Lediga jobb som Kontorist i Uppsala

Se lediga jobb som Kontorist i Uppsala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uppsala som finns hos arbetsgivaren.

Butik och kontorsansvarig på litet företag

Vi är ett mindre företag med ca 10 anställda. Vi sysslar med säkerhetsinstallationer så som inbrottslarmlarm, lås, passagesystem, brandlarm. Företaget har funnit sedan 1982 i Uppsala. Vi är certifierade och kvalitetssäkrade. Vi tror att du är en självständig person med hög social kompetens som är noggrann och ordningsam. Du sätter alltid kunden i centrum och tvekar inte att försöka lösa saker direk. Jobbet består i att hjälpa till med olika typer av kontro... Visa mer
Vi är ett mindre företag med ca 10 anställda. Vi sysslar med säkerhetsinstallationer så som inbrottslarmlarm, lås, passagesystem, brandlarm. Företaget har funnit sedan 1982 i Uppsala. Vi är certifierade och kvalitetssäkrade. Vi tror att du är en självständig person med hög social kompetens som är noggrann och ordningsam. Du sätter alltid kunden i centrum och tvekar inte att försöka lösa saker direk. Jobbet består i att hjälpa till med olika typer av kontrosuppgifter. Samt hjälpa våra tekniker och installatörer med rapportering och fakturering etc. Visa mindre

Adminstratör på litet företag

Vi är ett mindre företag med ca 10 anställda. Vi sysslar med säkerhetsinstallationer så som inbrottslarmlarm, lås, passagesystem, brandlarm. Företaget har funnit sedan 1982 i Uppsala. Vi är certifierade och kvalitetssäkrade. Vi tror att du är en självständig person med hög social kompetens som är noggrann och ordningsam. Du tycker om att jobba både i grupp och ensam. Jobbet är mycket varierande och består i huvudsak av att ta hand om vår adminstration. V... Visa mer
Vi är ett mindre företag med ca 10 anställda. Vi sysslar med säkerhetsinstallationer så som inbrottslarmlarm, lås, passagesystem, brandlarm. Företaget har funnit sedan 1982 i Uppsala. Vi är certifierade och kvalitetssäkrade. Vi tror att du är en självständig person med hög social kompetens som är noggrann och ordningsam. Du tycker om att jobba både i grupp och ensam. Jobbet är mycket varierande och består i huvudsak av att ta hand om vår adminstration.
Vi tror att du är en social person som är mycket noggran och inte rädd för att lära dig nya saker. Visa mindre

Administratör/Kontorist

Ansök    Jan 15    Famora Foods AB    Kontorist
Vi söker dig som tidigare arbetat med administrativa arbetsuppgifter. Du kommer vara en del av ett team på 5-6 personer som sköter den dagliga verksamheten på kontoret. Exempel på arbetsuppgifter är: Frakthantering Konsumentkontakt Oder/faktura Inköp förbrukningsmaterial In/ut-registrering av lager Inventering Administration inom HR Vi söker dig som: Har erfarenhet av administrativt arbete Har lätt att hantera många arbetsuppgifter Är en "spindel i n... Visa mer
Vi söker dig som tidigare arbetat med administrativa arbetsuppgifter. Du kommer vara en del av ett team på 5-6 personer som sköter den dagliga verksamheten på kontoret. Exempel på arbetsuppgifter är:
Frakthantering
Konsumentkontakt
Oder/faktura
Inköp förbrukningsmaterial
In/ut-registrering av lager
Inventering
Administration inom HR


Vi söker dig som:
Har erfarenhet av administrativt arbete
Har lätt att hantera många arbetsuppgifter
Är en "spindel i nätet"
Har god it-vana och lätt att lära sig nya it-system, program, etc.
Självständigt kan driva projekt och har ett stark vilja att förbättra processer och rutiner.



Meriterande:
Lång erfarenhet av administrativt arbete
Goda It-kunskaper
Arbetat med HR


Arbetet kommer att bedrivas från våra nybyggda lokaler strax norr om Uppsala. Tjänsten ligger på 100% och för omgående start. Det är en fördel om du har körkort och bil då busstrafiken är gles i i området.
Din ansökan mailar du till: [email protected]
Välkommen!
Famora Foods är ett familjeföretag inom livsmedelsbranschen och sysslar främst med hälsosamma snacks. I maj 2018 flyttade vi in i våra nybyggda lokaler invid E4:an strax norr om Uppsala. Antalet medarbetare idag är ca 30 personer. Visa mindre

Administratör

Ansök    Mar 28    Bravida Sverige AB    Kontorist
Vill du jobba hos en av Sveriges bästa arbetsgivare? Bli en av oss på Bravida! Vi arbetar med alla de funktioner som ger fastigheter liv: el, vs, ventilation och mycket mer. Nu söker vi en serviceinriktad och driven administratör till vår avdelning Kommersiellt i Uppsala.   Om jobbet Som administratör på Bravida kommer du att stötta din avdelning med administrativt arbete. Du kommer att fokusera på kostnader, intäkter, vinst, marknader och vad som kan g... Visa mer
Vill du jobba hos en av Sveriges bästa arbetsgivare? Bli en av oss på Bravida! Vi arbetar med alla de funktioner som ger fastigheter liv: el, vs, ventilation och mycket mer. Nu söker vi en serviceinriktad och driven administratör till vår avdelning Kommersiellt i Uppsala.

 

Om jobbet

Som administratör på Bravida kommer du att stötta din avdelning med administrativt arbete. Du kommer att fokusera på kostnader, intäkter, vinst, marknader och vad som kan ge störst avkastning.

Ingen dag är den andra lik!

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:


• Att bidra till att ledningssystemets rutiner efterlevs och att mallar/checklistor används
• Att stödja avdelningschef/Filialchef/Projektledare med administrativa sysslor
• Att ha sedvanliga administrativa uppgifter (t.ex IT-beställningar, bil- och verktygsadministration samt övrigt kontorsstöd)
• Att registrera tidsedlar, löner, leverantörsfakturor och nya kunder
• Att registrera och kontera leverantörsfakturor och bevakar betalningstider
• Att bevaka kundfakturor så de betalas i tid och meddelar projektledare när kredittid överskrids
• Att beställa kurser och intyg mm
• Att aktivt ta del av och förmedla information som berör avdelningen
• Att ha daglig kontakt med medarbetare, chefer och kunder
• Att initiera till ständiga förbättringar inom avdelningen och utforma förbättringsförslag till koncernen
• Stöd för avdelningschef vid introduktion av nyanställd och avslut av personal
• Hantering av lärlingar/karriärstegen

 

Du kommer tillhöra vår avdelning Kommersiellt som håller till i Uppsala. Vi är en sammansvetsad och resultatfokuserad grupp som gillar att prestera på topp samtidigt som vi värdesätter varandra och att ha roligt på jobbet. Vår avdelning sysslar både med el, vs, ventilation och styr så vi har många personligheter och kompetenser på vår avdelning. Varje dag jobbar vi tillsammans för att bli ännu bättre på det vi gör. Det finns dessutom stora möjligheter till utveckling inom företaget. Här blir du en i gänget!

 

Vi söker dig som

Är strukturerad och resultatinriktad och som kan jobba både i grupp och självständigt. Vi ser gärna att du har minst 2 års erfarenhet av ekonomi/administration. Du är affärsmässig, serviceinriktad och kommunikativ både i tal och skrift.

Vidare tror vi att du är ansvarsfull då du kommer att vara ansvarig för att utföra varje uppdrag enligt våra höga krav på kvalitet och noggrannhet, dessutom ska du ha mycket god datorvana då vi föredrar att ha det mesta digitalt.  

 

Bravida som arbetsgivare

Bravida är en stor arbetsgivare – faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare. I flera år i rad har vi blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare! Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.

Vi arbetar som ett team och vi tycker om att skapa stora resultat, tillsammans. Förutom förmåner som exempelvis bonusprogram, förmånsbil, friskvårdsbidrag, hälsoundersökning och förmånliga försäkringar erbjuder Bravida dig ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt.

Vi på Bravida är vana att leverera högsta kvalitét till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö. Läs gärna mer om Vårt erbjudande och hur du kan utvecklas hos oss. När du växer, växer vi!

 

Hur söker jag jobbet?

Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 23 april 2023.

Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan.

Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess. Ansökningar som skickas på annat sätt än genom hänvisad annons kommer ej att hanteras

 

 

 

 


Bravida är Nordens ledande leverantör av hållbara helhetslösningar för el, vs, ventilation och andra tekniska funktioner i fastigheter och anläggningar. Vi har över 12 000 medarbetare och finns på omkring 180 orter i hela Norden.

Bravida har utsetts till Karriärföretag 2023 för fjärde året i rad för vårt stora fokus på karriär- och utvecklingsmöjligheter.

www.Bravida.se Visa mindre

Kanslist/administratör

Ansök    Feb 22    Sveriges Fotterapeuter    Kontorist
Vi söker en person med god erfarenhet av administrativt arbete och som har mycket god datorvana. Du ska vara noggrann och ansvarsfull, och du blir förbundets ansikte utåt och första kontakt för våra medlemmar. Du behöver ha lätt för att ta människor och tycka om att vara "spindeln i nätet". Meriterande är om du har vana av att författa ex. nyhetsbrev, hantera sociala medier och webbpublicering. Visa mer
Vi söker en person med god erfarenhet av administrativt arbete och som har mycket god datorvana. Du ska vara noggrann och ansvarsfull, och du blir förbundets ansikte utåt och första kontakt för våra medlemmar. Du behöver ha lätt för att ta människor och tycka om att vara "spindeln i nätet". Meriterande är om du har vana av att författa ex. nyhetsbrev, hantera sociala medier och webbpublicering. Visa mindre

Administratör Uppsala

Ansök    Jan 30    Ragn-Sells Recycling AB    Kontorist
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand. Nu stärker vi vårt team och söker en Administratör... Visa mer
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.

Nu stärker vi vårt team och söker en Administratör till Ragn-Sells i Uppsala.

