Lediga jobb som Förvaltningsekonom i Uppsala

Se lediga jobb som Förvaltningsekonom i Uppsala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uppsala som finns hos arbetsgivaren.

Ekonom vid Institutionen för Mark och miljö

Vill du bidra till viktiga miljö- och samhällsfrågor samt till en hållbar utveckling? Vi söker dig som är serviceinriktad, ansvarstagande och noggrann ekonom som tycker om att driva förändringar. Du kommer att  ansvara för nationella och internationella projektredovisningar, bidra till effektiviseringar samt vara ett viktigt stöd till institutionens ledning, forskare och studenter. Tjänsten är placerad vid SLU:s campus Ultuna, Uppsala, i en vacker natur me... Visa mer
Vill du bidra till viktiga miljö- och samhällsfrågor samt till en hållbar utveckling? Vi söker dig som är serviceinriktad, ansvarstagande och noggrann ekonom som tycker om att driva förändringar. Du kommer att  ansvara för nationella och internationella projektredovisningar, bidra till effektiviseringar samt vara ett viktigt stöd till institutionens ledning, forskare och studenter. Tjänsten är placerad vid SLU:s campus Ultuna, Uppsala, i en vacker natur med bra bussförbindelser samt fina cykelvägar. Möjligheter till hybridarbete erbjuds.

Institutionen för Mark & Miljö är ett ledande markvetenskapligt centrum, såväl nationellt som internationellt. Vi bedriver forskning, miljöanalys och utbildning om hållbar markanvändning i jordbrukslandskapet och skogen såväl som i urbana miljöer. Verksamheten sker i enlighet med nationella och internationella strategier kring livsmedelssäkerhet, nationella miljö- och klimatmål, samt de globala hållbarhetsmålen inom Agenda 2030. Institutionens verksamhet är huvudsakligen lokaliserad till Mark-Vatten-Miljöcentrum på SLU Ultuna campus i Uppsala med en forskargrupp placerad i Skara.

Arbetsuppgifter:
Som ekonom hos oss kommer du främst att jobba med projektekonomi, det vill säga projektkalkylering, budget- och prognosarbete, uppföljning, redovisning och rapportering av projekt samt bokslutsarbete. Arbetsuppgifterna omfattar redovisning för såväl enskilda forskningsprojekt som övergripande ekonomi på ämnes- och avdelningsnivå. Vidare ingår löpande uppgifter som fakturahantering och diarieföring kopplat till ekonomiadministration där du blir en viktig person att driva effektivisering. Du behöver kunna sätta dig in i komplexa bidragsanvisningar och göra dem förståeliga för intressenterna.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har högskoleexamen inom ekonomi (redovisning) eller motsvarande. Erfarenhet från bidragsredovisning inom statlig/kommunal verksamhet eller från civilsamhällesorganisation är en merit. Vi förutsätter att du har mycket hög kompetens i Excel, Power Point och övriga Office-program samt att du gillar digitalutveckling. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper såsom god samarbetsförmåga samt flexibel och självgående person. Du har ett prestigelöst, öppet och positivt förhållningssätt och har förmågan att hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt. Som person är du utåtriktad och har lätt att kommunicera, både i tal och skrift. Du är ansvarstagande, noggrann och initiativrik. Du drivs av att ständigt förbättra processer samt av att ge en god service.  Då SLU och institutionen har både svenska och internationella medarbetare, studenter och samarbetspartners behöver du behärska såväl svenska som engelska i både tal och skrift.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och eftersträvar mångfald.

Placering:
Uppsala

Anställningsform:
Tillsvidareanställning. SLU kan komma att tillämpa provanställning.

Omfattning:
100%

Tillträde:
Snarast eller enligt överenskommelse.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast den 2022-08-21.

Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/

Fackliga kontaktpersoner:
https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/



Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) är ett universitet i internationell toppklass med forskning, utbildning och miljöanalys inom vetenskaper för hållbart liv. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet. Hos oss samlas människor med olika perspektiv men med det gemensamma målet att skapa de bästa förutsättningarna för en hållbar, levande och bättre värld.

SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden.

www.slu.se Visa mindre

Ekonom

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen. Som ekonom in... Visa mer
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.


Som ekonom inom Riksbyggen kommer du att arbeta i en rådgivande roll med många kundkontakter. Du kommer arbeta i nära samarbete med våra tekniska förvaltare och övriga leveransenheter för att ni tillsammans skall kunna leverera långsiktigt bra förvaltningstjänster som skapar mervärde åt våra kunder.

Vad ska du göra?
Du kommer att vara ekonom för ett antal av våra kunder som framförallt består av bostadsrättsföreningar men även kommersiella fastighetsägare och kommuner. Du kommer att ha mycket kontakt med bland annat bostadsrättsföreningars ordförande och styrelser.

I arbetet ingår även att fånga upp nya behov och därifrån utveckla det långsiktiga samarbetet med kunden. För våra kunder kommer du även att ansvara för den löpande bokföringen, upprättande av budget och bokslut, ekonomisk uppföljning av verksamheten, låneupphandling, finansiell planering samt att presentera budget och prognos för styrelserna.

Du kommer vidare att vara kontaktperson gentemot styrelser, bostadsrättsmedlemmar, leverantörer, myndigheter med flera gällande ekonomiska frågeställningar.

Vem är du?
Vi söker dig som är intresserad av kundkontakter och har förmåga att se och möta kunders behov samt agera professionellt. Du har en förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog samt ett gott samarbete internt som externt. Vidare är det viktigt att du kan lyfta blicken och arbeta fram långsiktigt hållbara strategier för kundens ekonomiska förvaltning. Du behöver vara strukturerad och självgående.

Du har ekonomisk utbildning från högskola eller motsvarande. Vi ser att du har arbetat med olika delar inom ekonomi och har erfarenhet från bokslutsarbete/redovisning.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering Uppsala, men arbete på andra orter inom marknadsområdet kan förekomma.  I rollen ingår även uppdrag som ledamot i bostadsrättsföreningarnas styrelser. Detta innebär att du får en rådgivande roll och innebär möten på kvällstid. Detta kompenseras självklart med en i övrigt flexibel arbetstid.  

Körkort är ett krav för denna tjänst.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb senast den 22 juni 2022. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så sök redan idag!

Vid frågor kontakta Jennifer Babra, gruppchef ekonomisk förvaltning på telefon 018-18 41 25 eller e-post [email protected]

 


Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar.

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Är du nyfiken på hur det är hos oss? Se gärna vår film. Visa mindre

Ekonom

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 54 000 studenter, mer än 7 500 anställda ... Visa mer
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 54 000 studenter, mer än 7 500 anställda och en omsättning på cirka 8 miljarder kronor.




https://www.

nordiska.uu.se/ har drygt 100 anställda som bedriver forskning och undervisning om framför allt det svenska språket utifrån skilda infallsvinklar men också om de nordiska grannspråken. Institutionen har verksamhet både i Uppsala och på Campus Gotland. En viktig del i institutionens uppdrag är utbildning av blivande lärare i svenska och svenska som andraspråk liksom undervisning i grundläggande svenska bl.a. för universitetets utländska studenter. Till institutionen hör även https://www.sprakverkstaden.uu.se/ som erbjuder handledning i muntlig och skriftlig framställning på både svenska och engelska samt stöd åt institutioner, fakulteter och andra enheter för att utveckla studenters och doktoranders kommunikativa kompetenser. Likaså finns vid institutionen en avdelning som på uppdrag av Skolverket ansvarar för att konstruera https://www.natprov.nordiska.uu.se/. Institutionens forskning kännetecknas av en stor bredd med utrymme för såväl traditionell nordistik som nyare språkvetenskapliga strömningar.

https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/

Arbetsuppgifter 
Vår nuvarande ekonom går vidare till annan anställning och vi söker därför en ny ekonom som vill arbeta med ekonomistyrning och verksamhetsnära ekonomiadministration.

Som institutionens enda ekonom har du en central roll vid institutionen. Du ingår i institutionens ledningsgrupp och arbetar i nära samarbete med prefekt, studierektorer, personalsamordnare, ekonomiadministratörer och HR-generalist. Du samverkar också nära med institutionens övriga personal.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är

- budget och strategisk planering
- bokslut
- kvalificerade analyser och uppföljningar
- stöd till institutionsledningen i ekonomi- och planeringsfrågor samt ta fram/bistå med beslutsunderlag och kostnadskalkyler
- stöd till projektansvariga kring ansökningar, redovisningar och återrapportering av externa anslag

I arbetet ingår också att föredra budget- och bokslutsfrågor i institutionsstyrelsen, bevaka att ekonomiadministrationen sköts enligt gällande regelverk och att vara institutionens kontaktperson mot universitetets centrala ekonomiavdelning och Språkvetenskapliga fakulteten. Vidare ingår att se över de ekonomiska delarna vid upprättande av avtal inom utbildning och forskning. En viktig del i arbetet är att ge god service till institutionens medarbetare samt att delta i institutionens utvecklingsarbete. Det löpande ekonomiarbetet fördelas på flera ekonomiadministratörer. Även andra administrativa uppgifter förekommer.

Kvalifikationer 
Vi söker dig som har högskoleexamen med inriktning mot ekonomi eller motsvarande kompetens som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig samt flerårig erfarenhet av ekonomiarbete med inriktning mot redovisning. Du har god erfarenhet av arbete med ekonomistyrning och bokslut. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt mycket goda kunskaper i Excel är ett krav. Du är lätt att samarbeta med och du bidrar till ett trevligt arbetsklimat. Ditt arbetssätt är strukturerat och noggrant och du kan självständigt driva och slutföra arbetsuppgifter inom givna tidsramar, även under tillfälliga arbetstoppar. Du innehar en kommunikativ förmåga och är en god pedagog. Du kan hantera komplexa frågor och du löser problem på ett för verksamheten konstruktivt sätt. Du har ett analytiskt tankesätt med förmågan att se såväl detaljer som helheten.

