Lediga jobb som Materialplanerare i Uppsala

Se lediga jobb som Materialplanerare i Uppsala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uppsala som finns hos arbetsgivaren.

Supply Planner till Fresenius Kabi i Uppsala

Ansök    Dec 3    Randstad AB    Materialplanerare
Arbetsbeskrivning Nu söker vi en Supply Planner/produktionsplanerare till vår kund Fresenius Kabi i Uppsala!  Som Supply Planner ansvarar du för material- och produktionsplanerng av tillverkade produkter till Fresenius-kabis nätverk och kunder. Vi är organiserade i produktionsteam med fyra olika funktioner med ett högt fokus på ett multifunktionellt samarbete mellan de olika avdelningarna. Du bidrar till att balansera utbud och efterfrågan till ett av vår... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en Supply Planner/produktionsplanerare till vår kund Fresenius Kabi i Uppsala! 

Som Supply Planner ansvarar du för material- och produktionsplanerng av tillverkade produkter till Fresenius-kabis nätverk och kunder. Vi är organiserade i produktionsteam med fyra olika funktioner med ett högt fokus på ett multifunktionellt samarbete mellan de olika avdelningarna. Du bidrar till att balansera utbud och efterfrågan till ett av våra fyra produktområden inom produktionsplaneringsområdet. Den här viktiga tjänsten ger dig insyn i Fresenius Kabis hela värdekedja, från efterfrågan på marknaden på gamla och nya produkter till leverans av råvaror, produktion och distribution av färdiga produkter. Detta är ett konsultuppdrag och du kommer att bli anställd hos oss på Randstad.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som Supply Planner har du det övergripande ansvaret för produktionsplaneringen och ansvarar för planeringen både på lång sikt och kort sikt. Du ansvarar över att ta in en större mängd data och arbetar utefter den bearbetning du gör av den. Rollen innefattar de konventionella aktiviteterna kopplade till produktionsplanering, såsom schemaläggning av arbetsorder, sekvensoptimering och daglig uppföljning.

arbetet innefattar: 
att säkerställa att produktionsplanen är optimerad för att nå verksamhetsmålen för volym, OEE, lageromsättning och kundservice
daglig övervakning och uppföljning av produktionsflöde och ledtider
att självständigt genomföra planering och schemaläggningsändringar vid behov
att utveckla och kommunicera produktionsschema och statusrapporter
att tillhandahålla data och vägledning för att stödja utvecklingen av försörjningskedjans planering och system


Arbetstider
Heltid, dagtid.
Uppdraget startar i januari och förväntas pågå till september. För rätt person finns det chans till förlängning. 

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen har du en relevant eftergymnasial utbildning från högskola/universitet. Det är meriterande om du har arbetat i en liknande roll som produktionsplanerare eller supply planner under några år. Du är en avancerad användare av MS Excel och är kapabel att samla in, analysera och presentera produktionsplaneringsdata. Du är en person som har koll på detaljerna men samtidigt kan se helheten och arbeta utefter det. Du är vidare ansvarstagande och behärskar att arbeta med siffror och olika system. Du är en lagspelare som sätter värde i att samarbeta. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2021-12-20, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information vänligen kontakta konsultchef Oscar Nyrén, [email protected], 072 452 19 82

Om företaget
Fresenius Kabi har cirka 1000 medarbetare i Sverige. De flesta av våra anställda arbetar inom Global Operations Parenteral Nutrition & Generic Drugs. Vi har också avdelningar för marknad, IT samt forskning och utveckling. Vår moderna produktionsanläggning för intravenösa näringslösningar finns i Uppsala. Produktionsanläggningen för råvarutillverkning av bland annat äggfosfolipider finns i Brunna/Kungsängen. Visa mindre

Kommunikationskoordinator till Swedavia

Ansök    Dec 2    Adecco Sweden AB    Materialplanerare
Om tjänsten För Swedavias räkning söker vi nu en erfaren kommunikationskoordinator med start januari 2022, där uppdraget ska löpa året ut. Det är ett konsultuppdrag där du kommer vara anställd av Adecco och arbeta ca deltid som konsult hos Swedavia. Denna befattning innebär att stödja projektchefen med att ta fram material och kommunicera ut det internt i gruppen på ett välformulerat sätt som skapar tillit till projektledningen. Projektet omfattar en ny sä... Visa mer
Om tjänsten
För Swedavias räkning söker vi nu en erfaren kommunikationskoordinator med start januari 2022, där uppdraget ska löpa året ut. Det är ett konsultuppdrag där du kommer vara anställd av Adecco och arbeta ca deltid som konsult hos Swedavia. Denna befattning innebär att stödja projektchefen med att ta fram material och kommunicera ut det internt i gruppen på ett välformulerat sätt som skapar tillit till projektledningen. Projektet omfattar en ny säkerhetskontroll och en ny handelsplats. Som kommunikationskoordinator ansvarar du för att samtliga i projekten alltid har den senaste informationen om händelser eller riktlinjer. Du är även länken till extern kommunikation där det är din uppgift att kvalitetssäkra så rätt information kommer ut. Du får insyn i en spännande verksamhet med många olika befattningar och roller som behöver tillsättas. Swedavia står inför många stimulerande utmaningar framöver och vår förväntan är att du aktivt deltar i gruppen för att lösa arbetsuppgifterna tillsammans med övriga kollegor.

I din roll som kommunikationskoordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

- Underhålla GWP så att samtliga i projekten har den senaste informationen.
- Tydliggöra arbetsorganisation, olika aktörers ansvar och roller samt gränssnitten däremellan.
- Säkerställa en välfungerande kommunikation och information runt projektet.
- Ge projektledningen ledningsstöd och ledningsutveckling.
- Stödja projektledningens arbete med att stödja och följa upp projektmedlemmars prestationer samt ge feedback och lösa problem.
- Samarbeta kring intern och extern ledningskommunikation.

Om dig
Vi söker dig som har stor kunskap i teambyggande samt dig som har dokumenterad kunskap om framgångsrikt ledarskap och organisationsbyggande. Du ska ha minst 3 års erfarenhet i denna roll. Som person är du pålitlig, ansvarstagande samt har en drivkraft att stödja och utveckla personer och organisationer. Vidare är du kommunikativ, lyhörd, effektiv, proaktiv samt en problemlösare. Det är meriterande om du har erfarenhet av skyddsobjekt som t.ex. fängelse, kärnkraftverk, flygplats då det är viktigt med säkerhetstänk med tanke på fotografering mm. på airside. Meriterande om du har lite kunskap inom byggbranschen för att kunna kommunicera i rätt termer till alla inblandade.

Viktigt för tjänsten är:
- Minst 7 års erfarenhet av denna roll
- Stor kunskap i teambyggande och organisationsbyggande
- Lyhörd och ansvarsfull
- Meriterande om du har erfarenhet av skyddsobjekt
- Meriterande om du har kunskap inom byggbranschen
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om ansökan
Rekryteringsarbetet till tjänsterna sker löpande. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en intervju.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
[email protected] via Adecco 010- 173 73 00.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]
OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail!

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Kommunikationskoordinator, Uppsala, Arlanda, Adecco Visa mindre

Produktionsplanerare till Galderma Uppsala

Ansök    Jan 3    Q-Med AB    Materialplanerare
Har du erfarenhet av att arbeta med planering och logistik i en producerande verksamhet? Vill du vara med och bidra till produktionsplanering för vår framtida biologiska läkemedelsprodukt? Då kan den här rollen på Galderma i Uppsala passa dig! I rollen som produktionsplanerare ingår du i en grupp som består av material- och produktionsplanerare inom Supply Chain-organisationen, och rapporterar till chefen för Produktionsplanering. Om rollen Som produkti... Visa mer
Har du erfarenhet av att arbeta med planering och logistik i en producerande verksamhet? Vill du vara med och bidra till produktionsplanering för vår framtida biologiska läkemedelsprodukt? Då kan den här rollen på Galderma i Uppsala passa dig!

I rollen som produktionsplanerare ingår du i en grupp som består av material- och produktionsplanerare inom Supply Chain-organisationen, och rapporterar till chefen för Produktionsplanering.

Om rollen

Som produktionsplanerare förväntas du säkerställa produkttillgänglighet till marknaderna enligt prognostiserad efterfrågan genom att möjliggöra en optimerad produktionsplan. Du behöver ta hänsyn till de begränsningar som finns gällande maximala lagernivåer och shelf life av råvaror och produkter, samtidigt som du säkerställer att alla intressenter som påverkas av planen kan leverera i tid. Arbetsuppgifter som ingår är att:

*

Kapacitetsplanera samt stämma av kapacitet/beläggning med produktion och kvalitet
*

Se till att produktionsplanen är genomförbar samt informera alla intressenter om produktion- och materialplan
*

Skapa och underhåll prognoser, kapacitet, planering och produktstruktur i alla system
*

Överföra projekt och kliniska krav till produktionsplanen
*

Proaktivt övervaka tillgång på komponenter, intermediärer och produkter
*

Kommunicera förändringar i efterfrågan till berörda i organisationen
*

Hantera batchnumrering och underhållet av batchnummer i system
*

Delta som logistikrepresentant i projekt vid behov
*

Hantera inköpsorder inklusive avrop och övervakning av inköpsorder samt kontakt med leverantörer i leveransfrågor
*

Skapa och analysera KPI:er inom planeringsprocessen



Är du den vi söker?

För att lyckas i den här rollen har du troligtvis en utbildning inom logistik i grunden, alternativt relevant arbetslivserfarenhet, och har arbetat med produktions- och/eller materialplanering. Det är meriterande om du har erfarenhet av product life cycle management inom medical device eller läkemedelsproduktion, samt har en god förståelse av LEAN. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du mycket strukturerad och har förmågan att prioritera och planera aktiviteter, och kommunicerar med andra i syfte att optimera och förbättra processer. Du motiveras av utmaningar och förändringsarbete, och har förmågan att komma med nya ideér och lösningar.



Frågor och ansökan

På Galderma i Uppsala har vi verksamhet inom produktutveckling och tillverkning av världsledande produkter inom dermatologi och vi erbjuder dig möjligheten att arbeta i en spännande, internationell miljö där både personlig och professionell utveckling uppmuntras. Vi är belägna längs med Fyrisån i Uppsala, 10 minuters cykelfärd från Uppsala Resecentrum.

Har vi fångat ditt intresse? Vi tar gärna emot din ansökan redan i dag, dock senast den 23/1 2022. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Per Andersson på Visa mindre

Product Life Cycle Manager

Ansök    Maj 7    Q-Med AB    Materialplanerare
About Galderma Galderma, the world's largest independent global dermatology company, was created in 1981 and is now present in over 100 countries with an extensive product portfolio to treat a range of dermatological conditions. The company partners with health care practitioners around the world to meet the skin health needs of people throughout their lifetime. Galderma is a leader in research and development of scientifically defined and medically prove... Visa mer
About Galderma

Galderma, the world's largest independent global dermatology company, was created in 1981 and is now present in over 100 countries with an extensive product portfolio to treat a range of dermatological conditions. The company partners with health care practitioners around the world to meet the skin health needs of people throughout their lifetime. Galderma is a leader in research and development of scientifically defined and medically proven innovative solutions for the skin. For more information, please visit www.galderma.com.



