tidigast februari 2021.
Omfattning: Heltid, vardagar
Placering: Uppsala
Du kommer initialt att vara uthyrd som konsult via oss på OnePartnerGroup, men för rätt person finns det möjlighet att få anställning hos Sweco förutsatt att alla parter är nöjda med varandra.

Om kunden
Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 17 000 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är Europas ledande konsultföretag inom teknik och arkitektur med en omsättning på cirka 20.6 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm. Visa mindre

Teknisk support till nordiskt tjänsteföretag

Har du serviceanda och är en teknikintresserad person med erfarenhet av kundsupport? Vill du bli en del av ett nordiskt serviceföretag i deras innovativa tillväxtresa? Då är det här en tjänst för dig! Ansökan sker via hemsidan. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår konsultchef Johanna Rooth på 070 - 813 73 71. Urval sker löpande. Vår kund är ett innovativt företag inom välfärdsteknik för häls... Visa mer
Har du serviceanda och är en teknikintresserad person med erfarenhet av kundsupport?
Vill du bli en del av ett nordiskt serviceföretag i deras innovativa tillväxtresa? Då är det här en tjänst för dig!

Ansökan sker via hemsidan. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår konsultchef Johanna Rooth på 070 - 813 73 71. Urval sker löpande.

Vår kund är ett innovativt företag inom välfärdsteknik för hälso- och sjukvård. Företaget erbjuder tjänster för en säker läkemedelskedja inom professionell hemsjukvård. Kärnan i företaget är att skapa högvärdiga innovationer i kombination med hög serviceanda. Mer information om företaget ges vid intervjutillfället.

Dina arbetsuppgifter
I din roll som supportmedarbetare kommer du ha en viktig roll i ett tillväxtbolag med hög ambitionsnivå. Du kommer tillsammans med dina kollegor ge support till företagets kunder i hela Sverige. Ditt arbete kommer innebära att på ett professionellt sätt bemöta kunder både på mejl och telefon och därmed säkerställa hög kundnöjdhet. Du kommer ge support till projektledare och säljare med diverse tekniska frågor och snabbt kunna hantera och identifiera inringandes problem. För rätt person finns det på sikt goda utvecklingsmöjligheter.

Skallkrav
• Svenska och engelska flytande i tal och skrift

Meriterande
• Erfarenhet från kundsupport eller liknande roll
• Norska, danska eller finska språkkunskaper
• Tekniskt intresserad  

För att lyckas i rollen som supportmedarbetare behöver du besitta känsla för hög service och ha ett gediget teknikintresse för att lätt kunna sätta dig in i olika frågeställningar. Eftersom du dagligen kommer ha stor kontaktyta blir det viktigt att du har god vana att kommunicera i tal och skrift samt ha ett stort kundengagemang, där du är både lyhörd och lösningsorienterad.

Övrigt
Start: Omgående eller enligt överenskommelse 
Placeringsort: Uppsala
Arbetstider: rullande schema, helg förekommer samt röda helgdagar. 

Du kommer initialt att vara uthyrd som konsult i 6 månader via oss på OnePartnerGroup. Därefter finns mycket goda möjligheter att bli direktanställd hos vår kund. Den här rekryteringsprocessen hanteras av OnePartnerGroup. Alla eventuella frågor rörande tjänsten går till OnePartnerGroup.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

EL-konstruktör till Sweco

Är du i början av din karriär och vill arbeta på ett företag som planerar och utformar framtidens samhällen och städer? Gillar du att arbeta med problemlösning och att ha varierande arbetsuppgifter? Då kan tjänsten som EL-konstruktör vara någonting för dig! Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår konsultchef Gabriella Boumadi på 0735 39 69 28. Swecos installationskons... Visa mer
Är du i början av din karriär och vill arbeta på ett företag som planerar och utformar framtidens samhällen och städer?
Gillar du att arbeta med problemlösning och att ha varierande arbetsuppgifter?
Då kan tjänsten som EL-konstruktör vara någonting för dig!

Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår konsultchef Gabriella Boumadi på 0735 39 69 28.