Om tjänsten
Som administratör har du en viktig samordningsroll där du dagligen kommunicerar med kunder, kollegor och samarbetspartners. Du arbetar med all förekommande produktions- och affärsadministration som t ex kundstatistik, fakturering, avvikelsehantering, rapportering och uppföljning. I ditt arbete stöttar du våra säljare och registrerar kunddata och produktionsorder i affärssystemet. Att arbeta med fakturahantering, prislistor, registervård är också delar av det dagliga arbetet. Du har även nära samarbete med administratörer på andra kontor, där du stöttar vid behov.

Om dig
Vi söker dig som har lägst treårig gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning. Du har minst två års erfarenhet av ekonomiadministration och är van att arbeta i olika IT-system. Du kommer att ha nytta av dina Excel-kunskaper i denna roll. Vidare så har du goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort och tillgång till bil är ett krav.

Som person är du noggrann och har förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt och självständigt sätt. Du har intresse, vilja och förmåga att ge service och du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt beteende. Du trivs i en miljö där dagen ibland blir helt annorlunda än du planerat och där många uppgifter ska lösas samtidigt. Du är kommunikativ och samarbetsorienterad och har en vilja att utvecklas samt bidra i förbättringsarbete. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Ragn-Sells
Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är fler än 1500 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Danmark, Norge och Estland. Totalt är vi 2500 personer i hela koncernen och 2021 omsatte koncernen över 7,5 miljarder SEK.

Ragn-Sells erbjuder
• Ett arbete inom en av Sveriges viktigaste branscher
• En trevlig arbetsplats med erfarna och kompetenta kollegor
• Självklart goda anställningsvillkor med kollektivavtal, pension, friskvårdsbidrag
• Kompetensutvecklingsmöjligheter genom vår egen Akademi

Om anställningen
Ragn-Sells har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Tjänsten som administratör är en heltidstjänst direkt hos vår kund Ragn-Sells i Uppsala. Tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Anette Eriksson, 018-65 33 06 eller [email protected].

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected].

Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag som är 15 februari.

Välkommen med din ansökan vi alänken nedan!

Administratör till Ragn-Sells i Uppsala - Adecco Visa mindre

Butik och kontorsansvarig på litet företag

Vi är ett mindre företag med ca 12 anställda. Vi sysslar med säkerhetsinstallationer så som inbrottslarmlarm, lås, passagesystem, brandlarm. Företaget har funnit sedan 1982 i Uppsala. Vi är certifierade och kvalitetssäkrade. Vi tror att du är en självständig person med hög social kompetens som är noggrann och ordningsam. Du tycker om att jobba både i grupp och ensam. Sätter alltid kunden i centrum. Jobbet är mycket varierande och består i huvudsak av att t... Visa mer
Vi är ett mindre företag med ca 12 anställda. Vi sysslar med säkerhetsinstallationer så som inbrottslarmlarm, lås, passagesystem, brandlarm. Företaget har funnit sedan 1982 i Uppsala. Vi är certifierade och kvalitetssäkrade. Vi tror att du är en självständig person med hög social kompetens som är noggrann och ordningsam. Du tycker om att jobba både i grupp och ensam. Sätter alltid kunden i centrum. Jobbet är mycket varierande och består i huvudsak av att ta hand om vår kombinerade butik och kontor.
Detta består i bland annat att svara i telefon, hjälpa kunder, göra nycklar och cylindrar, fakturera etc. Visa mindre

Arbetsledare på litet företag

Vi är ett mindre företag med ca 12 anställda. Vi sysslar med säkerhetsinstallationer så som inbrottslarmlarm, lås, passagesystem, brandlarm. Företaget har funnit sedan 1982 i Uppsala. Vi är certifierade och kvalitetssäkrade. Vi tror att du är en självständig person med hög social kompetens som är noggrann och ordningsam. Du tycker om att jobba både i grupp och ensam. Sätter alltid kunden i centrum. Jobbet är mycket varierande och består i huvudsak av att t... Visa mer
Vi är ett mindre företag med ca 12 anställda. Vi sysslar med säkerhetsinstallationer så som inbrottslarmlarm, lås, passagesystem, brandlarm. Företaget har funnit sedan 1982 i Uppsala. Vi är certifierade och kvalitetssäkrade. Vi tror att du är en självständig person med hög social kompetens som är noggrann och ordningsam. Du tycker om att jobba både i grupp och ensam. Sätter alltid kunden i centrum. Jobbet är mycket varierande och består i huvudsak av att ta hand om vår kombinerade butik och kontor.
Detta består i bland annat att planera och följa upp arbeten, hjälpa kunder, fakturera etc. Visa mindre

Flygstaben söker Handläggare på TVA

Ansök    Nov 29    Försvarsmakten    Kontorist
Är du noggrann, självständig och har lätt för att lära nytt? Trivs du med stort eget ansvar och vill lösa varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo? En driven och väl fungerande handläggare kan göra skillnad och vara den som säkerställer att inga uppgifter blir hängande.  Flygstaben söker en Handläggare till Teknik- och vidmakthållande avdelningen (TVA). Tjänsten är placerad i Stabssektionen och har arbetsort Uppsala. Huvudsakliga arbetsuppgifter Rolle... Visa mer
Är du noggrann, självständig och har lätt för att lära nytt? Trivs du med stort eget ansvar och vill lösa
varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo? En driven och väl fungerande handläggare kan göra
skillnad och vara den som säkerställer att inga uppgifter blir hängande. 
Flygstaben söker en Handläggare till Teknik- och vidmakthållande avdelningen (TVA).
Tjänsten är placerad i Stabssektionen och har arbetsort Uppsala.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen som handläggare omfattar bland annat:
- Administrativt och praktiskt stöd i den dagliga verksamheten
- Ärende- och informationshantering
- Handlägga besök, resor och internat
- Delta i olika projekt
- Delta i avdelningens övningsverksamhet

Kvalifikationer
- Aktuell utbildning inom administration eller relevant arbetslivserfarenhet
som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- God förmåga att utrycka dig i tal och skrift
- Mycket goda erfarenheter inom Officepaketet
- Svenskt medborgarskap
- B-körkort

Meriterande
- Genomförd militär grundutbildning (GU, GMU, värnplikt)
- Erfarenhet av självständigt arbete och/eller liknande arbete

Personliga egenskaper
Du är ansvarsfull och har ett bra ordningssinne. Du har en god social kompetens och har lätt för att ta
kontakt med människor och tycker om att samarbeta. Du ser helheten och vet vad som behöver
göras, är flexibel och tar initiativ. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är en god
representant för Försvarsmakten och står bakom Försvarsmaktens värdegrund. Stor vikt kommer att
läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt
Befattningen är en civil tillsvidareanställning. En nyanställning inleds med sex månaders
provanställning. Omfattning 100 %. Tjänsten innebär krav på fysisk förmåga, genomförande av
tjänsteresor, internationell tjänstgöringsskyldighet samt deltagande i utbildning och övning i
krigsorganisationen. Resor i tjänsten förekommer med kortare eller längre tjänstgöring på annan ort
såväl nationellt som internationellt.

Upplysningar om tjänsten kan lämnas av
Stabschef mj Jenni Almlöf Letto 076-636 78 33 alt. 018-19 68 05.

Fackliga företrädare
OFR/O Anders Wedin
OFR/S Caroline Nilsson
SACO Borka Madjed Hedlund
SEKO Hans Rengren

Samtliga nås via FM växel 08-788 75 00

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 230115. Din ansökan ska innehålla CV samt
ansökningsbrev där vi vill att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Flygstabens första och största uppgift är att stödja flygvapenchefens ledning av samtliga flottiljer och skolor i flygvapnet i alla nivåer av konfliktskalan. Flygstaben utvecklar, planerar, genomför och utvärderar order och direktiv ställda av flygvapenchefen. Flygstaben består av cirka 250 medarbetare. Flygvapnet organiserar och utbildar flyg-, bas- och ledningsförband och har i uppdrag att bevaka och skydda Sveriges luftrum. Det är ett uppdrag som pågår dygnet runt, året runt, för att säkerställa Sveriges integritet. Inom flygvapnet arbetar cirka 4000 medarbetare, civila och militära.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras och att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Project Coordinator - Immuneed

Ansök    Jul 21    People Value AB    Kontorist
We are on an exciting journey of growth, so we need you! If you love to coordinate projects, be the spider of the web and would like to work with us as a valued team player, please keep reading. We are looking for a positive and communicative person with strong skills of planning projects and associated resources. You need to have experience from coordinating work involving many team players, scheduling time slots and meeting required deadlines. So, we ... Visa mer
We are on an exciting journey of growth, so we need you!

If you love to coordinate projects, be the spider of the web and would like to work with us as a valued team player, please keep reading.

We are looking for a positive and communicative person with strong skills of planning projects and associated resources. You need to have experience from coordinating work involving many team players, scheduling time slots and meeting required deadlines.

So, we are looking for you who´s thorough, efficient, structured, and experienced in bringing together various elements or individuals to complete a project in a high-quality manner.

We will count on your valuable experience and your contribution will play an important role in our business growth.

We will discuss the responsibilities more in detail, once we find you, but would like to give you a glimpse of what we want:

- Be the overall responsible person for planning and allocating required capacity by interaction with each involved functions for the customer projects.
- Allocating and set required time frame for the customer projects.
- Arrange and lead regular meetings with involved team-members for alignment in the execution of our customer projects and other defined projects in a high-quality manner.
- Responsible for booking the companies external activities
- Maintenance and ordering of supplies to the office (kitchen, office material, IT supplies etc.)


Qualifications

You would probably have a background as:

- Degree in Business Administration or similar, or relevant work experience
- Critical thinking and problem solving skills essential
- Experience in project planning and coordination
- Good knowledge and skills in MS Office
- Good verbal and writing skills in Swedish and English.


Other

If you have any questions about this position and/or the company, please contact Cecilia Hållner at 0709 504 100.

We are reviewing applications on a continuous basis and are looking to hire the right person as soon as possible, send your application today!