Om Galderma

Galderma, världens största oberoende globala dermatologiska företag, grundades 1981 och finns i 100 länder med en omfattande produktportfölj för behandling av olika hudåkommor. Företaget samarbetar med vårdpersonal världen över för att tillgodose människors dermatologiska behov under livets olika faser. Galderma är ledande inom forskning och utveckling av vetenskapligt definierade och medicinskt dokumenterade lösningar för huden och dess åkommor. Mer information finns på www.galderma.com/se

Job description / Arbetsbeskrivning

Would you like to be part of a continuously growing business with great career opportunities? Are you interested in being at the centre of a production plant in an international organisation? Are you a project leader with a focus on the results who has strong social capabilities? Do you have an eye for details and are at the same time good at seeing the big picture? Then this is the role for you!

Galderma's Aesthetic business in Uppsala is looking for a Product Life Cycle Manager (PLCM) on a permanent basis.

As PLCM, you will be a member of the Product Lifecycle Management (PLM) team in the Manufacturing division. PLM is made up of nine employees whereof six (including you) are PLCMs. Due to an increasing business world-wide we now have a vacant position giving you the opportunity to get new experiences and contribute to the group deliveries and development in an evolving organisation.



Job responsibilities / Ditt uppdrag

About the role

* You are the Change leader for Change Control (CC's) tasks related to labelling changes requested or required to the product assortment

* You administer and coordinate change controls according to our SOPs.
* You develop strategies related to the change controls being managed to ensure and drive the most efficient implementation of these change controls

* You are the 1st shipment readiness leader

* You ensure that the supply chain planning, procurement and regulatory departments are informed of the impact of relevant changes that will affect their activities
* You ensure that there is a 1st shipment readiness plan that is agreed, updated and communicated within the Uppsala organisation as well as with relevant affiliates on a regular basis
* Participate in projects with new/change of product and act as interface for the supply chain functions
* You are the project lead for Geographical expansion projects, implementing changes world wide

* You are the Master data leader

* You manage and ensure that product data within the Galderma item database systems is current and up to date.

Minimum requirements/ Är du den vi söker?

About you

To be successful in the role:

* You have a university degree and/or long experience from the pharmaceutical or the biotech industry
* You have experience of managing change controls in a Good Manufacturing Practice (GMP) environment and it is an advantage if you also have experience working withTrackWise and the ERP system SAP or M3.
* You have experience in and appreciate the importance of adhering to a Quality management system
* You are proactive in pursing issues and finding pragmatic solutions when required
* You are target oriented and show initiative, anticipate varying scenarios in order to ensure supply demands are met in a timely manner
* You show good leadership qualities and are highly organised.
* You bring excellent time management skills and are meticulous in your approach to pay attention to detail when required at the same time as you know how to drive activities forward at a required pace without getting entangled in the details
* You are proficient in both Swedish and English (oral and written communication)

Other important information/ Frågor och ansökan

Your application
We welcome your application (CV and letter) via this career site, via the link "Ansök / Apply Now" or via our company website http://www.galderma.com/job-search

Apply as soon as possible though no later than May 21, 2021. The selection process is ongoing.

Should you have questions about this opportunity you are welcome to contact recruiting manager Angelica Hall, Manager Product Lifecycle Management: + 46 733 871508 or [email protected] Visa mindre

Materialplanerare till läkemedelsföretag i Uppsala

Ansök    Jun 9    Valueone AB    Materialplanerare
ValueOne söker en materialplanerare för ett sex månader långt konsultuppdrag till ett läkemedelsföretag i Uppsala. Uppdraget ska tillsättas snarast. Om rollen I rollen som materialplanerare kommer du att stödja Supply Chain-avdelningen i pågående och kommande projekt som inkluderar nya produktlanseringar, ändringar av produktdesign och förändringar i produktionsprocessen. Arbetar nära projektledare och produktions- / materialplanerare för att ha full för... Visa mer
ValueOne söker en materialplanerare för ett sex månader långt konsultuppdrag till ett läkemedelsföretag i Uppsala. Uppdraget ska tillsättas snarast.

Om rollen

I rollen som materialplanerare kommer du att stödja Supply Chain-avdelningen i pågående och kommande projekt som inkluderar nya produktlanseringar, ändringar av produktdesign och förändringar i produktionsprocessen. Arbetar nära projektledare och produktions- / materialplanerare för att ha full förståelse för projektets tidslinjer och prioriteringar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Hanterar Master data och MRP-planeringsparametrar för nya och befintliga materialkoder (SKU) för råvaror, halvfabrikat och slutprodukter.Hanterar materialuppsättning och underhåll för halvfabrikat- och slutprodukt.Förbereder nödvändiga dokument för ändringskontroll och dokumenterar nya SKU:er.Spårar utvecklingen av projektlanseringsaktiviteter för planeringsavdelningen.Hanterar avvecklingsprocessen för utfasat material.Förbereder disponeringsrapporter för utfasat material.Deltar i regelbundna lanseringsberedskapsmöten med globala projektledare.Deltar i regelbundna projektmöten med lokala eller globala projektledare.Samarbetar och följer upp med inköp, produktion, teknik och kvalitet för att säkerställa projektaktivitetens framsteg.Back-up för Supply Chain-avdelningen vid behov.

Erfarenhet och kompetens

Uppdraget kräver erfarenhet av materialplanering från ax till limpa. Du bör också ha erfarenhet av ERP-system som exempelvis SAP, APO, SNP. Rollen kräver även att du har goda datakunskaper i MS Office och flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.

För att passa för rollen bör du vara självständig, lösningsfokuserad och ha en positiv och pragmatisk inställning. Vidare är du en skicklig kommunikatör med ett analytiskt sinne som fungerar mycket bra i grupp.  

Ansökan  

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99.  

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ?Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Visa mindre

Produktionsplanerare för satellitsystem

Ansök    Nov 18    Curval AB    Materialplanerare
BLI EN DEL AV VÅRT TEAM Var med i expansionen av AAC Clyde Space och bli en del av teamet som arbetar med vår nya satellittillverkning i Uppsala. Vi söker en produktionsplanerare som stödjer kundernas krav. I rollen ingår att planera tillverkning där du kommer att vara viktig del att leverera våra satellitprojekt och rymdprodukter. Tillverkning och integration görs i vår egen anläggning såväl som hos underleverantörer. Ansvarsområdena kommer att omfatta ... Visa mer
BLI EN DEL AV VÅRT TEAM
Var med i expansionen av AAC Clyde Space och bli en del av teamet som arbetar med vår nya satellittillverkning i Uppsala. Vi söker en produktionsplanerare som stödjer kundernas krav. I rollen ingår att planera tillverkning där du kommer att vara viktig del att leverera våra satellitprojekt och rymdprodukter. Tillverkning och integration görs i vår egen anläggning såväl som hos underleverantörer.
Ansvarsområdena kommer att omfatta följande:
· Lager- och tillverkningshantering
· Inköp av komponenter för både standardprodukter och projekt
· Kontakt med våra leverantörer
· Ankomstkontroll och hantering av leveranser
· Logistik- och exportkontroll
· Interaktion med säljteamet för planering av lagernivåer
Färdigheter som krävs:
· Minst 2 års erfarenhet av att arbeta med produktionsplanering och logistik inom produktion
· Erfarenhet av JEEVES eller liknande verktyg för lager, produkt- och materialplanering
· Kunna kommunicera effektivt och professionellt med leverantörer för att få fram krav och hantera leveransförväntningar
· Möjligheten att arbeta för att hålla snäva tidsfrister och med flera olika projekt parallellt
· Kommunikation i tal och skrift, både på svenska och engelska
Önskvärda färdigheter:
· Erfarenhet från elektronik eller mekanisk produktion
· Konfigurationshantering för standardprodukter för att uppfylla AAC Clyde Space kvalitetsprocesser
Denna tjänst är tillgänglig att tillsättas omedelbart, så sökande uppmuntras att svara snabbt med CV och ansökningsbrev.
OM AAC CLYDE SPACE
AAC Clyde Space är specialiserat på satellitteknik och satellittjänster som gör det möjligt för företag, regeringar och utbildningsorganisationer att få tillgång till högkvalitativa data från rymden. Rymddata har ett stort antal tillämpningar, från väderprognoser till precisionsjordbruk till miljöövervakning, och är avgörande för att förbättra vår livskvalitet på jorden.
Vår huvudsakliga verksamhet i AAC Clyde Space AB Group finns i Sverige, Storbritannien, Nederländerna, USA och Sydafrika, med partnernätverk i Japan och Sydkorea.
Vårt kontor i Uppsala är inte bara vårt huvudkontor, utan också specialiserad på utveckling och produktion av avancerade satellitkomponenter och förbereder sig nu för satellittillverkning. Visa mindre

Product Life Cycle Manager

Ansök    Apr 21    Q-Med AB    Materialplanerare
About Galderma Galderma, the world's largest independent global dermatology company, was created in 1981 and is now present in over 100 countries with an extensive product portfolio to treat a range of dermatological conditions. The company partners with health care practitioners around the world to meet the skin health needs of people throughout their lifetime. Galderma is a leader in research and development of scientifically defined and medically prove... Visa mer
About Galderma

Galderma, the world's largest independent global dermatology company, was created in 1981 and is now present in over 100 countries with an extensive product portfolio to treat a range of dermatological conditions. The company partners with health care practitioners around the world to meet the skin health needs of people throughout their lifetime. Galderma is a leader in research and development of scientifically defined and medically proven innovative solutions for the skin. For more information, please visit www.galderma.com.



Om Galderma

Galderma, världens största oberoende globala dermatologiska företag, grundades 1981 och finns i 100 länder med en omfattande produktportfölj för behandling av olika hudåkommor. Företaget samarbetar med vårdpersonal världen över för att tillgodose människors dermatologiska behov under livets olika faser. Galderma är ledande inom forskning och utveckling av vetenskapligt definierade och medicinskt dokumenterade lösningar för huden och dess åkommor. Mer information finns på www.galderma.com/se

Job description / Arbetsbeskrivning

Would you like to be part of a continuously growing business with great career opportunities? Are you interested in being at the centre of a production plant in an international organisation? Are you a project leader with a focus on the results who has strong social capabilities? Do you have an eye for details and are at the same time good at seeing the big picture? Then this is the role for you!

Galderma's Aesthetic business in Uppsala is looking for a Product Life Cycle Manager (PLCM) on a permanent basis.

As PLCM, you will be a member of the Product Lifecycle Management (PLM) team in the Manufacturing division. PLM is made up of nine employees whereof six (including you) are PLCMs. Due to an increasing business world-wide we now have a vacant position giving you the opportunity to get new experiences and contribute to the group deliveries and development in an evolving organisation.



Job responsibilities / Ditt uppdrag

About the role

* You are the Change leader for Change Control (CC's) tasks related to labelling changes requested or required to the product assortment

* You administer and coordinate change controls according to our SOPs.
* You develop strategies related to the change controls being managed to ensure and drive the most efficient implementation of these change controls

* You are the 1st shipment readiness leader

* You ensure that the supply chain planning, procurement and regulatory departments are informed of the impact of relevant changes that will affect their activities
* You ensure that there is a 1st shipment readiness plan that is agreed, updated and communicated within the Uppsala organisation as well as with relevant affiliates on a regular basis
* Participate in projects with new/change of product and act as interface for the supply chain functions
* You are the project lead for Geographical expansion projects, implementing changes world wide

* You are the Master data leader

* You manage and ensure that product data within the Galderma item database systems is current and up to date.

Minimum requirements/ Är du den vi söker?

