Lediga jobb som Marknadskoordinator i Uppsala

Se lediga jobb som Marknadskoordinator i Uppsala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uppsala som finns hos arbetsgivaren.

Marknadskoordinator

Ansök    Apr 8    Taysta AB    Marknadskoordinator
Taysta arrangerar dryckesevent på restauranger och hotell runt om i landet. Nu söker vi passionerad kundtjänstmedarbetare som vill sprida sin passion för livets goda. Vi hjälper dagligen människor till ett rikare liv. Hos Taysta sker både konsultering mot företagsvärlden och arrangemang av privata upplevelser, allt med fokus på den enskilda parten. Organisering av unika helhetsupplevelser: skräddarsydda företagsevenemang anpassat efter kundens önskemål sam... Visa mer
Taysta arrangerar dryckesevent på restauranger och hotell runt om i landet. Nu söker vi passionerad kundtjänstmedarbetare som vill sprida sin passion för livets goda.
Vi hjälper dagligen människor till ett rikare liv. Hos Taysta sker både konsultering mot företagsvärlden och arrangemang av privata upplevelser, allt med fokus på den enskilda parten. Organisering av unika helhetsupplevelser: skräddarsydda företagsevenemang anpassat efter kundens önskemål samt arrangerande av öppna dryckesevent för privatpersoner. Vi arrangerar diverse öppna dryckesprovningar i Stockholm, Malmö, Göteborg, Uppsala, Örebro, Gävle, Västerås, Linköping, Jönköping, Karlstad, Växjö, Helsingborg, Lund, Norrköping och Umeå.
Vi har nu en tjänst ledig som marknadskoordinator. Du har ansvar för redigering utav mat- och dryckesexperters texter, skriva nya artiklar, redigering utav bilder samt sätta samman fulländade texter. Arbetet inbär även till stor del koordinering utav vissa uppgifter, event, ta fram material och hjälpa till med digital marknadsföring.
Vi söker dig som är redo att vara med och utveckla spännande event. I gengäld erbjuder vi dig stora utvecklingsmöjligheter i en innovativ miljö. I ett växande företag erbjuds en lärorik vardag med stimulerande möjligheter till personliga framsteg och lärdom. Vi kommer garanterat att utmana dig!
Som person är du en noggrann med ett öga för detaljer. Du gillar utmaningar och att ta egna initiativ till att lösa problem. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till nya situationer. Låter det här som du? Då kanske det här är något för dig!
Sökande måste tala flytande svenska, ha goda datorkunskaper och minst inneha två års erfarenhet av yrket.
Vi ser gärna att du har utbildning inom journalistik eller digital marknadsföring. Erfarenhet av fotografering, bildredigering, eventskapande och tidigare koordineringsuppdrag är meriterande.
Märk din ansökan med ämnet: Koordinator Uppsala.
Besök gärna vår hemsida www.taysta.se för vidare information. Ansökan tas endast emot via vår e-postadress här nedan. Ansökningar som inte inkluderar CV, personligt brev och bild tas ej emot. Visa mindre

Marknadskommunikatör till innovativa Q-linea

För dig med en kreativ ådra och ett stort engagemang finns nu chansen att arbeta i en roll där du får använda ditt strategiska tänkande för att driva Q-lineas marknadskommunikation mot nya höjder. När du kommer i kontakt med marknadsavdelningen hos det expansiva företaget får du träffa ett glatt och drivet gäng vars teamkänsla verkligen smittar av sig. Ta chansen och sök jobbet där ditt arbete med marknadskommunikation faktiskt bidrar till att rädda liv. V... Visa mer
För dig med en kreativ ådra och ett stort engagemang finns nu chansen att arbeta i en roll där du får använda ditt strategiska tänkande för att driva Q-lineas marknadskommunikation mot nya höjder. När du kommer i kontakt med marknadsavdelningen hos det expansiva företaget får du träffa ett glatt och drivet gäng vars teamkänsla verkligen smittar av sig. Ta chansen och sök jobbet där ditt arbete med marknadskommunikation faktiskt bidrar till att rädda liv. Vi ser fram emot din ansökan.

OM TJÄNSTEN
Q-linea, ett företag som utvecklar ett instrument för test av antibiotikakänslighet där ambitionen är att effektivisera vägen till rätt vård för patienter med sepsis samarbetar med Academic Work för att hitta en Marknadskommuniktör. I rollen kommer du, tillsammans med teamets 8 andra personer, arbeta med uppgifter kopplat till att identifiera vilka produkter som ska utvecklas i linje med bolagets strategi. Här får du chansen att vara kundens röst in i företaget samtidigt som du får arbeta med att marknadsföra Q-linea externt. Du kommer välkomnas in i en energifylld grupp där klimatet beskriv som öppet, hjälpsamt och engagerat.

Rollen hos Q-linea är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Q-linea. Uppdraget kommer att vara på heltid och är i dagsläget ett vikariat för en föräldraledighet som kommer pågå ca ett år framåt. Det kan finnas möjlighet till förlängning av uppdraget, förutsatt att utrymme för det finns och att alla parter är nöjda med samarbetet.

#

Du erbjuds


* En arbetsplats med korta och snabba beslutsvägar där initiativ och kreativitet värdesätts
* En arbetsplats med låg personalomsättning, vilket är ett resultat av bra personalpolitik där medarbetarna vill stanna
* Möjligheten att få vara med och driva fram en hållbar sjukvård


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Marknadskommunikatör kommer du ha en bredd av uppgifter där du bland annat kommer arbeta med att:


* Ta fram en aktivitetsplan och samordna med övriga kommunikationsaktiviteter utifrån förväntat resultat och mål
* Skapa rörlig digital marknadsföring till olika kanaler
* Ansvara för hemsidan och se till att den är uppdaterad med rätt material
* Göra layouter för den grafiska profilen i både bild och text
* Planera och skapa material inför mässor
* Utforma presentationer till exempelvis kick offer eller andra evenemang


Kika gärna på Q-lineas lanseringsfilm om deras Future-proof Healthcare-narrativ som du också kommer få arbeta med.



VI SÖKER DIG SOM
- Har en akademisk utbildning kopplat till exempelvis marknadsföring och kommunikation eller har annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer passande
- Har arbetat som kommunikatör tidigare (det går bra om du tex arbetat deltid vid sidan av studierna)
- Är en van användare av InDesign, Illustrator och Adobe Photoshop
- Har erfarenhet av Wordpress
- Är mycket bekväm med svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande, men inget krav, om du har:


* Erfarenhet av en liknande roll inom life science-branschen sedan tidigare


Som person är du självdrivande, lösningsorienterad och prestigelös. Du har ett stort intresse för att knyta sociala kontakter och du är kommunikativ. Du bör tycka om att ta egna initiativ och är inte rädd för att testa nytt för att föra arbetet framåt. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och eftersom du kommer att arbeta i team är det viktigt att du besitter en god samarbetsförmåga.

Övrig information


* Start: Augusti
* Omfattning: Heltid, kontorstider med flex
* Placering: Uppsala Science Park


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Q-linea har ambitionen att rädda liv och säkerställa att antibiotika fortfarande är en effektiv behandling för kommande generationer. De utvecklar och levererar lösningar för vårdgivare så att de kan diagnostisera och behandla infektionssjukdomar på så kort tid som möjligt. Visa mindre

E-commerce Coordinator

Ansök    Apr 6    Ls Jobbet AB    Marknadskoordinator
C2 söker nu en driven och handlingskraftig E-Commerce Coordinator! Om tjänsten För två år sedan investerade C2 i en ny e-handel som en del av företagets satsning mot att bli mer digitala. Detta för att kunna möta ett ökat behov av produkter, tjänster och utbildning inom vårt område, men även för att kunna tillgodose våra kunders behov snabbare och på ett bättre sätt. Vi har sedan denna satsning sett en bra tillväxt och behöver nu förstärka vårt e-handels-t... Visa mer
C2 söker nu en driven och handlingskraftig E-Commerce Coordinator!
Om tjänsten
För två år sedan investerade C2 i en ny e-handel som en del av företagets satsning mot att bli mer digitala. Detta för att kunna möta ett ökat behov av produkter, tjänster och utbildning inom vårt område, men även för att kunna tillgodose våra kunders behov snabbare och på ett bättre sätt.
Vi har sedan denna satsning sett en bra tillväxt och behöver nu förstärka vårt e-handels-team.
Som E-Commerce Coordinator är du en nyckelperson i C2's e-handels-team. Dina arbetsuppgifter blir främst att uppdatera och underhålla produktdatabasen och innehållet på våra webbplatser.
Tjänsten innefattar eget ansvar och förmåga att administrera och förstå vår e-handelsplattform och kringliggande system. Du kommer jobba tätt med olika delar av företaget men framför allt med E-commerce manager och Product manager.
Exempel på arbetsuppgifter:
Uppläggning och uppdatering av produkter och dess innehåll så som texter och bilder i vårt affärssystem och e-handelsplattform
Ansvarig för att webbplatserna är SEO-vänliga och har rätt meta-data
Produktion av text- och bildmaterial till kampanjer
Publicera innehåll på sociala medier
Produktion och utskick av nyhetsbrev
Producering av landningssidor och uppdatering av startsidor till kampanjer på våra webbplatser
Ansvara för att hålla webbplatsernas innehåll uppdaterat och relevant
Kommunicera och koordinera mot externa byråer och konsulter

Vi söker dig som har ett stort intresse för e-handel och försäljning. Har du arbetat med liknande arbetsuppgifter inom e-handel tidigare är det starkt meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet eller intresse inom marknad/kommunikation då du till viss del även kommer att komplettera vårt team med arbete kring t.ex. sociala medier, nyhetsbrev m.m. Kunskaper inom textframställning och fotografering är meriterande men inget krav. Vi ser gärna att du har kunskaper i Adobe InDesign och Adobe Photoshop men det behöver inte vara på en avancerad nivå. Då du kommer att hantera texter som ska publiceras online krävs det att du kan formulera dig väl i skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du som söker är en självgående och orädd person som gillar att ta egna initiativ. Du är noggrann i ditt arbetssätt och har ett sug att lära dig nya saker. Sedan ser vi såklart att du har ett intresse för de produkter och tjänster som vi säljer.
Våra produkter och vår filosofi om kvalitet och säkerhet gäller också oss själva. På C2 är vi ett aktivt team som gillar att hålla oss i trim och anta utmaningar. Att ha roligt tillsammans och utvecklas i teamet är viktigt för oss. Välkommen till ett entreprenörsdrivet företag och ett roligt gäng!
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med inledande provanställning. Individuell lönesättning.
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor på Börjegatan 78 i Uppsala. Tillträde enligt ök.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jessica Ahlfont på 018 67 79 98 eller [email protected]
Mer om företaget hittar du på hemsidan, www.c2safety.com.
Vi undanber oss all kontakt från övriga rekryterings- och annonsföretag.
Krav
Arbetslivserfarenhet från administration
Talar och skriver både svenska och engelska
Kunskap i Officepaketet

