Lediga jobb som Ekonomikonsult i Uppsala

Se lediga jobb som Ekonomikonsult i Uppsala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uppsala som finns hos arbetsgivaren.

Verksamhetsutvecklare ekonomi - anläggning, kund, leverantör

Svenska kyrkans nationella nivå – kyrkokansliet i Uppsala – ansvarar för frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan, och stödjer på olika sätt stiften i deras arbete för församlingarna. Den nationella nivån företräder också Svenska kyrkan i kontakter med andra kyrkor och samhället i övrigt, både i Sverige och internationellt. Arbetet leds av generalsekreteraren. På kyrkokansliet har också ärkebiskopen sitt kansli. Läs gärna mer på http://www.svens... Visa mer
Svenska kyrkans nationella nivå – kyrkokansliet i Uppsala – ansvarar för frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan, och stödjer på olika sätt stiften i deras arbete för församlingarna.

Den nationella nivån företräder också Svenska kyrkan i kontakter med andra kyrkor och samhället i övrigt, både i Sverige och internationellt. Arbetet leds av generalsekreteraren. På kyrkokansliet har också ärkebiskopen sitt kansli. Läs gärna mer på http://www.svenskakyrkan.se

Enheten för verksamhetsutveckling och förvaltning
Svenska kyrkan genomgår en stor digital förändringsresa. Vi är idag ett härligt och glatt team på 8 personer som tillsammans med stiften drivs av att utveckla, effektivisera och förbättra arbetssätt hos våra församlingar och pastorat genom automatiserade tjänster och erbjudanden inom ekonomi och redovisning i hela landet.

Vår systerenhet på avdelningen för gemensamma funktioner har motsvarande uppgift inom löne- och personaladministrativa området där vi 2021 etablerade en gemensam löneservice för hela Svenska kyrkan. Vi är tillsammans med stiften och drygt 200 (av knappt 600) församlingar och pastorat som valt att digitalisera och effektivera genom de gemensamma arbetssätten en stark och drivande kraft inom ekonomiområdet.

För att lyckas ta nästa steg, behöver vi stärka upp med dina kunskaper och vilja till ständig förbättring.

Verksamhetsutvecklare ekonomi - ekonomistyrning, budget, uppföljning
Vill du arbeta med oss i ett drivet team som stödjer och utvecklar en kvalitativ och effektiv ekonomihantering för Svenska kyrkan?

Dina arbetsuppgifter
- Till att börja med lära sig och arbeta med att ansluta församlingar och pastorat till vår ekonomitjänst (gemensamt arbetssätt med systemstöd och leverans)
- Så småningom kombinera anslutningsarbetet med förvaltnings- och utvecklingsarbete av ekonomitjänsten inom områden som t ex ekonomistyrmodell, budget och uppföljning
- Arbeta i team som driver och deltar i utredningar och nyutveckling av samt förvaltar ekonomitjänsten så att den stödjer Svenska kyrkans övergripande strategier för ekonomitjänster och inom digitalisering.
- Fånga upp behov, förslag på förbättringar och skapa förståelse för processer genom att bryta ner dem till kravspecifikationer och användarberättelser i nära samarbete med representanter för verksamheten hos stift och församlingar.
- Tillsammans med dina kollegor arbetar du tätt med utvecklingsteamet hos leverantörer och IT-sektionen. Du kommer att samarbeta med objektsägare, processägare, förvaltningsledare och objektspecialister både för förvaltningsobjekt inom ekonomitjänsten och med de förvaltningsobjekt där vi har integrationer. 
- Du har en tät dialog med stiften (den regionala organisationen) som i sin tur utför ekonomitjänster till de av kyrkans församlingar som önskar sådant stöd. En nära samverkan med stiften är därför en viktig del i arbetet, för att exempelvis ta emot förbättringsförslag och feedback.

Vem är du?
- Du har gedigen redovisningsekonomutbildning och minst fem års erfarenhet som ekonom som behärskar flerdimensionell redovisning.
- Du har förmåga att se helheter och förstå vad som skapar effektivitet i ett större sammanhang.
- Du förstår vad som skapar kundvärde och affärsnytta och är en ambassadör för enheten och tjänsten. 
- Du är utåtriktad och trivs med att söka kontakt med kunder, leverantörer och kollegor. 
- Du drivs av att leverera ett bra resultat och är van att ta ansvar för den egna leveransen.
- Du är lugn och stresstålig, gillar att arbeta i en miljö där uppgifterna varierar, du är strukturerad, metodisk. Du har social kompetens och är analytiskt sinnad.
- Du är en lagspelare, som kan skapa engagemang och som kan tänka nytt.
- Det är meriterande om du har erfarenhet av kyrklig ekonomihantering, gärna genom arbete med Svenska kyrkans ekonomitjänst.
- Det är ytterligare meriterande om du i din verktygslåda - har erfarenhet av processutveckling, projektledarskap, förändringsledning och erfarenhet från att skapa förslag till förändring
- har kunskap och förståelse för produktutveckling med förmåga att översätt affärskrav till konkreta och genomförbara förändringar.  



Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Vi förutsätter att du är medlem i Svenska kyrkan och delar våra värderingar som kännetecknas av varje människas lika värde, arbete för fred, försoning, rättvisa och hållbarhet. https://www.svenskakyrkan.se/svenskakyrkansvardegrund

Vi erbjuder
Tillsvidare anställning på heltid (100 %).

Placeringsort - Uppsala eller Uddevalla. Annan ort där Svenska kyrkan har servicebyråverksamhet är möjlig.

Vi tillämpar hybridarbete.

Vill du veta mer?
Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av enhetschef Anna Edling, mailto:[email protected]

Fackliga företrädare, mailto:[email protected] (Vision), http://[email protected] (Akavia) och mailto:[email protected] (KyrkA). Samtliga nås med fördel via mail.

Låter det spännande?
Då är du välkommen med din ansökan senast den 18 december 2022

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare ekonomi - ekonomistyrning, budget och uppföljning

Svenska kyrkans nationella nivå – kyrkokansliet i Uppsala – ansvarar för frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan, och stödjer på olika sätt stiften i deras arbete för församlingarna. Den nationella nivån företräder också Svenska kyrkan i kontakter med andra kyrkor och samhället i övrigt, både i Sverige och internationellt. Arbetet leds av generalsekreteraren. På kyrkokansliet har också ärkebiskopen sitt kansli. Läs gärna mer på http://www.svens... Visa mer
Svenska kyrkans nationella nivå – kyrkokansliet i Uppsala – ansvarar för frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan, och stödjer på olika sätt stiften i deras arbete för församlingarna.

Den nationella nivån företräder också Svenska kyrkan i kontakter med andra kyrkor och samhället i övrigt, både i Sverige och internationellt. Arbetet leds av generalsekreteraren. På kyrkokansliet har också ärkebiskopen sitt kansli. Läs gärna mer på http://www.svenskakyrkan.se

Enheten för verksamhetsutveckling och förvaltning
Svenska kyrkan genomgår en stor digital förändringsresa. Vi är idag ett härligt och glatt team på 8 personer som tillsammans med stiften drivs av att utveckla, effektivisera och förbättra arbetssätt hos våra församlingar och pastorat genom automatiserade tjänster och erbjudanden inom ekonomi och redovisning i hela landet.

Vår systerenhet på avdelningen för gemensamma funktioner har motsvarande uppgift inom löne- och personaladministrativa området där vi 2021 etablerade en gemensam löneservice för hela Svenska kyrkan. Vi är tillsammans med stiften och drygt 200 (av knappt 600) församlingar och pastorat som valt att digitalisera och effektivera genom de gemensamma arbetssätten en stark och drivande kraft inom ekonomiområdet.

För att lyckas ta nästa steg, behöver vi stärka upp med dina kunskaper och vilja till ständig förbättring.

Verksamhetsutvecklare ekonomi - ekonomistyrning, budget, uppföljning
Vill du arbeta med oss i ett drivet team som stödjer och utvecklar en kvalitativ och effektiv ekonomihantering för Svenska kyrkan?

Dina arbetsuppgifter
- Till att börja med lära sig och arbeta med att ansluta församlingar och pastorat till vår ekonomitjänst (gemensamt arbetssätt med systemstöd och leverans)
- Så småningom kombinera anslutningsarbetet med förvaltnings- och utvecklingsarbete av ekonomitjänsten inom områden som t ex ekonomistyrmodell, budget och uppföljning
- Arbeta i team som driver och deltar i utredningar och nyutveckling av samt förvaltar ekonomitjänsten så att den stödjer Svenska kyrkans övergripande strategier för ekonomitjänster och inom digitalisering.
- Fånga upp behov, förslag på förbättringar och skapa förståelse för processer genom att bryta ner dem till kravspecifikationer och användarberättelser i nära samarbete med representanter för verksamheten hos stift och församlingar.
- Tillsammans med dina kollegor arbetar du tätt med utvecklingsteamet hos leverantörer och IT-sektionen. Du kommer att samarbeta med objektsägare, processägare, förvaltningsledare och objektspecialister både för förvaltningsobjekt inom ekonomitjänsten och med de förvaltningsobjekt där vi har integrationer. 
- Du har en tät dialog med stiften (den regionala organisationen) som i sin tur utför ekonomitjänster till de av kyrkans församlingar som önskar sådant stöd. En nära samverkan med stiften är därför en viktig del i arbetet, för att exempelvis ta emot förbättringsförslag och feedback.