Swecos installationskonsulter erbjuder tjänster inom energidesign, komfort och säkerhet. Tjänsteutbudet är brett och omfattar allt från rådgivning och projektering till kontroll och besiktning inom VVS, EL/tele, brand och systemintegration.

Hos Sweco tillåts du att samarbeta med andra teknikområden och ges möjlighet att lära av andra.

Vi kommer att kalla till intervjuer strax innan eller efter julledigheten, så förvänta dig återkoppling under v 2-3.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som EL-konstruktör kommer du att projektera el-handlingar samt övriga entrepenadhandlingar till deras kunder.
Du kommer att utföra kabelberäkningar och belysningsberäkningar.

E-gruppen i Uppsala består idag av 4 El-konsulter där du kommer få bra handledning av dina kollegor. På Sweco i Uppsala är de totalt ca 190 medarbetare.
Sweco har också alla verktyg för att kunna utvecklas inom 3D-projektering samt inom BIM-projektering. De använder idag MagiCad för att rita men efterfrågan på Revit börjar komma på sina håll och inom en framtid så kommer nog flera projekt att ritas i det. De använder Solibri och Navisworks för 3D-kontroll och samordning.

Din profil
Du kan tidigare ha arbetat som elektriker eller vara nybliven ingenjör, eller ha skaffat motsvarande EL kunskaper genom en YH-utbildning eller liknande. Vi ser gärna att du har god CAD-kunskap och att du behärskar svenska i tal och skrift är ett krav för denna tjänst.
För att lyckas i rollen som EL-konstruktör ser vi att du är en social, positiv och utåtriktad person då du kommer att ha daglig kontakt med Swecos kunder. Du är en problemlösare som uppskattar varierande arbetsuppgifter och har ett starkt eget driv och vågar ta egna initiativ.

Övrigt:
Start: Enligt överenskommelse, tidigast februari 2021.
Omfattning: Heltid, vardagar
Placering: Uppsala
Du kommer initialt att vara uthyrd som konsult via oss på OnePartnerGroup, men för rätt person finns det möjlighet att få anställning hos Sweco förutsatt att alla parter är nöjda med varandra.

Om kunden
Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 17 000 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är Europas ledande konsultföretag inom teknik och arkitektur med en omsättning på cirka 20.6 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm. Visa mindre

AFRY söker projektör

Vill du ansvara för nätprojektering av utbyggnadsområde från uppstart av projekt fram till byggslut? Är du lösningsorienterad och kommunikativ? Då kan detta vara en tjänst för dig! Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail. Dina arbetsuppgifter I rollen som projektör kommer dina arbetsuppgifter innefatta: • Projekteringen omfattar bl.a. anläggning/schakt-planering, kanalisations- och fiberdimensionering, utskarvningsplaner m.m.,... Visa mer
Vill du ansvara för nätprojektering av utbyggnadsområde från uppstart av projekt fram till byggslut?

Är du lösningsorienterad och kommunikativ?

Då kan detta vara en tjänst för dig!
Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som projektör kommer dina arbetsuppgifter innefatta:

• Projekteringen omfattar bl.a. anläggning/schakt-planering, kanalisations- och fiberdimensionering, utskarvningsplaner m.m., tar hänsyn till mark- och terrängförhållanden, skyddsvärda miljöer, olika anläggningsmetoder m.m. och utförs bl.a. i kartbaserade nätprojekteringssystem.
•  Driva projekteringsprocessen från uppstart fram till dess att dokumentationsunderlag är klara.
• Ta hänsyn till omständigheter i projekteringens område avseende nätplanering och vidtaga nödvändiga förberedelser för tillstånd- och markavtalshantering.
• Göra fältundersökningar rörande mark- och terrängförhållanden, anläggningstekniska detaljer i samband med finprojektering för att förbereda för tillstånd- och markavtalshantering samt säkerställa projekteringens riktighet.
•  Upprätta underlag till entreprenör rörande hur nätet ska byggas samt upprätta dokumentation av projekterat nät.
• Göra uppdateringar och justeringar av projektering och dimensioneringar av fibernätet.
• Delta i PU-samtal och löpande fortbildning inom arbetsområdet.
• Delta i byggmöten med byggledning och entreprenör vid behov.
• Arbetsuppgifterna utförs i team och i samarbete med övriga medlemmar i teamet.
• I övrigt medverka i de arbetsuppgifter avdelningen har.
• Ta hänsyn till befintlig infrastruktur i området genom att begära digital utsättning via Ledningskollen.
 