About you

To be successful in the role:

* You have a university degree and/or long experience from the pharmaceutical or the biotech industry
* You have experience of managing change controls in a Good Manufacturing Practice (GMP) environment and it is an advantage if you also have experience working withTrackWise and the ERP system SAP or M3.
* You have experience in and appreciate the importance of adhering to a Quality management system
* You are proactive in pursing issues and finding pragmatic solutions when required
* You are target oriented and show initiative, anticipate varying scenarios in order to ensure supply demands are met in a timely manner
* You show good leadership qualities and are highly organised.
* You bring excellent time management skills and are meticulous in your approach to pay attention to detail when required at the same time as you know how to drive activities forward at a required pace without getting entangled in the details
* You are proficient in both Swedish and English (oral and written communication)

Other important information/ Frågor och ansökan

Your application
We welcome your application (CV and letter) via this career site, via the link "Ansök / Apply Now" or via our company website http://www.galderma.com/job-search

Apply as soon as possible though no later than May 21, 2021. The selection process is ongoing.

Should you have questions about this opportunity you are welcome to contact recruiting manager Angelica Hall, Manager Product Lifecycle Management: + 46 733 871508 or [email protected] Visa mindre

Product Life Cycle Manager

Ansök    Maj 6    Q-Med AB    Materialplanerare
About Galderma Galderma, the world's largest independent global dermatology company, was created in 1981 and is now present in over 100 countries with an extensive product portfolio to treat a range of dermatological conditions. The company partners with health care practitioners around the world to meet the skin health needs of people throughout their lifetime. Galderma is a leader in research and development of scientifically defined and medically prove... Visa mer
About Galderma

Galderma, the world's largest independent global dermatology company, was created in 1981 and is now present in over 100 countries with an extensive product portfolio to treat a range of dermatological conditions. The company partners with health care practitioners around the world to meet the skin health needs of people throughout their lifetime. Galderma is a leader in research and development of scientifically defined and medically proven innovative solutions for the skin. For more information, please visit www.galderma.com.



Om Galderma

Galderma, världens största oberoende globala dermatologiska företag, grundades 1981 och finns i 100 länder med en omfattande produktportfölj för behandling av olika hudåkommor. Företaget samarbetar med vårdpersonal världen över för att tillgodose människors dermatologiska behov under livets olika faser. Galderma är ledande inom forskning och utveckling av vetenskapligt definierade och medicinskt dokumenterade lösningar för huden och dess åkommor. Mer information finns på www.galderma.com/se

Job description / Arbetsbeskrivning

Would you like to be part of a continuously growing business with great career opportunities? Are you interested in being at the centre of a production plant in an international organisation? Are you a project leader with a focus on the results who has strong social capabilities? Do you have an eye for details and are at the same time good at seeing the big picture? Then this is the role for you!

Galderma's Aesthetic business in Uppsala is looking for a Product Life Cycle Manager (PLCM) on a permanent basis.

As PLCM, you will be a member of the Product Lifecycle Management (PLM) team in the Manufacturing division. PLM is made up of nine employees whereof six (including you) are PLCMs. Due to an increasing business world-wide we now have a vacant position giving you the opportunity to get new experiences and contribute to the group deliveries and development in an evolving organisation.



Job responsibilities / Ditt uppdrag

About the role

* You are the Change leader for Change Control (CC's) tasks related to labelling changes requested or required to the product assortment

* You administer and coordinate change controls according to our SOPs.
* You develop strategies related to the change controls being managed to ensure and drive the most efficient implementation of these change controls

* You are the 1st shipment readiness leader

* You ensure that the supply chain planning, procurement and regulatory departments are informed of the impact of relevant changes that will affect their activities
* You ensure that there is a 1st shipment readiness plan that is agreed, updated and communicated within the Uppsala organisation as well as with relevant affiliates on a regular basis
* Participate in projects with new/change of product and act as interface for the supply chain functions
* You are the project lead for Geographical expansion projects, implementing changes world wide

* You are the Master data leader

* You manage and ensure that product data within the Galderma item database systems is current and up to date.

Minimum requirements/ Är du den vi söker?

About you

To be successful in the role:

* You have a university degree and/or long experience from the pharmaceutical or the biotech industry
* You have experience of managing change controls in a Good Manufacturing Practice (GMP) environment and it is an advantage if you also have experience working withTrackWise and the ERP system SAP or M3.
* You have experience in and appreciate the importance of adhering to a Quality management system
* You are proactive in pursing issues and finding pragmatic solutions when required
* You are target oriented and show initiative, anticipate varying scenarios in order to ensure supply demands are met in a timely manner
* You show good leadership qualities and are highly organised.
* You bring excellent time management skills and are meticulous in your approach to pay attention to detail when required at the same time as you know how to drive activities forward at a required pace without getting entangled in the details
* You are proficient in both Swedish and English (oral and written communication)

Other important information/ Frågor och ansökan

Your application
We welcome your application (CV and letter) via this career site, via the link "Ansök / Apply Now" or via our company website http://www.galderma.com/job-search

Apply as soon as possible though no later than May 21, 2021. The selection process is ongoing.

Should you have questions about this opportunity you are welcome to contact recruiting manager Angelica Hall, Manager Product Lifecycle Management: + 46 733 871508 or [email protected] Visa mindre

Supply Chain Planner till Olink i Uppsala

Ansök    Maj 3    Randstad AB    Materialplanerare
Arbetsbeskrivning Vi söker nu en Supply Chain Planner till Olink i Uppsala. Har du erfarenhet av huvudplanering där du varit med och byggt upp samt drivit processer? Då kan detta vara en intressant möjlighet för dig. Olink är ett snabbt växande bioteknikföretag med en världsledande teknik- och produktportfölj för upptäckt och utveckling av proteinbiomarkörer. Som Supply Chain Planner på Olink kommer du bygga, driva och upprätthålla huvudplan med fokus på... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Supply Chain Planner till Olink i Uppsala. Har du erfarenhet av huvudplanering där du varit med och byggt upp samt drivit processer? Då kan detta vara en intressant möjlighet för dig.

Olink är ett snabbt växande bioteknikföretag med en världsledande teknik- och produktportfölj för upptäckt och utveckling av proteinbiomarkörer. Som Supply Chain Planner på Olink kommer du bygga, driva och upprätthålla huvudplan med fokus på att balansera behovssignal med tillgänglig kapacitet, kundprognoser från marknad och balansering av material och produktionsplaner. 

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Randstad och att du anställs direkt hos Olink. Alla frågor rörande rekryteringsprocessen tas via Randstad. 

Ansvarsområden
Som Supply Chain Planner ansvarar du för huvudplaneringen. Du sätter upp flöden i Monitor för att utifrån försäljningsprognoser generera kapacitetsplanering, beläggningssimulering samt parametersättning så som beställningspunkt och lagerhållning. Du samverkar med en mängd olika interna funktioner så som bland annat sälj, produktion, logistik och inköp för att säkerställa ett balanserat flöde samt maximera kapacitet och minska ledtider. Ytterligare exempel på arbetsuppgifter är:


Omsätta försäljningsprognoser till Demand planning prognoser.
Skapa full flödesöversikt över hela produktionskedjan från komponenter till färdiga varor.
Skapa och upprätthålla processbilder, instruktioner och rutiner.
Delta i möten och se till att uppgjorda planer följs och svarar mot förändringar i behov och kapacitet.
Genomföra efterkalkyler och analysera produktionseffektiviteten.
Uppdatering av årsvolymer på försäljningsartiklar.




Arbetstider
Heltid. Måndag - fredag dagtid. 

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av att bygga upp, utveckla och driva huvudplaneringen. Du har stor vana av att skapa och jobba med processer och flöden i system så som exempelvis Monitor, M3, SAP eller liknande. Du har god förmåga att koordinera mellan avdelningar för att optimera huvudplaneringen. Du har:


Förvärvad kompetens genom gedigen erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och/eller relevant utbildning inom exempelvis supply chain management, logistik, industriell ekonomi eller liknande. 
Minst tre års erfarenhet från huvudplanering eller motsvarande. 
Erfarenhet av ERP-system, med fördel Monitor, samt goda kunskaper i Excel. 
Flytande kunskaper i tal och skrift i svenska samt engelska. 
Med fördel arbetat i reglerad verksamhet; GMP, ISO13485 el liknande. 

Som person är du ordningsam, strukturerad och analytisk. Du bidrar till en effektiv samt positiv arbetsmiljö och har en välutvecklad samarbets- och kommunikationsförmåga då du kommer ha flera olika kontaktytor. 

Ansökan
Urval och intervjuer kommer ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök därför så snart som möjligt. 

Om företaget
Olink Proteomics is a Swedish company dedicated to innovation, quality, rigor and transparency, providing outstanding products and services for human protein biomarker discovery. Our groundbreaking Olink panels for precision proteomics help scientists make research decisions more quickly and confidently through robust, multiplex biomarker analysis. Our high quality multiplex immunoassay panels help bring new insights into disease processes, improve disease detection, and contribute to a better understanding of biology. Visa mindre

Material Coordinator

Ansök    Feb 18    Nordex Sverige AB    Materialplanerare
Company The manufacture of wind energy plants in the on-shore segment has been our core competence and passion for around 35 years. With more than 28 GW installed capacity worldwide, our turbines supply sustainable energy to more than 80% of the global energy market and we are one of the largest companies in the wind industry. National subsidiaries in more than 25 markets and production facilities in Germany, Spain, Brazil, the USA, Mexico and India offer ... Visa mer
Company
The manufacture of wind energy plants in the on-shore segment has been our core competence and passion for around 35 years. With more than 28 GW installed capacity worldwide, our turbines supply sustainable energy to more than 80% of the global energy market and we are one of the largest companies in the wind industry. National subsidiaries in more than 25 markets and production facilities in Germany, Spain, Brazil, the USA, Mexico and India offer our more than 6,500 employees the opportunity for international and intercultural cooperation. We are growing and together driving forward the expansion of alternative energies worldwide - if you wish, from now on with you.
If you are passionate of renewables energies, you love working in teams and you share our values of Integrity, Colleagueship, Respect and Ownership we would like you to join the Nordex Group.


Are you looking for fresh winds in your life? Are you ready to reach new heights in your career? We offer you the opportunity to be a part of a great team, a flexible and dynamic working environment. The Material Coordinator position is based in Uppsala within the Nordic Regional Spare Parts Management (SPM) department who are responsible for the Regional spare parts stock, ensuring all material requirements for the operational wind farms are met. The role will involve supporting the management of stock levels to meet demands and also monitoring stock movements so correct levels of stock are available at the service points and keeping the operational stock costs as low as possible. The Material Coordinator along with the regional SPM team will work closely with central stock management supporting the annual stock taking processes reporting the counts for all service points.

Key accountabilities
Order spare parts and maintenance material
Control stock levels in the Nordic region
Monitoring and supporting of material bookings process
Optimising of Transport costs
Manage safety stock levels in the service points
Support and coordinate during stock takings and audits
Ensure that spare parts are delivered to sites on time
Participation in relevant operations meetings when required
Organise material returns to Central Warehouse and external suppliers
Organising spare parts warranty claims towards suppliers
Supporting with Materials identification
Supporting After Sales process requests
Book and monitor outbound and inbound transports
One of the points of contact for Central Warehouse
Supporting operations to order tooling when necessary
Supporting with logistics and transport solutions
Transfer spare parts between service points in SAP
Ordering of workwear and PPE Equipment



Job requirements
Career / Job experience
Minimum 2 Years' experience as a Materials Coordinator/Planner or similar role
Experience with ERP system is an advantage


Education and qualification
Bachelor in supply chain, logistics or related field.
Driving Licence
Technical Knowledge (electrical or Mechanical) is an advantage
Fluent in English (written and spoken)
Computer literate (strong on MS Office)



Personal profile
Able to deal with pressurised situations and tight deadlines
Takes ownership and responsibility
Willingness to learn and develop
Good communicator and strong interpersonal skills
Excellent planning, organisational and prioritising skills
Can work well in a team or autonomously
Health and safety aware
Willing to travel to Regional storage locations and Germany from time to time


If you are interested to join our team, you can apply to the position by pressing the "Apply" button below.

