Lediga jobb som Planeringschef i Uppsala

Se lediga jobb som Planeringschef i Uppsala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uppsala som finns hos arbetsgivaren.

Beredskapsstrateger till Nationell Samordning, Planering och Ledning (NSPL)

Ansök    Feb 10    Randstad AB    Planeringschef
Arbetsbeskrivning Beredskapsstrateger till Kansliet för Nationell Samordning, Planering och Ledning (NSPL) Kansliet för Nationell Samordning, Planering och Ledning (NSPL) är en ny strategisk funktion som inrättats av Sveriges regioner med placering inom Region Uppsalas Ledningskontor. Kansliet ansvarar för att samordna och utveckla den nationella förmågan inom hälso- och sjukvård, i samarbete med myndigheter och andra aktörer. Målet är att säkerställa ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Beredskapsstrateger till Kansliet för Nationell Samordning, Planering och Ledning (NSPL)

Kansliet för Nationell Samordning, Planering och Ledning (NSPL) är en ny strategisk funktion som inrättats av Sveriges regioner med placering inom Region Uppsalas Ledningskontor.

Kansliet ansvarar för att samordna och utveckla den nationella förmågan inom hälso- och sjukvård, i samarbete med myndigheter och andra aktörer. Målet är att säkerställa ett effektivt och hållbart sjukvårdssystem, inför och under höjd beredskap och krig.
Är du en erfaren beredskapsstrateg som vill bidra till utvecklingen av ett hållbart och motståndskraftigt sjukvårdssystem med förmåga att verka effektivt under höjd beredskap och krig? Till NSPLs kansli välkomnar vi nu två strateger som får möjlighet att göra skillnad och påverka Sveriges regioners strategiska beredskapsarbete på nationell nivå.

Ansvarsområden
Som beredskapsstrateg kommer du att arbeta strategiskt och långsiktigt för att utveckla och implementera riktlinjer, policys och projekt som främjar civil beredskap inom Sveriges regioner. Du får en viktig roll i att utveckla, samordna och stärka beredskapsarbetet på nationell nivå, samt säkerställa att Sveriges regioner har en hållbar förmåga inom civil beredskap och kapacitet att kunna verka i höjd beredskap och krig.


Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Utveckla och samordna nationella beredskapsplaner inom det svenska hälso- och sjukvårdssystemet.
Arbeta nära regioner, myndigheter och andra aktörer för att stärka planering och samordning inför och under höjd beredskap och krig.
Aktivt bidra i utvecklingsarbetet inom NSPL och verka för långsiktig planering och utveckling i syfte att effektivt möta framtida beredskapsutmaningar.
Stödja Sveriges regioner i arbetet med civil beredskap.
Samverka i relevanta nationella nätverk, arbetsgrupper och utvecklingsprojekt.
Initiera och samordna uppföljning och utvärdering av beredskapsinsatser inom NSPLs verksamhet.

Som beredskapsstrateg är du placerad på Region Uppsalas Ledningskontor, men du kan ha en annan bostadsort. I rollen rapporterar du till Kanslichefen för NSPL

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Relevant universitetsexamen eller motsvarande utbildning och erfarenhet, som bedöms likvärdig.
Erfarenhet av strategiskt arbete inom beredskap, hot eller liknande områden.
Goda kunskaper om hälso- och sjukvårdssektorn.
Erfarenhet av att verka i politiskt styrda organisationer.
Förmåga att arbeta i komplexa samordnings- och samarbetsmiljöer, gärna på nationell nivå.
Erfarenhet av att arbeta med kontinuitetsarbete.
Ett analytiskt och lösningsorienterat tänkesätt, samt förmåga till strategiskt helhetsperspektiv och långsiktiga lösningar.
Erfarenhet av samverkan med externa aktörer.
Erfarenhet av att hantera säkerhetsklassad information på ett ansvarsfullt sätt.
Mycket god förmåga att uttrycka dig väl på både svenska och engelska, i tal och skrift.
En mycket god förmåga att skriva styrdokument, handlingsplaner, rapporter och utvärderingar.
B-körkort.

Meriterande
God insikt inom internationella säkerhetsfrågor och beredskapsarbete.

Som person är du handlingskraftig, modig och trivs i en drivande roll. Du är strukturerad, effektiv och arbetar målmedvetet mot fastställda tidplaner. Vidare är du analytisk och nytänkande, med förmåga att hantera komplexa problem.
Du är prestigelös, har lätt för att samarbeta och skapa goda dialoger med regionerna, andra myndigheter och externa parter. Du är skicklig på att tydliggöra mål och förväntningar kring ditt eget och NSPLs uppdrag.
Du har ett starkt säkerhetstänk och förmåga att kommunicera och engagera andra för att skapa förståelse för säkerhetsskyddsarbetet.

Om företaget

Region Uppsala
Övrigt
Vissa av tjänsterna inom regionen är säkerhetsklassade där medarbetaren ska genomgå säkerhetsprövnings-intervju och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslag (2018:585). Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande och lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För tjänsten krävs svenskt medborgarskap.
Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön, födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal enligt totalförsvarets behov. Detta innebär inga förpliktelser i fredstid, utan är en planeringsåtgärd.
Kontroll mot misstanke- och belastningsregister kommer att göras avseende alla personer som arbetsgivaren har för avsikt att anställa eller anlita för patientnära arbete utifrån att de kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare, områden som omfattas av fakultativa registerutdrag. Detta gäller således alla som kommer att arbeta patientnära även om arbetsuppgifterna i nuläget inte är tänkta att huvudsakligen innehålla arbete med ovan nämnda patientgrupper.
Tjänsterna är tillsvidareanställningar på 100 % med start enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Fackliga representanter:
Vision - Christianne Simson, 018-611 32 51
Ledarna - Örjan Olsmats, 072-209 45 44
Övriga fackförbund nås via Region Uppsalas växel 018-611 00 00.
Sista dag för intresseanmälan: 3 mars 2025
I den här rekryteringen samarbetar Region Uppsala med Randstad. Välkommen att skicka in din intresseanmälan senast x mars 2025. Urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lotta Carlsson på 073 075 23 25.
För oss är det viktigt att kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas och vi välkomnar alla sökande och strävar efter mångfald. När du formellt ansöker kommer din ansökan att bedömas som en allmän handling. För en inledande konfidentiell dialog om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lotta Carlsson. Visa mindre

Planeringschef

Ansök    Sep 19    Valueone AB    Planeringschef
ValueOne söker en Planeringschef till en av våra kunder inom tillverkande industri i Uppsala. ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ?Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppd... Visa mer
ValueOne söker en Planeringschef till en av våra kunder inom tillverkande industri i Uppsala.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ?Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
tjänstepension
sjuk- och vårdförsäkring 
friskvårdsbidrag
personlig coachning och karriärrådgivning
nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar 
kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)

Om rollen

Som Planeringschef kommer du att leda företagets planeringsgrupp och ansvara för att planera, följa upp och styra avdelningens arbete. Du utvecklar och implementerar instruktioner, processer och policyer för planeringsfunktioner. Vidare säkerställer du beredningen av produkter baserat på underlag i ritningar och instruktioner. Du är medlem i ledningsgruppen för Operations och rapporterar till företagets Operations Director. Du kommer initialt att bli anställd av ValueOne med ambition att bli överrekryterad till kunden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Leda och utveckla medarbetare för att nå uppsatta mål, på kort och lång sikt.
Driva S&OP;-planering samt hålla i presentationer för företagsledingen.
Planera tillverknings- & materialbehov och styra alla underliggande planer och aktiviteter för att möta huvudplanen. 
Planera beläggning och kapacitet samt utföra beläggningsutjämning av personal och utrustning.
Kontinuerlig avstämning av beläggning, verklig kapacitet och efterfrågan.
Hålla i avdelningsmöten och säkerställa övrig informationsspridning till medarbetare.
Säkerställa en säker arbetsmiljö genom systematiskt arbetsmiljöarbete.
Leda förbättringsarbetet och utvecklingen av organisationens processer.  

Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som har en ingenjörs- eller ekonomexamen eller har en examen inom annat relevant område. Det är meriterande om du har erfarenhet från en liknande roll inom tillverkande industri. Vi ser det som fördelaktigt om du har ledarerfarenhet. Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav för rollen. Du har hög kommunikativ förmåga och trivs med att dagligen ha mycket kontakt med olika stakeholders internt och externt. Vidare är du drivande, lösningsorienterad och noggrann. Det är viktigt att kunna analysera och förstå flöden ur olika perspektiv. Du behöver kunna hantera snabba förändringar och ha förmåga att anpassa sig till växlande arbetsuppgifter i ett högt tempo då en arbetsdag aldrig är den andra sig lik. Du har hög administrativ förmåga. 

Ansökan  

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Johanna Hallnemo på telefon: 072-143 23 79 alternativt 010 332 29 20. Visa mindre

Site Development & Policy Deployment Lead

Ansök    Apr 5    Q-Med AB    Planeringschef
At Galderma we're unique and we embrace difference. Whether it's the unique breadth of our integrated offering that covers Aesthetics, Consumer, and Prescription products; or our commitment to recognising and rewarding people for the contribution they make - working here isn't like anywhere else. At Galderma, we actively give our teams reasons to believe in our ambition to become the leading dermatology company in the world. With us, you have the ultim... Visa mer
At Galderma we're unique and we embrace difference.
Whether it's the unique breadth of our integrated offering that covers Aesthetics, Consumer, and Prescription products; or our commitment to recognising and rewarding people for the contribution they make - working here isn't like anywhere else.

At Galderma, we actively give our teams reasons to believe in our ambition to become the leading dermatology company in the world. With us, you have the ultimate opportunity to gain new and challenging work experiences and create an unparalleled, direct impact.

Site Development and Policy Deployment Lead
Location: Uppsala, Sweden (on-site)

Job Description
Vi söker en motiverad och erfaren Site Development and Policy Deployment Lead till Galderma. Du är en kritisk nyckelperson i vår organisation och att leda utvecklingen och implementeringen av Operations Management-strategier för att driva kort- till långsiktiga affärsresultat.

Huvudansvar:

* Översätt affärsstrategi till effektiva verksamhetsledningsplaner och led team mot att uppnå uppsatta mål
* Designa och utveckla strategier och policyer för att möta affärsbehov genom omvandling av råvaror och komponenter till färdiga varor
* Analysera och lösa risker och problem för att öka effektiviteten och effektiviteten i Operations Management
* Leda och hantera budget och ekonomiska aspekter av Operations Management
* Fungera som en länk och bygg relationer med alla intressenter inom och utanför Galderma

Kvalifikationer:

* Högskoleutbildning inom relevant område är meriterande
* Flera år erfarenhet av Operations Management
* Stark ledarskapsförmåga
* Analytisk och problemlösningsförmåga
* Utmärkta kommunikationsfärdigheter och kan kommunicera effektivt med olika avdelningar inom organisationen.
* Goda förhandlingsegenskaper
* Erfarenhet av att ta fram kort- till långsiktiga verksamhetsplaner och hantera budgetar

Om du är en strategisk person med passion för Operations Management och ett engagemang för att leverera enastående resultat, vill vi gärna höra från dig. Det här är en spännande möjlighet att gå med i en ledande organisation och göra ett verkligt genomslag i en utmanande och dynamisk miljö.

Vi erbjuder
Du kommer att arbeta för en organisation som innefattar mångfald och inkludering och vi tror att vi kommer att leverera bättre resultat genom att spegla perspektiven hos vår mångfaldiga kundbas.

I Uppsala ligger Galdermas globala center för affärsområdet estetik med verksamhet inom produktutveckling, tillverkning och marknadsföring. Här arbetar cirka 500 personer med världsledande produkter som Restylane, Azzalure och Sculptra.

På Galderma i Uppsala har vi verksamhet inom produktutveckling och tillverkning inom dermatologi och vi erbjuder dig möjligheten att arbeta i en spännande, internationell miljö där både personlig och professionell utveckling uppmuntras. Vi är belägna längs med Fyrisån i Uppsala, 10 minuters cykelfärd från Uppsala Resecentrum.

Nästa steg
Har vi fångat ditt intresse? Vi välkomnar din ansökan via länken "Apply Now / Ansök nu" redan i dag, dock senast 30 april 2023. Urval och intervjuer görs löpande under ansökningstiden, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

* Om din profil är en matchning kommer vi bjuda in dig till ett första samtal med rekryteraren
* Första intervju med ledningsgrupp
* Andra intervju med Head of Operations Uppsala
* Sista intervju med Head of Operations Global & Global Head of Manufacturing Strategy & Projects

Our people make a difference
At Galderma, you'll work with people who are like you. And people that are different. We value what every member of our team brings. Professionalism, collaboration, and a friendly, supportive ethos is the perfect environment for people to thrive and excel in what they do. Visa mindre

Fastighetsförvaltare

Ansök    Jun 14    Randstad AB    Planeringschef
Arbetsbeskrivning Hos oss på Akademiska Hus erbjuds du ett ansvarsfullt uppdrag, som innebär många kontaktytor, i en professionell organisation med självgående och kompetenta medarbetare. Du får möjlighet att jobba i nära dialog med hyresgästen där du bidrar med din kompetens till att stötta deras verksamhet och blir på så sätt delaktig i en långsiktig och hållbar utveckling med möjlighet att själv utvecklas. Är du nyfiken på att skapa förutsättningar för... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Hos oss på Akademiska Hus erbjuds du ett ansvarsfullt uppdrag, som innebär många kontaktytor, i en professionell organisation med självgående och kompetenta medarbetare. Du får möjlighet att jobba i nära dialog med hyresgästen där du bidrar med din kompetens till att stötta deras verksamhet och blir på så sätt delaktig i en långsiktig och hållbar utveckling med möjlighet att själv utvecklas.

Är du nyfiken på att skapa förutsättningar för framtidens forskning och utbildning? På Akademiska Hus campus i Uppsala är vi inne i en spännande utvecklingsfas och vi söker nu en fastighetsförvaltare till vår Fastighetsenhet.

Dina kunder och fastigheter finns i förvaltningsområde Mitt i Uppsala som innefattar Ångström och delar av Blåsenhuskvarteret. Området erbjuder flera, lärorika utmaningar och arbetsuppgifter inom uthyrning, fastighetsutveckling samt utemiljö. Inom ditt förvaltningsområde har du variation av olika hyresgäster och lokaler. Allt från labb- till utbildningslokaler och kommersiella lokaler. Här finns det möjlighet som fastighetsförvaltare att göra skillnad och utveckla ett attraktivt och hållbart område i Uppsala.
 För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
I ditt uppdrag som fastighetsförvaltare ansvarar du för att:
Ha en samlad kundleverans inom förvaltningsområdet. 
Resultat- och investeringsansvar, säkerställande av god kundupplevelse i samverkan med medarbetare inom enheterna Teknik & Service och Projekt samt inom Fastighetsavdelningen. 
Du tillser att fastighetsbeståndet förvaltas väl, med ett tydligt fokus på intäktssidan, samt säkerställer en god värdetillväxt.
Du leder det proaktiva arbetet för att säkerställa kundupplevelsen på ditt förvaltningsområde genom ett nära och aktivt samarbete där Akademiska Hus är kundens strategiska partner och förstahandsval.
Du kommer att initiera, delta och leda utvecklings- och investeringsprojekt inom ditt förvaltningsområde. 
Du kommer även arbeta i ett tvärfunktionellt team inom förvaltningsområdet i syfte att få in olika perspektiv och kompetenser genom att involvera medarbetare inom andra enheter. På så sätt säkerställer du en god samlad kundleverans. 
I rollen som fastighetsförvaltare ingår även att bevaka och leda omförhandlings- och uthyrningsarbetet inom förvaltningsområdet.

För att du ska trivas i rollen som fastighetsförvaltare ser vi att du som person är strukturerad, självgående och tar egna initiativ. Eftersom uppdraget innebär många kontakter är det avgörande att du är lyhörd, relationsskapande, kommunikativ och affärsmässig. Vi värdesätter goda ledaregenskaper och samarbetsförmåga.

Välkommen med din ansökan snarast, dock senast den 2023-06-27. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.

I stället för personligt brev uppskattar vi dina svar på urvalsfrågorna under "Ansök", som är utvalda och relevanta specifikt för den här tjänsten.

I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Randstad AB, vid frågor om rekryteringsprocessen hänvisar vi till rekryteringskonsult Linnea Holmström, [email protected]  

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som fastighetsförvaltare ser vi att du har:
Relevant högskola eller universitetsutbildning. 
Erfarenhet av att bygga kundrelationer, hyresförhandling, avtalshantering och investeringsärenden. 
Erfarenhet från fastighetsbranschen såsom fastighetsmäklare, förvaltare, fastighetsekonom eller liknande. 
Kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.
Starkt intresse att jobba affärsmässigt och kundnära. 

Det är meriterande om du som fastighetsförvaltare också har: 
En god teknisk förståelse.   


Om företaget
På Akademiska Hus blir du välkomnad in i en stimulerande miljö med en vänlig företagskultur och spännande arbetsuppgifter. Du ges från början ett stort ansvar på vägen mot vårt gemensamma mål – att skapa attraktiva kunskapsmiljöer. Här får du en unik chans att påverka och bidra till framtidens utveckling av campus och du får möjlighet att växa i en kunskapsstark organisation. 

Att lära och tänka nytt är en del av vårt DNA. Därför har alla våra kollegor tydliga uppdrag och genom samverkan och erfarenhetsutbyte utvecklas vi ständigt. Vi har ett stort nationellt utbyte och du får tillgång till ett stort kontaktnät med både kollegor och kunskaper från Luleå i norr till Malmö i söder. Hållbarhet är ledstjärna i allt vi gör. Och hållbara blir vi tillsammans. Vi vet att våra medarbetare är avgörande för vår framgång och erbjuder därför alla olika typer av initiativ inom friskvård och hälsa. 

Akademiska Hus är ett statligt ägt bolag som är en betydande aktör inom det spännande segmentet samhällsfastigheter. Vi har en finansiellt stabil grund och arbetar långsiktigt och hållbart och är således inte lika påverkade av marknadens konjunktursvängningar.

Vi är nyfikna på varandras olika perspektiv och vet att våra olika personligheter, kompetenser och erfarenheter gör oss bättre. Vi arbetar gärna i tvärfunktionella team. Tillsammans lyfter vi varandra och stärker Sverige som kunskapsnation. Visa mindre

Sektionschef Fysisk planering

Samhällsutveckling Är du en relationsbyggande ledare som vill spela en central roll i den kommunala samhällsbyggnadsprocessen? Nu söker vi en sektionschef. Om tjänsten För att ge bättre möjligheter att samordna och utveckla vår verksamhet på ett effektivt sätt samlar vi nu våra två tidigare avdelningar som arbetade med frågor som är centrala för samhällsutveckling, och hur vi bygger vår stad med långsiktiga perspektiv, inom en och samma avdelning – Sam... Visa mer
Samhällsutveckling

Är du en relationsbyggande ledare som vill spela en central roll i den kommunala samhällsbyggnadsprocessen? Nu söker vi en sektionschef.

Om tjänsten
För att ge bättre möjligheter att samordna och utveckla vår verksamhet på ett effektivt sätt samlar vi nu våra två tidigare avdelningar som arbetade med frågor som är centrala för samhällsutveckling, och hur vi bygger vår stad med långsiktiga perspektiv, inom en och samma avdelning – Samhällsutveckling. Avdelningen kommer att bestå av tre sektioner och till sektionen Fysisk planering rekryterar vi nu en sektionschef.

Sektionen Fysisk planering arbetar i tätt samarbete med Uppsala kommun och ansvarar för hur Uppsala Vatten tar hand om och levererar planeringsförutsättningar till kommunen. Detta innebär t.ex. att företräda bolaget i den kommunala samhällsbyggnadsprocessen, från bygglov, detaljplaner till översiktsplan, planeringsansvar för dagvatten och dagvattenhantering, förvalta och utveckla rutiner för markanvändning till skydd av grundvattnet, förvalta och utveckla Uppsala kommuns vattentjänstplan/VA-plan och att utveckla vattenskyddsområden för de allmänna vattentäkterna. I teamet arbetar åtta medarbetare.

Som sektionschef tar du ett helhetsansvar för verksamheten, ekonomi och budget, personal och arbetsmiljö. Du leder och fördelar det löpande arbetet inom sektionen, formulerar och kommunicerar mål och förväntningar till medarbetare, resultatuppföljning och ständiga förbättringar. Du ger förutsättningar och möjlighet till medinflytande, samverkan, trivsel, utveckling och lärande inom teamet.

Du rapporterar till avdelningschef och deltar i avdelningens ledningsgrupp tillsammans med ytterligare två sektionschefer. Du har din arbetsplats i våra nyrenoverade lokaler i Uppsala Business Park och det finns möjlighet till distansarbete.

Kvalifikationer

• Minst fem års arbetslivserfarenhet från arbete i en strategisk, ledande befattning med budget-, personal- och arbetsmiljöansvar
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• God förståelse för VA- och avfallsplanering kopplat till kommunal samhällsplanering
• God kunskap i plan- och bygglagen är meriterande
• Kunskap om allmänna vattentjänster samt miljöbalken är meriterande

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du delar våra gemensamma kärnvärden, ”vi är lyhörda, framsynta och nyfikna”, samt tillämpar dem i din yrkesroll. För att trivas i rollen tror vi att du är en relationsbyggare ed god kommunikativ förmåga som har lätt för att samarbeta och samverka med andra. Vi ser gärna att du har erfarenhet av förhandling.

Kontakt och ansökan
Vi gör löpande urval och intervjuer, så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2023-10-22. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail.

För mer information om tjänsten kontakta
Avdelningschef Samhällsutveckling Mikael Ekhagen, tfn 018-727 18 01
HR-partner Cecilia Jansson, tfn 018-726 09 72

Övrig information
En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet eftersom vi försörjer Sveriges fjärde största stad med dricksvatten. För denna tjänst kommer säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras före anställning. Du ska även vara beredd att krigsplaceras inom ramen för Uppsala Vatten och Avfalls roll i totalförsvaret. Uppsala Vatten tillämpar 6 månaders provanställning.

Om Uppsala Vatten
Välkommen till Uppsala Vatten och Avfall AB. Vårt mål är att aktivt bidra till ett hållbart samhälle. Det gör vi genom att ständigt utveckla nya resurssmarta lösningar och uppmuntra till återvinning och återbruk. Vi ger Uppsala dricksvatten, renar avloppsvatten och tar hand om regnvatten. Vi skapar kretsloppstjänster där vi gör biogas av matavfall, minskar vattenförbrukningen och återanvänder material på bästa sätt. Vi bidrar till ett cirkulärt Uppsala.