Din profil

Skallkrav:
• B-körkort
• APV nivå 2 (Steg 1.1 i nya)
• Bas-P/U
• Grundläggande kunskap i svenska och engelska

Meriterande:
• Erfarenhet från Duktig
• Robust Fiber Anläggning
• Tillgång till egen bil
• Erfarenhet från programmen telemator och Qgis

För att lyckas i rollen som projektör krävs det att du är kommunikativ, självständig, lösningsorienterad och ansvarstagande.  

Om kunden:
AFRY är ett ledande internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi skapar lösningar åt våra kunder utifrån ett hållbarhetsperspektiv och globala trender såsom urbanisering och digitalisering. Vi är mer än 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri och energi som arbetar globalt för att skapa hållbara lösningar för nästa generation. 

Making Future.

Övrigt:
Start: augusti
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Stockholm eller Uppsala (Projektering i region Stockholm, bland annat Norrtälje och Tierp)
Distansarbete: Någon dag i veckan.
Resor: Resor i uppdraget ingår. Varierar i antalet men någon dag i veckan kan det bli fältbesök. 

Du kommer initialt att vara uthyrd som konsult via oss på OnePartnerGroup. Visa mindre

Entrepenadingenjör till Scandrock

Är du i början av din karriär och vill utvecklas i en roll som entrepenadingenjör? Har du förmågan att prioritera och vill arbeta i en roll där du har mycket frihet under eget ansvar? Då kan tjänsten som entrepenadingenjör hos vår kund Scandrock vara någonting för dig! Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår konsultchef Gabriella Boumadi på 0735 39 69 28. Scandrock... Visa mer
Är du i början av din karriär och vill utvecklas i en roll som entrepenadingenjör?

Har du förmågan att prioritera och vill arbeta i en roll där du har mycket frihet under eget ansvar?

Då kan tjänsten som entrepenadingenjör hos vår kund Scandrock vara någonting för dig!

Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår konsultchef Gabriella Boumadi på 0735 39 69 28.


Scandrock grundades 2005 och i dagsläget ca 30 anställda.
De erbjuder marknaden totalåtaganden inom bergschakt, men även enskilda tjänster, tex bergsprängning, spräckning, sågning samt krossning där så önskas.
Innovation och utveckling av maskiner sker i egen regi. Detta med fokus på att förbättra arbetsmiljön samt för att kunna utföra alla typer av arbeten, där konventionell utrustning inte alltid räcker till.

Dina arbetsuppgifter

Som entreprenadingenjör är du en viktig spelare i Scandrocks projekt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer framförallt innebära att vara ett tekniskt- och administrativt stöd i projekten. Du stöttar platschefen kring upprättande av att ta fram olika dokument såsom arbetsmiljöplaner, arbetsbredningar, protokoll och egenkontroll. av planeringsunderlag, produktionskalkyler, tidplaner och ekonomiavstämningar. Beroende på projektens storlek, stöttar du ett eller flera projekt samtidigt.

Projekten finns på olika orter exempelvis, Sthlm, Norrköping och Alingsås vilket innebär att du kommer vara en hel del på resande fot och ibland förekommer övernattningar. Du beräknas vara på kontoret i Uppsala ca 2–3 gånger i månaden och en del arbete kan också göras hemifrån när du blivit mer självständig i din roll.

Din profil
Skallkrav:
Eftergymnasial utbildning inom byggteknik
Flytande i Svenska i både tal och skrift
Mycket goda kunskaper i Engelska
B-körkort

För att lyckas i rollen som entrepenadingenjör är du flexibel då tjänsten innefattar resande och du har en förmåga att prioritera. Du ser dig själv på ett mindre företag där det är korta beslutsvägar och där du som individ blir en viktig nyckelspelare för laget. Du har förmågan att leda ditt eget arbete och trivs i en roll som ger dig möjlighet till mycket frihet under eget ansvar.