Any open questions? Feel free to get in touch with us!

Kajsa Karlsson
People & Culture Coordinator
[email protected]
+46 (0)73- 050 8695 Visa mindre

Junior produktionsplanerare

Ansök    Apr 1    Randstad AB    Materialplanerare
Arbetsbeskrivning Är du analytisk, noggrann och trivs med att arbeta självständigt? Har du utbildning inom alternativt erfarenhet av Supply Chain eller produktionsplanering samt vill utvecklas och lära dig mer inom området? Då har vi det perfekta uppdraget för dig! Randstad söker nu en blivande stjärna inom produktionsplanering till ett spännande och expanderande läkemedelsföretag i Uppsala.   Som junior produktionsplanerare kommer du tillhöra avdelningen ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du analytisk, noggrann och trivs med att arbeta självständigt? Har du utbildning inom alternativt erfarenhet av Supply Chain eller produktionsplanering samt vill utvecklas och lära dig mer inom området? Då har vi det perfekta uppdraget för dig! Randstad söker nu en blivande stjärna inom produktionsplanering till ett spännande och expanderande läkemedelsföretag i Uppsala.
 
Som junior produktionsplanerare kommer du tillhöra avdelningen Supply Chain Planning som består av totalt 8 personer; 3 materialplanerare, 3 produktionsplanerare, en detaljplanerare samt en planeringschef. Vi kan erbjuda dig ett intressant och utmanande arbete där du får möjlighet till att utveckla din kompetens och kunskap samt få möjlighet att se och lära dig flera olika delar inom Supply Chain. Förutom detta erbjuds du även trevliga kollegor, gott kaffe och endast 10 minuters cykelväg från Uppsala Centralstation. Möjlighet till personalparkering finnes samt god busskommunikation. 
 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som junior produktionsplanerare kommer du stötta Supply Chain planning-avdelningen genom att främst avlasta produktionsplanerarna, men även materialplanerarna samt detaljplaneraren med vissa delar. Du kommer vara en värdefull resurs i att stötta avdelningen med det extra planeringsarbete som uppkommer med anledning av nya utvecklingsprojekt som startas i takt med att bolaget expanderar. 


Du kommer att få hjälpa till där det behövs och samtidigt få god insikt av flera delar inom Supply Chain i organisationen. Dina arbetsuppgifter kan bland annat komma att innefatta:


?        Bygga struktur för nya produkter i ERP-systemet M3


?        Uppdatera dokument och instruktioner


?        Övervaka och analysera lagernivåer


?        Produktadministration och underhåll av grunddata i M3


?        Beställa förbrukningsmaterial och skapa inköpsordrar


?        Övervaka och säkerställa var särskilda batcher är i flödet

Arbetstider
Konsultuppdrag, visstid 60%. Start omgående/enligt överenskommelse t om årsskiftet 2021 med eventuell möjlighet till förlängning. Arbetstiden är förlagd vardagar dagtid, 3 heldagar per vecka.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot logistik, industriell ekonomi, Supply Chain eller liknande alternativt arbetslivserfarenhet inom produktionsplanering. Du har goda datakunskaper, särskilt i Excel och har erfarenhet av att arbeta i ERP-system, med fördel i M3. Har du arbetat med produktionsplanering tidigare ses det som meriterande, precis som om du har erfarenhet av läkemedelsbranschen. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
 
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett analytiskt förhållningssätt och det är viktigt för dig att utföra ditt arbete med hög kvalitet och stor noggrannhet. Du är trygg i dig själv, van att arbeta självständigt samt har förmåga att de både detaljer och helheten i verksamheten. Rollen ställer höga krav på samarbetsförmåga då du som planerare arbetar nära såväl kollegor som andra avdelningar. Du har även lätt för att och lär dig gärna nya arbetsuppgifter samtidigt som du är service minded och gärna hjälper kollegor med stort som smått. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Högskoleutbildning med inriktning logistik, industriell ekonomi eller Supply Chain.

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Hanna Broström | Konsultchef | [email protected]

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Supply Chain Planner till Thermo Fisher Scientific

Ansök    Feb 15    Adecco Sweden AB    Materialplanerare
Är du analytisk, resultatinriktad och serviceinriktad? Söker du en ny spännande utmaning inom Supply Chain i ett globalt bolag? Just nu söker vi en Supply Chain Planner till Thermo Fisher Scientific i Uppsala! Om tjänsten I din roll som Supply Chain Planner kommer dina arbetsuppgifter bla bestå av : • Ansvara och sköta kontakt mellan leverantörer, tillverkare samt interna avdelningar inom bolaget exempelvis Sourcing, Marketing, Commercial Operations, R&... Visa mer
Är du analytisk, resultatinriktad och serviceinriktad? Söker du en ny spännande utmaning inom Supply Chain i ett globalt bolag? Just nu söker vi en Supply Chain Planner till Thermo Fisher Scientific i Uppsala!

Om tjänsten

I din roll som Supply Chain Planner kommer dina arbetsuppgifter bla bestå av :

• Ansvara och sköta kontakt mellan leverantörer, tillverkare samt interna avdelningar inom bolaget exempelvis Sourcing, Marketing, Commercial Operations, R&D, Service, Order Management and Logistics.
• Fungera som internt stöd till Supply Chain Manager i frågor gällande analyser och rapporter kring efterfrågan, utbud, lager, kvalitet och kostnad.
• Kontinuerligt analysera och utvärdera leverantörernas leveranskapacitet i syfte att hela tiden förbättra leveranskedjans prestanda.
• Ansvara för beställningar och framtagande av prognoser till leverantörer.
• Fungera som stöd internt gällande frågor om leveransdatum, tillgänglighet, fakturor och lager.
• Säkra leveranstider och resursbehov samt säkerställa kvaliteten på tidsplaner med övriga externa och interna parter.
• Bidra till teamets och verksamhetens utveckling genom att aktivt söka förbättringsområden.

Tjänsten som Supply Chain Planner är ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget beräknas pågå fram till 31 januari 2022

Om dig

Vi söker dig med en universitets eller högskoleutbildning inom relevant område alternativt tidigare arbetslivserfarenhet och kompetens inom Supply Chain (ex produktionsplanering, order management, inköp). Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från läkemedels – eller medicinteknisk verksamhet.

För att trivas i rollen är det viktigt att du har en stark personlig drivkraft, engagemang, analytisk förmåga och är en person som tar stort ansvar. Tempot kan ibland vara högt och uppgifterna många, så det är en förutsättning att du kan arbeta både självständigt och grupp. Du har lätt för att skapa förtroende genom din goda kommunikativa förmåga och du hanterar svenska och engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift.

 

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av att använda ERP (SAP) och Business Intelligence-verktyg
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Analytisk förmåga

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Thermo Fisher Scientific: 

I denna roll kommer du att vara en del av Thermo Fisher Scientific, ImmunoDiagnostics Division (IDD), som utvecklar, tillverkar och marknadsför diagnostiska test för allergi, astma och autoimmuna sjukdomar. Med 1900 anställda globalt är IDD världsledande inom invitrodiagnostik (IVD) av allergi och ledare inom autoimmundiagnostik i Europa. I Uppsala, med cirka 750 medarbetare, finns divisionens största site med både utveckling och tillverkning.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Malin Johansson via Adecco 010 – 173 73 00

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Upprepning av Supply Chain Planner, Supply Chain Management, Läkemedelsbranschen, Uppsala, SAP,  Thermo Fisher Scientific, Adecco Visa mindre

Batchoptimerare

Ansök    Nov 26    Randstad AB    Materialplanerare
Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet av att jobba med effektivisering och optimering av batchstorlekar inom life science-produktion? Vill du vara med på en spännande utvecklingsresa och samtidigt bidra med din kunskap och kompetens till en organisation människors hälsa och välmående står i fokus?  Vår kund som verkar inom dermatologibranschen växer och nu finns chansen för dig som vill vara med på denna resa där stora investeringar ska göras! Som konsul... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att jobba med effektivisering och optimering av batchstorlekar inom life science-produktion? Vill du vara med på en spännande utvecklingsresa och samtidigt bidra med din kunskap och kompetens till en organisation människors hälsa och välmående står i fokus? 


Vår kund som verkar inom dermatologibranschen växer och nu finns chansen för dig som vill vara med på denna resa där stora investeringar ska göras!


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som batchoptimerare kommer du med ett end to end perspektiv ta fram processer för hur organisationen ska jobba med att optimera produktions-batchstorlekar. Den övergripande processen ska beakta produktions effektivitet, effektivitet i övrig organisation (Planering, QA release etc), lagerbindning, service nivå mot marknad etc. Målet är att hitta processer som tar de idag relativt små batchstorlekar till en mer storskalig och effektiv produktion genom mindre ställ och större batchstorlekar.


Du kommer ha löpande kontakt med stora delar inom operations hos vår kund och säkerställer att regelbundna avstämningsmöten sker med berörda parter. Vidare kommer du ha ett nära samarbete med specialister och chefer i befintlig organisation.

Arbetstider
Vardagar dagtid. Start omgående t om halvårsskiftet 2021 med eventuell möjlighet till förlängning. 

Kvalifikationer
Vi söker dig med bred erfarenhet av att jobba med produktion, planering och effektivisering inom life science. För att lyckas i rollen ser vi att du har 8-10 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är van att arbeta självständigt och kan driva ditt eget arbete framåt med support från specialister och chefer. 
 
Då uppdraget innebär många kontakter är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du talar och skriver flytande svenska och engelska, samt är van vid att hålla presentationer på båda språken. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
8-10 års erfarenhet av liknande arbete. Bred erfarenhet inom produktion, planering & effektivisering

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, återkoppling kan dock dröja till v. 2. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Hanna Broström | Konsultchef | [email protected] | 072-452 19 82

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Supply Chain Planner till Thermo Fisher Scientific

Ansök    Jan 15    Adecco Sweden AB    Materialplanerare
Är du analytisk, resultatinriktad och serviceinriktad? Söker du en ny spännande utmaning inom Supply Chain i ett globalt bolag? Just nu söker vi en Supply Chain Planner till Thermo Fisher Scientific i Uppsala! Om tjänsten I din roll som Supply Chain Planner kommer dina arbetsuppgifter bla bestå av : • Ansvara och sköta kontakt mellan leverantörer, tillverkare samt interna avdelningar inom bolaget exempelvis Sourcing, Marketing, Commercial Operations, R&... Visa mer
Är du analytisk, resultatinriktad och serviceinriktad? Söker du en ny spännande utmaning inom Supply Chain i ett globalt bolag? Just nu söker vi en Supply Chain Planner till Thermo Fisher Scientific i Uppsala!

Om tjänsten

I din roll som Supply Chain Planner kommer dina arbetsuppgifter bla bestå av :

• Ansvara och sköta kontakt mellan leverantörer, tillverkare samt interna avdelningar inom bolaget exempelvis Sourcing, Marketing, Commercial Operations, R&D, Service, Order Management and Logistics.
• Fungera som internt stöd till Supply Chain Manager i frågor gällande analyser och rapporter kring efterfrågan, utbud, lager, kvalitet och kostnad.
• Kontinuerligt analysera och utvärdera leverantörernas leveranskapacitet i syfte att hela tiden förbättra leveranskedjans prestanda.
• Ansvara för beställningar och framtagande av prognoser till leverantörer.
• Fungera som stöd internt gällande frågor om leveransdatum, tillgänglighet, fakturor och lager.
• Säkra leveranstider och resursbehov samt säkerställa kvaliteten på tidsplaner med övriga externa och interna parter.
• Bidra till teamets och verksamhetens utveckling genom att aktivt söka förbättringsområden.