Application deadline for this job is August 21st 2022

Immuneed, Uppsala

With a unique combination of strong scientific knowledge and a versatile preclinical platform, we as a pre-clinical CRO provides tailored solutions in the early stages of drug development, providing the customer with early, essential information of the efficacy and safety of their drug candidate.

www. Immuneed.com Visa mindre

Sommaradministratör till Nämnden för prövning av oredlighet i forskning

Ansök    Maj 4    Etikprövningsmyndigheten    Kontorist
Är du en ordningsam person som vill prova på att arbeta med administration vid en liten statlig myndighet? Nämnden för prövning av oredlighet i forskning söker nu en administratör under två veckor i sommar. Om Npof Nämnden för prövning av oredlighet i forskning är en statlig myndighet med uppdraget att utreda och pröva frågor om oredlighet i forskning i Sverige. Nämnden ska med sitt uppdrag bidra till att god forskningssed upprätthålls, och därmed medverka... Visa mer
Är du en ordningsam person som vill prova på att arbeta med administration vid en liten statlig myndighet? Nämnden för prövning av oredlighet i forskning söker nu en administratör under två veckor i sommar.
Om Npof
Nämnden för prövning av oredlighet i forskning är en statlig myndighet med uppdraget att utreda och pröva frågor om oredlighet i forskning i Sverige. Nämnden ska med sitt uppdrag bidra till att god forskningssed upprätthålls, och därmed medverka till ett högt förtroende för svensk forskning och för Sverige som en ledande forskningsnation.
Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innebär att ta emot och hantera all post, epost och telefonsamtal som kommer in till myndigheten, diarieföra handlingar och utföra andra administrativa uppgifter samt ha kontakter med vissa leverantörer. I uppgifterna ingår även att hantera utlämnanden av allmän handling enligt vissa instruktioner.
Kvalifikationskrav och erfarenheter
För att vara aktuell för anställningen ska du uppfylla följande krav:
Examen från gymnasiet.
Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Goda kunskaper i engelska.



Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetet kräver gott omdöme och att du är strukturerad, noggrann, ansvarsfull och lösningsorienterad. Du kommer ha tillgång till en kontaktperson under perioden, men förväntas ha förmåga att arbeta självständigt.
Anställning
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning under vecka 28-29. Etikprövningsmyndigheten är värdmyndighet till nämnden och arbetsgivare för kansliets personal. Kansliet leds av en kanslichef med personal- och budgetansvar. Du kommer att ha din arbetsplats på nämndens kontor i Segerstedthuset i Uppsala.
Information om ansökan
Du skickar personligt brev och CV via e-post till [email protected] senast 17 maj 2022. I e-postens ämnesrad anger du ditt namn (för- och efternamn) samt dnr 2022-02558-03.
Etikprövningsmyndigheten värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Visa mindre

Kanslist/administratör

Ansök    Sep 29    Sveriges Fotterapeuter    Kontorist
Vi söker en person med god erfarenhet av administrativt arbete och som har mycket god datorvana. Du ska vara noggrann och ansvarsfull, och du blir förbundets ansikte utåt och första kontakt för våra medlemmar. Du behöver ha lätt för att ta människor och tycka om att vara "spindeln i nätet". Meriterande är om du har vana av att författa ex. nyhetsbrev, hantera sociala medier och webbpublicering. Visa mer
Vi söker en person med god erfarenhet av administrativt arbete och som har mycket god datorvana. Du ska vara noggrann och ansvarsfull, och du blir förbundets ansikte utåt och första kontakt för våra medlemmar. Du behöver ha lätt för att ta människor och tycka om att vara "spindeln i nätet". Meriterande är om du har vana av att författa ex. nyhetsbrev, hantera sociala medier och webbpublicering. Visa mindre

Registrator med arkivkunskap sökes till kund i Uppsala

Är du en registrator som också är en duktig administratör kunnig inom arkivering? Tycker du om att komma med idéer och att organisera? Då kan detta vara uppdraget för dig! Arbetsbeskrivning Du kommer att stötta med administrativa uppgifter inom HR, arbetsuppgifter som kan förekomma är: • inventera befintliga HR-dokument samt sammanfoga dokument • ta fram förslag på ny struktur för dokumentation inom ramen för den nya HR-organisationen • säkerställa at... Visa mer
Är du en registrator som också är en duktig administratör kunnig inom arkivering? Tycker du om att komma med idéer och att organisera? Då kan detta vara uppdraget för dig!

Arbetsbeskrivning
Du kommer att stötta med administrativa uppgifter inom HR, arbetsuppgifter som kan förekomma är:

• inventera befintliga HR-dokument samt sammanfoga dokument
• ta fram förslag på ny struktur för dokumentation inom ramen för den nya HR-organisationen
• säkerställa att HR-avdelningens dokumenthantering uppfyller rådande lagkrav

Uppdraget är på heltid med start så snart som möjligt och pågår i ca 6 månader.

 
Vem är du?
Vi söker dig med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, som är strukturerad och ordningsam och gärna kommer med egna idéer. Vidare ser vi att du har:

• mycket god kompetens inom Microsoft Office-paketet och Sharepoint
• goda kunskaper inom arkivering och diarieföring
• goda kunskaper om GDPR
• goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

Meriterande är erfarenhet av liknande arbete inom offentlig förvaltning, utbildning inom arkiv/informationskunskap samt kunskap i Public360 och Docplus.

 
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag med omfattning på heltid 100% i Uppsala med start så snart som möjligt och pågår i ca 6 månader. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Hannah Olsson på [email protected].

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

 
Om Jurek
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management. Visa mindre

Kontorsassistent/Lager

Ansök    Apr 28    Andekvarts AB    Kontorist
Vi söker nu en ny medarbetare till vårt team här på Andekvarts AB. Andekvarts AB har idag 2 webshoppar där vi säljer kristaller, stenar och rökelser bl.a. Företaget är stationerat 2 mil norr om Uppsala. Där är även din arbetsplats ligger. Tjänsten är på deltid, dagtid, med möjlighet till utökning av arbetstid. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av bl.a kundmejl, diverse kontorsuppgifter samt plocka/räkna/ mäta produkter och assistera personalen på konto... Visa mer
Vi söker nu en ny medarbetare till vårt team här på Andekvarts AB.
Andekvarts AB har idag 2 webshoppar där vi säljer kristaller, stenar och rökelser bl.a. Företaget är stationerat 2 mil norr om Uppsala. Där är även din arbetsplats ligger.
Tjänsten är på deltid, dagtid, med möjlighet till utökning av arbetstid.
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av bl.a kundmejl, diverse kontorsuppgifter samt plocka/räkna/ mäta produkter och assistera personalen på kontoret med förekommande sysslor. Visst lagerarbete kommer att förekomma såsom packning, plockning mm.
Tjänsten innebär självständigt arbete som kräver ett ansvarstagande i de egna arbetsuppgifterna.
Vi söker dig som lätt kan uttrycka dig i skrift i både svenska- och engelska.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av kundservice och en känsla för noggrannhet och problemlösning.
Är du rätt person för tjänsten, tveka inte att höra av dig!
Välkommen med din ansökan!
Vi tar endast emot ansökningar via mejl. Tjänsten kommer att tillsättas omgående. Visa mindre

Administratör med arkivkunskap sökes till kund i Uppsala

Är du en administratör med kunskap i arkivering och diarieföring? Tycker du om att komma med idéer och att organisera? Då kan detta vara uppdraget för dig! Arbetsbeskrivning Du kommer att stötta med administrativa uppgifter inom HR, arbetsuppgifter som kan förekomma är: • inventera befintliga HR-dokument samt sammanfoga dokument • ta fram förslag på ny struktur för dokumentation inom ramen för den nya HR-organisationen • säkerställa att HR-avdelningen... Visa mer
Är du en administratör med kunskap i arkivering och diarieföring? Tycker du om att komma med idéer och att organisera? Då kan detta vara uppdraget för dig!

Arbetsbeskrivning
Du kommer att stötta med administrativa uppgifter inom HR, arbetsuppgifter som kan förekomma är:

• inventera befintliga HR-dokument samt sammanfoga dokument
• ta fram förslag på ny struktur för dokumentation inom ramen för den nya HR-organisationen
• säkerställa att HR-avdelningens dokumenthantering uppfyller rådande lagkrav

Uppdraget är på heltid med start så snart som möjligt och pågår i ca 6 månader.

 
Vem är du?
Vi söker dig med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, som är strukturerad och ordningsam och gärna kommer med egna idéer. Vidare ser vi att du har:

• mycket god kompetens inom Microsoft Office-paketet och Sharepoint
• goda kunskaper inom arkivering och diarieföring
• goda kunskaper om GDPR
• goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

Meriterande är erfarenhet av liknande arbete inom offentlig förvaltning, utbildning inom arkiv/informationskunskap samt kunskap i Public360 och Docplus.

 
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag med omfattning på heltid 100% i Uppsala med start så snart som möjligt och pågår i ca 6 månader. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Hannah Olsson på [email protected].

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

 
Om Jurek
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management. Visa mindre

Kontorsassistent med allt-i-allo ansvar sökes på deltid!

Ansök    Feb 11    Lernia Bemanning AB    Kontorist
Vi söker nu en flexibel kontorsassistent för vår kunds räkning som har möjlighet att arbeta deltid på 50%. Arbetsplatsen har öppet kontorstider måndag-fredag och ligger beläget i Uppsala. Dina arbetstider kommer att vara måndag-fredag kl. 8.00-12.00. Behovet är omgående och fram till 31 maj till att börja med. Tjänsten kommer vara ett konsultuppdrag där man blir anställd som konsult via oss på Lernia och jobbar ute hos kund. OBS! För att kunna erbjudas... Visa mer
Vi söker nu en flexibel kontorsassistent för vår kunds räkning som har möjlighet att arbeta deltid på 50%. Arbetsplatsen har öppet kontorstider måndag-fredag och ligger beläget i Uppsala. Dina arbetstider kommer att vara måndag-fredag kl. 8.00-12.00.

Behovet är omgående och fram till 31 maj till att börja med. Tjänsten kommer vara ett konsultuppdrag där man blir anställd som konsult via oss på Lernia och jobbar ute hos kund.

OBS! För att kunna erbjudas en timanställning hos oss måste du, enligt kollektivavtal, ha en annan huvudsaklig sysselsättning. T.ex. vara studerande, pensionär eller ha ett annat jobb på minst 50%. Sjukersättning klassas inte som annan huvudsaklig sysselsättning. Vi kommer att bortse från alla ansökningar från sökande som inte har en annan huvudsaklig sysselsättning!

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Ordinarie personal behöver avlastning på kontoret, arbetsuppgifterna kan därför komma att variera från dag till dag beroende på vad som behöver göras och prioriteras. Så för att trivas i rollen krävs det att du är flexibel och lättsam som person och att du är händig och orädd att rycka in där det behövs.