Vem är du?
- Du har gedigen redovisningsekonomutbildning och minst fem års erfarenhet som ekonom som behärskar flerdimensionell redovisning.
- Du har förmåga att se helheter och förstå vad som skapar effektivitet i ett större sammanhang.
- Du förstår vad som skapar kundvärde och affärsnytta och är en ambassadör för enheten och tjänsten. 
- Du är utåtriktad och trivs med att söka kontakt med kunder, leverantörer och kollegor. 
- Du drivs av att leverera ett bra resultat och är van att ta ansvar för den egna leveransen.
- Du är lugn och stresstålig, gillar att arbeta i en miljö där uppgifterna varierar, du är strukturerad, metodisk. Du har social kompetens och är analytiskt sinnad.
- Du är en lagspelare, som kan skapa engagemang och som kan tänka nytt.
- Det är meriterande om du har erfarenhet av kyrklig ekonomihantering, gärna genom arbete med Svenska kyrkans ekonomitjänst.
- Det är ytterligare meriterande om du i din verktygslåda - har erfarenhet av processutveckling, projektledarskap, förändringsledning och erfarenhet från att skapa förslag till förändring
- har kunskap och förståelse för produktutveckling med förmåga att översätt affärskrav till konkreta och genomförbara förändringar.  



Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Vi förutsätter att du är medlem i Svenska kyrkan och delar våra värderingar som kännetecknas av varje människas lika värde, arbete för fred, försoning, rättvisa och hållbarhet. https://www.svenskakyrkan.se/svenskakyrkansvardegrund

Vi erbjuder
Tillsvidare anställning på heltid (100 %).

Placeringsort - Uppsala eller Uddevalla. Annan ort där Svenska kyrkan har servicebyråverksamhet är möjlig. Vi tillämpar hybridarbete.

Vill du veta mer?
Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av enhetschef Anna Edling, mailto:[email protected]

Fackliga företrädare, mailto:[email protected] (Vision), http://[email protected] (Akavia) och mailto:[email protected] (KyrkA). Samtliga nås med fördel via mail.

Låter det spännande?
Då är du välkommen med din ansökan senast den18 december 2022

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Visa mindre

Projektekonom

Ansök    Dec 1    REGION UPPSALA    Ekonomikonsult
Nytt
Avdelningen för ekonomi och styrning Region Uppsala ska främja hälsa och förbättra livskvaliteten hos invånarna. Region Uppsala tar fasta på förmåga till förnyelse och tar ansvar för en hållbar utveckling. Region Uppsala arbetar för ett gott liv i en nyskapande kunskapsregion med internationell lyskraft. En nyskapande region, en växande region – en region för alla. Regionkontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politis... Visa mer
Avdelningen för ekonomi och styrning

Region Uppsala ska främja hälsa och förbättra livskvaliteten hos invånarna. Region Uppsala tar fasta på förmåga till förnyelse och tar ansvar för en hållbar utveckling. Region Uppsala arbetar för ett gott liv i en nyskapande kunskapsregion med internationell lyskraft. En nyskapande region, en växande region – en region för alla.

Regionkontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i regionens olika verksamheter och Region Uppsala kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Regionkontoret utgör regiondirektörens resurser i att bereda ärenden, verkställa beslut och uppdrag, samordna verksamheter internt inom den samlade förvaltningsorganisationen samt samarbeta externt med kommuner och andra viktiga parter.

Tjänsten som projektekonom är placerad under avdelningen för Ekonomi och styrning. Närmaste chef är ekonomichef i Region Uppsala.

Projektet ”Tidiga Insatser i Samverkan i Region Uppsala”
Projektet Tidiga Insatser i Samverkan i Region Uppsala finansieras till 90 procent av Asyl- Migration- och Integrationsfonden, AMIF. Målgrupp för projektet är nyanlända tredjelandsmedborgare.
Projektet är ett samverkansprojekt med Region Uppsala som projektägare och ett flertal kommuner som projektpartners. Projektet följs upp av en styrgrupp som leds av Region Uppsala. Till projektet söker vi nu en projektekonom.

Arbetsuppgifter
Tillsammans med huvudprojektledaren ansvarar du för den ekonomiska uppföljningen, sammanställning och redovisningen av projektet på regional nivå.
Du deltar i projektgrupp och styrgrupp. Deltar vid behov på projektgruppens möten samt projektdagar. Du ingår i projektets övergripande stödstruktur. Vidare ansvarar du för löpande ekonomiuppföljning, att tolka och dra slutsatser av information i vårt ekonomisystem (Agresso), avstämning och uppföljning av redovisning samt upprätta ekonomiska rapporter för projektet. Du ansvarar för utbildningsinsatser avseende projektekonomi och redovisning till projektets övriga aktörer.

Du kan även komma att stödja och samverka med andra projekt inom Region Uppsala.

Exempel på förekommande arbetsuppgifter för tjänsten som projektekonom;

• Ta fram underlag samt ansvara för att sammanställa och skicka Ansökan om utbetalning
• Bokföring/redovisning av projektekonomi
• Övrig ekonomiadministration, svara på ekonomifrågor
• Uppföljning och analys av utfall/budget och revidering av budget, löpande avstämningar gällande projekt och kostnader
• Driva och kvalitetssäkra arbetet med budget, prognos och kalkylering
• Styrgruppsarbete
• Stöd vid ansökningar, medverka vid projektstart, uppföljning och ta fram underlag för avslut av projekt
• Arbete kring kontroll på plats
• Kvalitetssäkra projektens finansiella rapportering och ta fram och sammanställa material samt stödja vid extern revision av projekt

Kvalifikationer
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi och redovisning, alternativt motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig kompetens för tjänsten. Flerårig erfarenhet av ekonomiarbete, projektredovisning och projektkalkylering, samt mycket goda kunskaper i Excel och andra redovisningsprogram, med fördel erfarenhet av Agresso.

Du har tidigare arbetat som projektekonom i externt finansierade projekt i offentlig verksamhet, gärna på regional nivå och besitter goda kunskaper om AMIF:s samt ESF:s (alt. annan finansiärs) regelverk. Du är van vid att leda och samordna den ekonomiska rapporteringen och vara väl insatt i projekten.

Du har mycket goda kunskaper i svenska språket och vana av att delta och leda digitala möten samt har goda kunskaper i engelska.

Det är meriterande om du har vana från utvecklings- och samverkansprojekt med finansiering från Tillväxtverket samt Europeiska Socialfonden, ESF på kommun- eller region nivå.
Meriterande är även kunskaper i integrering av de horisontella principerna jämställdhet, tillgänglighet och icke-diskriminering.

Din kompetens
Du är strukturerad, analytisk och har en god samarbetsförmåga samtidigt som du kan fokusera på processen och leverera resultat. Du är flexibel och kan anpassa dig utifrån ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du är van att arbeta självständigt, planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt inom uppsatta tidsramar, periodvis under hög belastning. Du arbetar bra med andra människor, är lyhörd och engagerad, lyssnar in och är mottaglig för motpartens åsikter samtidigt som du kan fatta utifrån arbetsuppgiften relevanta beslut.

Vi erbjuder
Projektanställning på 100 procent från 1 januari 2023 till och med 31 december 2025.
Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Björn Larsson, ekonomichef, tel.018-611 46 70
Caroline Strömbäck, strategi- och planeringschef, tel. 018-617 09 49
Tove Österling, samordnare externt finansierade projekt tel. 0767 - 81 44 54.
Fackliga företrädare nås via växeln: 018-611 00 00.