Tjänsten som Supply Chain Planner är ett konsultuppdrag med start 1 februari. Uppdraget beräknas pågå fram till 31 januari 2022

Om dig

Vi söker dig med en universitets eller högskoleutbildning inom relevant område alternativt tidigare arbetslivserfarenhet och kompetens inom Supply Chain (ex produktionsplanering, order management, inköp). Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från läkemedels – eller medicinteknisk verksamhet.

För att trivas i rollen är det viktigt att du har en stark personlig drivkraft, engagemang, analytisk förmåga och är en person som tar stort ansvar. Tempot kan ibland vara högt och uppgifterna många, så det är en förutsättning att du kan arbeta både självständigt och grupp. Du har lätt för att skapa förtroende genom din goda kommunikativa förmåga och du hanterar svenska och engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift.

 

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av att använda ERP (SAP) och Business Intelligence-verktyg
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Analytisk förmåga

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Thermo Fisher Scientific: 

I denna roll kommer du att vara en del av Thermo Fisher Scientific, ImmunoDiagnostics Division (IDD), som utvecklar, tillverkar och marknadsför diagnostiska test för allergi, astma och autoimmuna sjukdomar. Med 1900 anställda globalt är IDD världsledande inom invitrodiagnostik (IVD) av allergi och ledare inom autoimmundiagnostik i Europa. I Uppsala, med cirka 750 medarbetare, finns divisionens största site med både utveckling och tillverkning.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Malin Johansson via Adecco 010 – 173 73 00

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Upprepning av Supply Chain Planner, Supply Chain Management, Läkemedelsbranschen, Uppsala, SAP,  Thermo Fisher Scientific, Adecco Visa mindre

Supply Chain Planner & Analyst

Ansök    Dec 2    Phadia AB    Materialplanerare
Thermo Fisher Scientific is the world leader in serving science, with annual revenue exceeding $25 billion. No other company can match our range of customer touch points – technologically, geographically or commercially. We help our customers in finding cures for cancer, protecting the environment, making sure our food is safe and moving forward with thousands of important projects that improve millions of lives. This position is based in Uppsala, where... Visa mer
Thermo Fisher Scientific is the world leader in serving science, with annual revenue exceeding $25 billion. No other company can match our range of customer touch points – technologically, geographically or commercially. We help our customers in finding cures for cancer, protecting the environment, making sure our food is safe and moving forward with thousands of important projects that improve millions of lives.


This position is based in Uppsala, where Thermo Fisher develops, manufactures, and markets complete blood test systems to support the clinical diagnosis and monitoring of allergy, asthma and autoimmune diseases. With 1,900 employees worldwide, and 1,000 in Sweden, we are the global leader in in-vitro allergy testing and the European leader in autoimmunity diagnostics.


We are looking for a Supply Chain Planner & Analyst to work within the part of supply chain focused on contract manufacturing. The department’s current portfolio and scope is growing, and our team is focused primarily on demand and supply management within our current portfolio consisting of instruments, spare parts and consumables, all manufactured by external partner.




How will you make an impact?


The department is under development as a part of an increased focus on this segment of products from the supply chain perspective. This is a great opportunity for you to add value to an already successful business and to a very ambitious supply chain team.


We are looking for someone who would like to be part of developing this segment towards securing high level of supply reliability towards our internal and external customers. The role will suit a person that is comfortable working operatively, taking initiatives and having a customer centric approach. The role will present many possibilities to find improvements.




What will you do?


• Full understanding of demand process, lead times and to support on data quality, data cleansing and data transformation in product demand planning
• Ensure a timely placement of orders and forecasts to our suppliers
• Liaise between suppliers / manufacturers and relevant internal departments and customers such as Sourcing, Marketing, Commercial Operations, R&D, Service, Order Management and Logistics.
• Respond to internal customers enquiries relating to estimated delivery dates, availability, invoices and inventory
• Stay up to date with internal departments and organizations as well as external factors impacting product life cycle and corresponding placement of orders
• Drive improvement to forecast accuracy through collaborative forecasting and lead change as necessary
• Propose alternative solutions and communicate to stakeholders in the event of shortages or delayed deliveries to minimize impact on the organization
• Analyse and evaluate suppliers' performance to improve supply chain performance
• Support on analysis, reports and metrics to Supply Chain Manager regarding demand, supply, inventory, quality and cost.
• Actively drive improvements and process rigor within the team related to Quality Management System – review, improve, document.






How will you get there?


• Bachelor’s Degree in Supply Chain Management, Industrial Engineering, Logistics or other business management discipline or related field or having relevant experience from working within the Supply Chain field (demand planning, supply chain analytics, inventory management, order management, purchasing)
• Experience of using ERP (preferably SAP) and Business Intelligence tools (preferably Power BI)
• Proficiency in Microsoft Office tools (especially Excel)
• Strong written and verbal communication and analytical skills
• Proficiency in written and spoken Swedish and English
• Ability to work independently in a global organization
• Results-oriented and service-minded
• Experience in pharmaceutical or medical technology industry is beneficial



At Thermo Fisher Scientific, each one of our 75,000 extraordinary minds has a unique story to tell. Join us and contribute to our singular mission—enabling our customers to make the world healthier, cleaner and safer.

Apply today! http://jobs.thermofisher.com
Reference: 137127BR


APPLICATION DEADLINE: 13/12/2020
Please upload your CV and Cover letter, in English, and as one document. Apply as soon as possible, as the position will be filled as soon as suitable candidate is found.


If you have questions then please contact Nina Albuquerque, Sr Recruiter, Nordics: [email protected]

Thermo Fisher Scientific is an EEO/Affirmative Action Employer and does not discriminate on the basis of sex, transgender identity or expression, ethnicity, religion or other belief, disability, sexual orientation or age. Visa mindre

Global Planning Workstream Manager

Ansök    Nov 23    Cytiva Sweden AB    Materialplanerare
Help us improve access to life-changing therapies that can transform human health We are Cytiva, a global provider of technologies and services that advance and accelerate the development and manufacture of therapeutics. Formerly part of GE Healthcare, we have a rich heritage tracing back hundreds of years, and a fresh beginning since 2020. Our customers undertake life-saving activities. These range from fundamental biological research to developing in... Visa mer
Help us improve access to life-changing therapies that can transform human health


We are Cytiva, a global provider of technologies and services that advance and accelerate the development and manufacture of therapeutics. Formerly part of GE Healthcare, we have a rich heritage tracing back hundreds of years, and a fresh beginning since 2020.


Our customers undertake life-saving activities. These range from fundamental biological research to developing innovative vaccines, biologic drugs, and novel cell and gene therapies. Our job is to supply the tools and services - the pots, pans, soups and sauces - they need to work better, faster and safer, leading to better patient outcomes.


We are looking for a Global Planning Workstream Owner to work with leaders and specialists within Global Supply Chain and Commercial to own and develop the material, production and distribution planning processes. You will lead the processes and set standards based on the different business needs for the different franchises and you will be working among partners from all parts of the world. It will be meaningful but also inspiring and fun. We are looking forward hearing from you.


What you'll do


Own and lead the Cytiva planning project portfolio
Own and develop material, production and distribution planning processes within Cytiva
Cooperate with senior leaders at the manufacturing sites, warehouses and sales offices to drive the replenishment strategy to achieve OTD and Inventory turns improvement
Functional owner for the ERP planning instance Oracle ASCP
Ensure the planning processes is supporting Cytiva volume growth and flexibility the different business requires
Responsible for the global OTD and Inventory turns improvements



Who you are


Degree in Industrial Management, Logistics, Materials and / or Supply Chain Management is preferred as well as extensive work experience in this area
Proven experience from a multi-functional program management role
Strong in informal leadership, time management, facilitation, organizational skills, communication & problem-solving abilities
Strong in understanding complex scenarios and to break it down / translate it into something others can follow easily
Working knowledge of program/project management software (MS Project, Gantt, Bowlers etc.) is an advantage
Experience and knowledge in Oracle, Warehousing operation, Planning, Transportation & Customs business is a strong advantage
Ability to travel abroad when needed



Who we are
Whatever your role, we bring purpose and challenge into our everyday work. If you are driven to make the world a better place thanks to science and medicine, you’ll feel right at home here. If you’re flexible, curious and relentless, you’ll belong. If you are excited about a global culture, this can be the place to further your career.


Want to know more? Experience life at Cytiva on our Careers website, Instagram channel and LinkedIn page!


Cytiva is global life sciences leader with over 7000 associates across 40 countries who are dedicated to our mission to advance and accelerate therapeutics. As a trusted partner to customers that range in scale and scope, Cytiva brings efficiencies to research and manufacturing workflows, ensuring the development, manufacture and delivery of transformative medicines to patients.


Cytiva is part of the Danaher family of companies, a global science and technology innovator committed to helping customers solve complex challenges and improving quality of life around the world. Visa mindre

Supply Network Planner till läkemedelsföretag i Uppsala

Ansök    Nov 13    Valueone AB    Materialplanerare
ValueOne söker en Supply Network Planner för ett 12 månaders långt konsultuppdrag på ett läkemedelsföretag i Uppsala. Uppdraget ska tillsättas snarast. Om rollen I rollen som Supply Network Planner ansvarar du för global E2E-leveransplanering och lagernivåer. Du kommer att ingå en grupp som ansvarar för planering, produktionsplanering, inköp och planering av råmaterial och distribution. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Analysera och granska efterfrågan på... Visa mer
ValueOne söker en Supply Network Planner för ett 12 månaders långt konsultuppdrag på ett läkemedelsföretag i Uppsala. Uppdraget ska tillsättas snarast.

Om rollen

I rollen som Supply Network Planner ansvarar du för global E2E-leveransplanering och lagernivåer. Du kommer att ingå en grupp som ansvarar för planering, produktionsplanering, inköp och planering av råmaterial och distribution.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Analysera och granska efterfrågan på månadsbasis, förstå förändringar i efterfråganSkapa månatlig försörjningsplan baserad på efterfrågan, kapacitet och tillgång till materialSkapa slutlig produktionsplan för förpackningar som ligger i linje med Supply Plan.Se till att leveransplan och produktionsplan återspeglas och underhålls i SAP.Skapa och underhålla lageröverföringsorder i SAP för utgående transporterSkapa och underhålla produktionsorder i SAP för slutförpackningSamarbeta med andra delar av organisationen tex kundtjänst, leverans, produktion, lager, ekonomi, kvalitet etc. för att förstå olika stakeholders behov och krav. Kommunicera produktions- och leveransplaner och anpassa ändringar av dessa planer.Ha förståelse och / eller delta i NPI- / förändringsstyrningsprojekt och spegla projektresultat i både leveransplan och produktionsplan.Eskalera och vidta åtgärder mot avvikelser eller begränsningar som påverkar lager eller kostnader negativt. Följa STEM-processen.Vara kontaktperson för globala leverans- eller lagerfrågor.Skapa volym- och inventeringsplan för årlig budgetprocess och LBE-cykler (marsuppdatering, juniuppdatering och novemberuppdatering), i samarbete med stakeholders.Definiera och underhålla lagernivåer för mellanprodukter och färdiga produkter både lokalt och globaltDefiniera och underhålla planeringsparametrar för SKU er för färdiga produkter både lokalt och globalt Förbereda insatser för leveransgranskning och S & OP-mötenGranska och hantera Supply Chain-mätvärden, se till att KPI-målen följs.Initiera förbättringar för att optimera leverantörskedjans flöde, lager, produktionsplaner och kostnader.

