Lediga jobb Ogunsen AB (publ) i Uppsala

Se alla lediga jobb från Ogunsen AB (publ) i Uppsala. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Uppsala som finns inom det yrket.

IT Support till Uppsala-1st line & 2nd line

Nu söker vi två supporttekniker, 1st line samt 2nd line. Vi söker dig med stort driv, ett brinnande intresse för IT och erfarenhet av att arbeta med IT-support. Du är van vid att arbeta med olika ärendehanteringssystem. Vi ser gärna att du har kunskaper av support inom Windowsmiljö, MS Office, Active Directory, SCCM och Exchange. Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop. Du kan fö... Visa mer
Nu söker vi två supporttekniker, 1st line samt 2nd line. Vi söker dig med stort driv, ett brinnande intresse för IT och erfarenhet av att arbeta med IT-support. Du är van vid att arbeta med olika ärendehanteringssystem. Vi ser gärna att du har kunskaper av support inom Windowsmiljö, MS Office, Active Directory, SCCM och Exchange.

Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop. Du kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer och är en problemlösare ut i fingerspetsarna - både i praktiken och i teorin. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp. Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Du har minst 1 års erfarenhet inom helpdesk för tjänsten som 1st line och minst 2-3 års erfarenhet inom support för tjänsten som 2nd line. Som person är du serviceinriktad, teknikintresserad, social och tycker om att arbeta med olika typer utav människor.

Du erbjuds ett varierande arbete med olika typer av ärenden där du arbetar tillsammans i ett team av trevliga och kompetenta kollegor.
SJR IT har för avsikt att erbjuda dig en tillsvidare anställning som konsult hos oss. Vår kund i Uppsala ser långsiktigt på uppdragen och du kommer att övergå i en fast anställning hos vår kund efter avslutat uppdrag om alla parter är nöjda med samarbetet. Vi ser gärna att du kan starta ditt uppdrag så snart som möjligt.

Ansökan: För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Christine Stamfeldt på 0704 715916, [email protected] Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-01-25

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB. Visa mindre

LIMS administratörer till Fresenius Kabi

Ansök    Jan 21    Ogunsen AB (publ)    Systemförvaltare
Nu söker vi två LIMS administratörer till Fresenius Kabi i Uppsala, ett globalt, marknadsledande företag specialiserat på klinisk nutrition, infusionsterapi och medicinisk klinik. I Sverige finns två produktionsanläggningar, en i Uppsala och en i Brunna med totalt cirka 1100 medarbetare. Läs mer på www.fresenius-kabi.com Du kommer att tillhöra IT-avdelningen och arbeta tätt tillsammans med avdelningen för kvalitetskontroll. IT avdelningen strävar efter at... Visa mer
Nu söker vi två LIMS administratörer till Fresenius Kabi i Uppsala, ett globalt, marknadsledande företag specialiserat på klinisk nutrition, infusionsterapi och medicinisk klinik. I Sverige finns två produktionsanläggningar, en i Uppsala och en i Brunna med totalt cirka 1100 medarbetare. Läs mer på www.fresenius-kabi.com

Du kommer att tillhöra IT-avdelningen och arbeta tätt tillsammans med avdelningen för kvalitetskontroll. IT avdelningen strävar efter att kännetecknas av att vara en framåtriktad organisation med fokus på digitalisering och förändringsledning och har till uppdrag att stödja och tillhandahålla produktionsnära IT och automationslösningar för Fresenius Kabi i Sverige.

Fresenius laboratoriesystem är speciellt utvecklad för företaget, Fresenius Kabi LIMS (Laboratory Information Management System). Systemet används för kvalitetskontroll och avser laboratorieprocesser såsom provmottagning, analys av prover, samt kvalificering av material, kemikalier, instrument mm. Systemet består av fem moduler varav två stycken är live just nu, en projektgrupp arbetar med implementeringen av resterande tre.

Om tjänsten
I rollen som LIMS administratör kommer du att ha ett huvudansvar över systemet och ansvara för att designa, skapa och underhålla masterdata i systemet. Du kommer att ha ett nära samarbete med slutanvändarna på kvalitetsavdelningen (QC) för att kunna designa och ta fram masterdata efter verksamhetens behov och krav.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat

- Ansvara för underhåll och utveckling av befintlig masterdata i systemet
- Skapa och designa nya masterdata (efter krav och behov från verksamheten)

- Göra felsökningar avseende grundläggande mjuk/hårdvaruproblem
- Delta i tvärfunktionella riskbedömningar avseende systemet
- Utföra kvalificeringsaktiviteter för systemet enligt lokala rutiner
- Delta i inspektionsförberedande aktiviteter och vid behov kunna presentera och försvara GMP dokumentation och praxis i interna och externa revisioner


Din bakgrund
Vi söker dig med akademisk utbildning inom bioteknik, kemiteknik, civilingenjörsutbildning eller liknande. Du har något/några års laboratorieerfarenhet, fördelaktigt har du arbetat med kvalitetskontroll i en GMP/ISO-styrd verksamhet. Du har ett stort intresse för IT-system och programmering och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i både tal och skrift. Du har också goda kunskaper i Excel.

Har du programmeringskunskaper i Visual Basic eller är detta meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av LIMS system sedan tidigare, eller har arbetat med förvaltning av LIMS eller andra system.

Har du erfarenhet av kvalificeringsaktiviteter för datoriserade program eller erfarenhet av riskanalyser är även det meriterande.

Som person är du strukturerad, ansvarstagande och målmedveten. Du är duktig på att driva dina arbetsuppgifter framåt och kan arbeta självgående. Du besitter god problemslösningsförmåga och har lätt för att se övergripande sammanhang. Du agerar serviceinriktat och trivs med att samarbete med dina kollegor.

Du erbjuds bland annat

- En roll i ett företag vars produkter räddar liv
- Förmånlig friskvård, hälsovård och tandvård
- 38,5 h arbetsvecka samt arbetstidsförkortning
- Goda utvecklingsmöjligheter i en miljö med kompetenta och trevliga kollegor


Ansökan
I denna rekrytering har Fresenius Kabi valt att samarbeta med SJR IT. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christine Stamfeldt på 070 4715916 alternativt Viola Hammar 076 6471658. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-02-14. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkertställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.
I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet...

TITEL: LIMS Administratör Visa mindre

Systemansvarig med erfarenhet av förändringsledning

Ansök    Jan 21    Ogunsen AB (publ)    Systemansvarig
Till Fresenius Kabi i Uppsala söker vi nu en systemansvarig med erfarenhet av förändringsledning. Fresenius är ett globalt, marknadsledande företag specialiserat på klinisk nutrition, infusionsterapi och medicinisk klinik. I Sverige finns två produktionsanläggningar, en i Uppsala och en i Brunna med totalt cirka 1100 medarbetare. Läs mer på www.fresenius-kabi.com Du kommer att tillhöra IT-avdelningen som idag består av cirka 20 personer och som är inne i ... Visa mer
Till Fresenius Kabi i Uppsala söker vi nu en systemansvarig med erfarenhet av förändringsledning. Fresenius är ett globalt, marknadsledande företag specialiserat på klinisk nutrition, infusionsterapi och medicinisk klinik. I Sverige finns två produktionsanläggningar, en i Uppsala och en i Brunna med totalt cirka 1100 medarbetare. Läs mer på www.fresenius-kabi.com

Du kommer att tillhöra IT-avdelningen som idag består av cirka 20 personer och som är inne i en expansiv förändringsfas. Du kommer att ingå i en grupp av andra systemansvariga som ansvarar för ett eller flera produktionsnära IT-system. IT avdelningen strävar efter att kännetecknas av att vara en framåtriktad organisation med fokus på digitalisering och förändringsledning.

