Lediga jobb som Marknadsassistent i Uppsala

Se lediga jobb som Marknadsassistent i Uppsala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uppsala som finns hos arbetsgivaren.

Marknadsassistent till spännande företag inom Life Science!

Navinci Diagnostics är ett svenskt bioteknikföretag beläget på Biomedicinskt centrum i Uppsala. Marknadsavdelningen på företaget har vuxit under året och behöver nu stöttning i form av en driven student med kunskap inom marknadsföring. Är du en fena på adobe paketet? Då kan det vara dig vi söker! Ansök gärna redan idag då vi tillämpar ett löpande urval! OM TJÄNSTEN Som marknadsassistent kommer du tillhöra marknadsteamet som idag består av 4 medarbetare. ... Visa mer
Navinci Diagnostics är ett svenskt bioteknikföretag beläget på Biomedicinskt centrum i Uppsala. Marknadsavdelningen på företaget har vuxit under året och behöver nu stöttning i form av en driven student med kunskap inom marknadsföring. Är du en fena på adobe paketet? Då kan det vara dig vi söker! Ansök gärna redan idag då vi tillämpar ett löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Som marknadsassistent kommer du tillhöra marknadsteamet som idag består av 4 medarbetare. Din närmsta kollega heter Lena och kommer vara din arbetsledare under ditt konsultuppdrag hos Navinci. Här får du chansen att bli en del av ett team där man stöttar varandra och samarbetar med inställningen att inget är omöjligt. Du kommer få assistera dina kollegor i till exempel att få arbeta med bildbehandling samt att koordinera andra marknadsuppgifter.

Du kommer initialt arbeta från kontoret för att lära dig alla arbetsuppgifter - men med tiden kommer det finnas goda chanser att variera mellan att arbeta hemifrån och från kontoret. När du arbetat dig in i rollen finns möjlighet att få mer ansvar - här finns alltså stora utvecklingsmöjligheter.

Du erbjuds


* Ett deltidsarbete där du får goda möjlighet att utvecklas inom marknadsföring
* Goda möjligheter till flexiblitet i form av att du kommer kunna lägga upp dina arbetstimmar efter ditt skolschema


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
* Grafisk design av hemsidan


* Arbeta i Adobe paketet; IN-design, Photoshop
* Koordinera marknadsuppgifter som t.ex. kontakt med tryckerier och inköp av produkter till kontoret


VI SÖKER DIG SOM
* Studerar på universitet eller högskola inom digitial marknadsföring eller likvärdigt


* Har goda kunskper i Adobe paketet
* Har mycket goda kunskaper i Engelska i tal och skrift då arbetet främst sker på Engelska


Det är meriterande för tjänsten om du:


* Har någon form av naturvetenskaplig kompetens eller intresse då Navinci verkar inom Life Science


Som person ser vi att du är en driven person som gärna tar egna initiativ till att lära dig mer. Du har CAN DO attityd och sprider positiv energi om dig.
Vidare ser vi att du är:


* Flexibel
* Initiativtagande
* Strukturerad


Övrig information


* Start: Januari 2022
* Omfattning: Deltid
* Placering: Uppsala BMC
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Navincis önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Navinci! Visa mindre

Wehype internship - Spring 22

Ansök    Nov 16    Wehype Global AB    Marknadsassistent
Video Games, Influencer Marketing, Twitch and YouTube Gaming - are these things that excite you? We are on the lookout for self-motivated and passionate interns to join us for the duration of 3 months (Spring). At Wehype, we connect brands and gamers through influencer marketing specialized in YouTube and Twitch. Since we began in 2016, we have more than doubled in size every year, working with global brands like EA, Logitech, Ubisoft, Square Enix, Tence... Visa mer
Video Games, Influencer Marketing, Twitch and YouTube Gaming - are these things that excite you?

We are on the lookout for self-motivated and passionate interns to join us for the duration of 3 months (Spring).

At Wehype, we connect brands and gamers through influencer marketing specialized in YouTube and Twitch. Since we began in 2016, we have more than doubled in size every year, working with global brands like EA, Logitech, Ubisoft, Square Enix, Tencent, and many more. We are an international group of people with a common passion for gaming.

This is an unpaid internship for students starting in January or March, however you will have the opportunity to transition into employment when the internship is over. Regardless of team, we are looking for candidates that are well organized, detail-oriented, clear communicators, and quick learners.

We believe that combining your studies with an internship here at Wehype will help you succeed in your role. Being able to study whilst receiving coaching from our experienced team is an excellent way to get an insight into what it is like to work within one of the fastest growing industries around. With a rapidly growing team, you could play an important part in our future as a company and we want to help you on that journey.

Who you are

- Currently studying marketing or business
- Authentic interest in gaming, sales, and/or influencer marketing
- Experience in administrative work
- Experience using YouTube and Twitch
- Experience working with spreadsheets
- Fluent in English (written and spoken)


Perks & Benefits

- Breakfast at the office
- Premium work gear to get the job done
- Gaming stations at work
- A first step into the gaming industry
- Professional ongoing sales/campaign/product coaching from accomplished managers Visa mindre

Marknadskommunikatör

Är du vår nya marknadskommunikatör? Vi söker en kreativ och kunskapstörstig person som är nyfiken på omvärlden. Du har god analysförmåga och är duktigt på att förmedla budskap genom text, bild samt rörligt material. Du har blick för detaljer och ett säkert formspråk. Du är noggrann och strukturerad när du utför dina arbetsuppgifter och är van att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Arbetsuppgifter Arbetet är omväxlande och skiljer sig från dag til... Visa mer
Är du vår nya marknadskommunikatör?
Vi söker en kreativ och kunskapstörstig person som är nyfiken på omvärlden. Du har god analysförmåga och är duktigt på att förmedla budskap genom text, bild samt rörligt material. Du har blick för detaljer och ett säkert formspråk. Du är noggrann och strukturerad när du utför dina arbetsuppgifter och är van att arbeta självständigt och ta egna initiativ.
Arbetsuppgifter
Arbetet är omväxlande och skiljer sig från dag till dag. Dina främsta huvudsysslor kommer bestå av att:
· Skapa presentationsmaterial: I detta ingår både att utveckla och hålla företagets marknadsföringsmaterial uppdaterat samt att vara med och ta fram anbuds- och projektpresentationer.
· Vara drivande i arbetet med våra sociala kanaler: Utveckla och skapa intresseväckande innehåll till våra digitala kanaler i form av text, bild och video. Följa upp och mäta kommunikationsinsatserna.
· Ansvara för hemsida: Hålla hemsidan uppdaterad och utveckla kontinuerligt.
Bisysslor kan exempelvis vara att skapa marknadskommunikation som erfordras runt ett event eller att fota personal och projektbilder när behov finns.
Kunskapskrav
· Mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift i såväl svenska som engelska.
· Goda kunskaper i Adobe CS (i synnerhet Indesign och Photoshop).
· Goda kunskaper i Word och PowerPoint.
· Kunskap och erfarenhet av hemsideutveckling: d.v.s. erfarenhet av webbsideplattformar, grundläggande kunskaper i kod (främst html, CSS) och SEO
· Kunskap och förståelse kring sociala medier och dess uppbyggnad.
· Erfarenhet av fotografering och bildbehandling samt vana att hantera systemkamera.
Meriterande
Har erfarenhet av arbete med analysverktyg som t.ex. Google analytics.
Kunskap kring bildhantering och upphovsrätt.
Grundläggande kunskap kring annonsering.
Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50% - 100%, beroende på den sökandes kunskaper som kan komma tillgodo för företaget i övrigt. Tjänstens omfattning kan då diskuteras och vara 100%
Utbildning inom kommunikation eller marknadsföring är meriterande men inte ett krav.
Hur du söker
Skicka din ansökan med CV, bakgrund, utbildning och kunskaper. Gärna eventuell Portfolio om det finns. Ansökan skickas till [email protected] senast 12/10. Visa mindre

Creator Success Specialist

Ansök    Sep 2    Wehype Global AB    Marknadsassistent
Video games, Influencer Marketing, Twitch and YouTube Gaming - is that something you are passionate about? We're looking for Creator Success Specialist who thrives in a fast-paced, high-energy environment and who live and breathe social media and internet. At Wehype we connect brands and gamers through influencer marketing specialized in Youtube and Twitch. Since the start in 2016, we have more than doubled in size every year working with global brands l... Visa mer
Video games, Influencer Marketing, Twitch and YouTube Gaming - is that something you are passionate about?

We're looking for Creator Success Specialist who thrives in a fast-paced, high-energy environment and who live and breathe social media and internet.

At Wehype we connect brands and gamers through influencer marketing specialized in Youtube and Twitch. Since the start in 2016, we have more than doubled in size every year working with global brands like EA, Logitech, Ubisoft and many more. We are an international group of people with a common passion for gaming.

What you will do

- Work closely with a Campaign Lead to deliver Influencer Marketing Campaigns
- Handling creator communication and planning
- Source Creators for upcoming campaigns
- Help Creators succeed in their campaigns
- Plan and validate content for the campaigns.
- Establish and maintain creator communication.
- Negotiate rates and commissions with creators.
- Use our technology to effectively manage the campaigns - including overseeing invitation and onboarding of influencers, handling logistics, and monitoring sponsored content.


Who you are

- You have an interest in gaming and feel at home on Twitch and YouTube
- You are a savvy communicator
- Are very proficient in English - both verbally and written
- You are a driven and entrepreneurial who gets shit done
- Experience in digital marketing, advertising, and/or social media
- You have outstanding project management skills and nerves of steel. You don't lose your calm even as deadlines get closer.