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. Visa mindre

Wealth Manager till Coeli i Uppsala

Coeli växer i Uppsala och nu har du en spännande möjlighet att vara med och påverka deras tillväxt. Har du arbetslivserfarenhet från en rådgivningsroll på bank, är driven och har en fallenhet för att bygga starka och personliga relationer med människor? Du har en utbildning inom ekonomi och vill vara med på en tillväxtresa där du får vara med och påverka din egna roll och arbetsätt. Då kan detta vara något för dig! Välkommen in med din ansökan redan idag! ... Visa mer
Coeli växer i Uppsala och nu har du en spännande möjlighet att vara med och påverka deras tillväxt. Har du arbetslivserfarenhet från en rådgivningsroll på bank, är driven och har en fallenhet för att bygga starka och personliga relationer med människor? Du har en utbildning inom ekonomi och vill vara med på en tillväxtresa där du får vara med och påverka din egna roll och arbetsätt. Då kan detta vara något för dig! Välkommen in med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Coeli är ett entreprenöriellt finanshus som investerar i noterade tillgångar, fastigheter och private equity med målsättningen att skapa stort värde för både människa och kapital. Bolaget förvaltar drygt 40 miljarder kronor och är i en stark tillväxtfas inom samtliga affärsområden. Coeli ser en stor potential i Uppsala efter många års lokal närvaro och vill nu anställa fler rådgivare för att fortsätta öka marknadsandelar i Uppsalaregionen. Med ett unikt erbjudande skapar Coeli stora värden för bolagets kunder och deras vision är att vara det självklara valet inom förmögenhetsförvaltning i Uppsala. Här får du möjligheten att tidigt vara med på Uppsalakontorets tillväxtresa.

Hos Coeli erbjuds du:


* Möjlighet att forma din egna roll och arbetssätt
* Stora utvecklings- och karriärmöjligheter
* Konkuerrenskraftig lön + bonus
* Friskvårdsbidrag


ARBETSUPPGIFTER
- Du ansvarar för egna befintliga kunder men har även fokus på att etablera nya kundrelationer.
- Bygga, stärka och sprida Coelis varumärke i Uppsalas affärsliv och entreprenörskretsar.
- Genom en noggrann behovsanalys förstå förmögna privatpersoner, entreprenörer eller företags målsättningar och behov för att tillsammans med områdesspecialister rekommendera kvalificerade lösningar inom kapitalförvaltning, skatterådgivning, pensions-/försäkringsrådgivning och företagsförsäljningar.

VI SÖKER DIG SOM
Som person trivs du i en organisation som genomsyras av entreprenörsanda och hög kvalité. Du har en naturlig fallenhet för att ge utmärkt service och brinner för att bygga starka och personliga relationer med människor. Du är engagerad, prestigelös och professionell både mot kollegor och kunder. Du har ett stort intresse för ekonomi och investeringar. Du är en nyfiken person som följer kapitalmarknaden i stort och vill framåt och tar egna initiativ. Du har en god förmåga att kunna uttrycka dig i tal och i skrift på svenska och engelska.


* Vi söker dig som har en högskole-/universitetsexamen inom ekonomi och erfarenhet från en rådgivningsroll på bank, rådgivningsorganisation, fondkommissionär eller motsvarande.


Vi lägger stor vikt på personliga kompetenser och vi ser att du som söker besitter följande kompetenser:


* Affärsmässig
* Orädd
* Relationsskapande
* Inititativtagande


Övrig information


* Start: Omgående/ enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Uppsala


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Coeli är ett svenskt finanshus som hjälper förmögna privatpersoner, entreprenörer och institutioner att maximera sina investeringar genom förvaltning i världsklass.

Coeli har funnits sedan 1994, förvaltar drygt 40 miljarder och investerar mellan 1–3 miljarder per år i private equity och fastigheter tillsammans med våra kunder. Inom Coeli-koncernen arbetar drygt 110 anställda på kontor i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Klickahärom du är nyfiken på att veta mer om Coeli. Visa mindre

Redovisningskonsult

Ansök    Sep 23    Avanta Ekonomi AB    Ekonomikonsult
Är du en ekonom eller redovisningsekonom som letar efter nästa möjlighet till utveckling i karriären? Slår ditt hjärta extra för kundrelationer, affärer och tillväxtbolag? Då kan det vara just dig vi söker till vårt Uppsalakontor! Avanta Ekonomi är en snabbväxande, digital och familjär redovisningsbyrå som erbjuder skräddarsydda ekonomiflöden, ekonomifunktioner samt ekonomisk och juridisk rådgivning till våra kunder. Vi är idag 40 medarbetare fördelade på ... Visa mer
Är du en ekonom eller redovisningsekonom som letar efter nästa möjlighet till utveckling i karriären? Slår ditt hjärta extra för kundrelationer, affärer och tillväxtbolag? Då kan det vara just dig vi söker till vårt Uppsalakontor!
Avanta Ekonomi är en snabbväxande, digital och familjär redovisningsbyrå som erbjuder skräddarsydda ekonomiflöden, ekonomifunktioner samt ekonomisk och juridisk rådgivning till våra kunder. Vi är idag 40 medarbetare fördelade på tre kontor i Uppsala, Borlänge och Stockholm. Vår passion ligger i vår vision om att skapa branschen bästa organisation och arbetsplats utifrån ett medarbetarcentrerat fokus. Vi strävar kontinuerligt mot att ligga i branschens framkant inom arbetsflöden och teknologisk utveckling. Därigenom inspirerar vi våra kunder till samma utveckling ????




Vem är du?
Vi söker dig som tycker om att ta stort ansvar och vill ta dig an utmaningar för att växa. Du är ekonomiutbildad med erfarenhet som medför att du känner en trygghet i din kompetens inom löpande redovisning.
Det är meriterande om du har god kännedom om boksluts- och årsredovisningsfrågor för större bolag, samt känner dig trygg i den rådgivande rollen mot kund, inte minst inom skattefrågor. För att trivas i rollen är det även fördelaktigt med kompetens inom redovisning vad gäller försäljning utanför Sverige och vinstmarginalbeskattning.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper där vilja att utvecklas och förmåga att ta ansvar för den egna prestationen är något som stämmer in på dig. Avanta Ekonomi är ett kundcentrerat företag och att alltid utgå ifrån kundens behov och problem är något som bör vara naturligt för dig. Du uppskattar kundrelationer och är genuint intresserad av att förstå olika verksamheter och hitta lösningar och effektiva arbetssätt.
Viktigt för rollen:
Relevant utbildning inom ekonomi
Erfarenhet av löpande redovisning, gärna för större bolag/kunder
God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift
Vilja att utvecklas
Vilja att arbeta enligt digitala arbetssätt
Förmåga att ta ansvar för din prestation
Kundcentrerad med flexibelt arbetssätt

Meriterande för rollen:
Erfarenhet av bokslutsarbete
Kompetens inom företagsrådgivning och skattefrågor
Kompetens inom försäljning utanför Sverige och vinstmarginalbeskattning
Erfarenhet av Fortnox, Björn Lundén och Visma Lön.
Erfarenhet av kunder inom restaurangbranschen
Erfarenhet av kunder inom bil- och motorbranschen



Vad kommer du att arbeta med?
Som ekonomi- och redovisningskonsult kommer du ha direkt kundansvar och arbeta självgående mot några av våra större kunder men med understöd från kollegor vid behov. Arbetsuppgifterna är varierande enligt kundernas behov, men vi ser att arbetet består av såväl löpande redovisning och bokföring som bokslutsarbete och företagsrådgivning. Vi ser självklart även att rollen utvecklas utifrån dina egna individuella mål för utveckling och lärande.
Vi erbjuder dig:
Hos oss på Avanta Ekonomi får du möjligheten att arbeta i en ansvarsfull och självständig roll i ett bolag med familjär kultur. Du erbjuds självklart friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Utöver detta erbjuder vi även dig:
Digitala arbetssätt
Avanta ska ligga i branschens framkant inom arbetsflöden och teknologisk applicering. Genom vårt digitala arbetssätt får du arbeta med de senaste tekniska lösningarna i branschen.
Kontinuerlig utveckling
Vi är en framåtsträvande organisation med höga kvalitetskrav och en mentalitet av kontinuerlig utveckling och förbättring av oss själva. Vi erbjuder därför tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar.
Sociala aktiviteter
Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter är en naturlig del av vår företagskultur.
Flexibla arbetstider
Vi erbjuder alla våra anställda flexibla arbetstider och möjlighet till arbete hemifrån för att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten.
Gemenskap
När du arbetar i en konsultroll mot kund så arbetar du främst på något av våra Avanta-kontor och inte ute hos kund. Detta medför att vi tillsammans skapar en bättre gemenskap och familjeanda. Det skapar även större möjligheter till samarbete och kunskapsutbyte mellan kollegor.
Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 6 månaders provanställning tillämpas. Start omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Vi tillämpar ett löpande urval och annonsen kan komma att stängas innan sista ansökningsdatum.
Vi ser fram emot din ansökan! ???? Visa mindre

Billingspecialist inom tele- eller datakom sökes till GlobalConnect

Ansök    Sep 7    2Complete AB    Ekonomikonsult
Dina arbetsuppgifter GlobalConnect finns idag representerat i Norge, Sverige, Danmark och Tyskland och har anställda från flera olika länder. Det möjliggör en mångkulturell miljö där vi kommer få dig att trivas och med stort engagemang introducera dig till din nya roll och arbetsplats. Vi söker en Billing-Specialist som skall vara en del av vårt växande team. Billing teamet är på en spännande resa med många nya områden och initiativ. Vill du vara med på r... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
GlobalConnect finns idag representerat i Norge, Sverige, Danmark och Tyskland och har anställda från flera olika länder. Det möjliggör en mångkulturell miljö där vi kommer få dig att trivas och med stort engagemang introducera dig till din nya roll och arbetsplats.

