Lediga jobb som VD-sekreterare i Uppsala

Se lediga jobb som VD-sekreterare i Uppsala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uppsala som finns hos arbetsgivaren.

VD-assistent till Nanexa i Uppsala

Ansök    Dec 9    Randstad AB    VD-sekreterare
Arbetsbeskrivning Det går bra för oss på Nanexa och vår tillväxt ställer allt högre krav på ledningsgruppen. Därför vill vi stärka upp med en strukturerad och noggrann VD-assistent. För att lyckas i din roll som VD-assistent är du flexibel, strukturerad och noggrann. Du har en professionell framtoning, ett positivt förhållningsätt och tycker om att ge service. Nanexa är ett drug delivery-bolag med fokus på den egenutvecklade plattformen PharmaShell®. Nan... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Det går bra för oss på Nanexa och vår tillväxt ställer allt högre krav på ledningsgruppen. Därför vill vi stärka upp med en strukturerad och noggrann VD-assistent.

För att lyckas i din roll som VD-assistent är du flexibel, strukturerad och noggrann. Du har en professionell framtoning, ett positivt förhållningsätt och tycker om att ge service.

Nanexa är ett drug delivery-bolag med fokus på den egenutvecklade plattformen PharmaShell®. Nanexa driver utvecklingen av PharmaShell® med egna projekt och i samarbetsprojekt med läkemedelsbolag och akademi.

Vi söker dig som vill vara med på vår spännande resa framåt!

Ansvarsområden
Som VD-assistent är du VD:s förlängda arm. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande, men huvudsakligen kommer du genom administration och koordinering ge support och service till VD och delar av ledningsgruppen. 

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att förbereda ledningsgruppsmöten, ha översyn på aktiviteter som ledningsgruppen driver, skriva protokoll, boka möten och hantera VD:s kalender. Du kommer även att göra research och sammanställa material samt bistå VD:n i dennes representation.

Eftersom rollen som VD-assistent är ny har du möjlighet att identifiera behov och utforma arbetet tillsammans med VD och ledningsgrupp. 

Arbetstider
Tjänsten är på heltid och du är anställd hos oss på Nanexa.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som VD-assistent behöver du:
Ett par års erfarenhet av en liknande roll
God system systemvana, inklusive Officepaketet
Uttrycka dig obehindrat och väl i tal och skrift på svenska och engelska
Lägst gymnasieexamen

Det är meriterande om också du har:
Haft en liknande roll inom läkemedelsindustrin
Erfarenhet av styrelseadministration och protokollföring och/eller arbetat nära en ledningsgrupp
Erfarenhet av avtalshantering och/eller arkivering
Relevant högskoleutbildning

Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Rollen som VD-assistent ställer höga krav på integritet och situationsanpassning. Du är prestigelös och jordnära samtidigt som du har en professionell framtoning. Som person har du ett positivt förhållningssätt och du är både strukturerad och flexibel. Du har god känsla för service och att ligga steget före. Det är även viktigt att du gillar att bygga relationer både internt och externt.

Hos oss på Nanexa är du en lagspelare som trivs bra i teamet, men jobbar också starkt självständigt. Dina idéer och initiativ är med och driver företagsledningen framåt och du har nära till beslutsfattandet. 

Ansökan
Sista ansökningsdag 2022-01-10, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För det här uppdraget samarbetar vi med Randstad där rekryteringskonsulterna Joel Ingmarsson, [email protected], och Kristin Olofsson, [email protected], gärna svarar på dina frågor om rollen som VD-assistent. 

Om företaget
Nanexas affärsmodell bygger på att utveckla bolagets teknikplattform PharmaShell® inom området drug delivery samt att driva produktprojekt baserade på företagets teknologi och att därefter utlicensiera rättigheten att använda teknologin inom specificerade områden.


Sedan grundandet 2007 har Nanexa baserat sin verksamhet på en ytbeläggningstekniken Atomic Layer Deposition (ALD). Genom åren har Nanexa utnyttjat ALD-tekniken i ett flertal olika projekt, inom allt från detektorteknik för att identifiera provsprängningar av kärnvapen till medicintekniska tillämpningar. Idag fokuserar Nanexa på PharmaShell®, där man har kunnat dra nytta av sin mångåriga erfarenhet av ALD.


Idag är Nanexa ett drug delivery-bolag med fokus på den egenutvecklade nanobaserade drug delivery-plattformen PharmaShell®. Nanexa driver utvecklingen av PharmaShell® med egna projekt och i samarbetsprojekt med läkemedelsbolag och akademi.

Sökord: VD-assistent executive assistant assistent sekreterare ledningsstöd chefsstöd styrelse protokoll Visa mindre

VD-assistent/koordinator

Kansli Uppsala växer som stad och det gör även Uppsala Vatten. Har du ett stort intresse för att arbeta i en föränderlig organisation och har bred erfarenhet av administration? Nu söker vi en VD assistent/koordinator till Uppsala Vatten. Om tjänsten Som VD assistent/koordinator kommer du att ha ett samlat ansvar för att samordna och arbeta med flera av bolagets viktiga administrativa processer samt att stödja VD. I dina ansvarsområden ingår att vara ko... Visa mer
Kansli

Uppsala växer som stad och det gör även Uppsala Vatten. Har du ett stort intresse för att arbeta i en föränderlig organisation och har bred erfarenhet av administration? Nu söker vi en VD assistent/koordinator till Uppsala Vatten.

Om tjänsten
Som VD assistent/koordinator kommer du att ha ett samlat ansvar för att samordna och arbeta med flera av bolagets viktiga administrativa processer samt att stödja VD. I dina ansvarsområden ingår att vara koordinator för huvudkontoret, VD:s sekreterare, bolagsövergripande chefs-och planeringsstöd samt biblioteksansvarig. Utifrån förändrade interna och externa krav, inkomna avvikelser eller förbättringsförslag även löpande utvärdera och utveckla dina ansvarsområden.
I dina arbetsuppgifter ingår b la:

• Sköta VD:s kalender
• Vara VD behjälplig med administrativa underlag
• Operativt ansvarig för serviceavtal som t ex städning, kaffemaskiner mm
• Stötta och biträda kontorschef i allmänna och operativa verksamhetsskyddsfrågor
• Hantera felanmälan och vara kontaktperson för huvudkontorets lokaler
• Boka tjänsteresor, konferenslokaler etc
• Delta i anordnandet av div personalaktiviteter, uppvaktningar etc
• Bolagsövergripande administration av ID-06
• Ekonomigranskning och attestering av fakturor

Som VD assistent/koordinator tillhör du sektionen kansli som bl.a. ansvarar för utvecklings- och samordningsansvaret för juridik, verksamhetsskydd, arkiv och registratur, dokument- och ärendehantering, styrelseadministration, systematiskt kvalitetsarbete samt bolagets gemensamma mål- och affärsplaneprocess. Du rapporterar till sektionschef kansli. Du har din arbetsplats på vårt kontor som ligger i nyrenoverade lokaler i Uppsala Business Park.

Kvalifikationer

• Bred erfarenhet av administrativt arbete
• Erfarenhet av dokument- och ärendehanteringssystemet DHS
• Vana och erfarenhet av att arbeta med samverkan och dialog

Meriterande

• Tidigare arbete i förändringsprocesser
• Erfarenhet av att arbeta i samordnande roller

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du delar våra gemensamma kärnvärden, vi är lyhörda, framsynta och nyfikna, samt tillämpar dem i din yrkesroll.
För att trivas i rollen har du en förmåga att se helhetsperspektiv samt ha ett metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer. Rollen innebär många kontakter, både interna och externa och du har en god social förmåga men samtidigt en hög integritet.

Kontakt och ansökan
Vi gör löpande urval och intervjuer, så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2022-01-31. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail.

För mer information om tjänsten kontakta Sektionschef kansli Per Ekegren, tfn 018-727 92 14
HR partner Angelica Anderman, tfn 018-726 09 73

Övrigt information
En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet eftersom vi försörjer Sveriges fjärde största stad med dricksvatten. För denna tjänst kommer säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras före anställning. Med anställningen följer även skyldighet att krigsplaceras. Uppsala Vatten tillämpar 6 månaders provanställning.

Om Uppsala Vatten
Välkommen till Uppsala Vatten och Avfall AB. Vårt mål är att aktivt bidra till ett hållbart samhälle. Det gör vi genom att ständigt utveckla nya resurssmarta lösningar och uppmuntra till återvinning och återbruk. Vi ger Uppsala dricksvatten, renar avloppsvatten och tar hand om regnvatten. Vi skapar kretsloppstjänster där vi gör biogas av matavfall, minskar vattenförbrukningen och återanvänder material på bästa sätt.
Vill du veta mer om Uppsala Vatten? Läs mer på Om oss | uppsalavatten.se (https://www.uppsalavatten.se/om-oss/) Visa mindre

Office Manager / VD-Assistent till IAR Systems

Ansök    Maj 13    Bravura Sverige AB    VD-sekreterare
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos IAR Systems.

Om företaget:

IAR Systems tillhandahåller världsledande mjukvaruverktyg och tjänster för embedded-utveckling, vilket gör det möjligt för företag över hela världen att skapa dagens produkter och morgondagens innovationer. Sedan 1983 har IAR Systems tekniska lösningar säkerställt kvalitet, tillförlitlighet och effektivitet i utvecklingen av över en miljon inbyggda applikationer. Företaget har sitt huvudkontor i Uppsala och har försäljnings- och supportkontor över hela världen. Sedan 2018 är Secure Thingz, den globala domänexperten inom enhetssäkerhet, inbyggda system och livscykelhantering, en del av IAR Systems Group AB. IAR Systems Group AB är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer på www.iar.com.

Arbetsuppgifter:

Hos IAR arbetar du i en delad roll som Office Manager för de 12 kontor runt om i världen, VD-assistent för bolagets VD samt övriga i ledningsgruppen och personalansvar för fem medarbetare varav två sitter på Uppsalakontoret och resterande i Europa och USA. Dina dagar består av en mix av sedvanliga Office Management uppgifter, administrativa uppgifter samt möjlighet till att driva egna projekt och initiativ. Du arbetar nära alla anställda på bolaget samt för ett tätt samarbete med VD vilket betyder att andra projekt och arbetsuppgifter kan landa hos dig. I samarbete med ledning och VD är du med och samordnar möten, skriver protokoll och bokar resor. Du arbetar även nära HR och stöttar upp i olika HR processer samt ansvarar för bolagets intranät.

IAR Systems står för en stundande flytt av kontoret där du får en viktig och central roll i planering och utförande av flytt. Uppsalakontoret består av ca. 100 anställda.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Flera års arbetslivserfarenhet från en roll som Office Manager eller liknande
• Flytande i svenska och engelska, tal och skrift
• Mycket goda datorkunskaper
• Meriterande med erfarenhet av att projektleda en kontorsflytt

Med en central och ytterst viktig funktion i bolaget ser vi att du är en kommunikativ och framåt person med en positiv inställning tillsammans med hög professionalism och integritet. Du har ett öga för detaljer och ser alltid till att kontoren är representativa och välkomnande. Då Office Management ansvarar för internservicen är det viktigt att du är flexibel och prestigelös och kan enkelt stötta andra och underlätta för dina kollegor. Du arbetar självständigt och äger din struktur samtidigt som du tar egna initiativ till nya projekt, idéer och förbättringar om så behövs.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla [email protected] så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: CEO-assistant, receptionist, reception, kontorsassistent, kontorsansvarig, office manager, service, kontorskoordinator, VD-assistent, assistent, ekonomiassistent, Executive assistant Visa mindre

Executive Assistant / VD-assistent till internationellt företag

Ansök    Maj 17    Bravura Sverige AB    VD-sekreterare
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en a... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Företaget är ett internationellt läkemedelsföretag som utvecklar vacciner. De arbetar idag med att utveckla ett vaccin mot Covid-19. Verksamheten finns närvarande i USA och Sverige. Kontoret i Sverige är placerat i Uppsala där det arbetar drygt 150 personer.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Executive Assistant arbetar du supporterande mot organisationens VD och ledningsgrupp. Detta innefattar administrativa arbetsuppgifter som att föra protokoll, sammankalla till interna och externa möten och planering av ledningsgruppsmöten. Vidare ansvarar du även för kontorsrelaterade uppgifter så som research, skapa presentationer, sammanställa data, hantera och publicera interninformation, underhåll och uppföljning av kvalitetsdokumentation. Detta är en roll med variation där du hanterar olika typer av arbetsuppgifter som uppkommer under det dagliga arbetet.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• Minst 1–2 års erfarenhet av att arbeta som chefsassistent eller motsvarande
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift, både på svenska och engelska

För att trivas i rollen är du en självgående person som genom ett starkt driv och engagemang har förmågan att strukturera och planera ditt arbete väl. Då du kommer att arbeta nära flera chefer trivs du med att samarbeta med andra såväl som att kunna ta egna initiativ och driva på ditt arbete och resultat. Då arbetet innefattar nära dialog med olika medarbetare i organisationen har du en god kommunikativ förmåga och vågar ta initiativ i dessa sammanhang. Du trivs med ett högt arbetstempo och är van vid att hantera flera uppgifter parallellt.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Visa mindre

Executive Assistant / VD-assistent / Chefassistent för omgående start

Ansök    Maj 26    Bravura Sverige AB    VD-sekreterare
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en a... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Företaget är ett internationellt läkemedelsföretag som utvecklar vacciner. De arbetar idag med att utveckla ett vaccin mot Covid-19. Verksamheten finns närvarande i USA och Sverige. Kontoret i Sverige är placerat i Uppsala där det arbetar drygt 150 personer.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Executive Assistant arbetar du supporterande mot organisationens VD och ledningsgrupp. Detta innefattar administrativa arbetsuppgifter som att föra protokoll, sammankalla till interna och externa möten och planering av ledningsgruppsmöten. Vidare ansvarar du även för kontorsrelaterade uppgifter så som research, skapa presentationer, sammanställa data, hantera och publicera interninformation, underhåll och uppföljning av kvalitetsdokumentation. Detta är en roll med variation där du hanterar olika typer av arbetsuppgifter som uppkommer under det dagliga arbetet.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• Minst 1–2 års erfarenhet av att arbeta som chefsassistent eller motsvarande
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift, både på svenska och engelska

För att trivas i rollen är du en självgående person som genom ett starkt driv och engagemang har förmågan att strukturera och planera ditt arbete väl. Då du kommer att arbeta nära flera chefer trivs du med att samarbeta med andra såväl som att kunna ta egna initiativ och driva på ditt arbete och resultat. Då arbetet innefattar nära dialog med olika medarbetare i organisationen har du en god kommunikativ förmåga och vågar ta initiativ i dessa sammanhang. Du trivs med ett högt arbetstempo och är van vid att hantera flera uppgifter parallellt.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Visa mindre

Executive Assistant / VD-assistent / Chefassistent för omgående start

Ansök    Maj 17    Bravura Sverige AB    VD-sekreterare
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en a... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Företaget är ett internationellt läkemedelsföretag som utvecklar vacciner. De arbetar idag med att utveckla ett vaccin mot Covid-19. Verksamheten finns närvarande i USA och Sverige. Kontoret i Sverige är placerat i Uppsala där det arbetar drygt 150 personer.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Executive Assistant arbetar du supporterande mot organisationens VD och ledningsgrupp. Detta innefattar administrativa arbetsuppgifter som att föra protokoll, sammankalla till interna och externa möten och planering av ledningsgruppsmöten. Vidare ansvarar du även för kontorsrelaterade uppgifter så som research, skapa presentationer, sammanställa data, hantera och publicera interninformation, underhåll och uppföljning av kvalitetsdokumentation. Detta är en roll med variation där du hanterar olika typer av arbetsuppgifter som uppkommer under det dagliga arbetet.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• Minst 1–2 års erfarenhet av att arbeta som chefsassistent eller motsvarande
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift, både på svenska och engelska

För att trivas i rollen är du en självgående person som genom ett starkt driv och engagemang har förmågan att strukturera och planera ditt arbete väl. Då du kommer att arbeta nära flera chefer trivs du med att samarbeta med andra såväl som att kunna ta egna initiativ och driva på ditt arbete och resultat. Då arbetet innefattar nära dialog med olika medarbetare i organisationen har du en god kommunikativ förmåga och vågar ta initiativ i dessa sammanhang. Du trivs med ett högt arbetstempo och är van vid att hantera flera uppgifter parallellt.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Visa mindre

Executive Assistant / VD-assistent till internationellt företag

Ansök    Maj 6    Bravura Sverige AB    VD-sekreterare
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en a... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Företaget är ett internationellt läkemedelsföretag som utvecklar vacciner. De arbetar idag med att utveckla ett vaccin mot Covid-19. Verksamheten finns närvarande i USA och Sverige. Kontoret i Sverige är placerat i Uppsala där det arbetar drygt 150 personer.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Executive Assistant arbetar du supporterande mot organisationens VD och ledningsgrupp. Detta innefattar administrativa arbetsuppgifter som att föra protokoll, sammankalla till interna och externa möten och planering av ledningsgruppsmöten. Vidare ansvarar du även för kontorsrelaterade uppgifter så som research, skapa presentationer, sammanställa data, hantera och publicera interninformation, underhåll och uppföljning av kvalitetsdokumentation. Detta är en roll med variation där du hanterar olika typer av arbetsuppgifter som uppkommer under det dagliga arbetet.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• Minst 1–2 års erfarenhet av att arbeta som chefsassistent eller motsvarande
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift, både på svenska och engelska

För att trivas i rollen är du en självgående person som genom ett starkt driv och engagemang har förmågan att strukturera och planera ditt arbete väl. Då du kommer att arbeta nära flera chefer trivs du med att samarbeta med andra såväl som att kunna ta egna initiativ och driva på ditt arbete och resultat. Då arbetet innefattar nära dialog med olika medarbetare i organisationen har du en god kommunikativ förmåga och vågar ta initiativ i dessa sammanhang. Du trivs med ett högt arbetstempo och är van vid att hantera flera uppgifter parallellt.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Visa mindre

Executive Assistant / VD-assistent till internationellt företag

Ansök    Maj 5    Bravura Sverige AB    VD-sekreterare
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en a... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Företaget är ett internationellt läkemedelsföretag som utvecklar vacciner. De arbetar idag med att utveckla ett vaccin mot Covid-19. Verksamheten finns närvarande i USA och Sverige. Kontoret i Sverige är placerat i Uppsala där det arbetar drygt 150 personer.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Executive Assistant arbetar du supporterande mot organisationens VD och ledningsgrupp. Detta innefattar administrativa arbetsuppgifter som att föra protokoll, sammankalla till interna och externa möten och planering av ledningsgruppsmöten. Vidare ansvarar du även för kontorsrelaterade uppgifter så som research, skapa presentationer, sammanställa data, hantera och publicera interninformation, underhåll och uppföljning av kvalitetsdokumentation. Detta är en roll med variation där du hanterar olika typer av arbetsuppgifter som uppkommer under det dagliga arbetet.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• Minst 1–2 års erfarenhet av att arbeta som chefsassistent eller motsvarande
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift, både på svenska och engelska

För att trivas i rollen är du en självgående person som genom ett starkt driv och engagemang har förmågan att strukturera och planera ditt arbete väl. Då du kommer att arbeta nära flera chefer trivs du med att samarbeta med andra såväl som att kunna ta egna initiativ och driva på ditt arbete och resultat. Då arbetet innefattar nära dialog med olika medarbetare i organisationen har du en god kommunikativ förmåga och vågar ta initiativ i dessa sammanhang. Du trivs med ett högt arbetstempo och är van vid att hantera flera uppgifter parallellt.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Visa mindre

Executive Assistant / VD-assistent / Chefsassistent för omgående start

Ansök    Maj 17    Bravura Sverige AB    VD-sekreterare
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en a... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Företaget är ett internationellt läkemedelsföretag som utvecklar vacciner. De arbetar idag med att utveckla ett vaccin mot Covid-19. Verksamheten finns närvarande i USA och Sverige. Kontoret i Sverige är placerat i Uppsala där det arbetar drygt 150 personer.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Executive Assistant arbetar du supporterande mot organisationens VD och ledningsgrupp. Detta innefattar administrativa arbetsuppgifter som att föra protokoll, sammankalla till interna och externa möten och planering av ledningsgruppsmöten. Vidare ansvarar du även för kontorsrelaterade uppgifter så som research, skapa presentationer, sammanställa data, hantera och publicera interninformation, underhåll och uppföljning av kvalitetsdokumentation. Detta är en roll med variation där du hanterar olika typer av arbetsuppgifter som uppkommer under det dagliga arbetet.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• Minst 1–2 års erfarenhet av att arbeta som chefsassistent eller motsvarande
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift, både på svenska och engelska

För att trivas i rollen är du en självgående person som genom ett starkt driv och engagemang har förmågan att strukturera och planera ditt arbete väl. Då du kommer att arbeta nära flera chefer trivs du med att samarbeta med andra såväl som att kunna ta egna initiativ och driva på ditt arbete och resultat. Då arbetet innefattar nära dialog med olika medarbetare i organisationen har du en god kommunikativ förmåga och vågar ta initiativ i dessa sammanhang. Du trivs med ett högt arbetstempo och är van vid att hantera flera uppgifter parallellt.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Visa mindre

Executive assistant till Novavax i Uppsala

Ansök    Maj 4    Randstad AB    VD-sekreterare
Arbetsbeskrivning Vi söker dig med några års erfarenhet från en roll som Executive Assistant på hög nivå i en snabbrörlig och internationell miljö, och gärna med bakgrund från Life Science. Dina tidigare erfarenheter har gjort dig trygg i rollen och du arbetar alltid lösningsorienterat med hög kvalitet gentemot företagets VD och ledning.  För att lyckas i rollen talar och skriver du svenska och engelska obehindrat och är en god kommunikatör. Du är en van ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig med några års erfarenhet från en roll som Executive Assistant på hög nivå i en snabbrörlig och internationell miljö, och gärna med bakgrund från Life Science. Dina tidigare erfarenheter har gjort dig trygg i rollen och du arbetar alltid lösningsorienterat med hög kvalitet gentemot företagets VD och ledning. 

För att lyckas i rollen talar och skriver du svenska och engelska obehindrat och är en god kommunikatör. Du är en van användare av Officepaketet och har erfarenhet från att ta fram presentationer med hög kvalitet från PowerPoint. 

Det är viktigt att du har erfarenhet av att arbeta med digitala plattformar för möten, information och kommunikation. Som person har du ett starkt engagemang och driv för att få saker gjorda och gör det med ett strukturerat arbetssätt och ett analytiskt sinne. Du har förmågan att förutse, prioritera, planera och möjliggöra både ditt eget och andras arbete. 

Som Executive Assistant har du lätt för att nätverka inom organisationen och har alltid ett positivt och trevligt bemötande mot likväl kollegor som externa partners. För att axla rollen är det viktigt att du har hög integritet då du arbetar under ledningens högsta förtroende. Ingen arbetsuppgift är för liten för dig och du löser eventuella problem på ett prestigelöst och flexibelt sätt.  Du är van vid att snabbt ta beslut och har inga problem med att ligga ”steget före” för att underlätta VDs och ledningens vardag. Vidare har du en positiv attityd, en hög grad av servicekänsla och bemöter alltid människor i din omgivning på ett professionellt och trevligt sätt.  

Ansvarsområden
Några av de arbetsuppgifter som kommer att ligga på ditt bord är:
• Förberedelser kring interna och externa möten; bokningar, kallelser, praktiskt genomförande, utvärderingar.
• Agera protokollförare på Ledningsgruppens möten.
• Sammanställa och följa upp ledningens att-göra lista.
• Hantera intern kommunikation via intern hemsida för Novavax AB samt SharePoint-sida mot Novavax Inc.
• Löpande administration för att avlasta VD och ledning såsom t.ex.  göra research, skapa presentationer, sammanställa data, hantera och publicera interninformation, underhåll och uppföljning av kvalitetsdokumentation.
• Ansvara för ledningsgruppens resebokningar, tillhörande logistik och administration
• Administrativa ad hoc-uppgifter
• Koordinera och ta emot externa besökare till ledning och VD
• Avlasta övriga ledningsgruppen med administrativa uppgifter

Kvalifikationer
Relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Ansökan
Din ansökan vill vi ha så snart som möjligt, dock senast den 23/5. Då detta är en ny roll inom företaget så kommer det inledningsvis vara en konsulttjänst där du blir anställd av Randstad, för att senare, om alla parter är överens, bli anställd av Novavax.

För frågor, vänligen kontakta rekryteringskonsult Martin Winrow, 0725530792, [email protected]

Om företaget
Novavax AB är ett helägt dotterbolag till det amerikanska vaccinföretaget Novavax, Inc, vilket är noterat på NASDAQ i USA (NVAX). Novavax, Inc har utvecklat ett effektivt produktionssystem för antigen och utvecklar olika vaccinkandidater riktade mot bland annat säsongs- och pandemisk influensa (H5N1), respiratoriskt syncytialvirus (RSV) och andra svåra infektionssjukdomar som t.ex. Ebola och Covid-19. Bolaget är nu inne i en expansiv fas med anledning av nuvarande pandemi där extern finansiering finns för att utveckla ett vaccin mot Covid-19. Novavax AB i Uppsala utvecklar och producerar ett saponinbaserat vaccinadjuvans - Matrix-M™. Kliniska studier visar att Matrix-M™ effektivt stimulerar kroppen till ett potent immunsvar omfattande både ett cellulärt och antikroppsmedierat svar vid vaccinering mot sjukdomar. Vid kontoret i Uppsala arbetar drygt 150 personer, både anställda och konsulter. För mer information gå gärna in på företagets hemsida:  http://www.novavax.com Visa mindre

Executive assistant ?

Ansök    Mar 21    Comparico AB    VD-sekreterare
Har du arbetat som VD-assistent, chefsassistent, koordinator eller liknande? Är du en lösningsorienterad och strukturerad dooer med hög integritet och servicekänsla som gillar att hjälpa andra människor? Vi på Comparico vill att du börjar jobba hos oss! Vilka Comparico är och vad vi gör Comparico utvecklar sajter som hjälper människor att jämföra abonnemang och tjänster. Vi har under senaste åren byggt upp några av Sveriges ledande jämförelse- och inform... Visa mer
Har du arbetat som VD-assistent, chefsassistent, koordinator eller liknande? Är du en lösningsorienterad och strukturerad dooer med hög integritet och servicekänsla som gillar att hjälpa andra människor? Vi på Comparico vill att du börjar jobba hos oss!


Vilka Comparico är och vad vi gör
Comparico utvecklar sajter som hjälper människor att jämföra abonnemang och tjänster. Vi har under senaste åren byggt upp några av Sveriges ledande jämförelse- och informationstjänster bl.a. Boupplysningen.se, Bredband.se och Mobilabonnemang.se.
Teamet består av 10 medarbetare som alla drivs av att hjälpa människor att spara tid och pengar genom att utveckla fantastiska jämförelsetjänster.


Vad vi erbjuder
?? Combo-work. För tillfället jobbar personalen hemifrån men när samhället återgår till det normala igen kommer du ha friheten att kombinera jobb hemma och på kontoret i Uppsala.
?? Flexibla arbetstider. Du kan påverka dina arbetstider så att dom passar ditt privatliv, inte tvärtom.
?? Ingen press utifrån. Vi utvecklar bara egna tjänster och bestämmer därför själva arbetstempo.
?? Din fritid = fri tid. Du behöver aldrig vara nåbar utanför arbetstid.
?? Stor möjlighet att utvecklas. Företaget växer snabbt och med det så växer också nya arbetsuppgifter fram. Det gör att du har stora möjligheter att utvecklas i din arbetsroll


Om rollen
Som Executive assistant på Comparico kommer ditt huvudsakliga ansvar vara att hjälpa VDn och ledningsgruppen i sitt arbete. Du jobbar samtidigt med att optimera vår interna administration och kommunikation så att den dagliga verksamheten flyter på för personalen. Du har en förmåga att se problem innan dom uppstår och jobbar proaktivt för att problem inte ska uppstå.
En vanlig arbetsdag kan vara att sammanställa information inför ett möte, hantera inkommande e-post, kommunicera med medarbetare i personalrelaterade ärenden, skapa presentationsmaterial till möten och planera företagets fredags-AW.
Som Executive assistant kommer du att ha väldigt varierande arbetsdagar med många olika arbetsuppgifter. Du kommer lära dig mycket och utvecklas inom olika områden på kort tid.
Du kommer även assistera i personliga ärenden vid behov.
Dina arbetsuppgifter i korthet
???? Samla in och sammanställa information
???? Optimera och effektivisera administration i verksamheten
???? Supportera och assistera i VDs personliga ärenden vid behov
???? Anordna personalevents
???? Skapa content för employer branding i sociala medier
???? Hantera personalrelaterade ärenden som ledighet, arbetsgivarintyg m.m.
???? Hantera och delegera inkommande e-post
???? Projektleda interna projekt


Vem vi söker
För att lyckas i rollen som Executive assistant så bör du ha arbetat i en liknande roll tidigare. Du trivs i en supportande och koordinerande roll där du får möjligheten att underlätta för medarbetare och vara en viktig kugge i verksamheten.
Som person är du lösningsorienterad, organiserad och professionell och har en god planeringsförmåga. Din höga integritet gör att du är pålitlig och skapar förtroende och trygghet i din omgivning. Är du dessutom mån om andra människor, lyhörd och har hög servicekänsla så kommer du att bli mycket uppskattad hos oss.
Du är sedan tidigare van vid att arbeta självständigt och har förmågan att prioritera, driva och slutföra uppdrag på ett systematiskt sätt. Du är prestigelös i att utföra både enklare och mer kvalificerade uppgifter.
Du har förmåga att arbeta proaktivt och du kan snabbt identifiera vad som behöver göras och tvekar inte att hugga i där det behövs.
Som spindeln i nätet på företaget är du en god kommunikatör, initiativtagande och har lätt för att samarbeta i olika sammanhang och med olika personer.
För att lyckas i rollen har du...
?? Arbetslivserfarenhet från en liknande assistentroll
?? Minst gymnasieutbildning
?? Studerat företagsekonomi, kurs eller program
?? Goda kunskaper i Googles produkter, t.ex. Drive, Sheets och Docs alternativt Office-paketet
?? Goda kunskaper i bildhantering, t.ex. Adobe Photoshop
?? Flytande svenska i både tal och skrift
Personliga egenskaper vi söker hos dig
?? Hög integritet. Du håller det du lovar och gör vad som är rätt.
?? Prestigelös. Du kan utföra både enklare och mer kvalificerade uppgifter
?? Problemlösare. Du gillar nya utmaningar och att lösa problem
?? Självständig. Du tar gärna egna initiativ och driver egna projekt utifrån företagets mål.
?? Positiv. Du ser möjlighet och lösningar på alla utmaningar på uppstår.
?? Flexibel. Du kan snabbt anpassa dig till ändrade omständigheter och är villig att lära dig nya områden.
?? Tekniskt kunnig. Du har god datorvana och lätt för att sätta dig in i och lära dig nya system.
Passar du in på beskrivningen? Ansök nu!
Skicka in CV, Linkedin-länk och ett kort meddelande om vem du är och varför du söker tjänsten. Märk mailet med "Executive assistant". Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande så skicka in din ansökan redan nu. ???? Visa mindre

GD-sekreterare

Friska djur - trygga människor Statens veterinärmedicinska anstalt (SVA) är en expertmyndighet med beredskapsuppdrag under Näringsdepartementet. SVA:s uppdrag är att främja djurs och människors hälsa, svensk djurhållning och vår miljö genom diagnostik, forskning, beredskap och kunskapskommunikation. Vi är cirka 370 anställda och finns på Ultunaområdet, Uppsala.  GD-kansliet utgörs av generaldirektören och GD-sekreteraren. Ni arbetar nära varandr... Visa mer
Friska djur - trygga människor


Statens veterinärmedicinska anstalt (SVA) är en expertmyndighet med beredskapsuppdrag under Näringsdepartementet. SVA:s uppdrag är att främja djurs och människors hälsa, svensk djurhållning och vår miljö genom diagnostik, forskning, beredskap och kunskapskommunikation. Vi är cirka 370 anställda och finns på Ultunaområdet, Uppsala. 




GD-kansliet utgörs av generaldirektören och GD-sekreteraren.

Ni arbetar nära varandra och den övriga ledningsstaben, dvs de delar av organisationen som ger stöd till resten av verksamheten inom exempelvis områdena personal, ekonomi och juridik.

Arbetsuppgifter
GD-sekreterarens viktigaste roll är att ge service och stöd till generaldirektören och att skapa goda förutsättningar för GD i det dagliga arbetet med planering, administration, inkl. viss ekonomiadministration och att koordinera olika möten och resor.

I arbetsuppgifterna ligger också att kunna samordna vissa projekt, utåtriktade aktiviteter och att hantera kontakter med andra myndigheter samt internationella nätverk inom myndighetens område. Dessutom ingår att i samarbete med GD sköta planering, kallelser och utskick till ledningsgruppsmöten och vissa andra interna möten samt att skriva minnesanteckningar/protokoll vid dessa möten. Du sköter även kallelser och utskick till GD-föredragningar samt bistår i förberedelser inför GD:s medverkan i externa möten. 

Exempel på arbetsuppgifter:

- Bevaka GD:s funktionsmail och GD:s kalender, boka resor och hantera annan administration knuten till GD:s åtaganden.
- Sköta administration av möten som ingår i myndighetens styrning t ex insynsråd, verksledning, ledningsgrupp och vetenskapligt råd. I detta ingår att föra protokoll.
- Utreda vissa frågor från GD eller följa upp och hantera samordningen av sådana uppdrag.
- Medverka i förberedelser till chefsforum, föredragningar, beredningar och beslut av generaldirektören.
- Administrera remissvar.
- Kalla till och administrera komplexa möten samt i vissa fall bistå mötesdeltagarna med resebokningar m.m., samordna, planera och boka möten, agendor inklusive researrangemang.
- Bistå i arbetet med internationella nätverk och kontakter.
- Planera för konferenser, evenemang, nätverk och chefsdagar.
- Söka och samla in data, sammanställa underlag av olika slag.
- Stödja biträdande GD i planering av resor och åtaganden.
- Initiera och driva utvecklingsarbete inom ansvarsområdet.                                    

 
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har flera års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete i en stödjande roll mot en högre chef. Tjänsten förutsätter att du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och mycket god förmåga att uttrycka dig i svenska språket i tal och skrift.

Som person är du strukturerad, självgående och prestigelös. Du ligger steget före i planering och har förmågan att se och prioritera vad som behöver göras för att underlätta generaldirektörens dagliga arbete. Du är även uthållig och duktig på att ta initiativ och hitta lösningar. Ditt arbete kännetecknas av en hög servicekänsla och en mycket god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Meriterande
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor, gärna vid statlig myndighet. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av och en god förmåga att utveckla, effektivisera och förbättra rutiner för att arbetet ska fungera smidigt.

Villkor
Anställningen inleds med 6 månaders provanställning. 

En anställning vid SVA kan innebära att säkerhetsprövning och registerkontroll genomförs enligt bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.

Övrigt

SVA är en myndighet vilket innebär att alla meddelanden som skickas till oss blir allmänna handlingar. Har du skyddad identitet ska du inte söka jobbet här på webben, kontakta oss istället.


Tester och arbetsprov kan förekomma i samband med rekryteringsprocessen.


All tillsvidareanställd personal är krigsplacerad inom SVA.  

Inför rekryteringsarbetet har SVA tagit en medveten aktiv ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag. Visa mindre

Executive assistant - Uppsala

Ansök    Dec 15    Manpower AB    VD-sekreterare
On behalf of WHO Uppsala Monitoring Centre (UMC) we are looking for an experienced assistant to the newly appointed CEO. The assignment is initially for four months, but should all turn out well, there is a great chance that the right person would be offered an extension. You will be employed by Manpower and be office based in central Uppsala. What you will do As an Executive assistant at UMC, your main task will be administrative support to the CEO and ... Visa mer
On behalf of WHO Uppsala Monitoring Centre (UMC) we are looking for an experienced assistant to the newly appointed CEO. The assignment is initially for four months, but should all turn out well, there is a great chance that the right person would be offered an extension. You will be employed by Manpower and be office based in central Uppsala.

What you will do

As an Executive assistant at UMC, your main task will be administrative support to the CEO and Board and, when required, key support to the rest of the executive team. Responsibilities will include managing the CEO's calendar and meeting schedule; preparing and organising board meetings; receiving incoming calls; updating the CEO on ongoing activities; handling travel arrangements, business contracts, and confidential documents; designing documents and PowerPoint presentations; independently taking care of correspondence in Swedish and English; and administering various other projects.

About you

To thrive in this role, we believe you must be a skilled, confident assistant with previous experience at a similar level, preferably in an international environment. To you, the phrase "service minded" is not just words, it's who you are - flexible with a great capacity to organise, prioritise, and complete numerous tasks by requested deadlines. Having been part of an international organisation before, you have excellent interpersonal and communication skills, both in English and Swedish. Your computer proficiency includes Microsoft Office 365.

How do you apply?

It's easy! Just push the apply button and you're on your way. Selection and interviews will be held continuously, so apply today.



Uppsala Monitoring Centre (UMC) advances the science of pharmacovigilance and inspires patient safety initiatives all over the world. As an independent, non-profit foundation, we engage stakeholders who share our vision of a world where patients and health providers make wise therapeutic decisions in their use of medicines. As a leader in the research and development of new scientific methods, we explore the benefits and harms of medicines for patients, and offer products and services used by health authorities and the pharmaceutical industry worldwide. For more than 40 years, we have provided scientific leadership and operational support to the WHO Programme for International Drug Monitoring.

For more information visit www.who-umc.org Visa mindre

VD assistent och kontorsansvarigvikariat

Vill du jobba i ett team och göra det möjligt för människor att förverkliga sina yrkesdrömmar – att få göra sin grej? Vi som jobbar i teamet ser att man passar bra in om man är serviceminded, glad, personlig, ansvarstagande, prestigelös och omhändertagande (det vi internt kallar caretaking). Vilka är vi? Frilans Finans har sedan starten 1999 hjälpt fler än 55 000 egenanställda att fakturera utan att ha eget företag. Genom egenanställning kan man till e... Visa mer
Vill du jobba i ett team och göra det möjligt för människor att förverkliga sina yrkesdrömmar – att få göra sin grej?


Vi som jobbar i teamet ser att man passar bra in om man är serviceminded, glad, personlig, ansvarstagande, prestigelös och omhändertagande (det vi internt kallar caretaking).


Vilka är vi?
Frilans Finans har sedan starten 1999 hjälpt fler än 55 000 egenanställda att fakturera utan att ha eget företag. Genom egenanställning kan man till exempel ta betalt för arbete som utförs vid sidan av sitt ordinarie jobb, testa om en affärsidé lyfter utan att starta företag, eller bedriva verksamhet utan att behöva lägga energi på administration och pappersarbete – man behöver bara göra sin grej!


Tjänsten
Vi söker nu en vikarie som VD assistent/kontorsansvarig för vårt kontor i Uppsala som kommer arbeta nära VD och ansvara för att avlasta VD i den löpande verksamheten samt frigöra VD:s tid till att få möjlighet att arbeta mer med affärsutveckling och visionsarbete. Som VD assistent ser du till att VD är uppdaterad i det som händer i organisationen och omvärlden. Du rapporterar till VD. Som kontorsansvarig ansvarar du för allt administrativt, men också praktiskt arbete, som rör vårt kontor för stationära medarbetare i Uppsala.


Arbetsuppgifter:
Besvara VD:s mejl och inbjudningar
Boka in och förbereda möten och åtaganden. Även delta vid möten.
Protokollskrivning
Koordinering av kalender- och reseadministration, hjälpa VD att planera kommande period
Organisera konferenser och event
Övergripande kontorsansvar för vårt kontor i Uppsala
Attestera och kontrollera fakturor ställda till VD samt tillhörande kontoret i Uppsala
Hjälp med formatering, översättning och annat administrativt åt VD
Kontroll att organisationen följer tidsplanering i ledning- och styrning
Sammanställning av dokument inför möten, aktivitetsplaner, med mera.
Hjälpa VD med uppföljning av initiativ
Stöd till ledningsgrupp
Kontroll av mejl för Egenanställningsföretagens Branschorganisation
Medlemsvärvning Branschorganisationen
Mötesplanering Branschorganisationen
Administrativt arbete för Branschorganisationen, så som postningar och uppdateringar på hemsidan
Deltaga vid mässor
Även andra arbetsuppgifter kan tillkomma



Sekretess och konfidentiell information
VD assistenten förbinder sig att under anställningens bestånd och även efter det att anställningen upphört, utan begränsning i tiden, att inte för någon utomstående avslöja konfidentiell information rörande bolaget och att inte för utomstående avslöja konfidentiell information rörande VD eller VDs familj. Med konfidentiell information avses här även information av privat natur, såsom aktiviteter, uttalanden eller händelser som rör VD och hans familj.


Att arbeta hos Frilans Finans
Under 2019 omsatte vi ca 1,2 miljarder kr men vi är fortfarande en familjär organisation med 45 stationära medarbetare och beslutsvägarna är korta och avstånden mellan avdelningarna likaså.


Vår organisationskultur genomsyras av viljan att hjälpa varandra och våra egenanställda och vi får energi från våra egenanställda och den nytta vår verksamhet skapar, för dem och för samhället. I Sverige, där vi är marknadsledande, börjar egenanställningen bli allt mer etablerad. I Norge börjar hjulen snurra allt snabbare och i Frankrike är vi på väg upp ur startblocken. Så vår resa har bara börjat…


Din personlighet och erfarenhet
Frilans Finans värdeord är caretaking, ansvarstagande, möjliggörande och premium tech and knowledge. Caretaking är något vi värderar speciellt högt då det står för hög serviceinställning, empati, noggrannhet och god kommunikation. För att lyckas hos oss ser vi därför gärna att du är bra på att samarbeta samt att skapa och bibehålla förtroendefulla relationer. För rollen som VD assistent och kontorsansvarig krävs det även att du har en god planering- och prioriteringsförmåga, är en skicklig kommunikatör (muntligt och skriftligt), driven, serviceminded, självgående, strukturerad och ansvarstagande.


Arbetslivserfarenheten tror vi består av liknande administrativa arbetsuppgifter från bolag som är i uppväxtfas. Vi ser gärna att du tidigare arbetat i en verksamhet med hög servicenivå. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, samt har god datorvana, främst inom Office-paketet.


För att trivas i vår självstyrande och stödjande organisation så bör du trivas med att arbeta med stor självständighet och eget ansvar. Du bör också ha ett genuint intresse att få våra egenanställda och uppdragsbaserade arbetare på våra andra marknader att växa.


Övrigt
Möjlighet till att arbeta kvällstid och deltaga vid representation.


Start
Enligt överenskommelse, vikariatet startar januari 2021 och pågår i 12 månader


Omfattning
Heltid.


Geografisk placering
Tjänsten är placerad på Frilans Finans kontor i Uppsala. Resor till Stockholm kan förekomma. Resor förekommer till våra andra marknader.


Välkommen med din ansökan
Skicka in din ansökan, CV och personligt brev, till [email protected] dock senast onsdagen den 4 november. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan nu. Visa mindre

VD-sekreterare till vår kund i Uppsala

Ansök    Aug 27    Poolia Sverige AB    VD-sekreterare
Vi söker en VD-sekreterare för ett konsultuppdrag till vår kund inom Life science i Uppsala, där du kommer få möjligheten att arbeta med varierande och utmanande arbetsuppgifter i en spännande och utvecklande miljö. Tjänsten beräknas starta i oktober och pågå i sex månader med mycket goda möjligheter direktanställning. Tjänsten är en heltidstjänst och belagd i Uppsala. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ans... Visa mer
Vi söker en VD-sekreterare för ett konsultuppdrag till vår kund inom Life science i Uppsala, där du kommer få möjligheten att arbeta med varierande och utmanande arbetsuppgifter i en spännande och utvecklande miljö. Tjänsten beräknas starta i oktober och pågå i sex månader med mycket goda möjligheter direktanställning. Tjänsten är en heltidstjänst och belagd i Uppsala.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Tjänsten som VD-sekreterare är en ny roll vid företaget, vilket innebär att du kommer ha stora möjligheter att forma och påverka din egen arbetsroll. Du kommer främst vara ett stöd till VD men även till viss del stötta ledningsgruppen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I tjänsten som VD-sekreterare kommer du vara administrativ support till VD och bistå i det dagliga arbetet inom en rad områden.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
- Koordinera bokningar av möten, resor och event
- Vara med vid möten och föra dokumentation och minnesanteckningar
- Ta fram och sammanställa material och information till möten och presentationer
- Koordinera event såsom kundevent, kundbesök, mässor och interna sammankomster inom företaget
- Ha översikt och diarieföra dokument och handlingar
- Löpande hantera VD´s utlägg och kvitton
- Fungera som ett extra stöd för receptionen och stötta upp vid behov


Vem är du?
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet från en tjänst som VD-sekreterare, koordinator eller motsvarande. Vidare har du allmänt god IT-vana samt mycket goda kunskaper i hela Officepaketet. Det är meriterande om du har goda kunskaper i Outlook samt SharePoint. För denna tjänst är det ett krav att du har mycket goda kunskaper i svenska samt engelska, både i tal och skrift.

Som person är du är trygg i din arbetsroll och din egen kompetens, du har förmåga att själv driva ditt arbete framåt. Du trivs att arbeta i en miljö som är i ständig utveckling, tillväxt och förändring.

B-körkort är ett krav.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

VD - Assistent till Frilans Finans

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Vill du jobba i ett team och göra det möjligt för människor att förverkliga sina yrkesdrömmar – att få göra sin grej? Vi som jobbar i teamet ser att... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Vill du jobba i ett team och göra det möjligt för människor att förverkliga sina yrkesdrömmar – att få göra sin grej? Vi som jobbar i teamet ser att man passar bra in om man är serviceminded, glad, personlig, ansvarstagande, prestigelös och omhändertagande (det vi internt kallar "caretaking").

Tjänsten
Vi söker nu för omgående tillsättning en VD-Assistent (via Jurek inhyrd konsult initialt som kan bli en fast tjänst för rätt person) som kommer att arbeta nära VD och ansvara för att avlasta VD i den löpande verksamheten och frigöra VDs tid till att få möjlighet att arbeta mer med affärsutveckling och visionsarbete. Som VD-Assistent ser du till att VD är uppdaterad i det som händer i organisationen och omvärlden. Du rapporterar till VD.

Arbetsuppgifter inkluderar men är inte begränsade till:
• Managera, koordinera och besvara VDs mejl och inbjudningar
• Boka in och förbereda möten och åtaganden. Även delta vid möten
• Protokollskrivning vid ledningsgruppsmöten och styrelsemöten (protokoll förs på engelska oavsett om mötet förs på svenska)
• Självständig koordinering av kalender- och reseadministration, hjälper VD att planera kommande period
• Organisera konferenser
• Attestera och kontrollera fakturor ställda till VD
• Hjälp med formatering, översättning och annat administrativt åt VD
• Kontroll att organisationen följer tidsplanering i ledning- och styrning
• Sammanställning av dokument inför möten, aktivitetsplaner, Balance Score Card med mera.
• Hjälper VD med uppföljning av initiativ
• Stöd till ledningsgrupp vid behov och mån av tid
• Hantering av vissa administrativa delar och möten gällande branschorganisationen (där VD är ordförande)
• Deltaga vid mässor
• Övrig support och stöd till organisationen

I rollen som VD-Assistent kommer du i kontakt med sekretessbelagd och strikt konfidentiell information gällande bolaget och dess affärer samt information rörande VD eller VD´s familj varför det är av största vikt att du har en hög integritet och är van att hantera och bevara sekretessbelagd information med mycket gott omdöme.

Din personlighet och erfarenhet
Frilans Finans värdeord är caretaking, ansvarstagande, möjliggörande och premium tech. Caretaking är något vi värderar högt och som står för hög serviceinställning, empati, noggrannhet, och god kommunikation. Du är därför bra på att samarbeta samt att skapa och bibehålla förtroendefulla relationer, ha en god planering- och prioriteringsförmåga, vara kommunikativ (muntligt och skriftligt), driven, serviceminded, självgående, strukturerad och ansvarstagande.

Arbetslivserfarenheten tror vi består av liknande administrativa arbetsuppgifter från bolag som är i uppväxtfas. Vi ser gärna att du arbetat i en verksamhet som fokuserar på arbetsrätt. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, samt har god datorvana, främst inom Office-paketet.

För att trivas i vår självstyrande och stödjande organisation så bör du trivas med att arbeta med stor självständighet och eget ansvar. Du bör också ha ett genuint intresse att få våra egenanställda och uppdragsbaserade arbetare på våra andra marknader att växa. Frilans Finans är i stark tillväxt och har en familjär organisation där alla medarbetare arbetar självständigt i en typiskt entreprenöriell och föränderlig miljö där beslutsvägarna är korta och avstånden mellan avdelningarna likaså.

Ansökan:
Känner du igen dig i ovan beskrivning och vill arbeta i ett dynamiskt, entreprenöriellt och växande företag samt är tillgänglig med kort varsel är vi mycket intresserade av din ansökan med CV och personligt brev snarast möjligt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i detta uppdrag och kommer att intervjua löpande för en snar tillsättning. Vill du veta mer om tjänsten går det bra att kontakta Susanne Waering på Jurek.

Lite mer om oss:
Frilans Finans har sedan starten 1999 hjälpt fler än 55 000 egenanställda att fakturera utan att ha eget företag. Genom egenanställning kan man till exempel ta betalt för arbete som utförs vid sidan av sitt ordinarie jobb, testa om en affärsidé lyfter utan att starta företag, eller bedriva verksamhet utan att behöva lägga energi på administration och pappersarbete – man behöver bara göra sin grejVår organisationskultur genomsyras av viljan att hjälpa varandra och våra egenanställda och vi får energi från våra egenanställda och den nytta vår verksamhet skapar, för dem och för samhället. I Sverige, där vi är marknadsledande, börjar egenanställningen bli allt mer etablerad. I Norge börjar hjulen snurra allt snabbare och i Frankrike är vi på väg upp ur startblocken. Så vår resa har bara börjat... Gå gärna in på www.frilansfinans.se för mer information.

 

Sökord: VD-assistent, Assistent, Koordinator, Chefsassistent, Sekreterare Visa mindre

Administratör Uppsala

Ansök    Dec 20    Randstad    VD-sekreterare
Arbetsbeskrivning Administration är din passion! Du är en strukturerad person som trivs bäst när det är ordning och reda, du har en serviceådra som gör att du drivs av att hjälpa andra och du vill alltid göra det lilla extra. Stämmer den här beskrivningen in på dig? Då ser vi fram emot att få in just din ansökan!  Ansvarsområden Uppdraget består av att utgöra allmänt administrativt stöd till avdelningschefer, projekt samt delprojekt. Dina arbetsuppgif... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Administration är din passion! Du är en strukturerad person som trivs bäst när det är ordning och reda, du har en serviceådra som gör att du drivs av att hjälpa andra och du vill alltid göra det lilla extra. Stämmer den här beskrivningen in på dig? Då ser vi fram emot att få in just din ansökan! 





Ansvarsområden
Uppdraget består av att utgöra allmänt administrativt stöd till avdelningschefer, projekt samt delprojekt. Dina arbetsuppgifter kan komma att innefatta bland annat:




- Intern och extern kommunikation via intranätet och e-post
 - Back office-uppgifter
 - Chefs- och avdelningsstöd
 - Boka lokaler och hantera resebokningar
 - Föra mötesprotokoll
 - Registrera dokumentation i dokumenthanteringssystem





Arbetstider
Vardagar dagtid. 

Kvalifikationer
Du som söker har tidigare erfarenhet av administration, goda datakunskaper samt talar och skriver obehindrat på svenska. Meriterande är om du tidigare arbetat med service samt har erfarenhet av  dokumenthanteringssystem.  Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i Agresso UBW, Public 360 och Office 365.


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete framåt. Du lär dig snabbt nya saker, har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Struktur, ordning och reda samt att ge exceptionell service är viktigt för dig, precis som att leverera resultat med hög kvalité. Du är även kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.  


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.





Erfarenhet
Du har tidigare erfarenhet från en administrativ roll och har arbetat några år med det.

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Annonsen gäller för kommande uppdrag, både ett längre och ett lite kortare,  som kommer att tillsättas under januari månad.  Viktigt är därför att du är tillgänglig omgående samt att du kan börja på uppdraget i mitten av januari.





Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

VD-assistent till CTC Clinical Trial Consultants, Uppsala

Ansök    Feb 6    CTC    VD-sekreterare
VD-assistent / Executive assistant till CTC Clinical Trial Consultants, Uppsala Är du en ansvarsfull och självgående person som trivs i en administrativ central roll som ställer höga krav på service och kvalitet? Har du tidigare arbetat som Executive assistant eller chefsassistent och söker nya utmaningar-då är detta något för dig! Academic Resource söker för kunds räkning en Executive assistant till bolaget CTC Clinical Trial Consultants. Tjänsten är et... Visa mer
VD-assistent / Executive assistant till CTC Clinical Trial Consultants, Uppsala
Är du en ansvarsfull och självgående person som trivs i en administrativ central roll som ställer höga krav på service och kvalitet? Har du tidigare arbetat som Executive assistant eller chefsassistent och söker nya utmaningar-då är detta något för dig!


Academic Resource söker för kunds räkning en Executive assistant till bolaget CTC Clinical Trial Consultants. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid under 6 månader med goda möjligheter till förlängning. Detta innebär att du blir anställd som konsult hos oss på Academic Resource och arbetar ute hos kund. Start enligt överenskommelse med placering i Uppsala.


Om CTC Clinical Trial Consultants
Clinical Trial Consultants AB, CTC AB, är ett snabbt växande företag med kontor och kliniker belägna i Uppsala och Linköping. Vi utför kliniska prövningar av läkemedel och medicintekniska produkter på våra egna kliniker och i samarbete med andra kliniker på uppdrag av både industrin och akademin.
Idag är vi 70 medarbetare i Uppsala där tjänsten är placerad.


Om rollen
I rollen som Executive assistant kommer du att tillhöra administrationsgruppen som består av 6 personer. Dina övergripande arbetsuppgifter kommer omfatta framför allt avlastning av VD:n i form av dagliga administrativa uppgifter men du kommer också att följa upp interna projekt och rapportera dessa till VD och styrelse.


Exempel på arbetsuppgifter:
•Koordinera mötesbokningar, resor och events
•Dokumentation vid möten (ledningsgrupp, styrelse, projekt)
•Korrekturläsa och skriva text
•Leta och sammanställa information
•Arbeta med VD/vice VD och deras projekt – koordinera, följa upp och avrapportera
•Hantera utläggsredovisningar, etc.
•Fungera som avlastning för VD och övriga i ledningen i arbetet eller inför/vid möten, kundbesök, kick-off, kundevent mm.


Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete i en liknande roll inom koordinering och administration såsom chefsassistent. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete via Sharepoint/Teams. Om du har erfarenhet av resebokningar sedan tidigare och är van vid att sätta upp rutiner kring detta så är det ett plus. Vidare har du god datorvana och intresse av att sätta dig in i nya system och program. Du behöver ha har goda kunskaper av Excel, Word och Powerpoint samt ha arbetat i Outlook. Vi har en blandad MAC/PC miljö och det är en fördel om du har erfarenhet av båda. Du är flytande i svenska och engelska både i tal och skrift.


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då du kommer att ha en bred roll med flera kontaktytor och som ansiktet utåt för företaget så är det viktigt att du har social kompetens och är positiv. Vidare är du en prestigelös lagspelare som gärna hjälper till och avlastar dina kollegor vid behov. För att lyckas i rollen trivs du i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter. Vidare är du självgående, strukturerad och kvalitetsmedveten och ser sig själv långsiktigt i en administrativ och koordinerande roll. Då arbetstempot i perioder kan vara högt så har du heller inga problem att prioritera och framför allt slutföra ditt arbete innan deadline .


Vi erbjuder dig
Academic Resource är rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet. Vi har lång erfarenhet av Uthyrning, Rekrytering samt Interim Management inom tjänstesektorn. Våra affärsområden är Administration, Ekonomi & Finans, samt Life Science. Vi verkar inom tjänstesektorn och främst i Stockholm/Mälardalen.


Hos oss erbjuds du en anställning hos ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag, vilket innebär stor trygghet då du omfattas av bemanningsföretagen Almegas kollektivavtal. Som anställd på Academic Resource erbjuds du förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och försäkringar, semester och föräldralön. Du får en engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats. Hos oss får du möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag. Visa mindre

VD - assistent till Sveriges största egenanställningsföretag.

Ansök    Apr 1    Frilans Finans    VD-sekreterare
Är du lösningsorienterad, vass på att planera och älskar att vara social? Följ med Sveriges största egenanställningsföretag Frilans Finans på en superspännande resa! Frilans Finans är Sveriges största egenanställningsföretag. Sedan starten 1999 har vi gjort det möjligt för fler än 55 000 personer att fakturera utan eget företag. I början främst frilansare, men idag har vi egenanställda inom nästan alla typer av yrken. Både i och utanför Sverige. Ditt upp... Visa mer
Är du lösningsorienterad, vass på att planera och älskar att vara social? Följ med Sveriges största egenanställningsföretag Frilans Finans på en superspännande resa!

Frilans Finans är Sveriges största egenanställningsföretag. Sedan starten 1999 har vi gjort det möjligt för fler än 55 000 personer att fakturera utan eget företag. I början främst frilansare, men idag har vi egenanställda inom nästan alla typer av yrken. Både i och utanför Sverige.

Ditt uppdrag
Du kommer att jobba nära Stephen Schad (VD och grundare) och ha unik insyn i bolagets framfart. Du kommer att se till att VD:ns tid används effektivt och givande i organisationen. Kort sagt, du kommer vara med överallt där det händer saker i företaget. Ditt mål bör att hela tiden ligga steget före, att leverera VDn med saker han ännu inte kommit på att han ska fråga om. Att vara noggrann och serviceminded är givna egenskaper för den här tjänsten.



Du kommer att jobba med:

– Mötesbokning

– Sortering/svar av mail

– Resebokning

– Redovisning

– Mötesnotarie

– Hjälp med formatering, översättning och annat administrativt

– Se till att organisationen följer tidsplanering i ledning- och styrning

– Sammanställning av dokument inför möten, aktivitetsplaner, BSC med mera.

– Hjälpa VD att planera kommande period

– Hjälpa VD med uppföljning av initiativ

– Stödja ledningsgrupp

– Kontroll av mail till branschorganisationen

– Medlemsvärvning branschorganisationen

– Mötesplanering branschorganisationen

Din profil
Rollen VD-assistent är ett nav i bolaget, vilket gör att tjänsten vänder sig särskilt till dig som har ett socialt, skarpt och inlyssnande sinne. För att lyckas i rollen som VD-assistent har du erfarenhet från en liknande assisterande roll sedan innan. Därför har du en god förmåga att ta egna initiativ samt gillar att arbeta självständigt. Som person är det viktigt att du sprider god energi och har en positiv inställning till olika moment i vardagen. Ingen arbetsuppgift är för liten för dig och du löser eventuella problem på ett prestigelöst och flexibelt sätt. Du trivs med att arbeta med struktur och är bra på att organisera din omgivning.

Det är meriterande om du har arbetat med arbetsrätt eller på t.ex. advokatbyrå som fokuserar på arbetsrätt.



Vi ser gärna att du:

– Är noggrann

– Är stresstålig

– Trivs i en TEAL organisation och har ett genuint intresse för det

– Talar och skriver flytande svenska och engelska

– Innehar körkort

– Älskar problemlösning Visa mindre