Lediga jobb som SQE Supplier Quality Engineer i Uppsala

Se lediga jobb som SQE Supplier Quality Engineer i Uppsala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uppsala som finns hos arbetsgivaren.

Konsultuppdrag inom leverantörskvalitet för försvarsindustrin

ValueOne söker erfarna Supplier Quality Engineers (SQE) för konsultuppdrag inom försvarsindustrin. Har du lett kvalitetsrevisioner (audits) för bedömning av leverantörskvalitet och är insatt i kvalitetsmetoder som PPAP, APQP, FMEA och ISO kan du vara den vi söker. Då vi har uppdrag på flera håll i landet finns även möjlighet till distansarbete. ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ?Vi erbjuder våra kunder tjänster in... Visa mer
ValueOne söker erfarna Supplier Quality Engineers (SQE) för konsultuppdrag inom försvarsindustrin. Har du lett kvalitetsrevisioner (audits) för bedömning av leverantörskvalitet och är insatt i kvalitetsmetoder som PPAP, APQP, FMEA och ISO kan du vara den vi söker. Då vi har uppdrag på flera håll i landet finns även möjlighet till distansarbete.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ?Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
Tjänstepension
Sjuk- och vårdförsäkring 
Friskvårdsbidrag
Personlig coachning och karriärrådgivning
Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar 
Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)

Om rollen

Vi har för närvarande konsultuppdrag som Supplier Quality Engineer (SQE) och Supplier Quality Manager (SQM) att fylla inom försvarsindustrin i Sverige. Uppdragen ska tillsättas snarast, det är därför en fördel om du kan vara tillgänglig med kort varsel. Möjlighet till distansarbete finns i viss utsträckning

Till detta uppdrag söker vi dig som har mångårig erfarenhet av att bedöma och utvärdera leverantörskvalitet, helst inom tillverkande industri. Kunskaper i kvalitetsmetoder såsom PPAP, APQP, FMEA och ISO är ett krav. Du bör även ha erfarenhet av att leda kvalitetsrevisioner. Även erfarenhet av rotorsaksanalys, FMEA, 8D samt mätsystemanalys är viktigt för rollen. I rollen ingår också att utveckla processer och rutiner inom leverantörskvalitet. Högskole- eller civilingenjörsexamen är meriterande.

Som person är du strukturerad och analytisk. Vidare har du god förmåga att arbeta självständigt och är duktig på att lösa problem. Du bör behärska svenska och engelska väl, både i tal och skrift.

Då det rör sig om arbete inom försvarsindustrin kommer du att genomgå en säkerhetsprövning. Uppdraget kräver därför att du har svenskt medborgarskap.

Ansökan  

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Johanna Hallnemo på telefon 072 143 23 79 alternativt 010 332 29 20. Visa mindre

Supply Chain Quality Engineer till ledande Thermo Fisher Scientific

Thermo Fisher Scientific är alltid på jakt efter ny kunskap och arbetar i en miljö fylld av högteknologi. Med över en miljard dollar investerade i forskning varje år ligger de i framkant när det gäller att lösa globala utmaningar. Du blir en del av en ledande organisation inom diagnostiska tester för allergier, astma och autoimmuna sjukdomar, där du inte bara formar framtiden för ett företag med en unik marknadsposition, utan också bidrar till att förbättr... Visa mer
Thermo Fisher Scientific är alltid på jakt efter ny kunskap och arbetar i en miljö fylld av högteknologi. Med över en miljard dollar investerade i forskning varje år ligger de i framkant när det gäller att lösa globala utmaningar. Du blir en del av en ledande organisation inom diagnostiska tester för allergier, astma och autoimmuna sjukdomar, där du inte bara formar framtiden för ett företag med en unik marknadsposition, utan också bidrar till att förbättra människors hälsa. Bli en del av Thermo Fisher Scientific och gör skillnad!

OM TJÄNSTEN
Välkommen till Thermo Fisher Scientific - en världsledande aktör som inte bara sätter standarden för branschen utan också strävar efter att göra en verklig skillnad i samhällen över hela världen. I hjärtat av Uppsala driver de framtidens hälsa genom att utveckla, tillverka och marknadsföra kompletta blodtestsystem till stöd för klinisk diagnos och monitorering av allergi, astma och autoimmuna sjukdomar

Som Supply Chain Quality Engineer på Thermo Fisher Scientific tar du ett steg in i en nyckelroll inom Contract Manufacturingteamet. Här får du möjlighet att spela en avgörande roll i att säkerställa den högsta kvaliteten på analytiska instrument och reservdelar från tredjepartsproduktion. Du kommer att övervaka och följa upp kvalitetssäkrande rutiner, samtidigt som du effektivt hanterar eventuella avvikelser. Vidare har du direktkontakt med externt lager och leverantörer i kvalitetsfrågor, vilket ger dig en bred och djup insyn i leveranskedjan. När det uppstår kvalitetsavvikelser i produktionen hos leverantören, till exempel om en batch inte uppfyller kraven, kommer du att leda arbetet som utreder avvikelsenoch kalla till möten med R&D, samtidigt som du samarbetar med kvalitetsteamet för att driva processen mot en säker och effektiv lösning. Du kommer att arbeta i en dynamisk, tvärfunktionell miljö med många kontaktytor, där din förmåga att kommunicera tydligt och effektivt blir en viktig komponent för att lyckas med uppdraget.

Du erbjuds mer än bara en professionell utmaning. Hos Thermo Fisher Scientific välkomnas du in i en positiv och stöttande arbetsmiljö där Contract Manufacturing-teamet, som idag består av 6 personer, inte bara arbetar hårt tillsammans utan också har roligt. Här finns det utrymme för personlig och professionell utveckling, och varje dag får du möjlighet att bidra till att forma framtiden för hälsa och medicinsk teknik.

Det här är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Thermo Fisher Scientific. Uppdraget kommer att vara på heltid och förväntas pågå under 6 månader.

Du erbjuds
- Att bli en del av en trygg organisation där dina initiativ och idéer värdesätts
- Möjligheten att arbeta på en arbetsplats som våra nuvarande konsulter beskriver som fantastisk
- Arbete hos ett internationellt framtidsbolag där det kommer hända mycket framåt

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Säkerställa att tredjepartsleverantörer kontinuerligt tillverkar produkter enligt specifikationer
* Säkerställa att kvalitetskrav och rutiner efterlevs för alla produkter
* Upprätta kvalitetsövervakningsrutiner och analysera leverantörers nyckeltal, inklusive avvikelser och förbättringsåtgärder
* Hantera SCAR-kommunikation med leverantörer samt följa upp korrigerande och förebyggande åtgärder
* Prioritera och fatta beslut vid leverantörers produktionsproblem och hantera reklamationer och avvikelser
* Delta i tvärfunktionella produktvårdsforum för att hantera och prioritera förändringsärenden
* Identifiera och förbättra interna processer för hantering av portföljen,inklusive säkerställande av dokumentationoch efterlevnad av processen


VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskoleutbildning inom logistik, industriell ekonomi eller motsvarande, eller har gedigen erfarenhet från en liknande roll
- Har minst två års erfarenhet av att arbeta inom Supply Chain
- Har du arbetat på lager inom Supply Chain ser vi gärna att du har haft ett utökat ansvar, exempelvis genom att leda utbildningar eller liknande initiativ
- Har erfarenhet av skeppning, distribution, logistik eller liknande områden
- Har arbetat med kvalitetsarbete såsom avvikelsehantering, helst inom läkemedels- eller flygindustrin
- Behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift

Det är meriterande, men inget krav, om du har
- Arbetat i en liknande roll hos ett Life Science-företag tidigare

Vi söker en kommunikativ teamplayer som trivs med att samarbeta med andra för att nå gemensamma mål. Du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter, vilket gör att du kan driva projekt framåt på ett effektivt sätt. Med en noggrann och strukturerad arbetsstil ser du alltid till att detaljerna är på plats, vilket bidrar till en hög kvalitet i det arbete du utför.