Stor vikt kommer att läggas vid de personliga egenskaper som är viktiga på vår institution och i denna tjänst, till exempel ansvarskänsla, ordningssinne, engagemang, serviceintresse och förmågan att ta egna initiativ.

Önskvärt/meriterande i övrigt
Erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete vid högskola/universitet samt av att ha arbetat i de system som används på Uppsala universitet såsom ekonomisystemet Raindance, lönesystemet Primula samt informationssystemet GLIS.

Universitetet kommer i denna rekrytering främst att beakta den som efter en kvalitativ helhetsbedömning av kompetens och skicklighet bedöms ha de bästa förutsättningarna att genomföra och utveckla aktuella arbetsuppgifter samt bidra till en positiv utveckling av verksamheten.

Om anställningen
Anställningen är tillsvidare, vi tillämpar provanställning. Omfattningen är heltid. Tillträde 2022-10-01 eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala.

Upplysningar om anställningen lämnas av: Marco Bianchi, prefekt, 018-471 1083, [email protected]

Välkommen med din ansökan senast den 15 augusti 2022, UFV-PA 2022/2675.

Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem. Visa mindre

Projektekonom till Grupp Stadsbyggnadsprocess i Uppsala

Ansök    Mar 8    Uppsala kommun    Förvaltningsekonom
Grupp Stadsbyggnadsprocess i Uppsala Är du ekonom, gärna med erfarenhet av arbete inom infrastruktur eller entreprenadverksamhet och vill arbeta med ett självständigt, omväxlande och stimulerande jobb med utvecklingspotential? Då är du välkommen med din ansökan för att bli del av vårt team på ekonomistaben! Här får du verkligen chansen att medverka till Uppsalas expansiva utveckling. Uppsala växer och har höga ambitioner när det gäller stadsutveckli... Visa mer
Grupp Stadsbyggnadsprocess i Uppsala

Är du ekonom, gärna med erfarenhet av arbete inom infrastruktur eller entreprenadverksamhet och vill arbeta med ett självständigt, omväxlande och stimulerande jobb med utvecklingspotential? Då är du välkommen med din ansökan för att bli del av vårt team på ekonomistaben!
Här får du verkligen chansen att medverka till Uppsalas expansiva utveckling.

Uppsala växer och har höga ambitioner när det gäller stadsutvecklingen. Vi erbjuder dig att tillsammans med kollegor inom ekonomistaben och stadsbyggnadsförvaltningen bidra till Uppsalas positiva utveckling. Uppsala kommuns ekonomistab är gemensam för hela kommunen och har närmare 100 medarbetare som arbetar inom enheter för budget, uppföljning och bokslut samt redovisning och finansfrågor.

Du ingår i en enhet med cirka 20 medarbetare inom ekonomistaben som stödjer stadsbyggnadsförvaltningen inom ekonomiområdet. I enheten har vi en bred kompetens av olika redovisningsfrågor och våra processer. Vi arbetar exempelvis med en rad olika stadsutvecklingsprojekt och exploatering och förnyelse av infrastruktur.

Ditt uppdrag
Vi söker en projektekonom som ska arbeta inom stadsbyggnadsförvaltningen. Uppsala växer i snabb takt vilket innebär en stor bredd i dina uppdrag- och projekt både vad gäller storlek och komplexitet. Framgent ska Uppsala kommun bland annat bygga kapacitetsstark infrastruktur och utveckla över 33 000 bostäder i anslutning till en ny tågstation längs med sträckan mellan Uppsala och Stockholm.

Som projektekonom inom stadsbyggnad är du ett nära stöd till projektledare och chefer. Du medverkar till god ekonomistyrning inom projekten. Du bistår med upplägg, dokumentation, budget, prognos, uppföljning, redovisning, rapportering och analyser. Tillsammans med dina kollegor arbetar du med kontinuerlig utveckling av ekonomistyrning, redovisning och rutiner.

Din bakgrund
Till den här tjänsten söker vi dig som har akademisk examen inom ekonomi eller några års erfarenhet av liknande arbete som ekonom. Det är meriterande om du har utbildning i projektuppföljning. Vidare är det en fördel om du även har erfarenhet från bygg- eller anläggningsbranschen. Du har goda kunskaper i svenska samt i Office-paketet i allmänhet, Excel i synnerhet. Det är även positivt om du har kunskap i UNIT4, Hypergene och Antura.

Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Vidare är du en person som är tydlig och säkerställer att dina budskap når fram på rätt sätt. Sist men inte minst söker vi dig som är en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem samt är pedagogisk och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap.

Upplysningar
I Uppsala kommun värnar vi om varandras hälsa och arbetsmiljö. Vi förväntar oss därför att du är vaccinerad mot Covid-19.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Kent Eriksson, gruppchef, 018-727 50 48

Fackliga företrädare:
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49
Akademikerförbundet SSR/SACO, Maria Persson, 018-727 24 24

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, kansli samt enheten för omvärld och ledningsstöd. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun. Visa mindre

Ekonom

BioCentrum, intendenturen BioCentrum är placerat centralt på Campus Ultuna och är en forsknings- och utbildningsintensiv miljö som inkluderar SLU-institutionerna Molekylära vetenskaper, Skoglig mykologi och växtpatologi, Växtbiologi, delar av Akvatiska resurser samt forskningsavdelningen Fysiologisk botanik (Uppsala Universitet). Här bedrivs forskning och undervisning i en modern och internationell miljö. Vid BioCentrum finns en avancerad forskningsinfrast... Visa mer
BioCentrum, intendenturen
BioCentrum är placerat centralt på Campus Ultuna och är en forsknings- och utbildningsintensiv miljö som inkluderar SLU-institutionerna Molekylära vetenskaper, Skoglig mykologi och växtpatologi, Växtbiologi, delar av Akvatiska resurser samt forskningsavdelningen Fysiologisk botanik (Uppsala Universitet). Här bedrivs forskning och undervisning i en modern och internationell miljö. Vid BioCentrum finns en avancerad forskningsinfrastruktur för växtodling samt kvalificerad utrustning för kemiska och molekylärbiologiska analyser.
Arbetsuppgifter:
Tjänstens ansvarsområde är fördelad på intendentur, odlingsanläggning och två institutioner i huset. Som ekonom samarbetar du med intendent och administratörer på institutionerna, och du är underställd intendenturens föreståndare. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av budgetarbete, löpande bokföring, projektredovisning, upprättande av bokslut, månadsavstämningar, fakturafrågor, samt hantering av fakturor och faktureringsunderlag. Du kommer också att få tillhandahålla support till medarbetare.

Kvalifikationer:
Ekonomutbildning på högskolenivå eller motsvarande är ett krav. Meriterande är erfarenhet av statlig redovisning och övrig relevant arbetslivserfarenhet. Kunskap i UBW, Proceedo samt Public 360 är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är noggrann och självgående och tar ansvar för att utföra arbetsuppgifter i tid. Du trivs med en varierande arbetsbelastning som följer budgetårets skiftningar. Eftersom tjänsten bistår flera instanser är det viktigt att kunna samarbeta och behandla många olika ärenden parallellt. Du behöver också ha servicekänsla och god förmåga att kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska.

Placering:
Uppsala.

Anställningsform:
Tillsvidareanställning. SLU kan komma att tillämpa provanställning.

Omfattning:
100%.

Tillträde:
2022-06-01 eller enligt överenskommelse.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast den 2022-04-17.

Fackliga kontaktpersoner:
https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/



Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) är ett universitet i internationell toppklass med forskning, utbildning och miljöanalys inom vetenskaper för hållbart liv. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet. Hos oss samlas människor med olika perspektiv men med det gemensamma målet att skapa de bästa förutsättningarna för en hållbar, levande och bättre värld.

SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden.

www.slu.se Visa mindre

Förvaltningsledare Ekonomi till Kyrkokansliet i Uppsala

Svenska kyrkan finns där människors finns. Nära där du bor och på andra sidan jorden. Överallt är vi där för dig som vill och behöver – i ensamhet, kris, glädje och sorg, i viktiga skeenden och i vardagen. Oavsett vem du är och vilken tro du har. På kyrkokansliet jobbar ca 500 personer inom en stor spännvidd av yrken, i framkant av våra kunskapsområden. Tillsammans jobbar vi med frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan. På så sätt stärker vi kyr... Visa mer
Svenska kyrkan finns där människors finns.

Nära där du bor och på andra sidan jorden. Överallt är vi där för dig som vill och behöver – i ensamhet, kris, glädje och sorg, i viktiga skeenden och i vardagen. Oavsett vem du är och vilken tro du har. På kyrkokansliet jobbar ca 500 personer inom en stor spännvidd av yrken, i framkant av våra kunskapsområden. Tillsammans jobbar vi med frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan. På så sätt stärker vi kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar och bidra till fred, rättvisa och ett hållbart samhälle.

Läs gärna mer på http://www.svenskakyrkan.se

Förvaltningsledare till Ekonomitjänsten
Svenska kyrkan genomgår en stor digital förändringsresa. Vi är idag 8 personer inom enheten verksamhetsutveckling och -förvaltning som tillhör avdelningen gemensamma funktioner. Vi drivs av att utveckla, effektivisera och förbättra arbetssätt hos våra kunder genom automatiserade tjänster och erbjudanden inom ekonomi och redovisning i hela landet – Ekonomitjänsten. Vi är tillsammans med stiften och drygt 200 (av totalt drygt 600) församlingar och pastorat som valt att digitalisera och effektivera genom de gemensamma arbetssätten en stark och drivande kraft inom ekonomiområdet.