Om tjänsten
Som systemansvarig är din uppgift att säkerställa att de system som du ansvarar för uppfyller ställda krav på drift och förvaltning. Du kommer att agera ämnesexpert kring den övergripande sammansättningen av systemen samt agera samordnare och kontaktperson kring systemen. Du kommer att intiera och driva förbättringar inom området systemförvaltning för att bidra till effektivisering och kostnadsoptimering.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

- Övergripande funktionellt ansvar för daglig drift, serviceleverans samt för genomföranden av underhållsaktiviteter för dina system
- Samordna övergripande planering och prioritering för systemen
- Ansvara för att systemdokumentation och förvaltningsplaner hålls uppdaterade
- Bidra med specialistkompetens och fungerar som samordnare och kontaktperson för frågor som berör området
- Bidra med din erfarenhet av förändringsledning
- Understödja budgetarbete och affärsplanering


Din bakgrund
Vi söker dig med akademisk examen inom informationsteknologi/ingenjör eller motsvarande kompetens från arbetslivet. Du har erfarenhet av förändringsledning/projektledning inom IT-området från ett större bolag. Du har dokumenterad erfarenhet av processarbete/ etablering och implementering av arbetsrutiner. Du har mycket goda kunskaper inom förvaltning, drift och service-leverans inom IT-området. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet samt mycket god förmåga att utrycka dig i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.

Meriterade för tjänsten är om du har erfarenhet av system som lyder under regulatoriska krav och regelverk samt erfarenhet och kunskap inom produktionsteknik.

Som person är du teamorienterad, ansvarstagande och målinriktad, med fokus på affärsnytta och kontinuerlig förbättring. Du är handlingskraftig, drivande, kommunikativ och mån om att upprätthålla goda relationer internt och externt. Du har förmågan att föra en proaktiv och pedagogisk dialog kring verksamhetsbehov och IT-stöd samt god förmåga att följa rutiner och direktiv.

Du erbjuds bland annat
En roll i ett företag vars produkter räddar liv
Förmånlig friskvård, hälsovård och tandvård
38,5 h arbetsvecka samt arbetstidsförkortning
Goda utvecklingsmöjligheter i en miljö med kompetenta och trevliga kollegor



Ansökan
I denna rekrytering har Fresenius Kabi valt att samarbeta med SJR IT. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christine Stamfeldt på 070 4715916 alternativt Viola Hammar på 076 6471658. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-02-20. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkertställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy:
https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

TITEL: Systemansvarig med erfarenhet av förändringsledning Visa mindre

Ekonomiassistent leverantörsreskontra

Ansök    Jan 19    Ogunsen AB (publ)    Ekonomiassistent
Nu söker vi en driven och ambitiös ekonomiassistent till vår kund i centrala Uppsala. Du blir tillsvidareanställd hos oss på SJR som en av våra uppskattade konsulter och detta blir ditt första uppdrag. I ditt första uppdrag hos vår kund kommer du att arbeta på deras leverantörsreskontra och vara en viktig del av deras ekonomiavdelning. Start för uppdraget är relativt omgående. Som konsult kommer du sedan att arbeta ute hos våra kunder i en varierande och... Visa mer
Nu söker vi en driven och ambitiös ekonomiassistent till vår kund i centrala Uppsala. Du blir tillsvidareanställd hos oss på SJR som en av våra uppskattade konsulter och detta blir ditt första uppdrag.

I ditt första uppdrag hos vår kund kommer du att arbeta på deras leverantörsreskontra och vara en viktig del av deras ekonomiavdelning. Start för uppdraget är relativt omgående. Som konsult kommer du sedan att arbeta ute hos våra kunder i en varierande och spännande vardag.

Arbetsuppgifterna kan bland annat innefatta:

- Stämma av bankkonton
- Arbeta med in- och utbetalningar
- Hantera hela flödet från fakturering till kundinbetalningar och påminnelsehantering
- Ta emot och ankomstregistrera fakturor
- Kontering av leverantörsfakturor
- Fakturaflödeshantering, skicka fakturor för attest
- Avstämning av leverantörsreskontra
- Sköta betalning av leverantörsfakturor
- Återrapportering av betalfiler
- Övriga ad hoc uppgifter relaterade till leverantörsreskontran
- Övrig administration


Vem är du?

Du har minst gymnasieutbildning inom ekonomi och har arbetat några år som ekonomiassistent. Vidare krävs att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning i ekonomi samt om du arbetat i ett stort ekonomisystem, tex. Oracle eller SAP. Som person är du strukturerad, anpassningsbar och samarbetsorienterad.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Viola Hammar på 076 647 16 58. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-02-01.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Titel: Ekonomiassistent Visa mindre

IT Support till Uppsala-1st line & 2nd line

Nu söker vi två supporttekniker, 1st line samt 2nd line. Vi söker dig med stort driv, ett brinnande intresse för IT och erfarenhet av att arbeta med IT-support. Du är van vid att arbeta med olika ärendehanteringssystem. Vi ser gärna att du har kunskaper av support inom Windowsmiljö, MS Office, Active Directory, SCCM och Exchange. Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop. Du kan fö... Visa mer
Nu söker vi två supporttekniker, 1st line samt 2nd line. Vi söker dig med stort driv, ett brinnande intresse för IT och erfarenhet av att arbeta med IT-support. Du är van vid att arbeta med olika ärendehanteringssystem. Vi ser gärna att du har kunskaper av support inom Windowsmiljö, MS Office, Active Directory, SCCM och Exchange.

Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop. Du kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer och är en problemlösare ut i fingerspetsarna - både i praktiken och i teorin. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp. Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Du har minst 1 års erfarenhet inom helpdesk för tjänsten som 1st line och minst 2-3 års erfarenhet inom support för tjänsten som 2nd line. Som person är du serviceinriktad, teknikintresserad, social och tycker om att arbeta med olika typer utav människor.

Du erbjuds ett varierande arbete med olika typer av ärenden där du arbetar tillsammans i ett team av trevliga och kompetenta kollegor.
SJR IT har för avsikt att erbjuda dig en tillsvidare anställning som konsult hos oss. Vår kund i Uppsala ser långsiktigt på uppdragen och du kommer att övergå i en fast anställning hos vår kund efter avslutat uppdrag om alla parter är nöjda med samarbetet. Vi ser gärna att du kan starta ditt uppdrag så snart som möjligt.

Ansökan: För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Christine Stamfeldt på 0704 715916, [email protected] Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-01-20.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB. Visa mindre

IT Support till Uppsala-1st line & 2nd line

Nu söker vi två supporttekniker, 1st line samt 2nd line. Vi söker dig med stort driv, ett brinnande intresse för IT och erfarenhet av att arbeta med IT-support. Du är van vid att arbeta med olika ärendehanteringssystem. Vi ser gärna att du har kunskaper av support inom Windowsmiljö, MS Office, Active Directory, SCCM och Exchange. Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop. Du kan fö... Visa mer
Nu söker vi två supporttekniker, 1st line samt 2nd line. Vi söker dig med stort driv, ett brinnande intresse för IT och erfarenhet av att arbeta med IT-support. Du är van vid att arbeta med olika ärendehanteringssystem. Vi ser gärna att du har kunskaper av support inom Windowsmiljö, MS Office, Active Directory, SCCM och Exchange.

Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop. Du kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer och är en problemlösare ut i fingerspetsarna - både i praktiken och i teorin. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp. Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Du har minst 1 års erfarenhet inom helpdesk för tjänsten som 1st line och minst 2-3 års erfarenhet inom support för tjänsten som 2nd line. Som person är du serviceinriktad, teknikintresserad, social och tycker om att arbeta med olika typer utav människor.

Du erbjuds ett varierande arbete med olika typer av ärenden där du arbetar tillsammans i ett team av trevliga och kompetenta kollegor.
SJR IT har för avsikt att erbjuda dig en tillsvidare anställning som konsult hos oss. Vår kund i Uppsala ser långsiktigt på uppdragen och du kommer att övergå i en fast anställning hos vår kund efter avslutat uppdrag om alla parter är nöjda med samarbetet. Vi ser gärna att du kan starta ditt uppdrag så snart som möjligt.