Övrig information


* Start: 20/1
* Omfattning: Heltider, kontorstider
* Placering: Uppsala Business Park
* Övrigt: Som en del av rekryteringsprocessen kommer det genomföras ett drogtest


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om hur Thermo Fisher Scientific presenteras sig på deras hemsida - HÄR! Visa mindre

Quality engineer

Arbetsbeskrivning Vi söker för kunds räkning en kvalitetsingenjör. Uppdraget är med start omgående fram till årsskiftet, möjlighet till förlängning finns. Har du erfarenhet av en liknande roll och vill jobba för ett spännande läkemedelsbolag i Uppsala? Välkommen med din ansökan! Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och fö... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker för kunds räkning en kvalitetsingenjör.
Uppdraget är med start omgående fram till årsskiftet, möjlighet till förlängning finns.
Har du erfarenhet av en liknande roll och vill jobba för ett spännande läkemedelsbolag i Uppsala? Välkommen med din ansökan!


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Urval sker löpande.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansvarsområden
Du kommer att arbeta med kvalitetskontroll, statistik, regelefterlevnad och ständiga förbättringar i en dynamisk miljö.
Som kvalitetsingenjör blir du en viktig del av arbetet med att säkerställa högsta standard i processer och produkter hos vårt kundföretag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som brinner för kvalitetsarbete och har ett analytiskt och lösningsorienterat tänk. Som person är du noggrann, organiserad och strukturerad.


Vi ser att du har:
en teknisk utbildning
flera års erfarenhet av kvalitetsarbete inom medicinteknik, läkemedel eller bioteknik
vana av att utföra kvalitetskontroller med mätinstrument


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Quality Engineer

Job description Olink continues to grow, and are now looking for a Quality Engineer to join our Quality Control team within Supply Chain. The QC team, which today consists of 10 people, is divided into two sub-teams: One with a focus on checking raw materials, components and finished products and one where the focus is on documentation, improvements and the Design Transfer process. As the company grows, the need for a Quality Engineer has increased. The ma... Visa mer
Job description
Olink continues to grow, and are now looking for a Quality Engineer to join our Quality Control team within Supply Chain. The QC team, which today consists of 10 people, is divided into two sub-teams: One with a focus on checking raw materials, components and finished products and one where the focus is on documentation, improvements and the Design Transfer process. As the company grows, the need for a Quality Engineer has increased. The main purpose of this position is to actively participate in the business development of the department, improve work processes and routines and support the Quality Control team with non-conformities, CAPAs and Change Control activities. The position is based in our Uppsala headquarters and reports to Head of Quality Control.
The selection process is on-going, and the position might get filled before the last day of application so please apply as soon as possible, however no later than 2024.04.05. We accept applications both in English and Swedish.

Responsibilities
Lead and coordinate projects and activities within Quality Control.
Manage and drive product care activities within Supply Chain including improvements, non-conformities, CAPAs and Change Control activities.
Actively participate in the business development of the department, i.e. create and improve work processes and routines.
Review batch documentation
Write instructions and methods.
Act as a supporting role to other people in the group
Plan, lead and participate in internal trainings
Compile and report the quality work within the department




Qualifications
MSc within Biotechnology, Molecular Biology or similar.
2+ years of experience from Quality Engineer, Development Engineer within Quality or similar position within the Life Science industry.
Fluent Swedish and English in writing and speech
Experience/ knowledge with ERP systems.
Experience from ISO13485 certified or IVD/MD regulated business is highly beneficial.



As a person, you should be interested in, and enjoy driving and leading activities and projects. You are a solution-oriented team player with integrity who can be pragmatic when needed. You are also open towards changes and is motivated by driving improvements together with others.

About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward. Visa mindre

Quality Engineer

Job description Olink continues to grow, and are now looking for a Quality Engineer to join our Quality Control team within Supply Chain. The QC team, which today consists of 10 people, is divided into two sub-teams: One with a focus on checking raw materials, components and finished products and one where the focus is on documentation, improvements and the Design Transfer process. As the company grows, the need for a Quality Engineer has increased. The ma... Visa mer
Job description
Olink continues to grow, and are now looking for a Quality Engineer to join our Quality Control team within Supply Chain. The QC team, which today consists of 10 people, is divided into two sub-teams: One with a focus on checking raw materials, components and finished products and one where the focus is on documentation, improvements and the Design Transfer process. As the company grows, the need for a Quality Engineer has increased. The main purpose of this position is to actively participate in the business development of the department, improve work processes and routines and support the Quality Control team with non-conformities, CAPAs and Change Control activities. The position is based in our Uppsala headquarters and reports to Head of Quality Control.
The selection process is on-going, and the position might get filled before the last day of application so please apply as soon as possible, however no later than 2024.04.30. We accept applications both in English and Swedish.

Responsibilities
Lead and coordinate projects and activities within Quality Control.
Manage and drive product care activities within Supply Chain including improvements, non-conformities, CAPAs and Change Control activities.
Actively participate in the business development of the department, i.e. create and improve work processes and routines.
Review batch documentation
Write instructions and methods.
Act as a supporting role to other people in the group
Plan, lead and participate in internal trainings
Compile and report the quality work within the department


Qualifications
MSc within Biotechnology, Molecular Biology or similar.
Several years of experience from Quality Engineer, Quality Assurance, Development Engineer within Quality or similar position within the Life Science industry.
Fluent Swedish and English in writing and speech
Experience/ knowledge with ERP systems.
Experience from ISO13485 certified or IVD/MD regulated business is highly beneficial.

As a person, you should be interested in, and enjoy driving and leading activities and projects. You are a solution-oriented team player with integrity who can be pragmatic when needed. You are also open towards changes and is motivated by driving improvements together with others.

About the company

Olink Proteomics AB
Olink Proteomics is a rapidly growing life science company committed to advancing the understanding of human diseases through proteomics. We are dedicated to innovation, quality, rigor and transparency, providing outstanding solutions and support for human protein biomarker discovery.
The vital role of proteins in understanding human biology has been recognized for many decades, but technological limitations severely restricted the comprehensive investigation of the huge number of proteins that could be important in different biological processes and diseases. With Olink, scientists can now simultaneously measure thousands of human proteins using just a few ?L of blood sample, with highly specific, thoroughly validated assays that cover a very wide dynamic range (fg/mL to ?g/mL).
In a few years, Olink has grown rapidly from a small, Sweden-based company offering assays for a few hundred proteins, to a NASDAQ-listed organization with a strong global presence, a broad portfolio of flexible protein biomarker solutions. Visa mindre