Meriterande
Erfarenhet av försäljning
Intresse för våra produkter och tjänster
Erfarenhet av bildhantering i Photoshop eller liknande
Tidigare erfarenhet av e-handel (B2B/B2C)
Erfarenhet av Copywriting
Wordpress
SEO/Google Analytics



Om arbetsgivaren - C2 Vertical Safety
C2 Vertical Safety är specialister inom arbete på höjd och klättring och vi säljer alla produkter som behövs inom området. Våra kunder består av företag och myndigheter som har verksamhet och medarbetare som arbetar på hög höjd samt sport- och yrkesbutiker. Via vår websida når vi också ut till privatpersoner inom både sport- och outdoorsegmentet.
Huvudkontoret finns i Uppsala och rymmer även vårt utbildningscentrum som har 18 meter i takhöjd. C2 har även lokalkontor i södra Sverige. C2 har idag hunnit fylla 20 år och är en av branschens största aktörer. Vi är kända för vår höga kompetens, höga kvalitet och fokus på att lösa kundernas behov. Visa mindre

Marknadskoordinator

Ansök    Mar 31    Ls Jobbet AB    Marknadskoordinator
Vi på Trebor har utvecklat flertalet världsunika produkter och växer starkt som företag vilket gör att vi behöver bli fler! Nu finns möjligheten påbörja din karriär inom marknad och kommunikation i en utvecklande roll hos ett expansivt bolag som har ambitioner att växa på internationella marknader. Tjänsten som Marknadskoordinator är ny hos oss, vilket innebär att den kommer att formas efter dig och dina erfarenheter. Om tjänsten Som Marknadskoordinator ho... Visa mer
Vi på Trebor har utvecklat flertalet världsunika produkter och växer starkt som företag vilket gör att vi behöver bli fler! Nu finns möjligheten påbörja din karriär inom marknad och kommunikation i en utvecklande roll hos ett expansivt bolag som har ambitioner att växa på internationella marknader. Tjänsten som Marknadskoordinator är ny hos oss, vilket innebär att den kommer att formas efter dig och dina erfarenheter.
Om tjänsten
Som Marknadskoordinator hos oss kommer du att tillhöra vår säljorganisation och arbeta i nära samarbete med försäljningschef och kollegor. Du arbetar brett med både tryckt och digital marknadsföring, kommunikation och grafisk formgivning. Arbetsuppgifterna varierar utifrån dina tidigare erfarenheter och det du inte hanterar på egen hand kommer vi anlita en extern byrå för. I de fall vi tar hjälp av externa byråer, mediasäljare eller andra leverantörer är du ansvarig för kontakter och kravställning.
Dina ansvarsområden kommer vara att arbeta med marknadsföringen av oss som företag och våra produkter samt ansvara för våra sociala medier, hemsida och SEM/SEO. Du ansvarar för vår tillväxt på digitala kanaler genom ads, social selling och ser till att producera textunderlag. Du arbetar också med intern kommunikation, exempelvis publicering på intranät. Du skapar grafisk profil och är rådgivande gällande layout i framtagandet av tekniska dokument och reklammaterial.
Rollen rapporterar direkt till Head of Sales.
Vem är du?
Vi tror att du är i början av din karriär och har en relevant eftergymnasial utbildning alternativt erfarenhet från en liknande roll. Det är meriterande om du tidigare jobbat med marknadsföring på ett teknikintensivt företag med komplexa produkter. Har du även erfarenhet av marknadsföring från en internationell B2B-marknad ser vi det som ett plus. Du har goda kunskaper inom InDesign, Illustrator, Photoshop och/eller liknande program. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att skapa och redigera video-content. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och att du har kunskaper i engelska språket. B-körkort är inte ett krav, men är bra att ha.
Du är en driven och framåtriktad person som har en vilja att vara med på vår pågående och fortsatta utvecklingsresa. Du är flexibel och har god förmåga att anpassa dig efter omvärlden. Vi har förändrat branschen med våra produkter och vi främjar innovation. Har du idéer kommer du att få använda dem hos oss och vi ser därför att du är nytänkande och kreativ. Du kommer att arbeta på ett företag där alla har hög teknisk kompetens och utbildning så vi hoppas att även du har ett tekniskt intresse och vill lära dig mer om våra produkter.
Övrigt
Placeringsort för denna tjänst är Uppsala. Tjänsten är en projektanställning på ett år, därefter övergår anställningen till en tillsvidare tjänst om båda parter är nöjda med samarbetet.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsulter Lina Haglund 070-7772373 eller Andrea Hartwig 076-7230727.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och undanber oss telefonsamtal och erbjudanden från andra annonserings- eller rekryteringsföretag.
Vi ser fram emot din ansökan!


Krav
Relevant eftergymnasial utbildning alternativt minst 2 års arbetslivserfarenhet inom digital marknadsföring
Kunskaper i InDesign, Illustrator, Photoshop eller liknande
Mycket goda kunskaper i svenska
Goda kunskaper i engelska

Meriterande
Erfarenhet av marknadsföring på ett teknikintensivt företag med komplexa produkter
Erfarenhet av B2B-marknadsföring på internationell marknad
Erfarenhet av att skapa och redigera video-content
B-körkort



Om arbetsgivaren - Trebor Group AB
Trebor Group AB är ett av Nordens största specialistföretag för CitectSCADA. Företaget startades 1995 och idag är vi 21 heltidsanställda i Sverige som ständigt strävar efter kontinuerlig utveckling med ett mål, att ge våra kunder tillgång till det bästa marknaden kan erbjuda. Visa mindre

Influencer Coordinator

JOBBA HOS OSS! Vi växer och söker en ny kollega! Personlig Almanacka är ett svenskt bolag som säljer 100% analoga pappersalmanackor och skrivböcker i en 100% digital webbutik. Försäljningen sker till hela vida världen. Vill du vara med och utveckla samarbeten och bygga relationer med micro-influencers på våra marknader, samt göra vårt varumärke synligt? ”JA DET VILL JAG!” Kul, fortsätt läsa! Vi söker nu en självgående och ambitiös Influencer Coordinator. ... Visa mer
JOBBA HOS OSS!
Vi växer och söker en ny kollega!
Personlig Almanacka är ett svenskt bolag som säljer 100% analoga pappersalmanackor och skrivböcker i en 100% digital webbutik. Försäljningen sker till hela vida världen.
Vill du vara med och utveckla samarbeten och bygga relationer med micro-influencers på våra marknader, samt göra vårt varumärke synligt?
”JA DET VILL JAG!”
Kul, fortsätt läsa!
Vi söker nu en självgående och ambitiös Influencer Coordinator. Som Influencer Coordinator kommer du fokusera på att skapa samarbeten med micro-influencers, med huvudmål att driva försäljning, skapa varumärkeskännedom och maximera dina KPI:er. Du arbetar i våra system med att rekrytera så många samarbeten som möjligt med att kontakta, förhandla, rekrytera och administrera mindre samarbeten på en global marknad. Du som person behöver gilla att arbeta datadrivet och är passionerad i att se hur dina samarbeten växer genom att följa upp och analysera. Om du också kan tyska så är det meriterande, men inget krav.
Mer specifikt kommer du att:
Driva försäljning och varumärkeskännedom genom samarbeten med micro-influencers
Arbeta datadrivet och masskommunicera med influencers
Hitta nya samarbeten och underhålla befintliga
Planera och genomföra kampanjer för micro-influencers
Skriva uppdragsbeskrivningar och följa upp att de genomförs
Säkerställa att kommunikationen följer vår tone of voice

Som person ser vi att:
Du gillar att arbeta systematiskt och datadrivet
Du är självgående med god förmåga att ta egna initiativ
Du har en hög känsla för service
Du skriver obehindrat på svenska och engelska
Du är duktig på att skapa kontakt och bygga relationer via skrivna ordet

Du kommer att jobba på vårt HQ i Storvreta utanför Uppsala. Tjänsten är på 100%. Vi tillämpar provanställning på 6 månader.
Maila CV och personligt brev till [email protected], senast den 31/4. Visa mindre