Vi söker en Billing-Specialist som skall vara en del av vårt växande team. Billing teamet är på en spännande resa med många nya områden och initiativ. Vill du vara med på resan att organisera, kvalitetssäkra och optimera teamets dagliga arbete så är det här rätt uppdrag för dig.
Billing inom GlobalConnect Sweden är ansvarig för att säkerställa och genomföra kvalitetsmässiga faktureringar för både Enterprise och Privat kunder. Teamets främsta fokus just nu är att ständigt förbättra billingprocessen och säkerställa att våra externa och interna kunder får en bra upplevelse samt stödja verksamheten i alla pågående projekt och initiativ. Billing är en del av Business Finance SE där du kommer rapportera till Billing manager.

Du kommer löpande att arbeta med att:
• Planera och genomföra faktureringskörningar
• Stödja order/billing hantering för komplexa kunder
• Lösa och/eller eskalera incidenter inom företaget
• Bistå i AdHoc-utredningar inom Billing
• Genomföra dagliga kontroller av systemens fallouts och suspens
• Vara med och utveckla Billing på Global Connect så som processutveckling, automatisering, kravställning mm.


Om företaget
Företaget är en leverantör av tjänster inom digital infrastruktur och datakommunikation. GlobalConnect har några av Sveriges mest krävande och samhällsviktiga företag som kunder samtidigt som man bygger ut fibernät till hushåll under varumärket IP-Only. Företaget har branschens högsta kundnöjdhet på företagsmarknaden och var med 3,1 miljarder kronor den som investerade mest av alla i den svenska bredbandsutbyggnaden enligt senaste rapporten från Post- och telestyrelsen.

GlobalConnect Sverige är en del i en växande nordeuropeisk koncern med en egen digital infrastruktur bestående av över 100 000 kilometer fibernät och 30 000 kvadratmeter datacenter i Danmark, Norge, Sverige, Tyskland och Finland. I Sverige har koncernen cirka 700 medarbetare, 3 300 företagskunder och dess fibernät levererar snabbt bredband till över en miljon svenskar.


Din profil
Vi tror att du framgångsrikt har arbetat med Billing tidigare. Erfarenhet från Telekom, Datakom eller Elbolag ses som meriterande. Du är van vid att arbeta i olika system och har lätt för att sätta dig in i nya. Du arbetar strukturerat och planerar ditt arbete samt är mycket noggrann i det du gör.

Du har erfarenhet av att Microsoft eller andra miljöer där du kan ställa frågor på databasen. Har du erfarenhet från andra databaser än just är det lika meriterande då du lätt kommer att kunna sätta dig in i våra befintliga arbetssätt och rutiner.

Vi söker dig som trivs med att jobba i ett högt tempo och som är proaktiv, flexibel och självgående. Du är social och trivs i en roll som kräver mycket kontakt runt om i organisationen, exempel på kontaktytor är bland annat ekonomi, IT och den operativa verksamheten. Gruppen är idag uppdelad på GlobalConnects kontor i Stockholm eller Uppsala och du kan utgå från endera av dessa kontor. Gruppen träffas med jämna mellanrum för att främja vårt gemensamma arbete.

Är det dig vi söker? Ansök idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor är du mer än välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Joel Claeson.


Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. Visa mindre

Ekonomiansvarig sökes till Alcuin Translations på 20%

Ansök    Aug 18    Poolia Sverige AB    Ekonomikonsult
Vi söker nu en erfaren ekonomiansvarig till vår kund Alcuin Translations i Uppsala. Tjänsten är på 20% med förväntad start så snart som möjligt och kommer att pågå på lång sikt, med möjlighet till direktanställning för rätt person. Arbetet kan genomföras på distans eller på plats på företagets kontor i Uppsala. För detta uppdrag kommer du att bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma at... Visa mer
Vi söker nu en erfaren ekonomiansvarig till vår kund Alcuin Translations i Uppsala. Tjänsten är på 20% med förväntad start så snart som möjligt och kommer att pågå på lång sikt, med möjlighet till direktanställning för rätt person. Arbetet kan genomföras på distans eller på plats på företagets kontor i Uppsala. För detta uppdrag kommer du att bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
På Alcuin Translations AB arbetar ett glatt gäng med utbildade översättare, som både projektleder och översätter, samt en ekonomichef. Som ekonomiansvarig kommer arbetsuppgifterna bland annat bestå av:
• löpande bokföring
• förberedelse och kontakt med revisor inför bokslut
• hantera kund- och leverantörsreskontra
• löneutbetalning
• redovisning av moms och arbetsgivaravgifter
• periodisk sammanställning
• övrig kontakt med Skatteverket

Vem är du?
Vi söker dig som tidigare har arbetat som ekonomiansvarig och har självständigt ansvarat för bokslut och arbetat med löpande bokföring. Du har även vana av att arbeta i ekonomisystemet Visma och har tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter som beskriver ovan. Har du en utbildning inom ekonomiområdet är det meriterande men inget krav. Du kan kommunicera obehindrat på svenska, både i tal och skrift.

Som person är du lösningsorienterad, stresstålig, självgående och har en god samarbetsförmåga. Du känner dig trygg i din arbetsroll och kan snabbt sätta dig in i arbetet. Vidare är du noggrann och kommunikativ som person.

Låter denna tjänst som något du är intresserad av? Passa på att söka tjänsten redan idag!

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Wealth Manager till Coeli i Uppsala

Coeli växer i Uppsala och nu har du en spännande möjlighet att vara med och påverka deras tillväxt. Har du arbetslivserfarenhet från en rådgivningsroll på bank, är driven och har en fallenhet för att bygga starka och personliga relationer med människor? Kanske har du även en utbildning inom ekonomi och vill vara med på en tillväxtresa där du får vara med och påverka din egna roll och arbetsätt? Då kan detta vara något för dig! Välkommen in med din ansökan ... Visa mer
Coeli växer i Uppsala och nu har du en spännande möjlighet att vara med och påverka deras tillväxt. Har du arbetslivserfarenhet från en rådgivningsroll på bank, är driven och har en fallenhet för att bygga starka och personliga relationer med människor? Kanske har du även en utbildning inom ekonomi och vill vara med på en tillväxtresa där du får vara med och påverka din egna roll och arbetsätt? Då kan detta vara något för dig! Välkommen in med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Coeli är ett entreprenöriellt finanshus som investerar i noterade tillgångar, fastigheter och private equity med målsättningen att skapa stort värde för både människa och kapital. Bolaget förvaltar drygt 40 miljarder kronor och är i en stark tillväxtfas inom samtliga affärsområden. Coeli ser en stor potential i Uppsala efter många års lokal närvaro och vill nu anställa fler rådgivare för att fortsätta öka marknadsandelar i Uppsalaregionen. Med ett unikt erbjudande skapar Coeli stora värden för bolagets kunder och deras vision är att vara det självklara valet inom förmögenhetsförvaltning i Uppsala. Här får du möjligheten att tidigt vara med på Uppsalakontorets tillväxtresa.

Hos Coeli erbjuds du:


* Möjlighet att forma din egna roll och arbetssätt
* Stora utvecklings- och karriärmöjligheter
* Konkuerrenskraftig lön + bonus
* Friskvårdsbidrag


ARBETSUPPGIFTER
Ditt uppdrag som Wealth Manager


* Du ansvarar för egna befintliga kunder men har även fokus på att etablera nya kundrelationer.
* Bygga, stärka och sprida Coelis varumärke i Uppsalas affärsliv och entreprenörskretsar.
* Genom en noggrann behovsanalys förstå förmögna privatpersoner, entreprenörer eller företags målsättningar och behov för att tillsammans med områdesspecialister rekommendera kvalificerade lösningar inom kapitalförvaltning, skatterådgivning, pensions-/försäkringsrådgivning och företagsförsäljningar.


VI SÖKER DIG SOM
Som person trivs du i en organisation som genomsyras av entreprenörsanda och hög kvalité. Du har en naturlig fallenhet för att ge utmärkt service och brinner för att bygga starka och personliga relationer med människor. Du är engagerad, prestigelös och professionell både mot kollegor och kunder. Du har ett stort intresse för ekonomi och investeringar. Du är en nyfiken person som följer kapitalmarknaden i stort och vill framåt och tar egna initiativ. Du har en god förmåga att kunna uttrycka dig i tal och i skrift på svenska och engelska.


* Vi söker dig som har en högskole-/universitetsexamen inom ekonomi och/eller erfarenhet från en rådgivningsroll på bank, rådgivningsorganisation, fondkommissionär eller motsvarande.


Vi lägger stor vikt på personliga kompetenser och vi ser att du som söker besitter följande kompetenser:


* Affärsmässig
* Orädd
* Relationsskapande
* Inititativtagande


#

Övrig information


* Start: Omgående/ enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Uppsala


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Coeli är ett svenskt finanshus som hjälper förmögna privatpersoner, entreprenörer och institutioner att maximera sina investeringar genom förvaltning i världsklass.

Coeli har funnits sedan 1994, förvaltar drygt 40 miljarder och investerar mellan 1–3 miljarder per år i private equity och fastigheter tillsammans med våra kunder. Inom Coeli-koncernen arbetar drygt 110 anställda på kontor i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Klickahärom du är nyfiken på att veta mer om Coeli. Visa mindre

Ekonomiansvarig sökes till Alcuin Translations på 20%

Ansök    Aug 18    Poolia Sverige AB    Ekonomikonsult
Vi söker nu en erfaren ekonomiansvarig till vår kund Alcuin Translations i Uppsala. Tjänsten är på 20% med förväntad start så snart som möjligt och kommer att pågå på lång sikt, med möjlighet till direktanställning för rätt person. Arbetet kan genomföras på distans eller på plats på företagets kontor i Uppsala. För detta uppdrag kommer du att bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma at... Visa mer
Vi söker nu en erfaren ekonomiansvarig till vår kund Alcuin Translations i Uppsala. Tjänsten är på 20% med förväntad start så snart som möjligt och kommer att pågå på lång sikt, med möjlighet till direktanställning för rätt person. Arbetet kan genomföras på distans eller på plats på företagets kontor i Uppsala. För detta uppdrag kommer du att bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
På Alcuin Translations AB arbetar ett glatt gäng med utbildade översättare, som både projektleder och översätter, samt en ekonomichef. Som ekonomiansvarig kommer arbetsuppgifterna bland annat bestå av:
• löpande bokföring
• förberedelse och kontakt med revisor inför bokslut
• hantera kund- och leverantörsreskontra
• löneutbetalning
• redovisning av moms och arbetsgivaravgifter
• periodisk sammanställning
• övrig kontakt med Skatteverket

Vem är du?
Vi söker dig som tidigare har arbetat som ekonomiansvarig och har självständigt ansvarat för bokslut och arbetat med löpande bokföring. Du har även vana av att arbeta i ekonomisystemet Visma och har tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter som beskriver ovan. Har du en utbildning inom ekonomiområdet är det meriterande men inget krav. Du kan kommunicera obehindrat på svenska, både i tal och skrift.

Som person är du lösningsorienterad, stresstålig, självgående och har en god samarbetsförmåga. Du känner dig trygg i din arbetsroll och kan snabbt sätta dig in i arbetet. Vidare är du noggrann och kommunikativ som person.

Låter denna tjänst som något du är intresserad av? Passa på att söka tjänsten redan idag!

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Ekonomi - och lönekonsult till vår kund i Uppsala

Ansök    Aug 18    Poolia Sverige AB    Ekonomikonsult
Är du ute efter nya möjligheter inom ekonomi där det finns en bredd av arbetsuppgifter? Gillar du att ha många bollar i luften? Då kan denna roll vara något för dig! Vi söker nu en erfaren ekonomi- och lönekonsult till vår kund Uppsala för ett kortare konsultuppdrag, med start omgående. I denna roll kommer du få möjlighet att arbeta brett inom ekonomiområdet med arbetsuppgifter som betalningar, moms, löpnade redovisning, bokslut och löneadministration. Upp... Visa mer
Är du ute efter nya möjligheter inom ekonomi där det finns en bredd av arbetsuppgifter? Gillar du att ha många bollar i luften? Då kan denna roll vara något för dig! Vi söker nu en erfaren ekonomi- och lönekonsult till vår kund Uppsala för ett kortare konsultuppdrag, med start omgående. I denna roll kommer du få möjlighet att arbeta brett inom ekonomiområdet med arbetsuppgifter som betalningar, moms, löpnade redovisning, bokslut och löneadministration. Uppdraget är till en början på kortare sikt för att täcka upp en befintlig sjukskrivning, initialt några månaders uppdrag - med eventuellt möjlighet till förlängning på längre sikt beroende på hur allt utvecklar sig.

Du kommer att bli anställd som en av våra uppskattade konsulter. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
För detta uppdrag kommer du inneha en bred roll med fokus på ekonomiadministration. Du kommer att arbeta i affärssystem Pyramid samt Visma. Arbetsuppgifter kommer bland annat vara:

- betalningar
- moms
- löpande redovisning
- delar av bokslutsarbete
- löneadministration


Vem är du?
Vi ser att du som söker har en avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi med några års erfarenhet inom området. Du är trygg i din arbetsroll och har god vana av liknande ekonomiuppgifter. Det är mycket meriterande med lönekompetens. Vidare är dina datakunskaper inom Officepaketet mycket goda, likaså dina muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i Pyramid och/eller Visma.

För denna roll söker vi dig som har en god samarbetsförmåga samt ett prestigelöst, öppet och positivt förhållningssätt. Vi ser även att du är noggrann, strukturerad och självständig. Du är utåtriktad och har lätt att kommunicera, både i tal och skrift. Du har god förmåga att hantera parallella arbetsuppgifter och ett flexibelt arbetssätt.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se. Visa mindre

Ekonomikonsult

Ansök    Dec 10    Redoby Redovisning AB    Ekonomikonsult
Vi söker dig som ska jobba som ekonomikonsult. Du har haft eget kundansvar och med erfarenhet. Vi har klienter från olika länder därför behöver vi språkkunniga personal. Du kommer att jobba inom datorisering och digitalisering av våra tjänster därför är kunskaper inom ekonomi, språk och datorer avgörande. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.... Visa mer
Vi söker dig som ska jobba som ekonomikonsult. Du har haft eget kundansvar och med erfarenhet.
Vi har klienter från olika länder därför behöver vi språkkunniga personal.
Du kommer att jobba inom datorisering och digitalisering av våra tjänster därför är kunskaper inom ekonomi, språk och datorer avgörande.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Ekonomikonsult sökes till läkemedelsbolag Uppsala

Holm Rekrytering erbjuder interimskonsulter inom HR, Ekonomi och Management, som exempelvis VD:s, HR- och ekonomichefer. Holm Rekrytering erbjuder även chef- och specialistrekryteringar enligt metoden värderingsstyrd rekrytering. För att få medarbetare att trivas och leverera lönsamma beteenden på arbetet behöver du mäta attityder och drivkrafter gentemot en given företagskultur. Vill du lyckas med dina rekryteringar rekommenderar vi just värderingsstyrd... Visa mer
Holm Rekrytering erbjuder interimskonsulter inom HR, Ekonomi och Management, som exempelvis VD:s, HR- och ekonomichefer.

Holm Rekrytering erbjuder även chef- och specialistrekryteringar enligt metoden värderingsstyrd rekrytering. För att få medarbetare att trivas och leverera lönsamma beteenden på arbetet behöver du mäta attityder och drivkrafter gentemot en given företagskultur. Vill du lyckas med dina rekryteringar rekommenderar vi just värderingsstyrd rekrytering.

Ekonomikonsult sökes till läkemedelsbolag Uppsala

Vi söker för kunds räkning denna position som är ett konsultuppdrag som beräknas starta i april och beräknas pågå i minst 6 månader. Du kommer att arbeta på kontoret ca 3 dag/vecka på plats på kontoret och resterande på distans.

Företaget är ett internationellt läkemedelsbolag och detta är bolagets nordiska huvudkontor.

Arbetsbeskrivning

Du kommer att tillhöra bolagets nordiska enhet och dess ekonomi- och HR avdelning. Verksamheten håller på att outsourca ekonomifunktionen och du kommer att stötta CFO med ekonomifrågor där fokus blir att jobba med våra leverantörsbetalningar och nya inköpsordersystem. Du kommer även arbeta med moms och intrastatfrågor. I övrigt kommer du att allmänt underlätta vid övergången till outsourcingbolaget och stötta interna medarbetare vid denna omställning till nya rutiner och processer. Därutöver bistå med diverse redovisning och administration. Ekonomisystemet är M3 och inköpssystemet heter One Buy.

Vem är du

Vi söker dig som trivs att arbeta i en bred roll inom ekonomi. Är utbildad ekonom och har minst tre års erfarenhet av brett ekonomiarbete, gärna från nordisk funktion. Du har erfarenhet av engelska som koncernspråk. Är van vid att arbeta i olika system och har lätt för att lära nya system. Som person har du en positiv inställning och gillar att arbeta i team. Du är drivande och lösningsorienterad. Har ett strukturerat och kvalitetsmedvetet arbetssätt och är en ansvarstagande person.

Ansökan

Vi läser ansökningar löpande. Frågor om tjänsten besvaras av Viveka Holm på Holm Rekrytering tel:0790744099 eller [email protected] Visa mindre

Ekonomikonsult för uppdrag på 50-70 % till vår kund i Uppsala

Ansök    Mar 17    Poolia Sverige AB    Ekonomikonsult
Har du en bred ekonomisk bakgrund och ute efter en spännande utmaning på deltid? Kanske är du underkonsult och vill komplettera med ytterligare ett uppdrag? Då kan detta vara något för dig! Vi söker just nu en Ekonomikonsult för deltidsuppdrag på 50 - 70 % hos vår kund i Uppsala! Uppdraget förväntas starta så snart som möjligt för att pågå under ett år, med eventuella möjligheter till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma ... Visa mer
Har du en bred ekonomisk bakgrund och ute efter en spännande utmaning på deltid? Kanske är du underkonsult och vill komplettera med ytterligare ett uppdrag? Då kan detta vara något för dig! Vi söker just nu en Ekonomikonsult för deltidsuppdrag på 50 - 70 % hos vår kund i Uppsala! Uppdraget förväntas starta så snart som möjligt för att pågå under ett år, med eventuella möjligheter till förlängning.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Fokus på arbetsuppgifter:

- Momsrapportering för 6 svenska bolag (varav 5 månatligen och 1 kvartalsvis)
- Bokföring av löner för 6 bolag
- Bokföring av pensionskostnader för 4 bolag
- Rapportering av antal anställda i månadsbokslut samt validering av lönebokningarna i samband med månadsbokslut
- Rapportering av statistik till SCB för 7 svenska bolag (vissa månadsvis med flest kvartalsvis)
- Avstämningar i samband med månadsbokslut.

Observera att det kommer finnas möjlighet att arbeta största delen på distans för detta uppdrag!

Vem är du?
För denna roll ser vi att du har goda kunskaper när det kommer till månadsbokslut samt bokföring av löner och pensioner. Du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare som listas i annonsen och är trygg i din kompetens. Troligtvis har du en akademisk examen inom ekonomiområdet. Du har en god systemvana överlag och har goda kunskaper i både svenska och engelska, i både tal och skrift.

Som person är du självständig, noggrann, ansvarstagande och har förmåga att kunna kommunicera med flertalet kontaktytor. Vidare har du ett proaktivt och lösningsorienterat arbetssätt.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Ekonomikonsult

Holm Rekrytering erbjuder interimskonsulter inom HR, Ekonomi och Management, som exempelvis VD:s, HR- och ekonomichefer. Holm Rekrytering erbjuder även chef- och specialistrekryteringar enligt metoden värderingsstyrd rekrytering. För att få medarbetare att trivas och leverera lönsamma beteenden på arbetet behöver du mäta attityder och drivkrafter gentemot en given företagskultur. Vill du lyckas med dina rekryteringar rekommenderar vi just värderingsstyrd... Visa mer
Holm Rekrytering erbjuder interimskonsulter inom HR, Ekonomi och Management, som exempelvis VD:s, HR- och ekonomichefer.

Holm Rekrytering erbjuder även chef- och specialistrekryteringar enligt metoden värderingsstyrd rekrytering. För att få medarbetare att trivas och leverera lönsamma beteenden på arbetet behöver du mäta attityder och drivkrafter gentemot en given företagskultur. Vill du lyckas med dina rekryteringar rekommenderar vi just värderingsstyrd rekrytering.

Ekonomikonsult sökes till läkemedelsbolag Uppsala

Vi söker för kunds räkning denna position som är ett konsultuppdrag som beräknas starta i maj och beräknas pågå i minst 6 månader. Du kommer att arbeta på distans hemifrån. Efter pandemin kommer du vara på kontoret i Uppsala i begränsad omfattning ca 1 dag/14 dag.

Företaget är ett internationellt läkemedelsbolag och detta är bolagets nordiska huvudkontor.

Arbetsbeskrivning

Du kommer att tillhöra bolagets nordiska enhet och dess ekonomi- och HR avdelning bestående av 6 personer. Det är en bred roll där du supporterar både Finans- samt HR chef med ekonomifrågor som kundreskontra, bokföring, kravhantering, avstämningar samt bokslutsarbete. Du kommer att vara företagets kontaktperson gentemot löneoutsourcingbolag samt intern för personalen rörande lönefrågor. Du kvalitetssäkrar löneprocessen. Bokför HR-relaterade kostnader. Sköter statistik samt on- och off Bording i system.

Vem är du

Vi söker dig som trivs att arbeta i en bred roll inom ekonomi. Är utbildad ekonom och har minst tre års erfarenhet av brett ekonomiarbete, gärna från nordisk funktion. Du har erfarenhet av engelska som koncernspråk. Är van vid att arbeta i olika system och har lätt för att lära nya system. Som person har du en positiv inställning och gillar att arbeta i team. Du är drivande och lösningsorienterad. Har ett strukturerat och kvalitetsmedvetet arbetssätt och är en ansvarstagande person.

Ansökan

Vi läser ansökningar löpande. Frågor om tjänsten besvaras av Viveka Holm på Holm Rekrytering tel:0790744099 eller [email protected] Visa mindre

Ekonomer för framtida uppdrag

Ansök    Okt 23    Poolia Sverige AB    Ekonomikonsult
Poolia söker nu ekonomer för kommande uppdrag hos våra kunder i och runt om Uppsala och Gävle. Uppdragen varierar i omfattning och även kraven på tidigare erfarenhet och kompetens kan variera. Vi söker just nu särskilt dig som har tidigare erfarenhet av redovisning och lön, samt erfarenhet från brett arbete inom ekonomi. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser. Genom att svara på... Visa mer
Poolia söker nu ekonomer för kommande uppdrag hos våra kunder i och runt om Uppsala och Gävle. Uppdragen varierar i omfattning och även kraven på tidigare erfarenhet och kompetens kan variera. Vi söker just nu särskilt dig som har tidigare erfarenhet av redovisning och lön, samt erfarenhet från brett arbete inom ekonomi.

Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser. Genom att svara på annonsen ansöker du inte till en specifik tjänst, utan visar ett allmänt intresse för att jobba som konsult inom redovisningsekonomi hos Poolia. Vi kommer återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Vi hoppas få höra från dig!

Om tjänsten
I rollen som konsult inom ekonomi kan dina arbetsuppgifter variera, bland annat kan det innefatta
• Löpande redovisning
• Bokslutsarbete
• Budget och prognosarbete
• Momsredovisning
• Fakturahantering
• Projektekonomi
• Avstämningar
• Diverse ekonomiska rapporter
• Hantering av löner

Vem är du?
För att snabbt kunna sätta sig in i en konsultroll behövs praktisk erfarenhet, därför ser vi att du som söker har några års erfarenhet av roller där du arbetat brett inom ekonomi och ekonomiadministration. Du har utbildning inom ekonomi på universitets-/högskolenivå eller motsvarande kompetens från arbetslivet.

För att du ska trivas i konsultrollen är du som person noggrann, strukturerad och självständig, du har framför allt en positiv attityd och ett stort intresse för ekonomi och siffror samt har ett öga för detaljer. Vidare är du flexibel, lösningsorienterad och har ett öppet sinne som gör att du har lätt att komma in i nya sociala sammanhang. Vi ser även att du bemöter med god service och är driven som person.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se. Visa mindre

Ekonom med erfarenhet av inkasso sökes till vår kund i Uppsala

Ansök    Okt 29    Poolia Uppsala AB    Ekonomikonsult
Är du en driven ekonom som har erfarenhet av krav och inkasso? Poolia söker nu en driven och strukturerad ekonom för ett konsultuppdrag som beräknas starta omgående och pågå fram till mars 2020. Under denna tid kommer du att vara anställd som en av våra uppskattade konsulter och ges möjligheten att bygga på din CV ytterligare. Urval och intervjuer sker löpande, så sök redan idag! Om tjänsten Vår kund är Nordens ledande egenanställnings företag med verksam... Visa mer
Är du en driven ekonom som har erfarenhet av krav och inkasso? Poolia söker nu en driven och strukturerad ekonom för ett konsultuppdrag som beräknas starta omgående och pågå fram till mars 2020. Under denna tid kommer du att vara anställd som en av våra uppskattade konsulter och ges möjligheten att bygga på din CV ytterligare. Urval och intervjuer sker löpande, så sök redan idag!

Om tjänsten
Vår kund är Nordens ledande egenanställnings företag med verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Frankrike och UK. Koncernen omsätter drygt en miljard per år, merparten i Sverige och har sedan starten hjälpt fler än 55 000 egenanställda att fakturera utan att ha eget företag.

Det är en familjär organisation med 45 stationära medarbetare med korta och informella beslutsvägar. För att trivas här behöver man därför vara prestigelös och gilla att samarbeta. Organisationskulturen genomsyras av viljan att hjälpa varandra och de egenanställda. De får energi från sina egenanställda och den nytta vår verksamhet skapar, för dem och för samhället.

Ekonomifunktionen består av 6 medarbetare som hanterar bl.a. redovisning & bokslut, skatter, interna löner, krav & inkasso för de svenska bolagen i koncernen. Ekonomi ansvarar även för de utländska redovisningsbyråerna, koncernens likviditetshantering och konsolidering.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak

Arbetsuppgifter för rollen i huvudsak:

• Krav och Inkasso arbete
• Ansvara och hantera ROT& RUT gentemot Skatteverket
• Kontoavstämningar
• Ansvara och hantera utläggsredovisningen

Rollen innebär också att:

• Analysera stora mängder transaktionsdata
• På eget initiativ förbättra processer och systemstöd inom området Rot & Rut och driva det internt i företaget
• Kontakt med kunder och klienter

Vem är du?
I rollen som ekonom ser vi att du har ett par års erfarenhet av ekonomirelaterat arbete och krav & inkasso, konto & reskontra avstämningar och analyser. Du har en förmåga att både hantera, administrera och analysera stora mängder transaktioner och data. Då det i tjänsten ingår mycket kommunikation och en del internationell kontakt bör du ha lätt för att skapa goda relationer samt ha goda kunskaper i svenska och engelska. Då detta är ett temporärt uppdrag är det viktigt att du relativt snabbt kan sätta dig in i arbetet och bli självgående i rollen.

Som person är du kommunikativ, noggrann, proaktiv och duktig på att planera ditt arbete. Du skapar ordning och kvalité, prioriterar och ansvarar för dina arbetsuppgifter på ett självständigt sätt. Arbetet ställer höga krav på att du är engagerad, är serviceorienterad och har en vilja att bidra till verksamheten. Arbetsgruppen präglas av ett tätt samarbete där alla ställer upp för varandra och för att lyckas i rollen är du prestigelös och har en god samarbetsförmåga.


Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se. Visa mindre

Noggrann och driven ekonom för uppdrag vid SLU

Ansök    Sep 29    Poolia Sverige AB    Ekonomikonsult
Vi söker nu en noggrann och driven ekonom till Institutionen för mark och miljö på SLU. I denna roll kommer du få möjlighet att arbeta med ekonomiadministration för enskilda forskningsprojekt såväl som på ämnes- och avdelningsnivå. Uppdraget förväntas starta i december och pågå under ca. ett års tid. För detta uppdrag kommer du att bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas... Visa mer
Vi söker nu en noggrann och driven ekonom till Institutionen för mark och miljö på SLU. I denna roll kommer du få möjlighet att arbeta med ekonomiadministration för enskilda forskningsprojekt såväl som på ämnes- och avdelningsnivå. Uppdraget förväntas starta i december och pågå under ca. ett års tid. För detta uppdrag kommer du att bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Institutionen för mark och miljös forskning söker kunskap om samspelet mellan människan, marken, växten och den omgivande miljön i skogs- och jordbrukslandskap och urbana miljöer. Du kommer i denna tjänst arbeta med ekonomiadministration för såväl enskilda forskningsprojekt som administration av ekonomi på ämnes- och avdelningsnivå. Du kommer vara del av en mindre arbetsgrupp så även andra administrativa uppgifter kan tillkomma i tjänsten.

Dina arbetsuppgifter kommer bland andra innefatta
• Projektkalkylering
• Budget- och prognosarbete
• Uppföljning
• Redovisnings och rapportering av projekt
• Löpande fakturahantering
• Dokumenthantering, diarieföring och arkivering kopplat till ekonomiadministration
• Bokslutsarbete

Vem är du?
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi på universitets-/högskolenivå eller motsvarande kompetens. Vi ser att du har några års erfarenhet från en liknande roll, samt är bekant med ovanstående arbetsuppgifter och områden. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av projektekonomi. I denna tjänst krävs goda kunskaper i både svenska och engelska.

Stor vikt kommer läggas på dina personliga egenskaper, vi söker dig som har en mycket god samarbetsförmåga samt ett prestigelöst, öppet och positivt förhållningssätt. Som person är du utåtriktad och har lätt att kommunicera, både i tal och skrift. Du har god förmåga att hantera parallella arbetsuppgifter och ett flexibelt arbetssätt. Du drivs av att förbättra och effektivisera samt leverera god service.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

KONCERNREDOVISNINGSANSVARIG TILL UPPSALA

Ansök    Jan 24    Resultat AB    Ekonomikonsult
Om företaget Vi söker just nu en Koncernredovisningsansvarig till ett bolag i Uppsala, gällande ett rekryteringsglapp. Rätt person kan dock bli aktuell även för rekryteringen. Du kommer ha ansvar för koncernkonsolidering, delar av rapportering, IFRS Compliance avseende rapportering samt internprissättning och skattefrågor. Arbete med utveckling av processer och systemstöd kopplade till de här ansvarsområdena samt till redovisningsflöden och redovisningspr... Visa mer
Om företaget
Vi söker just nu en Koncernredovisningsansvarig till ett bolag i Uppsala, gällande ett rekryteringsglapp. Rätt person kan dock bli aktuell även för rekryteringen.

Du kommer ha ansvar för koncernkonsolidering, delar av rapportering, IFRS Compliance avseende rapportering samt internprissättning och skattefrågor. Arbete med utveckling av processer och systemstöd kopplade till de här ansvarsområdena samt till redovisningsflöden och redovisningsprinciper i övrigt. Stöd till Teamleader Accounting i att kvalitetsgranska redovisning bokslut i legala enheter.


Dina arbetsuppgifter
Du ansvar för koncernkonsolidering, delar av rapportering (rapportspråk Engelska) och utveckling av de processerna med tillhörande systemstöd. Inklusive ansvar för och arbete med att koncernredovisning och koncernkonsolidering stödjer korrekt och effektiv intern och extern rapportering av resultat, balans och kassaflöde med tillhörande supporterade information.

Årsredovisningsprocess, IFRS Compliance och arbete med att implementera nya redovisningsstandarder.

Internkontroll, intern prissättning och transfer pricing mellan länder samt andra strategiska skattefrågor.

Arbete med utveckling av central affärsstruktur inklusive rapportpaket för inrapporterande enheter i koncernen. Arbete med att utveckla systemstöd för koncernkonsolidering och rapportering, ofta i projektform.

Ansvar för kvalitetssäkring av redovisning och rapportering av M&A - såsom förvärv, avyttringar, delavyttringar, inkråmsöverlåtelser, fusioner mm.

Arbete med governancefrågor såsom attestpolicy och beslutsmandat.


Din profil
Flerårig erfarenhet från arbete med redovisning, bokslut, koncernkonsolidering, rapportering, årsredovisningsprocesser och revisionsprocesser i koncerner med dotterbolag i Sverige och utlandet. Erfarenhet av IFRS, förvärv och omstruktureringsfrågor. Erfarenhet från arbete med aktuell och uppskjuten inkomstskatt samt med internkontroll och internrevision är meriterande.

Erfarenhet från ständigt förändringsarbete avseende processer, rutiner och system inom ekonomifunktion är meriterande. Erfarenhet från arbete i koncerner med stark tillväxt och i snabb förändring är meriterande.

Du har en fallenhet för och intresse av att bygga struktur och skapa rutiner. Bekväm i systemfrågor. Arbetar självständigt. Drivande. Gillar att jobba hands on OCH med att leda och bygga rutiner och processer som utförs av andra.


Framgångsfaktorer
• Relevant universitet-/högskoleutbildning
• Erfarenhet av liknade arbetsuppgifter
• Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
PLACERING: Uppsala
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Hanna Eriksson 072-230 99 89
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2020-02-07

Denna tjänst är en hyra där du är anställd hos oss på Resultat. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då uppdraget ska tillsättas inom kort. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Hanna Eriksson, 072-230 99 89 Visa mindre

Ekonomiadministratör till offentlig verksamhet i Uppsala

Ansök    Sep 30    Lernia    Ekonomikonsult
Har du erfarenhet av fakturahantering och är strukturerad och noggrann? Då är det här jobbet för dig! Vi söker nu en ekonomiadministratör för uppdrag på offentlig verksamhet i Uppsala. Arbetsuppgifter Som ekonomiadministratör kommer du att hantera ett fakturaflöde, serva andra enheter, kontrollera att avtal följs samt sköta kontakter både externt och internt. Om dig Vi ser att du har minst en gymnasieutbildning samt flerårig vana av fakturahantering.... Visa mer
Har du erfarenhet av fakturahantering och är strukturerad och noggrann? Då är det här jobbet för dig! Vi söker nu en ekonomiadministratör för uppdrag på offentlig verksamhet i Uppsala.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiadministratör kommer du att hantera ett fakturaflöde, serva andra enheter, kontrollera att avtal följs samt sköta kontakter både externt och internt.

Om dig

Vi ser att du har minst en gymnasieutbildning samt flerårig vana av fakturahantering. Du har erfarenhet av systemet Agresso, god datavana, behärskar svenska i såväl tal som skrift samt har mycket goda kunskaper i Officepaketet och då främst Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av systemet Procapita. Som person är du noggrann, flexibel och anpassningsbar.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/Heltid/Uppsala

Tillträdesdag

Omgående

Information

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

För frågor om tjänsten - kontakta Ludvig Millqvist på [email protected]

Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta [email protected]

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se. Visa mindre

Ekonom med erfarenhet av inkasso sökes till vår kund i Uppsala

Ansök    Okt 18    Poolia Uppsala AB    Ekonomikonsult
Är du en driven ekonom som har erfarenhet av krav och inkasso? Poolia söker nu en driven och strukturerad ekonom för ett konsultuppdrag som beräknas starta omgående och pågå fram till mars 2020. Under denna tid kommer du att vara anställd som en av våra uppskattade konsulter och ges möjligheten att bygga på din CV ytterligare. Urval och intervjuer sker löpande, så sök redan idag! Om tjänsten Vår kund är Nordens ledande egenanställnings företag med verksam... Visa mer
Är du en driven ekonom som har erfarenhet av krav och inkasso? Poolia söker nu en driven och strukturerad ekonom för ett konsultuppdrag som beräknas starta omgående och pågå fram till mars 2020. Under denna tid kommer du att vara anställd som en av våra uppskattade konsulter och ges möjligheten att bygga på din CV ytterligare. Urval och intervjuer sker löpande, så sök redan idag!

Om tjänsten
Vår kund är Nordens ledande egenanställnings företag med verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Frankrike och UK. Koncernen omsätter drygt en miljard per år, merparten i Sverige och har sedan starten hjälpt fler än 55 000 egenanställda att fakturera utan att ha eget företag.

Det är en familjär organisation med 45 stationära medarbetare med korta och informella beslutsvägar. För att trivas här behöver man därför vara prestigelös och gilla att samarbeta. Organisationskulturen genomsyras av viljan att hjälpa varandra och de egenanställda. De får energi från sina egenanställda och den nytta vår verksamhet skapar, för dem och för samhället.

Ekonomifunktionen består av 6 medarbetare som hanterar bl.a. redovisning & bokslut, skatter, interna löner, krav & inkasso för de svenska bolagen i koncernen. Ekonomi ansvarar även för de utländska redovisningsbyråerna, koncernens likviditetshantering och konsolidering.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak

Arbetsuppgifter för rollen i huvudsak:

• Krav och Inkasso arbete
• Ansvara och hantera ROT& RUT gentemot Skatteverket
• Kontoavstämningar
• Ansvara och hantera utläggsredovisningen

Rollen innebär också att:

• Analysera stora mängder transaktionsdata
• På eget initiativ förbättra processer och systemstöd inom området Rot & Rut och driva det internt i företaget
• Kontakt med kunder och klienter

Vem är du?
I rollen som ekonom ser vi att du har ett par års erfarenhet av ekonomirelaterat arbete och krav & inkasso, konto & reskontra avstämningar och analyser. Du har en förmåga att både hantera, administrera och analysera stora mängder transaktioner och data. Då det i tjänsten ingår mycket kommunikation och en del internationell kontakt bör du ha lätt för att skapa goda relationer samt ha goda kunskaper i svenska och engelska. Då detta är ett temporärt uppdrag är det viktigt att du relativt snabbt kan sätta dig in i arbetet och bli självgående i rollen.

Som person är du kommunikativ, noggrann, proaktiv och duktig på att planera ditt arbete. Du skapar ordning och kvalité, prioriterar och ansvarar för dina arbetsuppgifter på ett självständigt sätt. Arbetet ställer höga krav på att du är engagerad, är serviceorienterad och har en vilja att bidra till verksamheten. Arbetsgruppen präglas av ett tätt samarbete där alla ställer upp för varandra och för att lyckas i rollen är du prestigelös och har en god samarbetsförmåga.


Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se. Visa mindre

Interimskonsult inom Ekonomi

Ansök    Maj 9    Novare Professionals    Ekonomikonsult
www.novareprofessionals.se Är du intresserad av att börja jobba som interimskonsult och funderar på om det kan vara ett nästa steg i din karriär? Med Novare Professionals har du möjlighet att jobba som underkonsult och prova på nya branscher och utvecklas inom din profession. Novare Professionals har nu flera kunder som söker interimskonsulter inom Ekonomi till hösten. Interimsrollen är en flexibel roll med mycket eget ansvar och varierande utmaningar ... Visa mer
www.novareprofessionals.se

Är du intresserad av att börja jobba som interimskonsult och funderar på om det kan vara ett nästa steg i din karriär? Med Novare Professionals har du möjlighet att jobba som underkonsult och prova på nya branscher och utvecklas inom din profession.

Novare Professionals har nu flera kunder som söker interimskonsulter inom Ekonomi till hösten. Interimsrollen är en flexibel roll med mycket eget ansvar och varierande utmaningar både i omfattning, tid och komplexitet. Du väljer själv vilka uppdrag du tackar ja till och i de flesta fallen är det helt upp till dig hur du tar dig an och löser de uppgifter som faller inom rollen. Uppdragen kan också innebära en del tempoväxlingar; Vissa uppdrag påbörjas i lugnet före stormen eller i den löpande driften medans du i andra uppdrag kommer du rakt in i en pågående förändring. Det blir därför sällan enformigt att arbeta som interimskonsult och i många fall är uppdragslängden uttalad redan innan du påbörjar uppdraget, oftast med möjlighet till förlängning.


VEM ÄR RÄTT FÖR ROLLEN?

Som interimskonsult är din inlärningskurva ofta hög och du får snabbt mycket erfarenhet som breddar din kompetens inom olika områden och branscher. Förutom att du utökar dina erfarenheter så utvecklas du personligen i mötet med olika människor och situationer. Det bidrar så klart även till att ditt kontaktnät växer fort.

För att trivas som interimskonsult via oss tror vi därför att du är öppen, engagerad och intresserad av att bredda din profil ytterligare och lära dig nya saker. Vi ser det som avgörande att du inför uppdragen känner dig trygg i din roll och motiverad till att ta dig an nya utmaningar. Har du dessutom arbetat i en konsultnära verksamhet eller som konsult själv tidigare så kommer du att ha lätt för att sätta dig in i rollen och leverera mot kundernas förväntningar!


ÖVRIGT

Uppdragen tillsätts löpande under hösten och varierar både i omfattning och längd. Vill du bredda din kompetens, utvidga ditt nätverk och komma in i nya spännande branscher? Bifoga din ansökan via denna annons så hör vi av oss löpande för att matcha ihop dig med rätt utmaningar! Har du frågor runt samarbetet? Vänligen maila vår konsultansvarig [email protected] eller invänta vidare kontakt. Visa mindre

Ekonom , vikariat 50%

Arbetsuppgifterna består av löpande bokföring, avstämningar, rapporter, budget, bokslut, årsredovisning, momshantering och deklarationer. En hel del kundkontakter.Kunderna för denna tjänst består främst av stiftelser och nationer, erfarenhet av denna bolagsform är ett stort plus.Vi arbetar i ett eget utvecklat system, är i stort sett helt digitala, samt Visma Bokslut och Skatt.Minst några års erfarenhet från arbete med ekonomi, redovisning och skatter kräv... Visa mer
Arbetsuppgifterna består av löpande bokföring, avstämningar, rapporter, budget, bokslut, årsredovisning, momshantering och deklarationer. En hel del kundkontakter.Kunderna för denna tjänst består främst av stiftelser och nationer, erfarenhet av denna bolagsform är ett stort plus.Vi arbetar i ett eget utvecklat system, är i stort sett helt digitala, samt Visma Bokslut och Skatt.Minst några års erfarenhet från arbete med ekonomi, redovisning och skatter krävs. Du är noggrann, strukturerad, stresstålig och gör rätt prioriteringar. Du har eget ansvar för dina kunder och följer deadlines och har kundens önskemål i fokus.Vi önskar tillsätta tjänsten snarast. Vikariat t.o.m. januari 2020. Visa mindre