Perks & benefits

- Premium work gear to get the work done
- Gaming stations at work
- A team that will do everything to help you succeed in your role
- Wellness grant to cover your gym/training costs Visa mindre

Produktuppläggare/Webbassistent till E-handel

Vi söker nu en driven person för att stärka upp vår webb/it-avdelning. Är du en fena på att skriva säljande texter och redo att ta klivet in på arbetsmarknaden? Då har vi tjänsten för dig. Vi söker dig som kan utforma textmaterial till vår webbshop. I jobbet ingår att ta fram säljande texter till produkter, beskrivande texter till kategorier och ­engagerande texter till bloggar m.m. Du behöver vara självgående och snabbtänkt. Vi är ute efter någon som kan ... Visa mer
Vi söker nu en driven person för att stärka upp vår webb/it-avdelning. Är du en fena på att skriva säljande texter och redo att ta klivet in på arbetsmarknaden? Då har vi tjänsten för dig.
Vi söker dig som kan utforma textmaterial till vår webbshop. I jobbet ingår att ta fram säljande texter till produkter, beskrivande texter till kategorier och ­engagerande texter till bloggar m.m. Du behöver vara självgående och snabbtänkt. Vi är ute efter någon som kan arbeta systematiskt och gärna har bra koll på on-site SEO. Du tycker om att jobba i ett högt tempo och har ett starkt eget driv. Du kommer jobba i en tajt arbetsgrupp om 3-4 personer. Har du ett intresse för bilar och de produkter vi säljer kommer det underlätta.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Lägga upp nya produkter och sortiment i webbshoppen (75%)
Jobba med on-site SEO-optimering (10%)
Skriva bloggartiklar (10%)
Skriva texter till digitala annonser (5%)



Din erfarenhet
Vana att uttrycka dig precist och felfritt på svenska och engelska i skrift
Innehållsproduktion, främst digitalt
Arbete i digitala verktyg som tex Microsoft Excel, Adobe Photoshop
Vana att jobba både självständigt och i team
Mycket god datorvana



Meriterande:
Intresse & kunskap om bilar och bildelar
Erfarenhet från content- och/eller inhousebyrå
Goda språkkunskaper i norska, finska eller danska
Kunskaper inom produktfotografering och redigering
Goda kunskaper inom övriga Adobe-verktyg
Intresse för och kunskap inom SEO-optimering



Om företaget
SC Styling bedriver försäljning av stylingdelar och tillbehör för bil och lastbil. Företaget grundades 2004 och har bedrivit e-handel sedan starten. Sedan 2018 finns bolaget även representerat på den skandinaviska marknaden. Huvudkontor, lager och butik drivs från Uppsala. Idag är vi ca 15 personer som arbetar heltid i företaget. Läs gärna mer om oss på www.scstyling.com
Arbetet sker vardagar i våra lokaler på Libro Ringväg 29A i Uppsala


Omfattning: Heltid, tillsvidare. 6 månaders provanställning.
Tillträdesdatum: Omgående eller enl. överenskommelse.
Sista ansökningsdatum: 15 oktober Ansökningar behandlas löpande.
Ansökan skall mejlas till [email protected]
Skriv ”Produktuppläggare” i ämnesraden och bifoga CV samt personligt brev. Visa mindre

Marketing Assistant

Viedoc Technologies is the world’s fastest growing global provider of eClinical solutions. We believe in the life-changing impact that eClinical innovation can have on lives and strive to lead the leap globally towards the next generation of software for clinical trials. We are currently hiring a Marketing Assistant to join our office in Uppsala. Viedoc has a game-changing eClinical suite that is designed to accelerate clinical trials and advance the de... Visa mer
Viedoc Technologies is the world’s fastest growing global provider of eClinical solutions. We believe in the life-changing impact that eClinical innovation can have on lives and strive to lead the leap globally towards the next generation of software for clinical trials.


We are currently hiring a Marketing Assistant to join our office in Uppsala.
Viedoc has a game-changing eClinical suite that is designed to accelerate clinical trials and advance the development of drugs and medical devices by offering the latest in technology to streamline the electronic data capture process. Year by year, Viedoc evolves with a set goal to significantly reduce the time it takes to evaluate clinical research, leading to new treatments and cures becoming available to patients faster.

Job description

As our Marketing assistant, you will be the right hand of our Marketing Director and one of the most important players in the team. While the Marketing Director focuses on consistently growing the brand through the execution of creative ideas, events, and global campaigns - your role is to take on the coordination, organization, and administration of the marketing department. Your tasks include event and project management, organizing and responding to internal and external inquiries, coordinating deliveries and communications, as well as translating marketing data and KPI's into easily understandable reports.

We believe you are a fast-paced individual with excellent organizational skills and a true passion for marketing. If you genuinely want to learn how a modern marketing department operates and how to grow a brand in an international market explosively, this is the workplace for you! During the next couple of years, we will enter new markets and execute a worldwide marketing plan, including large-scale campaigns and events in some of the world's most extraordinary locations.

We see a future marketing star taking on this position and joining our growing team as we journey towards our goal of becoming the leading brand in our field, all within five years. Ready to go? Buckle up and apply today!


Tasks and responsibilities
· Event and Project Management from start to finish with full ownership of marketing activities such as Webinars, Conferences, User Group Meetings, Workshops, and more
· Coordination of marketing materials and similar; ordering, tracking, and ensuring timely deliveries/restocking
· Coordination of suppliers and partners; inquiring quotes and pricing for advertising, and related correspondence and tracking
· Organizing, coordinating, and responding to internal and external inquiries
· Collecting and organizing market research data, google alerts, and industry insights
· Administering budgets, reports, receipts, and internal documents
· Analyzing questionnaires and other forms of feedback
· Preparing and formatting documents
· Learning and working with various types of marketing software (creation, publication, and advertising)
· Tracking progress and updating daily report sheets, and tracking documents


Requirements
· Bachelor's Degree in Marketing, Communications or equivalent work experience with documented results and references
· A high level of attention to detail
· Ability to work effectively independently and in teams
· Comfortable multi-tasker with a doer's mindset
· Basic understanding and experience of CRM and content management systems (preferred)
· Excellent written and verbal skills in English
· Love managing projects from start to end
· Someone who is committed to learning and getting the work done Visa mindre

Marknadspraktikant sökes!

Ansök    Maj 31    Viva Bemanning AB    Marknadsassistent
Vi söker dig som är kreativ och ansvarstagande! På Viva Bemanning lever vi för att hjälpa vård- och skolpersonal att kunna hjälpa andra människor. Genom att hitta jobb de verkligen ska trivas på, med mycket goda villkor är vår förhoppning att kunna leverera bästa möjliga kvalitet. Vi är alltid intresserade av att arbeta med talanger och söker i dagsläget efter dig som fortfarande studerar eller är nyexaminerad inom marknadsföring, kommunikation, media el... Visa mer
Vi söker dig som är kreativ och ansvarstagande!
På Viva Bemanning lever vi för att hjälpa vård- och skolpersonal att kunna hjälpa andra människor.
Genom att hitta jobb de verkligen ska trivas på, med mycket goda villkor är vår förhoppning att kunna leverera bästa möjliga kvalitet.
Vi är alltid intresserade av att arbeta med talanger och söker i dagsläget efter dig som fortfarande studerar eller är nyexaminerad inom marknadsföring, kommunikation, media eller motsvarande. Som praktikant kommer du ha lika stort ansvar som de andra på marknadsavdelningen. Dina idéer och projekt kommer att prioriteras i lika hög grad som andras.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Delta i marknadsteamets dagliga arbete
- Delta i framtagande av nytt marknadsmaterial till sociala medier m.m
- Nyhetsutskick
- Korrekturläsning
- Idéförslag till hemsida
- Delta i pågående kampanjer genom förbättringsarbete samt skapa nya kampanjer
- Affärsutveckling och utveckling av marknadsavdelningen
Vi söker dig som:
- Är positiv och social
- Är driven och resultatfokuserad
- Är självgående och initiativtagande
- Har passion och stort intresse för arbetsuppgifterna
- Har relevant utbildning eller kunskap
Känner du igen dig? Då är du varmt välkommen med att skicka in ditt CV till oss: [email protected], märk ditt mail med Marknadspraktikant.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Sista ansökningsdag: 16 juni
Start datum: Omgående - tillsvidare
Vänligen notera att lön utgår inte för praktik. Visa mindre

Projektassistent till Statisticon

Det har nu öppnats upp en möjlighet för dig som vill ta nästa steg i din utveckling och som tycker om att arbeta i en atmosfär som präglas av frihet under ansvar. Företaget, som är personalägt, söker nu efter en projektassistent som vill vara med och forma framtidens supportorganisation. Fint arbetsklimat erbjuds. Vi ser fram emot din ansökan. OM TJÄNSTEN Statisticon är experter på statistik och erbjuder kvalificerade tjänster där resultaten används som ... Visa mer
Det har nu öppnats upp en möjlighet för dig som vill ta nästa steg i din utveckling och som tycker om att arbeta i en atmosfär som präglas av frihet under ansvar. Företaget, som är personalägt, söker nu efter en projektassistent som vill vara med och forma framtidens supportorganisation. Fint arbetsklimat erbjuds. Vi ser fram emot din ansökan.

OM TJÄNSTEN
Statisticon är experter på statistik och erbjuder kvalificerade tjänster där resultaten används som underlag för beslutsfattare överallt i samhället. Academic Work söker för Statisticons räkning en Projektassistent. I rollen kommer du att vara en del av statistiska projekt där du arbetar nära projektledarna och stöttar dem i diverse frågor.

Rollen är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Statisticon. Uppdraget kommer att vara på heltid och förväntas pågå i minst sex månader. Det finns mycket goda chanser till förlängning förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds


* En unik chans till utveckling i din karriär där du får möjligheten att bygga din kompetens inom viktiga samhällsfrågor i en levande och kreativ miljö
* Stora möjligheter att vara med och utveckla processer och arbetssätt då verksamheten befinner sig i ständig utveckling
* En arbetsplats med prestigelösa, välkomnande och kompetenta kollegor


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Projektassistent kommer du ha en bred funktion där utveckling och förändringsarbete är ledorden. Du kommer bland annat:


* Ansvara för utskick av webbenkäter
* Hålla i telefonintervjuer
* Ansvara för påminnelsesamtal och mailutskick
* Supportera kunder och respondenter vid diverse frågor om undersökningarna
* Sköta andra administrativa uppgifter relaterade till projekten


VI SÖKER DIG SOM
* Har tidigare erfarenhet av kundservice där administrativa uppgifter ingått


* Har mycket god datavana och är en van användare av Office-paketet
* Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
* Känner dig bekväm med det engelska språket i både tal och skrift


Det anses meriterande om du:
* Har arbetat med löneadministration tidigare


* Tycker om och har en känsla för att arbeta med siffror


Som person är du:
* Relationsskapande


* Kommunikativ
* Uthållig
* Strukturerad


Övrig information


* Start: September
* Omfattning: Heltid, 8-17 med utrymme för flexibel arbetstid
* Placering: Centralt i Uppsala
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Statisticons önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Statisticon beskriver själv företaget så här: Vi är experter på statistik och brinner för vårt arbete. För oss är statistik bokstavligen en fråga om liv och död. Vi drivs av nyfikenhet och längtan efter att omsätta nya frågeställningar till begriplig och levande statistik.