För att lyckas ta nästa steg, behöver vi stärka upp med dina kunskaper och vilja till ständig förbättring.

Dina arbetsuppgifter
- Planera, leda, följa upp samt rapportera förvaltningsarbetet tillsammans med förvaltningsledare IT inom förvaltningsobjektet för det gemensamma arbetssättet - Ekonomitjänsten.
- Leda och delta i arbetet i olika team som driver, utreder, nyutvecklar och förvaltar ekonomitjänsten, så att den stödjer Svenska kyrkans övergripande strategier inom digitalisering.
- Fånga upp behov, förslag på förbättringar och skapa förståelse för processer på en övergripande nivå.
- Tillsammans med dina kollegor arbeta tätt med utvecklingsteamet hos leverantörer och IT-sektionen. Du rapporterar till objektsägare/processägare och leder objektspecialister samt arbetar nära andra förvaltningsobjekt, där vi har integrationer med ekonomitjänsten.
- Du har en tät dialog med stiften (den regionala organisationen) som i sin tur utför ekonomitjänster till de av kyrkans församlingar som önskar sådant stöd. En nära samverkan med stiften är därför en viktig del i arbetet, för att exempelvis ta emot förbättringsförslag och feedback.
- Delta i och är back up för projektledningen i arbetet med att nyansluta församlingar och pastorat till ekonomitjänsten.

Dina kvalifikationer
- Relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter i större organisationer.
- I din verktygslåda har du projektledarskap, förändringsledning, processutveckling och erfarenhet av verksamhetsnära IT-förvaltning.
- Kunskap och förståelse för produktutveckling med förmåga att översätta affärskrav till konkreta och genomförbara förändringar.
- Förmåga att se helheter och förstå vad som skapar effektivitet i ett större sammanhang.
- Du förstår vad som skapar kundvärde och affärsnytta och är en ambassadör för enheten och tjänsten.

Som person är du utåtriktad och trivs med att söka kontakt med kunder, leverantörer och kollegor. Du drivs av att leverera ett bra resultat och är van att ta ansvar för den egna leveransen. Du är också en lagspelare, som kan skapa engagemang och som kan tänka nytt.

Det är meriterande om du arbetat med IT-nära ekonomiförvaltning som omfattar integrationer med verksamhetssystem (order, bokning med mera) samt inköps- och lönesystem.

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och vi förutsätter att du delar Svenska kyrkans värderingar.

Vi erbjuder
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse.

Vill du veta mer?
Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av enhetschef mailto:[email protected]

Fackliga företrädare är mailto:[email protected] (Vision), mailto:[email protected] (Akavia) och mailto:[email protected] (KyrkA).

Samtliga nås med fördel via mejl.

Vill du jobba med oss?
Tycker du att det låter spännande? Då är du välkommen med din ansökan senast den 28 april 2022.

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Visa mindre

Ekonom

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 45 000 studenter, mer än 7 000 anställda ... Visa mer
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 45 000 studenter, mer än 7 000 anställda och en omsättning på cirka 7 miljarder kronor.




Matematiska institutionen bedriver forskning, forskarutbildning och grundutbildning inom ett brett spektrum av matematik, tillämpad matematik och statistik.

Antalet anställda är cirka 120, varav 30 doktorander. Institutionen har tre forskningsprogram: analys och sannolikhetsteori, algebra och geometri, tillämpad matematik och statistik. För mer information, besök gärna vår https://math.uu.se/.

Arbetsuppgifter: Vi erbjuder ett stimulerande och varierande arbete. Du arbetar inom hela ekonomiområdet på institutionen. Du sysslar bland annat med budget, avstämningar, rapporteringar och bokslut för såväl hela institutionen som för flera enskilda projekt som finansieras via externa bidrag. Arbetet innebär både kvalificerade arbetsuppgifter såsom stöd till institutionens ledning i ekonomiska frågor och löpande administrativa ekonomiuppgifter. Det senare kan till exempel vara hantering av leverantörsfakturor och administration av anläggningstillgångar. Tillsammans med övrig administrativ personal på institutionen arbetar du för att effektivisera och förbättra våra arbetssätt genom att bland annat ta fram mallar och rutiner. Vidare kan andra administrativa uppgifter förekomma.

Arbetet är självständigt och innebär ett nära samarbete med vår andra ekonom, övrig administrativ personal och andra kollegor på institutionen.

Kvalifikationskrav: Universitets-/högskoleexamen innehållande ekonomi eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Som person bör du vara utåtriktad, ha lätt för att kommunicera och att ta egna initiativ. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att skapa struktur och rutiner för att bidra till att förbättra verksamheten. För att lyckas i rollen behöver du ha en mycket bra samarbetsförmåga, kunna ta ansvar och ha en god servicekänsla. Du måste kunna jobba självständigt och i team samt ha förmågan att möta arbetstoppar genom att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Det är också viktigt att du ser till institutionens helhet och att du bidrar till ett gott arbetsklimat.

God förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska.  

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Önskvärt/meriterande i övrigt: Erfarenhet av motsvarande arbete vid högskola/universitet. Kännedom om universitetets ekonomimodell. Kunskaper i Raindance och Primula samt andra system som används vid Uppsala universitet.

Lön: Individuell lönesättning.

Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.

Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning kan tillämpas.

Anställningens omfattning: Tjänstens omfattning är 100% men önskar du annan omfattning kan det diskuteras.

Upplysningar om anställningen lämnas av: Administrativ chef Jörgen Hellberg, e-post: [email protected], tel:018-471 3066.

Välkommen med din ansökan senast den 4 oktober 2021, UFV-PA 2021/3442.

Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem. Visa mindre

Ekonom SLU Global

Ledningskansliet Ledningskansliet tillhandahåller olika typer av stöd till SLU:s verksamhet, allt från administrativt stöd till styrelsen och rektor till att hjälpa forskarna söka EU-bidrag. En av enheterna på Ledningskansliet är SLU Global, som stöder, främjar och speglar SLU:s samarbeten för global utveckling för att bidra till Agenda 2030 med fokus på samverkan med aktörer i låginkomstländer. Arbetet vägleds av policyn för SLU:s globala bidrag till Agen... Visa mer
Ledningskansliet
Ledningskansliet tillhandahåller olika typer av stöd till SLU:s verksamhet, allt från administrativt stöd till styrelsen och rektor till att hjälpa forskarna söka EU-bidrag. En av enheterna på Ledningskansliet är SLU Global, som stöder, främjar och speglar SLU:s samarbeten för global utveckling för att bidra till Agenda 2030 med fokus på samverkan med aktörer i låginkomstländer. Arbetet vägleds av policyn för SLU:s globala bidrag till Agenda 2030.
På SLU Global arbetar sju personer. Vi samarbetar med ett stort antal forskare och annan personal som arbetar med samverkan för global utveckling över hela SLU. SLU Globals verksamhet har en hög grad av komplexitet och finansieras med anslag, bidrag och uppdrag. Vi söker nu en ny serviceinriktad medarbetare som i stor utsträckning ska arbeta med projektekonomi.
Arbetsuppgifter:
Anställningen som ekonom på SLU Global innebär arbete med budgetering, redovisning och ekonomisk uppföljning av både anslag och externfinansierade bidrag och uppdrag. Att jobba med externa projekt, som många gånger är både omfattande och komplicerade, innebär att tillsammans med projektledare ta fram underlag till projektansökningar, avstämningar och ekonomisk uppföljning av pågående projekt, samt rapportering till finansiärer. Du behöver kunna facilitera externa revisioner och kunna sätta dig in i komplexa anvisningar för ansökningar och avrapporteringar. Arbetsuppgifterna inkluderar även andra allmänt förekommande ekonomiuppgifter samt att bidra i det årliga budgetarbetet på enheten. Utöver ekonomiuppgifter kommer andra administrativa uppgifter också ingå i uppdraget inklusive viss personaladministration och administration i samband med besök. Tillsammans med kollegorna på enheten ingår det att kontinuerligt utveckla rutiner och system som effektiviserar arbetet. Arbetet innebär ett nära samarbete med SLU Globals personal, forskare och andra medarbetare på institutioner och andra delar av SLU som arbetar med samverkan för global utveckling, universitetets ekonomiavdelning samt kontakt med externa samarbetspartners och finansiärer.

Som ekonom hos oss får du varierande arbetsuppgifter och det finns goda möjligheter att påverka arbetssätt och rutiner, inom gällande regelverk, och därmed möjlighet till egen utveckling. Inom SLU finns stöd som du kommer att samarbeta med i externfinansiering och andra ekonomirelaterade ärenden. Du kommer ingå i SLU:s nätverk för projektekonomer.

Vi är en arbetsplats med omfattande internationella samarbeten och vår dagliga kommunikation sker på både svenska och engelska.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har ekonomutbildning på högskolenivå eller som har erfarenhet som vi bedömer vara likvärdig. Du har intresse för och förmåga att förstå och använda SLUs regelverk med utgångspunkt i principerna för offentlig förvaltning. Tidigare arbete som ekonom vid svenskt universitet eller högskola är meriterande.

I arbetet ingår mycket kontakt med forskningssekreterare och forskare. Du har god förmåga att förklara ekonomiska resultat och
processer på ett pedagogiskt sätt. Du har några års erfarenhet från självständigt ekonomiarbete inklusive erfarenhet från att söka fram och
bearbeta ekonomiska data ur olika system. Tidigare arbete med projektredovisning och EU-projekt är meriterande.

Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta i ekonomihanteringssystem. SLU använder idag systemet UBW. Du arbetar obehindrat i
Office-paketet, inklusive Excel. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Du är noggrann, engagerad
och har en god analytisk förmåga och kan se helheter och sammanhang.

I arbetet har du kontakt med många människor så dina personliga egenskaper såsom förmåga att samarbeta, ge god service och arbeta
strukturerat är särskilt viktiga. Du har lätt för att lära dig nya system och anpassa dig till nya förutsättningar, är analytisk och noggrann, samt driver ditt arbete framåt. Du är en stabil och prestigelös person med integritet som trivs med att, i samarbete med andra, anta utmaningar och lösa dessa. Ett intresse för att genom arbetet bidra till global hållbar utveckling är meriterande.

I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.

Placering:
Uppsala

Anställningsform:
Tillsvidareanställning. SLU tillämpar provanställning

Omfattning:
100%

Tillträde:
1 juni eller enligt överenskommelse.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast den 2022-02-28

Fackliga kontaktpersoner:
https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/



Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) är ett universitet i internationell toppklass med forskning, utbildning och miljöanalys inom vetenskaper för hållbart liv. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet. Hos oss samlas människor med olika perspektiv men med det gemensamma målet att skapa de bästa förutsättningarna för en hållbar, levande och bättre värld.

SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden.

www.slu.se Visa mindre

Ekonom SLU Global

Ledningskansliet Ledningskansliet tillhandahåller olika typer av stöd till SLU:s verksamhet, allt från administrativt stöd till styrelsen och rektor till att hjälpa forskarna söka EU-bidrag. En av enheterna på Ledningskansliet är SLU Global, som stöder, främjar och speglar SLU:s samarbeten för global utveckling för att bidra till Agenda 2030 med fokus på samverkan med aktörer i låginkomstländer. Arbetet vägleds av policyn för SLU:s globala bidrag till Agen... Visa mer
Ledningskansliet
Ledningskansliet tillhandahåller olika typer av stöd till SLU:s verksamhet, allt från administrativt stöd till styrelsen och rektor till att hjälpa forskarna söka EU-bidrag. En av enheterna på Ledningskansliet är SLU Global, som stöder, främjar och speglar SLU:s samarbeten för global utveckling för att bidra till Agenda 2030 med fokus på samverkan med aktörer i låginkomstländer. Arbetet vägleds av policyn för SLU:s globala bidrag till Agenda 2030.

På SLU Global arbetar sju personer. Vi samarbetar med ett stort antal forskare och annan personal som arbetar med samverkan för global utveckling över hela SLU. SLU Globals verksamhet har en hög grad av komplexitet och finansieras med anslag, bidrag och uppdrag. Vi söker nu en ny serviceinriktad medarbetare som i stor utsträckning ska arbeta med projektekonomi.

Arbetsuppgifter:
Anställningen som ekonom på SLU Global innebär arbete med budgetering, redovisning och ekonomisk uppföljning av både anslag och externfinansierade bidrag och uppdrag. Att jobba med externa projekt, som många gånger är både omfattande och komplicerade, innebär att tillsammans med projektledare ta fram underlag till projektansökningar, avstämningar och ekonomisk uppföljning av pågående projekt, samt rapportering till finansiärer. Du behöver kunna facilitera externa revisioner och kunna sätta dig in i komplexa anvisningar för ansökningar och avrapporteringar. Arbetsuppgifterna inkluderar även andra allmänt förekommande ekonomiuppgifter samt att bidra i det årliga budgetarbetet på enheten. Utöver ekonomiuppgifter kommer andra administrativa uppgifter också ingå i uppdraget inklusive viss personaladministration och administration i samband med besök. Tillsammans med kollegorna på enheten ingår det att kontinuerligt utveckla rutiner och system som effektiviserar arbetet. Arbetet innebär ett nära samarbete med SLU Globals personal, forskare och andra medarbetare på institutioner och andra delar av SLU som arbetar med samverkan för global utveckling, universitetets ekonomiavdelning samt kontakt med externa samarbetspartners och finansiärer.

Som ekonom hos oss får du varierande arbetsuppgifter och det finns goda möjligheter att påverka arbetssätt och rutiner, inom gällande regelverk, och därmed möjlighet till egen utveckling. Inom SLU finns stöd som du kommer att samarbeta med i externfinansiering och andra ekonomirelaterade ärenden. Du kommer ingå i SLU:s nätverk för projektekonomer.

Vi är en arbetsplats med omfattande internationella samarbeten och vår dagliga kommunikation sker på både svenska och engelska.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har en högskoleexamen i ekonomi. Du har intresse för och förmåga att förstå och använda SLUs regelverk med utgångspunkt i principerna för offentlig förvaltning. Tidigare arbete som ekonom vid svenskt universitet eller högskola är meriterande.

I arbetet ingår mycket kontakt med forskningssekreterare och forskare. Du har god förmåga att förklara ekonomiska resultat och processer på ett pedagogiskt sätt. Du har några års erfarenhet från självständigt ekonomiarbete inklusive erfarenhet från att söka fram och bearbeta ekonomiska data ur olika system. Tidigare arbete med projektredovisning och EU-projekt är meriterande.

Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta i ekonomihanteringssystem. SLU använder idag systemet UBW. Du arbetar obehindrat i Office-paketet, inklusive Excel. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Du är noggrann, engagerad och har en god analytisk förmåga och kan se helheter och sammanhang.

I arbetet har du kontakt med många människor så dina personliga egenskaper såsom förmåga att samarbeta, ge god service och arbeta strukturerat är särskilt viktiga. Du har lätt för att lära dig nya system och anpassa dig till nya förutsättningar, är analytisk och noggrann, samt driver ditt arbete framåt. Du är en stabil och prestigelös person med integritet som trivs med att, i samarbete med andra, anta utmaningar och lösa dessa. Ett intresse för att genom arbetet bidra till global hållbar utveckling är meriterande.

I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.

Placering:
Uppsala

Anställningsform:
Tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning.

Omfattning:
100%

Tillträde:
15 februari eller enligt överenskommelse.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast den 2021-12-13. 



Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) utvecklar kunskapen om de biologiska naturresurserna, och hur vi kan förvalta och nyttja dem på ett hållbart sätt. Detta sker genom utbildning, forskning och miljöanalys, i nära samverkan med näring och samhälle. SLU är ett internationellt och forskningsintensivt universitet, men erbjuder också unika utbildningar som agronom, veterinär, jägmästare, miljöekonom och landskapsarkitekt.

SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden i Alnarp, Umeå och Uppsala.

www.slu.se

SLU eftersträvar mångfald och jämn könsfördelning. Visa mindre

Projektekonom

Institutionen för husdjursgenetik Institutionen för husdjursgenetik är en del av fakulteten för veterinärmedicin och husdjursvetenskap. Vi finns på Ultuna Campus, Uppsala, och har 55 medarbetare. Vår vision är "Bättre användning av genetiska resurser". Vi bedriver forskning inom bioinformatik, molekylär-, kvantitativ och tillämpad genetik inom lantbruks-, sport- och sällskapsdjur. Vi medverkar också i flera utbildningsprogram vid SLU och bedriver uppdragsv... Visa mer
Institutionen för husdjursgenetik
Institutionen för husdjursgenetik är en del av fakulteten för veterinärmedicin och husdjursvetenskap. Vi finns på Ultuna Campus, Uppsala, och har 55 medarbetare. Vår vision är "Bättre användning av genetiska resurser". Vi bedriver forskning inom bioinformatik, molekylär-, kvantitativ och tillämpad genetik inom lantbruks-, sport- och sällskapsdjur. Vi medverkar också i flera utbildningsprogram vid SLU och bedriver uppdragsverksamhet såsom gentester och internationell genetisk avelsvärdering för nötkreatur genom Interbull Center. Mer information på

https://www.slu.se/institutioner/husdjursgenetik/.

Den administrativa avdelningen på institutionen består av 6 personer som ger stöd och service till institutionsledningen och medarbetarna i ekonomi- och personalfrågor, diarieföring och arkivering, IT-frågor och kommunikation. Nu söker vi en ny serviceinriktad medarbetare med huvudfokus på projektekonomi.

Som projektekonom hos oss får du varierande arbetsuppgifter och det finns goda möjligheter att påverka arbetssätt och rutiner, utifrån gällande regelverk, och därmed också möjligheter till egen utveckling.

Då vi är en internationell arbetsplats är arbetsspråket ofta engelska och du behöver behärska både svenska och engelska i både tal och skrift.

Arbetsuppgifter i urval:
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att stödja forskarna med ekonomiadministrativa arbetsuppgifter knutna till externfinansierade projekt. Projekten finansieras av flera olika finansiärer med olika regelverk och olika krav på återrapportering. Du behöver kunna sätta dig in i komplexa anvisningar för ansökningar och avrapporteringar. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:


• stöd till forskarna vid projektansökningar (hjälp med projektkalkyler, upplägg av projekt etc.),
• ekonomisk uppföljning på projektnivå inkl. prognos över hur länge projektmedlen räcker och till vad,
• kundfakturering av uppdragsprojekt, rekvisitionshantering av bidrag, samt transfereringar av medel,
• ekonomisk rapportering till finansiärer (del- och slutrapportering),
• ta fram och sammanställa material vid revision av externa projekt,
• medverka i bokslutsarbetet på institutionen (kvartal- och årsbokslut),
• medverka i det årliga budgetarbetet på institutionen.