Junior Marknadskoordinator

Ansök    Mar 31    Ls Jobbet AB    Marknadskoordinator
Vi på Trebor har utvecklat flertalet världsunika produkter och växer starkt som företag vilket gör att vi behöver bli fler! Nu finns möjligheten påbörja din karriär inom marknad och kommunikation i en utvecklande roll hos ett expansivt bolag som har ambitioner att växa på internationella marknader. Tjänsten som Junior Marknadskoordinator är ny hos oss, vilket innebär att den kommer att formas efter dig och dina erfarenheter. Om tjänsten Som Marknadskoordin... Visa mer
Vi på Trebor har utvecklat flertalet världsunika produkter och växer starkt som företag vilket gör att vi behöver bli fler! Nu finns möjligheten påbörja din karriär inom marknad och kommunikation i en utvecklande roll hos ett expansivt bolag som har ambitioner att växa på internationella marknader. Tjänsten som Junior Marknadskoordinator är ny hos oss, vilket innebär att den kommer att formas efter dig och dina erfarenheter.
Om tjänsten
Som Marknadskoordinator hos oss kommer du att tillhöra vår säljorganisation och arbeta i nära samarbete med försäljningschef och kollegor. Du arbetar brett med både tryckt och digital marknadsföring, kommunikation och grafisk formgivning. Arbetsuppgifterna varierar utifrån dina tidigare erfarenheter och det du inte hanterar på egen hand kommer vi anlita en extern byrå för. I de fall vi tar hjälp av externa byråer, mediasäljare eller andra leverantörer är du ansvarig för kontakter och kravställning.
Dina ansvarsområden kommer vara att arbeta med marknadsföringen av oss som företag och våra produkter samt ansvara för våra sociala medier, hemsida och SEM/SEO. Du ansvarar för vår tillväxt på digitala kanaler genom ads, social selling och ser till att producera textunderlag. Du arbetar också med intern kommunikation, exempelvis publicering på intranät. Du skapar grafisk profil och är rådgivande gällande layout i framtagandet av tekniska dokument och reklammaterial.
Rollen rapporterar direkt till Head of Sales.
Vem är du?
Vi tror att du är i början av din karriär och har en relevant eftergymnasial utbildning alternativt erfarenhet från en liknande roll. Det är meriterande om du tidigare jobbat med marknadsföring på ett teknikintensivt företag med komplexa produkter. Har du även erfarenhet av marknadsföring från en internationell B2B-marknad ser vi det som ett plus. Du har goda kunskaper inom InDesign, Illustrator, Photoshop och/eller liknande program. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att skapa och redigera video-content. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och att du har kunskaper i engelska språket. B-körkort är inte ett krav, men är bra att ha.
Du är en driven och framåtriktad person som har en vilja att vara med på vår pågående och fortsatta utvecklingsresa. Du är flexibel och har god förmåga att anpassa dig efter omvärlden. Vi har förändrat branschen med våra produkter och vi främjar innovation. Har du idéer kommer du att få använda dem hos oss och vi ser därför att du är nytänkande och kreativ. Du kommer att arbeta på ett företag där alla har hög teknisk kompetens och utbildning så vi hoppas att även du har ett tekniskt intresse och vill lära dig mer om våra produkter.
Övrigt
Placeringsort för denna tjänst är Uppsala. Tjänsten är en projektanställning på ett år, därefter övergår anställningen till en tillsvidare tjänst om båda parter är nöjda med samarbetet.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsulter Lina Haglund 070-7772373 eller Andrea Hartwig 076-7230727.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och undanber oss telefonsamtal och erbjudanden från andra annonserings- eller rekryteringsföretag.
Vi ser fram emot din ansökan!


Krav
Relevant eftergymnasial utbildning alternativt minst 2 års arbetslivserfarenhet inom digital marknadsföring
Kunskaper i InDesign, Illustrator, Photoshop eller liknande
Mycket goda kunskaper i svenska
Goda kunskaper i engelska

Meriterande
Erfarenhet av marknadsföring på ett teknikintensivt företag med komplexa produkter
Erfarenhet av B2B-marknadsföring på internationell marknad
Erfarenhet av att skapa och redigera video-content
B-körkort



Om arbetsgivaren - Trebor Group AB
Trebor Group AB är ett av Nordens största specialistföretag för CitectSCADA. Företaget startades 1995 och idag är vi 21 heltidsanställda i Sverige som ständigt strävar efter kontinuerlig utveckling med ett mål, att ge våra kunder tillgång till det bästa marknaden kan erbjuda. Visa mindre

Marknadskoordinator / Miljökoordinator till Belos

Ansök    Jan 18    Bravura Sverige AB    Marknadskoordinator
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Industri Belos AB.

Om företaget:

Belos verksamhetsområde är försäljning av armaturer för vatten och avlopp till kommuner, entreprenörer och industriföretag via grossister. De erbjuder ett brett sortiment från världens främsta leverantörer. Deras vision är att fortsatt vara ett av de ledande företagen inom svensk VA samt driva utvecklingen för att kunna bidra till ett mer hållbart samhälle.

Här får du arbeta i en transparant och plattorganisation med stark laganda, där man arbetar mål fokuserat med en stark strävan från varje individ att nå resultat. Du kommer även att arbeta mot Belos danska filial, Induflow Filial af Industri Belos AB som är beläget i Odense Danmark. Som medarbetare på Belos har du goda möjligheter att påverka din arbetssituation då de ständigt arbetar för att skapa förutsättningarna för egen utveckling. Kontoret är beläget i Uppsala.

Arbetsuppgifter:

I rollen som marknadskoordinator ansvarar du för att planera och organisera aktiviteter kring marknadsföringen. Du är ansvarig för hemsidorna och plattformarna inom sociala medier för att skapa en slagkraftig marknadsföring, skickar ut nyhetsbrev och sammanställer informationsmaterial. Till mässor/utställningar organiserar du och skapar material som gör att Belos sticker ut och attraherar besökare. En annan viktig del av dina arbetsuppgifter är uppdatering av RSK-nummer och produktbedömningar utifrån Byggvarubedömningen. Utöver dessa arbetsuppgifter stöttar du VD:n och säljare med administration. Arbetsuppgifterna innefattar även miljöbedömningar. Du erbjuds en introduktion på två veckor vid start i syfte att ge dig en bild av Belos och dina arbetsuppgifter. Du arbetar även inledningsvis nära Belos nuvarande marknadsassistent för att på så sätt fasas in i dina arbetsuppgifter.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

•Avslutad gymnasieutbildning
•Goda kunskaper i Photoshop, InDesign, Illustrator, Adobe. Eller liknande program
•Vana av sociala medier
•Goda kunskaper i svenska och engelska.
•Goda kunskaper i Danska är meriterande
•Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring är meriterande
•Erfarenhet av arbete med marknadsföring eller miljöbedömningar är meriterande
•Kunskaper inom miljö, vatten och avfall är meriterande

För att passa i rollen är du en person som tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att de blir utförda i tid. Du är duktig på att sätta upp och hålla tidsramar och är mån om att arbeta till dess resultat är uppnådda. Noggrannhet i arbetet är något du behärskar och du arbetar strukturerat för att hela tiden föra ditt arbete framåt. Som person är du nyfiken och motiveras av att sätta i gång och driva projekt framåt. Vidare är du prestigelös och ser inga problem med att stötta dina kollegor. Du är även en person som besitter ett inre driv och du uppskattar frihet i din arbetsroll där du ges möjlighet att ta initiativ och utveckla befintligt arbetssätt.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: marknadsföring, marknadsförare, marknadsassistent, marknadskoordinator, sociala medier, miljö, miljökoordinator, webb, webbuppdatering, hetid, belos, industri belos ab, administration, miljöbedömningar Visa mindre

Varumärkes- och spårbarhetsansvarig till FSC Sverige

Vill du hjälpa företag och konsumenter att välja produkter från ansvarsfullt skötta skogar? Då är det här jobbet något för dig! FSC Sverige växer och söker en varumärkes- och spårbarhetsansvarig. Vi erbjuder en perfekt kombination genom att vara en liten, nationell organisation i ett globalt nätverk; en miljö som möjliggör nätverkande på både lokal, nationell och internationell nivå. Om tjänsten Forest Stewardship Council® (FSC®), är en global hållbarhetsm... Visa mer
Vill du hjälpa företag och konsumenter att välja produkter från ansvarsfullt skötta skogar? Då är det här jobbet något för dig! FSC Sverige växer och söker en varumärkes- och spårbarhetsansvarig. Vi erbjuder en perfekt kombination genom att vara en liten, nationell organisation i ett globalt nätverk; en miljö som möjliggör nätverkande på både lokal, nationell och internationell nivå.
Om tjänsten
Forest Stewardship Council® (FSC®), är en global hållbarhetsmärkning som gör det möjligt för företag och konsumenter att välja produkter från ett skogsbruk som är miljöanpassat, socialt ansvarstagande och ekonomiskt livskraftigt. I Sverige är över hälften av skogsmarken FSC-certifierad, mer än 450 företag tillverkar FSC-märkta produkter och 80 återförsäljare har licens för att marknadsföra FSC-märkta produkter.
I rollen som varumärkes- och spårbarhetsansvarig ansvarar du för den tekniska expertisen vad gäller FSC:s varumärkes- och spårbarhetsregler, och stöttar såväl nuvarande som potentiella användare av våra tjänster. Du arbetar nära vår marknadsansvarige och vår kommunikationsansvarige för att genomföra FSC Sveriges marknads- och kommunikationsplan. Du blir även en del av FSC:s internationella nätverk, och samarbetar särskilt med de nordiska kontoren.
Arbetet innefattar bland annat:
Teknisk support till företag som har varumärkeslicens eller spårbarhetscertifiering
Att öka antalet företag som har varumärkeslicens i Sverige, med särskilt fokus på prioriterade branscher och nyckelföretag
Utveckling av informations- och utbildningsmaterial om varumärkeslicens och spårbarhetscertifiering tillsammans med kommunikationsansvarig, samt genomförande av informations- och utbildningsinsatser tillsammans med marknadsansvarig
Godkännande av licenstagarnas varumärkesanvändning samt uppföljning av felaktig varumärkesanvändning
Administration av varumärkeslicenser, inklusive kvalitetssäkring av data i FSC:s internationella databas
Möten med konsulterna och certifieringsorganen för spårbarhet och föreningens marknadskommitté



Din profil
Du är självgående, utåtriktad och strukturerad. Du har ett öga för detaljer och brinner för att dela med dig av dina kunskaper till andra. För att uppnå goda resultat ser du betydelsen av att samverka och skapa nätverk såväl internt som externt. Erfarenhet av arbete med spårbarhets- och varumärkesarbete inom hållbarhetscertifiering, särskilt FSC, är meriterande. Du har högre utbildning med relevant examen på kandidat eller mastersnivå, eller motsvarande. Arbetet kräver goda kunskaper i engelska i både tal och skrift, eftersom du arbetar i en internationell miljö.
Övrig information
FSC Sverige är en ideell förening som har kansli i Uppsala med sex anställda. FSC Sveriges styrelse består av personer från våra medlemsorganisationer och företräder olika intresseområden: ekonomiska, miljö och sociala. FSC Sverige ingår i FSC:s internationella nätverk med verksamhet i 130 länder. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse.
Ansökan
Skicka din ansökan till [email protected] och bifoga CV och personligt brev. Ansök senast den 18 mars. För mer information om tjänsten vänligen kontakta verksamhetschef Lena Dahl: [email protected] eller 070-146 38 67.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Marketing Coordinator

We are looking for an ambitious and curious Outreach Specialist/Marketing Coordinator to grow with our newly established Outreach team. Join us in spreading the word about our trusted products and services, assisting the global pharmaceutical industry and other stakeholders in developing safe medicines. We are looking for an Outreach Specialist/Marketing Coordinator with experience in professional event management, who is driven by creating value for exis... Visa mer
We are looking for an ambitious and curious Outreach Specialist/Marketing Coordinator to grow with our newly established Outreach team.