Vi verkar för ett sunt användande av statistik i samhället. Oavsett om vi jobbar med medicinsk forskning eller samhällsstatistik präglas vårt arbete av ett kritiskt tänkande, stor noggrannhet och säkerhet.

Statisticon… Visa mindre

Campaign Lead

Ansök    Maj 11    Wehype Global AB    Marknadsassistent
Video Games, Twitch, YouTube, Influencer Marketing - is that something you are passionate about? We're hiring a Campaign Lead who thrives in a fast-paced, high-energy environment and who lives and breathes gaming culture. At Wehype you will work with a team that produces effective, authentic and engaging large-scale influencer marketing campaigns centred around the most influential gamers in the world. The right person for this role is extremely organize... Visa mer
Video Games, Twitch, YouTube, Influencer Marketing - is that something you are passionate about?

We're hiring a Campaign Lead who thrives in a fast-paced, high-energy environment and who lives and breathes gaming culture.

At Wehype you will work with a team that produces effective, authentic and engaging large-scale influencer marketing campaigns centred around the most influential gamers in the world. The right person for this role is extremely organized, detail-oriented, a clear communicator and a quick learner.

What you will do

- Manage, organize and project lead multiple ongoing influencer marketing campaigns on a global scale.
- Use our technology to effectively manage the campaigns - including overseeing invitation and onboarding of influencers, handling logistics, and monitoring sponsored content - and assume full ownership of deadlines and processes.
- Manage ongoing conversation and gather assets from brands.
- Take charge of our campaigns' goals, timelines, and budgets.
- Evaluate and analyze campaign key metrics.


Essentials

- 1-3 years of experience in digital marketing, advertising and/or social media.
- You have previously worked at a marketing agency, video game publisher, tech start-up or similar.
- Fluent in English, written and spoken.
- Strong communication skills with both influencers and brands.
- You have outstanding project management skills and nerves of steel. You don't lose your calm even as deadlines get closer.


Plus

- Working with numbers and statistics is a piece of cake for you.
- You enjoy working with brands and are not afraid to negotiate if needed.
- Video games make you feel at home.
- You have gathered previous work experience working with Twitch or YouTube marketing campaigns.
- A round of Smash during lunch does not scare you.


Perks & Benefits

- High-end work equipment to get stuff done (Mac or Windows)
- Gaming stations (PC & Console) at work
- A team that will do everything to help you succeed in your role
- Wellness grant to cover your gym/training costs Visa mindre

Influencer Manager (Twitch, YouTube, Esports)

Ansök    Mar 8    Wehype Global AB    Marknadsassistent
Are you a savvy communicator with experience in the gaming industry? We are looking for another Influencer manager for our Influencer Marketing Platform in Gaming and Esports What is Wehype? Wehype is The World’s Largest Esports & Gaming Media. We are the leading influencer marketing solution specialized in Twitch and YouTube, reaching 2B+ gamers worldwide. Since 2016, we have grown to more than triple the size today and work with brands such as MSI, E... Visa mer
Are you a savvy communicator with experience in the gaming industry?

We are looking for another Influencer manager for our Influencer Marketing Platform in Gaming and Esports

What is Wehype?

Wehype is The World’s Largest Esports & Gaming Media. We are the leading influencer marketing solution specialized in Twitch and YouTube, reaching 2B+ gamers worldwide.

Since 2016, we have grown to more than triple the size today and work with brands such as MSI, EA and Square Enix.

What are our plans for 2021?

2021 will be another year of growth for us. We will go from 19 to 38 people, move into larger, brand new office facilities, and expand globally.

As our Influencer Manager, you will work in close collaboration with influencers to make sure our campaigns are executed successfully.

You will

- Help influencers succeed in their future careers.
- Establish and maintain influencer communication for upcoming campaigns.
- Negotiate rates and commissions with influencers.


Who you are

To thrive in this role, it is important to us that

- You have an interest in video games and feel at home on both Twitch and YouTube
- You have experience from working in the video games industry in an influencer or community related role
- You are a savvy communicator
- Are very proficient in English - both verbally and written
- Working independently using Microsoft Office and Google Sheets feels natural to you


Why join Wehype?

- We are growing extremely fast on the back of the booming gaming and esports momentum.
- Gaming stations (PC & Console) at work for fun and high-end work equipment (Mac or Windows) are provided for you to get the job done.
- You get the chance to explore the heart of Sweden in all its beauty.
- You are provided with the possibility to work remotely for extra safety during the pandemic and/or if you need extra flexibility for your daily routine.
- You will be backed by a supportive team that will do everything to help you succeed in your new role.
- A Wellness Grant to cover your gym/training costs is offered to you.
- You have access to free breakfast available at the office.
- A brand new office with all conveniences you can think of awaits you including: free electric scooters for your meetings, snacks, soft drinks.
- You have access to twenty five (25) days vacation per year.


You've always dreamed about working in the video games industry and think you have what it takes to collaborate with influencers from all over the world? Click connect now. Visa mindre

Uppsala: Marknadsassisten/Produktionsledare

Ansök    Apr 26    Jobbakuten Väst AB    Marknadsassistent
Marknadsassisten/Produktionsledare  till framgångsrikt e-handelsbolag   Utlyst tjänst Vi söker en  Marknadsassisten/Produktionsledare till e-handelsbolaget iPiccolo AB i Uppsala. iPiccolo driver elva e-handelssajter däribland välkända varumärken som inkClub.com, dammsugarpåsar.nu och Lysman.se. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.   Om tjänsten Som  Marknadsassisten/Produktionsledare har du en viktig och central roll i produktionen av våra ... Visa mer
Marknadsassisten/Produktionsledare  till framgångsrikt e-handelsbolag  

Utlyst tjänst

Vi söker en  Marknadsassisten/Produktionsledare till e-handelsbolaget iPiccolo AB i Uppsala. iPiccolo driver elva e-handelssajter däribland välkända varumärken som inkClub.com, dammsugarpåsar.nu och Lysman.se. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.  

Om tjänsten

Som  Marknadsassisten/Produktionsledare har du en viktig och central roll i produktionen av våra kampanjer till våra kunder. Du ansvarar främst för produktionsledning, kampanjproduktion och uppföljning av kundkampanjer via e-post och sms, men även i andra marknadsföringskanaler. I rollen ingår även webbadministration i e-handelssystemet av produkttexter, produktbilder och annat textinnehåll på iPiccolo:s olika sajter. Vi arbetar med CRM-systemet Adobe Campaign, e-handelssystemet Hybris och all kampanjproduktion administreras via planeringssystemet Atlassian Jira. Du har ett nära samarbete med övriga kollegor i teamet men även med beställare på andra avdelningar inom företaget. Tjänsten rapporterar till CRM Managern på Marknadsavdelningen. 

Du kommer att bli en del av ett fokuserat team på åtta personer där copywriter, webbdesigners och marknadsassistenter jobbar hårt för att skapa attraktiva och effektiva marknadsföringskampanjer och annat marknadsföringsmaterial. Vi har en positiv teamkänsla där alla löser arbetsuppgifterna tillsammans och stöttar vararandra. Om du gillar fysisk aktivitet och gillar att träna får du dessutom garanterat många ”träningskompisar” i teamet. 

Din profil

Du ska ha en gymnasial utbildning, men gärna också någon form av eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller kommunikation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i samma eller liknande CRM-system och e-handelssystem som företaget använder. 

Som person är du självgående, strukturerad, noggrann och engagerad. Andra viktiga egenskaper är att du har förmåga att driva många olika produktioner framåt samtidigt, att du är serviceinriktad och lösningsorienterad. Du har lätt för att samarbeta och tycker om när arbetet har ett högt tempo och ibland korta deadlines. 

Om iPiccolo AB:
iPiccolo AB är ett av Nordens ledande e-handelsföretag. Det startades av två entreprenörer i Uppsala år 2000 och har allt sedan starten haft en god lönsamhet. Det ledande varumärket inom iPiccolo AB är inkClub.com som säljer bläckpatroner, toner, kontorsmaterial och andra förbrukningsvaror till privatpersoner och företag. inkClub har hög varukännedom i Norden och är etablerat på tio av de största marknaderna i Europa. Över fem miljoner kunder har fram till idag handlat hos inkClub. Idag driver iPiccolo AB elva olika varumärken inom e-handel bland annat även dammsugarpåsar.nu och Lysman.se. 

Företaget omsatte drygt 620 miljoner kronor år 2020 och hade 88 anställda. iPiccolo är expansivt, kännetecknas av en entreprenörsanda och växer kontinuerligt både genom organisk tillväxt och företagsförvärv. Huvudkontor och distributionscenter för hela den europeiska marknaden ligger centralt i Uppsala.

 

 iPiccolo AB erbjuder alla medarbetare:

friskvårdsbidrag (3000 kr)
friskvårdstimme
personalrabatt vid köp av inkClubs produkter (20%)
flextid
föräldralön
tjänstepension (allmänna pensionsförmåner enligt gällande lag)
avtal med Previa (ex. influensavaccinering)
rabatterade bågar hos Synoptik Visa mindre

Creator success specialist - Youtube

Ansök    Mar 12    Wehype Global AB    Marknadsassistent
Are you a savvy communicator with experience in the gaming industry? We are looking for another Creator success specialist for our Influencer Marketing Platform in Gaming and Esports. What is Wehype? Wehype is The World’s Largest Esports & Gaming Media. We are the leading influencer marketing solution specialized in Twitch and YouTube, reaching 2B+ gamers worldwide. Since 2016, we have grown to more than triple the size today and work with brands such ... Visa mer
Are you a savvy communicator with experience in the gaming industry?