Övrigt:

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Kontor i Uppsala, men möjlighet att bo på annan ort finns.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av OnePartnerGroup och Scandrocks önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till OnePartnerGroup.Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom OnePartnerGroup men du kommer anställas direkt hos Scandrock. Visa mindre

Projektör till Network Projectum i Uppsala

Vill du ansvara för nätprojektering av utbyggnadsområde från uppstart av projekt fram till byggslut? Är du lösningsorienterad och kommunikativ? Då kan detta vara en tjänst för dig! Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail. Dina arbetsuppgifter I rollen som projektör kommer dina arbetsuppgifter innefatta: • Projekteringen omfattar bl.a. anläggning/schakt-planering, kanalisations- och fiberdimensionering, utskarvningsplaner m.m.,... Visa mer
Vill du ansvara för nätprojektering av utbyggnadsområde från uppstart av projekt fram till byggslut?

Är du lösningsorienterad och kommunikativ?

Då kan detta vara en tjänst för dig!
Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som projektör kommer dina arbetsuppgifter innefatta:

• Projekteringen omfattar bl.a. anläggning/schakt-planering, kanalisations- och fiberdimensionering, utskarvningsplaner m.m., tar hänsyn till mark- och terrängförhållanden, skyddsvärda miljöer, olika anläggningsmetoder m.m. och utförs bl.a. i kartbaserade nätprojekteringssystem.
•  Driva projekteringsprocessen från uppstart fram till dess att dokumentationsunderlag är klara.
• Ta hänsyn till omständigheter i projekteringens område avseende nätplanering och vidtaga nödvändiga förberedelser för tillstånd- och markavtalshantering.
• Göra fältundersökningar rörande mark- och terrängförhållanden, anläggningstekniska detaljer i samband med finprojektering för att förbereda för tillstånd- och markvtalshantering samt säkerställa projekteringens riktighet.
•  Upprätta underlag till entreprenör rörande hur nätet ska byggas samt upprätta dokumentation av projekterat nät.
• Göra uppdateringar och justeringar av projektering och dimensioneringar av fibernätet.
• Delta i PU-samtal och löpande fortbildning inom arbetsområdet.
• Delta i byggmöten med byggledning och entreprenör vid behov.
• Arbetsuppgifterna utförs i team och i samarbete med övriga medlemmar i teamet.
• I övrigt medverka i de arbetsuppgifter avdelningen har.
• Ta hänsyn till befintlig infrastruktur i området genom att begära digital utsättning via Ledningskollen.
 
Din profil

Skallkrav:
• Erfarenhet från programmen telemator och Qgis
• B-körkort
• APV nivå 2 (Steg 1.1 i nya)
• Bas-P/U
• Grundläggande kunskap i svenska och engelska

Meriterande:
• Erfarenhet från Duktig
• Robust Fiber Anläggning
• Tillgång till egen bil

För att lyckas i rollen som projektör krävs det att du är kommunikativ, självständig, lösningsorienterad och ansvarstagande.  

Övrigt:
Start: augusti
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Stockholm eller Uppsala (Projektering i region Stockholm, bland annat Norrtälje och Tierp)
Distansarbete: Någon dag i veckan.
Resor: Resor i uppdraget ingår. Varierar i antalet men någon dag i veckan kan det bli fältbesök. 

Du kommer initialt att vara uthyrd som konsult via oss på OnePartnerGroup. För rätt person kan det finnas möjlighet till anställning hos kund efter uthyrningsperioden.

Om kunden
Oavsett om vi pratar om en optisk fiber i marken eller radiovågor i luften är Network Projectum rätt företag för att anta utmaningarna. Med sin mångåriga kunskap inom fiber och telekom levererar de kundanpassade lösningar där inget uppdrag är för stort eller för litet. Projektledning, projektering, installation och drift är vad Network Projectum erbjuder.
Network Projectum har gedigen erfarenhet av den tekniska infrastrukturen där du får bidra med din kunskap samtidigt som du får möjligheten att axla framtidens tekniska utmaningar. Här tillhör du ett nytänkande, expansivt företag med korta beslutsvägar och otroliga utvecklingsmöjligheter.