Join us in spreading the word about our trusted products and services, assisting the global pharmaceutical industry and other stakeholders in developing safe medicines. We are looking for an Outreach Specialist/Marketing Coordinator with experience in professional event management, who is driven by creating value for existing and potential customers and is inspired by the variety of tasks as well as professional and personal development opportunities available in this position.

The team
The Outreach team at UMC is a small, newly established unit, focused on generating income for UMC through raising awareness of our products and services, building and maintaining customer relationships, and influencing how our brands are perceived. Whether a newsletter, an event, a brochure, or a presentation, the intent is always to present UMC as fair, professional, efficient, and problem-solving.

Caring for and serving our extensive user communities, consisting of pharmaceutical industry and healthcare professionals, is a key priority for the team. We engage with our users globally by hosting User Group meetings and attending conferences around the world.

Another focus area for the team is to collect market data and transform it into meaningful insights that guide strategic product development decisions and effective business strategies.

The role
As an Outreach Specialist/Marketing Coordinator you will work with and support the entire lifecycle of marketing activities for selected UMC products and services. A special focus of the role will be to manage all practical aspects of UMC’s product-related external events (face-to-face as well as virtual ones) from concept until completion.

Your general responsibilities will be to:

-
Support the entire product marketing process at UMC by coordinating practical aspects pertaining to marketing campaigns, onboarding packages, product launches, marketing material, travel planning, conferences, and strategic partnerships;

-
Plan and facilitate logistics for face-to-face events and conferences;

-
Provide support for on-site events and conferences;

-
Contribute to the development and execution of marketing programs;

-
Coordinate virtual events and webinars and provide technical support before, during, and after these events;

-
Develop original copy for marketing emails, social media, print advertisements, and UMC web; and

-
Measure impact of campaigns and turn metrics into insights and improvements.


What you will need to succeed

-
To be successful in this role, you need to have experience in organising and arranging all aspects of professional events as a project manager, including face-to-face and virtual meetings.

-
You are self-driven and results-oriented with an eye for detail. You have excellent oral and written communication skills and a desire to deliver above and beyond service and support.

-
You have at least a bachelor’s degree in a relevant field and are fluent in written and spoken English. Extra languages are a plus.


Who you are

-
You have a customer and service delivery mindset and are used to delivering in a fast-paced environment. Furthermore, you have a creative and adaptive approach to overcoming obstacles.

-
You understand the importance of creating and maintaining good relationships with others and you have an aptitude for collaboration and teamwork.

-
You are willing to learn and take on new tasks as needed.



Uppsala Monitoring Centre (UMC) is a centre for international service and scientific research in the field of pharmacovigilance. We are the WHO Collaborating Centre for International Drug Monitoring, and manage the technical and operational aspects of the WHO Programme for International Drug Monitoring since 1978.

As an independent, non-profit foundation, we support the World Health Organization, regulatory authorities, and other stakeholders who share our vision of advancing medicines safety. Through research and development of new scientific methods, we explore the benefits and harms of medicines for patients, and offer products and services used by health authorities and the pharmaceutical industry worldwide. Visa mindre

Outreach Specialist / Marketing Coordinator

We are looking for an ambitious and curious Outreach Specialist/Marketing Coordinator to grow with our newly established Outreach team. Join us in spreading the word about our trusted products and services, assisting the global pharmaceutical industry and other stakeholders in developing safe medicines. We are looking for an Outreach Specialist/Marketing Coordinator with experience in professional event management, who is driven by creating value for exis... Visa mer
We are looking for an ambitious and curious Outreach Specialist/Marketing Coordinator to grow with our newly established Outreach team.

Join us in spreading the word about our trusted products and services, assisting the global pharmaceutical industry and other stakeholders in developing safe medicines. We are looking for an Outreach Specialist/Marketing Coordinator with experience in professional event management, who is driven by creating value for existing and potential customers and is inspired by the variety of tasks as well as professional and personal development opportunities available in this position.

The team
The Outreach team at UMC is a small, newly established unit, focused on generating income for UMC through raising awareness of our products and services, building and maintaining customer relationships, and influencing how our brands are perceived. Whether a newsletter, an event, a brochure, or a presentation, the intent is always to present UMC as fair, professional, efficient, and problem-solving.

Caring for and serving our extensive user communities, consisting of pharmaceutical industry and healthcare professionals, is a key priority for the team. We engage with our users globally by hosting User Group meetings and attending conferences around the world.

Another focus area for the team is to collect market data and transform it into meaningful insights that guide strategic product development decisions and effective business strategies.

The role
As an Outreach Specialist/Marketing Coordinator you will work with and support the entire lifecycle of marketing activities for selected UMC products and services. A special focus of the role will be to manage all practical aspects of UMC’s product-related external events (face-to-face as well as virtual ones) from concept until completion.

Your general responsibilities will be to:

-
Support the entire product marketing process at UMC by coordinating practical aspects pertaining to marketing campaigns, onboarding packages, product launches, marketing material, travel planning, conferences, and strategic partnerships;

-
Plan and facilitate logistics for face-to-face events and conferences;

-
Provide support for on-site events and conferences;

-
Contribute to the development and execution of marketing programs;

-
Coordinate virtual events and webinars and provide technical support before, during, and after these events;

-
Develop original copy for marketing emails, social media, print advertisements, and UMC web; and

-
Measure impact of campaigns and turn metrics into insights and improvements.


What you will need to succeed

-
To be successful in this role, you need to have experience in organising and arranging all aspects of professional events as a project manager, including face-to-face and virtual meetings.

-
You are self-driven and results-oriented with an eye for detail. You have excellent oral and written communication skills and a desire to deliver above and beyond service and support.

-
You have at least a bachelor’s degree in a relevant field and are fluent in written and spoken English. Extra languages are a plus.


Who you are

-
You have a customer and service delivery mindset and are used to delivering in a fast-paced environment. Furthermore, you have a creative and adaptive approach to overcoming obstacles.

-
You understand the importance of creating and maintaining good relationships with others and you have an aptitude for collaboration and teamwork.

-
You are willing to learn and take on new tasks as needed.



Uppsala Monitoring Centre (UMC) is a centre for international service and scientific research in the field of pharmacovigilance. We are the WHO Collaborating Centre for International Drug Monitoring, and manage the technical and operational aspects of the WHO Programme for International Drug Monitoring since 1978.

As an independent, non-profit foundation, we support the World Health Organization, regulatory authorities, and other stakeholders who share our vision of advancing medicines safety. Through research and development of new scientific methods, we explore the benefits and harms of medicines for patients, and offer products and services used by health authorities and the pharmaceutical industry worldwide. Visa mindre

Marknads och projektkoordinator

Ansök    Sep 27    NYTA AB    Marknadskoordinator
Nyta är ett relativt nytt företag som presenterar sig bäst på www.nyta.se Bolaget arbetar mot färg och byggindustrin och har flera spännande lanseringar framför sig. På produktprogrammet finns betonglasyr för vägg och golv. Bolaget arbetar även med ett typ av klotterskydd för tegel. Till bolaget behövs en person som arbetar med olika ansökningar till kvalitetsmärkningar. I arbetet ingår även att hålla ordning på olika projekt och kunder. Våra kunder är ... Visa mer
Nyta är ett relativt nytt företag som presenterar sig bäst på www.nyta.se Bolaget arbetar mot färg och byggindustrin och har flera spännande lanseringar framför sig.
På produktprogrammet finns betonglasyr för vägg och golv. Bolaget arbetar även med ett typ av klotterskydd för tegel.
Till bolaget behövs en person som arbetar med olika ansökningar till kvalitetsmärkningar. I arbetet ingår även att hålla ordning på olika projekt och kunder. Våra kunder är arkitekter, fastighetsägare, färghandel och utförare
Du som söker bör ha erfarenhet av liknande arbete. Du måste ha ett eget driv, eftersom du får driva dina uppgifter självständigt. Självfallet så finns det ledning och styrning, men du bör ha förmågan att vara självständig. Samtidigt som det är viktigt att du är strukturerad och noggrann, så är det viktigt att du har lätt att kommunicera både internt och externt.
Bra referenser kommer att vara viktiga vid val av medarbetare
Är du duktig att arbeta med hemsidor är det ett plus.
Bolaget är nu i en fas där vi växer och för rätt person kan arbetsuppgifterna komma att utvecklas.
Skicka gärna en intresseanmälan på [email protected]
Det är en fördel om du bor i Uppsala/Stockholmsområdet. I början får du utgå från hemmet. Inom kort kommer vi att anskaffa kontor och lager i Uppsala
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Marknadskoordinator / Miljökoordinator till Belos

Ansök    Dec 14    Bravura Sverige AB    Marknadskoordinator
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Industri Belos AB.

Om företaget:

Belos verksamhetsområde är försäljning av armaturer för vatten och avlopp till kommuner, entreprenörer och industriföretag via grossister. De erbjuder ett brett sortiment från världens främsta leverantörer. Deras vision är att fortsatt vara ett av de ledande företagen inom svensk VA samt driva utvecklingen för att kunna bidra till ett mer hållbart samhälle.

Här får du arbeta i en transparant och plattorganisation med stark laganda, där man arbetar mål fokuserat med en stark strävan från varje individ att nå resultat. Du kommer även att arbeta mot Belos danska filial, Induflow Filial af Industri Belos AB som är beläget i Odense Danmark. Som medarbetare på Belos har du goda möjligheter att påverka din arbetssituation då de ständigt arbetar för att skapa förutsättningarna för egen utveckling. Kontoret är beläget i Uppsala.

Arbetsuppgifter:

I rollen som marknadskoordinator ansvarar du för att planera och organisera aktiviteter kring marknadsföringen. Du är ansvarig för hemsidorna och plattformarna inom sociala medier för att skapa en slagkraftig marknadsföring, skickar ut nyhetsbrev och sammanställer informationsmaterial. Till mässor/utställningar organiserar du och skapar material som gör att Belos sticker ut och attraherar besökare. En annan viktig del av dina arbetsuppgifter är uppdatering av RSK-nummer och produktbedömningar utifrån Byggvarubedömningen. Utöver dessa arbetsuppgifter stöttar du VD:n och säljare med administration. Arbetsuppgifterna innefattar även miljöbedömningar. Du erbjuds en introduktion på två veckor vid start i syfte att ge dig en bild av Belos och dina arbetsuppgifter. Du arbetar även inledningsvis nära Belos nuvarande marknadsassistent för att på så sätt fasas in i dina arbetsuppgifter.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

•Avslutad gymnasieutbildning
•Goda kunskaper i Photoshop, InDesign, Illustrator, Adobe. Eller liknande program
•Vana av sociala medier
•Goda kunskaper i svenska och engelska.
•Goda kunskaper i Danska är meriterande
•Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring är meriterande
•Erfarenhet av arbete med marknadsföring eller miljöbedömningar är meriterande
•Kunskaper inom miljö, vatten och avfall är meriterande

För att passa i rollen är du en person som tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att de blir utförda i tid. Du är duktig på att sätta upp och hålla tidsramar och är mån om att arbeta till dess resultat är uppnådda. Noggrannhet i arbetet är något du behärskar och du arbetar strukturerat för att hela tiden föra ditt arbete framåt. Som person är du nyfiken och motiveras av att sätta i gång och driva projekt framåt. Vidare är du prestigelös och ser inga problem med att stötta dina kollegor. Du är även en person som besitter ett inre driv och du uppskattar frihet i din arbetsroll där du ges möjlighet att ta initiativ och utveckla befintligt arbetssätt.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: marknadsföring, marknadsförare, marknadsassistent, marknadskoordinator, sociala medier, miljö, miljökoordinator, webb, webbuppdatering, hetid, belos, industri belos ab, administration, miljöbedömningar Visa mindre

Marketing- and Sales assistent

Ansök    Jun 24    Dirac Research AB    Marknadskoordinator
Dirac Research, one of Sweden’s emerging tech powerhouses, is a world-renowned audio technology company that is dedicated to inventing the future of sound across all product categories. The company’s market-leading digital audio optimization solutions have been adopted by some of the world’s most respected manufacturers – including Rolls Royce, Volvo, Polestar, BMW, BYD, Harman, Datasat, NAD, ASUS and OPPO, and many others. Dirac’s headquarters are in Upps... Visa mer
Dirac Research, one of Sweden’s emerging tech powerhouses, is a world-renowned audio technology company that is dedicated to inventing the future of sound across all product categories. The company’s market-leading digital audio optimization solutions have been adopted by some of the world’s most respected manufacturers – including Rolls Royce, Volvo, Polestar, BMW, BYD, Harman, Datasat, NAD, ASUS and OPPO, and many others. Dirac’s headquarters are in Uppsala, Sweden, but Dirac also has offices in Shenzhen, Beijing and Shanghai, China; a Research & Development facility in Copenhagen, Denmark; and representation in Germany, Japan, Korea, Taiwan, and the USA. Undergoing an intense growth phase, the Dirac team consists of more than 85 people – with additional expansion on the immediate horizon.

Our Vision
Audio performance is becoming increasingly prominent in our favorite consumer devices, which also are increasingly defined by software rather than hardware. With these trends, Dirac´s mission is to be the world’s leading provider of complete digital audio optimization solutions, while its vision is to become a global consumer brand and a quality seal for sound systems of every kind.

Position
As our Marketing- and Sales assistant, you will among different tasks be responsible for event planning, marketing- and sales administration, producing of sales- and marketing material and structuring information in our sales- and marketing systems.

Your Challenge
You have a high ability to work and collaborate with team members, can prioritize well, and can work at a high pace. You express yourself well in Swedish and English. You have an interest in sound, technology or perhaps music or have worked in another industry and have gained knowledge and expertise from your experience. You are curious and a quick learner.

Your Profile
You have acquired adequate skills on the job from previous experience in a similar role. You work comfortably with different tools on different platforms, As a person, you are very driven, positive, curious about digital development, proactive, and independent.

What Dirac Offers You
Dirac is one of Sweden’s hottest and fastest-growing young tech companies, with best-in-class technology and a customer base that includes many of the world’s most reputable brands. Dirac offers a highly entrepreneurial environment and a team exceptionally passionate about both building a great business and inventing the future of sound.

Other
Your main location will be at Dirac’s headquarters in central Uppsala. The position is to be filled as soon as possible. We look forward to receiving your application! Visa mindre

Marknadskoordinator

Ansök    Feb 4    Ls Jobbet AB    Marknadskoordinator
Allt fler handlar på nätet samtidigt som intresset för matlagning ökar. Det i kombination med lyckade omställningar och ökad lönsamhet gör att det går bra för KitchenTime! 2020 öppnade vi på fem nya marknader och vi räknar med det dubbla för 2021. Vi behöver därför förstärka vår marknadsavdelning med en Marknadskoordinator. Om tjänsten Rollen som Marknadskoordinator är bred och kräver någon som brinner för att jobba med allt som berör kampanjer. I samarbe... Visa mer
Allt fler handlar på nätet samtidigt som intresset för matlagning ökar. Det i kombination med lyckade omställningar och ökad lönsamhet gör att det går bra för KitchenTime! 2020 öppnade vi på fem nya marknader och vi räknar med det dubbla för 2021. Vi behöver därför förstärka vår marknadsavdelning med en Marknadskoordinator.
Om tjänsten
Rollen som Marknadskoordinator är bred och kräver någon som brinner för att jobba med allt som berör kampanjer. I samarbete med kategorichefer tar du fram kampanjplanen och det är därefter du som ansvarar för att kampanjplanen följs och ser till att deadlines nås. Du kommunicerar med interna och externa parter samt sammanställer produktguider, nyhetsbrev och informationstexter för att uppnå lyckade kampanjer. En viktig del av vår marknadskommunikation sker genom sociala medier och du kommer att arbeta mycket med både Facebook, Instagram och liknande plattformar.
Bra och tydlig kommunikation är en essentiell del av allt du gör. Ibland kommer det krävas att du ställer krav på andra parter och du behöver även ett helhetsperspektiv för att kontinuerligt kunna planera för flera steg framåt. Samarbete och relationer med annonseringspartners och andra externa partners är även något som du kommer att ta hand om. Du kommer att ha nära kontakt med allt från kategorichefer och inköpare till leverantörer för att säkerställa att rätt produkter finns i rätt kampanj. Du ingår i Marketing & E-commerce avdelningen och delar dina arbetsuppgifter med en kollega på marknad.
Rollen ger dig stora möjligheter att få användning av din kreativitet både i ord och grafisk form. Du har chans att få ta ansvar för stora områden så som olika geografiska marknader eller någon av våra olika sajter.
Besök gärna våra sajter nedan så kan du redan nu få en bild av vad du kan få jobba med:
https://confidentliving.se/
https://www.kitchentime.se/
https://www.koketsfavoriter.se/
Om dig
Du har något/några års erfarenhet av arbete på marknadsavdelning där du har arbetat med arbetsuppgifter som kampanjer, sociala medier och nyhetsbrev. I grunden har du någon form av utbildning inom kommunikation, media eller annat relevant ämne. Är du estetiskt lagd och kanske även jobbat med grafisk formgivning eller bildbehandling är det meriterande. Ytterligare ser vi gärna att du är systemkunnig och har kunskaper inom Photoshop eller Illustrator.
Du talar och skriver väl på både svenska och engelska och skulle du ha språkkunskaper utöver det är det meriterande eftersom vi växer på tex tysk- fransk- och holländsktalande marknader.
Som person är du strukturerad och är van att planera och följa deadlines, nå uppsatta mål och se helheten i ditt arbete. Du är driven och proaktiv i ditt arbetssätt för att ständigt ha koll på vad som behöver ske just nu men även längre fram. Du kommer jobba nära dina kollegor och behöver kunna samarbeta, vara prestigelös och även bekväm med att kommunicera vad du behöver för att kunna utföra dina uppgifter.
Vi erbjuder
KitchenTime är ett ungt och växande företag och vi som jobbar här ser oss alla som ambitiösa och drivna. Vi arbetar ständigt för att utvecklas och bli ännu bättre. Det är en entreprenöriell organisation där du har chansen att påverka och bidra. Vi sitter dessutom i ett centralt kontor, ett stenkast från Resecentrum i Uppsala!
Tillträde och ansökan
Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning.
Har du några frågor går det bra att kontakta rekryteringskonsult Anna Nord på
018-470 71 12 eller på [email protected]
Rekryteringen sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Relevant utbildning
Minst 1-3 års arbetslivserfarenhet på marknadsavdelning
Mycket god svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande
Systemkunnig inom Photoshop eller Illustrator
Tidigare arbetat med kampanjgrafik
Språkkunskaper utöver svenska och engelska

Om arbetsgivaren - KitchenTime
KitchenTime är en köksredskapsbutik på nätet där du hittar allt för ditt kök till bra priser. Tack vare att vi har Sveriges största sortiment av köksprodukter online med över 45 000 produkter i sortimentet kan du välja mellan massor av populära och välkända varumärken.
Vi tycker att köket är hemmets hjärta och fascineras av de underverk som kan uppstå där. Vi vill erbjuda dig fantastiska produkter som gör att du både lyckas och trivs i köket. Oavsett om du är amatör eller proffs finns något för dig, och vi hjälper dig gärna att hitta exakt vad du söker. KitchenTime finns på 9 olika marknader i Europa. Visa mindre