Vill du veta mer om Uppsala Vatten? Läs mer på Om oss | uppsalavatten.se (https://www.uppsalavatten.se/om-oss/) Visa mindre

Planerings- och försörjningschef

Ansök    Sep 30    Ls Jobbet AB    Planeringschef
Är du en relationsskapande och driven person med erfarenhet från en politiskt styrd organisation? Trivs du med varierande arbetsuppgifter och vill ha en samverkande roll med många kontaktytor? Då är du välkommen att söka tjänsten som planerings- och försörjningschef på Nära vård och hälsa! Arbetsuppgifter Som planerings- och försörjningschef får du en bred, dynamisk och varierande arbetsmiljö med både operativt och strategiskt fokus. Du är förvaltningens s... Visa mer
Är du en relationsskapande och driven person med erfarenhet från en politiskt styrd organisation? Trivs du med varierande arbetsuppgifter och vill ha en samverkande roll med många kontaktytor? Då är du välkommen att söka tjänsten som planerings- och försörjningschef på Nära vård och hälsa!
Arbetsuppgifter
Som planerings- och försörjningschef får du en bred, dynamisk och varierande arbetsmiljö med både operativt och strategiskt fokus. Du är förvaltningens samordnande funktion för fastigheter, lokaler och materialhantering. Du har personalansvar och arbetsleder dina medarbetare inom registratur, fastighet, säkerhet, miljö, beredskap och material. Det är en samverkande och stödjande roll med många kontaktytor, både inom den egna förvaltningen, gentemot andra förvaltningar och externt till den politiska styrningen, ex. genom att ge information och formulera tjänsteutlåtanden. Vidare medverkar du i regionens pågående omställningsarbete mot "Effektiv och nära vård" och du arbetar strategiskt med både kortsiktig och långsiktig planering för att kunna möta omvärldens och verksamhetens behov och krav.
Du rapporterar till biträdande förvaltningsdirektör och ingår i förvaltningens ledningsgrupp.
Din profil
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning och erfarenhet av att jobba i en politiskt styrd organisation, har du tidigare arbetat med att skriva underlag till politiken ser vi det som en merit. Det är även meriterande om du har chefserfarenhet sen tidigare. Vidare är det ett plus om du har kunskap inom hälso- och sjukvård, är insatt i regionernas pågående utvecklingsarbete "God och nära vård" och om du har kunskap kring planerings- och försörjningsfrågor. Då det ingår att skriva och formulera sig i skrift ser vi att du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du har även goda kunskaper i engelska.
Som person är du relationsskapande, flexibel och har förmågan att skapa ett gott samarbetsklimat. Då du har många kontaktytor både internt och externt är du en duktig kommunikatör och kan anpassa din kommunikation till målgruppen. Du trivs i en dynamisk miljö, med varierande arbetsuppgifter och är flexibel inför såväl omvärlden som verksamheten. Rollen är en samverkande funktion och du är involverad i många olika projekt, vi ser därför att du är driven och initiativtagande.
Övrig information
Anställningen är på heltid tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om dem här: https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/
Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult på Jobbet.se, Matilda Festin 072-0503217. Fackliga företrädare nås via Region Uppsalas växel, 018-6110000.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag! Välkommen med din ansökan senast den 23 oktober.
Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Denna rekrytering sker genom Jobbet.se. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Krav
Relevant högskoleutbildning
Erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd organisation
Mycket god svenska i tal och skrift och god förmåga att formulera dig skriftligen
God engelska

Meriterande
Erfarenhet av att skriva underlag till politiken
Tidigare chefserfarenhet
Kunskap inom hälso- och sjukvård
Är insatt i regionernas pågående utvecklingsarbete "God och nära vård"
Kunskap kring planerings- och försörjningsfrågor



Om arbetsgivaren - Nära vård och hälsa
I Region Uppsala växer kunskap och människor. Ungefär 12 000 medarbetare jobbar med såväl hälso- och sjukvård som kollektivtrafik, kultur och regional utveckling. Vårt syfte är att skapa förutsättningar för hälsa, hållbarhet och utveckling. Region Uppsala arbetar för ett gott liv i en nyskapande kunskapsregion med internationell lyskraft. Förvaltningen Nära vård och hälsas 1650 medarbetare arbetar med nära vård och hälsa i hela länet. Vi har ett brett utbud av tjänster inom första linjens vård och specialiserad habilitering. Våra patienter möter oss på Region Uppsalas egna vårdcentraler eller inom habilitering och vi ger råd på telefon via 1177 Vårdguiden. Utbildning, forskning och utveckling är viktig för oss, eftersom vi anpassar vårt utbud utifrån invånarnas behov. Redan nu erbjuder vi mobila team, videobesök och smarta e-tjänster. Förvaltningen Nära vård och hälsa består av åtta verksamhetsområden och ett ledningskontor. Ledningsgruppen består av förvaltningsdirektör, biträdande förvaltningsdirektör, verksamhetsområdeschefer, chefläkare och cheferna på ledningskontoret. Visa mindre

Planeringschef till Atlas Copco

Om företaget Atlas Copco är en global industrikoncern som grundades 1873 och har sitt huvudkontor i Nacka, Stockholm. Inom företaget arbetar 49 000 medarbetare och våra kunder finns i fler än 180 länder. På Atlas Copco är vi pionjärer inom teknikutveckling och verksamheten omfattar produktion, försäljning, service och marknadsföring av högkvalitativa luftkompressorer, vakuum-utrustningar, generatorer, pumpar, ljustorn, industriverktyg och monteringssystem.... Visa mer
Om företaget
Atlas Copco är en global industrikoncern som grundades 1873 och har sitt huvudkontor i Nacka, Stockholm. Inom företaget arbetar 49 000 medarbetare och våra kunder finns i fler än 180 länder. På Atlas Copco är vi pionjärer inom teknikutveckling och verksamheten omfattar produktion, försäljning, service och marknadsföring av högkvalitativa luftkompressorer, vakuum-utrustningar, generatorer, pumpar, ljustorn, industriverktyg och monteringssystem. Vi är kända för vår höga produktkvalitet och att våra kunder har tillgång till ett rikstäckande försäljnings-, distributions- och servicenätverk som säkerställer att produkterna alltid går på maximal effektivitet med minimal stilleståndstid. I Tierp arbetar nästan 500 personer, fördelade på en produktionsanläggning, en FoU-verksamhet och två försäljningskontor.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en planeringschef till monteringen på Atlas Copco i Tierp. I denna roll har du, tillsammans med dina kollegor, övergripande ansvar för produktionsplaneringen av alla slutprodukter och reservdelar på Tierpverken. Ditt team av direktrapporterande medarbetare består av 4 produktionsplanerare, vars ansvar är den dagliga planeringen av produktionen i våra 11 linor och reservdelsgrupper. Teamet är även ansvarigt för långsiktig planering och att skapa rätt förutsättningar för våra 150 leverantörer runt om i världen. Som planeringschef är du ansvarig för att driva utvecklingsarbetet gällande processer inom planering och supply chain framåt, tillsammans med andra funktioner inom Atlas Copco.
Ditt uppdrag är att driva utvecklingen av våra processer framåt, där kundnöjdheten i frågor kring tillförlitlighet och leveranstid spelar en stor roll, men även för att skapa optimala förutsättningar för våra leverantörer. Tillsammans med dina kollegor ansvarar ni för den dagliga planeringen av produktionen utifrån lean som arbetssätt. Som ledare skapar du rätt möjligheter för dina medarbetare att prestera genom ett varmt och tydligt ledarskap.
Du är en del av ledningsgruppen för monteringsavdelningen tillsammans med övriga chefer på monteringen och rapporterar till produktionschefen för monteringen. Monteringsavdelningen i sin helhet består av 160 medarbetare.



Din profil
Det vi söker är en engagerad och dedikerad ledare som delar vår vision om att skapa en världsledande produktionsplanering, där vi ger våra tillförlitlig leveransinformation och optimerade förutsättningar för våra leverantörer. Därför tror vi att den vi söker är en kompetent person inom planering och supply chain och vill vara drivande i utvecklingen av teamet och våra processer. Du har ett genuint intresse för utveckling och förbättring och med stort tålamod har du förmågan att se hur små steg i rätt riktning övertid ger rätt resultat. För att säkerställa att vi följer lagar och avtal är det viktigt att du arbetar strukturerat, och du arbetar systematiskt inom din roll samtidigt som du har förmågan att se helhetsbilden.
Då du har kontakt med kollegor inom många områden dagligen är det viktigt att din kommunikationsförmåga är god och du besitter förmågan att möta varje individ där den är. Som ledare är har du ett coachande förhållningssätt och är mån om att utveckla såväl dina medarbetare som våra arbetssätt.
Vi söker dig som har en examen från högskola eller universitet inom relevant akademisk inriktning samt några års erfarenhet inom supply chain eller planering. Du har goda kunskaper i MS Office 365, speciellt i Excel, samt är insatt i lean. Din kommunikativa förmåga är flytande på både engelska och svenska, såväl i tal som skrift. Vi ser det som en fördel om du har erfarenhet av arbete i SAP och APO.



Ansökan
Känner du dig träffad av den här beskrivningen och vill bli en del av Atlas Copco Tierpverken? Då tar vi gärna emot din ansökan!
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Rekrytering. Ansökan sker via deras hemsida, www.clockworkpeople.se, senast 2023-04-17 Vid frågor kring tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Pernilla Antonson på 073-351 37 31. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Planeringschef

Gemensamma verksamhetsstödet Planeringsavdelningen stödjer universitetsledningen i den strategiska styrningen och ledningen av universitetet. Arbetet är inriktat mot universitetets verksamhet och ekonomi inom forskning, utbildning och fortlöpande miljöanalys. Kontaktytorna är både interna och externa. Avdelningens uppdrag inkluderar såväl anslagsfördelning, budgetarbete och ekonomisk uppföljning som utredning, processledning, kvalitetsarbete och omvärldsbe... Visa mer
Gemensamma verksamhetsstödet
Planeringsavdelningen stödjer universitetsledningen i den strategiska styrningen och ledningen av universitetet. Arbetet är inriktat mot universitetets verksamhet och ekonomi inom forskning, utbildning och fortlöpande miljöanalys. Kontaktytorna är både interna och externa. Avdelningens uppdrag inkluderar såväl anslagsfördelning, budgetarbete och ekonomisk uppföljning som utredning, processledning, kvalitetsarbete och omvärldsbevakning. Avdelningen har 20 medarbetare. 

Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/

Arbetsuppgifter:
Som planeringschef driver du strategiska frågor kring universitetets verksamhet och ekonomi i nära samarbete med universitetsledningen. Tillsammans med dina medarbetare ansvarar du bland annat för utarbetandet av övergripande strategier och planer, för universitetets anslagsfördelning, budgetunderlag och årsredovisning samt utredningar, analyser och kvalitetsfrågor rörande olika delar av universitetets verksamhet.

Arbetet innebär många kontakter framför allt med företrädare för universitets- och fakultetsledningarna men även med företrädare för institutionerna, SLU:s styrelse, liksom med ansvarigt departement och andra myndigheter. Du har verksamhets-, personal- och budgetansvar för avdelningen. Du ingår i verksamhetsstödets chefsgrupp och rapporterar till universitetsdirektören.

Kvalifikationer:
Du har relevant högskoleexamen och har arbetat inom statlig förvaltning, gärna inom högskolesektorn. Du har dokumenterad chefs-/ledarerfarenhet och god förmåga att leda kvalificerade medarbetare i en komplex kunskapsorganisation. Du har god förståelse för hur myndigheter styrs och samverkar. 

Du som person har ett gott analytiskt sinne och förmåga att överblicka och beskriva komplexa sammanhang. Du har ett strategiskt fokus, är drivande och kan motivera och visa riktning.

Arbetsuppgifterna kräver god kommunikations- och samverkansförmåga såväl internt som externt. Du har integritet och är dynamisk i ditt arbetssätt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Placering:
Uppsala

Anställningsform:
Tillsvidareanställning. SLU kan komma att tillämpa provanställning.

Omfattning:
100%

Tillträde:
Enligt överenskommelse.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast den 2023-04-11.

Fackliga kontaktpersoner:
https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/



Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) är ett universitet i internationell toppklass med forskning, utbildning och miljöanalys inom vetenskaper för hållbart liv. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet. Hos oss samlas människor med olika perspektiv men med det gemensamma målet att skapa de bästa förutsättningarna för en hållbar, levande och bättre värld.

SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden.

www.slu.se Visa mindre

Delivery Manager - Hemfrid Uppsala

Ansök    Apr 25    Hemfrid i Sverige AB    Planeringschef
Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Just nu är vi inne i en stark tillväxtfas och rekryterar en Delivery Manager till vårt kontor i Uppsala. Med många nya projekt och utmaningar framför oss söker vi nu Dig som är affärsdriven, kundfokuserad och har ett stort engagemang till att utveckla våra affärer. Dina arbetsuppgifter I rollen som Delivery Manager har du ansvar för ett av Hemfrids områden i Uppsa... Visa mer
Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Just nu är vi inne i en stark tillväxtfas och rekryterar en Delivery Manager till vårt kontor i Uppsala. Med många nya projekt och utmaningar framför oss söker vi nu Dig som är affärsdriven, kundfokuserad och har ett stort engagemang till att utveckla våra affärer.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Delivery Manager har du ansvar för ett av Hemfrids områden i Uppsala inom hemstädning samt vår engångsaffär i Uppsala som innefattar exempelvis storstädning, flyttstädning och fönsterputs. Du är chef för områdets Hemfridare (hemstädare) och ansvarar för att vi levererar bästa möjliga kvalitet i våra tjänster, med målet att skapa en omtänksam kundupplevelse som passar kunden och dennes hem. Du verkar också för att Hemfrid ska nå sitt mål att vara branschens bästa arbetsgivare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Delivery Manager är att coacha och leda områdets Hemfridare med målet att skapa kontinuitet, medarbetarengagemang och hög kundnöjdhet. Som Delivery Manager har du ett helhetsansvar för drift, resultat och leverans inom affärsområdet. I det ingår att arbeta med schemaläggning av personal, kvalitetssäkra vår tjänst, hantera kundärenden samt maximera försäljningen utifrån företagets mål och KPI:er. Du kommer ha en nyckelroll för våra kunder och vår personal inom detta område. Du rapporterar till en av våra Distriktschefer och ingår tillsammans med denne i ett team med flera andra Delivery Managers.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Personalansvar

- Leda och fördela arbetet i området
- Ansvar för att coacha, utbilda, informera och följa upp hela medarbetargruppen
- Nyfiket närvarande ledarskap på fältet (våra Hemfridare arbetar ute hos våra kunder i Uppsalaområdet)
- Planera och genomföra teamaktiviteter
- Medarbetar- och lönesamtal
- Arbetsmiljöansvar


Schemaläggning och bemanning

- Kort- och långsiktig schemaplanering enligt fastställda rutiner och processer
- Matchning mellan Hemfridare och områdets nya kunder
- Ansvar för att medverka vid rekrytering, onboarding och utbildning av nya medarbetare


Kundservice

- Ansvar för ärendehantering och kundkontakt kopplat till Hemfrid så som:
- Av- och ombokningar
- Merförsäljning
- Eventuella korrigeringar, skador och reklamationer



Måltal och uppföljning

- ENPS och välmående i medarbetargrupp
- Personalomsättning och sjukfrånvaro
- Mer- och minustid
- Kundnöjdhet på utförd tjänst
- TB


Din profil

Vi söker dig som känner lika stort engagemang för att Hemfrids kunder ska bli nöjda som att ditt team ska vara motiverat. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är resultatorienterad, anpassningsbar, initiativtagande och trivs i dynamiskt bolag i tillväxtfas. Du bör var trygg i din roll som ledare och kunna fatta snabba och smarta beslut. I din roll har du fullt ägandeskap för ditt område och du bör vara duktig på att arbeta efter resultat och budget för att driva ditt område framåt.

Utöver detta ser vi gärna att du har:

- Tidigare erfarenhet från en roll som chef med påvisad kunskap att tidigare hanterat mer utmanande samtal
- God erfarenhet från servicebranschen
- God kunskap i att analysera KPI:er och data. Du äger budgeten för ditt område och ansvarar för dess resultat
- God systemvana
- Meriterande om du tidigare arbetat i Salesforce eller annat CRM/Schemaläggningssystem
- Talar och skriver svenska samt engelska
- Meriterande om du innehar en eftergymnasial utbildning inom management, företagsekonomi, annan ekonomisk/personalinriktad utbildning
- Meriterande om du har B-körkort


Vi erbjuder

Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Som Delivery Manager räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Självklart har vi kollektivavtal och diverse förmåner.

Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2020 samt 2021-års Karriärföretag och har under åren fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.

Omfattning/Placering

Tjänsten som Delivery Manager är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagd kontorstid (07 - 16). Hemfrids kontor ligger på Vaksalagatan 34 i Uppsala.

Ansökan

Har du kommit så här långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig!

För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering.

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Mimmi Nobel, Talent Acquisition Partner, på [email protected].

Om Hemfrid

Hemfrid startades 1996 av Monica Lindstedt. Sedan dess har vi varit en pionjär på marknaden och idag är vi runt 2 400 medarbetare som hjälper våra kunder att göra livet enklare. Vi underlättar vardagen med tjänster som städning, trädgårdshjälp, flytt, enklare hantverk, återvinning och mycket annat. Hemfrid är också en viktig samhällsaktör och integrationsmotor då många av våra anställda får sitt första jobb i Sverige hos oss. Läs gärna mer på vår karriärsida: www.hemfrid.se/karriar (http://www.hemfrid.se/karriar).

Välkommen till Hemfrid! Visa mindre

Delivery Manager - Hemfrid Uppsala

Ansök    Apr 21    Hemfrid i Sverige AB    Planeringschef
Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Just nu är vi inne i en stark tillväxtfas och rekryterar en Delivery Manager till vårt kontor i Uppsala. Med många nya projekt och utmaningar framför oss söker vi nu Dig som är affärsdriven, kundfokuserad och har ett stort engagemang till att utveckla våra affärer. Dina arbetsuppgifter I rollen som Delivery Manager har du ansvar för ett av Hemfrids områden i Uppsa... Visa mer
Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Just nu är vi inne i en stark tillväxtfas och rekryterar en Delivery Manager till vårt kontor i Uppsala. Med många nya projekt och utmaningar framför oss söker vi nu Dig som är affärsdriven, kundfokuserad och har ett stort engagemang till att utveckla våra affärer.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Delivery Manager har du ansvar för ett av Hemfrids områden i Uppsala inom hemstädning samt vår engångsaffär i Uppsala som innefattar exempelvis storstädning, flyttstädning och fönsterputs. Du är chef för områdets Hemfridare (hemstädare) och ansvarar för att vi levererar bästa möjliga kvalitet i våra tjänster, med målet att skapa en omtänksam kundupplevelse som passar kunden och dennes hem. Du verkar också för att Hemfrid ska nå sitt mål att vara branschens bästa arbetsgivare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Delivery Manager är att coacha och leda områdets Hemfridare med målet att skapa kontinuitet, medarbetarengagemang och hög kundnöjdhet. Som Delivery Manager har du ett helhetsansvar för drift, resultat och leverans inom affärsområdet. I det ingår att arbeta med schemaläggning av personal, kvalitetssäkra vår tjänst, hantera kundärenden samt maximera försäljningen utifrån företagets mål och KPI:er. Du kommer ha en nyckelroll för våra kunder och vår personal inom detta område. Du rapporterar till en av våra Distriktschefer och ingår tillsammans med denne i ett team med flera andra Delivery Managers.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Personalansvar

- Leda och fördela arbetet i området
- Ansvar för att coacha, utbilda, informera och följa upp hela medarbetargruppen
- Nyfiket närvarande ledarskap på fältet (våra Hemfridare arbetar ute hos våra kunder i Uppsalaområdet)
- Planera och genomföra teamaktiviteter
- Medarbetar- och lönesamtal
- Arbetsmiljöansvar


Schemaläggning och bemanning

- Kort- och långsiktig schemaplanering enligt fastställda rutiner och processer
- Matchning mellan Hemfridare och områdets nya kunder
- Ansvar för att medverka vid rekrytering, onboarding och utbildning av nya medarbetare


Kundservice

- Ansvar för ärendehantering och kundkontakt kopplat till Hemfrid så som:
- Av- och ombokningar
- Merförsäljning
- Eventuella korrigeringar, skador och reklamationer



Måltal och uppföljning

- ENPS och välmående i medarbetargrupp
- Personalomsättning och sjukfrånvaro
- Mer- och minustid
- Kundnöjdhet på utförd tjänst
- TB


Din profil

Vi söker dig som känner lika stort engagemang för att Hemfrids kunder ska bli nöjda som att ditt team ska vara motiverat. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är resultatorienterad, anpassningsbar, initiativtagande och trivs i dynamiskt bolag i tillväxtfas. Du bör var trygg i din roll som ledare och kunna fatta snabba och smarta beslut. I din roll har du fullt ägandeskap för ditt område och du bör vara duktig på att arbeta efter resultat och budget för att driva ditt område framåt.

Utöver detta ser vi gärna att du har:

- Tidigare erfarenhet från en roll som chef med påvisad kunskap att tidigare hanterat mer utmanande samtal
- God erfarenhet från servicebranschen
- God kunskap i att analysera KPI:er och data. Du äger budgeten för ditt område och ansvarar för dess resultat
- God systemvana
- Meriterande om du tidigare arbetat i Salesforce eller annat CRM/Schemaläggningssystem
- Talar och skriver svenska samt engelska
- Meriterande om du innehar en eftergymnasial utbildning inom management, företagsekonomi, annan ekonomisk/personalinriktad utbildning
- Meriterande om du har B-körkort


Vi erbjuder

Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Som Delivery Manager räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Självklart har vi kollektivavtal och diverse förmåner.

Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2020 samt 2021-års Karriärföretag och har under åren fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.

Omfattning/Placering

Tjänsten som Delivery Manager är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagd kontorstid (07 - 16). Hemfrids kontor ligger på Vaksalagatan 34 i Uppsala.

Ansökan

Har du kommit så här långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig!

För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering.

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Mimmi Nobel, Talent Acquisition Partner, på [email protected].

Om Hemfrid

Hemfrid startades 1996 av Monica Lindstedt. Sedan dess har vi varit en pionjär på marknaden och idag är vi runt 2 400 medarbetare som hjälper våra kunder att göra livet enklare. Vi underlättar vardagen med tjänster som städning, trädgårdshjälp, flytt, enklare hantverk, återvinning och mycket annat. Hemfrid är också en viktig samhällsaktör och integrationsmotor då många av våra anställda får sitt första jobb i Sverige hos oss. Läs gärna mer på vår karriärsida: www.hemfrid.se/karriar (http://www.hemfrid.se/karriar).

Välkommen till Hemfrid! Visa mindre

Delivery Manager - Hemfrid Uppsala

Ansök    Apr 28    Hemfrid i Sverige AB    Planeringschef
Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Just nu är vi inne i en stark tillväxtfas och rekryterar en Delivery Manager till vårt kontor i Uppsala. Med många nya projekt och utmaningar framför oss söker vi nu Dig som är affärsdriven, kundfokuserad och har ett stort engagemang till att utveckla våra affärer. Dina arbetsuppgifter I rollen som Delivery Manager har du ansvar för ett av Hemfrids områden i Uppsa... Visa mer
Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Just nu är vi inne i en stark tillväxtfas och rekryterar en Delivery Manager till vårt kontor i Uppsala. Med många nya projekt och utmaningar framför oss söker vi nu Dig som är affärsdriven, kundfokuserad och har ett stort engagemang till att utveckla våra affärer.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Delivery Manager har du ansvar för ett av Hemfrids områden i Uppsala inom hemstädning samt vår engångsaffär i Uppsala som innefattar exempelvis storstädning, flyttstädning och fönsterputs. Du är chef för områdets Hemfridare (hemstädare) och ansvarar för att vi levererar bästa möjliga kvalitet i våra tjänster, med målet att skapa en omtänksam kundupplevelse som passar kunden och dennes hem. Du verkar också för att Hemfrid ska nå sitt mål att vara branschens bästa arbetsgivare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Delivery Manager är att coacha och leda områdets Hemfridare med målet att skapa kontinuitet, medarbetarengagemang och hög kundnöjdhet. Som Delivery Manager har du ett helhetsansvar för drift, resultat och leverans inom affärsområdet. I det ingår att arbeta med schemaläggning av personal, kvalitetssäkra vår tjänst, hantera kundärenden samt maximera försäljningen utifrån företagets mål och KPI:er. Du kommer ha en nyckelroll för våra kunder och vår personal inom detta område. Du rapporterar till en av våra Distriktschefer och ingår tillsammans med denne i ett team med flera andra Delivery Managers.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Personalansvar

- Leda och fördela arbetet i området
- Ansvar för att coacha, utbilda, informera och följa upp hela medarbetargruppen
- Nyfiket närvarande ledarskap på fältet (våra Hemfridare arbetar ute hos våra kunder i Uppsalaområdet)
- Planera och genomföra teamaktiviteter
- Medarbetar- och lönesamtal
- Arbetsmiljöansvar


Schemaläggning och bemanning

- Kort- och långsiktig schemaplanering enligt fastställda rutiner och processer
- Matchning mellan Hemfridare och områdets nya kunder
- Ansvar för att medverka vid rekrytering, onboarding och utbildning av nya medarbetare


Kundservice

- Ansvar för ärendehantering och kundkontakt kopplat till Hemfrid så som:
- Av- och ombokningar
- Merförsäljning
- Eventuella korrigeringar, skador och reklamationer



Måltal och uppföljning

- ENPS och välmående i medarbetargrupp
- Personalomsättning och sjukfrånvaro
- Mer- och minustid
- Kundnöjdhet på utförd tjänst
- TB


Din profil

Vi söker dig som känner lika stort engagemang för att Hemfrids kunder ska bli nöjda som att ditt team ska vara motiverat. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är resultatorienterad, anpassningsbar, initiativtagande och trivs i dynamiskt bolag i tillväxtfas. Du bör var trygg i din roll som ledare och kunna fatta snabba och smarta beslut. I din roll har du fullt ägandeskap för ditt område och du bör vara duktig på att arbeta efter resultat och budget för att driva ditt område framåt.

Utöver detta ser vi gärna att du har:

- Tidigare erfarenhet från en roll som chef med påvisad kunskap att tidigare hanterat mer utmanande samtal
- God erfarenhet från servicebranschen
- God kunskap i att analysera KPI:er och data. Du äger budgeten för ditt område och ansvarar för dess resultat
- God systemvana
- Meriterande om du tidigare arbetat i Salesforce eller annat CRM/Schemaläggningssystem
- Talar och skriver svenska samt engelska
- Meriterande om du innehar en eftergymnasial utbildning inom management, företagsekonomi, annan ekonomisk/personalinriktad utbildning
- Meriterande om du har B-körkort


Vi erbjuder

Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Som Delivery Manager räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Självklart har vi kollektivavtal och diverse förmåner.

Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2020 samt 2021-års Karriärföretag och har under åren fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.

Omfattning/Placering

Tjänsten som Delivery Manager är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagd kontorstid (07 - 16). Hemfrids kontor ligger på Vaksalagatan 34 i Uppsala.

Ansökan

Har du kommit så här långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig!

För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering.

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Mimmi Nobel, Talent Acquisition Partner, på [email protected].

Om Hemfrid

Hemfrid startades 1996 av Monica Lindstedt. Sedan dess har vi varit en pionjär på marknaden och idag är vi runt 2 400 medarbetare som hjälper våra kunder att göra livet enklare. Vi underlättar vardagen med tjänster som städning, trädgårdshjälp, flytt, enklare hantverk, återvinning och mycket annat. Hemfrid är också en viktig samhällsaktör och integrationsmotor då många av våra anställda får sitt första jobb i Sverige hos oss. Läs gärna mer på vår karriärsida: www.hemfrid.se/karriar (http://www.hemfrid.se/karriar).

Välkommen till Hemfrid! Visa mindre

Bemanningschef - Hemfrid Uppsala

Ansök    Mar 24    Hemfrid i Sverige AB    Planeringschef
Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Just nu är vi inne i en stark tillväxtfas och rekryterar en Bemanningschef till vårt kontor i Uppsala. Med många nya projekt och utmaningar framför oss söker vi nu Dig som är affärsdriven, kundfokuserad och har ett stort engagemang till att utveckla våra affärer. Dina arbetsuppgifter I rollen som Bemanningschef har du ansvar för ett av Hemfrids områden i Uppsala i... Visa mer
Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Just nu är vi inne i en stark tillväxtfas och rekryterar en Bemanningschef till vårt kontor i Uppsala. Med många nya projekt och utmaningar framför oss söker vi nu Dig som är affärsdriven, kundfokuserad och har ett stort engagemang till att utveckla våra affärer.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Bemanningschef har du ansvar för ett av Hemfrids områden i Uppsala inom hemstädning samt vår engångsaffär i Uppsala som innefattar exempelvis storstädning, flyttstädning och fönsterputs. Du är chef för områdets Hemfridare (hemstädare) och ansvarar för att vi levererar bästa möjliga kvalitet i våra tjänster, med målet att skapa en omtänksam kundupplevelse som passar kunden och dennes hem. Du verkar också för att Hemfrid ska nå sitt mål att vara branschens bästa arbetsgivare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Bemanningschef är att coacha och leda områdets Hemfridare med målet att skapa kontinuitet, medarbetarengagemang och hög kundnöjdhet. Som Bemanningschef har du ett helhetsansvar för drift, resultat och leverans inom affärsområdet. I det ingår att arbeta med schemaläggning av personal, kvalitetssäkra vår tjänst, hantera kundärenden samt maximera försäljningen utifrån företagets mål och KPI:er. Du kommer ha en nyckelroll för våra kunder och vår personal inom detta område. Du rapporterar till en av våra Distriktschefer och ingår tillsammans med denne i ett team med flera andra Bemanningschefer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Personalansvar

- Leda och fördela arbetet i området
- Ansvar för att coacha, utbilda, informera och följa upp hela medarbetargruppen
- Nyfiket närvarande ledarskap på fältet (våra Hemfridare arbetar ute hos våra kunder i Uppsalaområdet)
- Planera och genomföra teamaktiviteter
- Medarbetar- och lönesamtal
- Arbetsmiljöansvar


Schemaläggning och bemanning

- Kort- och långsiktig schemaplanering enligt fastställda rutiner och processer
- Matchning mellan Hemfridare och områdets nya kunder
- Ansvar för att medverka vid rekrytering, onboarding och utbildning av nya medarbetare


Kundservice

- Ansvar för ärendehantering och kundkontakt kopplat till Hemfrid så som:
- Av- och ombokningar
- Merförsäljning
- Eventuella korrigeringar, skador och reklamationer



Måltal och uppföljning

- ENPS och välmående i medarbetargrupp
- Personalomsättning och sjukfrånvaro
- Mer- och minustid
- Kundnöjdhet på utförd tjänst
- TB


Din profil

Vi söker dig som känner lika stort engagemang för att Hemfrids kunder ska bli nöjda som att ditt team ska vara motiverat. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är resultatorienterad, anpassningsbar, initiativtagande och trivs i dynamiskt bolag i tillväxtfas. Du bör var trygg i din roll som ledare och kunna fatta snabba och smarta beslut. I din roll har du fullt ägandeskap för ditt område och du bör vara duktig på att arbeta efter resultat och budget för att driva ditt område framåt.

Utöver detta ser vi gärna att du har:

- Tidigare erfarenhet från en roll som chef med påvisad kunskap att tidigare hanterat mer utmanande samtal
- God erfarenhet från servicebranschen
- God kunskap i att analysera KPI:er och data. Du äger budgeten för ditt område och ansvarar för dess resultat
- God systemvana
- Meriterande om du tidigare arbetat i Salesforce eller annat CRM/Schemaläggningssystem
- Talar och skriver svenska samt engelska
- Meriterande om du innehar en eftergymnasial utbildning inom management, företagsekonomi, annan ekonomisk/personalinriktad utbildning
- Meriterande om du har B-körkort


Vi erbjuder

Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Som Bemanningschef räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Självklart har vi kollektivavtal och diverse förmåner.

Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2020 samt 2021-års Karriärföretag och har under åren fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.

Omfattning/Placering

Tjänsten som Bemanningschef är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagd kontorstid (07 - 16). Hemfrids kontor ligger på Vaksalagatan 34 i Uppsala.

Ansökan

Har du kommit så här långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig!

För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering.

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Mimmi Nobel, Talent Acquisition Partner, på [email protected].

Om Hemfrid

Hemfrid startades 1996 av Monica Lindstedt. Sedan dess har vi varit en pionjär på marknaden och idag är vi runt 2 400 medarbetare som hjälper våra kunder att göra livet enklare. Vi underlättar vardagen med tjänster som städning, trädgårdshjälp, flytt, enklare hantverk, återvinning och mycket annat. Hemfrid är också en viktig samhällsaktör och integrationsmotor då många av våra anställda får sitt första jobb i Sverige hos oss. Läs gärna mer på vår karriärsida: www.hemfrid.se/karriar (http://www.hemfrid.se/karriar).

Välkommen till Hemfrid! Visa mindre

Programme Manager- Strengthening multilateralism

We are recruiting a Programme Manager to lead the Foundation’s work on Multilateralism. Help us advance dialogue and policy for sustainable development and peace in Dag Hammarskjöld’s memory. Description The Foundation’s core programmatic activities address four interrelated and mutually reinforcing thematic areas, global governance, peacebuilding and sustaining peace, human rights, and climate change, and three strategic priorities, leadership, resources,... Visa mer
We are recruiting a Programme Manager to lead the Foundation’s work on Multilateralism. Help us advance dialogue and policy for sustainable development and peace in Dag Hammarskjöld’s memory.
Description
The Foundation’s core programmatic activities address four interrelated and mutually reinforcing thematic areas, global governance, peacebuilding and sustaining peace, human rights, and climate change, and three strategic priorities, leadership, resources, and inclusivity. Programmatic work is organised within five projects, each with its own project team.
The Strengthening Multilateralism project contributes to greater knowledge of the UN and its role in advancing the protection and governance of global public goods within the multilateral system. This project’s activities include convening and facilitating seminars, workshops and policy dialogues, conducting consultations and analysis, supporting the delivery of trainings, and generating publications. The Programme Manager is expected to provide leadership in advancing these activities and to support other project teams, as needed.
The vision of the Dag Hammarskjöld Foundation is a peaceful, just and inclusive world where the fundamental values of the UN are universally applied. Its employees should share its vision and ideals and understand what it means to work in and represent Hammarskjöld’s legacy in an international context. Its working language is English.
Responsibilities and tasks
Plan, implement and follow-up events and consultations.
Author and support the editing of written materials related to the assigned activities.
Follow current events and policy developments on issues and themes of importance to the project.
Represent the Foundation at external events and consultations.
Identify and engage with external contributors to the Foundation’s events and publications. Support the coordination of their participation and inputs.
Participate actively in internal processes, including meetings and retreats, trainings, learning events, team building, work planning, and monitoring, evaluation and reporting.
Perform additional tasks as requested by the Programme Directors.

Qualifications
Minimum of seven years relevant professional experience, including research or advocacy on the theme strengthening multilateralism, or direct experience from within multilateral institutions. Candidates with experience coordinating collaboration between UN entities, Member States and civil society are especially encouraged to apply.
Knowledge of the multilateral system and of the UN in particular. Familiarity with recent academic and policy developments related to protecting and governing global public goods is a must. Expertise on UN reform and its evolution is a merit.
Excellent oral and written communication skills in English. Other language skills are a merit.
Organised, accountable, self-aware, flexible and creative.
Comfortable coordinating and supporting teamwork.
Respect for diversity and appreciation of the social and political nuances of work engaging international civil servants and diplomats.
Willingness and ability to participate in limited international travel, when it becomes possible and safe to do so, in view of the COVID-19 pandemic.
Master’s degree in a relevant field (e.g. international relations, political science, global studies).
You already have the right to work in Sweden.

Reporting and Collaboration
The Programme Manager will report to a Programme Director.
The Programme Manager will be responsible for assigning and monitoring the day-to-day tasks of members of the Multilateralism Project Team.
The Programme Manager will work closely with other internal stakeholders, namely members of the communications and administrative staff, and external stakeholders, including partners and consultants.

Terms of employment
The Programme Manager role will be primarily based at the Foundation’s office in Uppsala, Sweden. The Foundation also has a presence in Stockholm, which may be used as agreed with the relevant Programme Director.
Due to the Foundation’s standard employment modalities, the selected candidate will be offered a two-year contract with a six-month probationary period. Upon completion of the two-year contract, a tenured position may be offered.
The salary will be determined based on the individual’s experience and qualifications.
The Foundation offers generous leave benefits and a wellness allowance, based on full-time employment.
Pensions are stipulated in the Foundation’s Pensions Policy.

To apply, please submit a CV and cover letter in English to [email protected] by 11 March 2022.
For inquiries about the position, please contact Per Knutsson at email [email protected]. Visa mindre

Bemanningschef - Hemfrid Uppsala

Ansök    Mar 30    Hemfrid i Sverige AB    Planeringschef
Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Just nu är vi inne i en stark tillväxtfas och rekryterar en Bemanningschef till vårt kontor i Uppsala. Med många nya projekt och utmaningar framför oss söker vi nu Dig som är affärsdriven, kundfokuserad och har ett stort engagemang till att utveckla våra affärer. Dina arbetsuppgifter I rollen som Bemanningschef har du ansvar för ett av Hemfrids områden i Uppsala i... Visa mer
Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Just nu är vi inne i en stark tillväxtfas och rekryterar en Bemanningschef till vårt kontor i Uppsala. Med många nya projekt och utmaningar framför oss söker vi nu Dig som är affärsdriven, kundfokuserad och har ett stort engagemang till att utveckla våra affärer.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Bemanningschef har du ansvar för ett av Hemfrids områden i Uppsala inom hemstädning samt vår engångsaffär i Uppsala som innefattar exempelvis storstädning, flyttstädning och fönsterputs. Du är chef för områdets Hemfridare (hemstädare) och ansvarar för att vi levererar bästa möjliga kvalitet i våra tjänster, med målet att skapa en omtänksam kundupplevelse som passar kunden och dennes hem. Du verkar också för att Hemfrid ska nå sitt mål att vara branschens bästa arbetsgivare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Bemanningschef är att coacha och leda områdets Hemfridare med målet att skapa kontinuitet, medarbetarengagemang och hög kundnöjdhet. Som Bemanningschef har du ett helhetsansvar för drift, resultat och leverans inom affärsområdet. I det ingår att arbeta med schemaläggning av personal, kvalitetssäkra vår tjänst, hantera kundärenden samt maximera försäljningen utifrån företagets mål och KPI:er. Du kommer ha en nyckelroll för våra kunder och vår personal inom detta område. Du rapporterar till en av våra Distriktschefer och ingår tillsammans med denne i ett team med flera andra Bemanningschefer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Personalansvar

- Leda och fördela arbetet i området
- Ansvar för att coacha, utbilda, informera och följa upp hela medarbetargruppen
- Nyfiket närvarande ledarskap på fältet (våra Hemfridare arbetar ute hos våra kunder i Uppsalaområdet)
- Planera och genomföra teamaktiviteter
- Medarbetar- och lönesamtal
- Arbetsmiljöansvar


Schemaläggning och bemanning

- Kort- och långsiktig schemaplanering enligt fastställda rutiner och processer
- Matchning mellan Hemfridare och områdets nya kunder
- Ansvar för att medverka vid rekrytering, onboarding och utbildning av nya medarbetare


Kundservice

- Ansvar för ärendehantering och kundkontakt kopplat till Hemfrid så som:
- Av- och ombokningar
- Merförsäljning
- Eventuella korrigeringar, skador och reklamationer



Måltal och uppföljning

- ENPS och välmående i medarbetargrupp
- Personalomsättning och sjukfrånvaro
- Mer- och minustid
- Kundnöjdhet på utförd tjänst
- TB


Din profil

Vi söker dig som känner lika stort engagemang för att Hemfrids kunder ska bli nöjda som att ditt team ska vara motiverat. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är resultatorienterad, anpassningsbar, initiativtagande och trivs i dynamiskt bolag i tillväxtfas. Du bör var trygg i din roll som ledare och kunna fatta snabba och smarta beslut. I din roll har du fullt ägandeskap för ditt område och du bör vara duktig på att arbeta efter resultat och budget för att driva ditt område framåt.

Utöver detta ser vi gärna att du har:

- Tidigare erfarenhet från en roll som chef med påvisad kunskap att tidigare hanterat mer utmanande samtal
- God erfarenhet från servicebranschen
- God kunskap i att analysera KPI:er och data. Du äger budgeten för ditt område och ansvarar för dess resultat
- God systemvana
- Meriterande om du tidigare arbetat i Salesforce eller annat CRM/Schemaläggningssystem
- Talar och skriver svenska samt engelska
- Meriterande om du innehar en eftergymnasial utbildning inom management, företagsekonomi, annan ekonomisk/personalinriktad utbildning
- Meriterande om du har B-körkort


Vi erbjuder

Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Som Bemanningschef räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Självklart har vi kollektivavtal och diverse förmåner.

Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2020 samt 2021-års Karriärföretag och har under åren fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.

Omfattning/Placering

Tjänsten som Bemanningschef är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagd kontorstid (07 - 16). Hemfrids kontor ligger på Vaksalagatan 34 i Uppsala.

Ansökan

Har du kommit så här långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig!

För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering.

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Mimmi Nobel, Talent Acquisition Partner, på [email protected].

Om Hemfrid

Hemfrid startades 1996 av Monica Lindstedt. Sedan dess har vi varit en pionjär på marknaden och idag är vi runt 2 400 medarbetare som hjälper våra kunder att göra livet enklare. Vi underlättar vardagen med tjänster som städning, trädgårdshjälp, flytt, enklare hantverk, återvinning och mycket annat. Hemfrid är också en viktig samhällsaktör och integrationsmotor då många av våra anställda får sitt första jobb i Sverige hos oss. Läs gärna mer på vår karriärsida: www.hemfrid.se/karriar (http://www.hemfrid.se/karriar).

Välkommen till Hemfrid! Visa mindre

Områdeschef virke/energi mellan till Biometria

Ansök    Jun 29    Experis AB    Planeringschef
Biometria är en medlemsägd och central aktör inom svensk skogsnäring. Vi mäter det virke som flödar mellan skog och industri och som opartisk säkerställer vi att Sveriges skogsägare är trygga i sina virkesaffärer. Uppdraget är att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på virkesmarknaden. Biometria erbjuder även tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkesaffärer, och vi har ett långsiktigt samarbete med fors... Visa mer
Biometria är en medlemsägd och central aktör inom svensk skogsnäring. Vi mäter det virke som flödar mellan skog och industri och som opartisk säkerställer vi att Sveriges skogsägare är trygga i sina virkesaffärer. Uppdraget är att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på virkesmarknaden. Biometria erbjuder även tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkesaffärer, och vi har ett långsiktigt samarbete med forskningsinstitut och universitet. Genom vårt arbete verkar vi som ett informationsnav inom skogsnäringen och erbjuder en plattform med standardiserad och kvalitetssäkrad information som vi själva och andra aktörer kan bygga nya moderna tjänster på. Totalt är vi 850 anställda med verksamhet i hela Sverige, vårt huvudkontor ligger i Uppsala.

Biometria befinner sig i en spännande utvecklingsfas där vi är i behov av att förstärka vår organisation med områdeschefer.

Söker du ett självständigt arbete i en framåtsträvande organisation med förnyelse, förändringsledning och värderingsarbete i fokus. Då kan det här vara något för dig!

Arbetsbeskrivning

Område virke och energi har som uppdrag är att mäta skogsråvara hos våra kunder runt om i Sverige. Detta gör vi på cirka 200 platser som vi bemannar med egen personal. Varje område leds av en distriktschef i 21 st olika distrikt i Sverige. Vi är mitt i en förändringsprocess vilket innebär stort fokus på att utveckla verktyg för ledning och styrning samt att tillsammans planera, driva och genomföra förändringar vilket stödjer vår affärsidé.

Vår miljö präglas av samarbete, omväxling och variation.

Tjänsten som områdeschef innebär ett strategiskt och övergripande ansvar för verksamheten med budget-, resultat och personalansvar. Uppdraget är att nå gemensamma mål med största möjliga effektivitet. Du sitter med i ledningsgruppen och rapporterar direkt till verksamhetschefen.

Tillsammans med ledningsgruppen inom virke och energi samordnar du och driver verksamheten och dess utvecklingsinsatser. Du skapar engagemang för att möta dagens och framtidens behov och verkar för en arbetsmiljö som stimulerar till samarbete, kreativitet och utvecklingsfokus. Du månar om en nära dialog med våra kunder samt med andra verksamhetsområden.

Vidare kommer arbetat att bestå av:

* Arbetsmiljöarbete inom området
* Budgetarbete
* Administration av tidrapporter och reseräkningar
* Rekrytering av medarbetare
* Analysera mätresultat och skapa handlingsplaner
* Koordinera internutbildning som erbjuds alla anställda
* Rapportering/uppföljning



Placeringsort för tjänsten mitt är lämpligtvis vid något av våra kontor i Uppsala eller Falun

Resor i tjänsten förekommer. B-körkort är ett krav.



Vem är du

Vi ser att du har relevant eftergymnasial utbildning samt någon form av skoglig bakgrund. Du har flerårig aktuell erfarenhet av ledarskap och det är meriterande om du har erfarenhet av att leda andra chefer. Det är naturligt för dig att leda på distans. Du lever våra värderingar och agerar professionellt, rationellt och opartiskt. Du har god erfarenhet av verksamhetsanpassade system och är en god kommunikatör i svenska i tal och skrift.

Som person är du är drivande med ett helhetsperspektiv som kan bidra till Biometrias strategiska utveckling. Du förstår vikten av ett gott ledarskap och månar om ett nära samarbete med andra verksamhetsområden. Du är smidig i dina relationer, har lätt för samarbete och att skapa ett förtroendefullt klimat. Som ledare har du en god självkännedom och förmågan att inspirera och motivera andra mot gemensamma mål. Din kommunikationsstil kännetecknas av tydlighet och öppenhet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder dig en roll i en dynamisk organisation med skiftande karaktär, vilket ställer krav på din flexibilitet och prestigelöshet.



Kontakt

Vi samarbetar med Jefferson Wells i denna rekrytering. Har du frågor är du välkommen att kontakta Karin Frisendahl tel 070-3774546, [email protected]. Du kan också ringa verksamhetschef virke och energi Krister Pettersson,
010-228 50 06 [email protected]

Fackliga kontakter: Lennart Andersson Ledarna, 010-2285324, [email protected]
Jens Nordenberg, Akademikerföreningen, 010-228 51 16, [email protected]
Marie Söder, Unionen, 010-228 51 39, [email protected]

Din ansökan vill vi ha senast den 22 augusti då urval påbörjas. Visa mindre

Senior Project Manager R&D

Ansök    Maj 10    Q-Med AB    Planeringschef
About Galderma Galderma, the world's largest independent global dermatology company, was created in 1981 and is now present in over 100 countries with an extensive product portfolio to treat a range of dermatological conditions. The company partners with health care practitioners around the world to meet the skin health needs of people throughout their lifetime. Galderma is a leader in research and development of scientifically defined and medically prove... Visa mer
About Galderma

Galderma, the world's largest independent global dermatology company, was created in 1981 and is now present in over 100 countries with an extensive product portfolio to treat a range of dermatological conditions. The company partners with health care practitioners around the world to meet the skin health needs of people throughout their lifetime. Galderma is a leader in research and development of scientifically defined and medically proven innovative solutions for the skin. For more information, please visit www.galderma.com.



Om Galderma

Galderma, världens största oberoende globala dermatologiska företag, grundades 1981 och finns i 100 länder med en omfattande produktportfölj för behandling av olika hudåkommor. Företaget samarbetar med vårdpersonal världen över för att tillgodose människors dermatologiska behov under livets olika faser. Galderma är ledande inom forskning och utveckling av vetenskapligt definierade och medicinskt dokumenterade lösningar för huden och dess åkommor. Mer information finns på www.galderma.com/se

Job description / Arbetsbeskrivning

The Senior Project Management R&D will provide project management leadership for complex and high-profile drug and device development programs in the Galderma Aesthetics Business Unit. This position is accountable for the operational efforts both internally and externally to drive the execution of the project teams.

As Senior Project Management R&D you will work closely with the Project Leader and cross-functional project team members to establish and maintain project plans and budgets, organize and lead project team meetings, foster communication and coordinate between functional groups. You will be responsible for ensuring adequate resourcing to meet goals, identifying risks/ mitigations, and providing project status updates to ensure that the project teams achieve key strategic objectives and ultimately succeed in delivering breakthrough therapies to our patients.

You will report to the R&D Head of Project Management. The position can be located either in Switzerland (Zug), Sweden (Uppsala) or in the USA (Fort Worth).

Job responsibilities / Ditt uppdrag

* Work closely with the Program Leader to assist in the management of development program(s) including planning, execution, and reporting on projects and milestones
* Oversee and manage the effective coordination and facilitation of cross-functional team meetings from a program management perspective
* Develop and manage global, integrated cross-functional plans by identifying key deliverables for each function, understanding and outlining inter-dependencies, ensuring cross-functional alignment and accountability, coordinating project level budget/resource forecasting and managing project procurement activities, monitoring progress and adherence to timelines, identifying project risk and issues and facilitating resolution
* Work with the team to create, organize and maintain plans and timelines needed to achieve the defined objectives of projects
* Proactively identify constraints, risks, and conflicts that could impact the project schedule and work with team members and management to develop appropriate solutions
* Coordinate activities with external business partners; contribute to achieving partnership contract deliverables

Minimum requirements/ Är du den vi söker?

* University degree in Life Sciences, Business, or related field required
* Minimum of 7 years of relevant experience in the pharmaceutical, life sciences or related industry
* Minimum of 3 years' experience in stakeholders management in a complex, corporate environment
* 5 years of experience in a drug or device development Project Management role either supporting a Development function (e.g. Clinical Operations or Regulatory Affairs) or Clinical Development Project sub-teams, required
* Experience with NDA/BLA/MAA filings highly desirable
* Hands-on expertise with project management tools (e.g., Planisware, MS Teams, MS Project, etc.)
* Good understanding of financial and resource planning
* PMP certification is a plus
* Ability to interface effectively with all levels, including senior management
* Self-motivated, comfortable in fast-paced company environment with minimal direction and able to adjust workload based upon changing priorities
* Fluent in English

Other important information/ Frågor och ansökan

You are welcome to send your application (CV and letter in English) via this career site by May 24, 2021 latest. The selection process is ongoing!

We wish to inform applicants that Galderma can conduct pre-employment security checks for specific positions or activities. This security screening is performed by an external supplier after approval from applicants.

As Galderma's Global Center of Excellence for Aesthetics we have in Uppsala a unique edge as we have on our site the whole chain from product development to production. Here our 550 employees work on our world leading brands such as Restylane®, Azzalure® and Sculptra®.

We are offering you the opportunity to work in an exciting, international environment where both professional and personal development is encouraged. We are based in modern offices and located just by the river (Fyrisån) in Uppsala only a 10-minute bike ride from Uppsala Central Station. Visa mindre

Programme Manager - Peacebuilding and Sustaining Peace

The Programme Manager will support the Foundation’s core programmatic activities as laid out in the Strategic Framework 2018-20 and annual work programmes and provide input to the development of future plans. The position will be primarily focused on the formulation and implementation of work related to the Foundation’s thematic area of Peacebuilding and Sustaining Peace. Priorities within this area include: The Foundation supports the implementation of th... Visa mer
The Programme Manager will support the Foundation’s core programmatic activities as laid out in the Strategic Framework 2018-20 and annual work programmes and provide input to the development of future plans. The position will be primarily focused on the formulation and implementation of work related to the Foundation’s thematic area of Peacebuilding and Sustaining Peace.
Priorities within this area include:
The Foundation supports the implementation of the Sustaining Peace resolutions (SCR 2282 – GA 70/262) and the UN’s efforts to promote prevention.
The Foundation aims to facilitate policy discussions on issues related to inclusivity in peacebuilding with a particular focus on women, youth and marginalised groups.
The Foundation supports dialogue and mediation for the prevention and resolution of violent conflict, including training initiatives in this area and analysis on the implementation of peace agreements.

As with all of its programmatic work, the initiatives within the Foundation’s work on Peacebuilding and Sustaining Peace are inherently linked and integrated with efforts in the other three thematic areas: multilateralism and international norms and governance; implementation of the 2030 Agenda for Sustainable Development; and Repositioning of the UN System.
Responsibilities and Tasks
Implement the Foundation’s current and future Strategic Frameworks through development and coordination of activities and projects related to supporting implementation of the UN Sustaining Peace resolutions; inclusivity in peacebuilding and development; and dialogue and mediation.
Manage and coordinate programmatic work, including planning, budgeting, implementation, monitoring, evaluation and learning of the assigned projects and activities.
Organise and facilitate seminars and meetings in relation to assigned projects(s).
Author and edit material (articles, policy papers, reports) related to the assigned projects(s).
Ensure programmatic operations and activities adhere to internal policies and guiding principles of the Foundation.
Participate and represent the Foundation in official meetings.
Coordinate and support to projects and activities across all thematic focus areas of the Foundation.
Participate in teams working on strategy, policy, monitoring and evaluation of the Foundation’s activities.

Qualifications
Master’s degree in a relevant field (eg international relations, political science, global studies), or similar qualifications otherwise acquired.
Minimum of ten years of work experience relevant to the thematic focus of the position.
Professional experience in project or programme management, implementation and support working with intergovernmental organisations or civil society. Knowledge of UN system processes related to peacebuilding and development.
Experience in implementing or supporting peacebuilding or development activities at country or regional level is required.
Excellent oral and written communication skills in English are required. Other language skills, including Swedish and/or one of the working languages of the UN are desired.
Ability to maintain professionalism, creativity, and enthusiasm while working in a fast-paced international environment with limited supervision.
Detail-oriented skills and the ability to take initiative to develop activities and programmatic work.
Open-mindedness, flexibility, the ability to be a good team player, and an understanding of the work of a values-based organisation.
Willingness and ability to participate in limited international travel.

Reporting and Relations
The Programme Manager will report to a Programme Director.
Internal: Support to staff engaged in programmatic work. Collaboration takes place mostly within project teams, but the Programme Manager will also work closely with the Communications Team and administrative staff.
External: Collaboration with partners and external consultants as relevant to programmatic work.

Terms of employment
The Programme Manager will be based at the Foundation’s main office in Uppsala, Sweden. Candidates will need to have permission to work in Sweden as the Foundation is unable to sponsor a visa.
The position is temporary for a two-year period, with six months of probation. The salary will be determined based on the individual’s experience and qualifications.
The Foundation offers generous holidays benefits. Employees up to 29 years of age are allocated 28 days of leave, from 30 years 31 days and from 40 years 35 days.
Pensions are stipulated in the Foundation’s Pensions Policy.
Wellness allowance amounting to 3 000 SEK/year based on full-term employment.



Please send in your application including CV and cover letter in English no later than 14 August to: [email protected].

More about the Foundation
The Dag Hammarskjöld Foundation, (Stiftelsen Dag Hammarskjölds Minnesfond), is a non-governmental organisation established in 1962 in memory of the second Secretary-General of the United Nations which aims to advance dialogue and policy for sustainable development and peace. The Foundation is not a grant-giving institution, and is autonomous and unaffiliated with any political, religious or ideological groups. Its work is guided by respect for and alignment to the principles outlined in the UN Charter.
The Foundation is governed by a Board of Trustees. The work of the Foundation is carried out by a permanent Secretariat based in Uppsala. The work of the Dag Hammarskjöld Foundation is anchored in its Statutes and guided by a Strategic Framework with four thematic areas to focus its engagement. The Dag Hammarskjöld Foundation is a values-based organisation, and its employees should share its vision and ideals and understand what it means to work in and represent Hammarskjöld’s legacy in an international context. The working language is English. Visa mindre

Programme Manager-Multilateralism, Repositioning the UN System, 2030 Agenda

Multilateralism, Repositioning of the UN System & the 2030 Agenda The Programme Manager will work on the Foundation’s core programmatic activities as laid out in the Strategic Framework 2018-20 and annual work programmes. The position will focus on the formulation and implementation of work related to the following issues: Multilateralism and international norms and governance, including trends and the future of multilateralism and the normative role of th... Visa mer
Multilateralism, Repositioning of the UN System & the 2030 Agenda
The Programme Manager will work on the Foundation’s core programmatic activities as laid out in the Strategic Framework 2018-20 and annual work programmes. The position will focus on the formulation and implementation of work related to the following issues:
Multilateralism and international norms and governance, including trends and the future of multilateralism and the normative role of the UN.
Repositioning of the UN system, with a focus on the form and functions of the UN operative system, management and leadership (ie ethics, integrity, transparency and accountability) and the financing of the UN development system.
Implementation of the 2030 Agenda for Sustainable Development, including targeted awareness-raising and tracking of Sustainable Development Goal (SDG) implementation.

As with all of its programmatic work, the initiatives within the Foundation’s work on the areas above – multilateralism and international norms and governance; Repositioning of the UN System; and implementation of the 2030 Agenda for Sustainable Development – are inherently linked and integrated with efforts in the other thematic area of Peacebuilding and Sustaining Peace.
Responsibilities and Tasks
Implementing the Foundation’s Strategic Framework through development and coordination of activities and projects on multilateralism; the renewal and repositioning of the UN system; and the implementation of the 2030 Agenda for Sustainable Development. The latter with a specific focus on the UN’s normative role, its management and financing, including governance and civil service reform in relation to the 2030 Agenda.
Managing and coordinating programmatic work, including planning, budgeting, implementation, training, monitoring, evaluation and learning of the assigned projects and activities.
Organising and facilitating seminars and meetings in relation to assigned projects(s).
Authoring and editing of material (articles, policy papers, reports) related to the assigned projects(s).
Ensuring that programmatic operations and activities adhere to policies and guidelines of the Foundation.
Participating and representing the Foundation in official meetings.
Coordinating and supporting projects and activities across all thematic focus areas of the Foundation.
Participating in team-work on strategy, policy, monitoring and evaluation of the Foundation’s activities.

Qualifications
Master’s degree in a relevant field (eg international relations, political science, global studies), or similar qualifications otherwise acquired.
Minimum of ten years work experience relevant to the mandate and thematic focus of the position.
Experience in implementing or supporting development activities, relevant for the thematic focus of the position, at country or regional level is required.
Experience applying UN human rights norms and principles, including a human rights based approach.
Field experience from multilateral and bilateral development cooperation is a merit.
Experience from development of course material and training of national and international civil servants and/or civil society within development work is a merit.
Professional experience in project and programme management, implementation and support from working with the UN system or civil society engagement with multilateralism, UN reform, the 2030 Agenda and development cooperation.
Excellent oral and written communication skills in English are required. Proficiency in Swedish and other languages are desired.
Ability to maintain professionalism, creativity, and enthusiasm while working in a fast-paced international environment with limited supervision.
Detail-oriented skills and the ability to take initiative to develop activities and programmatic work.
Open-mindedness, flexibility, the ability to be a good team player, and an understanding of the work of a values-based organisation.
Willingness and ability to participate in limited international travel.

Reporting and Relations:
The Programme Manager will report to a Programme Director.
Internal: Support to staff engaged in programmatic work. Collaboration takes place mostly within project teams, but the Programme Manager will also work closely with the Communications Team and administrative staff.
External: Collaboration with partners and external consultants as relevant to programmatic work.

Terms of employment
The Programme Manager will be based at the Foundation’s office in Uppsala, Sweden. Candidates will need to have permission to work in Sweden as the Foundation is unable to sponsor a visa.
Temporary two-year position with six months of probation. Salary will be determined based on the individual’s experience and qualifications.
The Foundation offers generous holidays benefits. Employees up to 29 years of age are allocated 28 days of leave, from 30 years 31 days and from 40 years 35 days.
Pensions are stipulated in the Foundation’s Pensions Policy.
Wellness allowance amounting to 3000 SEK/year based on full-term employment.



Please send in your application including CV and cover letter in English no later than 14 August to: [email protected].

More about the Foundation
The Dag Hammarskjöld Foundation, (Stiftelsen Dag Hammarskjölds Minnesfond), is a non-governmental organisation established in 1962 in memory of the second Secretary-General of the United Nations which aims to advance dialogue and policy for sustainable development and peace. The Foundation is not a grant-giving institution, and is autonomous and unaffiliated with any political, religious or ideological groups. Its work is guided by respect for and alignment to the principles outlined in the UN Charter.
The Foundation is governed by a Board of Trustees. The work of the Foundation is carried out by a permanent Secretariat based in Uppsala. The work of the Dag Hammarskjöld Foundation is anchored in its Statutes and guided by a Strategic Framework with four thematic areas to focus its engagement. The Dag Hammarskjöld Foundation is a values-based organisation, and its employees should share its vision and ideals and understand what it means to work in and represent Hammarskjöld’s legacy in an international context. The working language is English. Visa mindre

Senior Projektledare till attraktivt företag i Uppsala!

Ansök    Apr 8    Poolia Sverige AB    Planeringschef
Har du gedigen erfarenhet inom projektledning och logistik? Just nu söker vi en Senior Projektledare för konsultuppdrag hos vår globala kund i Uppsala! Uppdraget förväntas starta omgående för att pågå till sista november. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag! Om tjänsten I rollen som Senior Projektledare kommer du vara ansvarig för att genomföra/proje... Visa mer
Har du gedigen erfarenhet inom projektledning och logistik? Just nu söker vi en Senior Projektledare för konsultuppdrag hos vår globala kund i Uppsala! Uppdraget förväntas starta omgående för att pågå till sista november. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Senior Projektledare kommer du vara ansvarig för att genomföra/projektleda ersättningen av ett exportsystem. Företagets nuvarande system kommer upphöra i december så därmed behöver det systemet ersättas innan dess. Teamet du kommer projektleda består av 10 deltagare och du kommer även samarbeta en hel del med IT-projektledaren som sköter själva integrationen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Genomföra/projektleda systemersättningen
• Ansvara för alla processer och hålla Styrgruppen informerad
• Samarbeta med teamet och identifiera vilka actions som behöver tas
• Arbeta med våra expeditörer
• Samarbeta med företagen som kommer med ersättningssystemet
• Driva projektmöten
• Leda styrgruppen

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Senior Projektledare söker vi dig med:
• Utbildning inom projektledning – meriterande om du har någon form av logistikutbildning
• Gedigen erfarenhet inom projektledning
• Tidigare erfarenhet inom logistik och systemprojekt
• Flytande kunskaper i både svenska och engelska
• Goda kunskaper inom MS Office

Som person är det viktigt för oss att du är drivande och självgående. Du är duktig på att skapa engagemang hos andra samtidigt som du är flexibel och prestigelös i ditt sätt att arbeta. Vidare är du en i teamet som arbetar tillsammans med dina projektdeltagare för att nå bästa möjliga resultat.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se. Visa mindre

Senior Project Manager to C-RAD, Uppsala

Ansök    Nov 21    C-RAD POSITIONING AB    Planeringschef
C-RAD is a global medical device company with head quarter in Uppsala. We develop, produce and sell innovative solutions to healthcare customers. The focus is on patient positioning, monitoring and imaging within radiation therapy. We are market leader in the field of optical patient positioning. C-RAD is a stock listed company at NASDAQ OMX Nordic Exchange. C-RAD group consists of three daughter companies in Sweden and sales offices in the USA, Germany, F... Visa mer
C-RAD is a global medical device company with head quarter in Uppsala. We develop, produce and sell innovative solutions to healthcare customers. The focus is on patient positioning, monitoring and imaging within radiation therapy. We are market leader in the field of optical patient positioning. C-RAD is a stock listed company at NASDAQ OMX Nordic Exchange. C-RAD group consists of three daughter companies in Sweden and sales offices in the USA, Germany, France and China. C-RAD is ISO 13485 certified.
Our core values are Professional, Organized and Honest.
We are currently looking for a Senior Project Manager to strengthen our development team.
Join C-RAD to fight cancer – in Uppsala
Our products enables precision health through positioning and monitoring of patients in radiation therapy, which maximize the dose in tumours and minimize the dose in surrounding tissues.
We are now strengthening our development team in Uppsala with a Senior Project Manager. The task of the development team is to develop and integrate world class systems to our patient positioning and monitoring products for radio therapy.
As a senior project manager, you will lead the planning and execution of cross-functional development projects to deliver products to the market within the scope, time and cost agreed with the stakeholders and according to our quality management system.
In this senior position you will also take on a supervisor role to drive, set, maintain and improve processes and tools for efficient project management within the company and manage the project portfolio.


Your profile
MSc in Computer Science, System engineering, Physics or related discipline, or equivalent working experience.
Documented strong experience in project management with cross-functional teams
Strong leadership skills – perceived as a project management "go-to"-person
Documented experience in partner interactions
Team Player with excellent interpersonal and communicative skills
Structured, driven, self-motivated and professional
Solution oriented approach, positive and service minded
Fluent in English and Swedish




Desired skills and experience
Experience in software/system development
Experience in portfolio management
Experience working within a QMS and project development model
Knowledge about iterative development
Experience working with medical device Products



What we are offering for you
Key position in an innovative, fast growing company with a great team spirit
A fun and constantly changing work environment with skilled colleagues and exciting projects with new technologies
A dedicated team within a global organization
Short decision-making processes supporting an efficient working environment
Attractive possibilities for self-development and career progression
Competitive compensation package

 
Next steps
If this position is of interest please send us your application incl. a CV. Interviews are being held on a current basis, please send in your application as soon as possible.
Håkan Axelsson Chief Operating Officer Visa mindre

Senior Projektledare till attraktivt företag i Uppsala!

Ansök    Mar 28    Poolia Sverige AB    Planeringschef
Har du gedigen erfarenhet inom projektledning och logistik? Just nu söker vi en Senior Projektledare för konsultuppdrag hos vår globala kund i Uppsala! Uppdraget förväntas starta omgående för att pågå till sista november. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag! Om tjänsten I rollen som Senior Projektledare kommer du vara ansvarig för att genomföra/proje... Visa mer
Har du gedigen erfarenhet inom projektledning och logistik? Just nu söker vi en Senior Projektledare för konsultuppdrag hos vår globala kund i Uppsala! Uppdraget förväntas starta omgående för att pågå till sista november. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Senior Projektledare kommer du vara ansvarig för att genomföra/projektleda ersättningen av ett exportsystem. Företagets nuvarande system kommer upphöra i december så därmed behöver det systemet ersättas innan dess. Teamet du kommer projektleda består av 10 deltagare och du kommer även samarbeta en hel del med IT-projektledaren som sköter själva integrationen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Genomföra/projektleda systemersättningen
• Ansvara för alla processer och hålla Styrgruppen informerad
• Samarbeta med teamet och identifiera vilka actions som behöver tas
• Arbeta med våra expeditörer
• Samarbeta med företagen som kommer med ersättningssystemet
• Driva projektmöten
• Leda styrgruppen

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Senior Projektledare söker vi dig med:
• Utbildning inom projektledning – meriterande om du har någon form av logistikutbildning
• Gedigen erfarenhet inom projektledning
• Tidigare erfarenhet inom logistik och systemprojekt
• Flytande kunskaper i både svenska och engelska
• Goda kunskaper inom MS Office

Som person är det viktigt för oss att du är drivande och självgående. Du är duktig på att skapa engagemang hos andra samtidigt som du är flexibel och prestigelös i ditt sätt att arbeta. Vidare är du en i teamet som arbetar tillsammans med dina projektdeltagare för att nå bästa möjliga resultat.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se. Visa mindre