Utöver detta förväntar vi oss att du hjälper till med annan ekonomiadministration vid behov som t.ex. att arbeta med ekonomin för grundutbildningen, leverantörsfakturahantering och hantering av interna projekt.

SLU har en central ekonomiavdelning och en enhet vid ledningskansliet som arbetar med stöd vid externfinansiering som du kommer att samarbeta med, och också kunna rådfråga i ekonomirelaterade ärenden. Som projektekonom kommer du ingå i SLU:s nätverk för projektekonomer, samt samverka med andra projektekonomer inom fakulteten.

Kvalifikationer:
Vi söker en ny lagspelare som har högskoleexamen inom ekonomi eller har erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Du ska ha flerårig arbetslivserfarenhet av arbete med projektekonomi och det är meriterande om du har arbetat med projektekonomi inom staten. Du ska ha god datorvana och behärska Microsoft office-paketet och goda kunskaper i excel. Kännedom om, och erfarenhet av, regelverk och redovisning inom staten är meriterande. Tidigare erfarenhet av arbete i Unit4 Business World, Proceedo och Primula är meriterande. Du ska ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

I arbetet ingår mycket kontakt med institutionens forskare. Du behöver därför ha god samarbetsförmåga och en stor vilja att ge högkvalitativ service till verksamheten. Du behöver vidare ha en god förmåga att på ett pedagogiskt sätt förklara ekonomiska begrepp och samband för icke-ekonomer. Då vi är ett verksamhetsstöd är det av stor vikt att du har lätt att kommunicera med både medarbetare och personer utanför institutionen.

Du måste kunna arbeta självständigt och hantera ett tidvis högt tempo utan att göra avkall på kvaliteten i ditt arbete. För arbetet krävs också att du är ansvarstagande, noggrann, organiserad samt att du kan hålla tidsramar.

Vi vill att du är prestigelös, strukturerad och öppen för nya arbetssätt.

Mycket stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Placering:
Uppsala

Anställningsform:
Tillsvidareanställning. SLU kan komma att tillämpa provanställning.

Omfattning:
100%

Tillträde:
Enligt överenskommelse.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast den 2021-02-01.

Fackliga kontaktpersoner:
https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/



Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) utvecklar kunskapen om de biologiska naturresurserna, och hur vi kan förvalta och nyttja dem på ett hållbart sätt. Detta sker genom utbildning, forskning och miljöanalys, i nära samverkan med näring och samhälle. SLU är ett internationellt och forskningsintensivt universitet, men erbjuder också unika utbildningar som agronom, veterinär, jägmästare, miljöekonom och landskapsarkitekt.

SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden i Alnarp, Umeå och Uppsala.

www.slu.se

SLU eftersträvar mångfald och jämn könsfördelning. Visa mindre

Ekonom till utbildningsverksamhet

Ansök    Jun 22    Uppsala kommun    Förvaltningsekonom
Stab ekonomi Är du en mångsidig ekonom som trivs i en verksamhetsstödjande roll? Då ska du läsa vidare här! Uppsala kommun har en gemensam ekonomistab för hela kommunen. Staben består av ca 100 medarbetare som är organiserade för att på bästa sätt svara upp mot förvaltningarnas och politikens behov. Vi söker nu en ekonom till den enhet som stödjer rektorer och ledning i ekonomiska frågor. Inom utbildningsförvaltningen finns alla pedagogiska verksamhet... Visa mer
Stab ekonomi

Är du en mångsidig ekonom som trivs i en verksamhetsstödjande roll? Då ska du läsa vidare här!

Uppsala kommun har en gemensam ekonomistab för hela kommunen. Staben består av ca 100 medarbetare som är organiserade för att på bästa sätt svara upp mot förvaltningarnas och politikens behov.

Vi söker nu en ekonom till den enhet som stödjer rektorer och ledning i ekonomiska frågor. Inom utbildningsförvaltningen finns alla pedagogiska verksamheter för barn och elever 0 - 19 år. Vi är ett gäng som ser fram emot att välkomna en ny medarbetare. Du erbjuds ett omväxlande och stimulerande arbete med många kontaktytor och goda utvecklingsmöjligheter.

Vi sitter i moderna lokaler med stadens bästa pendlarläge på Stationsgatan 12 i Uppsala, precis intill centralstationen. I slutet av året kommer vi att flytta in i det nya Stadshuset som också ligger precis intill centralstationen.

Ditt uppdrag
Du kommer att ingå i den enhet inom ekonomistaben som arbetar som ett aktivt stöd till rektorer vad gäller budget, prognos och uppföljning. Du ansvarar för framtagandet av kvalitativa underlag. Du förväntas att självständigt och i samarbete med andra bidra med problemlösningsförmåga och kritiskt tänkande. Arbetet ställer höga krav på förmåga att sammanställa, analysera och presentera data. Du arbetar tillsammans med gruppen för kontinuerlig utveckling och förbättring av arbetssätt och rutiner. Du rapporterar till gruppchef.

Du erbjuds ett omväxlande och stimulerande arbete med många kontaktytor hos en stor och trygg arbetsgivare.


Din bakgrund
Vi söker dig som har högskoleutbildning med ekonomisk inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Det är meriterande med erfarenhet från en liknande roll och det är även en fördel om du har arbetat som ekonom i en större politiskt styrd organisation. Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav.

Du är en analytisk person som arbetar på ett ansvarsfullt, självständigt och drivande sätt för att leverera resultat.

Du har god vana av affärssystem och goda kunskaper i Officepaketet. Kunskap och erfarenhet i Agresso och Hypergene är meriterande.

Det är viktigt att du har en god problemlösningsförmåga med fokus på såväl detalj som helhet. Du trivs med en föränderlig arbetsdag och många kontaktytor och är bra på att strukturera och prioritera ditt arbete. Du är serviceinriktad och tillmötesgående i ditt bemötande och har god pedagogisk förmåga. Du uppskattar en arbetsplats där trivsel och arbetsglädje är starka ledord.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Malin Nyström, gruppchef 018-727 10 08.

Facklig företrädare:
Vision Liselotte Ehn, 018-727 49 49
Akademikerförbundet SSR/SACO Maria Persson, 018-727 24 24
Akavia Jonny Eliasson, 018-727 22 12

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 11 80.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, säkerhet och beredskap samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun. Visa mindre

2 st Ekonomer till IGP

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 45 000 studenter, mer än 7 000 anställda ... Visa mer
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 45 000 studenter, mer än 7 000 anställda och en omsättning på cirka 7 miljarder kronor.




Institutionen för immunologi, genetik och patologi vid Uppsala universitet (http://www.

igp.uu.se/) har en bred forskningsprofil med starka forskargrupper inriktade på bl.a. cancer, autoimmuna och genetiska sjukdomar. En av grundtankarna vid institutionen är att stimulera translationell forskning och därmed en närmare samverkan mellan medicinsk forskning och sjukvården. Forskning bedrivs inom medicinsk och klinisk genetik, klinisk immunologi, patologi, neuroonkologi, vaskulärbiologi, strålningsvetenskap samt molekylära verktyg. Delar av verksamheten är även integrerad med avdelningarna för onkologi, klinisk genetik, klinisk immunologi, klinisk patologi och sjukhusfysik vid Akademiska sjukhuset. Institutionen har undervisningsuppdrag på ett antal programutbildningar och masterprogram inom den medicinska fakulteten samt ett antal utbildningar inom teknisk-naturvetenskapliga vetenskapsområdet. Institutionen omsätter omkring 440 miljoner kronor, varav drygt hälften är externa forskningsbidrag. Antalet anställda är ca 370, varav ca 100 är doktorander och det finns totalt runt 750 verksamma i arbetsstyrkan.

IGP är en av Uppsala universitets största institutioner. Ekonomigruppen består idag av ett arbetslag på 12 personer: åtta ekonomer, en ekonomiadministratör, en avtalshandläggare, en ekonomisamordnare och en administrativ chef. Vi är en del av institutionens administrativa stödfunktion som utöver ekonomi består av medarbetare inom HR, grundutbildning, ledningsstöd och kommunikation. Totalt är vi ca 25 personer inom administrationen.

Arbetsuppgifter: Vi behöver komplettera vårt arbetslag med två engagerade ekonomer som ska vara stöd till forskargrupperna i ekonomifrågor. Tjänsten innebär ett stort eget ansvar för det dagliga arbetet som innefattar all ekonomiadministration för ett antal specifika forskargrupper. Du kommer att självständigt ansvara för att budgetera, följa upp och analysera utfallet samt att redovisa forskningsprojekt gentemot externa finansiärer och uppdragsgivare utifrån de särskilda regler som gäller för universitetet som statlig myndighet såväl som för respektive finansiär. Du kommer även att vara delaktig i bokslutsarbetet för forskargruppen. I övrigt kan förekommande arbetsuppgifter inom institutionsadministrationen komma att innefattas i arbetet. Arbetet innebär ett mycket stort eget ansvar under ledning av den administrativa chefen för ekonomi och ekonomisamordnaren och i ett nära samarbete med forskare samt övrig personal inom ekonomi- och HR-administration.

Kvalifikationskrav: Högskole-/universitetsexamen med inriktning mot redovisning eller motsvarande kompetens som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Dokumenterad erfarenhet av ekonomiadministration där ekonomisk analys har varit en del av arbetet. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, god IT-vana samt mycket goda kunskaper i Excel. God samarbetsförmåga, självständighet och initiativförmåga är mycket viktiga egenskaper, liksom ett strukturerat arbetssätt samt förmåga att prioritera och hålla tidsramar samtidigt som noggrannhet är ett måste. Det är viktigt att ha intresse för att vilja ta eget ansvar samt för att ge en god service. Arbetet innebär ett nära samarbete med forskargruppsledare och övrig administrativ personal varför stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Önskvärt/meriterande i övrigt: Erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete vid högskola/universitet, gärna från liknande roll vid Uppsala universitet. Kunskap om statlig redovisning liksom av EU-rapportering är önskvärt. Erfarenhet av att ha arbetat med ekonomisystemet Raindance, Diariesystemet W3D3, och lönesystemet Primula är meriterande. 