Marknadskoordinator

Ansök    Jun 16    Ls Jobbet AB    Marknadskoordinator
Allt fler handlar på nätet samtidigt som intresset för matlagning ökar. Det i kombination med lyckade omställningar och ökad lönsamhet gör att det går bra för KitchenTime och under det senaste året har vi expanderat på flera marknader. Vi behöver därför förstärka vår marknadsavdelning med en Marknadskoordinator. Om tjänsten Rollen som Marknadskoordinator är bred och kräver någon som brinner för att jobba med allt som berör kampanjer. I samarbete med kateg... Visa mer
Allt fler handlar på nätet samtidigt som intresset för matlagning ökar. Det i kombination med lyckade omställningar och ökad lönsamhet gör att det går bra för KitchenTime och under det senaste året har vi expanderat på flera marknader. Vi behöver därför förstärka vår marknadsavdelning med en Marknadskoordinator.
Om tjänsten
Rollen som Marknadskoordinator är bred och kräver någon som brinner för att jobba med allt som berör kampanjer. I samarbete med kategorichefer tar du fram kampanjplanen och det är därefter du som ansvarar för att kampanjplanen följs och ser till att deadlines nås. Du kommunicerar med interna och externa parter samt sammanställer produktguider, nyhetsbrev och informationstexter för att uppnå lyckade kampanjer. En viktig del av vår marknadskommunikation sker genom sociala medier och du kommer att arbeta mycket med både Facebook, Instagram och liknande plattformar.
Bra och tydlig kommunikation är en essentiell del av allt du gör. Ibland kommer det krävas att du ställer krav på andra parter och du behöver även ett helhetsperspektiv för att kontinuerligt kunna planera för flera steg framåt. Samarbete och relationer med annonseringspartners och andra externa partners är även något som du kommer att ta hand om. Du kommer att ha nära kontakt med allt från kategorichefer och inköpare till leverantörer för att säkerställa att rätt produkter finns i rätt kampanj. Du ingår i Marketing & E-commerce avdelningen och delar dina arbetsuppgifter med en kollega på marknad.
Rollen ger dig stora möjligheter att få användning av din kreativitet både i ord och grafisk form. Du har chans att få ta ansvar för stora områden så som olika geografiska marknader eller någon av våra olika sajter.
Besök gärna våra sajter nedan så kan du redan nu få en bild av vad du kan få jobba med:
https://confidentliving.se/
https://www.kitchentime.se/
https://www.koketsfavoriter.se/
Om dig
Du har något/några års erfarenhet av arbete på marknadsavdelning där du har arbetat med arbetsuppgifter som kampanjer, sociala medier och nyhetsbrev. I grunden har du någon form av utbildning inom kommunikation, media eller annat relevant ämne. Är du estetiskt lagd och kanske även jobbat med grafisk formgivning eller bildbehandling är det meriterande. Ytterligare ser vi gärna att du är systemkunnig och har kunskaper inom Photoshop eller Illustrator.
Du talar och skriver väl på både svenska och engelska och skulle du ha språkkunskaper utöver det är det meriterande eftersom vi växer på tex tysk- fransk- och holländsktalande marknader.
Som person är du strukturerad och är van att planera och följa deadlines, nå uppsatta mål och se helheten i ditt arbete. Du är driven och proaktiv i ditt arbetssätt för att ständigt ha koll på vad som behöver ske just nu men även längre fram. Du kommer jobba nära dina kollegor och behöver kunna samarbeta, vara prestigelös och även bekväm med att kommunicera vad du behöver för att kunna utföra dina uppgifter.
Vi erbjuder
KitchenTime är ett ungt och växande företag och vi som jobbar här ser oss alla som ambitiösa och drivna. Vi arbetar ständigt för att utvecklas och bli ännu bättre. Det är en entreprenöriell organisation där du har chansen att påverka och bidra. Vi sitter dessutom i ett centralt kontor, ett stenkast från Resecentrum i Uppsala!
Tillträde och ansökan
Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning.
Har du några frågor går det bra att kontakta rekryteringskonsult Anna Nord på
018-470 71 12 eller på [email protected]
Rekryteringen sker löpande, men på grund av sommar och semestertider kommer intervjuer att hållas i augusti.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Digital marketing coordinator - Uppsala/Stockholm

Ansök    Nov 18    IAR Systems    Marknadskoordinator
Are you passionate about digital marketing and website management? Are you hands-on yet creative and analytical? Can you see the big picture without losing sight of the details? Then you could be the right person to join our team! We are a highly global organization, big enough to be able to do lots of cool projects, but small enough to know everyone by name. We are part of an extremely exciting industry that is leading the way for new connected technology... Visa mer
Are you passionate about digital marketing and website management? Are you hands-on yet creative and analytical? Can you see the big picture without losing sight of the details? Then you could be the right person to join our team! We are a highly global organization, big enough to be able to do lots of cool projects, but small enough to know everyone by name. We are part of an extremely exciting industry that is leading the way for new connected technology.
?
Job description
As a digital marketing coordinator at IAR Systems, you will work with continuous improvements and maintenance, as well as long-term projects and ongoing analytics. Your priority will be to create qualified sales leads using our websites, our most important communication channel, while ensuring that our brands remain of high value. You will be part of a marketing team consisting of five persons in the Uppsala head office, as well as colleagues handling local marketing in Japan and Korea. We work closely as a team and help each other out where it’s most needed so from time to time your tasks could involve other areas of marketing as well.
 
You’ll manage and create relevant content in order to share information with our customers and optimize our conversion rate.
You’ll create weekly and monthly analysis (including some focus on revenue and customers) as well as proactively dive deep into Google Analytics and other campaign analytics tools to provide actionable insights during campaign flights to optimize for success of our growth goals.
You’ll work on establishing a customer journey across several different digital platforms.
You’ll act as the main interface to our external web agency.

 
Qualifications
To be successful in this role, you need to be knowledgeable in key areas of digital marketing, such as website management, and have an understanding of the key measurement tools available. Since we are a global company in a worldwide market, you need to have good communicative skills both written and spoken in Swedish and English. Since you will have lot of interaction with others, we believe you are a people person, have a natural commitment for helping people and have a positive attitude. You are eager to learn and get into the core of our marketing, sales and business processes.
 
It is a bonus but not a requirement if you also have a degree in marketing or communication, have experience from marketing automation tools, and from building reports and analyzing campaigns within a CRM (we work with Salesforce), or have previous experience from working at a technical B2B company.
 
What are we offering?
You will get to be part of a multi-cultural and global business in a fast growing industry, an organization where every coworker’s individual role is very important in the big picture. We are welcoming, open to new ideas, and take pride in our achievements. We work together as colleagues, both in our headquarters in Uppsala and in our other offices around the world. We are problem-solvers and take on new challenges with excitement and energy. This is why we will place great emphasis on your personal qualities and their alignment with our values. We offer a great potential to influence what direction your internal career will take, and how we will together expand and develop your role.
 
Interviews will be held continuously, so submit your CV and a personal letter explaining why you are fit for this job today! Visa mindre

Jobba med oss på marknadsavdelningen!

Ansök    Feb 20    SCOTT Sports AB    Marknadskoordinator
SCOTT Sports AB a?r en av Sveriges sto?rsta leveranto?rer av cykel och sportutrustning. Vi sa?ljer, marknadsfo?r och distribuerar ett brett sortiment av utrustning inom omra?dena cykel, vintersport, motorsport och lo?pning. Vi söker nu en medarbetare till marknadsavdelningen i Uppsala där du bl.a. kommer ha ett koordinerande ansvar för digital marknadsföring, event och showroom i nära dialog och i team med marknadschef samt ansvariga inom respektive avd... Visa mer
SCOTT Sports AB a?r en av Sveriges sto?rsta leveranto?rer av cykel och sportutrustning. Vi sa?ljer, marknadsfo?r och distribuerar ett brett sortiment av utrustning inom omra?dena cykel, vintersport, motorsport och lo?pning.


Vi söker nu en medarbetare till marknadsavdelningen i Uppsala där du bl.a. kommer ha ett koordinerande ansvar för digital marknadsföring, event och showroom i nära dialog och i team med marknadschef samt ansvariga inom respektive avdelning. Marknadsavdelningen jobbar brett med samtliga fyra avdelningar.
Arbetet inneba?r ba?de administrativa och operativa arbetsuppgifter – fra?n ho?gt till la?gt.
Vi so?ker dig som...
• har ett starkt sportintresse, med fo?rdel inom cykel- och alpin vintersport
• a?r social och uta?triktad
• a?r en god skribent med stor ka?nsla fo?r ma?lgruppsanpassad text (t.ex. skapa och o?versa?tta text
till social media, produkttexter och nyhetsbrev)
• har god erfarenhet att jobba med design, layout och bildmaterial (InDesign och Photoshop) • har erfarenhet och kunskap inom digital marknadsfo?ring – ba?de operativ och strategisk
• kan hantera ma?nga parallella arbetsuppgifter och a?r en ’doer’
Det inga?r bl.a i tja?nsten:
Ansvarig fo?r underha?ll och aktivering av svensk social media utifra?n internationellt ramverk och strategi
Digital support fo?r a?terfo?rsa?ljare
Producera grafiskt material, digitalt och trycksaker
O?versa?ttning av texter (produkttexter, social media, nyhetsbrev etc.)
Ansvar fo?r showroom och POS-material
Planera och koordinera event lokalt och runt om i Sverige (resdagar inga?r i tja?nsten)



Nyckelkunskaper:
Adobe InDesign
Adobe Photoshop
MS Office
Engelska (flytande i tal och skrift)
Social Media Marketing (Ads Manager)
Körkort
Tekniska cykelkunskaper är meriterande 



La?ter det som ett jobb fo?r dig? Vi ho?r ga?rna fra?n dig!


Maila ditt CV och personligt brev till oss med ’Marknadskoordinator’ i a?mnesraden till:
[email protected]


Senast 28/2, men ga?rna sa? snart som mo?jligt - rekrytering sker lo?pande. Visa mindre

Marketing Coordinator for B2B tech company

Ansök    Dec 4    I.A.R. Systems AB    Marknadskoordinator
Are you an outstanding communicator with strong organizational skills? Do you take pride in keeping deadlines and are great at getting stuff done? Then you could be the right person to join our team! We are a highly global organization, big enough to be able to do lots of cool projects, but small enough to know everyone by name. We are part of an extremely exciting industry that is leading the way for new connected technology. Job description As a marketin... Visa mer
Are you an outstanding communicator with strong organizational skills? Do you take pride in keeping deadlines and are great at getting stuff done? Then you could be the right person to join our team! We are a highly global organization, big enough to be able to do lots of cool projects, but small enough to know everyone by name. We are part of an extremely exciting industry that is leading the way for new connected technology.
Job description
As a marketing coordinator at IAR Systems, you will work with our different marketing channels on a global scale. You will keep track of deadlines and deliverables and make sure we deliver high-quality materials on time, and on brand.
You will be part of a marketing team consisting of five persons in the Uppsala head office, as well as colleagues handling local marketing in Japan and Korea. We work closely as a team and help each other out where it’s most needed, so your tasks could involve any area of marketing.
Main tasks include:
Publishing of content in multiple marketing channels
Web editing and web projects
Marketing project management
Event and tradeshow organization
Email send outs and marketing automation

Qualifications
To be successful in this role, you need to be able to have several projects going on simultaneously and communicate with your manager and team members to set priorities between tasks. You should also be open to priorities changing, as you might suddenly have to drop everything you are doing to take care of something urgent, and then get back to your day-to-day tasks.
Since we are a global company in a worldwide market, you need to have good communicative skills both written and spoken in Swedish and English. Since you will have lot of interaction with others, we believe you are a people person, have a natural commitment for helping people and have a positive attitude. You are eager to learn and get into the core of our marketing, sales and business processes. You should have some experience from a web editing tool and a marketing automation tool – we work in Episerver and Salesforce Pardot – and have some experience from working with the Adobe Creative Suite.
It is a plus, but not a requirement, if you also have a degree in marketing or communication, have previous experience from working at a technical B2B company, or have experience from video editing or from building reports and analyzing campaigns within a CRM (we work with Salesforce).
What are we offering?
You will get to be part of a multi-cultural and global business in a fast growing industry, an organization where every coworker’s individual role is very important in the big picture. We are welcoming, open to new ideas, and take pride in our achievements. We work together as colleagues, both in our headquarters in Uppsala and in our other offices around the world. We are problem-solvers and take on new challenges with excitement and energy. This is why we will place great emphasis on your personal qualities and their alignment with our values.
Questions? Reach out to our CMO Tora Fridholm! Contact details below.
Interviews will be held continuously, so submit your CV and a personal letter explaining why you are fit for this job today! Visa mindre

Marknadskoordinator

Ansök    Okt 7    Uppsala kommun    Marknadskoordinator
Destination Uppsala Vi söker dig som vill vara med och driva, utveckla och genomföra marknadsföringen av några av Uppsalas mest besökta evenemang. Destination Uppsala är ett bolag helägt av Uppsala Kommun, och är en del av avdelningen Näringsliv & Destination inom Uppsala kommun. Det primära uppdraget är att marknadsföra Uppsala som destination för valda marknader och målgrupper samt skapa intäkter och utveckling för den lokala besöksnäringen. Destinat... Visa mer
Destination Uppsala

Vi söker dig som vill vara med och driva, utveckla och genomföra marknadsföringen av några av Uppsalas mest besökta evenemang.

Destination Uppsala är ett bolag helägt av Uppsala Kommun, och är en del av avdelningen Näringsliv & Destination inom Uppsala kommun.
Det primära uppdraget är att marknadsföra Uppsala som destination för valda marknader och målgrupper samt skapa intäkter och utveckling för den lokala besöksnäringen. Destinationsbolaget ansvarar för att bedriva stadens turistinformation, projektleda kommunens större evenemang samt för att i samarbete med näringen utveckla mötes- och evenemangsindustrin via Uppsala Convention Bureau. Bolaget ansvarar även för besöksnäringsfrågor inom Platsvarumärke Uppsala.

Ditt uppdrag
Som Marknadskoordinator med inriktning evenemang är du ansvarig för att driva och genomföra marknadsaktiviteter och kampanjer för besöksstaden Uppsala samt för de evenemang Destination Uppsala har i uppdrag att projektleda. Exempel på evenemang under 2019/2020 är Allt Ljus på Uppsala, Bandyfinalen, Valborg, Linnés Trädgårdsfest och Kulturnatten.

Arbetsuppgifter:


• leda planering och genomförande av beslutade marknadsaktiviteter och kampanjer
• agera beställare och kontakt mot byråer. Säkerställa leverans enligt deadlines
• sätta samman kommunikationsplaner i samråd med marknadschef och projektledare
• planlägga, producera och publicera innehåll i sociala medier
• annonsering i sociala medier
• löpande webbredigering i Wordpress
• säkerställa att grafiska profiler används korrekt
• korrekturläsning
• medverka på evenemangen
• andra eventuella arbetsuppgifter tilldelade av marknadschef eller ledning
• viss grafisk produktion samt bildredigering


Du kommer att arbeta i ett kreativt team bestående av åtta personer och rapporterar till bolagets marknadschef. Enhetens ansvarsområden omfattar marknadsföring av Uppsala, samverkan med besöksnäringen samt turistinformation till stadens besökare. Tjänsten arbetar närmast frågor kring destination men ditt uppdrag kan även komma att innefatta uppgifter för näringslivsenheterna.

Arbetet är till stor del förlagt på vårt kontor i Uppsala under kontorstid, men innebär även arbete ute hos lokala aktörer under och inför evenemangen, med viss oregelbunden arbetstid.


Din bakgrund
Vi söker dig som har relevant utbildning från universitet/högskola, YH eller privat aktör t.ex. Berghs School of Communications eller Hyper Island, samt med minst 1-års dokumenterad erfarenhet av liknande tjänst. Du har god erfarenhet av publiceringsverktyg för webb, gärna Wordpress, samt erfarenhet av att publicera och skapa engagerande innehåll och kampanjer i sociala medier. Viss erfarenhet av grafisk produktion och bildredigering i Adobe Creative Suite krävs.

Vi ser att du är driven, kreativ och gillar att ta egna initiativ. Du är noggrann och en mästare på att hålla många bollar i luften och att leverera vid satt deadline. Sociala medier är din hemmaplan och du har koll på vilken målgrupp som rör sig i vilken kanal. Du kan marknadsföra evenemang med säljande text och bild, samt hantera korrektur. Vi tror att du gillar att arbeta med många projekt samtidigt och mot satta deadlines, samt ser det som en självklarhet att medverka under evenemangen. Det är önskvärt att du har erfarenhet av att producera grafiskt material i Adobe Creative Suite. God förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska är nödvändigt.


Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Susanna Kärvestedt Administrativ chef, Destination Uppsala: 018-727 48 02

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 11 80.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun. Visa mindre

Education and Retail concept coordinator - Nordic

We are now expanding Nordic Marketing Department and are looking for an Education and Retail concept Coordinator for Nordic market. The position are placed at the Nordic head office in Uppsala, Sweden. Purpose of the job:Responsible for the coordination and administration of the Shimano service center concepts (SSC) in order to ensure a smooth implementation of the concepts (SSC) within the Nordic market and increase our business done with the members.Dai... Visa mer
We are now expanding Nordic Marketing Department and are looking for an Education and Retail concept Coordinator for Nordic market. The position are placed at the Nordic head office in Uppsala, Sweden. Purpose of the job:Responsible for the coordination and administration of the Shimano service center concepts (SSC) in order to ensure a smooth implementation of the concepts (SSC) within the Nordic market and increase our business done with the members.Daily coordination and further development of the new training center in Uppsala and the workshop program.Accountabilities:Contribute to a yearly retail support plan, including budget, with a focus on the activities for the years to come.Coordination, implementation and activation of the Shimano e-learning platform: Shimano T.E.C.Coordination and development of the Shimano workshop program.Ensure monthly control of the available budget and presentation of the budget towards the management team.Ensure monthly administration and invoicing of the activities.Frequently report internally and externally about the status of the activities (each quarter towards the SNC management team).You have good experience in retail. Excellent verbal and written communication skills in English. As a person you are outgoing and creative with a positive attitude. You have entrepreneurial spirit & proactive drive to achieve results. You are a conceptual and strategic thinker with an organized and dedicated work ethic to get the job done. You will be travelling within Nordic countries and to our European HQ in Holland.The service is an on-call appointment with access as soon as possible.Salary by agreement.We apply probationary period.Interested? Please apply below. https://www.jobsatshimano-eu.com/vacancies/vacancy-education-retail-concept-coordinator-4659037-31.htmlLatest September 2nd. We will make ongoing selection.If you have any questions, please contact Jonas Bjelkmark, Marketing Manager +46 700 90 59 49 [email protected] Visa mindre

Vill du ansvara för genomförandet av kommersiella planer?

Ansök    Aug 27    SSP    Marknadskoordinator
Vi söker en Country Commercial Manager till vårt Nordiska team som ska säkerställa framgångsrik implementation av den kommersiella planen i Sverige. Du rapporterar till Category Management Director och är placerad på vårt huvudkontor på Stockholm Arlanda Airport. Du jobbar med hela norden men har fokus på Sverige.Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du att arbetar med ett stort antal varumärken. Du får stora möjligheter till att ta egna initiativ och eg... Visa mer
Vi söker en Country Commercial Manager till vårt Nordiska team som ska säkerställa framgångsrik implementation av den kommersiella planen i Sverige. Du rapporterar till Category Management Director och är placerad på vårt huvudkontor på Stockholm Arlanda Airport. Du jobbar med hela norden men har fokus på Sverige.Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du att arbetar med ett stort antal varumärken. Du får stora möjligheter till att ta egna initiativ och eget ansvar från första dagen. Om du visar positiva resultat och ambition är dina karriärmöjligheter inom SSP oändliga.Du är en resultatorienterad relationsbyggare med utmärkt kommunikationsförmåga som ska upprätthålla förbindelsen mellan det Nordiska Kategoriteamet och den lokala driften för att säkerställa framgångsrik implementation av den kommersiella planen och varumärkesaktiviteter.Övergripande ansvar:Arbeta med lokala team t.ex. drift och affärsutveckling för att säkerställa att planerade kommersiella initiativ och aktiviteter implementerasSäkerställa att planer gällande utbud, pris och POS genomförs inom deadlineBidra med lokal kunskap till kommersiella planerRepresentera Sverige vid kommersiella möten med samarbetspartners internt och externtBesöka försäljningsenheter, följa upp efterlevnad och framföra feedbackBevaka konkurrenter, omvärlden och trenderProfil:För att maximera potentialen av denna roll bör du ha hög energinivå, vara resultatorienterad och duktig på att effektivt prioritera för att möta korta deadlines med flera parallella arbetsflöden. Då rollen innebär stora kontaktytor såväl internt som externt är du en relationsbyggare med utmärkt kommunikationsförmåga.För att lyckas i rollen bör du ha 2-3 års erfarenhet av att arbeta strategiskt med sortiment inom Retail eller Food & Beverage och du kan uppvisa mätbara kommersiella resultat. Du har relevant universitets-/högskoleutbildning eller motsvarande inom marknadsföring eller ekonomi. Du är lika trygg som kunnig på att använda Excel och Power Point. Erfarenhet av att arbeta i kategorisystem är meriterande. Du talar och skriver svenska och engelska flytande.Låter detta som din nästa utmaning?Skicka din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande.För frågor om tjänsten kontakta Maria Hannerstål, [email protected] Om arbetsgivarenSSP runs restaurants and shops in 30 countries. After more than 60 years in the business we today have 30 000 employees serving 1 000 000 customers every day. You can find our business in places where people are on the go, such as railway stations, airports and arenas. We operate our own and franchised brands for example WHSmith, Upper Crust, Starbucks, Caffè Ritazza, Burger King, M&S Simply Food and O´Learys. Website: www.foodtravelexperts.com/sweden Visa mindre

YLA - Amanuens

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Uppgiften är att bedriva forskning och utbildning av högsta kvalitet och att på olika sätt samverka med samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har 44.000 studenter, 7.100 anställda och en omsättning på 7 miljarder kr... Visa mer
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Uppgiften är att bedriva forskning och utbildning av högsta kvalitet och att på olika sätt samverka med samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har 44.000 studenter, 7.100 anställda och en omsättning på 7 miljarder kronor.