Ansökan: För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Christine Stamfeldt på 0704 715916, [email protected] Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-01-20.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB. Visa mindre

Uppdrag som redovisningsansvarig till kund i centrala Uppsala

Ansök    Dec 13    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
Nu söker vi dig som vill ha ett uppdrag som redovisningsansvarig till vår kund i centrala Uppsala. Uppdraget startar i januari och beräknas pågå i minst tre månader. I rollen kommer du bland annat att: - Upprätta kvartals- och årsbokslut - Ansvara för koncernkonsolidering - Ta fram underlag för prognoser - Ansvara för kontakt mot redovisningsbyråer - Arbeta med lageruppföljning - Arbeta med projektuppföljning Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet... Visa mer
Nu söker vi dig som vill ha ett uppdrag som redovisningsansvarig till vår kund i centrala Uppsala. Uppdraget startar i januari och beräknas pågå i minst tre månader.

I rollen kommer du bland annat att:

- Upprätta kvartals- och årsbokslut
- Ansvara för koncernkonsolidering
- Ta fram underlag för prognoser
- Ansvara för kontakt mot redovisningsbyråer
- Arbeta med lageruppföljning
- Arbeta med projektuppföljning


Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av kvalificerad redovisning som redovisningsansvarig och som självständigt kan upprätta årsbokslut. Du har goda kunskaper i Excel och är flytande i både svenska och engelska.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Charlotta Ezitis Holmström på 0766 471 657 eller Viola Hammar på 0766 471 658. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-12-27.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Titel: Redovisningsansvarig Visa mindre

Business Controller med fokus produktion

Ansök    Dec 14    Ogunsen AB (publ)    Business controller
Till Munters söker vi nu en analytisk produktionscontroller som vill arbeta nära verksamheten. Ditt uppdrag går ut på att ta fram, analysera och presentera relevant beslutsunderlag för verksamhetsansvariga. Du kommer att stötta verksamheten i frågor som rör kalkylering, uppföljning, budgetering och forecast samt bidra till effektivisering av hela produktionsprocessen. Munters fabriksanläggning ligger i Tobo och utgör kärnan i den svenska verksamheten. Du ... Visa mer
Till Munters söker vi nu en analytisk produktionscontroller som vill arbeta nära verksamheten. Ditt uppdrag går ut på att ta fram, analysera och presentera relevant beslutsunderlag för verksamhetsansvariga. Du kommer att stötta verksamheten i frågor som rör kalkylering, uppföljning, budgetering och forecast samt bidra till effektivisering av hela produktionsprocessen.

Munters fabriksanläggning ligger i Tobo och utgör kärnan i den svenska verksamheten. Du kommer att ha många kontaktytor internt på Munters, både på fabriken och med finansavdelningen. Din arbetsplats kan vara baserad på fabriken i Tobo eller på kontoret i Kista. I början krävs att du förlägger stor del av din arbetstid på plats i fabriken för att få en bra förståelse. På sikt kommer du att kunna arbete mer på distans, utifrån vad som passar dig.

Arbetsuppgifter

- Produktionsuppföljning; såsom kalkylavvikelser, tillverknings- och prisdifferenser samt lageruppföljning
- Budget- och prognosarbete
- Utveckla och upprätthålla korrekta produktkalkyler
- Se över materialkostnader
- Stötta i lagerhantering/optimering


Du erbjuds- En öppen och välkommande organisation där man hjälps åt

- Varierande och utmanande arbetsuppgifter där du får möjlighet att bredda din kompetens som controller
- En organisation som har en spännande resa framför sig


Din bakgrund
Vi söker dig som har en akademisk utbildning i ekonomi, teknik eller motsvarande. Du har några års relevant erfarenhet som controller och är nu redo att utvecklas och bredda din kunskap. Du har grundläggande förståelse för redovisning och produktkalkylering. Du har även goda kunskaper i Excel och är flytande i både svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande för rollen är om du tidigare arbetat i IFS eller har arbetat mot produktion.

För att lyckas i rollen krävs att du är analytisk, driven och har lätt för att prioritera. Du är kommunikativ och trivs med att att hålla i presentationer samt att utveckla både ditt eget och andras arbetssätt genom dina analyser.

Som produktionscontroller kommer du att ha många interna och externa kontaktytor och du förstår vikten av att hålla hög servicenivå.

Ansökan
I den här rekrytering har Munters valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotta Ezitis Holmström, 0766 471 657 alt Viola Hammar 0766 471 658. Sista ansökningsdag är 2022-01-12, vi kommer att påbörja urval och intervjuer i början av januari men välkommen att ansöka löpande! Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkertställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Om Munters
Munters är en världsledande leverantör av energieffektiva lösningar för luftbehandling. Genom innovativ teknik skapar deras experter ett perfekt klimat för kunder inom ett flertal branscher. Munters har varit banbrytande inom klimatlösningar sedan företaget grundades 1955. Idag sker tillverkning och försäljning i fler än 30 länder av deras 3 500 medarbetare. Munters Group AB är noterat på Nasdaq Stockholm och rapporterade 2020 mer än sju miljarder kronor i omsättning.

Titel: Business Controller med fokus produktion Visa mindre

Redovisningsekonom till C-RAD

Ansök    Dec 27    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
Nu söker vi en redovisningsekonom till det internationella bolaget C-RAD i Uppsala. Bolaget utvecklar banbrytande spjutspetsteknologi inom cancerstrålning, vilken bidrar till mätbart förbättrad cancerbehandling. Koncernen består av fyra svenska bolag, samt ett flertal utländska bolag. På kontoret i Uppsala arbetar ca 30 personer och ekonomiavdelningen består av CFO, redovisningschef, ekonomiassistent, business controller samt den här rollen som redovisning... Visa mer
Nu söker vi en redovisningsekonom till det internationella bolaget C-RAD i Uppsala. Bolaget utvecklar banbrytande spjutspetsteknologi inom cancerstrålning, vilken bidrar till mätbart förbättrad cancerbehandling. Koncernen består av fyra svenska bolag, samt ett flertal utländska bolag. På kontoret i Uppsala arbetar ca 30 personer och ekonomiavdelningen består av CFO, redovisningschef, ekonomiassistent, business controller samt den här rollen som redovisningsekonom. Kontoret är beläget på Studenternas i nybyggda och ljusa lokaler med utsikt över Uppsala slott med omnejd. C-RAD är ett tillväxtbolag. Finansfunktionen är en nyckel till att denna tillväxt sker kontrollerat, med hjälp av förbättrade strukturer och processer. Rätt person för denna roll ser det som en positiv utmaning att få vara med och driva och implementera dessa förbättringar.

I rollen som redovisningsekonom kommer du framförallt att arbeta med löpande redovisning och vara behjälplig vid månads-, kvartals-, och årsbokslut. Det här är en tjänst för dig som vill ha en redovisningsroll med bredd på arbetsuppgifterna, både nationellt och internationellt, och med möjlighet att utvecklas i rollen.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

- Löpande redovisning
- Avstämningar och ansvarig för vissa moment i bokslutet
- Administrera och sammanställa löneunderlag för svenska och utländska bolag
- Arbeta med skatt- och momsdeklarationer
- Ansvara för två utländska bolag, med stöd av redovisningsbyråer
- Hantera bankärenden både i utländska och svenska banker


Din bakgrund

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har minst tre års erfarenhet från en ekonomiavdelning eller redovisningsbyrå, antingen från en roll som redovisningsekonom eller som ekonomiassistent. Du är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift. Du har även goda kunskaper i Excel.

Det är meriterande med vana av arbete i bolag/koncerner med internationell verksamhet samt från producerande bolag, gärna medtech. Det är även meriterande om du tidigare arbetat i ekonomisystemet Pyramid.

Som person är du ordningsam, strukturerad och ansvarsfull. Du är prestigelös, hjälpsam och tycker om förändringar. Du har en positiv inställning och ser lösningar snarare än problem. Rollen innefattar kontaktytor, både internt och externt varpå det är värdefullt att vara en god kommunikatör.