We are looking for another Creator success specialist for our Influencer Marketing Platform in Gaming and Esports.

What is Wehype?

Wehype is The World’s Largest Esports & Gaming Media. We are the leading influencer marketing solution specialized in Twitch and YouTube, reaching 2B+ gamers worldwide.

Since 2016, we have grown to more than triple the size today and work with brands such as MSI, EA and Square Enix.

What are our plans for 2021?

2021 will be another year of growth for us. We will go from 19 to 38 people, move into larger, brand new office facilities, and expand globally.

As our Influencer Manager, you will work in close collaboration with influencers to make sure our campaigns are executed successfully.

You will

- Work closely with a Campaign Lead to deliver Influencer Marketing Campaigns
- Handling creator communication and planning
- Source Creators for upcoming campaigns
- Help Creators succeed in their campaigns
- Plan and validate content for the campaigns.
- Establish and maintain creator communication.
- Negotiate rates and commissions with creators.
- Use our technology to effectively manage the campaigns - including overseeing invitation and onboarding of influencers, handling logistics, and monitoring sponsored content.


To thrive in this role, it is important to us that

- You have an interest in gaming and feel at home on YouTube
- You are a savvy communicator
- Are very proficient in English - both verbally and written
- You are a driven and entrepreneurial who gets shit done
- Experience in digital marketing, advertising, and/or social media
- You have outstanding project management skills and nerves of steel. You don't lose your calm even as deadlines get closer.


Plus if you have

- You have gathered previous work experience working with YouTube marketing campaigns.
- Produced content on YouTube


Why join Wehype

- We are growing extremely fast on the back of the booming gaming and esports momentum.
- Gaming stations (PC & Console) at work for fun and high-end work equipment (Mac or Windows) are provided for you to get the job done.
- You get the chance to explore the heart of Sweden in all its beauty.
- You are provided with the possibility to work remotely for extra safety during the pandemic and/or if you need extra flexibility for your daily routine.
- You will be backed by a supportive team that will do everything to help you succeed in your new role.
- A Wellness Grant to cover your gym/training costs is offered to you.
- You have access to free breakfast available at the office.
- A brand new office with all conveniences you can think of awaits you including: free electric scooters for your meetings, snacks, soft drinks.
- You have access to twenty five (25) days vacation per year.


You've always dreamed about working in the video games industry and think you have what it takes to collaborate with influencers from all over the world? Click connect now. Visa mindre

Marketing&Business Development (Specialist)

Ansök    Feb 27    Pratab AB    Marknadsassistent
The East Asian market is constantly increasing its worldwide attention. Business opportunities for Scandinavian companies are continuously updated. Pratab AB is strong in its role as business consulting in this new decade and wants to contribute to even more both changing and growing development for companies in two regions through its long experience in business consulting. That is why we are recruiting an experienced employee to join our team. The main a... Visa mer
The East Asian market is constantly increasing its worldwide attention. Business opportunities for Scandinavian companies are continuously updated. Pratab AB is strong in its role as business consulting in this new decade and wants to contribute to even more both changing and growing development for companies in two regions through its long experience in business consulting.
That is why we are recruiting an experienced employee to join our team.
The main areas of work for you:
Assists marketing and business development with customer matters related to Vietnam, Sir Lanka, and China.
Tasks include contacts with suppliers in Asia and the thereabouts compatible work. Visa mindre

Införsäljning & marknad privatresande (Travel Trade)

Ansök    Feb 12    Uppsala kommun    Marknadsassistent
Destination Uppsala Vi söker dig som vill vara med och driva kännedom om och sälja in Uppsala mot researrangörer nationellt och internationellt, för att öka privatturismen i Uppsala kommun. Anställningen är tidsbegränsad t.om 2022-04-30. Destination Uppsala är ett bolag helägt av Uppsala Kommun, och är en del av avdelningen Näringsliv & Destination inom Uppsala kommun. Bolagets uppdrag är att utveckla och marknadsföra Uppsala som destination för valda... Visa mer
Destination Uppsala

Vi söker dig som vill vara med och driva kännedom om och sälja in Uppsala mot researrangörer nationellt och internationellt, för att öka privatturismen i Uppsala kommun. Anställningen är tidsbegränsad t.om 2022-04-30.

Destination Uppsala är ett bolag helägt av Uppsala Kommun, och är en del av avdelningen Näringsliv & Destination inom Uppsala kommun. Bolagets uppdrag är att utveckla och marknadsföra Uppsala som destination för valda marknader och målgrupper, för att skapa intäkter och utveckling för den lokala besöksnäringen, att i samarbete med näringen utveckla mötes- och evenemangsindustrin via Uppsala Convention Bureau och att projektleda kommunens större evenemang samt ansvarar för att bedriva stadens turistinformation. Vidare ansvarar bolaget för besöksnäringsfrågor inom platsvarumärke Uppsala.

Läs mer om Destination Uppsala (http://www.destinationuppsala.se)

Ditt uppdrag
Som Införsäljning & marknad privatresande (Travel Trade) arbetar du med att aktivt söka upp och bearbeta researrangörer i Sverige och på olika utlandsmarknader för att förenkla för dem att inkludera Uppsala i sitt utbud, samt vara ett stöd till Uppsalas besöksnäring b.la genom att matcha företagens utbud mot rätt researrangörer, hantera och stötta kring förfrågningar och arrangera visningsresor.

Arbetsuppgifter innefattar att:

• aktivt söka nya kontakter med researrangörer i Sverige och på prioriterade utlandsmarknader, samt bibehålla relationer med redan etablerade kontakter.
• vara uppdaterad om researrangörers behov och efterfrågan på våra prioriterade marknader, förenkla deras val av Uppsala som destination och vara ett stöd i deras planering.
• vara uppdaterad om upplevelseutbudet i Uppsala, om besöksmål, logi, restauranger och shopping för att kunna matcha det med researrangörernas efterfrågan, och förmedla rätt företagskontakter och förslag.
• presentera upplevelseutbudet i Uppsala Kommun vid kundbesök, digitala möten, mässor.
• planera, genomföra och följa upp visningsresor och kundaktiviteter.
• hantera och förmedla förfrågningar från researrangörer.
• ansvara för att innehåll i produktkataloger, presentationer och säljmaterial är uppdaterat.
• utveckla och underhålla administrativa rutiner, register och kontaktrapporter samt resultatrapportering.


Du kommer att arbeta i ett kreativt team bestående av nio personer och rapportera till bolagets marknadschef. Enhetens ansvarsområden omfattar marknadsföring av Uppsala som besöksmål, destinationsutveckling och besöksmottagande. Tjänsten kan även komma att innefatta andra uppgifter inom avdelningen näringsliv & destination. Detta är en ny roll där du har möjlighet att vara med och utveckla arbetssätt för att uppnå och mäta uppsatta mål. Tjänsten arbetar nära Projektutvecklare Destination.


Din bakgrund
Vi söker dig som har relevant utbildning från universitet/högskola och YH eller privat aktör. Vidare har du minst 3 års dokumenterad erfarenhet av liknande roll inom B2B försäljning och bearbetning med uppsökande kundkontakt. Erfarenhet från arbete inom besöksnäringen, mötesindustrin eller resebranschen är meriterande. Tjänsten kräver god kännedom om både stad och landsbygd i Uppsala kommun, samt att kunna uttrycka sig flytande i tal och skrift på svenska och engelska. Språkkunskaper i tyska och finska är meriterande, men inte nödvändigt. Vi ser att du har goda kunskaper inom Officepaketet.

Som person är du resultatfokuserad och vill leverera mot uppsatta mål. Du har god samarbetsförmåga och gillar att vara en del av ett team, och att ha kontakt med många externa parter. Du trivs i mötet med andra människor och är en entusiastisk presentatör med fokus på kundens behov. Du är van att vara självgående och tar egna initiativ. Du är strukturerad och har god administrativ förmåga.


Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Helena Bovin, Marknadschef, 018- 727 48 05
Brita Zetterberg-Blom, Projektutvecklare, 018-727 48 10


Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 11 80.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun. Visa mindre

Marknadsassistent på deltid till Equalis

"På Equalis är du med i ett viktigt arbete genom att bidra till att vården i Sverige håller en hög kvalitet, är jämlik och patientsäker". Så säger läkaren Mathias Karlsson som är VD på Equalis, ett företag som arbetar med kvalitetssäkring av svensk sjukvård. Vill du också bidra till en jämlik vård som håller vad den lovar när vi behöver det som mest? Sök rollen som Marknadsassistent! OM TJÄNSTEN När man kliver innanför dörrarna hos Equalis slås man direk... Visa mer
"På Equalis är du med i ett viktigt arbete genom att bidra till att vården i Sverige håller en hög kvalitet, är jämlik och patientsäker". Så säger läkaren Mathias Karlsson som är VD på Equalis, ett företag som arbetar med kvalitetssäkring av svensk sjukvård. Vill du också bidra till en jämlik vård som håller vad den lovar när vi behöver det som mest? Sök rollen som Marknadsassistent!

OM TJÄNSTEN
När man kliver innanför dörrarna hos Equalis slås man direkt av den trevliga stämningen! Här jobbar du i fräscha lokaler tillsammans med ett team som verkligen trivs ihop. Företaget har både en egen idrottsförening och hittar på olika aktiviteter tillsammans, och har du ett starkt kulturintresse så finns även möjligheten att engagera dig i skapandet av deras nya kulturförening!

Som marknadsassistent kommer du att tillhöra en marknadsgrupp om tre personer där du arbetar nära företagets VD och kommunikationsansvarig. Då detta är en ny roll kommer du få möjlighet att vara med och forma rollen och rutinerna från start. Du kommer att erbjudas en bra introduktion där du kommer att gå dubbelt till en början. Arbetsuppgifterna kommer främst bestå av att genomföra marknadsanalyser, sätta upp strategier och upprätthålla kontakt med kunder. Arbetsdagarna utgörs initialt av 1-2 dagar i veckan. Tanken är att arbetet ska vara flexibelt för att kunna kombinera med studier.