Du ska som kontorsassistent arbeta med att stötta ett flertal olika interna roller som innebär bland annat:

• Kontorsservice; posthantering, sköta kopiatorer, hålla ordning i konferensrum m.m.
• Hålla ordning i lunchrum, sköta kaffemaskiner, diskmaskiner, beställning av bröd, luncher m.m. samt hålla ordning i konferensrummen.
• Övriga sysslor beroende på vad som behöver göras, t.ex. lämna in tjänstebil för däckbyte/reparationer etc. eller annat som kunden behöver hjälp med för stunden

Din erfarenhet och utbildning

Vi ser gärna att du har någon form av erfarenhet från en liknande roll och arbetsuppgifter där man haft ett allt-i-allo ansvar med många bollar i luften. Det är viktigt att du känner till och vet med dig att du hanterar de utmaningar en kontorsassistentroll innebär. Du behöver också ha goda kunskaper i Officepaketet. Det svenska språket hanterar du väl i både tal och skrift.

Stor vikt kommer läggas på personlig tillämplighet.

Dina personliga egenskaper

Som person är du en kreativ, glad och optimistisk person som älskar att ge bästa service. Rollen ställer stora krav på att du är trygg i dig själv, strukturerad, och kan organisera upp dina dagar, planera och prioritera. Du är en superviktig del i teamet och att samarbeta med andra är något som uppskattas väldigt mycket. Du trivs även med att stödja och hjälpa andra.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Timanställning med överenskommen arbetstid vardagar 8.00-12.00/ Uppsala/ Start omgående.
Eftersom detta är en timanställning så krävs det att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%.

Information

Vi intervjuar löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag - välkommen med din ansökan redan idag!

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se. Visa mindre

Administratör i Uppsala

Är du en driven och ansvarsfull administratör med stort intresse och lätthet för system? Är du dessutom serviceminded, strukturerad och trivs i kontakten med människor? Då söker vi just dig! Till vår kund med lokaler 5 minuter utanför centrala Uppsala söker vi nu en administratör för omgående tillträde där du får förmånen att bidra med dina kunskaper samtidigt som du får möjlighet att utvecklas i din yrkesroll. Uppdraget pågår i 6 månader med eventuellt mö... Visa mer
Är du en driven och ansvarsfull administratör med stort intresse och lätthet för system? Är du dessutom serviceminded, strukturerad och trivs i kontakten med människor? Då söker vi just dig! Till vår kund med lokaler 5 minuter utanför centrala Uppsala söker vi nu en administratör för omgående tillträde där du får förmånen att bidra med dina kunskaper samtidigt som du får möjlighet att utvecklas i din yrkesroll. Uppdraget pågår i 6 månader med eventuellt möjlighet till förlängning. Varmt välkommen din ansökan redan idag!

Som konsult hos oss på Jurek Rekrytering & Bemanning är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper.

Arbetsuppgifter

Som system- och avdelningsadministratör har du en viktig roll i att supportera både avdelningen och chefer med varierade administrativa arbetsuppgifter. Du kommer agera superuser i systemet PATH som är en utbildningsplattform. Att vara superuser innebär att du kommer ansvara för att lägga upp kurser/test, tilldela kurser, administrera lösenord, justera kurstilldelning för engelsktalande, följa upp kurser, korrigera fel vid anmälan/deltagande/godkännande, visa hur man startar om kurser, hittar kurser om de inte öppnas automatiskt, hitta kurser åt användare samt utbilda och supportera kollegor i organisationen i detta system. Du kommer även vara i kontakt med Global Superuser gällande ändringar/uppdateringar/nya rapporter samt hålla i gång nätverk med andra Superusers i organisationen.

Dina arbetsuppgifter kommer utöver detta även att innefatta:

• Hantera accesser och personalpärmar
• Uppdatera information på intranätet
• Säkerställa datorer och IT-utrustning
• Hantera inköp i inköpssystemet Onebuy
• Hantera access och support till sharepoints som delas med intressenter (internt och externt)
• Ansvara för teamsmappar och infokanaler
• Föra mötesanteckningar, boka konferenser etc
• Styra upp onboarding-processer och exitprocesser i praktiken
• Säkerställa att utbildningspärmar är uppdaterade
• Koordinera lokala PATH-aktiviteter
• Identifiera förbättringar
• Rapportera KPI
• Ha överblick gällande upplagda kurser
• Skapa och upprätthålla prescriptive rules (tilldelningsregler) för siten i Uppsala
• Visa systemet vid inspektioner

Vem är du?

För att lyckas i rollen ser vi att du har minst 3 års erfarenhet av administrativt arbete, med fördel av liknande arbetsuppgifter samt vana av att jobba i olika system, något du har ett stort intresse och lätthet för. Meriterande är om du har erfarenhet av systemen PATH och COUPA/Onebuy, dock ej krav. Svenska och engelska talar och skriver du obehindrat, och är bekväm med använda båda språken i ditt arbete.

Som person är du driven, är van vid och trivs med att ta egna initiativ samt känner stort ansvar för ditt arbete och dina arbetsuppgifter. Du tycker det är roligt att lära dig nya system och har lätt för det samtidigt som du är en "people-person" som tycker om att ha mycket kontakt med människor. Att ge bästa möjliga service är viktigt för dig och du hjälper mer än gärna dina kollegor. Vidare är du strukturerad och tycker om ordning och reda.

Du erbjuds

Tjänsten är på 100% med start omgående/enligt överenskommelse och pågår i 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning. Arbetstiderna är förlagda vardagar dagtid och du kommer att vara anställd som konsult av Jurek.

Ansökan

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Broström på [email protected]

Om Jurek

Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management. Visa mindre

Dokumentationsspecialist/administratör till Food & Pharma på AFRY!

Ansök    Jan 31    AFRY AB    Kontorist
Företagsbeskrivning Vår sektioner består av vassa och engagerade medarbetare med fokus på Life Science. Vår målsättning är att skapa mervärde för kunderna samt att våra konsulter ständigt utvecklas och har det riktigt roligt på jobbet! Hos oss kommer du att få kompetenta kollegor och drivna ledare och du kommer även få möjligheten att ta del av populära aktiviteter såsom t.ex. chokladprovningar, middagar och inspirerande friluftsaktiviteter. AFRY är rank... Visa mer
Företagsbeskrivning


Vår sektioner består av vassa och engagerade medarbetare med fokus på Life Science. Vår målsättning är att skapa mervärde för kunderna samt att våra konsulter ständigt utvecklas och har det riktigt roligt på jobbet! Hos oss kommer du att få kompetenta kollegor och drivna ledare och du kommer även få möjligheten att ta del av populära aktiviteter såsom t.ex. chokladprovningar, middagar och inspirerande friluftsaktiviteter.
AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri.


Jobbeskrivning


Nu söker vi fler talanger och vill komma i kontakt med dig som är i början av din karriär!
I denna tjänst kommer du att agera som vår dokumentationsspecialist/administratör. Dina kontaktytor är många, både hos kunden och internt hos oss på AFRY, och du kommer arbeta i ett team med trevliga och hjälpsamma kollegor! Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande men majoriteten kommer att bestå av dokumentation samt administration.


Kravspecifikation


Vi söker dig som är i början av din karriär. Du har som lägst gymnasiekompetens men det är meriterande om du har en eftergymnasial examen, exempelvis högskoleingenjör. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i projekt sedan tidigare och om du har arbetat med dokumentation.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att du ska trivas hos oss så krävs det att du är strukturerad och noggrann. Du är kontaktskapande och gillar att samarbeta med andra samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du som söker har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Ytterligare information


Något av det vi erbjuder dig:
Fast lön och kollektivtal – Trygga komponenter som är en självklarhet för oss!
Utfyllnad av lön vid föräldraledighet
En flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid.
Club AFRY – Vår personalklubb med möjlighet till kultur och sportevenemang, bokklubb, stuguthyrning, yoga mm.

Är det här en roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Kontaktuppgifter:
Jonna Danielsson, Project Manager
Tel: +46 072 080 80 39
Mejl: [email protected]
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society. Visa mindre

Administratör i Uppsala

Är du en driven administratör som söker nya utmaningar i höst? Har du erfarenhet av att arbeta i olika datasystem och lätt för att lära dig nya? Trivs du dessutom som bäst när det är ordning och reda samt tycker lika mycket om att arbeta självständigt som tillsammans i samarbete med kollegor? Då söker vi dig! Vi söker nu en passionerad administratör till vår kund i centrala Uppsala. Förutom gott kaffe, trevliga kollegor och närhet till goda lunchrestauran... Visa mer
Är du en driven administratör som söker nya utmaningar i höst? Har du erfarenhet av att arbeta i olika datasystem och lätt för att lära dig nya? Trivs du dessutom som bäst när det är ordning och reda samt tycker lika mycket om att arbeta självständigt som tillsammans i samarbete med kollegor? Då söker vi dig!

Vi söker nu en passionerad administratör till vår kund i centrala Uppsala. Förutom gott kaffe, trevliga kollegor och närhet till goda lunchrestauranger erbjuds du ett stimulerande och utvecklande jobb i en spännande organisation, där du får möjlighet att bidra med din värdefulla kunskap och kompetens. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter
Som administratör arbetar du självständigt med att assistera och leverera bästa service till dina kollegor i organisationen. Du kommer även vara delaktig i olika projekt tillsammans med andra kollegor, och på så vis vara en viktig del för avdelningen. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

- schemaläggning
- fakturering
- protkollskrivning
- dokumenthantering
- beställa kontorsmaterial
- uppdatera organisationens intranät

Vem är du?

Vi söker dig med avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande samt minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete. Du har mycket god datavana och lär dig med lätthet nya datasystem och program. Du har grundläggande kunskaper i MS Office-paketet, talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska. Meriterande är om du har arbetat i något ärendehanteringssystem samt har erfarenhet av protokollskrivning. 

Vi söker dig som har god förmåga att arbeta självständigt, kan ta egna initiativ och ligga steget före. Som person är du strukturerad och tycker om när det är ordning och reda. Du har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och organisationer, har stor social kompetens och strävar alltid efter att ge bästa möjliga service. Vidare har du ett positivt förhållningssätt och ser lösningar snarare än problem. 