Institutionen för biologisk grundutbildning IBG vid Uppsala universitet (http://www.

ibg.uu.se) koordinerar och administrerar all grundutbildning inom den biologiska sektionen. Institutionens övergripande mål är att erbjuda ett brett utbud av kurser och utbildningsprogram inom biologi, bioteknik och bioinformatik på en hög internationell nivå och med hög pedagogisk kvalitet. Institutionen har en bred verksamhet och finns på tre Campus: Evolutionsbiologiskt centrum, Biomedicinskt centrum och Campus Gotland. Vår utbildningsmiljö är i hög grad internationell, med studenter och ett nätverk av lärare från större delen av världen. Institutionen har ca 30 anställda och 1300 studenter.

Vi söker en student inom Kandidat- eller masterprogrammet i biologi/molekylärbiologi vid Uppsala universitet, och är intresserad av att företräda Institutionen för biologisk grundutbildning.

Arbetsuppgifter: Som YLA-amanuens arbetar du med uppgifter för att stärka yrkeslivsanknytningen(YLA) inom biologiutbildningen. Detta innefattar t ex att rekrytera yrkesaktiva biologer till våra YLA-träffar under terminstid. Det är ett omväxlande jobb där du förväntas ta egna initiativ. Du kommer att ha kontakt med många olika personer inom skilda yrkesområden. Anställningen är på 7% under perioden september till och med maj. Lön betalas ut månadsvis. Arbetet är flexibelt, och till stor del kan du disponera ditt arbete själv, med undantag för de schemalagda YLA-eventen.

Kvalifikationskrav: Anställningen som amanuens regleras i Högskoleförordningen (HF 5:10). Bara den som är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå får anställas som amanuens. Vi söker dig som är strukturerad, utåtriktad, och bra på att arbeta både självständigt och i grupp. Den sökande ska vara självgående, ansvarstagande och studera på Kandidat- eller masterprogrammet i biologi/molekylärbiologi.

Uppsala universitet värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Lön: Individuell lönesättning.

Tillträde: 2019-09-01 eller enligt överenskommelse.

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning enl HF 5 kap § 12.

Anställningens omfattning: 7%

Upplysningar om anställningen lämnas av: Elisabeth Långström, e-post [email protected] 

Välkommen med din ansökan senast den 12 juli 2019, UFV-PA 2019/2250.

Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem. Visa mindre

Affärsdriven projektledare med med hjärta för kunden

Ansök    Maj 3    Viva Media    Marknadskoordinator
Vi hoppas att Viva Media kan vara platsen där du känner dig som hemma. Där morgonkaffet smakar extra gott och där kollegorna blir riktiga vänner. Du med driv, motivation, organisationssinne och vilja att utveckla våra kunders verksamheter, som brinner för att skapa effektivitet och kommunikationsvägar vart du än är ochsom förstår vikten av att ge våra kunder rätt verktyg för att förstå var de är idag och hurde ska nå resultat. Du med vilja och passion för... Visa mer
Vi hoppas att Viva Media kan vara platsen där du känner dig som hemma. Där morgonkaffet smakar extra gott och där kollegorna blir riktiga vänner.

Du med driv, motivation, organisationssinne och vilja att utveckla våra kunders verksamheter, som brinner för att skapa effektivitet och kommunikationsvägar vart du än är ochsom förstår vikten av att ge våra kunder rätt verktyg för att förstå var de är idag och hurde ska nå resultat. Du med vilja och passion för att även utveckla dig själv och växa tillsammans med en av Sveriges absolut bästa arbetsplatser.Du kommer älska denna roll.

Trots att vi har huvudkontor i akademikerstaden Uppsala är inte alla rätt på pappret det centrala för oss - viktigare är att du har passion, är en lagspelare och vill framåt.

Har du fokus på kundrelationen, bred erfarenhet av att koordinera och leda kundfokuserade projekt i digitala kanaler och nyfikenhet att hålla dig uppdaterad på utvecklingen och trenderna inom medievärlden kommer du trivas med dina sysslor hos oss. Lägger du tillhumor, prestigelöshet, driv och ett stort hjärta finns det ingen gräns på hur långt vi tillsammans kan gå.

Kundens resa är alltid i fokus.Som project manager hos oss kommer du vara både kundens och kollegornas kontaktpunkt i vår leverans och den självklara personen att vända sig till. Du kommer även att tillsammans med Account Managers besöka befintliga och nya kunder för att öka deras verksamhet och även lönsamhet. Dina kollegor sitter i Kalmar och Uppsala vilket gör att eget driv och initiativförmåga är A och O.

Den vi söker:

- Du har tidigare erfarenhet av digitala kanaler i någon form
- Som person är du utöver din metodiska och sociala förmåga vara proaktiv och kreativ. Du har sinne för affärer och har alltid kundnyttan i fokus.
- Du är kommunikativ då du i din din roll kommer ha löpande dialog direkt med nyckelpersoner hos kund.
- En "doer" med eget driv som kan arbeta självständigt, är pålitlig och kreativ i ditt tänk.

Sök redan idag då urval sker löpande! Visa mindre

Relita Industri & Skadeservice söker en Produktägare

Ansök    Maj 22    CAPTO HR AB    Marknadskoordinator
Relita Industri & Skadeservice AB har en mycket positiv utveckling med stor efterfrågan på våra tjänster. Vi söker nu en PRODUKTÄGARE till vår marknads- & försäljningsavdelning. Som produktägare hos Relita är man med och styr och stöttar hela organisationen med bolagets produkt- och erbjudandeportfölj. Du kommer att ha en central roll i Relitas utveckling och i att skapa ordning och reda med effektiva processer. Du kommer att vara en del av marknad- och ... Visa mer
Relita Industri & Skadeservice AB har en mycket positiv utveckling med stor efterfrågan på våra tjänster. Vi söker nu en PRODUKTÄGARE till vår marknads- & försäljningsavdelning.

Som produktägare hos Relita är man med och styr och stöttar hela organisationen med bolagets produkt- och erbjudandeportfölj. Du kommer att ha en central roll i Relitas utveckling och i att skapa ordning och reda med effektiva processer.

Du kommer att vara en del av marknad- och försäljningsavdelningen i Uppsala och ansvara för bl.a. prislistor, rabattstrukturer, produktdefinitioner, artikelregister (Navision, Rekyl), samt processutveckling inom det egna området.

Du kommer att ta fram, implementera och förvalta checklistor och processer för produktlansering/produktutfasning, och tillsammans med marknad- och försäljningsavdelningen gör du marknads-, konkurrent- och prisanalyser.

Du kommer tillsammans med organisationen arbeta fram snabba och effektiva TTM och TTC flöden, prisstrategier, kanalstrategi, säljmål och vara delaktig i kvalitetsarbete och produktutbildningar.

Tjänsten som produktägare är en nyinrättad tjänst och du kommer ha goda möjligheter att skapa och forma tjänsten i organisationen. Du rapporterar till vår marknads- & försäljningschef.

Relita Industri & Skadeservice AB har en mycket positiv utveckling med stor efterfrågan på våra tjänster. Vi söker nu en PRODUKTÄGARE till vår marknads- & försäljningsavdelning.

Vi söker dig som är civilekonom, civilingenjör eller har jämförbar erfarenhet, minimum 4-5 års erfarenhet inom marketing/produktledning. Du är duktig på projektledning, kunnig om processer och att driva affärsutveckling. Du har erfarenhet av att ha jobbat med moderna BI-verktyg, god IT mognad och har arbetat från ”ax till limpa”.

Du är en prestigelös lagspelare med god social kompetens och kommunikationsförmåga. Du har mycket god analysförmåga och är en mål- och lösningsorienterad ”doer”, självgående och självmotiverande. Du är noggrann och har förmågan att jobba både konceptuellt och på detaljnivå.

Du har goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift.

Relita Industri & Skadeservice AB grundades 1996. Sedan dess har vi utvecklats till ett av de marknadsledande företagen i Sverige. Vi bedriver nu verksamhet i Uppsala, Stockholm, Östhammar, Norrtälje, Sala, Tierp, Gävle, Borlänge, Enköping, Västerås, Örebro och Göteborg. Vi har drygt 750 anställda och vår huvudsakliga verksamhet är fastighetsservice, skadeservice, avfuktning, selektivrivning, sanering, håltagning, industrirengöring, högtryck-/avloppsspolning, vakuumsug, transporter av avfall och jour. Vår verksamhet bedrivs dygnet runt. Planen är att bli rikstäckande i Sverige i och med sammanslagningen med Recover Nordic Group som i dag finns i Norge, Danmark och Finland. Bolaget är miljöcertifierad enligt ISO 14001:2015 och kvalitetscertifierad enligt ISO 9001:2015.

Hos Relita får du arbeta i en prestigelös organisation med högt i tak som drivs av förändring med kunden i fokus. Visa mindre