ARBETSUPPGIFTER
* Genomföra marknadsanalyser


* Formulera marknadsstrategier
* Skapa paketlösningar av företagets tjänster


VI SÖKER DIG SOM
* Studerar en eftergymnasial utbildning inom marknad och kommunikation med minst 1 år kvar av studierna


* Har jobbat inom service och haft kundkontakt
* Har goda kunskaper i Officepaketet
* Behärskar svenska i tal och skrift


Det är meriterande om du:
* Har arbetat inom Life Science

Som person är du:
* Självgående
* Kommunikativ
* Strategisk

Övrig information

Start: Omgående

Omfattning: Deltid, 1-2 pass per vecka

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Equalis önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Equalis tillhandahåller program för extern kvalitetssäkring inom laboratoriemedicin, bild- och funktionsmedicin samt patientnära analyser. Verksamheten kompletteras med användarmöten, standardiserad terminologi och andra aktiviteter som syftar till harmonisering och förbättring av undersökningsresultat inom svensk sjukvård. Arbetet bedrivs vid kontoret i Uppsala med stöd av experter från sjukvården i hela landet. Visa mindre

Marknadsassistent, Uppsala

Är du i början av din karriär och intresserad av att utvecklas inom Marknad och IT? Lundagrossisten är en av Sveriges ledande VVS-grossister med 16.000 lagerlagda artiklar, 180 anställda och en årlig omsättning på över 1,1 miljarder kronor. Vi finns på 16 platser i landet - från Malmö i söder till Gävle i norr - med en koncentration av åtta enheter i Stockholmsområdet och två i Uppsala. Våra kunder är uteslutande professionella och yrkesskickliga rörinsta... Visa mer
Är du i början av din karriär och intresserad av att utvecklas inom Marknad och IT?

Lundagrossisten är en av Sveriges ledande VVS-grossister med 16.000 lagerlagda artiklar, 180 anställda och en årlig omsättning på över 1,1 miljarder kronor. Vi finns på 16 platser i landet - från Malmö i söder till Gävle i norr - med en koncentration av åtta enheter i Stockholmsområdet och två i Uppsala. Våra kunder är uteslutande professionella och yrkesskickliga rörinstallatörer med ett stort kontinuerligt VVS-behov.

Våra kunder är rörinstallatörer och VVS-butiker som du skall expediera och hjälpa vid kunddisk eller via telefon. På sikt kommer du att utvecklas inom vår marknadsavdelning, men till en början ska du lära dig verksamheten och ge kompetent och trevlig service till våra befintliga kunder samt arbeta med övriga lagersysslor såsom inleveranser och kontroll av inkommande gods.

På Lundagrossisten får du ett intressant och omväxlande jobb med kunden i fokus! Vi söker nu en ny medarbetare som på sikt kan bli en del av vår IT- och Marknadsavdelning i Uppsala.

 

Kunskap och erfarenhet

Goda kunskaper inom Adobe CC för formgivning av tryckt material samt videoproduktion är ett krav. Du bör även ha kunskaper av OpenCms för uppdatering av vår hemsida samt kunna producera material och strategier för sociala medier. 

 

Kunskap och erfarenhet inom följande områden är meriterande:


• PHP-programmering för egna applikationer
• Drift och nyetablering av lokala nätverk, trådbundna och trådlösa
• Drift- och användarsupport för PC samt vårt egenutvecklade kundprogram LundaOnline med order-, offert- och faktureringsfunktion
• Integrationer mellan vårt ERP och CRM system

 

Egenskaper

Som medarbetare på Lundagrossisten krävs det att du har ett strukturerat arbetssätt och tycker om att jobba i ett högt tempo och med många kontakter samt att du tar ansvar och egna initiativ. Egenskaper som är relevanta är engagemang, flexibilitet, prestigelöshet samt en god känsla för service och försäljning.

Som person är du professionell i ditt bemötande och att ge förstklassig service är en självklarhet för dig. Du arbetar självgående, men också som ett team tillsammans med dina kollegor. Du är noggrann, kreativ, ordningsam och en god kommunikatör. Du har lätt för att anpassa dig till olika situationer och ser till att arbetet sker på ett smidigt och snabbt sätt. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift. 

I rollen har du flertalet kontaktytor vilket förutsätter att du är trygg i din sociala och kommunikativa förmåga. Du trivs med att samarbeta med andra såväl som att kunna ta egna initiativ och driva på ditt arbete och resultat.

Alla våra medarbetare ska förstå och jobba i driften, men VVS-kunskaper är initialt inte ett krav. Du ska däremot vara motiverad att erhålla dessa kunskaper på arbetsplatsen via interna utbildningar samt praktiskt arbete. 

Tjänsten är en heltidstjänst och innebär goda utvecklingsmöjligheter då Lundagrossistens policy är att internrekrytera till befattningar inom inköp, marknad, IT, utesälj och platschefsansvar.

Vi är just nu inne i en expansiv fas och har för närvarande ett stort rekryteringsbehov. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.

Sista ansökningsdag är måndagen den 20 januari 2021.

Ansök via www.lundagrossisten.se Visa mindre

Tender and CSR Assistant

Ansök    Nov 13    Fresenius Kabi AB    Marknadsassistent
Fresenius Kabi is a global health care company that specializes in lifesaving medicines and medical technologies for infusion, transfusion and clinical nutrition. Our expansive portfolio of products and global network of science and manufacturing centers provide essential support for the care of critical and chronically ill patients. We are part of Fresenius SE, a health care group with more than 100 years of experience in pharmaceuticals, medical devices ... Visa mer
Fresenius Kabi is a global health care company that specializes in lifesaving medicines and medical technologies for infusion, transfusion and clinical nutrition. Our expansive portfolio of products and global network of science and manufacturing centers provide essential support for the care of critical and chronically ill patients. We are part of Fresenius SE, a health care group with more than 100 years of experience in pharmaceuticals, medical devices and life sciences. Our employees – more than 35,000 worldwide – develop and deliver injectable pharmaceuticals and infusion systems; blood collection, transfusion and cell technologies; and essential nutrients for parenteral nutrition.

Whether you work for us, buy from us, partner with us, or invest in us, you will come to know that caring is at the core of everything we do. Our purpose is to put lifesaving medicines and technologies in the hands of people who care for patients, and to find answers to the challenges they face every day.

We are now recruiting a driven and service oriented Tender and CSR Assistant to Fresenius Kabi AB’s Market Unit, located in the center of Uppsala.

 

Main Accountabilities

The Tender and CSR Assistant is responsible for the continuous management and development of the Articles & Contracts Database. This includes performing all necessary updates of information, e.g. changes in article data and customer contracts, and informing all relevant internal and/or external stakeholders of the updates when necessary. In addition to the work in the tender database, the Tender and CSR Assistant is also responsible to follow up on CSR development including i.a. monitoring customer requests for information regarding sustainable supply chains.

 

As the Tender and Sales Assistant your main accountabilities are:

 

Accountable for keeping the Articles & Contracts Database accurately and completely updated.
Ensure all relevant external stakeholders are informed about any updates of information on articles, prices and customer contracts. When necessary, inform other stakeholders of the updates on articles and contracts, e.g. internally - KAM, Sales Staff, Product Managers – and externally purchasers.
Provide information on articles and contracts to our KAM and Sales staff and have direct contact with our customers on relevant topics.
Participate in the building, and continuous development, of the Articles & Contracts Database by evaluation of functionality including identifying and specifying needs of update.
Responsible to follow up on CSR development including monitoring customer requests for information regarding sustainable supply chains. This part includes interaction with Global Sustainability Department and Product Business Units.
 

 

Experience and Qualifications

Education at university level or similar degree in relevant disciplines such as business administration, nutrition physiology, nursing, etc. Alternatively experience for the position gained through work life experience.
Experience of management of product/article database including extensive meta data.
Experience in administration of public tenders an advantage however not mandatory.
Experience in CSR management either through studies or work life
 

Highly experienced in Microsoft office.
Service oriented and business driven approach in all interactions.
Fluent in Swedish and English (oral and written).
 

About the role

The position is initially a temporary employment with a view to become permanent employment if both parts agree after 6 months. The position is placed in Uppsala.

 

 

About us

We are a growing company with about 1100 employees in Sweden, and over 37 000 employees worldwide. We are proud of our products and that can be noticed throughout the whole company. In our employee survey the colleagues, the development opportunities and the familiar atmosphere are mentioned as some of the best parts about working at Fresenius Kabi. 

 

Being a part of Fresenius Kabi means being a part of an environment with a strong prospect. We believe in our employees and we are passionate about the development of every individual. Our global presence gives you a great opportunity to select your own future development path.

 

Contact

If you want to know more about this role, please contact Mattias Åkerlund, +46 72 248 76 72. Union representatives are Frank Glackin for Unionen, 018 644 773 and Teresia Karlsson for SACO, 018–644 034.

 

 

We look forward to your application! Selection and interviews will be ongoing during the whole application period, so please register your application as soon as possible. We do not accept applications by e-mail or post. Visa mindre

Content editor till e-handel

Vi söker en Content Editor för att stärka upp vår marknadsavdelning. Är du en fena på att skriva säljande texter och redo att ta klivet in på arbetsmarknaden? Då har vi tjänsten för dig. SC Styling startades 2004 och är idag störst i Sverige på bilstyling. Vi säljer bildelar som förgyller bilen. Sortimentet innehåller bland annat fälgar, vingar och funktionsprodukter som exempelvis bagagerumsmattor. Vi har kontor och lager i Uppsala och arbetet sker på pl... Visa mer
Vi söker en Content Editor för att stärka upp vår marknadsavdelning. Är du en fena på att skriva säljande texter och redo att ta klivet in på arbetsmarknaden? Då har vi tjänsten för dig.
SC Styling startades 2004 och är idag störst i Sverige på bilstyling. Vi säljer bildelar som förgyller bilen. Sortimentet innehåller bland annat fälgar, vingar och funktionsprodukter som exempelvis bagagerumsmattor. Vi har kontor och lager i Uppsala och arbetet sker på plats i våra lokaler.
Vi söker dig som är en kreativ och säker skribent som kan utforma texter efter behov. Vi ­behöver säljande texter till produkter, beskrivande texter till kategorier och ­engagerande texter till bloggar. Du behöver vara självgående och snabbtänkt. Vi är ute efter någon som kan arbeta systematiskt och organiserat. Du tycker om att jobba i ett högt tempo och har ett starkt eget driv.


Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Lägga upp nya produkter och sortiment i webbshoppen
Jobba med on-site SEO-optimering
Skriva bloggartiklar
Skriva texter till digitala annonser



Din erfarenhet
Vana att uttrycka dig precist och felfritt på svenska och engelska skriftligen
Innehållsproduktion, främst digitalt
Arbete i digitala verktyg som Microsoft Excel, Analytics och Photoshop
Vana att jobba både självständigt och i team
Mycket god datorvana



Meriterande:
Erfarenhet från content- och/eller inhousebyrå
Relevant utbildning inom journalistik, marknadsföring, kommunikation eller motsvarande
Goda språkkunskaper i norska, finska eller danska
Kunskaper inom produktfotografering och redigering
Goda kunskaper inom övriga Adobe-verktyg
Intresse för och kunskap inom SEO-optimering
Kunskaper inom bilar och bildelar



Din personlighet
Lösningsorienterad
Starkt eget driv
Nyfiken och handlingskraftig
Noggrann
Kreativ och nytänkande
Prestigelös



Vi kommer att behandla ansökningar löpande så vänta inte med att skicka in din jobbansökan.


Skicka din ansökan och eventuella frågor till [email protected]
Skriv ”Content Editor” i ämnesraden och bifoga CV samt personligt brev. Visa mindre

Praktik? Se hit! - Spännande praktikplats i ett av våra strategiteam

Ansök    Jan 22    Viva Media    Marknadsassistent
Vi söker nu dig som har ett brinnande intresse och känsla för digital marknadsföring och innehar viss kompetens inom medieplanering/annonsering i relevanta kanaler. Vill du komma till ett bolag som på riktigt jobbar tillsammans, som har kul på jobbet och är en av Sveriges Bästa Arbetsplatser? Skicka in ansökan redan idag! På Viva jobbar vi som en "teamorganisation" med en passion för våra kunder. Teamen består av olika roller för att ge det kompletta erbj... Visa mer
Vi söker nu dig som har ett brinnande intresse och känsla för digital marknadsföring och innehar viss kompetens inom medieplanering/annonsering i relevanta kanaler. Vill du komma till ett bolag som på riktigt jobbar tillsammans, som har kul på jobbet och är en av Sveriges Bästa Arbetsplatser? Skicka in ansökan redan idag!

På Viva jobbar vi som en "teamorganisation" med en passion för våra kunder. Teamen består av olika roller för att ge det kompletta erbjudandet och nära samarbetet som krävs för att nå optimala resultat.

Till vårt team "Force" söker vi nu en praktikant inom rollen projektledare. Du kommer få lära dig vad projektledning inom komplexa digitala marknadsföringsleveranser innebär och vara ett stöd för nuvarande projektledare. Praktiken kommer innebära administrativa uppgifter så som skriva rapporter, orderhantering och jobb i CRM system. Du får gärna ha goda kunskap i de vanliga office programmen och ett plus är om du har inblick i att arbeta i Google Drive. Har du dessutom arbetat i något typ av bokningssystem/orderhanteringssystem och CRM system tidigare kommer du lätt komma in i arbetet under din praktik.

Lycka till i ditt sökande efter det första trappsteget i karriären! Visa mindre

Marknadsassistent, Uppsala

Är du i början av din karriär och intresserad av att utvecklas inom IT och marknad? Lundagrossisten är en av Sveriges ledande VVS-grossister med 16.000 lagerlagda artiklar,  175 anställda och en årlig omsättning på över 1 miljard kronor. Vi finns på 16 platser i landet - från Malmö i söder till Gävle i norr - med en koncentration av åtta enheter i Stockholmsområdet och två i Uppsala. Våra kunder är uteslutande professionella och yrkesskickliga rörinstallat... Visa mer
Är du i början av din karriär och intresserad av att utvecklas inom IT och marknad?
Lundagrossisten är en av Sveriges ledande VVS-grossister med 16.000 lagerlagda artiklar,  175 anställda och en årlig omsättning på över 1 miljard kronor. Vi finns på 16 platser i landet - från Malmö i söder till Gävle i norr - med en koncentration av åtta enheter i Stockholmsområdet och två i Uppsala. Våra kunder är uteslutande professionella och yrkesskickliga rörinstallatörer med ett stort kontinuerligt VVS-behov.
På Lundagrossisten får du ett intressant och omväxlande jobb med kunden i fokus! Vi söker nu en ny medarbetare som på sikt kan bli en del av vår IT- och Marknadsavdelning i Uppsala.

 

Våra kunder är rörinstallatörer och VVS-butiker som du skall expediera och hjälpa vid kunddisk eller via telefon. På sikt kommer du att utvecklas inom vår marknadsavdelning, men till en början ska du lära dig verksamheten och ge kompetent och trevlig service till våra befintliga kunder samt arbeta med övriga lagersysslor såsom inleveranser och kontroll av inkommande gods.

Tjänsten är en heltidstjänst och innebär goda utvecklingsmöjligheter då Lundagrossistens policy är att internrekrytera till befattningar inom inköp, marknad, IT, utesälj och platschefsansvar.

 

Kunskap och erfarenhet inom följande områden är meriterande


• Adobe CC för formgivning av vår produktkatalog, annat tryckt material samt videoproduktion
• OpenCms för uppdatering av vår hemsida
• Produktion av material och strategier för sociala medier
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift

 

Egenskaper

Som medarbetare på Lundagrossisten krävs det att du har ett strukturerat arbetssätt och tycker om att jobba i ett högt tempo och med många kontakter samt att du tar ansvar och egna initiativ. Egenskaper som är relevanta är engagemang, flexibilitet, prestigelöshet samt en god känsla för service och försäljning.

Alla våra medarbetare ska förstå och jobba i driften, men VVS-kunskaper är initialt inte ett krav. Du ska däremot vara motiverad att erhålla dessa kunskaper på arbetsplatsen via interna utbildningar samt praktiskt arbete. Vi ser gärna att du har ett intresse för teknik, bygg eller mekanik.

Vi strävar efter långsiktiga arbetsrelationer och lägger störst vikt vid personliga egenskaper – därför kräver vi inga andra dokumenterade meriter än gymnasiekompetens. Är du prestigelös, engagerad och arbetsvillig med ett brinnande intresse för marknadsfrågor och sociala medier, så lär du dig resten via internutbildning och praktiskt arbete hos oss.

B-körkort är inte ett krav vid ansökningstillfället, men skall innehas inom 12 månader.

 

Omfattning                   Heltid

Anställningsform         Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Ingångslön                   Fast månadslön

 

Vi är just nu inne i en expansiv fas och har för närvarande ett stort rekryteringsbehov. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.

Sista ansökningsdag är den 30 augusti 2020.

Ansök via www.lundagrossisten.se Visa mindre

Digital Technology Intern

Ansök    Nov 11    Cytiva Sweden AB    Marknadsassistent
Help us improve access to life-changing therapies that can transform human health We are Cytiva, a global provider of technologies and services that advance and accelerate the development and manufacture of therapeutics. Formerly part of GE Healthcare, we have a rich heritage tracing back hundreds of years, and a fresh beginning since 2020. Our customers undertake life-saving activities. These range from fundamental biological research to developing innova... Visa mer
Help us improve access to life-changing therapies that can transform human health
We are Cytiva, a global provider of technologies and services that advance and accelerate the development and manufacture of therapeutics. Formerly part of GE Healthcare, we have a rich heritage tracing back hundreds of years, and a fresh beginning since 2020.
Our customers undertake life-saving activities. These range from fundamental biological research to developing innovative vaccines, biologic drugs, and novel cell and gene therapies. Our job is to supply the tools and services - the pots, pans, soups and sauces - they need to work better, faster and safer, leading to better patient outcomes.
What you'll do
This is an exciting opportunity for a professional who is IT savvy & passionate about supporting others. You would be joining the digital technology team for one of the world’s leading life sciences and medical technology companies. Cytiva helps researchers and the pharmaceutical industry accelerate how future therapies are discovered, made and used. Our products enable biological analysis, research, development and the manufacture of advanced therapies and vaccines.
We are currently looking for a 6-month Intern (start as soon as possible and with a possibility of a further extension). This role is responsible for supporting the Digital Technology team with online customer support, functional documentation, and any other projects assigned.
Who you are
B.Sc in Computer Science or equivalent.
Excellent communication skills. Working knowledge of Technical English in order to follow technology and to establish written and oral communication with relevant parties when necessary.
Ability to write instructional manuals to be used by the application’s users.
Proven ability to work effectively with diverse, cross-functional teams, multiple levels.
Good organizational skills, attention to detail, analytical thinking, can do attitude, able to work independently with minimal supervision.
Working knowledge in Photoshop, all MS Office applications, Adobe Acrobat.
Willingness to learn new technologies.
Previous work experience from customer service and costumer interaction is highly desirable.
Ability to speak and write Mandarin would be beneficial but not mandatory.

For more information about the position please reach out to the hiring manager on - [email protected]
Who we are
Whatever your role, we bring purpose and challenge into our everyday work. If you are driven to make the world a better place thanks to science and medicine, you’ll feel right at home here. If you’re flexible, curious and relentless, you’ll belong. If you are excited about a global culture, this can be the place to further your career.
Interview and selection will happen continuously and the position can be filled before last day of application, November 30th. Welcome with your application today!
Want to know more? Experience life at Cytiva on our Careers website, Instagram channel and LinkedIn page!
Cytiva is global life sciences leader with over 7000 associates across 40 countries who are dedicated to our mission to advance and accelerate therapeutics. As a trusted partner to customers that range in scale and scope, Cytiva brings efficiencies to research and manufacturing workflows, ensuring the development, manufacture and delivery of transformative medicines to patients.
Cytiva is part of the Danaher family of companies, a global science and technology innovator committed to helping customers solve complex challenges and improving quality of life around the world. Visa mindre

Marketing Representative

Ansök    Nov 7    Esit AB    Marknadsassistent
•Handling all the sales opportunities from a system integrator perspective on different aspects and vertical technologies. •Future planning with the customer and best recommendations are suggested and presented according to their future and planned directions. •Adding values to proposals submitted for each tender to make sure of better evaluation and customer gets the most benefits as per their needs. •Full awareness about customer needs and their direc... Visa mer
•Handling all the sales opportunities from a system integrator perspective on different aspects and vertical technologies.
•Future planning with the customer and best recommendations are suggested and presented according to their future and planned directions.
•Adding values to proposals submitted for each tender to make sure of better evaluation and customer gets the most benefits as per their needs.
•Full awareness about customer needs and their directions on long and short terms.
•Getting the best use of being a system integrator to consult and advise the customers with latest directions and technologies would reflect positively on the business.  
•Develops plans for each account to achieve targets, sales and customer service objectives.
•As a golden & platinum partner for all technology vendors, my sales responsibility is to pitch the new and updated technologies at the customer through regular visits, presentations and events.  
•Handling all the customers requirements ( New purchase, technical issues , logistics ) 
•Monthly steering committees with the concerned teams at all customers to review running projects and discuss all issues would be facing the projects flow.
•Capitalize on the company’s network and maintaining a new network in each account and new different areas to develop and extract new fruitful business for both Company and customer.
Maintain relationships with the vendors, through bi-weekly visits and discussing new plans and products suits each customer. Visa mindre

Sälj, - och marknadsassistent till Envirologic AB i Uppsala

Ansök    Dec 9    Envirologic AB    Marknadsassistent
Språkkunnig sälj- och marknadsassistent till Envirologic i Uppsala Är du intresserad av försäljning och marknadsföring i ett växande bolag? Då är du den vi söker som vår sälj- och marknadsassistent. Du kommer att vara en viktig länk i våra försäljnings- och marknadsaktiviteter. Har du ett intresse för kommunikation, marknadsföring och uppsökande försäljning är det här jobbet för dig! Om företaget Envirologic är ett familjärt och expansivt mekanikbolag... Visa mer
Språkkunnig sälj- och marknadsassistent till Envirologic i Uppsala


Är du intresserad av försäljning och marknadsföring i ett växande bolag? Då är du den vi söker som vår sälj- och marknadsassistent. Du kommer att vara en viktig länk i våra försäljnings- och marknadsaktiviteter. Har du ett intresse för kommunikation, marknadsföring och uppsökande försäljning är det här jobbet för dig!


Om företaget
Envirologic är ett familjärt och expansivt mekanikbolag med 11 medarbetare i Uppsala och många återförsäljare i och utanför Europa, som fokuserar på att genom innovation och utveckling av företagets produkter tillgodose marknadens efterfrågan. 


Företagets specialistkompetens finns inom automatiserad högtryckstvättning och där är Envirologic marknadsledande. Vi erbjuder kunderna lösningar för att tvätta krävande utrymmen med hjälp av företagets patenterade tvättrobotar. Envirologic sätter högt värde på långvariga kundrelationer och strävar efter samarbeten som bygger på tillit. Läs mer www.envirologic.se


På Envirologic jobbar vi nära varandra utan prestige. Du kommer bli en del i ett härligt team som är i ett expansivt skede och med höga mål. Envirologic är ett internationellt bolag med korta beslutsvägar där teknisk innovation står i fokus. 


Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet från sälj- och marknadsavdelningar. Du har intresse och kunskaper inom digital marknadsföring och är intresserad av ny teknik.
Du har god förståelse för försäljning och/eller affärsutveckling och är van vid att arbeta med styrning, organisering och administration av kunder och kundrelationer. Detta kan innebära allt ifrån planering och administration av mässor och därtill hörande försäljningsmaterial till uppsökande försäljning och mötesbokningar via telefon. Vidare tycker du om att skriva försäljningsrelaterade texter.


Du är kreativ och innovativ och då tempot tidvis är högt har du inga problem med att hålla igång flera arbetsuppgifter utan att göra avkall på kvalitet. Det innebär också att det är ditt ansvarstagande, din delaktighet och din egen insats som skapar dina möjligheter i företaget.


Vad kan du?
Du kommer att arbeta i en koordinerande roll, vilket ställer krav på att du kan fatta beslut och ta egna initiativ och att du trivs i en kommunikativ roll.
Du bör ha minst gymnasial utbildning och gärna erfarenhet av liknande arbete. Du har goda språkkunskaper i både svenska och engelska samt goda kunskaper i Microsoft Office.


Då Envirologic arbetar nära en japansk distributör är det starkt meriterande för den här tjänsten att du talar japanska. Ytterligare språkkunskaper såsom exempelvis kinesiska, spanska eller franska är också meriterande.


Du har B-körkort, då resor kommer att förekomma.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Envirologic AB med rekryteringsföretaget Capto HR. Urvalet sker löpande, därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan så fort som möjligt. Visa mindre

Amazon Marketing Assistant till The Friendly Swede

Ansök    Jul 30    Uppstuk    Marknadsassistent
Vill du bli bäst på E-handelsjätten Amazon? Vill du arbeta med att optimera produktlistningar för att säkra högsta möjliga conversion rate? Brukar du grotta in dig i något tills du kan det utan och innan? Här har vi tjänsten för dig! The Friendly Swede är ett Uppsalabaserat företag med försäljning över hela världen. USA är den största marknaden, Amazon och väskor är huvudfokuset. Kontoret i Uppsala ligger på Dragarbrunnsgatan i öppna, ljusa lokaler med ut... Visa mer
Vill du bli bäst på E-handelsjätten Amazon? Vill du arbeta med att optimera produktlistningar för att säkra högsta möjliga conversion rate? Brukar du grotta in dig i något tills du kan det utan och innan? Här har vi tjänsten för dig!

The Friendly Swede är ett Uppsalabaserat företag med försäljning över hela världen. USA är den största marknaden, Amazon och väskor är huvudfokuset. Kontoret i Uppsala ligger på Dragarbrunnsgatan i öppna, ljusa lokaler med utsikt över slottet och domkyrkan.

Om rollen

Din roll i företaget blir att ha det övergripande ansvaret för företagets konton på Amazon, för närvarande sju stycken, bl a i USA, Europa och Japan. Din huvuduppgift blir att maximera försäljningen på dessa marknader, detta gör du främst genom att

- Säkra att produktlistningarna kontinuerligt är aktiva (low-to-no downtime)
- Driva trafik till produktlistningar, organiskt via Amazon SEO, och via Amazon Ads
- Sköta key word optimization, indexering, conversion rate etc
- Genomföra konkurrensanalyser på olika marknader
- Utvärdera möjligheterna för olika "deals & promotions"
- Kontinuerligt fortbildadig i allt som heter Amazon
- Uppdatera företagets produktlistningar och annat när Amazon uppdaterar sina algoritmer, villkor och liknande
- Arbeta för att nå uppsatta mål för viktiga nyckeltal över alla konton
- Dokumentera Standard Operating Procedure för din roll

Vad erbjuder de dig?

Hos The Friendly Swede blir du en del av ett litet team med en öppen kultur, engagerade kollegor, en flexibel arbetsmiljö och all världens (bokstavligen) utvecklingsmöjligheter. Du får chansen att bli riktigt duktig på en plattform som inte är stor i Sverige idag men som framåt kommer att bli enorm.Tjänstepension och friskvårdsbidrag finns självklart.

Vem är du?

Vi tror att du har jobbat några år eller nyligen tagit examen från universitet eller högskola. Hur just din utbildning blir relevant för tjänsten vill vi gärna veta. Du har skaffat dig en uppfattning om vad du vill göra i livet och har ett driv att bli riktigt duktig på ditt jobb. Du motiveras av att lära dig nya saker och av att skapa resultat.

Oroa dig inte för att kunna Amazon, allt det och mycket mer får du lära dig på plats hos The Friendly Swedeoch i praktiken när du arbetarpå plattformen.

Det är viktigt för rollen att du

- Har några års arbetslivserfarenhet alt en examen från universitet eller högskola
- Talar och skriverengelska obehindrat
- Är strukturerad, noggrann och självständig i ditt arbete
- Stimuleras av att jobba med sammanställning och uppföljning avsiffror och Key Performance Indicators

Det är ett stort plus ifall du

- Talar och skriversvenska obehindrat
- Har tidigare erfarenhet ifrån E-handel, SEO eller liknande, gärna från Amazon

Låter det intressant?

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Uppstuk men du kommer att anställas direkt hos The Friendly Swede. Tjänsten är på heltid och tillsätts när vi hittat rätt kandidat, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vänligen observera att vi p g a GDPR tyvärr inte tar emot ansökningar per mail. Visa mindre

Amazon Marketing Assistant till The Friendly Swede

Ansök    Jun 18    Uppstuk    Marknadsassistent
Vill du bli bäst på E-handelsjätten Amazon? Vill du arbeta med att optimera produktlistningar för att säkra högsta möjliga conversion rate? Brukar du grotta in dig i något tills du kan det utan och innan? Här har vi tjänsten för dig! The Friendly Swede är ett Uppsalabaserat företag med försäljning över hela världen. USA är den största marknaden, Amazon och väskor är huvudfokuset. Kontoret i Uppsala ligger på Dragarbrunnsgatan i öppna, ljusa lokaler med ut... Visa mer
Vill du bli bäst på E-handelsjätten Amazon? Vill du arbeta med att optimera produktlistningar för att säkra högsta möjliga conversion rate? Brukar du grotta in dig i något tills du kan det utan och innan? Här har vi tjänsten för dig!

The Friendly Swede är ett Uppsalabaserat företag med försäljning över hela världen. USA är den största marknaden, Amazon och väskor är huvudfokuset. Kontoret i Uppsala ligger på Dragarbrunnsgatan i öppna, ljusa lokaler med utsikt över slottet och domkyrkan.

Om rollen

Din roll i företaget blir att ha det övergripande ansvaret för företagets konton på Amazon, för närvarande sju stycken, bl a i USA, Europa och Japan. Din huvuduppgift blir att maximera försäljningen på dessa marknader, detta gör du främst genom att

- Säkra att produktlistningarna kontinuerligt är aktiva (low-to-no downtime)
- Driva trafik till produktlistningar, organiskt via Amazon SEO, och via Amazon Ads
- Sköta key word optimization, indexering, conversion rate etc
- Genomföra konkurrensanalyser på olika marknader
- Utvärdera möjligheterna för olika "deals & promotions"
- Kontinuerligt fortbildadig i allt som heter Amazon
- Uppdatera företagets produktlistningar och annat när Amazon uppdaterar sina algoritmer, villkor och liknande
- Arbeta för att nå uppsatta mål för viktiga nyckeltal över alla konton
- Dokumentera Standard Operating Procedure för din roll

Vad erbjuder de dig?

Hos The Friendly Swede blir du en del av ett litet team med en öppen kultur, engagerade kollegor, en flexibel arbetsmiljö och all världens (bokstavligen) utvecklingsmöjligheter. Du får chansen att bli riktigt duktig på en plattform som inte är stor i Sverige idag men som framåt kommer att bli enorm.Tjänstepension och friskvårdsbidrag finns självklart.

Vem är du?

Vi tror att du har jobbat några år eller nyligen tagit examen från universitet eller högskola. Hur just din utbildning blir relevant för tjänsten vill vi gärna veta. Du har skaffat dig en uppfattning om vad du vill göra i livet och har ett driv att bli riktigt duktig på ditt jobb. Du motiveras av att lära dig nya saker och av att skapa resultat.

Oroa dig inte för att kunna Amazon, allt det och mycket mer får du lära dig på plats hos The Friendly Swedeoch i praktiken när du arbetarpå plattformen.

Det är viktigt för rollen att du

- Har några års arbetslivserfarenhet alt en examen från universitet eller högskola
- Talar och skriverengelska obehindrat
- Är strukturerad, noggrann och självständig i ditt arbete
- Stimuleras av att jobba med sammanställning och uppföljning avsiffror och Key Performance Indicators

Det är ett stort plus ifall du

- Talar och skriversvenska obehindrat
- Har tidigare erfarenhet ifrån E-handel, SEO eller liknande, gärna från Amazon

Låter det intressant?

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Uppstuk men du kommer att anställas direkt hos The Friendly Swede. Tjänsten är på heltid och tillsätts när vi hittat rätt kandidat, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Visa mindre

Webshop assistant - online marketing - Italian , Swedish , English

Ansök    Jun 4    UZTORE AB    Marknadsassistent
Online electronics store is looking for a motivated person who will take care of handling online orders in Sweden and provide customer service on Amazon France and Italy marketplace. The candidate will have a good knowledge of computer (Office knowledge is required) and will have a basic knowledge of portable music players.The linguistic requirements include with no exception:English (very well)Italian (mother tongue or wery well)Swedish (good)Possibly som... Visa mer
Online electronics store is looking for a motivated person who will take care of handling online orders in Sweden and provide customer service on Amazon France and Italy marketplace. The candidate will have a good knowledge of computer (Office knowledge is required) and will have a basic knowledge of portable music players.The linguistic requirements include with no exception:English (very well)Italian (mother tongue or wery well)Swedish (good)Possibly some knowledge of FrenchMight be requested little help in organizing logistics.The job is offered up to 50%To submit your application email your CV in English or Swedish together with a presentation letter to:[email protected] Visa mindre

Amazon Marketing Assistant till The Friendly Swede

Ansök    Maj 29    Uppstuk    Marknadsassistent
Vill du bli bäst på E-handelsjätten Amazon? Vill du arbeta med att optimera produktlistningar för att säkra högsta möjliga conversion rate? Brukar du grotta in dig i något tills du kan det utan och innan? Här har vi tjänsten för dig! The Friendly Swede är ett Uppsalabaserat företag med försäljning över hela världen. USA är den största marknaden, Amazon och väskor är huvudfokuset. Kontoret i Uppsala ligger på Dragarbrunnsgatan i öppna, ljusa lokaler med ut... Visa mer
Vill du bli bäst på E-handelsjätten Amazon? Vill du arbeta med att optimera produktlistningar för att säkra högsta möjliga conversion rate? Brukar du grotta in dig i något tills du kan det utan och innan? Här har vi tjänsten för dig!

The Friendly Swede är ett Uppsalabaserat företag med försäljning över hela världen. USA är den största marknaden, Amazon och väskor är huvudfokuset. Kontoret i Uppsala ligger på Dragarbrunnsgatan i öppna, ljusa lokaler med utsikt över slottet och domkyrkan.

Om rollen

Din roll i företaget blir att ha det övergripande ansvaret för företagets konton på Amazon, för närvarande sju stycken, bl a i USA, Europa och Japan. Din huvuduppgift blir att maximera försäljningen på dessa marknader, detta gör du främst genom att

- Säkra att produktlistningarna kontinuerligt är aktiva (low-to-no downtime)
- Driva trafik till produktlistningar, organiskt via Amazon SEO, och via Amazon Ads
- Sköta key word optimization, indexering, conversion rate etc
- Genomföra konkurrensanalyser på olika marknader
- Utvärdera möjligheterna för olika "deals & promotions"
- Kontinuerligt fortbildadig i allt som heter Amazon
- Uppdatera företagets produktlistningar och annat när Amazon uppdaterar sina algoritmer, villkor och liknande
- Arbeta för att nå uppsatta mål för viktiga nyckeltal över alla konton
- Dokumentera Standard Operating Procedure för din roll

Vad erbjuder de dig?

Hos The Friendly Swede blir du en del av ett litet team med en öppen kultur, engagerade kollegor, en flexibel arbetsmiljö och all världens (bokstavligen) utvecklingsmöjligheter. Du får chansen att bli riktigt duktig på en plattform som inte är stor i Sverige idag men som framåt kommer att bli enorm.Tjänstepension och friskvårdsbidrag finns självklart.

Vem är du?

Vi tror att du har jobbat några år eller nyligen tagit examen från universitet eller högskola. Hur just din utbildning blir relevant för tjänsten vill vi gärna veta. Du har skaffat dig en uppfattning om vad du vill göra i livet och har ett driv att bli riktigt duktig på ditt jobb. Du motiveras av att lära dig nya saker och av att skapa resultat.

Oroa dig inte för att kunna Amazon, allt det och mycket mer får du lära dig på plats hos The Friendly Swedeoch i praktiken när du arbetarpå plattformen.

Det är viktigt för rollen att du

- Har några års arbetslivserfarenhet alt en examen från universitet eller högskola
- Talar och skriverengelska obehindrat
- Är strukturerad, noggrann och självständig i ditt arbete
- Stimuleras av att jobba med sammanställning och uppföljning avsiffror och Key Performance Indicators

Det är ett stort plus ifall du

- Talar och skriversvenska obehindrat
- Har tidigare erfarenhet ifrån E-handel, SEO eller liknande, gärna från Amazon

Låter det intressant?

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Uppstuk men du kommer att anställas direkt hos The Friendly Swede. Tjänsten är på heltid och tillsätts när vi hittat rätt kandidat, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Visa mindre

Marketing Assistant

Ansök    Mar 15    Olink Proteomics    Marknadsassistent
Olink Proteomics is a rapidly growing biotechnology company with a world leading technology and product portfolio for protein biomarker discovery and development with the mission to drive precision medicine. Olink is a Swedish company but has a strong focus and presence in the US with an established sales team across the country and a service lab and office in the greater Boston area. In five years, we have run ~1,000,000 samples and generated close to 90... Visa mer
Olink Proteomics is a rapidly growing biotechnology company with a world leading technology and product portfolio for protein biomarker discovery and development with the mission to drive precision medicine. Olink is a Swedish company but has a strong focus and presence in the US with an established sales team across the country and a service lab and office in the greater Boston area.

In five years, we have run ~1,000,000 samples and generated close to 90 million data points (protein levels) for 100’s of customers. Based on our proprietary Proximity Extension Assay (PEA) technology we have unparalleled multiplexing, specificity, sensitivity, precision, dynamic range and throughput from only 1uL of biological sample. We serve both pharma/biotech customers as well as clinical and academic researchers at the most prestigious institutes around the world.

Marketing Assistant

The marketing assistant provides a support function for the global commercial organization of Olink Proteomics. The role includes mainly administrative and organizational tasks such as; responsibility for the ordering, inventory and distribution of marketing materials to support the Olink global sales organization; coordination and practical support for all events (conferences, exhibitions, seminars etc) organized or attended by Olink, preparation of internal meeting notes and ensuring following up of identified action points etc. 

 Main Duties

• Take full administrative responsibility for Olink’s participation in commercial events (conferences, symposia, workshops etc)
• Work with the marketing department and 3rd party vendors to ensure the availability and distribution of marketing materials to the regional sales teams
• Provide extensive administrative & logistical support for major Olink-arranged events such as user meetings and workshops
• Provide support for internal Olink activities such as logistical support for off-site events such as sales meetings and regional colleagues visiting the Uppsala office.
• Take notes at marketing meetings and discussions and make sure that all action points are followed up on by the appropriate resources
• Assist the commercial team with any other administrative or logistical help that may be required, on an ad-hoc basis. 

 

Qualifications and Skills

• At least 3 years’ experience working in a relevant administrative/support role
• Excellent written and verbal communication skills in English and Swedish
• Excellent organization skills
• Is customer-focused
• Is flexible and adaptable
• Is a collaborative team player
• Is proactive and takes responsibility
• Competence with standard office software (Word, Excel etc)

Any questions about the role can be answered by Gary Franklin, Marketing Communications Manager, [email protected]

 

Last application day is April 7th. Visa mindre