Manufacturing Program Lead

Thermo Fisher Scientific Inc. (NYSE: TMO) is the world leader in serving science, with annual revenue of approximately $40 billion. Our Mission is to enable our customers to make the world healthier, cleaner and safer. Whether our customers are accelerating life sciences research, solving complex analytical challenges, increasing productivity in their laboratories, improving patient health through diagnostics or the development and manufacture of life-chan... Visa mer
Thermo Fisher Scientific Inc. (NYSE: TMO) is the world leader in serving science, with annual revenue of approximately $40 billion. Our Mission is to enable our customers to make the world healthier, cleaner and safer. Whether our customers are accelerating life sciences research, solving complex analytical challenges, increasing productivity in their laboratories, improving patient health through diagnostics or the development and manufacture of life-changing therapies, we are here to support them.
This position is based in Uppsala, where Thermo Fisher develops, manufactures, and markets complete blood test systems to support the clinical diagnosis and monitoring of allergy, asthma and autoimmune diseases. With 1,900 employees worldwide working with these products, and 1,000 in Sweden, we are the global leader in in-vitro allergy testing and the European leader in autoimmunity diagnostics.
The Contract Manufacturing Supply Chain (CMSC) department is responsible for managing the end-to-end supply chain for the portfolio of finished goods delivered from third-part manufacturing. The portfolio currently mainly consists of analytical instruments and spare parts. The mission is to ensure an efficient and quality compliant supply of products into our commercial operations. This involves ownership of the Sales Inventory and Operations Planning process and driving continuous process improvements to achieve an efficient setup across the end-to-end supply chain including securing outsourced manufacturing rigor, cost efficiency, design transfer and product quality.
The job:
We currently have an exciting opportunity for a Manufacturing Program Lead to help manage our external manufacturing suppliers. Reporting into the senior manager Contract Manufacturing, you will be an important player in this six people strong team where your contribution and focus will be on external manufacturing capabilities and assuring overall deliverables from our contract manufacturing partners. In this role you will also directly be part of a project core team for an ongoing development project, leading the Supply Chain work stream.
Your forward focus and analytical capabilities will help deliver our vision and shape important strategies together with our suppliers, to help build a world class supply chain.


How will you make an impact?
• Ensure plans developed and stakeholders informed relating to transition into next generation of instruments.
• Plan and facilitate recurring supplier performance reviews (metrics, contractual productivity improvements)
• Lead Supplier Capability Assessments. Focus on manufacturing process to ensure new and existing suppliers can consistently supply products of agreed quality.
• Act as manufacturing lead in product development projects taking charge of the Design Process Production Reviews to ensure a successful design transfer from projects to line activity/product care
• Actively participate in cross functional Product Care forum and act counterpart to other functions ensuring consideration to cost and overall short- long term metrics
• Ensure CAPEX plan at contract manufacturers in place
• Drive and develop internal supplier open book costing process with Sourcing
• Highly involved in selection, establishment, and development of new suppliers
• Identify and help drive improvement of relevant internal processes to help manage the portfolio including securing documentation and process rigor


How will you get there?
• BSc. In relevant field or equivalent training with 8+ years’ experience preferred in themanufacturing industry
• Proficiency in written and oral English as you will frequently be operating in an international environment both internally and externally
• Experienced in working with problem solving, root causes identification tools and preventive measures
• Preferable background in technical manufacturing processes
• Project management profile and skills, communicative with solution and collaboration-oriented attitude with focus on delivering results in a cross functional setting
• Ability to work independently and driving activities towards set goals, typically initiating own tasks with input/guidance from manager
• Proficient in stakeholder management
• Experience in working with outsourcing to contract manufacturing partners
• Proficiency in English and Swedish language


Please send in your application, including a cover letter, CV (in one document) in English, apply via http://jobs.thermofisher.com/. Please apply as soon as possible, the position will be filled as soon as suitable candidate is found.
Apply today! http://jobs.thermofisher.com
Thermo Fisher Scientific is an EEO/Affirmative Action Employer and does not discriminate on the basis of sex, transgender identity or expression, ethnicity, religion or other belief, disability, sexual orientation or age.
Apply Now Visa mindre

Quality Engineer

Job description Olink continues to grow, and are now looking for a Quality Engineer to join our Quality Control team within Supply Chain. The QC team, which today consists of 10 people, is divided into two sub-teams: One with a focus on checking raw materials, components and finished products and one where the focus is on documentation, improvements and the Design Transfer process. As the company grows, the need for a Quality Engineer has increased. The ma... Visa mer
Job description
Olink continues to grow, and are now looking for a Quality Engineer to join our Quality Control team within Supply Chain. The QC team, which today consists of 10 people, is divided into two sub-teams: One with a focus on checking raw materials, components and finished products and one where the focus is on documentation, improvements and the Design Transfer process. As the company grows, the need for a Quality Engineer has increased. The main purpose of this position is to actively participate in the business development of the department, improve work processes and routines and support the Quality Control team with non-conformities, CAPAs and Change Control activities. The position is based in our Uppsala headquarters and reports to Head of Quality Control.
The selection process is on-going, and the position might get filled before the last day of application so please apply as soon as possible, however no later than 2024.03.25. We accept applications both in English and Swedish.

Responsibilities
Lead and coordinate projects and activities within Quality Control.
Manage and drive product care activities within Supply Chain including improvements, non-conformities, CAPAs and Change Control activities.
Actively participate in the business development of the department, i.e. create and improve work processes and routines.
Review batch documentation
Write instructions and methods.
Act as a supporting role to other people in the group
Plan, lead and participate in internal trainings
Compile and report the quality work within the department


Qualifications
MSc within Biotechnology, Molecular Biology or similar.
2+ years of experience from Quality Engineer, Development Engineer within Quality or similar position within the Life Science industry.
Fluent Swedish and English in writing and speech
Experience/ knowledge with ERP systems.
Experience from ISO13485 certified or IVD/MD regulated business is highly beneficial.



As a person, you should be interested in, and enjoy driving and leading activities and projects. You are a solution-oriented team player with integrity who can be pragmatic when needed. You are also open towards changes and is motivated by driving improvements together with others.

About the company

Olink Proteomics AB
Olink Proteomics is a rapidly growing life science company committed to advancing the understanding of human diseases through proteomics. We are dedicated to innovation, quality, rigor and transparency, providing outstanding solutions and support for human protein biomarker discovery.
The vital role of proteins in understanding human biology has been recognized for many decades, but technological limitations severely restricted the comprehensive investigation of the huge number of proteins that could be important in different biological processes and diseases. With Olink, scientists can now simultaneously measure thousands of human proteins using just a few ?L of blood sample, with highly specific, thoroughly validated assays that cover a very wide dynamic range (fg/mL to ?g/mL).
In a few years, Olink has grown rapidly from a small, Sweden-based company offering assays for a few hundred proteins, to a NASDAQ-listed organization with a strong global presence, a broad portfolio of flexible protein biomarker solutions Visa mindre

Senior Grid Integration and System Studies Engineer

Ansök    Sep 1    AFRY AB    SQE Supplier Quality Engineer
Company Description The AFRY Group is ranked as one of Sweden’s most popular employers among engineers. At AFRY you will be involved in developing innovative and sustainable solutions within infrastructure, energy, and industry. We are always looking for the sharpest skills that can create a future society together with us. We hope you will learn as much from us as we will learn from you. We are 17,000 devoted experts in infrastructure, industry, energy,... Visa mer
Company Description
The AFRY Group is ranked as one of Sweden’s most popular employers among engineers.
At AFRY you will be involved in developing innovative and sustainable solutions within infrastructure, energy, and industry. We are always looking for the sharpest skills that can create a future society together with us. We hope you will learn as much from us as we will learn from you.


We are 17,000 devoted experts in infrastructure, industry, energy, and digitalization, creating sustainable solutions for generations to come.