Lön: Individuell lönesättning.

Tillträde: Snarast.

Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning kan tillämpas.

Anställningens omfattning: 100 %.

Upplysningar om anställningen lämnas av: Birgitta Gustafsson, administrativ chef för ekonomi. E-post: [email protected], tel. 018-471 5029.

Välkommen med din ansökan senast den 17 maj 2021, UFV-PA 2021/1531.

Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem. Visa mindre

Förvaltningsekonom

Ansök    Aug 6    Sweax AB    Förvaltningsekonom
Själva grundtanken med Sweax är att göra livet lättare för bostadsrättsföreningar, affärscentrum och privata fastighetsägare. Med ett brett tjänsteutbud och med ett modernt och effektivt arbetssätt sätter vi kunden i fokus. Tillsammans med kunden skapar Sweax de rätta förutsättningarna för en god livsmiljö i både privata och offentliga rum. Företaget sätter miljö och kvalitet högt och har därför varit ytterst noga med att bli ISO-certifierat för kvalitet 9... Visa mer
Själva grundtanken med Sweax är att göra livet lättare för bostadsrättsföreningar, affärscentrum och privata fastighetsägare. Med ett brett tjänsteutbud och med ett modernt och effektivt arbetssätt sätter vi kunden i fokus. Tillsammans med kunden skapar Sweax de rätta förutsättningarna för en god livsmiljö i både privata och offentliga rum. Företaget sätter miljö och kvalitet högt och har därför varit ytterst noga med att bli ISO-certifierat för kvalitet 9001 och miljö 14001 enligt internationell standard.

Är du en stjärna inom redovisning med en fantastisk sifferkänsla som du vill kombinera med att se och möta kundens behov? Med andra ord, bidra till att göra livet enklare för våra kunder? Till en nyinrättad tjänst till vårt kontor i Uppsala söker vi en ekonom som är i början av sin karriär och vill utvecklas tillsammans med oss.

I rollen som Förvaltningsekonom ingår du i vår ekonomiavdelning som idag består av ett team på två medarbetare. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av löpande redovisning, in- och utbetalning, ekonomisk rapportering och upprättande av årsredovisningar (främst K2 regelverk) åt våra kunder som framförallt består av bostadsrättsföreningar men även kan vara nyproduktion av bostadsrätter. Utöver att arbeta med och för våra kunder så kommer du att vara del i den löpande redovisningen för Sweax, exempelvis fakturering, leverantörs- och kundreskontror.

Din profil
Kompetenskrav: Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och gärna några år med praktisk erfarenhet av löpande redovisning och avstämningar. Självklart är du en fena på Excel och digital i ditt tänk.

Personliga egenskaper: För att trivas på Sweax tror vi att du är en person som står med båda fötterna på jorden. Du är noggrann och har en fallenhet för ordning och reda. Du har inga problem att jobba mot deadlines och värdesätter ett strukturerat arbetssätt. Du har även möjlighet att jobba kvällstid om så behövs. Vidare är du som person öppen och social och jobbar lika bra självständigt som tillsammans med kollegor. Du har en fallenhet för att leverera service och har lätt för att kommunicera med kunder och motparter på ett professionellt och lättsamt sätt. Du trivs säkerligen i ett litet team där ni tar gemensamt ansvar och i en trygg omgivning där alla ser varandra. Du bidrar till att ni tar tag i frågor och du har en egen vilja att driva dem till en lösning.

Att arbeta på Sweax
Ett familjärt företag som drivs av höga ambitioner för att vara en bra leverantör till sina kunder. En glad, positiv och hjälpsam atmosfär där alla medarbetare känner sin betydelse för verksamheten.

Självklart så omfattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi ordnar regelbundet gemensamma aktiviteter och bidrar till en god hälsa genom friskvårdsbidrag.

Mer information och din ansökan
Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen är du välkommen att kontakta Ekonomichef Annika Carlqvist som är anträffbar för att ge dig ett svar från den 17 augusti 2020. [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan som du skickar in senast den 4 september 2020. Urval och intervjuer genomförs löpande så tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.





Tryck på loggan för att läsa mer om Sweax.

https://www.sweax.se/) Visa mindre

Ekonom

Ansök    Jun 17    Riksbyggen Ek För    Förvaltningsekonom
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är cirka 3 000 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Välkommen! Vi söker en ekonom till Simpleko AB. Tjänsten som förvaltni... Visa mer
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är cirka 3 000 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Välkommen!



Vi söker en ekonom till Simpleko AB. Tjänsten som förvaltningsekonom är på heltid och är placerad på vårt kontor i Uppsala.

Simpleko AB har bedrivit ekonomisk förvaltning för bostadsrättsföreningar och kommersiella kunder över hela Sverige. Idag har vi ca 700 kunder som vi sköter ekonomi eller hyresavisering för.

I gruppen ekonomisk förvaltning ingår idag 16 ekonomer som tillsammans med övriga avdelningar arbetar för att proaktivt och affärsmässigt förvalta och utveckla våra kunders fastigheter/ekonomi.

Simpleko AB omsätter cirka 63 miljoner kronor och sysselsätter cirka 60 medarbetare inom ekonomisk förvaltning framför allt på distans.

Simpleko AB är ett helägt dotterbolag till Riksbyggen.

Arbetsuppgifter
Som förvaltningsekonom är du kundansvarig för ett eget kundpaket till största delen bestående av bostadsrättsföreningar. I dina arbetsuppgifter ingår upprättande av bokslut, årsredovisning, budget, deklarationer och annan ekonomisk rådgivning till styrelsen. Kunderna är spridda över landet och hanteras mestadels på distans. Kundbesök kvällstid i angränsande län kan förekomma.

Kvalifikationer

Efterfrågade specifika kompetenser:
3 års erfarenhet av arbete inom ekonomi samt utbildning inom ekonomi från KY eller universitet, alternativt Gymnasieekonom med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift.

Vi söker dig som är intresserad av kundkontakter och har förmåga att se och möta kunders behov samt agera professionellt. Du har en förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog samt ett gott samarbete internt som externt. Vidare är det viktigt att du kan lyfta blicken och arbeta fram långsiktigt hållbara strategier för kundens ekonomiska förvaltning. Du behöver vara strukturerad och självgående samtidigt som du är en del av grupp där samarbete och lyhördhet är viktigt.

Du har ett positivt synsätt och har förmågan att sprida en god stämning kring dig.

Övrigt
Du har körkort.

Simpleko strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Har du frågor om tjänsten kontakta Mia Holmqvist Andersson, på telefon: 018-18 41 20 eller [email protected]

Tycker du att detta låter intressant? Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär senast den 30 juni 2020. Urvalet kommer dock ske löpande så skicka din ansökan redan idag!



Se gärna vår film om hur det är att jobba hos oss!

https://youtu.be/6M4j33Szq3w

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor. Visa mindre

Förvaltningsekonom

Ansök    Aug 19    Sweax AB    Förvaltningsekonom
Själva grundtanken med Sweax är att göra livet lättare för bostadsrättsföreningar, affärscentrum och privata fastighetsägare. Med ett brett tjänsteutbud och med ett modernt och effektivt arbetssätt sätter vi kunden i fokus. Tillsammans med kunden skapar Sweax de rätta förutsättningarna för en god livsmiljö i både privata och offentliga rum. Företaget sätter miljö och kvalitet högt och har därför varit ytterst noga med att bli ISO-certifierat för kvalitet 9... Visa mer
Själva grundtanken med Sweax är att göra livet lättare för bostadsrättsföreningar, affärscentrum och privata fastighetsägare. Med ett brett tjänsteutbud och med ett modernt och effektivt arbetssätt sätter vi kunden i fokus. Tillsammans med kunden skapar Sweax de rätta förutsättningarna för en god livsmiljö i både privata och offentliga rum. Företaget sätter miljö och kvalitet högt och har därför varit ytterst noga med att bli ISO-certifierat för kvalitet 9001 och miljö 14001 enligt internationell standard.

Är du en stjärna inom redovisning med en fantastisk sifferkänsla som du vill kombinera med att se och möta kundens behov? Med andra ord, bidra till att göra livet enklare för våra kunder? Till en nyinrättad tjänst söker vi en ekonom som är i början av sin karriär och vill utvecklas tillsammans med oss.

I rollen som Förvaltningsekonom ingår du i vår ekonomiavdelning som idag består av ett team på två medarbetare. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av löpande redovisning, in- och utbetalning, ekonomisk rapportering och upprättande av årsredovisningar (främst K2 regelverk) åt våra kunder som framförallt består av bostadsrättsföreningar men även kan vara nyproduktion av bostadsrätter. Utöver att arbeta med och för våra kunder så kommer du att vara del i den löpande redovisningen för Sweax, exempelvis fakturering, leverantörs- och kundreskontror.

Din profil
Kompetenskrav: Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och gärna några år med praktisk erfarenhet av löpande redovisning och avstämningar. Självklart är du en fena på Excel och digital i ditt tänk.