Missa inte chansen att jobba för ett växande företag inom fiber och mobilkommunikation!
Läs mer på www.networkprojectum.se Visa mindre

Luftledningsprojektör till Ramböll

Vill du få möjligheten att använda din kunskap inom luftledningar i stam- och regionnät för att göra skillnad och påverka samhällets utveckling i en positiv riktning? Vill du utvecklas i en öppen, samarbetsinriktad och inspirerande kultur? Vill du vara med och arbeta för en hållbar framtid? Då kan denna tjänst vara någonting för dig! Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande. Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail. H... Visa mer
Vill du få möjligheten att använda din kunskap inom luftledningar i stam- och regionnät för att göra skillnad och påverka samhällets utveckling i en positiv riktning?
Vill du utvecklas i en öppen, samarbetsinriktad och inspirerande kultur?
Vill du vara med och arbeta för en hållbar framtid?

Då kan denna tjänst vara någonting för dig!
Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande.

Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår konsultchef Gabriella Boumadi på 0735 39 69 28.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som Luftledningsprojektör kommer du att vara en del av Ramböll ´s Elkraftsenhet som består av ett team på ca. sex energikonsulter som jobbar med projektering av luftledningar. Du arbetar med tekniska frågeställningar i förstudier, tillståndsprocesser och genomförande. Du samarbetar med övriga affärsområden inom Ramböll – både nationellt och internationellt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Delta i anbudsarbete
- Projektera luftledningar
- Delta i förstudier och genomförande av projekt
- Utföra mekaniska beräkningar och dimensioneringar av kraftledningsstolpar
- Ta fram tekniska specifikationer och förfrågningsunderlag och delta i upphandlingar
- Kunskapsutbyte med deras andra enheter samt andra teknikområden inom Ramböll i Sverige, men även internationellt.

När du blivit mer självständig i din roll kommer du att få mer ansvarsområden genom att leda och delta i anbudsarbete samt ges möjlighet att utvecklas till att bli uppdrags- eller projekteringsledare.


Din profil
Skallkrav:
När du blir en del av Ramböll kommer de att göra sitt bästa för att stötta dig i din personliga och professionella utveckling. För att lyckas i den här rollen ser vi att du har:
- Relevant utbildning på högskole- eller civilingenjörsnivå eller ha förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt
- CAD kunskaper
- Flytande i svenska och engelska både i tal och skrift
- B-körkort

Meriterande:
- Erfarenhet från projektering av luftledningar och/eller kraftkablar på spänningsnivån 40 kV och uppåt
- Hållfasthet- och stålberäkningar
- Att vara BAS-P och BAS-U
- Att arbeta med AMA och EBR
- Stolpplacering för stam- och regionnät
- Programmeringskunskaper
- Praktisk erfarenhet från bygg- och anläggningsprojekt

Som person tror vi att du upplevs som en lagspelare som är noggrann, flexibel och nyfiken. Du kan arbeta självständigt men även i grupp och är inte rädd att fråga om du behöver hjälp eller är nyfiken på att lära dig mer. Du är förtroendeingivande och ser till deras kunders behov för att skapa största möjliga värde.

Övrigt:
Start: augusti
Omfattning: Heltid
Placering: Uppsala

Du kommer initialt att vara uthyrd som konsult via oss på Onepartnergroup AB med möjlighet till anställning hos Ramböll efter uthyrningsperioden förutsatt att alla parter är nöjda.


Om kunden
Ramböll är ett av Sveriges största teknik-, design- och konsultföretag med fler än 2000 experter på 30 kontor över hela landet. Hos Ramböll kan du bidra med innovativa och hållbara lösningar till nytta för människa, natur och samhälle. Med deras intressanta projekt och kreativa lösningar strävar de efter att utveckla deras bransch. Du kommer bli en del av ett globalt företag med en stabil tillväxt sedan starten 1945 som fortfarande präglas av deras grundares värderingar att bidra till ett bättre samhälle. Med teknik skapar de tillsammans nytta för människan, natur och samhälle.

Om vårt företag
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav.

För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder.

www.onepartnergroup.se Visa mindre