MAKING FUTURE
Job Description
We, within our competence and expertise, at AFRY are involved in shaping the future of the energy transition. The Transmission & Distribution (T&D) business area's strategy addresses the challenges of a changing power sector, upgraded grid infrastructures are instrumental in adopting the future generation mix to guarantee an economic and reliable power supply.
Advanced Power Systems & Solutions is a vibrant team, part of the System Studies and HVDC section within T&D Sweden at AFRY. The team has a cross-functional role with a focus on FACTS, HVDC, Integration of Renewables, and other Advanced Power System Applications within Sweden, and Internationally. At present, the section consists of teams located within seven offices across Sweden.
Integration of renewable energy along with FACTS and HVDC play a vital role in the development of sustainable transmission and distribution systems for now and the future. There is a growing need for advanced FACTS and HVDC systems around the world. Renewable electricity generation and demand continue to grow and the vision of higher penetration of Power Electronic Interfaced Generation will continue beyond 2030. We have the business mind of Making Future.
We develop the system requirements for different utility and industry customers’ needs and also evaluate contractors and supplier submittals for both tenders and projects. You should be able to develop systems and solutions based on those system and functional requirements. We work together with our customers towards delivering sustainable techno-economic solutions in a timely manner is a core value for the team.
Qualifications
You are experienced within the power systems analysis field and have MSc or PhD in the field of electrical power systems with at least 5 years of hands-on experience in this field. You are passionate about working with new and leading technologies and have a good knowledge of FACTS and HVDC combined with a good understanding of RE systems integration challenges.
You have the knowledge and proven experience in simulation programs and power system tools.
You must demonstrate excellent command in at least two of the following software programs and tools, PSCAD, PSS/E, DIgSILENT / PowerFactory, EMTP-RV, ETAP, MATLAB, Simulink, RSCAD / RTDS ...etc. Experience in CIM/CGMES is a plus.
Being able to demonstrate a very good understanding of FACTS, HVDC or RE integration within some of the following areas brings value to our offering and will be assessed during the application process:
Power Evacuation & System studies for Renewable Energy IPPs
Grid Code Compliance and Connection Studies
Feasibility Studies
Selectivity study of a power system
Dynamic Performance Studies
Transients & Insulation Coordination Studies
Power Quality Studies (Harmonic Performance, Flicker, ...etc)
System Interaction Studies and Resonance
Control System Design
AC & DC Network Integration

To succeed in the role, you need your social and analytical skills, you are expected to be communicative with a powerful self-drive, results oriented and able to work independently in both AFRY premises and also at our customers. This means that you will be given opportunities to travel and commute within Sweden in part but also you can expect to have the opportunity to work with some customers overseas.
We want a colleague that is business oriented and understand the sales and marketing business as part of being a consultant and hence you should be able to develop and drive credible and productive long-term relations with our customers and expand your business network.
Fluent communication in English and good command of Swedish are required for this position. Good knowledge of other languages is a plus.
Additional Information
In this recruitment process, we are handling your applications ongoing.
This means that the position may be filled before the advertising time has expired.
Therefore it is a good idea to submit your application as soon as possible, the expiring date is the 20th of September.
If you have questions about the position, you are welcome to contact the responsible recruitment partner Maria Hansson, [email protected], or the recruiting manager Mustafa Ibrahim, [email protected]
We are looking forward to your application!
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society. Visa mindre

Quality Engineer

Ansök    Sep 15    Q-Med AB    SQE Supplier Quality Engineer
About Galderma Galderma, the world's largest independent global dermatology company, was created in 1981 and is now present in over 100 countries with an extensive product portfolio to treat a range of dermatological conditions. The company partners with health care practitioners around the world to meet the skin health needs of people throughout their lifetime. Galderma is a leader in research and development of scientifically defined and medically prove... Visa mer
About Galderma

Galderma, the world's largest independent global dermatology company, was created in 1981 and is now present in over 100 countries with an extensive product portfolio to treat a range of dermatological conditions. The company partners with health care practitioners around the world to meet the skin health needs of people throughout their lifetime. Galderma is a leader in research and development of scientifically defined and medically proven innovative solutions for the skin. For more information, please visit www.galderma.com.



Om Galderma

Galderma, världens största oberoende globala dermatologiska företag, grundades 1981 och finns i 100 länder med en omfattande produktportfölj för behandling av olika hudåkommor. Företaget samarbetar med vårdpersonal världen över för att tillgodose människors dermatologiska behov under livets olika faser. Galderma är ledande inom forskning och utveckling av vetenskapligt definierade och medicinskt dokumenterade lösningar för huden och dess åkommor. Mer information finns på www.galderma.com/se

Job description / Arbetsbeskrivning

Brinner du för kvalitet, problemlösning och förbättringsarbete? Har du stor drivkraft samt engagemang och gillar att ha många saker på gång samtidigt? Är du driven och tycker om att samarbeta och finna lösningar tillsammans med andra? Då kan du vara den kvalitetsingenjör vi nu söker!



Job responsibilities / Ditt uppdrag

I rollen som kvalitetsingenjör ingår arbetsuppgifter så som:

* Hantera/koordinera avvikelser och CAPA (Corrective and Preventive Action)
* Att initiera och leda förbättringsaktiviteter kopplat till optimering och standardisering av processer
* Att skapa ny och uppdatera befintlig dokumentation enligt gällande standards
* Att hålla utbildningar inom ramen för GMP, kvalitet och produktionsprocessen
* Att vara delaktig och representera produktion i utvecklingsprojekt med fokus på kvalitet
* Att delta vid interna och externa audits



Minimum requirements/ Är du den vi söker?

För att lyckas i rollen har du flera års dokumenterad kompetens från arbete inom läkemedelsindustrin, medicintekniska branschen eller annan tillverkande industri. Du har god kännedom inom ISO 13485, MDD, QSR eller andra regelverk och standarder som är relevanta inom Med Tech. Du har även kunskap och erfarenhet av Leanarbete i kombination med god allmän teknisk kunskap inom kvalitet, tillverkning och GMP. Du är sannolikt högskoleingenjör med inriktning inom kemi, process- eller maskinteknik, eller motsvarande.

Som person är du resultatdriven och genuint intresserad av problemlösning. Du motiveras av utmaningar och förändringsarbete. Du tar ett stort ägarskap och driver aktiviteter till uppsatta mål. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera. Vidare är du flexibel och tycker att den höga pulsen i produktionen är stimulerande.



Other important information/ Frågor och ansökan

Vi välkomnar din ansökan via länken "Apply Now / Ansök nu" redan i dag, dock senast 2021-10-08. Urval till intervju görs löpande under ansökningstiden.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mathias Södervall, Produktionschef, på tel. nr 0733871424 eller [email protected] Visa mindre

Teknisk säljsupport

Nu gör vi på TREBOR en satsning på försäljningssidan och söker dig som har en teknisk utbildning och som vill utvecklas inom försäljning. Rollen är bred och kommer att ge dig kunskap om företaget, våra produkter, utvecklingsarbete och förstås försäljning. Trebor Group AB har utvecklat och levererat SCADA-system sedan 1996. Vi utför allt från uppgraderingar av befintliga system till kompletta helhetslösningar, där vi även tar oss an angränsande områden som ... Visa mer
Nu gör vi på TREBOR en satsning på försäljningssidan och söker dig som har en teknisk utbildning och som vill utvecklas inom försäljning. Rollen är bred och kommer att ge dig kunskap om företaget, våra produkter, utvecklingsarbete och förstås försäljning.
Trebor Group AB har utvecklat och levererat SCADA-system sedan 1996. Vi utför allt från uppgraderingar av befintliga system till kompletta helhetslösningar, där vi även tar oss an angränsande områden som nätverksarkitektur och konfigurering av hårdvara. Trebor utvecklar även programvaror som är add-ons till SCADA-system eller fristående programvaror, t.ex. trafikledningssystem, integrationslösningar och belysningsstyrningssystem. Vår senaste produkt, Trebor Dali Visualizer, är ett revolutionerande belysningsstyrningssystem där vi applicerat vår erfarenhet inom grafiska system för att skapa något helt nytt på marknaden.
Om tjänsten
Vi behöver stärka vårt team inom försäljning och marknadsföring och söker därför en ny kollega som kommer att jobba med teknisk säljsupport. Rollen som teknisk säljsupport är bred och varierande, med mycket eget ansvar och med många kontaktytor både externt och internt.
Utöver stöttning och administration i säljprocessen kommer du även arbeta nära vår utvecklingsavdelning och vara en resurs i våra utvecklingsprojekt. Detta kan innebära allt från arbete med kravställningar till betatestning. Support till våra kunder och att hålla utbildningar och demonstrationer kring våra produkter är också en viktig del av rollen.
Arbetsuppgifter
Order- och leveranskoordinering
Offertarbete
Marknadsarbete, framtagande av material, deltagande i mässor
Kundsupport och utbildning
Dokumentationsarbete som tex att uppdatera manualer och tekniska dokument
Delta i utvecklingsprojekt med hantering av kundkrav och testning