Erfarenhet och kompetens

För att bli aktuell för uppdraget krävs att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare och att du har en god förståelse för och kunskap om leveransplanering. Kunskaper i MS Office är viktigt för rollen liksom erfarenhet av ERP-system exempelvis SAP. Goda kunskaper i svenska och engelska i skrift och tal är ett krav.

Som person är du analytisk och strukturerad med ett stort eget driv och känsla för service. Vidare har du förmåga att prioritera och hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du är en person som snabbt får saker ur händerna och har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänsterna löpande. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99.

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik.? Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.? Visa mindre

Supply Specialist, Project Support till läkemedelsföretag i Uppsala

Ansök    Nov 13    Valueone AB    Materialplanerare
ValueOne söker Supply Specialist, Project Support för ett 12 månaders långt konsultuppdrag på ett läkemedelsföretag i Uppsala. Uppdraget ska tillsättas i början av 2021. Om rollen I rollen som Supply Specialist, Project Support ansvarar du för att stödja Supply Chain-avdelningen med i pågående och kommande projekt som inkluderar nya produktlanseringar, ändringar av produktdesign och förändringar i produktionsprocessen. Du kommer att ingå en grupp som ans... Visa mer
ValueOne söker Supply Specialist, Project Support för ett 12 månaders långt konsultuppdrag på ett läkemedelsföretag i Uppsala. Uppdraget ska tillsättas i början av 2021.

Om rollen

I rollen som Supply Specialist, Project Support ansvarar du för att stödja Supply Chain-avdelningen med i pågående och kommande projekt som inkluderar nya produktlanseringar, ändringar av produktdesign och förändringar i produktionsprocessen. Du kommer att ingå en grupp som ansvarar för planering, produktionsplanering, inköp och planering av råmaterial och distribution.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Hantera master data och parametrar för MRP-planering för nya och befintliga materialkoder (SKU) gällande råvaror fram till slutprodukt.Hantera materialuppsättning och underhåll för SKU:er för mellanprodukter och slutprodukter.Förbereda nödvändiga ändringsstyrdokument och dokumentera nya SKU:er.Spåra utvecklingen av projektlanseringsaktiviteter för planeringsavdelningen.Hantera avvecklingsprocessen för utfasat material.Förbereda dispositionsrapporter för utfasat material.Arbeta nära projektledare och produktions- / materialplanerare för att få insyn i projektets tidplaner och prioriteringar.Delta i regelbundna lanseringsberedskapsmöten med globala projektledare.Delta i regelbundna projektmöten med lokala eller globala projektledare.Samarbeta och följa upp andra funktioner som inköp, produktion, teknik och kvalitet för att säkerställa projektaktivitetens framsteg.Stödja Supply Chain-avdelningen med aktiviteter inom planering och inköp vid behov.   

Erfarenhet och kompetens

För att bli aktuell för uppdraget krävs att du har 2-4 års erfarenhet av materialplanering och master data, helst inom läkemedelsindustrin, och en akademisk utbildning eller liknande inom lämpligt område. Du har dessutom en god förståelse för och kunskap om leveransplanering. Kunskaper i MS Office är viktigt för rollen liksom erfarenhet av ERP-system exempelvis SAP. Goda kunskaper i svenska och engelska i skrift och tal är ett krav.

Som person är du analytisk och strukturerad med ett stort eget driv och känsla för service. Vidare har du förmåga att prioritera och hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du är en person som snabbt får saker ur händerna och har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänsterna löpande. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99.

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik.? Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.? Visa mindre

Supply Network Planner till vår globala kund i Uppsala

Ansök    Nov 12    Poolia Sverige AB    Materialplanerare
Vi söker nu en Supply Network Planner till vår globala kund i Uppsala, uppdraget beräknas starta första december och pågå under 12 månader. Uppdraget är på heltid med placering i Uppsala. Detta är ett perfekt uppdrag för dig som har tidigare erfarenhet från en liknande roll och söker en ny utmaning hos ett spännande, globalt företag! Du kommer under uppdraget vara anställd som en av Poolias uppskattade konsulter. Vi gör ett löpande urval för detta uppdrag... Visa mer
Vi söker nu en Supply Network Planner till vår globala kund i Uppsala, uppdraget beräknas starta första december och pågå under 12 månader. Uppdraget är på heltid med placering i Uppsala. Detta är ett perfekt uppdrag för dig som har tidigare erfarenhet från en liknande roll och söker en ny utmaning hos ett spännande, globalt företag!

Du kommer under uppdraget vara anställd som en av Poolias uppskattade konsulter. Vi gör ett löpande urval för detta uppdrag, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Supply Chain-avdelningen ansvarar för planering, inköp och distribution.I rollen som Supply Network Planner ansvarar du för för global ”end to end” planering och lagernivåer.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer bland annat innefatta
• Analysera och granska efterfrågan och förstå förändringar i prognoser för förfrågan
• På månadsbasis upprätta en Supply plan baserat på efterfrågan, kapacitet och materialtillgång
• Upprätta slutgiltig Packing production plan
• Löpande uppdatering i SAP utifrån Supply plan och Production plan
• Skapa och underhålla lageröverföringsorder i SAP för utgående transporter
• Skapa och underhålla produktionsorder i SAP för slutförpackning
• Samarbeta med verksamhetens olika funktioner, förstå intressentens behov och krav.
• Kommunicera produktions- och leveransplaner och anpassa ändringar av dessa planer.
• Ha förståelse och/eller delta i NPI- /förändringsstyrningsprojekt
• Vidta åtgärder vid avvikelser som påverkar servicenivå, lager eller kostnader negativt. Följ STEM-processen.
• Vara kontaktperson för globala leverans- eller lagerfrågor.
• Skapa volym- och inventeringsplan för årlig budgetprocess och LBE-cykler
• Delta vid Supply review och Supply S&OP;-möten
• Granska och hantera Supply Chain-mätvärden, se till att KPI-målen följs.
• Initiera förbättringar för att optimera leverantörskedjans flöde, lager, produktionsplaner och kostnader.
• Efterlevnad av lokala och globala SOP.

Vem är du?
Vi söker dig som har en universitetsutbildning inom relevant område och minst 5 års erfarenhet inom Supply chain och /eller produktionsplanering, gärna inom medicinsk/farmaceutisk industri. Vidare ser vi att du har erfarenhet av ERP-system, gärna SAP/APO/SNP. Du är flytande i både svenska och engelska, i tal och skrift.

Som person har du en stark analytisk förmåga och är strukturerad i ditt arbetssätt. Du är serviceinriktad, självdriven och en lagspelare. Du har egenskapen att prioritera och kan ta snabba beslut när det krävs.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Supply Specialist till vår globala kund i Uppsala

Ansök    Nov 10    Poolia Sverige AB    Materialplanerare
Vi söker nu en Supply Specialist till vår globala kund i Uppsala. Är du strukturerad och serviceinriktad lagspelare som har tidigare erfarenhet av projektbaserat arbete? Då kan detta uppdrag vara rätt för dig! Uppdraget är på heltid och förväntas starta i december och pågå under ett års tid. Under uppdraget kommer du vara anställd som en av Poolias uppskattade konsulter. Urval sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag! Om tjänsten Som Supply... Visa mer
Vi söker nu en Supply Specialist till vår globala kund i Uppsala. Är du strukturerad och serviceinriktad lagspelare som har tidigare erfarenhet av projektbaserat arbete? Då kan detta uppdrag vara rätt för dig! Uppdraget är på heltid och förväntas starta i december och pågå under ett års tid.

Under uppdraget kommer du vara anställd som en av Poolias uppskattade konsulter. Urval sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som Supply Specialist kommer du även ha en Project Support-roll och kommer att stötta Supply Chain-avdelningen med ledning av pågående och kommande projekt som inkluderar nya produktlanseringar, ändringar av produktdesign och förändringar i produktionsprocessen.

Dina arbetsuppgifter kommer bland andra innefatta
• Hantera Master Data set-up och parametrar för MRP-planering för nya och befintliga materialkoder (SKU´s)
• Hantera dokument för nya SKU´s
• Följa utvecklingen av aktiviteter kopplat till projektlanseringar
• Hantera avvecklingsprocessen och disposition reports för utfasat material
• Arbeta nära projektledare och produktions- och materialplanerare för att ha full insikt i projektets tidslinjer och prioriteringar
• Delta i veckomässiga lanseringsberedskapsmöten med globala projektledare
• Delta i veckomässiga projektmöten med lokala och/eller globala projektledare
• Samarbeta och följa upp andra funktioner som inköp, produktion, teknik och kvalitet för att säkerställa projektets framsteg
• Stötta Supply Chain-avdelningen med reservaktiviteter (planering och inköp) vid behov
• Följa lokala och globala SOPs


Vem är du?
Vi söker dig som har
• Minst tre års erfarenhet från en liknande roll där du arbetat med materialplanering
• Erfarenhet från läkemedelsindustrin
• Erfarenhet av ERP-system, högst meriterande med erfarenhet av SAP
• Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift

Vidare är du en person med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du är serviceinriktad och har känsla för att prioritera dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt för att bäst möta verksamhetens behov.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Batchoptimerare

Ansök    Nov 6    Randstad AB    Materialplanerare
Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet av att jobba med effektivisering och optimering av batchstorlekar inom life science-produktion? Vill du vara med på en spännande utvecklingsresa och samtidigt bidra med din kunskap och kompetens till en organisation människors hälsa och välmående står i fokus?  Vår kund som verkar inom dermatologibranschen växer och nu finns chansen för dig som vill vara med på denna resa där stora investeringar ska göras! Som konsul... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att jobba med effektivisering och optimering av batchstorlekar inom life science-produktion? Vill du vara med på en spännande utvecklingsresa och samtidigt bidra med din kunskap och kompetens till en organisation människors hälsa och välmående står i fokus? 


Vår kund som verkar inom dermatologibranschen växer och nu finns chansen för dig som vill vara med på denna resa där stora investeringar ska göras!


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som batchoptimizer kommer du med ett end to end perspektiv ta fram processer för hur organisationen ska jobba med att optimera produktions-batchstorlekar. Den övergripande processen ska beakta produktions effektivitet, effektivitet i övrig organisation (Planering, QA release etc), lagerbindning, service nivå mot marknad etc. Målet är att hitta processer som tar de idag relativt små batchstorlekar till en mer storskalig och effektiv produktion genom mindre ställ och större batchstorlekar.


Du kommer ha löpande kontakt med stora delar inom operations hos vår kund och säkerställer att regelbundna avstämningsmöten sker med berörda parter. Vidare kommer du ha ett nära samarbete med specialister och chefer i befintlig organisation.

Arbetstider
Vardagar dagtid. Start omgående t om halvårsskiftet 2021 med eventuell möjlighet till förlängning. 

Kvalifikationer
Vi söker dig med bred erfarenhet av att jobba med produktion, planering och effektivisering inom life science. För att lyckas i rollen ser vi att du har 8-10 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är van att arbeta självständigt och kan driva ditt eget arbete framåt med support från specialister och chefer. 
 