Ansökan

I denna rekrytering har C-RAD valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotta Ezitis Holmström 0766 471 657 alt Viola Hammar 0766 471 658. Varmt välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2022-01-12. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkertställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Om C-RAD

C-RADs banbrytande lösningar säkerställer exceptionellt hög precision, säkerhet och effektivitet i avancerad strålbehandling, vilket hjälper till att bota fler cancerpatienter och förbättra deras livskvalitet. I nya avancerade strålterapitekniker måste stråldosen levereras till tumören med extremt hög precision och mikrosekundstid. Våra positionerings- och skanningsprodukter garanterar just detta.

C-RAD grundades 2004. Grundarna är forskare från Karolinska Institutet och Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm, kliniker vid Karolinska sjukhuset i Solna och personer med lång industriell erfarenhet inom området strålterapi.

C-RAD har sälj- och supportresurser på plats i Nordamerika, Europa och en stor del av Asien. Totalt har bolaget ca 70 anställda, varav ca 30 st arbetar i Uppsala.

Titel: Redovisningsekonom Visa mindre

Ekonomiassistent till stort bolag i Uppsala

Ansök    Dec 11    Ogunsen AB (publ)    Ekonomiassistent
Nu söker vi en driven ekonomiassistent till vår kund som är ett stort och internationellt bolag i centrala Uppsala. Du blir tillsvidareanställd hos oss på SJR som en av våra uppskattade konsulter och detta blir ditt första uppdrag. Det här första uppdraget innebär att du kommer att tillhöra en stor ekonomiavdelning och arbeta i ett dedikerat team inom kundreskontra. Som konsult kommer du sedan att arbeta ute hos vår kunder i en varierande och spännande va... Visa mer
Nu söker vi en driven ekonomiassistent till vår kund som är ett stort och internationellt bolag i centrala Uppsala. Du blir tillsvidareanställd hos oss på SJR som en av våra uppskattade konsulter och detta blir ditt första uppdrag.

Det här första uppdraget innebär att du kommer att tillhöra en stor ekonomiavdelning och arbeta i ett dedikerat team inom kundreskontra. Som konsult kommer du sedan att arbeta ute hos vår kunder i en varierande och spännande vardag.

Arbetsuppgifterna kan bland annat innefatta:

- Stämma av bankkonton
- Arbeta med in- och utbetalningar
- Hantera hela flödet från fakturering till kundinbetalningar och påminnelsehantering
- Ta emot och ankomstregistrera fakturor
- Kontering av leverantörsfakturor
- Fakturaflödeshantering, skicka fakturor för attest
- Avstämning av leverantörsreskontra
- Sköta betalning av leverantörsfakturor
- Återrapportering av betalfiler
- Övriga ad hoc uppgifter relaterade till leverantörsreskontran
- Övrig administration


Vem är du?

Du har minst gymnasieutbildning inom ekonomi och har arbetat några år som ekonomiassistent, fördelaktigt på större bolag. Vidare krävs att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning i ekonomi samt om du arbetat i ett stort ekonomisystem. Som person är du noggrann, ansvarstagande och samarbetsorienterad.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Viola Hammar på 076 647 16 58. Vi intervjuar och tillsätter tjänsten löpande så ansök gärna så snart som möjligt.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Titel: Ekonomiassistent Visa mindre

Redovisningschef till Recover

Ansök    Dec 11    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
Vi söker en redovisningschef som säkerställer en stabil, effektiv och kvalitativ redovisning. I rollen leder du en grupp kunniga ekonomer inom kund- och leverantörsreskontra samt redovisning. Du har åtta personer i ditt team och du kommer att rapportera till CFO. Det är tre svenska bolag som tillsammans omsätter ca 1 miljard, rapportering sker till HK i Norge som konsoliderar den nordiska gruppen. Recover Uppsala har sitt kontor i Librobäck med möjlighet a... Visa mer
Vi söker en redovisningschef som säkerställer en stabil, effektiv och kvalitativ redovisning. I rollen leder du en grupp kunniga ekonomer inom kund- och leverantörsreskontra samt redovisning. Du har åtta personer i ditt team och du kommer att rapportera till CFO. Det är tre svenska bolag som tillsammans omsätter ca 1 miljard, rapportering sker till HK i Norge som konsoliderar den nordiska gruppen. Recover Uppsala har sitt kontor i Librobäck med möjlighet att arbeta på distans.

Om rollen
I rollen som redovisningschef kommer du att ha ett övergripande ansvar för den svenska redovisningen, du kommer att stötta dina medarbetare med operativa uppgifter inom redovisning samt arbeta med utveckling och strategiska frågor inom ekonomi.

Du kommer bland annat att:

- Ansvara för upprättandet av månads-, kvartals- och årsbokslut
- Följa upp och säkerställa redovisningens regelefterlevnad
- Ansvara för årsredovisning samt för moms- och skattedeklaration
- Ansvara för att driva, utveckla och kvalitetssäkra processer inom redovisningsfunktionen
- Vara kontaktperson mot olika externa parter ex revisor
- Leda och ha personalansvar för 8 personer
- Ansvara för utvecklings- och effektiviseringsprojekt


Din bakgrund

Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Du har arbetat ett antal år i en liknande roll som redovisningschef eller motsvarande där du haft personalansvar. Det är meriterande om du arbetat med projektredovisning och/eller koncernredovisning. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.

Du trivs i en ledande position där du tar ansvar för att säkerställa att teamet levererar hög kvalitet och du kan axla det övergripande perspektivet kopplat till ekonomiprocesser, regelverk och extern rapportering till myndigheter och banker. Du är van att driva ditt arbete framåt och har förmågan att ta egna initiativ. Du har goda ledaregenskaper och är van att hjälpa grupper att komma framåt i sina arbetsuppgifter samt att skapa ett bra samarbete inom gruppen. Vidare är du en person som är bra på att skapa strukturer i en föränderlig miljö och ditt arbete kännetecknas av en hög kvalitet.

Självklart delar du vår värdegrund som innebär att vi är modiga att fatta rätt beslut, pålitliga i de uppdrag vi tar oss an och omtänksamma om våra kollegor och kunder.

Ansökan
I denna rekrytering har Recover valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotta Ezitis Holmström, 0766 471 657 alt Viola Hammar 0766 471 658. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-12-22. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkertställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Om Recover
Recover Group är marknadsledande i Norden inom Industri- & Skadeservice och har i tillägg en dominant position inom Riv & Håltagning i Sverige. Koncernen levererar tjänster till försäkringsbolag, företag och privatpersoner. Sedan Recover Group etablerades som en självständig verksamhet för sex år sedan har företaget tredubblat omsättningen och genomfört 19 förvärv. Recover är en nordisk aktör som är rikstäckande i Norge, Danmark och Finland och är i Sverige marknadsledande i Mälardalen. Recover har över 2 100 anställda fördelat på 104 kontor över hela Norden.

Titel: Redovisningschef Visa mindre

Redovisningschef till Recover

Ansök    Dec 13    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
Vi söker en redovisningschef som säkerställer en stabil, effektiv och kvalitativ redovisning. I rollen leder du en grupp kunniga ekonomer inom kund- och leverantörsreskontra samt redovisning. Du har åtta personer i ditt team och du kommer att rapportera till CFO. Det är tre svenska bolag som tillsammans omsätter ca 1 miljard, rapportering sker till HK i Norge som konsoliderar den nordiska gruppen. Recover Uppsala har sitt kontor i Librobäck med möjlighet a... Visa mer
Vi söker en redovisningschef som säkerställer en stabil, effektiv och kvalitativ redovisning. I rollen leder du en grupp kunniga ekonomer inom kund- och leverantörsreskontra samt redovisning. Du har åtta personer i ditt team och du kommer att rapportera till CFO. Det är tre svenska bolag som tillsammans omsätter ca 1 miljard, rapportering sker till HK i Norge som konsoliderar den nordiska gruppen. Recover Uppsala har sitt kontor i Librobäck med möjlighet att arbeta på distans.

Om rollen
I rollen som redovisningschef kommer du att ha ett övergripande ansvar för den svenska redovisningen, du kommer att stötta dina medarbetare med operativa uppgifter inom redovisning samt arbeta med utveckling och strategiska frågor inom ekonomi.

Du kommer bland annat att:

- Ansvara för upprättandet av månads-, kvartals- och årsbokslut
- Följa upp och säkerställa redovisningens regelefterlevnad
- Ansvara för årsredovisning samt för moms- och skattedeklaration
- Ansvara för att driva, utveckla och kvalitetssäkra processer inom redovisningsfunktionen
- Vara kontaktperson mot olika externa parter ex revisor
- Leda och ha personalansvar för 8 personer
- Ansvara för utvecklings- och effektiviseringsprojekt


Din bakgrund

Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Du har arbetat ett antal år i en liknande roll som redovisningschef eller motsvarande där du haft personalansvar. Det är meriterande om du arbetat med projektredovisning och/eller koncernredovisning. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.

Du trivs i en ledande position där du tar ansvar för att säkerställa att teamet levererar hög kvalitet och du kan axla det övergripande perspektivet kopplat till ekonomiprocesser, regelverk och extern rapportering till myndigheter och banker. Du är van att driva ditt arbete framåt och har förmågan att ta egna initiativ. Du har goda ledaregenskaper och är van att hjälpa grupper att komma framåt i sina arbetsuppgifter samt att skapa ett bra samarbete inom gruppen. Vidare är du en person som är bra på att skapa strukturer i en föränderlig miljö och ditt arbete kännetecknas av en hög kvalitet.

Självklart delar du vår värdegrund som innebär att vi är modiga att fatta rätt beslut, pålitliga i de uppdrag vi tar oss an och omtänksamma om våra kollegor och kunder.

Ansökan
I denna rekrytering har Recover valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotta Ezitis Holmström, 0766 471 657 alt Viola Hammar 0766 471 658. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-12-22. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkertställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Om Recover
Recover Group är marknadsledande i Norden inom Industri- & Skadeservice och har i tillägg en dominant position inom Riv & Håltagning i Sverige. Koncernen levererar tjänster till försäkringsbolag, företag och privatpersoner. Sedan Recover Group etablerades som en självständig verksamhet för sex år sedan har företaget tredubblat omsättningen och genomfört 19 förvärv. Recover är en nordisk aktör som är rikstäckande i Norge, Danmark och Finland och är i Sverige marknadsledande i Mälardalen. Recover har över 2 100 anställda fördelat på 104 kontor över hela Norden.

Titel: Redovisningschef Visa mindre

Kravfångare till Livsmedelsverket

Ansök    Dec 9    Ogunsen AB (publ)    Kravanalytiker
Nu söker vi en driven och kommunikativ kravfångare som är redo för en ny utmaning i sin karriär. Som kravfångare hos Livsmedelsverket kommer du att arbeta nära både IT och verksamheten för att fånga de behov som finns för framtida IT-stöd i organisationen. Livsmedelsverket jobbar med frågor om säker och hälsosam mat till många målgrupper - det är viktigt att alla ska känna matglädje och må bra av maten. Vi är inne i ett expansivt skede och har ett stort b... Visa mer
Nu söker vi en driven och kommunikativ kravfångare som är redo för en ny utmaning i sin karriär. Som kravfångare hos Livsmedelsverket kommer du att arbeta nära både IT och verksamheten för att fånga de behov som finns för framtida IT-stöd i organisationen.

Livsmedelsverket jobbar med frågor om säker och hälsosam mat till många målgrupper - det är viktigt att alla ska känna matglädje och må bra av maten. Vi är inne i ett expansivt skede och har ett stort behov av att arbeta med digitalisering, nya lösningar och vidareutveckling av våra befintliga system för att stödja verksamhetens viktiga utveckling. IT- och Serviceavdelningen arbetar med verksamhetsutveckling och digitaliseringsfrågor samt driver projekt och ansvarar för förvaltning och drift. Vi utövar också tillsyn kring informationssäkerhet samt ansvarar för vår interna service. Avdelningen är i en expansionsfas och består just nu av fyra team och totalt ca 30 personer.

Om rollen
I rollen kommer du att identifiera och fånga verksamhetens behov av IT-stöd samt omsätta dessa till krav. För att förstå vilka behov som finns kommer du att driva förstudier, utredningar och leda workshops. Du kommer bland annat att vara involverad i ett av livsmedelsverkets största IT-projekt, där ett av våra verksamhetskritiska system ska bytas ut mot ett helt nytt. Du kommer att vara placerad i vårt utvecklingsteam som arbetar med att utveckla och förvalta livsmedelsverkets system och applikationer.

Du erbjuds
En organisation som är mån om sina medarbetare, där du kommer att känna dig varmt välkommen
En organisation där det råder hög delaktighet och stort engagemang i allt vi gör
Att få arbeta i en organisation som bidrar till samhällsnyttan
Modernt och fint kontor i Uppsala Science Park
Utvecklande arbetsuppgifter tillsammans med kompetenta kollegor
Ett ledarskap som präglas av engagemang, sakkunnighet och transparens

Din bakgrund
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom system-/datavetenskap eller motsvarande samt har några års erfarenhet i närtid av kravanalys och kravinsamling. Du har god vana av att modellera processer samt stor erfarenhet av att leda och sammanställa workshops. Du kan uttrycka dig mycket väl på svenska och behärskar även engelska bra.

Det är meriterande om du arbetat med förstudier och utredningar samt har arbetat i en statlig myndighet.

Vi ser gärna att du även har arbetat med:
verksamhetsanalys
kravhanteringsverktyg
process- och/eller informationsmodellering
Agila metoder/arbetssätt (SCRUM)

Som person är du kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Du är van vid att ha många olika kontaktytor inom en organisation. Du är strukturerad och självgående och kan planera ditt arbete på egen hand. Vidare är du analytiskt lagd och har lätt för att se både detaljer och helheter.

Intresseanmälan
I denna rekrytering har Livsmedelsverket valt att samarbeta med SJR IT. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christine Stamfeldt på 070 471 59 16 eller Viola Hammar på 076 647 16 58. Fackliga företrädare är Annika Gunnarson ST, och Shana Unneberg, Saco-S. Samtliga nås på telefon 018-17 55 00. Sista dag för intresseanmälan är 2021-12-13. Notera att vi tyvärr inte tar emot intresseanmälningar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkertställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din intresseanmälan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din intresseanmälan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Titel: Kravfångare Visa mindre

2nd line support till globalt företag i Uppsala

Nu söker vi en supporttekniker inom 2nd line till vår kund i Uppsala som är ett stort och globalt företag. Uppdraget kommer att övergå i en fast anställning hos vår kund efter 6 månader om alla parter är nöjda med samarbetet. Om tjänsten I rollen kommer du att arbeta med supportärenden på en mer avancerad nivå och lösa incidenter och problem som eskalerats från 1st line. Du kommer att stötta intern personal med allehanda tekniska problem med hjälp av blan... Visa mer
Nu söker vi en supporttekniker inom 2nd line till vår kund i Uppsala som är ett stort och globalt företag. Uppdraget kommer att övergå i en fast anställning hos vår kund efter 6 månader om alla parter är nöjda med samarbetet.

Om tjänsten
I rollen kommer du att arbeta med supportärenden på en mer avancerad nivå och lösa incidenter och problem som eskalerats från 1st line. Du kommer att stötta intern personal med allehanda tekniska problem med hjälp av bland annat Active Directory. Ditt arbete kommer främst att vara i Windowsmiljö och du kommer att supportera verksamheten via mail, telefon och ärendehanteringssystem. Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara utförs till stor del via fjärrverktyg. Du erbjuds ett varierande arbete med olika typer av ärenden där du arbetar tillsammans i ett team av trevliga och kompetenta kollegor.

Vem är du?
Vi söker dig med minst två års erfarenhet från en roll som 2nd line support. Du känner dig trygg i en windowsbaserad miljö och har erfarenhet av Active Directory och fjärrstyrning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av MS Office, SCCM och Exchange.

Som person är du serviceminded, noggrann och strukturerad. Du trivs med att arbeta i team och har lätt för att samarbeta med andra. Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Christine Stamfeldt på 070 4715916, alternativt Viola Hammar på 076 647 16 58. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-12-14.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Titel: 2nd line support Visa mindre

2nd line support till globalt företag i Uppsala

Nu söker vi en supporttekniker inom 2nd line till vår kund i Uppsala som är ett stort och globalt företag. Uppdraget kommer att övergå i en fast anställning hos vår kund efter 6 månader om alla parter är nöjda med samarbetet. Om tjänsten I rollen kommer du att arbeta med supportärenden på en mer avancerad nivå och lösa incidenter och problem som eskalerats från 1st line. Du kommer att stötta intern personal med allehanda tekniska problem med hjälp av blan... Visa mer
Nu söker vi en supporttekniker inom 2nd line till vår kund i Uppsala som är ett stort och globalt företag. Uppdraget kommer att övergå i en fast anställning hos vår kund efter 6 månader om alla parter är nöjda med samarbetet.

Om tjänsten
I rollen kommer du att arbeta med supportärenden på en mer avancerad nivå och lösa incidenter och problem som eskalerats från 1st line. Du kommer att stötta intern personal med allehanda tekniska problem med hjälp av bland annat Active Directory. Ditt arbete kommer främst att vara i Windowsmiljö och du kommer att supportera verksamheten via mail, telefon och ärendehanteringssystem. Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara utförs till stor del via fjärrverktyg. Du erbjuds ett varierande arbete med olika typer av ärenden där du arbetar tillsammans i ett team av trevliga och kompetenta kollegor.

Vem är du?
Vi söker dig med minst två års erfarenhet från en roll som 2nd line support. Du känner dig trygg i en windowsbaserad miljö och har erfarenhet av Active Directory och fjärrstyrning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av MS Office, SCCM och Exchange.

Som person är du serviceminded, noggrann och strukturerad. Du trivs med att arbeta i team och har lätt för att samarbeta med andra. Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Christine Stamfeldt på 070 4715916, alternativt Viola Hammar på 076 647 16 58. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-12-08.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Titel: 2nd line support Visa mindre

Team Leader Accounts Receivable

Vi söker nu en teamledare till vår kundreskontra som både vill arbeta i det dagliga arbetet samt vara med på resan att organisera, kvalitetssäkra och optimera teamets dagliga arbete. Du tillhör avdelningen Accounting Sweden som innefattar teamen Accounting, Accounts Payable och Accounts Receivable med totalt 25 medarbetare. I Accounts Receivable-teamet är ni 6 personer. Du sitter även med i ledningsgruppen för avdelningen och rapporterar till Manager AP & ... Visa mer
Vi söker nu en teamledare till vår kundreskontra som både vill arbeta i det dagliga arbetet samt vara med på resan att organisera, kvalitetssäkra och optimera teamets dagliga arbete. Du tillhör avdelningen Accounting Sweden som innefattar teamen Accounting, Accounts Payable och Accounts Receivable med totalt 25 medarbetare. I Accounts Receivable-teamet är ni 6 personer. Du sitter även med i ledningsgruppen för avdelningen och rapporterar till Manager AP & AR.

Rollen innebär att du kommer att arbeta ca 20% som Team Leader och 80% operativt som accountant med ansvar för bl a följande arbetsuppgifter:

- Ansvar för daglig drift, leverans, underhåll samt utveckling inom kunskapsområdet
- Ansvar för dokumentation av teamets processer och rutiner
- Månadsrapportering som redovisar teamets arbete
- Veckorapportering avseende status för pågående projekt samt rapportering av nyckeltal
- Hantering av inkommande ärenden via telefon, mail och ärendesystem
- Ansvara för dialogen med interna och externa samarbetspartners
- Bokslutsrelaterade uppgifter såsom avstämningar och rapportering
- Bidra till ständiga processförbättringar för en mer digitaliserad och automatiserad verksamhet.
- ROT/RUT
- Övriga på ekonomiavdelningen förekommande arbetsuppgifter


Vem söker vi?
Du är minst gymnasieekonom, har förståelse för hela flödet inom kundreskontran och stora komplexa ekonomiflöden, gärna i en transaktionsintensiv verksamhet.

Rätt kandidat för rollen har goda ledaregenskaper och drivs av att utveckla och arbetsleda ett team. Du trivs med att ta det övergripande ansvaret och har ett naturligt fokus på helikopterperspektiv inom ditt ansvarsområde. Du lockas av att arbeta med att utveckla processer och välkomnar ett modernt arbetssätt.

Du är flytande i svenska och engelska, i tal och skift och behärskar du även danska eller norska är det meriterande.

Om du har erfarenhet från en större redovisningsbyrå eller ett Shared Service Center är det ett stort plus. Vi tror att du har tidigare erfarenhet från relativt automatiserade flöden. Det är meriterande men inget krav med tidigare ledarerfarenhet/ arbetsledning samt kunskap i systemet IFS

Som person är du ansvarstagande, strukturerad och trivs i en större organisation med många olika kontaktytor. Vidare har du god kommunikativ förmåga, är en teamplayer, och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du värdesätter kvalitet och är bra på att driva olika frågor och projekt i mål. Rätt person har en positiv inställning till utmaningar och håller hög servicenivå. För att trivas på GlobalConnect och i rollen behöver du klara av att arbeta i en föränderlig miljö.

Ansökan
I den här rekryteringen har GlobalConnect valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta Charlotta Ezitis Holmström, 0766 471 657 alt Viola Hammar 0766 471 658 . Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-12-09. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Om GlobalConnect
Vi är GlobalConnect. Vi förenar människor och organisationer över hela vårt samhälle. Det börjar med grunden i vår digitala infrastruktur och slutar med allt vi möjliggör. Vi strävar efter att förenkla det komplicerade. Vi lever efter vårt kundlöfte - att vara enkla att jobba med. Vi förverkligar visioner.

Vi är den ledande leverantören av fiberbaserad datakommunikation och data-center i Norra Europa. Vår vision är enkel: vi förverkligar visioner genom att möjliggöra det uppkopplade samhället.

Våra 74 500 kilometer långa fibernätverk och 27 000 m2 av datacenter utgör grunden för nästa steg i vår digitala resa. Dessutom kommer du att få tillgång till marknadsledande lösningar inom nätverkslösningar, IT-säkerhet, IT-outsourcing och kommunikationsnätverk. Allt för att du ska kunna fokusera på din verksamhets kärnverksamhet och tillväxt.

Titel: Teamledare kundreskontra Visa mindre

Kravfångare till Livsmedelsverket

Ansök    Dec 1    Ogunsen AB (publ)    Kravanalytiker
Nu söker vi en driven och kommunikativ kravfångare som är redo för en ny utmaning i sin karriär. Som kravfångare hos Livsmedelsverket kommer du att arbeta nära både IT och verksamheten för att fånga de behov som finns för framtida IT-stöd i organisationen. Livsmedelsverket jobbar med frågor om säker och hälsosam mat till många målgrupper - det är viktigt att alla ska känna matglädje och må bra av maten. Vi är inne i ett expansivt skede och har ett stort b... Visa mer
Nu söker vi en driven och kommunikativ kravfångare som är redo för en ny utmaning i sin karriär. Som kravfångare hos Livsmedelsverket kommer du att arbeta nära både IT och verksamheten för att fånga de behov som finns för framtida IT-stöd i organisationen.

Livsmedelsverket jobbar med frågor om säker och hälsosam mat till många målgrupper - det är viktigt att alla ska känna matglädje och må bra av maten. Vi är inne i ett expansivt skede och har ett stort behov av att arbeta med digitalisering, nya lösningar och vidareutveckling av våra befintliga system för att stödja verksamhetens viktiga utveckling. IT- och Serviceavdelningen arbetar med verksamhetsutveckling och digitaliseringsfrågor samt driver projekt och ansvarar för förvaltning och drift. Vi utövar också tillsyn kring informationssäkerhet samt ansvarar för vår interna service. Avdelningen är i en expansionsfas och består just nu av fyra team och totalt ca 30 personer.

Om rollen
I rollen kommer du att identifiera och fånga verksamhetens behov av IT-stöd samt omsätta dessa till krav. För att förstå vilka behov som finns kommer du att driva förstudier, utredningar och leda workshops. Du kommer bland annat att vara involverad i ett av livsmedelsverkets största IT-projekt, där ett av våra verksamhetskritiska system ska bytas ut mot ett helt nytt. Du kommer att vara placerad i vårt utvecklingsteam som arbetar med att utveckla och förvalta livsmedelsverkets system och applikationer.

Du erbjuds
En organisation som är mån om sina medarbetare, där du kommer att känna dig varmt välkommen
En organisation där det råder hög delaktighet och stort engagemang i allt vi gör
Att få arbeta i en organisation som bidrar till samhällsnyttan
Modernt och fint kontor i Uppsala Science Park
Utvecklande arbetsuppgifter tillsammans med kompetenta kollegor
Ett ledarskap som präglas av engagemang, sakkunnighet och transparens

Din bakgrund
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom system-/datavetenskap eller motsvarande samt har några års erfarenhet i närtid av kravanalys och kravinsamling. Du har god vana av att modellera processer samt stor erfarenhet av att leda och sammanställa workshops. Du kan uttrycka dig mycket väl på svenska och behärskar även engelska bra.

Det är meriterande om du arbetat med förstudier och utredningar samt har arbetat i en statlig myndighet.

Vi ser gärna att du även har arbetat med:
verksamhetsanalys
kravhanteringsverktyg
process- och/eller informationsmodellering
Agila metoder/arbetssätt (SCRUM)

Som person är du kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Du är van vid att ha många olika kontaktytor inom en organisation. Du är strukturerad och självgående och kan planera ditt arbete på egen hand. Vidare är du analytiskt lagd och har lätt för att se både detaljer och helheter.

Intresseanmälan
I denna rekrytering har Livsmedelsverket valt att samarbeta med SJR IT. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christine Stamfeldt på 070 471 59 16 eller Viola Hammar på 076 647 16 58. Fackliga företrädare är Annika Gunnarson ST, och Shana Unneberg, Saco-S. Samtliga nås på telefon 018-17 55 00. Sista dag för intresseanmälan är 2021-12-12. Notera att vi tyvärr inte tar emot intresseanmälningar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkertställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din intresseanmälan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din intresseanmälan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Titel: Kravfångare Visa mindre

Kravfångare till Livsmedelsverket

Ansök    Dec 3    Ogunsen AB (publ)    Kravanalytiker
Nu söker vi en driven och kommunikativ kravfångare som är redo för en ny utmaning i sin karriär. Som kravfångare hos Livsmedelsverket kommer du att arbeta nära både IT och verksamheten för att fånga de behov som finns för framtida IT-stöd i organisationen. Livsmedelsverket jobbar med frågor om säker och hälsosam mat till många målgrupper - det är viktigt att alla ska känna matglädje och må bra av maten. Vi är inne i ett expansivt skede och har ett stort b... Visa mer
Nu söker vi en driven och kommunikativ kravfångare som är redo för en ny utmaning i sin karriär. Som kravfångare hos Livsmedelsverket kommer du att arbeta nära både IT och verksamheten för att fånga de behov som finns för framtida IT-stöd i organisationen.

Livsmedelsverket jobbar med frågor om säker och hälsosam mat till många målgrupper - det är viktigt att alla ska känna matglädje och må bra av maten. Vi är inne i ett expansivt skede och har ett stort behov av att arbeta med digitalisering, nya lösningar och vidareutveckling av våra befintliga system för att stödja verksamhetens viktiga utveckling. IT- och Serviceavdelningen arbetar med verksamhetsutveckling och digitaliseringsfrågor samt driver projekt och ansvarar för förvaltning och drift. Vi utövar också tillsyn kring informationssäkerhet samt ansvarar för vår interna service. Avdelningen är i en expansionsfas och består just nu av fyra team och totalt ca 30 personer.

Om rollen
I rollen kommer du att identifiera och fånga verksamhetens behov av IT-stöd samt omsätta dessa till krav. För att förstå vilka behov som finns kommer du att driva förstudier, utredningar och leda workshops. Du kommer bland annat att vara involverad i ett av livsmedelsverkets största IT-projekt, där ett av våra verksamhetskritiska system ska bytas ut mot ett helt nytt. Du kommer att vara placerad i vårt utvecklingsteam som arbetar med att utveckla och förvalta livsmedelsverkets system och applikationer.

Du erbjuds
En organisation som är mån om sina medarbetare, där du kommer att känna dig varmt välkommen
En organisation där det råder hög delaktighet och stort engagemang i allt vi gör
Att få arbeta i en organisation som bidrar till samhällsnyttan
Modernt och fint kontor i Uppsala Science Park
Utvecklande arbetsuppgifter tillsammans med kompetenta kollegor
Ett ledarskap som präglas av engagemang, sakkunnighet och transparens

Din bakgrund
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom system-/datavetenskap eller motsvarande samt har några års erfarenhet i närtid av kravanalys och kravinsamling. Du har god vana av att modellera processer samt stor erfarenhet av att leda och sammanställa workshops. Du kan uttrycka dig mycket väl på svenska och behärskar även engelska bra.

Det är meriterande om du arbetat med förstudier och utredningar samt har arbetat i en statlig myndighet.

Vi ser gärna att du även har arbetat med:
verksamhetsanalys
kravhanteringsverktyg
process- och/eller informationsmodellering
Agila metoder/arbetssätt (SCRUM)

Som person är du kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Du är van vid att ha många olika kontaktytor inom en organisation. Du är strukturerad och självgående och kan planera ditt arbete på egen hand. Vidare är du analytiskt lagd och har lätt för att se både detaljer och helheter.

Intresseanmälan
I denna rekrytering har Livsmedelsverket valt att samarbeta med SJR IT. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christine Stamfeldt på 070 471 59 16 eller Viola Hammar på 076 647 16 58. Fackliga företrädare är Annika Gunnarson ST, och Shana Unneberg, Saco-S. Samtliga nås på telefon 018-17 55 00. Sista dag för intresseanmälan är 2021-12-12. Notera att vi tyvärr inte tar emot intresseanmälningar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkertställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din intresseanmälan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din intresseanmälan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Titel: Kravfångare Visa mindre

Senior rekryteringskonsult till SJR Uppsala

Vi på SJR växer och står inför en spännande?framtid! Vi söker nu dig som vill vara med på vår fortsatta resa och som vill bidra till fantastiska kund- och kandidatupplevelser! SJR startades 1993 och är ett av Sveriges ledande och mest erfarna konsult-och rekryteringsbolag för tillsättning av chefer och specialistkompetens inom Affärsstödsfunktioner såsom Finance, HR, IT och Supply Chain. Vi är idag 420 medarbetare fördelade på fyra huvudregioner Stockholm... Visa mer
Vi på SJR växer och står inför en spännande?framtid! Vi söker nu dig som vill vara med på vår fortsatta resa och som vill bidra till fantastiska kund- och kandidatupplevelser!

SJR startades 1993 och är ett av Sveriges ledande och mest erfarna konsult-och rekryteringsbolag för tillsättning av chefer och specialistkompetens inom Affärsstödsfunktioner såsom Finance, HR, IT och Supply Chain. Vi är idag 420 medarbetare fördelade på fyra huvudregioner Stockholm, Uppsala, Väst och Syd. Med vår erfarenhet och vårt stora engagemang är vi det självklara valet för kunden som vill förstärka sin organisation med de allra främsta specialisterna och cheferna inom sin bransch. Läs mer om oss på (http://www.sjr.se/).

Om jobbet
Rollen innebär att skapa värde för våra kunder genom att hitta och matcha rätt kandidat till kundens specifika behov av kompetens. En stor del av arbetet innebär att kontakta kunder, bygga nätverk, searcha och skapa ett intresse för våra kunduppdrag. Du ansvarar för och driver egna rekryteringsprojekt från försäljning, behovsanalys och kravprofil, search till avslut och uppföljning. Att skapa förtroende, goda relationer samt vara ett konsultativt stöd till våra kunder och kandidater är en mycket betydelsefull del för att lyckas i rollen.

Tempot är tidvis högt och arbetet omväxlande och du agerar konsultativt mot dina kunder för att lösa förfrågningar på spännande uppdrag. Du arbetar utifrån tydliga mål i nära samarbete med dina kollegor.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har arbetat ett antal år med rekrytering och som vill fortsätta att utvecklas med oss. Du är högskoleutbildad med en god förståelse för olika befattningar, kunskapen har du med fördel skaffat dig genom arbete som Rekryteringskonsult, Talent Acquisition Specialist eller Konsultchef med vana att snabbt sätta dig in i olika verksamheter och agera konsultativt mot kund. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och har goda kunskaper i både svenska och engelska. Du är van användare av olika tester, vi använder idag Assessio som testleverantör, så klar fördel om du är certifierad i MAP och Matrigma. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av kandidatsökning via LinkedIn Recrutier samt ett etablerat nätverk av kunder och kandidater i Uppsala, alternativt har du stort intresse av att bygga ett!

Som person är du en naturlig teamspelare och nätverksbyggare med förmåga att skapa och utveckla relationer både irl och digitalt. För att trivas i rollen är du målinriktad och uthållig samt drivs av att arbeta i en dynamisk och affärsorienterad organisation. Du är strukturerad och organiserad med en förmåga att växla mellan olika arbetsuppgifter. Du har en positiv grundsyn, bidrar till en öppen atmosfär och brinner för att lyckas i ditt arbete. Med ett starkt engagemang för kunden sätter du stort värde på att alltid leverera med kvalité!

Varför SJR?
Vi är en organisation som aktivt och ansvarsfullt bidrar till en hållbar utveckling genom våra fyra fokusområden; Ansvarsfulla affärer, Hållbara medarbetare, Klimatsmart verksamhet samt Samarbeten och ideella engagemang. Vårt hållbarhetsarbete är något som genomsyrar hela vår organisation och där du som medarbetare också erbjuds möjlighet att vara aktiv och bidra t e x genom något av våra ideella engagemang.

Vårt kontor i Uppsala hittar du i Rådhuset på Stora torget men du kan arbeta flexibelt efter vad som passar dig och våra kunder!

Hos oss får du jobba under ett väletablerat varumärke i en variationsrik, flexibel och utvecklande tjänst. En viktig nyckel till att många av våra medarbetare trivs och stannar hos oss över tid är att vi har kul på jobbet, vi hjälper och stöttar varandra såväl i med- som motgång och vi firar gärna våra framgångar tillsammans!

Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta Charlotta Ezitis Holmström, 0766 471 657. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-12-02. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkertställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)



Titel: Senior rekryteringskonsult Visa mindre

Driven ekonom med inriktning affärssystem

Ansök    Nov 16    Ogunsen AB (publ)    Controller
Nu söker vi dig som vill vara en del av Olinks globala ERP-team med ett inriktat fokus mot finans- och ekonomifunktioner. Det är en ny roll till en spännande och växande verksamhet, för dig som vill ha ett ben i verksamhetsutveckling och ett i teknik. Gruppen ERP Management ansvarar för förvaltning, utveckling samt utbildning i företagets affärssystem Monitor ERP System. Teamet som idag består av 3 personer utgör en central del av affärsutvecklingen på Ol... Visa mer
Nu söker vi dig som vill vara en del av Olinks globala ERP-team med ett inriktat fokus mot finans- och ekonomifunktioner. Det är en ny roll till en spännande och växande verksamhet, för dig som vill ha ett ben i verksamhetsutveckling och ett i teknik.

Gruppen ERP Management ansvarar för förvaltning, utveckling samt utbildning i företagets affärssystem Monitor ERP System. Teamet som idag består av 3 personer utgör en central del av affärsutvecklingen på Olink, där affärssystemets roll växer både geografiskt och funktionsmässigt.

Dina arbetsuppgifter

- Driva utvecklingsaktiviteter av funktioner och flöden i och kring affärssystemet
- Agera verksamhetsstöd i finansfrågor i både handhavande och struktur
- Utbilda personal i handhavande av Monitor ERP System
- Dokumentera arbete och instruktioner i enlighet med bolagets kvalitetssystem
- Administrera finansiella strukturer och rättigheter
- Agera Monitor-sakkunnig i projekt
- Kartlägga och felsöka systembuggar
- Driva systemintegrationer med angränsande system
- Skriva och arbeta utifrån specifikationer och testscenarion


Vem är du?
Du har en universitetsexamen i exempelvis företagsekonomi eller industriell ekonomi, gärna med IT-teknisk inriktning. Du har ett antal års erfarenhet från revision och/eller från en större finansavdelning med stor kunskap inom ERP-system/affärssystem. Alternativt är du konsult inom ERP idag med fokus på ekonomiska flöden. Självklart har du väldigt god förståelse för datastrukturer och system.

Du är flytande i tal och skrift i svenska och engelska samt har mycket goda kunskaper i Excel.

Det är en stor fördel om du tidigare arbetat med utveckling av finansiella IT-strukturer och aktivitetsledning. Det är meriterande med erfarenhet från publika aktiebolag och/eller verksamhet reglerad under SOX, GMP, ISO13485 eller liknande.

Som person är du analytisk, ordningsam och strukturerad. Då du kommer att ha flera olika kontaktytor är det viktigt att du har förmågan att kommunicera och samarbeta med olika slags människor. Slutligen ser vi gärna att du har ett positivt förhållningssätt och bidrar till en effektiv arbetsmiljö och har förmågan att kunna driva frågor framåt även i en växande organisation där strukturer och processer delvis är under uppbyggnad.

Ansökan
I den här rekrytering har Olink valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotta Ezitis Holmström, 0766 471 657 eller Viola Hammar 0766 471 658. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-12-03. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkertställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Olink Proteomics AB är ett snabbväxande Uppsalabaserat globalt företag vars världsledande teknik och produkter bidrar till utvecklingen av precisionsmedicin. Produkterna används inom medicinska områden som hjärt- och kärlsjukdomar, cancer och neurologiska sjukdomar.

Vår teknik Proximity Extension Assay (PEA) kan mäta nära 1500 biomarkörer på samma gång, i endast 3 µL prov. Analyserna möjliggör fördjupad förståelse av sjukdomsprocesser, förbättrad sjukdomsdetektion och bidrar till ökad biologisk kunskap.

Under fem år har vi analyserat mer än en miljon prover och genererat nära 90 miljoner datapunkter för hundratals kunder från både forskningsinstitut och läkemedelsbolag. Olink erbjuder nu dessutom kunder möjligheten att använda teknologin på sina egna labb med hjälp av kit och träning i hur tekniken ska användas.

Vi har i dag kontor och service-labb i Uppsala och Boston. Våra säljare utgår även från ett flertal stater i USA samt Storbritannien, Holland, Tyskland, Singapore, Kina och Japan. Läs mer om oss på (http://www.olink.com/).

Titel: ERP Specialist Visa mindre