Du erbjuds
Tjänsten är på 100%. Du erbjuds en tillsvidaretjänst, med inledande provanställning om sex månader. Du kommer att vara anställd som konsult av Jurek, vilket innebär att anställningen kan innebära uppdrag hos flera av våra olika kunder i Uppsala. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Hanna Broström på [email protected]

Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management Visa mindre

Kanslist/administratör

Ansök    Dec 22    Sveriges Fotterapeuter    Kontorist
Vi söker en person med god erfarenhet av administrativt arbete och som har mycket god datorvana. Du ska vara noggrann och ansvarsfull, och du blir förbundets ansikte utåt och första kontakt för våra medlemmar. Du behöver ha lätt för att ta människor och vara van att ha många bollar i luften. Meriterande är om du har vana av att författa ex. nyhetsbrev, hantera sociala medier, och webbpublicering. Visa mer
Vi söker en person med god erfarenhet av administrativt arbete och som har mycket god datorvana. Du ska vara noggrann och ansvarsfull, och du blir förbundets ansikte utåt och första kontakt för våra medlemmar. Du behöver ha lätt för att ta människor och vara van att ha många bollar i luften. Meriterande är om du har vana av att författa ex. nyhetsbrev, hantera sociala medier, och webbpublicering. Visa mindre

Administratör

Ansök    Apr 16    Uppsala kommun    Kontorist
Överförmyndarförvaltningen På Överförmyndarförvaltningen får du möjlighet att jobba på en arbetsplats som kan göra skillnad för personer som inte kan ta hand om sig själva. Du kommer att vara en viktig funktion för att arbetsplatsen ska kunna uppnå sina mål som är att vår målgrupp ska få uppleva trygghet, frihet och tillgänglighet. Överförmyndarförvaltningen är en tillsynsmyndighet som handlägger ärenden om godmanskap, förvaltarskap och förmyndarskap. ... Visa mer
Överförmyndarförvaltningen

På Överförmyndarförvaltningen får du möjlighet att jobba på en arbetsplats som kan göra skillnad för personer som inte kan ta hand om sig själva. Du kommer att vara en viktig funktion för att arbetsplatsen ska kunna uppnå sina mål som är att vår målgrupp ska få uppleva trygghet, frihet och tillgänglighet.

Överförmyndarförvaltningen är en tillsynsmyndighet som handlägger ärenden om godmanskap, förvaltarskap och förmyndarskap. I uppdraget ingår att rekrytera nya gode män och förvaltare och att granska hur förmyndare, gode män och förvaltare sköter sina uppdrag. Genom tillsynen säkerställer vi att den målgrupp vi arbetar mot inte missgynnas ekonomiskt eller rättsligt.

Förvaltningen arbetar på uppdrag av överförmyndarnämnden Uppsala som är en gemensam överförmyndare för de åtta kommunerna i Uppsala län (Enköping, Heby, Håbo, Knivsta, Tierp, Uppsala, Älvkarleby och Östhammar). Nämnden har Uppsala kommun som värdkommun med kontor på Fyrisborgsgatan 1.

Förvaltningen har 26 medarbetare som rapporterar till förvaltningsdirektören. På förvaltningen arbetar handläggare, administrativ personal, samordnare och direktören. Den vanligaste utbildningsbakgrunden på förvaltningen är jurist men det finns även andra professioner representerade exempelvis ekonomer och beteendevetare.

Läs om verksamheten (http://www.uppsala.se/overformyndare)

Ditt uppdrag
I denna tjänst ingår att under en begränsad period arbeta med gallring av akter för slutarkivering och utskick av redovisningshandlingar inför en kommande flytt av arkivet. Du kommer därför att huvudsakligen få arbeta med olika processer inom arkiv och akthantering. Vid behov kan du också få arbeta med diarieföring av inkommande handlingar och e-post. I dagsläget är vi i huvudsak pappersbaserade vilket innebär mycket kopiering.

Du kommer att ha regelbundna avstämningar med din närmaste chef. Arbetsplatsen har också informationstillfällen och APT varje månad.


Din bakgrund
För att söka denna tjänst ska du ha eftergymnasial utbildning med relevant inriktning för tjänsten och erfarenhet från myndighet, arbete i arkiv. Du behöver också ha
datorvana, kunskap i Office-paketet och flytande svenska i tal och skrift.

Du är en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar och du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Vidare har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är också bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Susanna Sandström, förvaltningsdirektör, 018-727 24 65

Facklig företrädare:
Akavia, Stig Gunnarsson, 018-727 24 62
Vision, Anna Modin, 018-727 21 16

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 11 80.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till överförmyndarförvaltningen. Hos oss jobbar du på en kommunal myndighet som rekryterar och ansvarar för att granska förmyndare, gode män och förvaltare. Vår granskning ska säkerställa att de barn och vuxna som inte kan ta hand om sig, inte missgynnas ekonomiskt eller rättsligt.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun. Visa mindre

Butik och kontorsansvarig på litet företag

Vi är ett mindre företag med ca 10 anställda. Vi sysslar med säkerhetsinstallationer så som inbrottslarmlarm, lås, passagesystem, brandlarm. Företaget har funnit sedan 1982 i Uppsala. Vi är certifierade och kvalitetssäkrade. Vi tror att du är en självständig person med hög social kompetens som är noggrann och ordningsam. Du tycker om att jobba både i grupp och ensam. Sätter alltid kunden i centrum. Jobbet är mycket varierande och består i huvudsak av att t... Visa mer
Vi är ett mindre företag med ca 10 anställda. Vi sysslar med säkerhetsinstallationer så som inbrottslarmlarm, lås, passagesystem, brandlarm. Företaget har funnit sedan 1982 i Uppsala. Vi är certifierade och kvalitetssäkrade. Vi tror att du är en självständig person med hög social kompetens som är noggrann och ordningsam. Du tycker om att jobba både i grupp och ensam. Sätter alltid kunden i centrum. Jobbet är mycket varierande och består i huvudsak av att ta hand om vår kombinerade butik och kontor samt hjälpa våra tekniker och installatörer med rapportering och fakturering.
Detta består i bland annat att svara i telefon, hjälpa kunder, göra nycklar och cylindrar, fakturera etc. Visa mindre

Administratör / kontorsassistent för Vagabond Haven Tiny Houses

Ansök    Nov 12    Vagabond Haven    Kontorist
Det här är Vagabond Haven Vagabond Havens ekovänliga mobila hus skapar ett helt nytt sätt att bo som är bättre för naturen, plånboken och själen. Tänk vilken frihet ett mobilt hus betyder: Du kan bo mitt ute i naturen och ändå nära stan. Du kan ta med dig ditt hem när du flyttar till en annan ort. Bygga till när behovet finns. Använda det som kontor, semesterboende eller hyra ut det. Och kanske bäst av allt: Du behöver inte investera en stor del av din... Visa mer
Det här är Vagabond Haven


Vagabond Havens ekovänliga mobila hus skapar ett helt nytt sätt att bo som är bättre för naturen, plånboken och själen.


Tänk vilken frihet ett mobilt hus betyder: Du kan bo mitt ute i naturen och ändå nära stan. Du kan ta med dig ditt hem när du flyttar till en annan ort. Bygga till när behovet finns. Använda det som kontor, semesterboende eller hyra ut det. Och kanske bäst av allt: Du behöver inte investera en stor del av din inkomst för att äga ett eget, vackert hem!

Alla våra hus är arkitektritade och byggs med året-runt standard i miljövänliga och sunda material. Tiny houses, modulhus, attefallshus, sommarstugor, mobila kontor och rullande ateljéer ... under ett och samma tak.


Vår vision: Bo mindre, lev stort!


Du och din roll


Vi söker nu efter en person med ett brinnande intresse för att skapa ett mera hållbart och fritt levnadssätt, en passion för arkitektur, inredning och hus - även sådana som är tiny. Du ska vara kreativ, innovativ och drivande, och ha enkelt för att skapa och kommunicera struktur i projekt och arbetsflöden.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att ligga med det administrativa kontorsarbetet:


Svara på mejl och telefonsamtal från kunder och samarbetspartners. Skriva kontrakt och beställningsformulär. Hantera kommunikation mellan kunderna och produktionen. Skicka och betala fakturor och sköta bokföringen. Förbereda kataloger och annat marknadsföringsmaterial.


Förutom dessa arbetsuppgifter kommer du att få hjälpa till precis där det behövs då projekten är mångsidiga och varierande. Det kan vara allt från att hitta nya smarta lösningar som gör våra hus ännu mera energisnåla och miljövänliga, till att gå på olika mässor för att representera oss, göra visningar av våra hus, sköta sociala medier eller bygga upp samarbeten med andra företag som delar vår vision.


Vem du kommer att jobba med


Du kommer att jobba ihop med mig, Manuel, som är ägaren av Vagabond Haven och min kollega Anja, som är ansvarig för försäljningen och marknadsföringen. Dessutom kommer du ha mycket kontakt med våra tre samarbetspartners i Lettland och Polen där våra hus byggs nuförtiden, samt med våra ständig växande skara av återförsäljare i Skandinavien och Europa.


Bakgrund


Vana av administrativt kontorsarbete av olika slag
Flytande svenska och engelska (och gärna ett till språk) i tal och skrift
Lätt för att skriva texter (mail, blogginlägg, reklamtexter osv.)
Erfarenhet inom bokföring
Kunskap inom naturvänligt byggande är ett plus
Självgående och strukturerad med god vana av att planera och hålla ihop projekt med flera intressenter
Motivation och personliga egenskaper värderas högt



Omfattning


Omfattningen ligger till att börja med på 50% och är på timbasis. För att kunna känna in varandra börjar vi med en provanställning på 3 månader med början så snart som möjligt. Jag ser gärna att vi jobbar tillsammans på kontoret här på vår gård i Uppsala åtminstone 1 dag i veckan. Resten av tiden kan du gärna jobba hemifrån om du föredrar det. Detta kan vi klura ut tillsammans.


Ansökan


Ansökan, märkt “Namn Efternamn - jobbansökan” skickas till [email protected] senast den 30.11.2020. Visa mindre

Administratör / säljare för Vagabond Haven Tiny Houses

Ansök    Mar 29    Vagabond Haven    Kontorist
Det här är Vagabond Haven Vagabond Havens ekovänliga mobila hus skapar ett helt nytt sätt att bo som är bättre för naturen, plånboken och själen. Tänk vilken frihet ett mobilt hus betyder: Du kan bo mitt ute i naturen och ändå nära stan. Du kan ta med dig ditt hem när du flyttar till en annan ort. Bygga till när behovet finns. Använda det som kontor, semesterboende eller hyra ut det. Och kanske bäst av allt: Du behöver inte investera en stor del av din ink... Visa mer
Det här är Vagabond Haven
Vagabond Havens ekovänliga mobila hus skapar ett helt nytt sätt att bo som är bättre för naturen, plånboken och själen.
Tänk vilken frihet ett mobilt hus betyder: Du kan bo mitt ute i naturen och ändå nära stan. Du kan ta med dig ditt hem när du flyttar till en annan ort. Bygga till när behovet finns. Använda det som kontor, semesterboende eller hyra ut det. Och kanske bäst av allt: Du behöver inte investera en stor del av din inkomst för att äga ett eget, vackert hem!
Alla våra hus är arkitektritade och byggs med året-runt standard i miljövänliga och sunda material. Tiny houses, modulhus, attefallshus, sommarstugor, mobila kontor och rullande ateljéer ... under ett och samma tak.
Vår vision: Bo mindre, lev stort!
Du och din roll
Vi söker nu efter en person med utbildning och erfarenhet inom kontorsarbete och försäljning, ett brinnande intresse för att skapa ett mera hållbart och fritt levnadssätt, en passion för arkitektur, inredning och hus - även sådana som är tiny. Du ska vara kreativ, innovativ och drivande, och ha enkelt för att skapa och kommunicera struktur i projekt och arbetsflöden.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av administration och försäljningen:
Svara på mejl och telefonsamtal från kunder och samarbetspartners. Sköta beställningar, dvs. hantera kommunikation mellan kunderna och produktionen. Uppdatera hemsidan, beställformulär och kataloger. Upprätta och förnya annonser och annat marknadsföringsmaterial. Skicka och betala fakturor och sköta bokföringen.
Förutom dessa arbetsuppgifter kommer du att få hjälpa till precis där det behövs då projekten är mångsidiga och varierande. Det kan vara allt från att hitta nya smarta lösningar som gör våra hus ännu mera energisnåla och miljövänliga, till att gå på olika mässor för att representera oss, göra visningar av våra hus, sköta sociala medier eller bygga upp samarbeten med andra företag som delar vår vision.
Vem du kommer att jobba med
Du kommer att jobba ihop med mig, Manuel, som är ägaren av Vagabond Haven och mina kollegor Helena och Sanna, samt ytterligare en ny kollega som kommer bli tillsatt för en tjänst inom marknadsföring. Dessutom kommer du ha mycket kontakt med våra tre samarbetspartners i Lettland och Polen där våra hus byggs nuförtiden, samt med vår ständigt växande skara av återförsäljare i Skandinavien och Europa.
Bakgrund
Utbildning och erfarenhet av administrativt kontorsarbete
Utbildning och erfarenhet inom försäljning - gärna inom en relaterat bransch såsom t.ex. byggbranschen och med hållbarhet i fokus
Flytande svenska och engelska (och gärna ett till språk) i tal och skrift
Lätt för att skriva texter (mail, blogginlägg, reklamtexter osv.)
Erfarenhet inom bokföring
Kunskap inom naturvänligt byggande är ett plus
Självgående och strukturerad med god vana av att planera och hålla ihop projekt med flera intressenter
Motivation och personliga egenskaper värderas högt

Omfattning
Omfattningen ligger till att börja med på 50%. För att kunna känna in varandra börjar vi med en provanställning på 3 månader med början så snart som möjligt. Jag ser gärna att vi jobbar tillsammans på vårt kontor i Uppsala åtminstone 1 dag i veckan. Resten av tiden kan du gärna jobba hemifrån om du föredrar det. Detta kan vi klura ut tillsammans.
Ansökan
Ansökan, märkt “Namn Efternamn - administratör” skickas till [email protected] senast den 16.04.2021.
Nyckelord: administratör, assistent, sekreterare, kontorist, försäljning, tiny house. #jobbjustnu Visa mindre

First Impression Officer till våra kontor i Västerås och Uppsala

Ansök    Maj 14    Knightec AB    Kontorist
Försprång startar i tanken. Innovation börjar med att våga tänka nytt och prova det oprövade. Hos oss möts idéer och individer för att utveckla projekt i världsklass. Vem är du? Du kommer vara vårt ansikte utåt. Det första våra gäster möter och därav en absolut nyckelperson. Dina särskilda drag är en vilja att ge förstklassig service kombinerat med en professionalism genom erfarenhet. Vi arbetar med människor. Oavsett om det är kunder, konsulter, kandida... Visa mer
Försprång startar i tanken. Innovation börjar med att våga tänka nytt och prova det oprövade. Hos oss möts idéer och individer för att utveckla projekt i världsklass.

Vem är du?
Du kommer vara vårt ansikte utåt. Det första våra gäster möter och därav en absolut nyckelperson. Dina särskilda drag är en vilja att ge förstklassig service kombinerat med en professionalism genom erfarenhet.

Vi arbetar med människor. Oavsett om det är kunder, konsulter, kandidater eller besökare så är din roll central i att ge bästa möjliga intryck från första gången personen kommer till oss på besök.

Vi söker en varm, driftig och serviceinriktad person. Du är handlingskraftig, strukturerad och snabb. För att lyckas i rollen är det en förutsättning att du tycker det är roligt att fixa, hjälpa till, hålla ordning och koordinera. Du samarbetar gärna med andra och har en god förståelse för service och detaljers betydelse samt vad du kan göra för att förstärka känslan av hög standard. Ditt engagemang bygger på din egen strävan att ständigt göra bättre och få andra att känna sig välkomna.

Vad kommer du att få göra?
Du är en förebild för andra genom ditt agerande, att du får saker gjorda och därigenom fortsätter bygga vår starka företagskultur. Du stöttar medarbetarna i deras vardag, såväl ledare som konsulter, för att de ska kunna fokusera på sina kunder.

Du har med all säkerhet erfarenhet från kundnära roller och är van vid att hantera leverantörskontakter och kan kombinera ett planerade tillvägagångssätt med en fingertoppskänsla för när förutsättningarna snabbt ändrar sig. Det ger dig verktygen för att kunna planera och genomföra ett event för 100 besökare med lång framförhållning såväl som känslan för när det blir en extra lunchgäst, ett möte blivit felbokat eller någon på kontoret behöver hjälp med att färdigställa ett kundmöte i sista sekund. Det är dig vi kommer förlita oss på i alla dessa och många fler situationer.

Det handlar bl a om att göra mötesbokningar, matbeställningar, köpa in kontorsmaterial, introducera nya medarbetare i kontorsrutiner, hålla ordning på kontoret, bidra i budgetarbetet, ta emot besökare, svara i växeln samt säkerställa visst informationsflöde.

Vilka är vi?
Knightec är ett konsultbolag. Det finns flera sådana. Men vi tycker att vi är annorlunda. Vi har en hög ambition, stolthet, professionalism och en stark vilja att göra skillnad hos våra kunder och i samhället i stort. Vi sitter själv i förarsätet oavsett omständigheter, konjunkturer eller hur alla andra gör. Vi arbetar som konsulter inom produktutveckling mot spännande kunder över hela Sverige.

Det vi gör, gör vi inte ensamma, det gör vi tillsammans, bland annat på våra kontor i Västerås och Uppsala. Är du nyfiken på att bli vår nya First Impression Officer på dessa kontor och delar din tid jämbördigt mellan våra två kontor i Uppsala och Västerås?

Vi vill att du börjar hos oss i augusti, och vi behöver din ansökan som senast den 31:a maj. Visa mindre

Vill du jobba som Administratör på Schenker?

Ansök    Apr 3    Manpower AB    Kontorist
Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett uppdrag hos en av våra kunder i logistikbranschen. Fördelen med att vara anställd hos oss är att du får trygghet och stabilitet samtidigt som dina arbetsdagar blir väldigt omväxlande. Välkommen med din ansökan! Det här är ett konsultuppdrag som varar sex månader med goda chanser till förlängning. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos Schenker. Är du rätt person för jobbet? Den här ... Visa mer
Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett uppdrag hos en av våra kunder i logistikbranschen. Fördelen med att vara anställd hos oss är att du får trygghet och stabilitet samtidigt som dina arbetsdagar blir väldigt omväxlande. Välkommen med din ansökan!

Det här är ett konsultuppdrag som varar sex månader med goda chanser till förlängning. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos Schenker.

Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med fakturering, administration och dokumentering. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta som administratör och arbete i IT-system.

Dina ansvarsområden kommer vara att:

* Sköta orderhantering och transportavvikelser
* Utföra spårning och problemsökning av gods
* Hantera reklamationer och föra loggar
* Fakturera och KPI-rapportera
* Ta fram underlag inför inventering och arkivera rapporter

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Ansök redan idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta uppdragsbaserat hos Schenker. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Viktor Nordkvist på telefonnummer: 072-202 17 95 eller via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Kontors- och supportansvarig till Mindsnake i Uppsala

Mindsnake, en affärsorienterad webbyrå i Uppsala som vet att affärer i första hand handlar om annat än teknik, hemsida och webbsystem. Men rätt teknik använd på rätt sätt kan det dock betyda skillnaden mellan bärande och briljant. Vi hjälper företag som vill bli framgångsrika genom att forma innovativ & framtidssäker webbteknik kring deras affärsidé. Mindsnake i Uppsala söker en Kontors- och supportansvarig. Rollbeskrivning Mindsnake expanderar och ans... Visa mer
Mindsnake, en affärsorienterad webbyrå i Uppsala som vet att affärer i första hand handlar om annat än teknik, hemsida och webbsystem. Men rätt teknik använd på rätt sätt kan det dock betyda skillnaden mellan bärande och briljant. Vi hjälper företag som vill bli framgångsrika genom att forma innovativ & framtidssäker webbteknik kring deras affärsidé.


Mindsnake i Uppsala söker en Kontors- och supportansvarig.


Rollbeskrivning
Mindsnake expanderar och anställer en kontors- och supportansvarig för att ytterligare förbättra och förenkla för kunder i deras kontakter med företaget, avlasta övriga organisationen och skapa trivsel och ordning på kontoret.


Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen
Ansvara för växeltelefon och mail
Ansvara för supporttelefon och supportmailen
Skapa och upprätthålla trevlig kontors- och arbetsmiljö
Publicera information på företagets hemsida och i andra sociala medier
Planera och sköta inköp till kontoret
Samla och sammanställa information
Utföra registervård av både fysiska och digitala dokument
VD-assistent vid tillfällen det behövs



Har du vad som krävs?
Vi tror att du är en prestigelös person som älskar att vara mitt i handlingen. Du är ansvarstagande och trivs med att arbeta med service gentemot Mindsnakes kunder och att vara den som ser till att det egna kontoret är trivsamt. Du är noggrann och tillmötesgående och vill utvecklas vidare samt att vara drivande i att hitta fler sätt att bidra till verksamhetsmålen.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar rekryteringsföretaget Capto HR med Mindsnake. Urvalet sker löpande, därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan så fort som möjligt. Visa mindre

Supportpersonal

Ansök    Jul 4    46elks    Kontorist
Vi letar nu efter en ny kollega till vårt kontor i Uppsala.ÖvergripandeVi på 46elks försöker tillhandahålla den bästa möjliga tjänsten för att göra det enkelt att använda telefonnummer, SMS och automatiska telefonsamtal programmatiskt. Det innebär att de som bygger system kan skicka och ta emot sms och telefonsamtal till sina användare.ArbetsuppgifterJobbet med support innebär att du hjälper kunder som hör av sig och ställer frågor. Du vågar lyfta luren oc... Visa mer
Vi letar nu efter en ny kollega till vårt kontor i Uppsala.ÖvergripandeVi på 46elks försöker tillhandahålla den bästa möjliga tjänsten för att göra det enkelt att använda telefonnummer, SMS och automatiska telefonsamtal programmatiskt. Det innebär att de som bygger system kan skicka och ta emot sms och telefonsamtal till sina användare.ArbetsuppgifterJobbet med support innebär att du hjälper kunder som hör av sig och ställer frågor. Du vågar lyfta luren och ringa och prata med främlingar. Du kan lära dig det du behöver kunna på jobbet. Du kommunicerar med kunder både via e-post och telefonsamtal. I början jobbar du tillsammans med en kollega och lär dig hur tjänsten fungerar samtidigt som du svarar på frågor ifrån kunder. Så småningom svarar du självständigt i supporten, och det finns alltid kollegor du kan fråga om hjälp när det behövs.När du pratar med kunder får du förståelse för vad de har för behov och problem. Du kanske själv får idéer på hur tjänsten skulle kunna förbättras. Dessa behov, problem och idéer delar du med dig av till teamet, och tillsammans vidareutvecklar vi tjänsten. På sikt kan du också genomföra justeringar på hemsidan och kundportalen, om du har ett intresse av webbutveckling.Du som sökerKanske är det här ett av dina första jobb efter gymnasiet. Kanske funderar du på att byta karriär och vill komma in i teknikbranschen med en bakgrund inom något helt annat sedan tidigare. Känner du att arbetsuppgifterna, vad vi gör och teamet känns intressant? Då är kanske det här jobbet helt rätt för dig och du helt rätt person att ansluta till vårt team!TeametVi gillar att använda teknik för att lösa problem. Vi strävar efter att fokusera våra ansträngningar på de områden där vi för stunden kan göra mest nytta. Vi är några som klättrar, några gillar sällskapsspel, två sjunger i kör och några gillar datorspel av olika slag. Här finns många års samlad kompetens om infrastruktur inom telefoni, hur 3D-skrivare fungerar, hur 1or och 0or fungerar i praktiken, hur du gör för att bygga hemsidor och mycket annat. Vi delar gärna med oss av vår kunskap. På onsdagar är det Capsule-fika, då delar vi med oss av något vi är tacksamma för just nu och något vi ser fram emot.KontoretKontoret ligger i centrala Uppsala. Smedsgränd 4. Cykelparkering finns alldeles utanför porten! Det tar ca 5 min att promenera hit ifrån centralstationen.AnsökAnsök genom att skicka ett SMS till: 0722- 53 51 06.Använd gärna vårt verktyg Just Send! (justsend.46elks.com) när du skickar meddelandet.Skriv ditt namn, mobilnummer och vilket jobb du söker i meddelandet.Mvh  Victoria Wagman  Supportansvarig Visa mindre

Orderadministratör med kunskaper i franska i Uppsala

Ansök    Jun 14    Randstad AB    Kontorist
Orderadministratör För kunds räkning söker vi nu en prestigelös och initiativtagande orderadministratör /administrativ assistent med kunskaper i franska för ett långsiktigt uppdrag på heltid med goda utvecklingsmöjligheter hos vår kund som är verksam inom tillverkningsindustrin i Uppsala. Detta är en fantastisk möjlighet för dig som vill jobba på ett mindre bolag i en koordinerande administrativ roll där du får ta del av både stora och små uppgifter. ... Visa mer
Orderadministratör
För kunds räkning söker vi nu en prestigelös och initiativtagande orderadministratör /administrativ assistent med kunskaper i franska för ett långsiktigt uppdrag på heltid med goda utvecklingsmöjligheter hos vår kund som är verksam inom tillverkningsindustrin i Uppsala.



Detta är en fantastisk möjlighet för dig som vill jobba på ett mindre bolag i en koordinerande administrativ roll där du får ta del av både stora och små uppgifter.



Du kommer att ha en betydande roll för verksamheten och rapporterar direkt till Managing Director i Uppsala. För rätt person finns även möjligheten till direktanställning hos kund.



Då vår kund tillhör en internationell koncern måste du vara bekväm med att prata engelska till vardags. Kunskaper i franska finnes mycket meriterande. Tjänsten ska tillsättas omgående enligt överenskommelse.



Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Skriv den gärna på engelska..



Arbetsbeskrivning

Ditt huvudansvar är att hantera verksamhetens administrativa arbete kopplat till order, fakturor, kunder, leverantörer, samt andra viktiga kontaktytor etc.

Då detta är ett mindre bolag kommer du ha stor variation i ditt arbete. Det innebär kundkontakt och orderhantering via telefon och mail, du kommer hantera reklamationsärenden, ta emot, packa upp och inspektera inkommande gods, förbereda månatliga rapporter och ta fram annat informationsunderlag från systemet till MD (Managing Director). Du kommer att hantera bokningar och assistera MD i hens planering. Övrig kontorsadministration som inköp av kontorsmaterial, förbrukningsvaror samt annan utrustning förekommer. Du kommer att vara länken mellan många olika kontaktytor.



Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet av orderadministration gärna från koordinerande roller med fördel inom mindre tillverkande bolag. Du har erfarenhet av att kommunicera med olika kontaktytor som leverantörer, kunder, mm. Vi söker dig som kommunicerar flytande i svenska och engelska. Har du kunskaper i franska ser vi det som ett mycket stort plus.

Du har en god datorvana och erfarenhet av att arbeta i affärssystem med fördel VISMA2000 eller liknande. I övrigt är du en prestigelös teamplayer med ett genuint intresse för teknik som är öppen för att utveckla dina kompetenser inom logistik, inköp samt enklare bokföring.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Sista ansökningsdag: 2019-06-16 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.



För information: Kontakta konsultchef | Camilo Garcia Sanchez, [email protected] , tel: 0729889044.



Om Randstad

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi hjälper både stora och små organisationer att hitta rätt personal. Det innebär att vi kan erbjuda hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Så oavsett om du söker extrajobb eller fast anställning har du hamnat helt rätt. Vi har goda möjligheter att hitta rätt karriärvägar för just dina önskemål.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Visa mindre

Administratör till vår depå i Uppsala

Urbaser AB är Sveriges ledande privata aktör inom insamling och transport av källsorterat hushållsavfall från kommuner och kommunala bolag. Med ca 300 fordon i daglig drift och över 500 medarbetare når vi ut till ca 1 900 000 invånare i 30 kommuner. Vi är en del av en global hållbarhetsinriktad koncern som är en världsledare inom miljöledning. Genom 160 dotterbolag och ett nätverk av mer än 40 000 medarbetare servar Urbaser 50 miljoner invånare i 27 länder... Visa mer
Urbaser AB är Sveriges ledande privata aktör inom insamling och transport av källsorterat hushållsavfall från kommuner och kommunala bolag. Med ca 300 fordon i daglig drift och över 500 medarbetare når vi ut till ca 1 900 000 invånare i 30 kommuner. Vi är en del av en global hållbarhetsinriktad koncern som är en världsledare inom miljöledning. Genom 160 dotterbolag och ett nätverk av mer än 40 000 medarbetare servar Urbaser 50 miljoner invånare i 27 länder och fyra världsdelar.





Urbaser är stolta insamlare av sopor, och som medarbetare hos oss blir du en del av en samhällsnyttig organisation där alla medarbetare och deras del i företagets framgång värdesätts – det är viktigt för oss!

Om jobbet
Urbaser ansvarar för avfallsinsamlingen i Uppsala och Knivsta, med Uppsala Vatten och Avfall samt Knivsta kommun som uppdragsgivare och samarbetspartners.

Vid depån arbetar ca. 40 miljöarbetare, två arbetsledare samt en avdelningschef och omkring 20 fordon verkar i den dagliga driften.

Vi behöver nu utöka teamet med en duktig administratör som kommer att fungera som ett övergripande administrativt stöd för avdelningen. Tjänsten är en visstidsanställning med heltidsarbete under sommaren fram till och med mitten av september. Därefter finns eventuell möjlighet till förlängning.

I rollen som administratör är dina arbetsuppgifter bland annat: 

- Att stötta arbetsledningen i administrativa och driftrelaterade frågor.
- Administration i Urbasers och uppdragsgivarnas verksamhetssystem.
- Ta emot och kvittera arbetsordrar. 
- Hantering av inkomna reklamationer.
- Hantering av skadeärenden.
- Kontakter med verkstäder gällande service och reparationer av fordon.

Vem är du?
För att lyckas och trivas i denna tjänst tror vi att du som person:

- Är analytisk, noggrann och har ett strukturerat arbetssätt där du kan hantera att arbeta med flera ärenden parallellt.
- Är självgående, lösningsorienterad och serviceinriktad.
- Är stresstålig och trivs med att arbeta i ett högt tempo.

Du har lägst avslutad gymnasieutbildning och har minst ett års tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna från ett företag inom avfalls- eller transportbranschen. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i såväl tal som skrift. Du har god dator- och systemvana. Kunskap inom EDP Future och EDP Mobile är meriterande, likaså om du har B-körkort.

Övrigt om tjänsten
Start: Omgående.
Omfattning: Heltid.
Anställningsform: Visstidsanställning till och med ca. mitten av september 2019, med eventuell möjlighet till förlängning.
Arbetstider: Måndag-fredag mellan klockan ca. 07:00-16:00.

Låter detta som en tjänst för dig?
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Önskat tillträde för tjänsten är så snart som möjligt. Ansökan sker via vår hemsida, https://www.urbaser.se/arbeta-hos-oss. Vi tar inte emot ansökningar via e-post men har du frågor kring tjänsten går det bra att kontakta [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kontorsassistent

KontorsassistentDina arbetsuppgifter I arbetet ingår att svara på inkommande samtal mail samt kundmottagning, en mycket viktig funktion då du blir Åke Huss ABs ansikte utåt. Kontorsgöromål så som inköp av kontorsmaterial, posthantering, dokumentering mm ingår. Du kommer även avlasta kollegor på kontoret med administrativa arbeten.Din profilVi ser helst att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Din sociala och kommunikativa förmåga är vär... Visa mer
KontorsassistentDina arbetsuppgifter I arbetet ingår att svara på inkommande samtal mail samt kundmottagning, en mycket viktig funktion då du blir Åke Huss ABs ansikte utåt. Kontorsgöromål så som inköp av kontorsmaterial, posthantering, dokumentering mm ingår. Du kommer även avlasta kollegor på kontoret med administrativa arbeten.Din profilVi ser helst att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Din sociala och kommunikativa förmåga är värdefull och för att göra ett bra jobb behöver du vara ordningsam, noggrann, flexibel, stresstålig, kunna arbeta strukturerat och arbetar lika bra självständigt som i team. Du trivs med att hantera flera uppgifter samtidigt och du löser omprioriteringar av uppgifter på ett smidigt sätt. Du behöver också god datorvana samt förmågan att uttrycka dig väl i svenska i tal och skrift. Om oss Vårt uppdrag är att förebygga bostadsbränder orsakade av eldstäder/skorstenar, genom avtal med kommunen gällande rengöring och brandskyddskontroller, men även genom annat förebyggande arbete. Vår verksamhet ska kännetecknas av bra service och god kvalitet och genom medarbetarnas engagemang och kunskap ska det fortgå ett ständigt förbättringsarbete.Ventilation & sotningstjänst Åke Huss AB har funnits sedan 1989. Titta gärna in på vår hemsida och läs lite mer om oss www.akehuss.seOm tjänsten Tjänsten är heltid och tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tjänsten finns tillgänglig omgående, men tillträdesdatum sker efter överenskommelse.Lön enligt avtalVåra arbetstider är 07.00-16.00Välkommen in med din ansökan till [email protected] ansökningsdag   30 April 2019 Frågor om jobbet ställs till:Malin Hö[email protected][email protected] Visa mindre

Administratör till vår depå i Uppsala

Urbaser AB är Sveriges ledande privata aktör inom insamling och transport av källsorterat hushållsavfall från kommuner och kommunala bolag. Med ca 300 fordon i daglig drift och över 500 medarbetare når vi ut till ca 1 900 000 invånare i 30 kommuner. Vi är en del av en global hållbarhetsinriktad koncern som är en världsledare inom miljöledning. Genom 160 dotterbolag och ett nätverk av mer än 40 000 medarbetare servar Urbaser 50 miljoner invånare i 27 länder... Visa mer
Urbaser AB är Sveriges ledande privata aktör inom insamling och transport av källsorterat hushållsavfall från kommuner och kommunala bolag. Med ca 300 fordon i daglig drift och över 500 medarbetare når vi ut till ca 1 900 000 invånare i 30 kommuner. Vi är en del av en global hållbarhetsinriktad koncern som är en världsledare inom miljöledning. Genom 160 dotterbolag och ett nätverk av mer än 40 000 medarbetare servar Urbaser 50 miljoner invånare i 27 länder och fyra världsdelar.





Har du tidigare erfarenhet av administration? Är du noggrann, har ett öga för siffror och trivs med ett självständigt arbete där det ständigt dyker upp nya utmaningar att ta sig an? Då kan detta vara en tjänst för dig!

Urbaser är stolta insamlare av sopor, och som anställd hos oss blir du en del av en samhällsnyttig organisation där alla medarbetare och deras del i företagets framgång värdesätts – det är viktigt för oss!

Om jobbet
Urbaser ansvarar för avfallsinsamlingen i Uppsala och Knivsta, med Uppsala Vatten och Avfall samt Knivsta kommun som uppdragsgivare och samarbetspartners.

I den dagliga driften verkar våra omkring 40 miljöarbetare och 22 lastbilar (baklastare). Vi behöver nu utöka vårt team med en duktig administratör som kommer att arbeta nära arbetsledningen och vara ett övergripande administrativt stöd för avdelningen.

I rollen som administratör kommer du att ansvara för planering och koordinering av service och besiktning av fordon, och du är vår huvudkontakt gentemot verkstäder i service- och reparationsärenden. Du utgör det första ledet i granskningen av fordonsrelaterade fakturor samt hanterar fordonsskadeärenden. Du har ett tätt samarbete med arbetsledningen och stöttar vid behov upp även i driftrelaterade frågor. Du rapporterar till avdelningschefen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är därmed:

- Granskning av fakturor.
- Kontakter med verkstäder gällande service och reparationer av fordon.
- Hantering av skadeärenden.
- Administration i Urbasers och uppdragsgivarnas verksamhetssystem.
- Stötta arbetsledningen i driftrelaterade frågor.
- Övriga administrativa uppgifter.

Vem är du?
För att lyckas och trivas i denna tjänst tror vi att du som person:

- Har intresse för och kunskap om tunga fordon.
- Är analytisk, noggrann och har ett strukturerat arbetssätt där du kan hantera att arbeta med flera ärenden parallellt.
- Är självgående, lösningsorienterad och serviceinriktad.
- Är stresstålig och trivs med att arbeta i ett högt tempo.

Du har lägst avslutad gymnasieutbildning och har minst ett års tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna från ett företag inom transportbranschen. Du har god ekonomisk förståelse samt dator- och systemvana. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i såväl tal som skrift. Har du B-körkort är detta meriterande.

Övrigt om tjänsten
Start: Omgående.
Omfattning: Heltid.
Anställningsform: Visstidsanställning till och med december 2019, med eventuell möjlighet till förlängning.

Låter detta som en tjänst för dig?
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Önskat tillträde för tjänsten är så snart som möjligt. Ansökan sker via vår hemsida, https://www.urbaser.se/arbeta-hos-oss. Vi tar inte emot ansökningar via e-post men har du frågor kring tjänsten går det bra att kontakta [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administratör

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Uppgiften är att bedriva forskning och utbildning av högsta kvalitet och att på olika sätt samverka med samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har 44.000 studenter, 7.100 anställda och en omsättning på 7 miljarder kr... Visa mer
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Uppgiften är att bedriva forskning och utbildning av högsta kvalitet och att på olika sätt samverka med samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har 44.000 studenter, 7.100 anställda och en omsättning på 7 miljarder kronor.




Historiska institutionen ingår i historisk-filosofiska fakulteten och har idag ca 80 medarbetare och ca 800 studenter  Till institutionen hör också Hugo Valentin-centrum.

För mer information, se www.hist.uu.se

Denna anställning är placerad inom forum för Sydasiatiska studier (South Asia Studies).Forumets syfte är att stödja och underlätta forskning om Sydasien inom humaniora och samhällsvetenskap vid Uppsala universitet. Forumet uppnår detta genom att sponsra konferenser, föreläsningar och andra speciella evenemang som rör Sydasien, genom att erbjuda begränsat ekonomiskt stöd till forskares resor, samt genom att annonsera stipendier och utbildning vid Uppsala universitet med anknytning till Sydasien.

Arbetsuppgifter:

- Delta vid styrelsemöten och verkställa styrelsens beslut rörande forumets dagliga verksamhet.
- Ta huvudansvaret för logistik för att organisera konferenser och föreläsningar, bland annat genom att arrangera resor för föredragshållare, boka nödvändiga lokaler, organisera mat och dryck samt ansvara för marknadsföringen.
- Hålla sig uppdaterad rörande forskning relaterad till Sydasien vid Uppsala universitet, särskilt inom humaniora och samhällsvetenskap.
- Ansvara för och uppdaterar forumets webbplats och Facebook-sida, samt tar det primära ansvaret för organisationens profil på sociala medier.
- Tillhandahålla erforderliga handlingar till styrelsen och organisationens ekonomiansvarige.
Kvalifikationskrav: Högskole- eller universitetsexamen från en ackrediterad institution i Sverige eller utomlands. Sökande ska ha utmärkta färdigheter i engelska i tal och skrift; erfarenhet av webbutveckling och underhåll; PR-erfarenhet inklusive sociala medier; erfarenhet av grafisk design eller relaterade färdigheter. Du har grundläggande färdigheter i ekonomi och förvaltning; god erfarenhet av att organisera konferenser; god kännedom om och lyhördhet för frågor som rör Sydasien. Du har tidigare vana av att verkställa direktiv från styrelser. Du har god social kompetens, god kommunikationsförmåga och god vana av att själv organisera och driva ditt arbete.

Uppsala universitet värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Lön: Individuell lönesättning.

Tillträde: 2019-06-01 eller enligt överenskommelse.

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning t.o.m. 2019-12-31.

Anställningens omfattning: 15 %

Upplysningar om anställningen lämnas av:

Professor Margaret Hunt, epost [email protected], tel 018-471 1539 eller prefekt Erik Lindberg, epost [email protected], tel 018-471 1523.



Välkommen med din ansökan senast den 11 april 2019, UFV-PA 2019/924.

Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem. Visa mindre