Personliga egenskaper: För att trivas på Sweax tror vi att du är en person som står med båda fötterna på jorden. Du är noggrann och har en fallenhet för ordning och reda. Du har inga problem att jobba mot deadlines och värdesätter ett strukturerat arbetssätt. Du har även möjlighet att jobba kvällstid om så behövs. Vidare är du som person öppen och social och jobbar lika bra självständigt som tillsammans med kollegor. Du har en fallenhet för att leverera service och har lätt för att kommunicera med kunder och motparter på ett professionellt och lättsamt sätt. Du trivs säkerligen i ett litet team där ni tar gemensamt ansvar och i en trygg omgivning där alla ser varandra. Du bidrar till att ni tar tag i frågor och du har en egen vilja att driva dem till en lösning.

Att arbeta på Sweax
Ett familjärt företag som drivs av höga ambitioner för att vara en bra leverantör till sina kunder. En glad, positiv och hjälpsam atmosfär där alla medarbetare känner sin betydelse för verksamheten.

Självklart så omfattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi ordnar regelbundet gemensamma aktiviteter och bidrar till en god hälsa genom friskvårdsbidrag.

Mer information och din ansökan
Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen är du välkommen att kontakta Ekonomichef Annika Carlqvist som är anträffbar för att ge dig ett svar från den 17 augusti 2020. [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan som du skickar in senast den 4 september 2020. Urval och intervjuer genomförs löpande så tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.





Tryck på loggan för att läsa mer om Sweax.

https://www.sweax.se/) Visa mindre

Förvaltningsassistent

Tradition i utveckling. Statens fastighetsverk förvaltar en mångfald av statligt ägda fastigheter – däribland regeringsbyggnader, domstolar, slott och kungsgårdar, teatrar, museer, ambassader samt en sjundedel av landets yta bestående av skog och mark. De är en del av vår gemensamma historia och framtid. Vi äger allt detta tillsammans och SFV:s uppgift är att förvalta och utveckla detta på ett långsiktigt hållbart sätt.  SFV Uppsala förvaltar statliga byg... Visa mer
Tradition i utveckling. Statens fastighetsverk förvaltar en mångfald av statligt ägda fastigheter – däribland regeringsbyggnader, domstolar, slott och kungsgårdar, teatrar, museer, ambassader samt en sjundedel av landets yta bestående av skog och mark. De är en del av vår gemensamma historia och framtid. Vi äger allt detta tillsammans och SFV:s uppgift är att förvalta och utveckla detta på ett långsiktigt hållbart sätt. 

SFV Uppsala förvaltar statliga byggnader i norra och mellersta Sverige. Slott, residens, universitetsbyggnader, fästningar mm ingår i fastighetsbeståndet. Vi är ca 25 medarbetare som arbetar på vårt kontor i Uppsala som är beläget i Dekanhuset, i lokaler med atmosfär utöver det vanliga. Nu behöver vi förstärka vårt team med en förvaltningsassistent som organisatoriskt är underställd fastighetschefen. Hos oss erbjuds du en omväxlande roll med stort mått av eget ansvar. Du får arbeta med spännande fastigheter där olika lokala förutsättningar utmanar din kreativitet och problemlösningsförmåga.

 

Din roll
Som förvaltningsassistent blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter följande:

 


• Stödja fastighetsförvaltare och tekniska förvaltare i det dagliga arbetet.
• Bistå fastighetsområdet i med budgetarbete, uppföljningar av det ekonomiska resultatet, prognos och bokslut samt löpande analys av projektportföljen.
• Medverka i verksamhetsplanering och måluppfyllnad.
• Kontera leverantörsfakturor samt uppföljning av dessa.
• Administrera hyresavtal och vara förvaltningsområdet behjälpligt vid omförhandlingar av hyresavtal samt intäktsanalyser.
• Hyresavisering och fakturering samt avstämning av kundreskontra och kravhantering.
• Kontakter med hyresgäster och leverantörer via telefon och mail.
• Göra avrop och beställningar.
• Delta i hyresgästmöten och informationsmöten.
• Framtagande av beslutsunderlag.
• Övriga administrativa arbetsuppgifter såsom protokollskrivning, diarieföring mm

 

Din profil
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på högskole-, KY-nivå eller liknande erfarenhet från arbetslivet. Du ska ha olika erfarenheter av olika IT-system, främst Excel men även Officepaketet. Vidare behöver du också kunna uttrycka dig väl på svenska både i tal och i skrift.

Meriterande:


• Erfarenhet av Agresso, Fast2 eller annat fastighetssystem.
• Erfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen.
• Erfarenhet av arbete inom kommunal eller statlig verksamhet.



Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är det viktigt att du är strukturerad och har god förmåga att prioritera rätt uppgifter. Du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och en vilja att jobba i olika system. Vi ser också att du är handlingskraftig och van att arbeta självständigt.

 

Mer information
SFV tillämpar normalt 6 månaders provanställning.

Tjänsten är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning kommer ske före anställning.

Fackliga representanter för SACO, SEKO och OFR nås via vår växel, 010-478 70 00. Mer information om SFV hittar du på www.sfv.se.

Sista ansökningsdag är 2019-08-16 och vi ser fram emot att ta del av din ansökan och CV. Välkommen till oss!

Statens fastighetsverk erbjuder en attraktiv arbetsplats som eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi är stolta över att vara statsanställda och få bidra till en positiv samhällsutveckling. Visa mindre

Sr Asset Management

Ansök    Jun 28    Recipharm    Förvaltningsekonom
Är du senior inom asset management och intresserad av att arbeta på ett av Uppsalas bästa läkemedelsföretag? Vad kan vi erbjuda dig? Vi kommer att erbjuda rätt sökande både trevliga kollegor och ett arbete där du och ditt nytänkande tas på allvar. Du får också möjlighet att påverka och bidra till utveckling. På Recipharm är vi stolta över vår produkt och våra medarbetare och du blir en del av ett kompetent och drivet team som vill åstadkomma mycket. Vi ... Visa mer
Är du senior inom asset management och intresserad av att arbeta på ett av Uppsalas bästa läkemedelsföretag?

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi kommer att erbjuda rätt sökande både trevliga kollegor och ett arbete där du och ditt nytänkande tas på allvar. Du får också möjlighet att påverka och bidra till utveckling. På Recipharm är vi stolta över vår produkt och våra medarbetare och du blir en del av ett kompetent och drivet team som vill åstadkomma mycket.

Vi erbjuder trygga anställningsvillkor med bland annat kollektivavtal och arbetstidsförkortning samt att vi värnar om din fysiska hälsa. Du har förmåner såsom friskvårdsbidrag och tillgång till gym med ledarledda pass under lunchtid samt möjlighet till flextid.

 

Vilka blir dina arbetsuppgifter?

Du kommer att jobba med att skapa de bästa förutsättningarna för att möta upp de behov och krav som verksamheten ställer. Vi jobbar tvärfunktionellt inom alla områden i företaget med fokus på process och produktionsnära system.

I dina arbetsuppgifter ingår att leda, organisera och samordna programplanering och programstyrning inom asset management.

Det blir också du som medverkar i att ta fram policyn för asset management (AM policy) och den strategiska planen för asset management (SAMP) liksom målsättning och beslutade standardmetoder.

 

Det här är din profil

Teknisk eftergymnasialutbildning som krav eller 5-år likvärdig arbetslivserfarenhet inom asset management. Erfarenhet från processindustri (helst GMP) är önskvärt.

 

Personliga egenskaper

Du är en drivande person som visar stort eget engagemang och personligt ansvar. Du brinner för teknik och ser dess möjligheter med ett balanserat intresse att jobba med och för människor. Du är helt prestigelös och hjälper till där det finns behov. Du skapar goda relationer i din omgivning och ska kunna leda förändringsarbete. Du strävar efter ständiga förbättringar och är nytänkande. Vidare är du strukturerad, har god samarbetsförmåga och är noggrann med dokumentation och kan leverera resultat.


Om Recipharm
Recipharm är ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation) inom läkemedelsindustrin och har cirka 6 000 anställda. Recipharm erbjuder tillverkningstjänster av läkemedel i olika former, produktion av material till kliniska prövningar och API:er, samt farmaceutisk produktutveckling. Recipharm tillverkar flera hundra olika produkter åt såväl stora läkemedelsföretag som mindre utvecklingsbolag. Bolaget omsätter cirka 6 miljarder kronor och har utvecklings- och tillverknings-anläggningar i Frankrike, Indien, Israel, Italien, Portugal, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA med huvudkontor i Stockholm, Sverige. Recipharms B-aktie (RECI B) är noterad på Nasdaq Stockholm.
För mer information besök företagets hemsida www.recipharm.com Visa mindre

Är du vår nästa Asset Management Engineer?

Ansök    Aug 8    Recipharm    Förvaltningsekonom
Vad kan vi erbjuda dig? Ett stabilt företag med korta beslutsvägar och god lönsamhet. Du får trevliga kollegor och ett arbete där du och ditt nytänkande tas på allvar. Du får självklart också möjlighet att påverka och bidra till utveckling. På Recipharm är vi stolta över vår produkt och våra medarbetare och du blir en del av ett komplett team som vill åstadkomma mycket. Vi erbjuder trygga anställningsvillkor med bland annat kollektivavtal och arbetstidsf... Visa mer
Vad kan vi erbjuda dig?

Ett stabilt företag med korta beslutsvägar och god lönsamhet. Du får trevliga kollegor och ett arbete där du och ditt nytänkande tas på allvar. Du får självklart också möjlighet att påverka och bidra till utveckling. På Recipharm är vi stolta över vår produkt och våra medarbetare och du blir en del av ett komplett team som vill åstadkomma mycket.