Vem söker vi?
Du har ett stort och brett tekniskt intresse och en teknisk högskoleutbildning i grunden. Som person är du utåtriktad, social, pedagogisk, strukturerad och har lätt för att lära dig nya saker. Du har även intresse och vill utvecklas inom försäljning. Du ska trivas med mycket kundkontakter och brinna för att ge snabb och kompetent kundservice. Du gillar bredd i dina arbetsuppgifter och är inte rädd för att hugga i där det behövs för stunden men du kan också prioritera.
Skulle du ha erfarenhet av fastighetsautomation och/eller belysningssystem är det såklart ett plus, men inget vi förväntar oss.
Krav
Teknisk högskoleutbildning
Arbetslivserfarenhet där kundkontakt och/eller försäljning ingått på något vis
Mycket goda kunskaper i Office-programmen, specifikt Excel
Flytande svenska och mycket goda kunskaper i engelska.
Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift

Meriterande
Erfarenhet av att ta fram marknadsföringsmaterial i t.ex. InDesign och Adobe Premier
Erfarenhet av CRM system

Övrigt
I rollen som teknisk säljsupport rapporterar du till försäljningsansvarig. Placering Uppsala. Tjänsten är heltid, tillsvidare med sex månaders provanställning.
Vid frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Lina Haglund, Jobbet.se på 018-470 71 04.
Rekryteringen sker löpande och du är välkommen med din ansökan redan idag!
Om arbetsgivaren - Trebor Group AB
Trebor Group AB är ett av Nordens största specialistföretag för CitectSCADA. Företaget startades 1995 och idag är vi 21 heltidsanställda i Sverige som ständigt strävar efter kontinuerlig utveckling med ett mål, att ge våra kunder tillgång till det bästa marknaden kan erbjuda. Visa mindre

Supplier Quality Lead Engineer - Logistics

Help us improve access to life-changing therapies that can transform human health We are Cytiva, a global provider of technologies and services that advance and accelerate the development and manufacture of therapeutics. Formerly part of GE Healthcare, we have a rich heritage tracing back hundreds of years, and a fresh beginning since 2020. Our customers undertake life-saving activities. These range from fundamental biological research to developing inno... Visa mer
Help us improve access to life-changing therapies that can transform human health
We are Cytiva, a global provider of technologies and services that advance and accelerate the development and manufacture of therapeutics. Formerly part of GE Healthcare, we have a rich heritage tracing back hundreds of years, and a fresh beginning since 2020.


Our customers undertake life-saving activities. These range from fundamental biological research to developing innovative vaccines, biologic drugs, and novel cell and gene therapies. Our job is to supply the tools and services - the pots, pans, soups and sauces - they need to work better, faster and safer, leading to better patient outcomes.
We are looking for an Supplier Quality Engineer to work with our Logistics Quality and Supplier Quality team. Do you have a passion for logistics, supplier development, quality and continuous improvement? Then we would love to hear from you.
What you’ll do


Improve supplier quality performance through quality plan implementation.
Ensure supplier compliance to QMS and regulatory requirements through supplier monitoring process.
Collaborate with Suppliers, Logistics, Sourcing, and Manufacturing to deliver quality improvements that minimize the costs of quality and improve processes.
Develop and execute Corrective and Preventive Action plans with suppliers. Support internal deviation process linked to Logistics activities.
Build and implement Supplier Audit Plan and undertake supplier technical reviews when appropriate.
Lead and execute supplier and route qualification activities in collaboration with Logistics Operations and Sourcing teams. (including management of supplier audits and quality agreement).
Support Global Sourcing and Logistics quality initiatives and metrics
Perform regular quality review and monitoring to demonstrate quality objectives are being achieved.
Maintain, continually develop the Quality Management System for Distribution and rolling out of Quality Requirements for Logistics

Who you are


A proactive, self-driven, results seeking and enthusiastically intense person who enjoys driving improvement, collaborating with teams and delivering impact
A quality professional with a minimum of 3 years of quality related work experience, that includes direct experience in quality and supplier quality management, preferably in life sciences
Experience in working with logistics providers (3PL, warehouse, transportation, brokers) in the biotechnology and/or pharmaceutical industry, preferably both.
Experience and good understanding of requirements related to route qualifications and how to execute such
Knowledge of supplier quality management workstreams including qualification, auditing, change management, CAPA/RCA, QMS development and training program development
The desire and ability to travel up to 30%
Ability to develop, communicate and implement a strategy to ensure compliance to Cytiva, regulatory and industry requirements
Effective problem solving, root-cause analytical skills to lead and influence others to drive change (cross-functionally and globally).
Earned a Bachelor’s degree in engineering or technical field with experience in manufacturing, engineering or quality assurance
Operational experience from working directly with transport or transport brokerage is considered a merit
English speaker, and having Chinese as second language is a plus

Who we are
Whatever your role, we bring purpose and challenge into our everyday work. If you are driven to make the world a better place thanks to science and medicine, you’ll feel right at home here. If you’re flexible, curious and relentless, you’ll belong. If you are excited about a global culture, this can be the place to further your career.
Want to know more? Experience life at Cytiva on our Careers website, Instagram channel and LinkedIn page!
Cytiva is a 3.5 billion USD global life sciences leader with over 7000 associates across 40 countries who are dedicated to our mission to help us improve access to life-changing therapies that transform human health. As a trusted partner to customers that range in scale and scope, Cytiva brings efficiencies to research and manufacturing workflows, ensuring the development, manufacture and delivery of transformative medicines to patients.
Cytiva is part of the Danaher family of companies, a global science and technology innovator committed to helping customers solve complex challenges and improving quality of life around the world.
Danaher Corporation and all Danaher Companies are equal opportunity employers that evaluate qualified applicants without regard to race, color, national origin, religion, sex, age, marital status, disability, veteran status, sexual orientation, gender identity, or other characteristics protected by law. The “EEO is the Law” poster is available here. Visa mindre

Lead- Supplier Quality Engineer

The Supplier Quality Engineer is responsible for driving exceptional product quality for the patient safety, customer value beyond expectations, regulatory assurance, and optimized Cost of Quality for GEHC. This is a key technical position, affecting part quality. The position reports into a global team and will be supporting the Uppsala and other GEHC Life Sciences sites, as required. Essential Responsibilities: Improve supplier quality performance for ... Visa mer
The Supplier Quality Engineer is responsible for driving exceptional product quality for the patient safety, customer value beyond expectations, regulatory assurance, and optimized Cost of Quality for GEHC. This is a key technical position, affecting part quality. The position reports into a global team and will be supporting the Uppsala and other GEHC Life Sciences sites, as required.


Essential Responsibilities:
Improve supplier quality performance for assigned suppliers via Quality and Plan implementation.
Approve supplier selection through robust qualification processes.
Drive site implementation of the GEHC QMS for interface processes relevant to Supplier Quality.
Assure supplier compliance to GEHC QMS and regulatory requirements through supplier monitoring process.
Develop positive relationships and work closely with Global Sourcing, Manufacturing, Engineering and QA to manage and implement supplier/engineering changes, New Product Introductions and Transfers.
Interface with Suppliers, Engineering, Service, Manufacturing and Sourcing to drive Quality improvements that minimize the Costs of Quality.
Assure Corrective and Preventive Action plans are developed and executed at assigned suppliers in compliance with the CAPA process.
Demonstrated ability to lead, acknowledge, develop, communicate & implement a strategy to ensure compliance.
Develop and execute on Supplier Audit Plan.



Quality Specific Goals:
Aware of and comply with the GEHC Quality Manual, Quality Management System, Quality Management Policy, Quality Goals, and applicable laws and regulations as they apply to this job type/position.
Complete all planned Quality & Compliance training within the defined deadlines.
Identify and report any quality or compliance concerns and take immediate corrective action as required.
Knowledge and understanding of GEHC Purchasing Controls Procedure and associated Work Instructions and operates within them to ensure that all purchased product and services conform to specified requirements.
Ensure a compliant and qualified supply base by conducting supplier evaluations.
Develop the GEHC Purchasing Controls Procedure and continuously improve Work Instructions, Templates and Procedures.



Qualifications/Requirements:
Degree in an engineering or technical discipline or equivalent non-technical degree with experience in manufacturing, engineering or quality assurance or equivalent knowledge or experience.
Experience in supplier quality engineering, quality assurance, quality engineering, manufacturing, or engineering.
Quality auditing experience
Proficiency with Microsoft Excel spreadsheet development and database analysis.
Effective problem solving, root-cause analytical skills to lead and influence others to drive change (cross-functionally and globally).
Demonstrated knowledge of Quality Management System tools, continuous improvement methodologies and in-depth understanding of site level products and related processes.
Able to use English as working language.



Desired Characteristics:
Ability to effectively communicate within all levels of the organization.
Trained Supplier Quality Auditor
Expertise in Industrial Manufacturing Processes.
Experience of Calibration and Software suppliers.
Demonstrated collaboration, negotiation & conflict resolution skills.
Excellent oral communication & report, business correspondence & procedure-writing skills.
Supplier quality management experience Visa mindre

Supplier Quality Engineer, Uppsala

Help us improve access to life-changing therapies that can transform human health We are Cytiva, a global provider of technologies and services that advance and accelerate the development and manufacture of therapeutics. Formerly part of GE Healthcare, we have a rich heritage tracing back hundreds of years, and a fresh beginning since 2020. Our customers undertake life-saving activities. These range from fundamental biological research to developing inno... Visa mer
Help us improve access to life-changing therapies that can transform human health
We are Cytiva, a global provider of technologies and services that advance and accelerate the development and manufacture of therapeutics. Formerly part of GE Healthcare, we have a rich heritage tracing back hundreds of years, and a fresh beginning since 2020.


Our customers undertake life-saving activities. These range from fundamental biological research to developing innovative vaccines, biologic drugs, and novel cell and gene therapies. Our job is to supply the tools and services - the pots, pans, soups and sauces - they need to work better, faster and safer, leading to better patient outcomes.
We are looking for a Supplier Quality Engineer to work with our expert Supplier Quality team of over 40 employees across the world. Do you have a passion for Quality? Then we would love to hear from you.
What you’ll do
The Supplier Quality Engineer will collaborate with Engineering, Project Management, Quality Control teams, and Sourcing team on all activity required to effectively manage supplier quality requirements & supplier development. Primary areas of focus will be supplier auditing, qualification, continuous improvement and supplier monitoring. The SQE will work to improve supplier quality performance for assigned suppliers via Quality Plan implementation, Assure Corrective and Preventive Action plans are developed and executed at assigned suppliers in compliance with the CAPA process and Assure supplier compliance to Cytiva QMS and regulatory requirements through supplier monitoring process.
Supplier Quality Engineers also interface with Suppliers and internal Stakeholders to drive Quality improvements that minimize the Costs of Quality and implement supplier/engineering changes, New Product Introductions and Transfers.
Who you are
Demonstrated ability to lead, acknowledge, develop, communicate & implement a strategy to ensure compliance to Cytiva, regulatory and industry requirements
Demonstrated technical aptitude: strong background in interpretation of drawings/ specifications, and manufacturing process planning tools like FMEA, MPP, ITP and CTQ outputs.
Direct experience in supplier technical development or supplier quality development
Degree in an engineering or technical discipline or equivalent non-technical degree with experience in manufacturing, engineering or quality assurance
Qualified auditor with clear knowledge of supplier assessment and auditing methods
Demonstrated knowledge of QC and calibration processes; validation, release testing and service of measurement and manufacturing equipment.
Effective problem solving, root-cause/CAPA analytical skills to lead and influence others to drive improvement (cross-functionally and globally).
Demonstrated knowledge of Quality Management System tools, continuous improvement methodologies and in-depth understanding of site level products and related processes
Able to use English and Swedish as working language
Desire and ability to travel ~30% of the time
Proactive, self-driven, results seeking and enthusiastic intensity

Who we are
Whatever your role, we bring purpose and challenge into our everyday work. If you are driven to make the world a better place thanks to science and medicine, you’ll feel right at home here. If you’re flexible, curious and relentless, you’ll belong. If you are excited about a global culture, this can be the place to further your career.
Want to know more? Experience life at Cytiva on our Careers website, Instagram channel and LinkedIn page!
Cytiva is a 3.5 billion USD global life sciences leader with over 7000 associates across 40 countries who are dedicated to our mission to help us improve access to life-changing therapies that transform human health. As a trusted partner to customers that range in scale and scope, Cytiva brings efficiencies to research and manufacturing workflows, ensuring the development, manufacture and delivery of transformative medicines to patients.
Cytiva is part of the Danaher family of companies, a global science and technology innovator committed to helping customers solve complex challenges and improving quality of life around the world.
Danaher Corporation and all Danaher Companies are equal opportunity employers that evaluate qualified applicants without regard to race, color, national origin, religion, sex, age, marital status, disability, veteran status, sexual orientation, gender identity, or other characteristics protected by law. The “EEO is the Law” poster is available here. Visa mindre

Supplier Quality Lead Engineer - Logistics

Help us improve access to life-changing therapies that can transform human health We are Cytiva, a global provider of technologies and services that advance and accelerate the development and manufacture of therapeutics. Formerly part of GE Healthcare, we have a rich heritage tracing back hundreds of years, and a fresh beginning since 2020. Our customers undertake life-saving activities. These range from fundamental biological research to developing inno... Visa mer
Help us improve access to life-changing therapies that can transform human health
We are Cytiva, a global provider of technologies and services that advance and accelerate the development and manufacture of therapeutics. Formerly part of GE Healthcare, we have a rich heritage tracing back hundreds of years, and a fresh beginning since 2020.


Our customers undertake life-saving activities. These range from fundamental biological research to developing innovative vaccines, biologic drugs, and novel cell and gene therapies. Our job is to supply the tools and services - the pots, pans, soups and sauces - they need to work better, faster and safer, leading to better patient outcomes.
We are looking for an Supplier Quality Engineer to work with our Logistics Quality and Supplier Quality team. Do you have a passion for logistics, supplier development, quality and continuous improvement? Then we would love to hear from you.
What you’ll do


Improve supplier quality performance through quality plan implementation.
Ensure supplier compliance to QMS and regulatory requirements through supplier monitoring process.
Collaborate with Suppliers, Logistics, Sourcing, and Manufacturing to deliver quality improvements that minimize the costs of quality and improve processes.
Develop and execute Corrective and Preventive Action plans with suppliers. Support internal deviation process linked to Logistics activities.
Build and implement Supplier Audit Plan and undertake supplier technical reviews when appropriate.
Lead and execute supplier and route qualification activities in collaboration with Logistics Operations and Sourcing teams. (including management of supplier audits and quality agreement).
Support Global Sourcing and Logistics quality initiatives and metrics
Perform regular quality review and monitoring to demonstrate quality objectives are being achieved.
Maintain, continually develop the Quality Management System for Distribution and rolling out of Quality Requirements for Logistics

Who you are


A proactive, self-driven, results seeking and enthusiastically intense person who enjoys driving improvement, collaborating with teams and delivering impact
A quality professional with a minimum of 3 years of quality related work experience, that includes direct experience in quality and supplier quality management, preferably in life sciences
Experience in working with logistics providers (3PL, warehouse, transportation, brokers) in the biotechnology and/or pharmaceutical industry, preferably both.
Experience and good understanding of requirements related to route qualifications and how to execute such
Knowledge of supplier quality management workstreams including qualification, auditing, change management, CAPA/RCA, QMS development and training program development
The desire and ability to travel up to 30%
Ability to develop, communicate and implement a strategy to ensure compliance to Cytiva, regulatory and industry requirements
Effective problem solving, root-cause analytical skills to lead and influence others to drive change (cross-functionally and globally).
Earned a Bachelor’s degree in engineering or technical field with experience in manufacturing, engineering or quality assurance
Operational experience from working directly with transport or transport brokerage is considered a merit
English speaker, and having Chinese as second language is a plus

Who we are
Whatever your role, we bring purpose and challenge into our everyday work. If you are driven to make the world a better place thanks to science and medicine, you’ll feel right at home here. If you’re flexible, curious and relentless, you’ll belong. If you are excited about a global culture, this can be the place to further your career.
Want to know more? Experience life at Cytiva on our Careers website, Instagram channel and LinkedIn page!
Cytiva is a 3.5 billion USD global life sciences leader with over 7000 associates across 40 countries who are dedicated to our mission to help us improve access to life-changing therapies that transform human health. As a trusted partner to customers that range in scale and scope, Cytiva brings efficiencies to research and manufacturing workflows, ensuring the development, manufacture and delivery of transformative medicines to patients.
Cytiva is part of the Danaher family of companies, a global science and technology innovator committed to helping customers solve complex challenges and improving quality of life around the world.
Danaher Corporation and all Danaher Companies are equal opportunity employers that evaluate qualified applicants without regard to race, color, national origin, religion, sex, age, marital status, disability, veteran status, sexual orientation, gender identity, or other characteristics protected by law. The “EEO is the Law” poster is available here. Visa mindre

Kvalitetssamordnare, Kemisk produktion, Recipharm Uppsala

På Recipharm ger vi dig goda möjligheter och utrymme till att påverka och bidra till utveckling. Avdelningen Kemisk Produktion Recipharm Uppsala tillverkar Salazopyrinsubstans för intern tablettslagning och Sulfasalazine med Povidone för export.Till vår kemiska produktion söker vi nu en kvalitetssamordnare som i huvudsak skall ansvara för att driva och samordna frågor och åtgärder avseende kvaliteten i produktionen. Du kommer att vara delaktig i att fatta ... Visa mer
På Recipharm ger vi dig goda möjligheter och utrymme till att påverka och bidra till utveckling. Avdelningen Kemisk Produktion Recipharm Uppsala tillverkar Salazopyrinsubstans för intern tablettslagning och Sulfasalazine med Povidone för export.Till vår kemiska produktion söker vi nu en kvalitetssamordnare som i huvudsak skall ansvara för att driva och samordna frågor och åtgärder avseende kvaliteten i produktionen. Du kommer att vara delaktig i att fatta nödvändiga beslut om åtgärder avseende kvalitet och process samt initiera åtgärder avseende avvikelser, inspektionsanmärkningar och förbättringar. Som kvalitetssamordnare är du även del av avdelningens produktionsledning.

Vi söker dig som har ett stort intresse och engagemang för kvalitet, gillar att arbeta med förbättringar och är bra på att samarbeta i tvärfunktionella team. Vi värdesätter även dina kunskaper i att kunna formulera dig i text då det ofta kommer att vara underlag för beslutsfattande organ. Vidare är du resultatorienterad, dvs att du är proaktiv i din roll och bidrar till teamet så att arbetsuppgifter levereras i utlovad tid.Om du känner du igen dig i denna beskrivning och om du dessutom haft arbetsuppgifter liknande de som sammanfattas här nedan, då kan den här tjänsten bli din!

Arbetsuppgifter och ansvar

Som kvalitetssamordnare ansvarar du bland annat för att:


• Säkerställa att alla arbetsuppgifter sker enligt gällande regler för GMP, miljö och säkerhet
• Rapportera och dokumentera avvikelser och kvalitetsbrister enligt gällande rutin
• Leda, samordna och dokumentera avvikelseutredningar och CAPA enligt gällande rutin samt åtgärdsplaner och förebyggande åtgärder
• Delta och bistå vid inspektioner samt följa upp och åtgärda eventuella anmärkningar
• Följa upp, ”trenda” produktionsprocesser som är underlag för processutveckling.
• Delta i projekt, förbättringsarbete samt ändringsärenden
• Driva generella kvalitetsfrågor på avdelningen
• Revidera och granska kvalitetsdokumentation
• Leda/genomföra utbildning och kvalificering av befintlig personal och nyanställda.
• Samordna produktionsrelaterade behov.

Personliga egenskaper

Vi värdesätter i mycket hög grad dina personliga egenskaper och din samarbetsförmåga!

Våra kärnvärden är: Uthållighet, Professionalism, Pålitlighet, Entreprenörskap. Dessa vill vi också att du står för och delar

Utbildning

Teknisk högskoleutbildning alternativt likvärdig erfarenhet inom området.

Följande är meriterande

Vi ser gärna att du sedan tidigare arbetat i GMP-styrd verksamhet, gärna både operativt och administrativt och/eller liknande inom tillverkande processindustri. Om du även arbetat med Lean och ständiga förbättringar är det också meriterande. Du bör också ha datorvana i affärssystem, processtyrningssystem, dokumenthanteringssystem och Officepaketet.

Intresserad?

Varmt välkommen med din ansökan, personligt brev och CV snarast men senast den 6 september 2019. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Marie Ankerblad [email protected] eller gruppchef kemisk produktion Mikaela Winter [email protected]


Om Recipharm
Recipharm är ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation) inom läkemedelsindustrin och har cirka 6 000 anställda. Recipharm erbjuder tillverkningstjänster av läkemedel i olika former, produktion av material till kliniska prövningar och API:er, samt farmaceutisk produktutveckling. Recipharm tillverkar flera hundra olika produkter åt såväl stora läkemedelsföretag som mindre utvecklingsbolag. Bolaget omsätter cirka 6 miljarder kronor och har utvecklings- och tillverknings-anläggningar i Frankrike, Indien, Israel, Italien, Portugal, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA med huvudkontor i Stockholm, Sverige. Recipharms B-aktie (RECI B) är noterad på Nasdaq Stockholm.
För mer information besök företagets hemsida www.recipharm.com Visa mindre

Kommunikativ roll som Teknisk Service Specialist

Ansök    Aug 7    Experis    SQE Supplier Quality Engineer
Hos oss på Experis arbetar våra konsulter med varierande uppdrag hos de flesta av landets mest attraktiva arbetsgivare. Vår verksamhet erbjuder en spännande kombination av konsult- och rekryteringsuppdrag som möjliggör en attraktiv karriärväg för dig! Just nu söker vi dig som vill arbeta som Teknisk Service Specialist hos vår kund som är ett välkänt globalt läkemedelsbolag i Uppsala. Sektionen består idag av ett litet team på 4 personer. Du blir anställd ... Visa mer
Hos oss på Experis arbetar våra konsulter med varierande uppdrag hos de flesta av landets mest attraktiva arbetsgivare. Vår verksamhet erbjuder en spännande kombination av konsult- och rekryteringsuppdrag som möjliggör en attraktiv karriärväg för dig!

Just nu söker vi dig som vill arbeta som Teknisk Service Specialist hos vår kund som är ett välkänt globalt läkemedelsbolag i Uppsala. Sektionen består idag av ett litet team på 4 personer. Du blir anställd av oss och uthyrd till kund. Behovet beräknas starta så snart som möjligt och sträcker sig till slutet av december. För rätt person finns mycket goda chanser till förlängning eller anställning hos kund.

Dina arbetsuppgifter är bland annat:

* Ta emot kundförfrågningar och hantera sina egna ärenden från början till slut
* Packa och skeppa ordrar
* Ta fram underlag för att verifiera efterfrågade reservdelar med hjälp av ritningsunderlag samt med datasystem
* Bygga upp kompletta artikelnummer med hjälp av olika datasystem
* Förhandla priser och ledtider med leverantörer
* Leveransbevakning, planering, samt uppföljning av uteliggande orders.
* Kvalitet- och produktkontroll vid godsmottagning
* Delta i och leda mindre möten både internt och externt även veckovisa redovisningar/uppdateringar via Skype med de olika regionerna
* Kundfokus från början till slut

Dina kvalifikationer

Du som söker har en teknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Meriterande om du har teknisk examen såsom civilingenjörsexamen eller liknande.
Det är ett krav att du har kunskap om teknisk design principer - ritningsförståelse.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba i service- eller ingenjörsteam, har arbetat med projektledning och har vana av att arbeta med leverantörer, leveranser och deadlines.

Goda kunskaper i Officepaketet är ett krav samt mycket god svenska och engelska i tal och skrift då du ska kunna läsa, förstå och definiera kravspecifikationer. Du är van vid att ta egna initiativ och tycker om att arbeta självständigt. Har en god datavana och kan snabbt sätta dig in i nya system. Det är meriterande om du har erfarenhet av Oracle och Magic.

Personliga egenskaper

* Initiativtagande
* Simultankapacitet
* Kommunikationsvana
* Förhandlingsförmåga

Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Jenny Thonberg via mail [email protected]. Vi tar inte emot ansökan via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kvalitetssamordnare , Kemisk produktion till Recipharm Uppsala

På Recipharm ger vi dig goda möjligheter och utrymme till att påverka och bidra till utveckling. Avdelningen Kemisk Produktion Recipharm Uppsala tillverkar Salazopyrinsubstans för intern tablettslagning och Sulfasalazine med Povidone för export.Till vår kemiska produktion söker vi nu en kvalitetssamordnare som i huvudsak skall ansvara för att driva och samordna frågor och åtgärder avseende kvaliteten i produktionen. Du kommer att vara delaktig i att fatta ... Visa mer
På Recipharm ger vi dig goda möjligheter och utrymme till att påverka och bidra till utveckling. Avdelningen Kemisk Produktion Recipharm Uppsala tillverkar Salazopyrinsubstans för intern tablettslagning och Sulfasalazine med Povidone för export.Till vår kemiska produktion söker vi nu en kvalitetssamordnare som i huvudsak skall ansvara för att driva och samordna frågor och åtgärder avseende kvaliteten i produktionen. Du kommer att vara delaktig i att fatta nödvändiga beslut om åtgärder avseende kvalitet och process samt initiera åtgärder avseende avvikelser, inspektionsanmärkningar och förbättringar. Som kvalitetssamordnare är du även del av avdelningens produktionsledning.

Vi söker dig som har ett stort intresse och engagemang för kvalitet, gillar att arbeta med förbättringar och är bra på att samarbeta i tvärfunktionella team. Vi värdesätter även dina kunskaper i att kunna formulera dig i text då det ofta kommer att vara underlag för beslutsfattande organ. Vidare är du resultatorienterad, dvs att du är proaktiv i din roll och bidrar till teamet så att arbetsuppgifter levereras i utlovad tid.Om du känner du igen dig i denna beskrivning och om du dessutom haft arbetsuppgifter liknande de som sammanfattas här nedan, då kan den här tjänsten bli din!

Arbetsuppgifter och ansvar

Som kvalitetssamordnare ansvarar du bland annat för att:


• Säkerställa att alla arbetsuppgifter sker enligt gällande regler för GMP, miljö och säkerhet
• Rapportera och dokumentera avvikelser och kvalitetsbrister enligt gällande rutin
• Leda, samordna och dokumentera avvikelseutredningar och CAPA enligt gällande rutin samt åtgärdsplaner och förebyggande åtgärder
• Delta och bistå vid inspektioner samt följa upp och åtgärda eventuella anmärkningar
• Följa upp, ”trenda” produktionsprocesser som är underlag för processutveckling.
• Delta i projekt, förbättringsarbete samt ändringsärenden
• Driva generella kvalitetsfrågor på avdelningen
• Revidera och granska kvalitetsdokumentation
• Leda/genomföra utbildning och kvalificering av befintlig personal och nyanställda.
• Samordna produktionsrelaterade behov.

Personliga egenskaper

Vi värdesätter i mycket hög grad dina personliga egenskaper och din samarbetsförmåga!

Våra kärnvärden är: Uthållighet, Professionalism, Pålitlighet, Entreprenörskap. Dessa vill vi också att du står för och delar

Utbildning

Teknisk högskoleutbildning alternativt likvärdig erfarenhet inom området.

Följande är meriterande

Vi ser gärna att du sedan tidigare arbetat i GMP-styrd verksamhet, gärna både operativt och administrativt och/eller liknande inom tillverkande processindustri. Om du även arbetat med Lean och ständiga förbättringar är det också meriterande. Du bör också ha datorvana i affärssystem, processtyrningssystem, dokumenthanteringssystem och Officepaketet.

Intresserad?

Varmt välkommen med din ansökan, personligt brev och CV snarast men senast den 6 september 2019. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Marie Ankerblad [email protected] eller gruppchef kemisk produktion Mikaela Winter [email protected]


Om Recipharm
Recipharm är ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation) inom läkemedelsindustrin och har cirka 6 000 anställda. Recipharm erbjuder tillverkningstjänster av läkemedel i olika former, produktion av material till kliniska prövningar och API:er, samt farmaceutisk produktutveckling. Recipharm tillverkar flera hundra olika produkter åt såväl stora läkemedelsföretag som mindre utvecklingsbolag. Bolaget omsätter cirka 6 miljarder kronor och har utvecklings- och tillverknings-anläggningar i Frankrike, Indien, Israel, Italien, Portugal, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA med huvudkontor i Stockholm, Sverige. Recipharms B-aktie (RECI B) är noterad på Nasdaq Stockholm.
För mer information besök företagets hemsida www.recipharm.com Visa mindre