Då uppdraget innebär många kontakter är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du talar och skriver flytande svenska och engelska, samt är van vid att hålla presentationer på båda språken. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
8-10 års erfarenhet av liknande arbete. Bred erfarenhet inom produktion, planering & effektivisering

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Hanna Broström | Konsultchef | [email protected] | 072-452 19 82

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Huvudplanerare

Ansök    Jul 8    Cytiva Sweden AB    Materialplanerare
Hjälp oss att förbättra tillgången till livsavgörande behandlingar som kan förändra människors hälsa Vi är Cytiva, en global leverantör av teknologier och tjänster som främjar och påskyndar utvecklingen och tillverkningen av terapier. Som tidigare del av GE Healthcare har vi ett rikt arv av värdefull erfarenhet och en nystart sedan 2020. Våra kunder bedriver livsavgörande forskning och produktion, alltifrån biologisk forskning till utveckling av nya vacc... Visa mer
Hjälp oss att förbättra tillgången till livsavgörande behandlingar som kan förändra människors hälsa
Vi är Cytiva, en global leverantör av teknologier och tjänster som främjar och påskyndar utvecklingen och tillverkningen av terapier. Som tidigare del av GE Healthcare har vi ett rikt arv av värdefull erfarenhet och en nystart sedan 2020.


Våra kunder bedriver livsavgörande forskning och produktion, alltifrån biologisk forskning till utveckling av nya vacciner, läkemedel, cell- och genterapier. Vårt uppdrag är att leverera verktygen och tjänsterna som de behöver, allt för att kunna leverera snabbare och säkrare vård till patienter.

Arbetsuppgifter

• Vara filtret mellan marknad och produktion för att fastställa huvudplanen för sin ansvarsdel av fabrikens tillverkning.
• Ansvara för den globala distributionen av sitt produktsortiment.
• Driva processförbättringar inom planering, uppföljning och lageroptimering.
• Hjälpa interna kunder inom Materials, Sourcing och Manufacturing genom teknisk support av affärssystem, och supply chain processer. Central medlem i projekt för nya och transfererade produkter med ansvar för planeringsuppsättning.
• Driva och medverka i LEAN-initiativ och delta I Kaizen-workouts och implementera LEAN-tankar I det dagliga arbetet.

Vem är du?
• Ansvarskänsla, noggrannhet och servicekänsla är viktiga egenskaper.
• Förmåga att kunna avsluta i tid i en miljö där tempot är högt och förändring konstant.
• Kunskap att sätta upp en supply chain med fokus på tillverkning och distribution.
• Bachelor/Master degree, inom Operations, Supply Chain Management, Ekonomi eller liknande och/eller gedigen erfarenhet från t.ex. planering eller inköp inom tillverkande industri.
• Svenska och Engelska I tal och skrift.
• Gärna bevisad förmåga att driva förändringar I en global miljö.
• Gärna dokumenterad erfarenhet från arbete med ERP-system
Vilka är vi?
Oavsett din roll, ger vi dig ett syfte och en utmaning varje arbetsdag. Om du drivs av att göra världen till en bättre plats genom vetenskap och medicin, kommer du att känna dig hemma här. Är du flexibel, nyfiken och envis är du rätt person. Trivs du dessutom i en global kultur, kan detta vara platsen för din fortsatta karriär.
Vill du veta mer? Spana in vår Careers webbsida, Instagram-kanal och LinkedIn-sida!
Cytiva är en 3,3 miljarder USD global ledare inom biovetenskap med nästan 7 000 anställda i 40 länder som är hängivna vårt uppdrag att främja och påskynda behandlingar. Som en pålitlig partner till kunder världen över bidrar Cytiva till ett effektivt arbetsflöde till forskning och utveckling, säkerställer tillverkning och leverans av omvälvande mediciner till patienter.
Cytiva är en del av Danaher-familjen, en global nyskapare inom vetenskap och teknologi som är hängiven att hjälpa kunder att lösa komplexa utmaningar samt förbättra livskvaliteten välden över.
Danaher Corporation and all Danaher Companies are equal opportunity employers that evaluate qualified applicants without regard to race, color, national origin, religion, sex, age, marital status, disability, veteran status, sexual orientation, gender identity, or other characteristics protected by law. The “EEO is the Law” poster is available here.
Apply Now Save Visa mindre

Supply Specialist / Project Support till attraktivt företag i Uppsala!

Ansök    Aug 22    Poolia Sverige AB    Materialplanerare
Har du tidigare erfarenhet inom materialplanering och kunskaper inom ERP-system? Då kan detta vara nästa utmaning för dig! Just nu söker vi nämligen en Supply Specialist/Project Support för uppdrag hos vår internationella kund inom medicinteknik i Uppsala! Uppdraget förväntas starta i början av september för att pågå till slutet av december 2020. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därf... Visa mer
Har du tidigare erfarenhet inom materialplanering och kunskaper inom ERP-system? Då kan detta vara nästa utmaning för dig! Just nu söker vi nämligen en Supply Specialist/Project Support för uppdrag hos vår internationella kund inom medicinteknik i Uppsala! Uppdraget förväntas starta i början av september för att pågå till slutet av december 2020. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Supply Specialist/Project Support kommer du stödja Supply Chain-avdelningen med hantering av pågående och kommande projekt som inkluderar nya produktlanseringar, produktdesignändringar och produktionsprocessändringar.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Hantera uppsättning av masterdata och planeringsparametrar inom MRP för nya och befintliga materialkoder för råvaror, mellanprodukter och slutprodukter
• Spåra utvecklingen av projektstartaktiviteter för planeringsavdelningen
• Hantera avvecklingsprocessen för material som fasas ut
• Utarbetar dispositionsrapporter för material som fasas ut
• Arbetar nära projektledningen och produktions-/materialplanerare för att ha full förståelse för projektets tidslinjer och prioriteringar
• Deltar i veckovisa projektmöten med lokala och/eller globala projektledningar
• Samarbetar och följer upp med andra funktioner – som inköp, produktion, teknik och kvalitet - för att säkerställa projektets framsteg
• Stödjer Supply Chain-avdelningen med planerings- och inköpsaktiviteter

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Supply Specialist/Project Support söker vi dig med:

• Kandidatexamen eller motsvarande
• 2-5 års erfarenhet inom materialplanering/masterdata management – gärna inom medicinsk industri
• Erfarenhet inom ERP-system (SAP/APO/SNP)
• Goda kunskaper inom MS Office
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, vad gäller såväl tal som skrift
• Planeringsförståelse inom Supply Chain

Som person är du strukturerad, självstyrd och serviceinriktad med stark samarbets- och kommunikationsförmåga. Vidare har du förmåga att multi-taska, arbeta självständigt och prioritera i en ibland jäktad miljö.

VÄNLIGEN SKICKA IN DIN ANSÖKAN PÅ ENGELSKA!

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se. Visa mindre

Materialplanerare

Ansök    Jun 25    Cytiva Sweden AB    Materialplanerare
Hjälp oss att förbättra tillgången till livsavgörande behandlingar som kan förändra människors hälsa Vi är Cytiva, en global leverantör av teknologier och tjänster som främjar och påskyndar utvecklingen och tillverkningen av terapier. Som tidigare del av GE Healthcare har vi ett rikt arv av värdefull erfarenhet och en nystart sedan 2020. Våra kunder bedriver livsavgörande forskning och produktion, alltifrån biologisk forskning till utveckling av nya vaccin... Visa mer
Hjälp oss att förbättra tillgången till livsavgörande behandlingar som kan förändra människors hälsa
Vi är Cytiva, en global leverantör av teknologier och tjänster som främjar och påskyndar utvecklingen och tillverkningen av terapier. Som tidigare del av GE Healthcare har vi ett rikt arv av värdefull erfarenhet och en nystart sedan 2020.
Våra kunder bedriver livsavgörande forskning och produktion, alltifrån biologisk forskning till utveckling av nya vacciner, läkemedel, cell- och genterapier. Vårt uppdrag är att leverera verktygen och tjänsterna som de behöver, allt för att kunna leverera snabbare och säkrare vård till patienter.
Vi söker nu en råmaterialplanerare till vår site i Uppsala. Du kommer arbeta i ett litet team och ha ett tätt samarbete med erfarna kollegor där laganda, flexibilitet och tillit är avgörande för ett gott resultat.
Som råmaterialplanerare beställer du hem och avropar material till vår fabrik och har ett brett nätverk av interna kollegor och externa leverantörer. I denna roll hanteras ett stort antal artiklar med höga ordervärden, vilket ställer krav på noggrannhet och varsamhet.
Dina arbetsuppgifter
Beställa hem och avropa råmaterial till vår fabrik
Uppföljning av order
Spindelroll i relation med leverantör
Support av råvaruinformation till flera funktioner som t ex produktion, planering, kvalitet o s v
Säkerställa rätt nivåer av lagerhållning
Sköta fakturor och administrativa rutiner
Rollen samarbetar med många både interna och externa relationer

Vem är du
Vi söker dig som har några års erfarenhet av administrativt arbete inom planering, inköp, orderhantering, logistik eller liknande område. Du är en van användare av Office paketet och har lätt att ta till dig nya system. Du är bra på att hantera flera arbetsuppgifter parallellt och har en tydlig kommunikation. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Som person är du prestigelös och trivs i en roll med varierande arbetsuppgifter där du snabbt kan behöva ställa om prioritera. Vidare är du bra på att hålla ordning och skapa struktur i ditt arbete. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Vilka är vi?
Oavsett din roll, ger vi dig ett syfte och en utmaning varje arbetsdag. Om du drivs av att göra världen till en bättre plats genom vetenskap och medicin, kommer du att känna dig hemma här. Är du flexibel, nyfiken och envis är du rätt person. Trivs du dessutom i en global kultur, kan detta vara platsen för din fortsatta karriär.
För frågor rörande tjänsten kontakta. Stefan Ahlfont, 073-056 21 53
Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan redan idag!
Vill du veta mer? Spana in vår Careers webbsida, Instagram-kanal och LinkedIn-sida!
Cytiva är en 3,3 miljarder USD global ledare inom biovetenskap med nästan 7 000 anställda i 40 länder som är hängivna vårt uppdrag att främja och påskynda behandlingar. Som en pålitlig partner till kunder världen över bidrar Cytiva till ett effektivt arbetsflöde till forskning och utveckling, säkerställer tillverkning och leverans av omvälvande mediciner till patienter.
Cytiva är en del av Danaher-familjen, en global nyskapare inom vetenskap och teknologi som är hängiven att hjälpa kunder att lösa komplexa utmaningar samt förbättra livskvaliteten välden över.
Danaher Corporation and all Danaher Companies are equal opportunity employers that evaluate qualified applicants without regard to race, color, national origin, religion, sex, age, marital status, disability, veteran status, sexual orientation, gender identity, or other characteristics protected by law. The “EEO is the Law” poster is available here. Visa mindre

Supply Specialist / Project Support till attraktivt företag i Uppsala!

Ansök    Aug 6    Poolia Sverige AB    Materialplanerare
Har du tidigare erfarenhet inom materialplanering och kunskaper inom ERP-system? Då kan detta vara nästa utmaning för dig! Just nu söker vi nämligen en Supply Specialist/Project Support för uppdrag hos vår internationella kund inom medicinteknik i Uppsala! Uppdraget förväntas starta i början av september för att pågå till slutet av december 2020. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därf... Visa mer
Har du tidigare erfarenhet inom materialplanering och kunskaper inom ERP-system? Då kan detta vara nästa utmaning för dig! Just nu söker vi nämligen en Supply Specialist/Project Support för uppdrag hos vår internationella kund inom medicinteknik i Uppsala! Uppdraget förväntas starta i början av september för att pågå till slutet av december 2020. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Supply Specialist/Project Support kommer du stödja Supply Chain-avdelningen med hantering av pågående och kommande projekt som inkluderar nya produktlanseringar, produktdesignändringar och produktionsprocessändringar.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Hantera uppsättning av masterdata och planeringsparametrar inom MRP för nya och befintliga materialkoder för råvaror, mellanprodukter och slutprodukter
• Spåra utvecklingen av projektstartaktiviteter för planeringsavdelningen
• Hantera avvecklingsprocessen för material som fasas ut
• Utarbetar dispositionsrapporter för material som fasas ut
• Arbetar nära projektledningen och produktions-/materialplanerare för att ha full förståelse för projektets tidslinjer och prioriteringar
• Deltar i veckovisa projektmöten med lokala och/eller globala projektledningar
• Samarbetar och följer upp med andra funktioner – som inköp, produktion, teknik och kvalitet - för att säkerställa projektets framsteg
• Stödjer Supply Chain-avdelningen med planerings- och inköpsaktiviteter

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Supply Specialist/Project Support söker vi dig med:

• Kandidatexamen eller motsvarande
• 2-5 års erfarenhet inom materialplanering/masterdata management – gärna inom medicinsk industri
• Erfarenhet inom ERP-system (SAP/APO/SNP)
• Goda kunskaper inom MS Office
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, vad gäller såväl tal som skrift
• Planeringsförståelse inom Supply Chain

Som person är du strukturerad, självstyrd och serviceinriktad med stark samarbets- och kommunikationsförmåga. Vidare har du förmåga att multi-taska, arbeta självständigt och prioritera i en ibland jäktad miljö.

VÄNLIGEN SKICKA IN DIN ANSÖKAN PÅ ENGELSKA!

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se. Visa mindre

Produktionsplanerare till Galderma

Ansök    Apr 3    Randstad AB    Materialplanerare
Produktionsplanerare Är du en analytisk person med god kommunikativ förmåga? Är du en erfaren produktionsplanerare från tillverkande verksamhet? Då kan det vara dig vi söker för en spännande tjänst hos Galderma i Uppsala. Vi söker just nu en produktionsplanerare till avdelningen Supply chain planning som består av 8 personer. Vi kan erbjuda dig ett spännande och utmanande arbete med stora kontaktytor inom företaget. Dina arbetsuppgifter Som produktio... Visa mer
Produktionsplanerare
Är du en analytisk person med god kommunikativ förmåga? Är du en erfaren produktionsplanerare från tillverkande verksamhet? Då kan det vara dig vi söker för en spännande tjänst hos Galderma i Uppsala.

Vi söker just nu en produktionsplanerare till avdelningen Supply chain planning som består av 8 personer. Vi kan erbjuda dig ett spännande och utmanande arbete med stora kontaktytor inom företaget.


Dina arbetsuppgifter
Som produktionsplanerare för fabriken blir du tillsammans med två andra planerare ansvarig för att planera tillverkning av Galdermas produkter för dotterbolag, distributörer och affärspartners. I takt med att nya produkter utvecklas så ökar komplexiteten vilket medför att planeringssituationen ständigt behöver anpassas. Det är en betydelsefull uppgift att vara med och utveckla och anpassa denna del av verksamheten.

Dina fokusområden innefattar:

• Huvudplanering för samtliga produkter och produktionsplanering för kategori av produkter
• Kommunikation av produktionsplaner till berörda gränssnitt i företaget inklusive Global Supply Chain
• Kontakt med vår CMO i Frankrike avseende supply
• Att vara gruppens representant i veckomöten med Produktionscheferna samt i specifika utvecklingsprojekt
• Rapportering och uppföljning av fastställda mätetal
• Produktadministration och underhåll av grunddata i M3
• Att driva ständiga förbättringar inom planeringsområdet

Din profil
Du är en erfaren och trygg produktionsplanerare med vana att leda planeringsarbete inom producerande verksamhet. 3-5 års erfarenhet av produktion och/eller logistik samt ERP-system ser vi som en förutsättning för att du ska bli framgångsrik i rollen. I botten har du en akademisk examen, troligen en högskoleutbildning inom logistik eller liknande och du har arbetat inom life science, läkemedelsindustri och i tillverkande industri. Du har goda kunskaper i Excel och behärskar svenska och engelska obehindrat i såväl tal som i skrift.


Du
För att lyckas i rollen arbetar du med kundfokus, flexibelt och resultatinriktat, samt har en förmåga att se både detaljer och helheten i verksamheten. Rollen ställer höga krav på samarbetsförmåga då du som produktionsplanerare arbetar nära såväl andra avdelningar som kollegor och kunder. Du vågar föra fram dina åsikter och har inga problem med att ifrågasätta vid behov. Du är kommunikativ och trygg med att prata inför grupper på både svenska och engelska.


Varför Galderma
Affärsmässighet, nytänkande och enkelhet är begrepp som präglar arbetet på Galderma. Vi erbjuder en möjlighet att få arbeta i ett bolag med stark tillväxt där möjligheterna till personlig och professionell utveckling är goda. För rätt person finns det goda möjligheter till vidareutveckling.

I Uppsala ligger Galdermas globala center för affärsområdet Aesthetics (estetik) med verksamhet inom produktutveckling, tillverkning och marknadsföring. Här arbetar cirka 430 personer med världsledande produkter som Restylane, Azzalure och Sculptra. Du hittar oss i moderna lokaler utmed vackra Fyrisån, endast 10 minuters cykelväg från Uppsala Centralstation


Anställning
Tjänsten är en fast anställning med tillträde snarast.

Sista ansökningsdag
Sista ansökningsdag är den 21 april.


Information
I denna rekrytering samarbetar Galderma med Randstad. För mer information kontakta Jonna Wenngren, [email protected], 072 988 90 42. Vi behandlar inkomna ansökningar löpande, och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via randstad.se.

Uppdragsgivare: Galderma

Ort: Uppsala


Om Galderma
Galderma is a global leader in medical solutions for the skin, wholly-owned by Nestlé Skin Health, a subsidiary of Nestlé. The company has been developing its extensive range of medically-proven solutions since its creation in 1981. It exclusively partners with healthcare professionals to target a variety of dermatological conditions and skin needs.

Headquartered in Lausanne, Switzerland, Galderma has more than 5,500 employees and 35 affiliates around the world. Its products are distributed in over 100 countries. Its development centers and manufacturing facilities are dedicated to providing a wide range of innovative and science-based medical solutions to meet the highest standards of safety and efficacy. Visa mindre

Supply Specialist , Project Support till Johnson & Johnson

Ansök    Aug 7    Adecco Sweden AB    Materialplanerare
Om tjänsten Som Supply Specialist, Project Support kommer du att arbeta med att stötta logistik- och produktionsavledningen med pågående och kommande projekt som inkluderar produktlansering, förändringar av produktdesign och produktionsprocesser. Rollen innebär bland annat att du är ansvarig för att alla leveransscheman och PO´s är kommunicerade till leverantörerna inom uppsatta tidsramar. Tjänsten är på heltid med placering i Uppsala. Arbetstiden är förla... Visa mer
Om tjänsten
Som Supply Specialist, Project Support kommer du att arbeta med att stötta logistik- och produktionsavledningen med pågående och kommande projekt som inkluderar produktlansering, förändringar av produktdesign och produktionsprocesser. Rollen innebär bland annat att du är ansvarig för att alla leveransscheman och PO´s är kommunicerade till leverantörerna inom uppsatta tidsramar. Tjänsten är på heltid med placering i Uppsala. Arbetstiden är förlagd på vardagar under dagtid.

I din roll som Supply Specialist, Project Support kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

- Nära samarbete med produktionsplanerare för att få full förståelse för efterfrågan
- Granskning och underhåll av MRP-planeringsparametrar (ledtider, säkerhetslagar, orderstorlekar) för råvaror och komponenter i SAP baserat på historiska data och information från leverantörerna.
- Hantera ny materieluppbyggnad i SAP
- Skapa inköpsrekvisitioner baserade på MRP krav på råmaterial och komponenter.
- Säkerställa överensstämmelse med lokala och globala SOP.
- Deltagande i produktions och beredskapsmöten
- Dokumentering och hantering av nya SKU´s

Tjänsten som Supply Specialist, Project Support är ett konsultuppdrag med start i september och beräknas pågå till december 2020.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet inom produktion och materialplanering, helst inom medicinsk farmaceutisk industri och har erfarenhet av ERP/SAP. Du har även en kandidatexamen inom relevant område. För att lyckas i rollen behöver du vara en god kommunikatör som har lätt för att samarbeta med andra. Vidare är du noggrann, strukturerad, driven och självgående.

Viktigt för tjänsten är:
- Flytande i svenska och engelska både i tal och skrift.
- God simultankapacitet
- Kan Microsoft, Office, Tools

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Johnson & Johnson
Johnson&Johnson, tidigare AMO Uppsala, är en del av ett ledande globalt företag. Siten i Uppsala utvecklar, tillverkar och säljer produkter för ögonkirurgi och ögonvård.
I Uppsala är vi ca 120 anställda. Globalt sysselsätter företaget 128,000 människor.
För rätt person finns det stora möjligheter att utvecklas inom sin roll samt inom företaget. Johnson&Johnson präglas av en stark företagskultur där varje medarbetare är viktig.
Hos oss arbetar du i en verksamhet vars produkter skapar nya förutsättningar för människor och där ditt arbete gör skillnad

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Christoffer Nielsen via Adecco 010 – 173 73 00 alt. [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord Visa mindre

Supplier Delivery Leader

Role Summary: As a Supplier Delivery Leader you will serve as the operational owner for the assigned suppliers within a region and/or business segment championing on-time delivery improvement. These responsibilities include the development, communication and execution of supplier strategies to improve material availability and enable on-time delivery to GE Healthcare factories and service centers. Essential Responsibilities: Lead the development and execu... Visa mer
Role Summary:
As a Supplier Delivery Leader you will serve as the operational owner for the assigned suppliers within a region and/or business segment championing on-time delivery improvement. These responsibilities include the development, communication and execution of supplier strategies to improve material availability and enable on-time delivery to GE Healthcare factories and service centers.

Essential Responsibilities:
Lead the development and execution of supplier delivery improvement plans for assigned GEHC factory and service center - this includes leading supplier capacity planning and development, supplier performance monitoring and improvement planning and supporting supplier selection
Lead proactive supplier capacity assessment and contingency planning by identifying risks at suppliers and executing plans to sustain capacity
Proactively monitor supplier delivery performance and develop improvement strategies
Analyze data to identify areas of improvement and provide objective
evidence for root causes of late deliveries
Partner with key business stakeholders to ensure sourced material and services meet the needs of the business, optimizing material availability with inventory and excess and obsolescence risk
Work with global cross-functional teams consisting of materials, engineering, quality and sourcing to solve critical delivery problems
Serve as point of contact for supplier part shortage resolution at assigned GEHC factory and service center
Negotiate and execute stocking agreements with suppliers
Drive improvements in sourcing processes to enable improved performance
Communicate timely, clearly and effectively across key stakeholders including Executives of the company

Qualifications/Requirements:
Bachelor’s Degree or equivalent knowledge/experience
Strong experience in Commercial Sourcing, Material Management, or Supply Chain
Excellent communication skills and analytical skills with the ability to manage and develop supplier relationships and with internal operational teams
Proven ability to execute and deliver on commitments
Strong English and Swedish language skills
Valid EU work permit

Desired Characteristics:
Excellent analytical skills with the ability to manage and develop supplier relationships
Ability to energize, develop and build rapport at all levels within an organization
Proven ability to execute and deliver on commitments
Ability to influence others and lead project teams
Strong oral and written communication skills
APICS certification
Greenbelt certification Visa mindre