Vi erbjuder trygga anställningsvillkor med bland annat kollektivavtal och arbetstidsförkortning. Du tar också del av förmåner såsom friskvårdsbidrag och tillgång till gym.

 

Vilka blir dina uppgifter?

Din uppgift blir att skapa de bästa förutsättningarna för att möta upp de behov och krav som verksamheten ställer. Vi jobbar tvärfunktionellt inom alla områden i företaget med fokus på process och produktionsnära system.

I dina arbetsuppgifter ingår att leda, organisera och samordna programplanering och programstyrning inom våra anläggningstillgångar. Det blir även du som medverkar till att ta fram policyn (AM policy) och den strategiska planen för asset management (SAMP) liksom målsättning och beslutade standardmetoder.

 

Det här är din profil


• Teknisk eftergymnasial utbildning är ett krav eller likvärdig arbetslivserfarenhet minst 5 år inom asset management
• Ekonomikunskaper dvs god insikt i ekonomiuppföljning och budgetering inom ditt expertisområde
• Erfarenhet från processindustrin (helst GMP) är önskvärt
• Drivande med stort engagemang
• Brinner för teknik och är nytänkande
• Lätt för att skapa goda relationer
• Du är strukturerad, prestigelös och har god samarbetsförmåga

Stämmer detta in på dig? Tveka inte då att skicka in din ansökan redan idag!

 

Varmt välkommen med din ansökan, personligt brev och CV snarast och senast den 15 september 2019. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Frågor angående tjänsten kan du maila till vår rekryterare [email protected]

 


Om Recipharm
Recipharm är ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation) inom läkemedelsindustrin och har cirka 6 000 anställda. Recipharm erbjuder tillverkningstjänster av läkemedel i olika former, produktion av material till kliniska prövningar och API:er, samt farmaceutisk produktutveckling. Recipharm tillverkar flera hundra olika produkter åt såväl stora läkemedelsföretag som mindre utvecklingsbolag. Bolaget omsätter cirka 6 miljarder kronor och har utvecklings- och tillverknings-anläggningar i Frankrike, Indien, Israel, Italien, Portugal, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA med huvudkontor i Stockholm, Sverige. Recipharms B-aktie (RECI B) är noterad på Nasdaq Stockholm.
För mer information besök företagets hemsida www.recipharm.com Visa mindre

Ekonom

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Uppgiften är att bedriva forskning och utbildning av högsta kvalitet och att på olika sätt samverka med samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har 44.000 studenter, 7.100 anställda och en omsättning på 7 miljarder kr... Visa mer
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Uppgiften är att bedriva forskning och utbildning av högsta kvalitet och att på olika sätt samverka med samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har 44.000 studenter, 7.100 anställda och en omsättning på 7 miljarder kronor.




Institutionen för geovetenskaper vid Uppsala universitet är Sveriges största och bredaste institution av sitt slag med cirka 200 anställda.

Vår forskning sträcker sig inifrån jordens kärna ut till atmosfären, från mikroskopiska mineral och fossil till hur berg och oceaner bildas, från tiden för jordens födelse fram till idag. Vi kartlägger jordens och livets utveckling över flera miljarder år och studerar sambandet mellan atmosfären och haven med hänsyn till klimatförändringar och hållbar utveckling. För mer information se: www.geo.uu.se eller besök oss på www.facebook.com/geouppsalauniversity/.

Administrationen består av totalt cirka 20 medarbetare som är uppdelade i olika funktioner. Ekonomifunktionen ingår i den administrativa grupp, om ca 10 medarbetare, som består av ekonomi, HR och doktorandadministration. Vid institutionen finns även kursadministration och studievägledning. Som ekonom kommer du att ingå i ekonomifunktionen tillsammans med ytterligare fem kollegor. Trivs du att arbeta i nära samarbete med övriga kollegor, att både dela med dig och ta råd av andra samt att arbeta i en tillåtande och utvecklande miljö? Då är vi arbetsplatsen för dig!

Arbetsuppgifter:
Till vårt arbetslag söker vi dig som är intresserad av att jobba med EU redovisning, avtalsfrågor och övrigt förekommande inom området för ekonomiadministration. Tillsammans med en kollega kommer du att vara den på institutionen som är expert på EU-frågor och tar ansvar för de ekonomiska frågorna: allt från ansökan till slutrapport. Du har ansvar för att granska, ge råd och vara expert på frågor kring ekonomin vid avtal som institutionen ingår i, det kan vara allt från samarbetsavtal till uppdragsavtal. I arbetet ingår även att ansvara för ett par mindre enheters ekonomi. Här ingår budget, prognos, bokslut och löpande uppföljning av projekt inklusive fakturahantering. Vidare ingår att ta fram ekonomiska beslutsunderlag och kostnadskalkyler samt ge verksamheten stöd i ekonomi- och planeringsfrågor.


Kvalifikationskrav:
Högskoleexamen inom ekonomi. Erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete inklusive upprättande av budget och bokslut med redovisning och uppföljning. Mycket goda IT-kunskaper, särskilt i Excel, och god förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och anser att det är viktigt att du har god analytisk- och utredningsförmåga, intresse av att löpande uppdatera dig inom det egna arbetsområdet, samt att du tycker om att arbeta med människor och att ge stöd i ekonomiska frågor.

Önskvärt/meriterande i övrigt:
Kunskap om gällande regelverk inom högskoleområdet och goda kunskaper inom området externa forskningsprojekt, särskilt EU-projekt, är meriterande liksom erfarenhet av att ha upprättat olika typer av avtal.

Uppsala universitet värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och lika villkorsfrågor är viktiga för oss vid institutionen för geovetenskaper. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Lön: Individuell lönesättning tillämpas.

Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse.

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning om två år. 

Anställningens omfattning: 100%.

Upplysningar om anställningen lämnas av:

- Petter Åberg, Ekonom. Telefon: 018-471 7190, e-post: [email protected]

Välkommen med din ansökan senast den 3 april 2019, UFV-PA 2019/581.

Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem. Visa mindre

BRF Förvaltare

Ansök    Maj 27    JM AB    Förvaltningsekonom
Nu söker vi en Bostadsrättsförvaltare till JM Region Öst med placering på vårt regionkontor i Uppsala. Regionen har för närvarande omkring 300 medarbetare och är verksam i Örebro, Västerås, Uppsala och Linköping.  ARBETSUPPGIFTER Arbetet som Brf förvaltare på JM innebär att du arbetar brett och ansvarar för förvaltningen av tilldelade bostadsrättsföreningar, från bildandet till dess att boende styrelsen tar över förvaltningen helt. Rollen som Brf förvalt... Visa mer
Nu söker vi en Bostadsrättsförvaltare till JM Region Öst med placering på vårt regionkontor i Uppsala. Regionen har för närvarande omkring 300 medarbetare och är verksam i Örebro, Västerås, Uppsala och Linköping. 
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som Brf förvaltare på JM innebär att du arbetar brett och ansvarar för förvaltningen av tilldelade bostadsrättsföreningar, från bildandet till dess att boende styrelsen tar över förvaltningen helt. Rollen som Brf förvaltare innebär att du har många externa kontakter såsom föreningens styrelser, revisorer, banker och kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: På projektledarens uppdrag bilda bostadsrättsföreningar Se till att styrelsemöten hålls i erforderlig omfattning samt att mötena protokollförs Utföra föreningens bankförehavanden (konton, lån och byggnadskreditiv)  Se till att löpande redovisning sker Ansvara för administration kring bostadsrättsföreningarna Arrangera och genomföra årsstämmor i enlighet med stadgar och lag      Administrera och koordinera inför utbildning av Brf-styrelse      
DIN BAKGRUND
Vi söker dig med några års arbetslivserfarenhet av förvaltning av bostadsrättsföreningar, gärna inom nyproduktion. Det är önskvärt med en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du bör ha god kunskap om redovisning och erfarenhet av liknande arbete med bostadsrätts-föreningar eller som ekonomisk förvaltare. Vi ser också att du har god kunskap om gällande lagstiftning i bostadsrättsfrågor. För att lyckas i rollen ser vi att du har datavana och är en van användare av Microsoft Office.
Som person är du ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Du tar egna initiativ, arbetar självständigt, har lätt för att samarbeta med andra och har en god social och kommunikativ förmåga. Det är viktigt att du trivs i en roll med stort kundfokus då du har många externa kontakter och är JMs ansikte utåt. Vidare är du bekväm med att tala inför publik och arbetar likväl självständigt som i team. Du talar och skriver det svenska språket obehindrat.
B-körkort är ett krav.
VI ERBJUDER DIG
På JM ska du kunna prestera och få nya utmanande arbetsuppgifter när de gamla blivit för små. Vi vill skapa förutsättningar att din karriär är en som du känner stolthet över och det gör vi genom att tänka långsiktigt i allt vi gör. Husen, stadsdelarna och livsmiljöerna vi skapar ska finnas kvar i minst 100 år och därför är hållbarhet vårt ansvar och vår ambition. Vi har lyft in FNs globala mål för hållbar utveckling i vår verksamhet, det innebär olika åtaganden som till exempel att år 2030 ska JMs klimatpåverkande utsläpp vara nära noll och att 20% av våra hantverkare ska vara kvinnor. Genom att arbeta hos oss är du med och förändrar branschen. 
PLACERINGSORT
Uppsala, tjänsteresor förekommer inom vår region.
ANSÖKAN
Varmt välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är 16 Juni 2019. Din ansökan vill vi ha så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.
KONTAKT
För mer information om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Mikaela Hockman på 018–660305 eller [email protected] För mer information om tjänsten kan du kontakta Carola Eriksson på 018-660387 eller [email protected]
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre