Lediga jobb som Fastighetsekonom i Uppsala

Se lediga jobb som Fastighetsekonom i Uppsala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uppsala som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomisk förvaltare / kundrådgivare

Har du eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller arbetslivserfarenhet inom området? Trivs du i en rådgivande roll där kundperspektivet och kontakt med människor står i fokus? Ansök idag! Om uppdraget I rollen kommer du att agera som rådgivare inom ekonomiska frågor. Via telefon och mail kommer du hantera inkommande ärenden och stötta upp med din ekonomikunskap i sådant som rör exempelvis budget, fakturering och redovisning. De ärenden och uppgifter du k... Visa mer
Har du eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller arbetslivserfarenhet inom området? Trivs du i en rådgivande roll där kundperspektivet och kontakt med människor står i fokus? Ansök idag!
Om uppdraget
I rollen kommer du att agera som rådgivare inom ekonomiska frågor. Via telefon och mail kommer du hantera inkommande ärenden och stötta upp med din ekonomikunskap i sådant som rör exempelvis budget, fakturering och redovisning. De ärenden och uppgifter du kommer hantera är varierade vilket innebär att det kräver en flexibilitet och förmåga att prioritera.
Du kommer främst agera som rådgivare och konsultativ funktion, vilket innebär att du till stor del inte kommer arbeta hands-on med praktiska ekonomiuppgifter. Du kommer i stället visa hur vår kunds användare själv ska kunna se och tolka sina rapporter eller budgetar.
Du kommer tillhöra en grupp med andra ekonomer som arbetar nära varandra vilket innebär att en social och kommunikativ förmåga är viktigt för att lyckas i uppdraget.
Din profil
I detta uppdrag har du antingen studerat en eftergymnasial utbildning inom ekonomi där praktik har ingått alternativt att du saknar utbildning men i stället har några års erfarenhet av ekonomiarbete, till exempel som redovisningsekonom.
Eftersom du i rollen kommer hantera en bredd av frågor behöver du ha en god förståelse för ekonomiarbete överlag, med moment som resultat- och balansräkningar och generellt budgetarbete.
Krav för rollen
Eftergymnasial ekonomiutbildning eller några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi
Förståelse kring resultat- och balansräkning, redovisning och budgetarbete
Du behöver vara social och kommunikativ med stort kundfokus.

Meriterande för rollen
Erfarenhet av ekonomiarbete från fastighetsbranschen

Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Uppdragsform: Tjänsten är en hyrrekrytering vilket innebär att du kommer att bli anställd av Stegra Rekrytering under de första 6 månaderna och uthyrd till kunden med goda möjligheter till att uppdraget övergår till en anställning direkt hos kund
Ort: Stockholm eller Uppsala med möjlighet till distansarbete
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De som uppfyller grundkraven kontaktar vi via telefon. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 eller [email protected]
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.
Sökord: Ekonom / Redovisning / Förvaltning Visa mindre

Är du Uppsalahem nya fastighetsförvaltare Distrikt Östra

Ansök    Dec 22    Uppsalahem AB    Fastighetsekonom
Uppsalahem har 300 engagerade medarbetare som förvaltar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem. Uppsalahem söker nu en fastighetsförvaltare till Distrikt Östra. Om tjänsten Tycker du om att bygga relationer och att arbeta med långsiktiga kundrelationer? Vill du jobba i ett fastighetsbolag där nöjda hyresgäster står högt på agendan? Vi söker dig som gillar att utveckl... Visa mer
Uppsalahem har 300 engagerade medarbetare som förvaltar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem. Uppsalahem söker nu en fastighetsförvaltare till Distrikt Östra.

Om tjänsten
Tycker du om att bygga relationer och att arbeta med långsiktiga kundrelationer? Vill du jobba i ett fastighetsbolag där nöjda hyresgäster står högt på agendan? Vi söker dig som gillar att utveckla fastigheter och skapa förutsättningar för våra hyresgäster att trivas. Är du både driven och prestigelös så skulle en roll som fastighetsförvaltare på Uppsalahem kunna vara något för dig. Hos oss tillhör du ett förvaltningsteam, där du ansvarar för ca 1700 lägenheter och har det totala fastighetsägaransvaret för allt som sker i ditt fastighetsbestånd. Dina fastigheter i den här tjänsten ligger huvudsakligen i Salabackar, Kvarngärdet, Kåbo, men även i centrala delar av Uppsala.

Som stöd har du hjälp av ett mindre team av förvaltningsassistenter och fastighetstekniker. Du leder det dagliga arbetet i teamet genom gemensam planering, prioritering och regelbundna avstämningar/uppföljningar både enskilt och i grupp. Tillsammans i teamet följer ni hyresgästerna under hela hyrescykeln. Nöjda hyresgäster är viktigt för oss och vi strävar alltid efter att göra det lilla extra. Du tänker ständigt på att utveckla dina bostadsområden, i både stora och små frågor.

Som fastighetsförvaltare har du det ekonomiska ansvaret inklusive budget- och resultatansvar för dina tilldelade byggnader. Du kommer jobba mot ett antal fastställda mål såsom NKI, ekonomisk avkastning och hållbarhet.

I rollen kommunicerar du och bygger relationer med våra hyresgäster, entreprenörer, kollegor och övriga externa intressenter. Därför är det viktigt att du är kommunikativ, duktig på att samarbeta och bra på att möta andra människor.

Din bakgrund och person
Som person är du affärsorienterad, bra på relationer och att bygga förtroende hos våra hyresgäster. Du är driven, analytisk och har lätt för att samarbeta. För att trivas hos oss bör du ha ett prestigelöst förhållningssätt.

Vi söker dig som har:

- en högskole- eller universitetsutbildning inom relevant område som tex byggingenjör, fastighetsekonomi, samhällsbyggnad.

- några års erfarenhet av att arbeta som fastighetsförvaltare.

- mycket goda kunskaper i Office-paketet.

- mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift

- B-körkort

Det är meriterande om du har kunskaper inom hyres, fastighets och entreprenad juridik, byggteknik och fastighetsekonomi. Har du arbetat i ett fastighetssystem såsom Xpand är även det ett plus.

För att lyckas i rollen tror vi att du brinner för service och har ett öga för detaljer. Du är driven och har lätt för att prioritera och planera ditt arbete. Problemlösning är en naturlig del av din arbetsdag och genom kreativitet och målmedvetenhet hittar du bra lösningar.

Du har ett stort intresse och engagemang för sociala frågor då vi arbetar aktivt för att ge våra hyresgäster ett tryggt och säkert boende.

Vi vill att du ska trivas på jobbet
Vi på Uppsalahem är stolta över vår värdegrund; Tillsammans jobbar vi alltid för våra hyresgäster. Vi är stolta över att vara en del av en öppen och inkluderande arbetsplats. Hos oss ska det vara lätt att få ihop livet med arbete och fritid. Därför erbjuder vi ett flexibelt jobb med både frihet och ansvar. Läs gärna mer om vilka förmåner vi erbjuder här. (https://xn--karrir-fua.uppsalahem.se/jobs/Att jobba på Uppsalahem - Uppsalahem)



Om anställningen
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Du utgår från Uppsalahems lokaler på Brantingstorg i Uppsala.

Nyfiken?
Vill du veta mer om tjänsten? Då ska du kontakta Fastighetschef Fredrik Martinsson, [email protected] eller HR Chef Carina Elofsson Mumford, [email protected]

Sista ansökningsdag är den 15 januari 2023, men observera att rekrytering till denna tjänst sker löpande vilket kan komma att innebära att tjänsten tillsätts innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Ekonomisk förvaltare / kundrådgivare

Ansök    Okt 24    Stegra Rekrytering AB    Fastighetsekonom
Har du eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller arbetslivserfarenhet inom området? Trivs du i en rådgivande roll där kundperspektivet och kontakt med människor står i fokus? Ansök idag! Om uppdraget I rollen kommer du att agera som rådgivare inom ekonomiska frågor. Via telefon och mail kommer du hantera inkommande ärenden och stötta upp med din ekonomikunskap i sådant som rör exempelvis budget, fakturering och redovisning. De ärenden och uppgifter du k... Visa mer
Har du eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller arbetslivserfarenhet inom området? Trivs du i en rådgivande roll där kundperspektivet och kontakt med människor står i fokus? Ansök idag!
Om uppdraget
I rollen kommer du att agera som rådgivare inom ekonomiska frågor. Via telefon och mail kommer du hantera inkommande ärenden och stötta upp med din ekonomikunskap i sådant som rör exempelvis budget, fakturering och redovisning. De ärenden och uppgifter du kommer hantera är varierade vilket innebär att det kräver en flexibilitet och förmåga att prioritera.
Du kommer främst agera som rådgivare och konsultativ funktion, vilket innebär att du till stor del inte kommer arbeta hands-on med praktiska ekonomiuppgifter. Du kommer i stället visa hur vår kunds användare själv ska kunna se och tolka sina rapporter eller budgetar.
Du kommer tillhöra en grupp med andra ekonomer som arbetar nära varandra vilket innebär att en social och kommunikativ förmåga är viktigt för att lyckas i uppdraget.
Din profil
I detta uppdrag har du antingen studerat en eftergymnasial utbildning inom ekonomi där praktik har ingått alternativt att du saknar utbildning men i stället har några års erfarenhet av ekonomiarbete, till exempel som redovisningsekonom.
Eftersom du i rollen kommer hantera en bredd av frågor behöver du ha en god förståelse för ekonomiarbete överlag, med moment som resultat- och balansräkningar och generellt budgetarbete.
Krav för rollen
Eftergymnasial ekonomiutbildning eller några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi
Förståelse kring resultat- och balansräkning, redovisning och budgetarbete
Du behöver vara social och kommunikativ med stort kundfokus.

Meriterande för rollen
Erfarenhet av ekonomiarbete från fastighetsbranschen

Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Uppdragsform: Tjänsten är en hyrrekrytering vilket innebär att du kommer att bli anställd av Stegra Rekrytering under de första 6 månaderna och uthyrd till kunden med goda möjligheter till att uppdraget övergår till en anställning direkt hos kund
Ort: Stockholm eller Uppsala med möjlighet till distansarbete
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De som uppfyller grundkraven kontaktar vi via telefon. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 eller [email protected]
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.
Sökord: Ekonom / Redovisning / Förvaltning Visa mindre

Ekonomisk förvaltare / kundrådgivare

Ansök    Okt 10    Stegra Rekrytering AB    Fastighetsekonom
Har du eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller arbetslivserfarenhet inom området? Trivs du i en rådgivande roll där kundperspektivet och kontakt med människor står i fokus? Ansök idag! Om uppdraget I rollen kommer du att agera som rådgivare inom ekonomiska frågor. Via telefon och mail kommer du hantera inkommande ärenden och stötta upp med din ekonomikunskap i sådant som rör exempelvis budget, fakturering och redovisning. De ärenden och uppgifter du k... Visa mer
Har du eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller arbetslivserfarenhet inom området? Trivs du i en rådgivande roll där kundperspektivet och kontakt med människor står i fokus? Ansök idag!
Om uppdraget
I rollen kommer du att agera som rådgivare inom ekonomiska frågor. Via telefon och mail kommer du hantera inkommande ärenden och stötta upp med din ekonomikunskap i sådant som rör exempelvis budget, fakturering och redovisning. De ärenden och uppgifter du kommer hantera är varierade vilket innebär att det kräver en flexibilitet och förmåga att prioritera.
Du kommer främst agera som rådgivare och konsultativ funktion, vilket innebär att du till stor del inte kommer arbeta hands-on med praktiska ekonomiuppgifter. Du kommer i stället visa hur vår kunds användare själv ska kunna se och tolka sina rapporter eller budgetar.
Du kommer tillhöra en grupp med andra ekonomer som arbetar nära varandra vilket innebär att en social och kommunikativ förmåga är viktigt för att lyckas i uppdraget.
Din profil
I detta uppdrag har du antingen studerat en eftergymnasial utbildning inom ekonomi där praktik har ingått alternativt att du saknar utbildning men i stället har några års erfarenhet av ekonomiarbete, till exempel som redovisningsekonom.
Eftersom du i rollen kommer hantera en bredd av frågor behöver du ha en god förståelse för ekonomiarbete överlag, med moment som resultat- och balansräkningar och generellt budgetarbete.
Krav för rollen
Eftergymnasial ekonomiutbildning eller några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi
Förståelse kring resultat- och balansräkning, redovisning och budgetarbete
Du behöver vara social och kommunikativ med stort kundfokus.

Meriterande för rollen
Erfarenhet av ekonomiarbete från fastighetsbranschen

Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Uppdragsform: Tjänsten är en hyrrekrytering vilket innebär att du kommer att bli anställd av Stegra Rekrytering under de första 6 månaderna och uthyrd till kunden med goda möjligheter till att uppdraget övergår till en anställning direkt hos kund
Ort: Stockholm eller Uppsala med möjlighet till distansarbete
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De som uppfyller grundkraven kontaktar vi via telefon. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 eller [email protected]
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.
Sökord: Ekonom / Redovisning / Förvaltning Visa mindre

Region Aros-Gävle söker Förhandlingsledare med placering i Uppsala

Ansök    Jun 15    Hyresgästföreningen    Fastighetsekonom
Hyresgästföreningen är en folkrörelse som i snart 100 år har verkat för hyresgästers intressen och rättigheter. Organisationen har idag över 500 000 medlemmar i landet och vill verka för ett boende där människor och samhälle utvecklas. Hyresgästföreningen i region Aros-Gävle omfattar länen Gävleborg, Västmanland, Uppsala samt Norrtälje kommun och har ca 40 000 medlemmar och ett 60-tal anställda i regionen.   Vi söker dig som har engagemang och framåtand... Visa mer
Hyresgästföreningen är en folkrörelse som i snart 100 år har verkat för hyresgästers intressen och rättigheter. Organisationen har idag över 500 000 medlemmar i landet och vill verka för ett boende där människor och samhälle utvecklas. Hyresgästföreningen i region Aros-Gävle omfattar länen Gävleborg, Västmanland, Uppsala samt Norrtälje kommun och har ca 40 000 medlemmar och ett 60-tal anställda i regionen.

 

Vi söker dig som har engagemang och framåtanda. Du ska vilja arbeta i en aktiv folkrörelse som tillvaratar medlemmarnas intressen i boendefrågor.

 

Din huvudsakliga uppgift som förhandlare är att förhandla mot kommunala och privata fastighetsbolag om hyror och övriga hyresvillkor. Ekonomiska analyser, omvärldsbevakning och kommunikativt arbete kommer att vara naturliga inslag i din vardag. Du kommer även att fungera som ledare i förhandlingsdelegationer. I tjänsten ingår att ge medlemmar råd, handlägga enskilda och kollektiva ärenden och utföra besiktningar. Arbetet sker i nära samarbete med övriga förhandlare, andra enheter och förtroendevalda. En viktig del är att ha kontakter med medlemmar, fastighetsägare, förvaltare och olika myndigheter.

 

Med krav på att arbeta med ständiga förbättringar och för ökad hållbarhet har vi påbörjat en digitaliseringsresa. Tillsammans utvecklar vi arbetssätt och mötesformer.  Det är därför en självklarhet att du är bekväm med att arbeta med verktyg som Teams/Zoom för distansmöten med kollegor, förtroendevalda i Hyresgästföreningen och de fastighetsägare du ska förhandla med.

 

Vi ser att du har högskoleutbildning i ekonomi eller juridik och några års förhandlingsvana eller har skaffat dig motsvarande kunskaper på annat sätt. Som förhandlare krävs det även att du har en analytisk fallenhet med förmåga att hitta hållbara lösningar. Du bör även ha god PC-vana och goda kunskaper i Excel. Erfarenhet av arbete i idéburen verksamhet och ledarerfarenheter är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten.

 

Du ska dela Hyresgästföreningens bostadspolitiska värderingar och kunna bidra med att utveckla organisationen.

 

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med visst kvällsarbete och arbetstiden är oreglerad. Tillträdesdag enligt överenskommelse, vi tillämpar sex månaders provanställning. Arbetsplatsen är belägen på Storgatan 32 i Uppsala. I tjänsten ingår en del resor, varför körkort och tillgång till bil är önskvärt.

 

Vi strävar efter mångfald och välkomnar sökande oberoende av kön, könsidentitet eller könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsvariation, sexuell läggning och ålder.

 

Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten kan du kontakta förhandlingsstrateg Mårten Gulin, 070-688 12 49.

Fackliga kontaktpersoner, Handels Gits Stigsdotter-Nyström, 070-695 32 88, SACO Titti Persson, 010-459 13 64.

 

Ansökan
Ansökan görs via vår e-rekrytering, som du når via annonsen under lediga jobb på vår hemsida www.hyresgastforeningen.se senast den 14 augusti 2022. Visa mindre

Förhandlingsledare

Hyresgästföreningen är en folkrörelse som i snart 100 år har verkat för hyresgästers intressen och rättigheter. Organisationen har idag över 500 000 medlemmar i landet och vill verka för ett boende där människor och samhälle utvecklas. Hyresgästföreningen i region Aros-Gävle omfattar länen Gävleborg, Västmanland, Uppsala samt Norrtälje kommun och har ca 40 000 medlemmar och ett 60-tal anställda i regionen.   Vi söker dig som har engagemang och framåtand... Visa mer
Hyresgästföreningen är en folkrörelse som i snart 100 år har verkat för hyresgästers intressen och rättigheter. Organisationen har idag över 500 000 medlemmar i landet och vill verka för ett boende där människor och samhälle utvecklas. Hyresgästföreningen i region Aros-Gävle omfattar länen Gävleborg, Västmanland, Uppsala samt Norrtälje kommun och har ca 40 000 medlemmar och ett 60-tal anställda i regionen.

 

Vi söker dig som har engagemang och framåtanda. Du ska vilja arbeta i en aktiv folkrörelse som tillvaratar medlemmarnas intressen i boendefrågor.

 

Din huvudsakliga uppgift som förhandlare är att förhandla mot kommunala och privata fastighetsbolag om hyror och övriga hyresvillkor. Ekonomiska analyser, omvärldsbevakning och kommunikativt arbete kommer att vara naturliga inslag i din vardag. Du kommer i ditt uppdrag att leda förhandlingsdelegationer med förtroendevalda medlemmar. I tjänsten ingår att ge medlemmar råd, handlägga enskilda och kollektiva ärenden och utföra besiktningar. Arbetet sker i nära samarbete med övriga förhandlare, andra enheter och förtroendevalda. En viktig del är att ha kontakt med medlemmar, fastighetsägare, förvaltare och olika myndigheter.

 

Med krav på att arbeta med ständiga förbättringar och för ökad hållbarhet har vi påbörjat en digitaliseringsresa. Tillsammans utvecklar vi arbetssätt och mötesformer.  Det är därför en självklarhet att du är bekväm med att arbeta med verktyg som Teams/Zoom för distansmöten med kollegor, förtroendevalda i Hyresgästföreningen och de fastighetsägare du ska förhandla med.

 

Vi ser att du har högskoleutbildning i ekonomi eller juridik och kan arbeta självständigt och strukturerat. Vi förutsätter att du har erfarenhet av att arbeta utifrån ett konsultativt förhållningssätt, är utåtriktad och har god kommunikationsförmåga. Du behöver vara förtrogen med Excel då det är en viktig del av arbetet.

 

Det är meriterande om du har några års förhandlingsvana. Utvecklad kompetens inom problemlösning, ledarskap och en pedagogisk förmåga är andra egenskaper som värdesätts. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten.

 

För att trivas hos oss tror vi att du har erfarenhet och insikt i idéburna organisationers villkor och att du delar Hyresgästföreningens värderingar.

 

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med visst kvällsarbete och arbetstiden är oreglerad. Tillträdesdag enligt överenskommelse, vi tillämpar sex månaders provanställning. Arbetsplatsen är belägen på Storgatan 32 i Uppsala. I tjänsten ingår en del resor, varför körkort och tillgång till bil är önskvärt.

 

Vi strävar efter mångfald och välkomnar sökande oberoende av kön, könsidentitet eller könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsvariation, sexuell läggning och ålder.

 

Upplysningar om tjänsten lämnas av förhandlingsstrateg Mårten Gulin, 070-688 12 49.

Facklig representant för SACO är Titti Persson, 010-459 13 64 och för Handels Gits Stigsdotter-Nyström, 070-695 32 88.


Välkommen med din ansökan senast den 20 september via vår e-rekrytering, som du når via annonsen under lediga jobb på vår hemsida www.hyresgastforeningen.se. Visa mindre

Fastighetsekonom

Ansök    Dec 22    Uppsala kommun    Fastighetsekonom
Fastighetsstaben Är du intresserad av att utveckla en ny nyckelroll och göra stor skillnad inom ett brett fastighetsområde? Då kan rollen som fastighetsekonom vara nästa steg för dig! Fastighetsstaben är redo för att ta nästa utvecklingssteg och skapar en ny spännande nyckelbefattning som fastighetsekonom med ansvar för fastighetsekonomi. Fastighetsstaben hyr idag in lokaler för ca 1,6 miljarder kronor. Med investeringar i kommunala verksamhetslokaler... Visa mer
Fastighetsstaben

Är du intresserad av att utveckla en ny nyckelroll och göra stor skillnad inom ett brett fastighetsområde? Då kan rollen som fastighetsekonom vara nästa steg för dig!

Fastighetsstaben är redo för att ta nästa utvecklingssteg och skapar en ny spännande nyckelbefattning som fastighetsekonom med ansvar för fastighetsekonomi.

Fastighetsstaben hyr idag in lokaler för ca 1,6 miljarder kronor. Med investeringar i kommunala verksamhetslokaler och boenden på ca 8,6 miljarder de kommande 10 åren kommer hyreskostnaderna att öka. För att inte kostnaderna för lokaler ska leda till omfördelningar i de kommunala förvaltningarnas budgetar är det viktigt att hyresökningarna inte överskrider de generella prisökningarna. Därför är behovet av en mycket väl utvecklad fastighetsekonomisk strategi betydande. En viktig uppgift blir att ta fram modeller för ekonomisk utvärdering av handlingsalternativ vid så väl utökade lokalbehov som vid eventuell förlängning av befintliga avtal. I rollen arbetar du nära avtalsansvariga, strateger, lokalbeställare, projektledare och förvaltare och direktrapporterar till avtalschefen. Där till kommer du att upparbeta täta samarbeten med de kommunala fastighetsbolagen för framtagandet av långsiktiga ekonomiska lösningar.

Ditt uppdrag
Fokus i tjänsten ligger på arbete med hyresekonomin, för så väl befintligt som kommande bestånd. Tjänsten kommer att ha en central position inom fastighetstabens affärsstöd. Ett nära samarbete med avtalsansvariga, strateger, lokalbeställare, projektledare och förvaltare är en framgångsfaktor. Initialt blir ett viktigt uppdrag att ta fram modeller för ekonomiska utvärderingar av hyresofferter och befintliga avtal. I rollen som fastighetsekonom blir du delaktig i större och komplexa projekt där exempelvis rimlighetsbedömningar av investeringsvolymer ska tas fram. Vidare omfattar tjänsten optimeringsberäkningar, exempelvis vid verksamhetsexpansioner där det behövs ökade ytor och det finns ett flertal valmöjligheter.

Din bakgrund
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, gärna med inriktning fastighetsekonomi. Det är meriterande om du även har utbildning inom fastighetsjuridik. Du har flerårig erfarenhet av fastighetsekonomiskt arbete, investerings- och kostnadskalkyler för ny- och ombyggnation samt hyreskalkyler. Vi ser gärna att du har erfarenhet från fastighetsbolag. Du har mycket goda kunskaper inom fastighetsekonomi och är insatt i K3-redovisning. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i fastighetssystem, Excel och Powerpoint. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift.

Du är en analytisk person som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor samt förstår ekonomiska samband och snabbt kan påvisa investerings- och kostnadsdrivande faktorer. Du är strategisk, tänker övergripande och kan se de långsiktiga konsekvenserna av dina beslut. Vi ser också att du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete samt har god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
I Uppsala kommun värnar vi om varandras hälsa och arbetsmiljö. Vi förväntar oss därför att du är vaccinerad mot Covid-19.

Har du frågor om tjänsten, kontakta Carl Ljunggren, chef för fastighetsstaben, 018-727 10 85

Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av Helena Persson Brage, HR-specialist, 018-727 67 05

Fackliga företrädare:
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49
Saco, Maria Persson, 018-727 24 24

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, kansli samt enheten för omvärld och ledningsstöd. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun. Visa mindre

Förvaltningsadministratör

Vi behöver förstärkning med start så snart som möjligt och ca 8 månader framåt med chans till förlängning. På kontoret sitter vi i trivsamma lokaler på S:t Olofsgatan i centrala Uppsala. Här arbetar ca tjugo medarbetare varav åtta är Förvaltningsadministratörer. Vad du kommer att få ansvara för Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att sköta bostadsrättsföreningarnas lägenhetsförteckning vilket innebär administrering av överlåtelser, pantsättningshandlinga... Visa mer
Vi behöver förstärkning med start så snart som möjligt och ca 8 månader framåt med chans till förlängning.
På kontoret sitter vi i trivsamma lokaler på S:t Olofsgatan i centrala Uppsala. Här arbetar ca tjugo medarbetare varav åtta är Förvaltningsadministratörer.
Vad du kommer att få ansvara för
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att sköta bostadsrättsföreningarnas lägenhetsförteckning vilket innebär administrering av överlåtelser, pantsättningshandlingar, hyresavtal och andrahandsuthyrningar. Tjänsten inkluderar även arbetsuppgifter som avisering, debitering av avgifter/hyror, reskontrahantering, kontraktsskrivning samt kravhantering. I det dagliga arbetet ingår kontakt med främst medlemmar, hyresgäster & mäklare men även viss kontakt med styrelsemedlemmar, kontakten sker antingen via mejl, telefon, digitalt forum och när det inte är pandemi även på plats.
Vad du kommer att bidra med
Du är social, lagspelare och bra på att bygga relationer samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt och kan planera dina arbetsdagar för att kunna utföra arbetet på bästa sätt. Din positiva inställning och din nyfikenhet gör att du har lätt för att lära nytt och är villig att ge det där lilla extra. Du är bra på att se helheten och har förmågan att bedöma kundernas behov. Det är önskvärt om du har minst gymnasial utbildning inom ekonomi. Det är också meriterande om du tidigare har arbetat med administrativ och professionell kundhantering inom fastighetsbranschen.
Du har goda kunskaper i Office-paketet och har du erfarenhet av Incit Xpand är detta ett plus. Du behärskar svenska och engelska språket i tal och skrift.
Intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag! Bifoga CV, Personligt brev med en kort sammanfattning av hur du passar för arbetsuppgifterna.
Hitta oss på sociala medier
Facebook
www.facebook.com/SBCSverigesbostadsrattscentrum
LinkedIn
www.linkedin.com/company/sbc-sverigesbostadsr-ttscentrum-ab
Instagram
www.instagram.com/sbc_bostadsrattscentrum_
Kampanjsida
www.helthemma.sbc.se

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB är landets största oberoende företag av förvaltningstjänster för bostadsrätter. SBC grundades 1921 och är idag en helhetsleverantör som erbjuder expertis för bostadsrättsföreningen: ekonomisk och teknisk förvaltning, energirådgivning, projektledning av ombyggnation och renoveringar samt juridisk rådgivning. Bolaget tillhandahåller kundportalen Vår Brf samt utbildningar som t.ex. Styrelsecertifiering, tar varje år fram Sveriges Bostadsrättsrapport och är en aktiv röst i media. SBC har kontor på fem orter i landet med ca 320 anställda. Bolaget omsatte år 2020, 478 mkr i koncernen.

Sökord: avgiftsförvaltare, administratör, bostadsrättskonsult, bostadsrättsspecialist, ekonom, bostadsrättsekonom Visa mindre

Gruppchef till projektbeställargrupp inom fastighetsstaben

Ansök    Apr 1    Uppsala kommun    Fastighetsekonom
Enheten Strategi och beställning Vill du leda det spännande uppdraget som gruppchef för vår verksamhet beställning? Stab fastighet har som ledstjärna att säkra den strategiska långsiktiga lokalförsörjningen för Uppsala kommun. Vårt mål är att på utsatt tid leverera ändamålsenliga och ekonomiskt optimerade lokalytor med hänsyn till social och ekologisk hållbarhet. Staben består av tre enheter; Strategi och beställning, Förvaltning (inkl. intendentur)... Visa mer
Enheten Strategi och beställning

Vill du leda det spännande uppdraget som gruppchef för vår verksamhet beställning?

Stab fastighet har som ledstjärna att säkra den strategiska långsiktiga lokalförsörjningen för Uppsala kommun. Vårt mål är att på utsatt tid leverera ändamålsenliga och ekonomiskt optimerade lokalytor med hänsyn till social och ekologisk hållbarhet. Staben består av tre enheter; Strategi och beställning, Förvaltning (inkl. intendentur) och Avtal.

Vi söker nu en ledare till en ny tjänst som gruppchef för Beställning. I gruppen finns ca 10 projektbeställare som arbetar med att:
• agera beställarombud
• säkra projektens framdrift utifrån kvalitet, tid och ekonomi
• ansvara för projektets formella dokumentation (beställningar, beslut mm)
• sammankallar och leder styrgrupp

Ditt uppdrag
Som gruppchef leder du och deltar själv i den dagliga produktionen inom ditt verksamhetsområde. Du samordnar arbetet med andra grupper och team inom enheten samt övriga delar av fastighetsstaben.

I uppdraget ingår att:
• inom ramen för ditt ansvarsområde ansvara för att verksamhetens uppdrag utförs på ett effektivt sätt
• leda och fördela arbetet, vid behov stötta med prioriteringar och planering
• tillsammans med dina medarbetare verka för verksamhetens långsiktiga förändrings- och utvecklingsarbete
• ansvara för såväl medarbetardialog som lönesamtal/lönesättande samtal för dina medarbetare
• ansvara och verka för en miljö som stimulerar till samarbete, kreativitet och ständiga förbättringar både vad gäller arbetssätt, process och teknik
• ansvara för budget, arbetsmiljö och resursfördelning inom din grupp
• skriva utredningar och föredra ärenden inom ditt verksamhetsområde för ledning, medborgare och politik

Som gruppchef har du personal, budget- och arbetsmiljöansvar för samtliga medarbetare i gruppen. Du rapporterar till enhetschef och ingår i enhetens ledningsgrupp där du förväntas bidra till hela enhetens och stabens utveckling.

Din bakgrund
Vi söker dig med erfarenhet av arbete med projektledning och komplexa projekt i fastighetsbranschen i kombination en akademisk examen. Du har yrkeserfarenhet av ledarskap och erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Vidare har du mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift då uppdraget innefattar att bland annat skriva och föredra utredningar och ärenden. B-körkort är ett krav.

Som person har du en god ledarskapsförmåga och trivs med att leda och motivera andra. Du är lugn och samlad, kan strukturera och prioritera samt fokusera på rätt saker även i pressade situationer. Vi efterfrågar även en ekonomisk medvetenhet och förståelse för vilka faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans.

Upplysningar
I Uppsala kommun värnar vi om varandras hälsa och arbetsmiljö. Vi förväntar oss därför att du är vaccinerad mot Covid-19.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Jesper Djupström, enhetschef, tfn 018-727 69 80 eller Kajsa Angerdal, HR-specialist, 072-593 28 06

Fackliga företrädare:
Kommunal, 010-442 88 16
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49
Akademikerförbundet SSR/SACO, Maria Persson, 018-727 24 24
Akavia, Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Sveriges ingenjörer, Peter Nõu, 018-727 16 95
Ledarna, 0200-87 11 11

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, kansli samt enheten för omvärld och ledningsstöd. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun. Visa mindre

Postdoktor i företagsekonomi

Institutionen för ekonomi Postdoktor i företagsekonomi – med fokus på ekonomistyrning SLU är ett världsledande universitet inom livs- och miljövetenskaperna, med en vision att ha en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Institutionen för ekonomi (www.slu.se/institutioner/ekonomi) vid SLU arbetar med forskning och undervisning inom såväl företagsekonomi som nationalekonomi. Unikt för institutionen är att stor vikt ... Visa mer
Institutionen för ekonomi
Postdoktor i företagsekonomi – med fokus på ekonomistyrning

SLU är ett världsledande universitet inom livs- och miljövetenskaperna, med en vision att ha en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Institutionen för ekonomi (www.slu.se/institutioner/ekonomi) vid SLU arbetar med forskning och undervisning inom såväl företagsekonomi som nationalekonomi. Unikt för institutionen är att stor vikt läggs vid tillämpad vetenskap, ofta i samverkan med universitetets naturvetenskapliga ämnen. Vår verksamhet relaterar till livsmedelskedjan och till miljö- och hållbarhetsfrågor – från jord till bord och vi är organiserade utifrån fyra forskargrupper med inriktning emot: entreprenörskap och innovation, beslutsfattande och företagsledning, jordbrukssektors ekonomi, samt naturresurs- och miljöekonomi. På uppdrag från Näringsdepartmentet driver vi tillsammans med Lunds universitet AgriFood Economics Center (www.agrifood.se). Institutionen har drygt 65 anställda varav ca 15 doktorander.
Institutionen för ekonomi utlyser nu en anställning som postdoktor i forskargruppen beslutsfattande och företagsledning. Anställningen kommer att kopplas till ett forskningstema kring finansiella, organisatoriska och hållbarhetsmässiga resultat av ekonomistyrning i jordbrukssammanhang.

Arbetsuppgifter: 
Forskningen inom tjänsten kommer att i huvudsak baseras på din egen forskningsagenda men bör också ansluta till och relatera till pågående forskning inom gruppen, liksom till det aktiva arbete som vi bedriver inom flertalet tvärvetenskapliga projekt och samarbeten. Du kommer då att ingå i en stimulerande miljö med kollegor som utifrån olika angreppssätt studerar beslutsfattande och individuellt beteende för individer och organisationer inom livsmedelskedjan. I nuläget består forskargruppen av sex personer med olika vetenskaplig profil men med ett gemensamt intresse inom beteendeekonomi- och experimentella metoder.

Du kommer att (1) utveckla en självständig forskning som publiceras i tidskrifter med hög kvalitet inom ämnesområdet, (2) söka anslag för extern finansiering, samt (3) delta inom institutionens undervisningsprogram.

Kvalifikationer:
Vi söker en person med starkt motivation och som kan arbeta både självständigt och i grupp, är van vid att ta egna initiativ, och som har dokumenterad erfarenhet av självständigt vetenskapligt arbete. Mycket goda kunskaper i engelska (både muntligt och skriftligt) är nödvändigt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Det är en merit om du har arbetat med forskning kring förståelse och användning av finansiell information, eller i relation till ekonomistyrning hos lantbruksföretag.

Personer som har avslutat sin forskarutbildning för mindre än tre år är behöriga att söka tjänsten, liksom de som har ett datum satt för sin disputation (där datumet är inom två månader från ansökningsdatumet för denna tjänst). Ansök senast den 31 augusti. Bifoga till ansökan (1) CV inklusive publikationslista, (2) en motivering och föreslagen forsningsagenda för tjänsten (max två sidor, enkelt radavstånd) och (3) namn på två referenser.

Placering:
Uppsala

Anställningsform:
Tidsbegränsad anställning 24 månader med eventuell möjlighet till förlängning.

Omfattning:
100%

Tillträde:
Enligt överenskommelse.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast den 2021-08-31.

Fackliga kontaktpersoner:
https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/



Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) utvecklar kunskapen om de biologiska naturresurserna, och hur vi kan förvalta och nyttja dem på ett hållbart sätt. Detta sker genom utbildning, forskning och miljöanalys, i nära samverkan med näring och samhälle. SLU är ett internationellt och forskningsintensivt universitet, men erbjuder också unika utbildningar som agronom, veterinär, jägmästare, miljöekonom och landskapsarkitekt.

SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden i Alnarp, Umeå och Uppsala.

www.slu.se

SLU eftersträvar mångfald och jämn könsfördelning. Visa mindre

Fastighetsförvaltare/ekonom till Thermo Fisher Scientific

Ansök    Jan 29    Adecco Sweden AB    Fastighetsekonom
Nu söker vi en Fastighetsförvaltare/ekonom till vår kund Thermo Fisher Scientific i Uppsala. Thermo Fisher Scientific är ett globalt läkemedel- och bioteknikbolag med 75 000 anställda och en årlig omsättning på över 25 miljarder dollar. I Uppsala finns den största svenska siten för Thermo Fisher med 800 medarbetare och vi är ett huvudsätena för en av våra divisioner globalt. Vi verksamma inom strategiska, administrativa och affärsutvecklande aktiviteter s... Visa mer
Nu söker vi en Fastighetsförvaltare/ekonom till vår kund Thermo Fisher Scientific i Uppsala.

Thermo Fisher Scientific är ett globalt läkemedel- och bioteknikbolag med 75 000 anställda och en årlig omsättning på över 25 miljarder dollar. I Uppsala finns den största svenska siten för Thermo Fisher med 800 medarbetare och vi är ett huvudsätena för en av våra divisioner globalt. Vi verksamma inom strategiska, administrativa och affärsutvecklande aktiviteter samt hemvist för forskning och utveckling såväl som toppmodern tillverkning. Du kommer att vara en del av Thermo Fisher Scientific som utvecklar, tillverkar och marknadsför diagnostiska test för allergi, astma och autoimmuna sjukdomar. Vi är världsledare inom invitrodiagnostik av allergi och ledare inom autoimmundiagnostik i Europa.

Om tjänsten
Som Fastighetsförvaltare/ekonom kommer du ansvara för fastighetsprojekt av administrativ karaktär samt driva utveckling och planering av ekonomirutiner för fastighetsavdelningen. Du kommer att fungera som stöd till förvaltare och projektledare i deras arbete med budget och prognoser, upprätta fastighetsekonomiska rapporter och investeringskalkyler. I din roll ingår vidare att sköta avdelningens ekonomiadministration och administrativa processer

Tjänsten som Fastighetsförvaltare/ekonom är ett konsultuppdrag med start senast i april 2021. Uppdraget beräknas pågå fram till september 2022.

Om dig
Vi söker dig med fastighetsrelaterad utbildning alternativt annan utbildning/kompetens (ex ekonomi, administration) som anses likvärdig. Du har troligtvis arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare och brinner för att jobba projekt och processinriktat. Ekonomisk uppföljning är något du trivs att arbeta med och du har mycket goda kunskaper i Excel och övriga i Officepaketet. Du har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.

Som person är du ansvarstagande, ordningsam och lösningsorienterad samt besitter goda ledaregenskaper. Du har ett starkt eget driv och en vilja att utveckla projekt och processer. Du har förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. I din roll förekommer både interna och externa kontaktytor vilket ställer höga krav på en god social kompetens.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommenatt kontakta ansvarig rekryterare: Malin Johansson via Adecco 010 – 173 73 00

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Fastighetsekonom, Fastighetsförvaltare, Thermo Fisher, Uppsala, Adecco Visa mindre

Ekonomisk Förvaltare Vikariat Uppsala

Vi söker en vikarie som vill hjälpa till att skapa en trygghet och livskvalité för våra kunder! Vikariatet är med start så snart som möjligt 12 månader framåt med goda chanser till förlängning. Rollen innebär att man är kundansvarig för bostadsrättsföreningar inom ekonomisk förvaltning. Du kommer att vara den förlängda armen till styrelsens viktiga arbete gällande bostadsrättsförenings ekonomi! Vem är du? Du kan ekonomi, är social med glimten i ögat, har e... Visa mer
Vi söker en vikarie som vill hjälpa till att skapa en trygghet och livskvalité för våra kunder! Vikariatet är med start så snart som möjligt 12 månader framåt med goda chanser till förlängning.
Rollen innebär att man är kundansvarig för bostadsrättsföreningar inom ekonomisk förvaltning. Du kommer att vara den förlängda armen till styrelsens viktiga arbete gällande bostadsrättsförenings ekonomi!
Vem är du?
Du kan ekonomi, är social med glimten i ögat, har ett helhetstänk och trivs med att bygga relationer.
? Du gillar kundkontakt digitalt och personligen, är nyfiken och vill ständigt utvecklas och ge god service.
? Du känner och tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter.
? Du har god prioriteringsförmåga och stor förståelse för vikten av struktur.
? Du är mål- och resultatinriktad och trivs med att arbeta i högt tempo.
? Du vågar fråga när du inte förstår hela bilden.
? Du ser vad som är bäst för kunder, laget och jaget.
Du kanske även har:
Akademisk utbildning i ekonomi och/eller erfarenhet inom ekonomi, avgifts- och hyresadministration, kunskap om kommersiella lokaler, hållbarhetsfrågor och ett intresse och erfarenhet från fastighetsbranschen.
Vad kommer du att få göra?
?Stödja och proaktivt förbättra kundupplevelse och kundtrygghet för föreningsstyrelser gällande ekonomiska och bostadsrättsrelaterade frågor.
?Ta ett kundsansvar och skapa förståelse för hela företagets leverans till dina tilldelade kunder.
?Vara kontaktperson för bostadsrättsföreningarnas styrelse
?Budgetmöten, digitalt eller live hos kund
?Medverka på styrelsemöten
?Ekonomikonsultation, ekonomiska utredningar
?Vara stämmoordförande och utföra andra stämmouppdrag
?Uppstart och introduktionsutbildningar för nya kunder och nya styrelsemedlemmar
?Ansvara för framtagande av kommunikationsplan till kunderna för året (årshjul)
?Marknadsföring av våra tjänster och samarbetspartners
Med det centrala läget i Uppsala med närhet till allt man kan tänkas behöva i vardagen är detta en arbetsplats att trivas på!
Varmt välkommen till oss på SBC, S:t Olofsgatan 11B.


Följ SBC på social media!
Facebook
www.facebook.com/SBCSverigesbostadsrattscentrum
LinkedIn
www.linkedin.com/company/sbc-sverigesbostadsr-ttscentrum-ab
Instagram
www.instagram.com/sbc_bostadsrattscentrum_
Kampanjsida
www.helthemma.sbc.se

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB är landets största oberoende företag av förvaltningstjänster för bostadsrätter. SBC grundades 1921 och är idag en helhetsleverantör som erbjuder expertis för bostadsrättsföreningen: ekonomisk och teknisk förvaltning, energirådgivning, projektledning av ombyggnation och renoveringar samt juridisk rådgivning. Bolaget tillhandahåller kundportalen Vår Brf samt utbildningar som t.ex. Styrelsecertifiering, tar varje år fram Sveriges Bostadsrättsrapport och är en aktiv röst i media. SBC har kontor på fem orter i landet med ca 320 anställda. Bolaget omsatte år 2020, 478 mkr i koncernen.

Sökord: avgiftsförvaltare, redovisningsekonom, bostadsrättskonsult, bostadsrättsspecialist, ekonom, bostadsrättsekonom Visa mindre

Fastighetsanalytiker till bostadsbolag i Uppsala

Ansök    Nov 10    Bemannia Kontor AB    Fastighetsekonom
Har du erfarenhet av värderingar av fastigheter, minst tre års erfarenhet av investeringskalkyler samt eftergymnasial utbildning på högskolenivå innehållande ekonomi, teknik och juridik? Då kan det vara dig vi söker! Om uppdraget Kunden är ett bostadsbolag i Uppsala med långsiktiga och målinriktade förvaltningar. Uppdraget påbörjas i januari 2021 och förväntas pågå till och med augusti 2021. Uppskattad omfattning på uppdraget är 10 timmar i januari, 60 ti... Visa mer
Har du erfarenhet av värderingar av fastigheter, minst tre års erfarenhet av investeringskalkyler samt eftergymnasial utbildning på högskolenivå innehållande ekonomi, teknik och juridik? Då kan det vara dig vi söker!

Om uppdraget
Kunden är ett bostadsbolag i Uppsala med långsiktiga och målinriktade förvaltningar. Uppdraget påbörjas i januari 2021 och förväntas pågå till och med augusti 2021. Uppskattad omfattning på uppdraget är 10 timmar i januari, 60 timmar per månad mellan februari-juni samt 20 timmar per månad mellan juli-augusti. Uppdraget kan utföras dels på huvudkontoret i Uppsala och på distans.

Dina arbetsuppgifter
I rollen kommer du vara stöd till nyproduktions- och renoveringsobjekt i form av marknads- och nyttjandevärderingar, investeringskalkylering samt lönsamhetsbedömningar. Värderingar kommer att ske i systemet Datscha och investeringskalkylering i Excel.

Dina kvalifikationer

- Minst tre års erfarenhet av värderingar av fastigheter enligt ortspris- och kassaflödesmetoderna.
- Minst tre års dokumenterad erfarenhet av investeringskalkyler
- Minst ett referensprojekt med liknande uppgifter
- Eftergymnasial utbildning på universitets- eller högskolenivå innehållande ekonomi, juridik eller teknik
- Det är meriterande om du har erfarenhet från fastighetsmarknaden i Uppsala eller Stockholm


Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter. Visa mindre

Senior fastighetsekonom till omgående uppdrag till kund inom offentlig sekt

Ansök    Maj 20    Lernia Bemanning AB    Fastighetsekonom
Om företaget Vi söker nu en fastighetsekonom till en av våra kunder i Uppsala. Företaget är verksamma inom fastighetsförvaltning och har sitt kontor i centrala Uppsala, vilket innebär att det även finns mycket goda pendlingsmöjligheter för sökande utanför Uppsala. Start: Omgående Omfattning: Heltid mån-fre. Visstid t.o.m. dec 2020 med potentiell chans till förlängning/övertag hos kund för rätt person. Om uppdraget Vi behöver få tag i en resurs som fra... Visa mer
Om företaget

Vi söker nu en fastighetsekonom till en av våra kunder i Uppsala. Företaget är verksamma inom fastighetsförvaltning och har sitt kontor i centrala Uppsala, vilket innebär att det även finns mycket goda pendlingsmöjligheter för sökande utanför Uppsala.

Start: Omgående
Omfattning: Heltid mån-fre. Visstid t.o.m. dec 2020 med potentiell chans till förlängning/övertag hos kund för rätt person.

Om uppdraget

Vi behöver få tag i en resurs som fram till december 2020 kan stärka ekonomiteamet som stödjer Fastighetsstaben hos kund. Vi söker efter en senior person med flera års erfarenhet av fastighetsbranschen och som har erfarenhet av att leda projekt för verksamhetsutveckling och ekonomistyrning.

Fastighetsstaben, har det samlade ansvaret för kommunens bostads- och lokalförsörjning. Ekonomistödet till fastighetsverksamheten finns inom Ekonomistaben. Detta uppdrag syftar till att stödja kommunen med kvalificerat stöd kring utveckling av ekonomistyrningen av fastighetsverksamheten genom att ta fram effektiviserings-, resultat- och kvalitetsanalyser.

Fastighetsstaben befinner sig i ett utvecklingsarbete och är nu redo att ta nästa steg. Målet med uppdraget är att uppnå en ekonomistyrningsmodell som stödjer fastighetsstabens olika verksamheter för att möjliggöra en mer effektiv verksamhet samt framtagning av utökade analyser och förbättrade beslutsunderlag.

Uppdraget innefattar att tillsammans med ekonomistödet och verksamheten se över nuvarande ekonomistyrningsmodell, ta fram en åtgärdsplan för förbättrande åtgärder, samt att vara en aktiv del i implementeringen av åtgärdsplanen. I uppdraget ingår det även att förse enhetschefer och deras medarbetare med ett aktivt ekonomistöd vid boksluts-, prognos- och budgetprocesser samt vid ad hoc analyser och aktuella frågeställningar.

Fastighetsstaben bedriver en verksamhet i förändring och resursen ska bistå kunden med expertis inom vägval avseende hur uppsättningar i fastighets- och ekonomisystem, samt övriga verksamhetsprocesser kan påverkas och optimeras.

Krav på erfarenheter

• Kvalificerad ekonom med flera års erfarenhet från fastighetsbranschen
• Ansvarat för uppdrag innehållande verksamhetsutveckling, såsom framtagning av ny målbild och behovsanalys
• Ansvarat för att upprätta och analysera bokslut, prognoser och budget
• Operativ medverkat i implementering av nya arbetssätt och förädlad ekonomistyrning inom större fastighetsbolag
• Erfarenhet av digitalisering av processer och informationsflöden inom fastighetsbranschen är meriterande
• Erfarenhet av uppdrag mot offentlig verksamhet är meriterande
• Erfarenhet av fastighetssystem
• Avancerad användare av Excel och van användare av resterande delar av Officeprogrammen
• Grundläggande kunskaper inom fastighets- och byggmoms

Krav på personliga egenskaper

• Analytisk och strukturerad
• Förmåga att både se till detaljerna och helheten
• Mycket god kommunikativ förmåga

För att vara rätt person för det här uppdraget så är det viktigt att man, förutom är utbildad och har erfarenhet som ekonom i grunden, även har en helhetsförståelse för hur man sätter upp en bra struktur för den ekonomiska hanteringen av ekonomistyrningsfrågor och ansvarsfrågor. Man bör kunna ligga på en övergripande nivå men också ha kompetensen inom redovisning och fastighetssystemsfrågor. Man behöver vara trygg i att både kunna presentera resonemang för ledningsgruppen och ta fram presentationsmaterial och kunna vara behjälplig av implementeringen. Det är en roll som kräver mycket eget ansvar och att man besitter kunskaper och erfarenheter som kan hjälpa driva verksamheten framåt.

Övrig information

Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag så ökar du chansen till jobbet!

Vid frågor kontakta [email protected]

Forma framtiden med oss!

Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se. Visa mindre

Hyresadministratör

Tjänsten som hyresadministratör kallas hos oss för avgifts- & hyresförvaltare. På kontoret sitter vi i trivsamma lokaler i centrala Uppsala. 1 december i år flyttar vi till helt nyrenoverade lokaler på St: Olofsgatan. Här på kontoret arbetar ca 11 medarbetare varav 7 avgifts- & hyresförvaltare. SBC utökar nu avgifts- & hyresförvaltningen i Uppsala och gruppen kommer sedan på lång sikt växa till att bli ca10 avgifts- & hyresförvaltningen. Dina huvudsakliga... Visa mer
Tjänsten som hyresadministratör kallas hos oss för avgifts- & hyresförvaltare. På kontoret sitter vi i trivsamma lokaler i centrala Uppsala. 1 december i år flyttar vi till helt nyrenoverade lokaler på St: Olofsgatan. Här på kontoret arbetar ca 11 medarbetare varav 7 avgifts- & hyresförvaltare.
SBC utökar nu avgifts- & hyresförvaltningen i Uppsala och gruppen kommer sedan på lång sikt växa till att bli ca10 avgifts- & hyresförvaltningen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att sköta bostadsrättsföreningarnas lägenhetsförteckning vilket innebär administrering av överlåtelser, pantsättningshandlingar och andrahandsuthyrningar. Tjänsten inkluderar även arbetsuppgifter som avisering och debitering av avgifter/hyror, reskontrahantering, kontraktsskrivning samt kravhantering. I det dagliga arbetet ingår kontakt med både boende och styrelsemedlemmar både via mail och telefon.
Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är serviceinriktad och relationsskapande, kvalitetsmedveten men ändå stresstålig. Det är också en fördel med god samarbetsförmåga.
Du har 3 årig gymnasiekompetens med ekonomisk inriktning och har 1-2 år erfarenhet av arbete med liknade arbetsuppgifter. Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat med administrativ och professionell kundhantering inom fastighetsbranschen. Vi har god erfarenhet av en bakgrund som mäklarassistent.
Du har goda kunskaper i Office-paketet och är van att arbeta i större affärssystem gärna erfarenhet av Incit Xpand. Du behärskar svenska och engelska språket i tal och skrift. Har du erfarenhet av ekonomiarbete från fastighetsbranschen och hyresgäster är det meriterande, men inte avgörande.
Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag! Bifoga CV, Personligt brev med en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivering till varför just du är lämplig och vill ha denna tjänst samt betyg från den utbildning du sist avslutat eller är mest relevant för tjänsten. Visa mindre

Projektekonom

Vi som arbetar på projektavdelningen brinner för projekt som arbetsform och ser ett värde i att våra projekt bidrar till samhällsnytta och hållbarhet. På avdelningen är vi ca 40 personer och vi har ca 170 aktiva projekt med stor bredd och variation. Avdelningen erbjuder både interna och externa utbildningar och även en personlig utvecklingsplan. Vi tror på en bra start, som nyanställd hos oss får du en mentor och går vårt introduktionsprogram.Nu söker vi d... Visa mer
Vi som arbetar på projektavdelningen brinner för projekt som arbetsform och ser ett värde i att våra projekt bidrar till samhällsnytta och hållbarhet. På avdelningen är vi ca 40 personer och vi har ca 170 aktiva projekt med stor bredd och variation. Avdelningen erbjuder både interna och externa utbildningar och även en personlig utvecklingsplan. Vi tror på en bra start, som nyanställd hos oss får du en mentor och går vårt introduktionsprogram.Nu söker vi dig som vill ta ett helhetsgrepp som projektekonomin. ArbetsuppgifterSom projektekonom har du en viktig och variationsrik roll inom avdelningen. Du är stöd i alla projektens förekommande ekonomiska frågor, i detta ingår t ex att säkerställa att ekonomin i projekten styrs och följs upp enl Region Uppsalas ledningssystem och Fastighet och service' projekthandbok. Du rapporterar direkt till projektchefen.I dina arbetsuppgifter ingår:   Upprättande och uppföljning av prognoser och rapporter för projektportföljen   Avstämning och uppföljning av projektekonomi på objektnivå   Medverka till utveckling av styrning och uppföljning av ekonomin i projekten   Bistå i kostnadskalkylering och framtagande av nyckeltal under projekteringsskede   Stötta projektledarna i framtagande av komponentuppdelning, sammanställning av kalkyler, nyckeltal, analyser och rapporter   Sammanställa ekonomiska beslutsunderlag för investeringar   Delta i olika utvecklingsgrupperDin bakgrund och dina egenskaperVi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskap inhämtad på annat sätt. En kombination av teknisk/ekonomisk utbildning är meriterande. Du har erfarenhet av liknande arbete, kanske på ett bygg- eller fastighetsbolag, som projektekonom eller projektingenjör inom offentlig sektor eller liknande. Du har goda kunskaper i Excel och erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem. Kunnande inom AB, ABT och ABK är meriterande.Du har intresse och förmåga att göra ekonomiska beräkningar. För dig är det viktigt att förstå bakomliggande data och fortsätta utveckla dina kunskaper inom ekonomistyrning. Du är noggrann och strukturerad och har en högt utvecklad känsla för kvalitet.Du är en kommunikativ och pedagogisk person, du är van vid att skapa goda relationer och hitta vägar för samarbete och samsyn. Vi tror att en av dina drivkrafter är att tillsammans med dina kollegor gå mot gemensamma mål och resultat.Övrig informationFastighet och service Region Uppsala ansvarar för fastighetsförvaltning och verksamhetsanknuten service inom Region Uppsala. Vi omsätter drygt en miljard, förvaltar en lokalyta om 640 000 kvadratmeter och har ca 250 medarbetare. De flesta av våra kunder finns inom hälso- och sjukvården. Den största kunden är Akademiska sjukhuset. Vår uppgift är att hyra ut lokaler, bygga om, bygga nytt och sköta drift och underhåll av regionens fastigheter i länet.Vårt kontor finns inom Akademiska sjukhusets område i nyrenoverade historiska lokaler från 1700-talet.Din ansökan vill vi ha senast den 25 augusti 2019. Visa mindre

Ekonom med inriktning fastighetsekonomi sökes för kunds räkning

Ansök    Feb 20    Lernia    Fastighetsekonom
Är du ekonom med erfarenhet av fastighetsfrågor och fastighetsekonomi och vill arbeta med ett självständigt, omväxlande och stimulerande jobb med utvecklingspotential? Då har vi ett konsultuppdrag för dig hos vår kund i Centrala Uppsala. OM TJÄNSTEN Vi söker nu en ekonom med inriktning fastighetsekonomi för ett konsultuppdrag inom offentlig verksamhet i Uppsala. Uppdraget förväntas pågå under ca 6 månader men kan för rätt person leda till en anställning... Visa mer
Är du ekonom med erfarenhet av fastighetsfrågor och fastighetsekonomi och vill arbeta med ett självständigt, omväxlande och stimulerande jobb med utvecklingspotential? Då har vi ett konsultuppdrag för dig hos vår kund i Centrala Uppsala.

OM TJÄNSTEN

Vi söker nu en ekonom med inriktning fastighetsekonomi för ett konsultuppdrag inom offentlig verksamhet i Uppsala. Uppdraget förväntas pågå under ca 6 månader men kan för rätt person leda till en anställning direkt hos kunden. Uppdraget innebär att vara ett nära stöd till chefer och administratörer inom området samt att arbeta med utveckling av ekonomiska rutiner och ekonomistyrning med fokus på att säkerställa en korrekt redovisning för såväl enskilda fastighetsobjekt som lokalförsörjningen totalt. I uppdraget ingår även arbete med investeringar och anläggningsredovisning. Du kommer arbeta i Agresso som ekonomisystem, Hypergene som beslutsstöd och LEB som fastighetssystem.

I ditt uppdrag förväntas du ha god förmåga till problemlösning och kritiskt tänkande. Du förväntas såväl självständigt som i samverkan med andra bidra i budget- och prognosarbetet som utgör grunden i enhetens uppdrag samt ge information om stöd till förvaltare och enhetschefer vid bokslut och rapportering. Du arbetar tillsammans med teamet för kontinuerlig utveckling och förbättring av arbetssätt och rutiner

OM DIG

Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning ekonomistyrning, fastighetsekonomi, redovisning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från fastighetsbranschen. Du har också god vana att hålla samman rapportering och analys samt att driva utvecklingsarbete inom området. Du har goda kunskaper i Officepaketet samt i affärssystem och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i något fastighetssystem.

För att lyckas i rollen som ekonom behöver du vara strukturerad, analytisk och drivande. Du har ett kundorienterat, konsultativt arbetssätt där helhetssyn och blick för utveckling av effektiva arbetssätt är viktigt.

Som person är du självgående och har lätt för att samarbeta. Du har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap samt har förmågan att fokusera på rätt saker.

OM ANSTÄLLNINGEN

• Placeringsort: Uppsala
• Tjänstgöringsgrad: kontorstider mån - fre
• Tillträde: omgående
• Anställningsform: visstid 6 månader med möjlighet till anställning direkt hos kunden



OM ANSÖKNINGSPROCESSEN
Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

För frågor om tjänsten - kontakta [email protected]

OM LERNIA
Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se. Visa mindre

Projektekonom infrastruktur

Ansök    Maj 3    Uppsala kommun    Fastighetsekonom
Ekonomistaben kommunledningskontoret/stadsbyggnad Är du ekonom med erfarenhet av projektekonomi inom infrastrukturområdet till exempel från entreprenadverksamhet och vill arbeta med ett självständigt, omväxlande och stimulerande jobb med utvecklingspotential? Då är du välkommen med din ansökan för att bli en del av vårt team på ekonomistaben! Uppsala växer och har höga ambitioner när det gäller stadsutvecklingen. Vi erbjuder dig att tillsammans med ko... Visa mer
Ekonomistaben kommunledningskontoret/stadsbyggnad

Är du ekonom med erfarenhet av projektekonomi inom infrastrukturområdet till exempel från entreprenadverksamhet och vill arbeta med ett självständigt, omväxlande och stimulerande jobb med utvecklingspotential? Då är du välkommen med din ansökan för att bli en del av vårt team på ekonomistaben!

Uppsala växer och har höga ambitioner när det gäller stadsutvecklingen. Vi erbjuder dig att tillsammans med kollegor inom ekonomistaben och stadsbyggnadsprocessen bidra till Uppsalas positiva utveckling! Uppsala kommuns ekonomistab är gemensam för hela kommunen och har närmare 100 medarbetare som arbetar inom enheter för budget, uppföljning och bokslut samt redovisning och finansfrågor.

Du ingår i den enhet inom ekonomistaben som arbetar som ekonomistöd till stadsbyggnadsförvaltningen. Enheten består idag av 18 medarbetare. Stadsbyggnadsförvaltningen består av cirka 600 medarbetare som arbetar i gränsöverskridande processer med huvuduppgift att utveckla samhällsbyggandet och stadsutvecklingen på ett effektivt sätt. I stadsbyggnadsförvaltningen ingår de avdelningar som arbetar med utveckling av infrastrukturen i hela kommunen i samarbete med bland andra externa byggherrar och entreprenadföretag.

Ditt uppdrag
Vi söker en projektekonom som främst ska arbeta mot stadsbyggnadsförvaltningens projekt inom infrastruktur. Uppsala växer i snabb takt vilket innebär en stor bredd i dina projekt både vad gäller storlek och komplexitet. Framgent ska Uppsala kommun bland annat bygga kapacitetsstark infrastruktur kopplat till utvecklingen i Södra staden.

Som projektekonom är du ett nära stöd till projektledare och chefer. Du bistår med upplägg, budget, prognos, uppföljning, redovisning/ rapportering, kalkylering och analyser. Tillsammans med dina kollegor arbetar du med kontinuerlig utveckling av allt från systematik, rutiner och arbetssätt till ekonomistyrning och projektmodeller.

Din bakgrund
Vi söker dig som har högskoleutbildning i ekonomi med inriktning på ekonomistyrning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från projektverksamhet inom infrastruktur eller fastighetsområdet. Du har också god vana av att samordna rapportering och analys samt att driva utvecklingsarbete inom området.

Du kan uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt, du har goda kunskaper i Officepaketet samt i affärssystem. Vi har Agresso som ekonomisystem, Hypergene som beslutsstöd och kommer under den närmaste tiden att arbeta med införande av ett it-stöd för projektverksamheten.

För att lyckas i rollen som projektekonom behöver du vara bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Du är analytisk och bra på att se sammanhang i komplexa frågor och problem. Vidare förstår du ekonomiska samband och har en god pedagogisk förmåga när det gäller att förklara dessa för andra. Vi ser även att du har lätt för att samarbeta på ett lyhört och smidigt sätt, samt att du driver ditt arbete framåt för att nå resultat.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Barbro Rinander, ekonomichef, 018-727 17 83 eller Hans Röllgårdh, HR-specialist, 018-727 22 83.

Fackliga företrädare:
Vision, Jennie Ericsson, 018-727 24 39
SACO, Jonny Eliasson, 018-727 22 12

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi och upphandling. På kommunledningskontoret ligger även organisationen för kansli, strategi och planering, näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun. Visa mindre

Fastighetsekonom

Ansök    Mar 19    Uppsala kommun    Fastighetsekonom
Verksamhetsutveckling fastighet Skolfastigheter söker fastighetsekonom! Barn och unga behöver inspirerande miljöer och trygghet för att kunna utvecklas. Det är därför vi på Skolfastigheter jobbar långsiktigt med våra skolor. Fastigheterna hyr vi ut till skol- och förskoleverksamhet i Uppsala kommun, men det stannar inte där. Tillsammans med dig vill vi tänka nytt och utveckla våra pedagogiska miljöer. Läs mer om vårt uppdrag och arbete här (https://s... Visa mer
Verksamhetsutveckling fastighet

Skolfastigheter söker fastighetsekonom!

Barn och unga behöver inspirerande miljöer och trygghet för att kunna utvecklas. Det är därför vi på Skolfastigheter jobbar långsiktigt med våra skolor. Fastigheterna hyr vi ut till skol- och förskoleverksamhet i Uppsala kommun, men det stannar inte där. Tillsammans med dig vill vi tänka nytt och utveckla våra pedagogiska miljöer.


Läs mer om vårt uppdrag och arbete här (https://skolfastigheter.uppsala.se/)

Ditt uppdrag
Tjänstens övergripande uppdrag är att vara ett stöd i bolagets många underhållsprojekt och resultatuppföljning av dessa samt fungera som en brygga mellan affärsområdena Finans och Förvaltning. I tjänsten ingår:

• löpande projektuppföljning av underhållsprojekt,
• ekonomiskt stöd i projekt åt förvaltning,
• handläggning projektansökningar,
• hyressättning i samband med mindre renovering eller hyresgästanpassning,
• skattemässiga bedömningar,
• upprättande av projektavslutsrapporter och genomföra projektavslut,
• hantering av frivillig skattskyldighet (moms) avseende bolagets lokaler,
• stickprovskontroller i förvaltningsprojekt och på fastighetskonton och
• resultatuppföljning.



Din bakgrund
Vi söker dig som har:

• kandidatexamen inom relevant utbildning. Master eller magisterexamen är meriterande.
• minst tre års erfarenhet inom ett relevant yrke.
• goda kunskaper i Office-paketet.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av fastighetsbranschen.

Du tar ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Vidare är du en serviceinriktad person som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Dessutom är du en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv.


Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Anna Clara Laajoki, HR - generalist, 018-727 47 20
Sebastian Petersson, chef Verksamhetsutveckling fastighet, 018-727 44 63

Facklig företrädare: Vision, Bo Stridh, 018-727 40 29

Vi samarbetar med Uppsala kommuns enhet för kompetensförsörjning i denna rekrytering.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 11 80.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Mer information om vår organisation hittar du på skolfastigheter.uppsala.se (https://skolfastigheter.uppsala.se/)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun. Visa mindre